כיכר השבת

התבטאויות מפתיעות

הרב לזר, המקורב לפוטין: האיום האיראני - הגזמה ישראלית

ההתבטאויות המפתיעות של רבה של רוסיה שגרמו לגינוי מהרבנות הראשית ולברכות מהקרן החדשה לישראל: "ישראל מפריזה באיום האיראני" • "בישראל אין פתיחות לעולים גויים מרוסיה" (חרדים,עולם)

65
יוני גבאי | כיכר השבת | י"ד באייר | 29.04.18
הרב לזאר. ארכיון
הרב לזאר. ארכיון (צילום: מאיר דהן)

ההתבטאויות המפתיעות של הרב לזר: הגאון רבי בערל לזר, רבה הראשי של רוסיה ואחד היהודים המקורבים ביותר לנשיא רוסיה פוטין, משחרר סדרת אמירות מפתיעות בראיון שהעניק בסוף השבוע האחרון ל"מעריב". בין השאר התייחס הרב לזר למאבקי הדת בישראל וטען כי כפייה דתית גורמת לנתק בין חילונים לחרדים. על האיום האיראני אמר כי ישראל מפריזה בעוצמת האיום.

"צריכים למצוא פתרון בתוך המשפחה" אמר הרב החב"די לעיתון, "אני נגד כפייה דתית. דת וכפייה הן שני הפכים. אי אפשר לכפות לשמור שבת. כשאני מגיע לארץ, אני מרגיש שקיים נתק בין חרדים לחילונים". הוא נשאל אם ברוסיה קיימות קהילות רפורמיות והשיב: "בתי הכנסת כאן הם אורתודוקסיים, אך הם פתוחים לכולם – חילונים וחרדים".

נשיא איראן רוחאני. ישראל מגזימה בחשש מהתוכנית הגרעינית של ארצו? (צילום: Amir Levy/Flash90)

"בישראל אין פתיחות לגבי עולים גויים"

הרב לזר התייחס גם לעניינם של 330 אלף העולים הלא יהודים ממדינות חבר העמים שחיים בישראל, והאשים כי "אין רצון לעזור להם". לדבריו: "מבחינה הלכתית, אי אפשר להכיר בהם כיהודים, אבל אני מרגיש שאין פתיחות ואין רצון לעזור להם. צריך לחשוב איך ללכת לקראתם. עיקר הבעיה היא בישראל, לא במוסקבה", אמר הרב לזאר.

"צריכים לנהל דו־שיח", אמר הרב לזר בהתייחסו למתיחות בין חרדים וחילונים. "ישנם שני עולמות - חרדים וחילונים. בכנסים של 'לימוד' רואים את קירוב הלבבות, והלוואי שזה יהיה בכל מקום".

יהודי ברוסיה. "אי אפשר לכפות שמירת שבת" (צילום: שאטרסטוק)

מאידך, גורמים ברבנות הראשית לישראל אמרו היום בהתייחסם לדברי הרב לזר כי "הרב נמצא ברוסיה ואינו מכיר באתגרים הרבים שיש לרבנות הראשית אל מול הרפורמים". לדבריהם: "דבריו על הכפייה הדתית מנוגדים לכל המדיניות החרדית והדתית כאן במדינה, ומנוגדים גם למדיניות החב"דית בנושא. שמירת שבת במרחב הציבורי היא דרישה חרדית עוד מימי קום המדינה וכך גם הבלעדיות של הרבנות על נישואין וגירושין. איש בישראל לא כופה על אדם באופן פרטי, וכשהרב מתנגד לכפייה הדתית הקיימת, הוא למעשה מתנגד לסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה, שגם המנהיגים החילונים משמרים אותו".

"ישראל מפריזה באיום האיראני"

אמירה מפתיעה נוספת של הרב לזר בראיון, נגעה למתיחות הישראלית מול איראן. לפי הרב לזר, ישראל מפריזה בעוצמת האיום האיראני. "המצב מאוד־מאוד בעייתי. ישראל נפלה בין הפטיש לסדן והפכה לקלף מיקוח. בישראל אכן קצת מפריזים בעוצמת האיום האיראני ונותנים לאיראנים יותר מדי כוח. לאיראן יש מטרה אחרת".

מנכ"ל הקרן החדשה דווקא בירך (צילום מסך)
תוכן שאסור לפספס
65 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
45
ברגע שהמשכורת תיגמר/בעל הבית יוחלף גם הזמירות של יהודי החצר תשתננה. בהצלחה
יהודי חצר29.04.18
44
הסעודית והשתלטות על נפט שלהם ושל סוריה, אבל ישראל אינה מפריזה בכוחם. זה לקח מהשואה לא לאדישות.
לרב לזר30.04.18
43
הרבי מליובאוויטש נ״ע נלחם בכל כוחו והפך את העולם בהשתדלות לחוקק את החוק ׳מיהו יהודי׳ והרב לאזאר שיחי׳ עם כל הכבוד לא יכול לשנות פסיק מהוראות של הרבי.
סאשה29.04.18

הצגת כל התגובות

42
מה הוא במודיעין הישראלי או הרוסי? מרגע זה לדעתי הוא כבר לא יכול להיות רב אם הוא מנסה להתייפיף בעיני מישהו...
אני29.04.18
41
הם עסוקים במגננות, הגבהת חומות והתעלקות כלכלית על החברה שהם חיים לצדה. זו הסיבה שהם שנואים ובזויים בכל מקום והכי מצחיק שהם בטוחים שסביבם סובב העולם. אפסים חסרי כל השפעה משמעות, זה מה שנהיה מהם ומהיהדות.
אבי29.04.18
שבמרכז הוא שומרי המצוות...
י 29.04.18
40
מה, ומניין המידע שברשותו, לגבי האיום האיראני ??? האם בדק דוחו"ת חסויים האם ראה מפות צבאיות ?? וכו' אני מעריך אנשים שמחווים דעות לגבי נושאים שקשורים לתפקידם ובתחום ידיעתם. אינני מעריך אנשים שסבורים שיודעים הכל !!!
הוא רב ???29.04.18
39
מחד הרב לאזר פועל גדולות ונצורות יחד עם שאר שלוחי חב"ד במדינות חבר העמים מצד שני הדברים כפי שהובאו הם גבוליים מאוד ואולי הוצאו באמת מהקשרם כדרכם של עיתונאים בנוסף ללחץ העצום בו נמצא הרב בסביבבת פוטין אולם דווקא לטובת הרב נכתבו כאן על ידי אנשים שאינם בסיטואצי' המלחיצה שלו תגובות המעמידות דברים על דיו
מעריץ01.05.18
38
מי שלא מיישר קו עם פוטין דינו מוות. או מבנין רב מקומות או משתיית נוזלים בלתי מזוהים. באמת לא מבינים שהרב לזר שבוי?
יוסי30.04.18
37
אם הוא יגיד מה שלא מותאם לפטרונו אזי איפה נמצא אותו....ונשמרתם לנפשותיכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נורדי29.04.18
36
הדברים דקים וכל אחד מפרשן אותם בצורה שנוחה לו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם29.04.18
35
כבר הרבה זמן חשדתי, עכשיו זה כבר חד משמעי
הפריץ מרוצה29.04.18
34
עשו בשנות ה90 חופות לגויים גמורים . בגלל שהם מרוסיה ולא מאתיופיה בתי הדין סובלים רבות מהכתובות האלה
ליאור29.04.18
33
איני יודע בקשר לאיראן אולם סכנת ההתבוללות והקרן לישראל חדשה נהירה וברורה במיוחד עבורנו חסידי חב"ד היודעים כמה חרד הרבי חרדה גדולה לשלמות העם (היהודי בלי הגויים...) וזה בלי קשר לכך שיש להתייחס יפה לכל אדם אולם יהודי אסור לו להתבולל בשום פנים ואופן !
חסיד חב"ד30.04.18
32
כל הרב מסתכל מאיפה באה המשכורת שלו
דני29.04.18
31
מקבל כספים מברוצח פוטין ועכשיו הוא מעיז ליפתוח את הפה על ישראל יש לי חדשות בישבילך אני מקווה שבקרוב נחסל את פוטין וגם אותך שעבור בצע כסף עושה את הכל רק השנה נהרגו באוקראינה אלפי אזרחים בניהם המון יהודים עח ידי הרוצח פוטין אבל המנובל לזר ממשיך להולל את הרוצח (נשלח באמצעות כיכר ה
Dav29.04.18
30
ויש כבוד. לא ידוע לי על הכשרתו הביטחונית והמדינית
מני30.04.18
29
שהובאו כאן (ועוד ללא ההקשר הכללי) פסלתם בן אדם ששנים מקריב את עצמו למען יהודי רוסיה! מאות יהודים שכמעט התבוללו שבו ליהדות בזכןתו! עשרות בתי חבד, מאות מקורבים.. אל תשכחו איך נראתה רוסיה לפני כמה עשרות שנים, ותודות לפעילותו הענפה של הרב לזר היהדות היום פורחת שם! אני לא חושבת שמשהו מכל המגיבים תרם ופעל
רחלי29.04.18
פוסלים רק את הדברים שצוטטו, אם צוטטו. חייבים למחות אם יש פגיעה בעם ישראל . הלא כן ???
המבקר30.04.18
28
ולא יכולים להבין אותנו.....עד שלא חיים כאן לא מבינים....כפיה דתית??יש כפיה חילונית לא דתית!!! חבל שהרב לא יודע את האמת המרה והקושי העצום שיש כאן אם היה מבין את האמת לא היה מדבר כך...גדולה שינאה ששונאים עמי הארץ יותר מאומות העולם...ואל תדון את חברך עד שתהיה במקומו
ש29.04.18
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם29.04.18
26
את המצב כאן לאושרו - כי היו אלא גר פה.
א29.04.18
25
אין לכם שום מושג באיזו סיטואציה הוא נמצא… ועל כמה עשרות אלפי יהודים הוא אחראי. שמעתם פעם את המיעוט היהודי באירן, תימן, תורכיה או סוריה, מדברים נגד השלטון שם??? פוטין גרוע יותר מכולם. אם הרב לזר היה אומר משהו שנוגד את השקפת עולמו של פוטין, הוא היה מסומן לנצח ומאבד את כל הקשרים שלו ברגע אחד. אם הוא ה
מנחם01.05.18
24
מסירות נפש היתה "לחמה" של חב"ד בפרט של הרבי וחותנו הרבי הריי"צ במצבים המסוכנים ביותר של סיכון בפועל ממש נלחמו לחיזוק יסודות הדת תחת שלטון אימתני ברוסיה ואחר כך באמריקה ולאי הכרה בשום סטי' מיסודי הדת אפילו כמלוא נימא וזכור היטב מאבקו הקדוש של הרבי על מיהו יהודי ולאי הכרה ברפורמים. לפתע בא מי שמתיימר
גלות איומה 30.04.18
23
לא קרא את פרשת המקלל השבוע? פרשת המקושש? יד העדים תהיה בו בראשונה...פסוקי תורה מפורשים על ערבות הדדית? משל רשבי עם אדם שעושה נקב בתחתית האוניה שמטביעה את כולם? אין ציווי של סנהדרין של כפיה? מסכת סנהדרין? הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשאל עליו חטא לא כתוב?...הפכים?..... (נש באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים30.04.18
22
כך לימדנו רבינו זי"ע? לגייר נכרים בסיטונאות? לפרוץ את חומות הדת? מי הרעיש עולמות על חוק מיהו יהודי אם לא הרבי זי"ע? מי דרש לבצר ולחזק את חומות הדת בארה"ק בכל הזדמנות אם לא הרבי? מי דאג לשלום יהודי ארה"ק וחייב לעמוד על כל שעך מרה"ק ולחא להתפשר מול האוייב? בושני מדבריך הרב לזאר.
איינער29.04.18
21
הוא השפוט שלו.
מאיר29.04.18
20
לא פלא שהונו נעמד ביותר מחצי מילראד.
חבדניק29.04.18
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף01.05.18
18
הרבי אמר את זה במפורש לראש עריית אריאל דאז מר נחמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם30.04.18
17
כחסיד חב"ד אני עומד ותמה איך הוא יכול לדבר כך היפך דעתו של הרבי כל השנים ומלחמתו הנחושה לגיור כהלכה וביטחון ארץ ישראל?!!! ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות ?! רווח והצלה יעמוד ליהודים מכל מקום ...
המום וכואב29.04.18
16
קימות נסיבות מקלות בעובדה שמאז ג' תמוז תשנ"ד עברו כמעט 24 שנים...
זונדל פעטשגעבער29.04.18
15
בגרמנית זה נקרא Hofjude. ממליץ לו לקרוא על חייו של היהודי זיס אופנהיימר.
מאיר להמן29.04.18
14
בישראל בתי הכנסת מקבלים חילונים חב"ד התנועה הגזענית שלא מוכנה להכיר ביהודי אתיופיה גם לאחר גיור . פתאום רוצה יחס לגוים מרוסיה איזה פתיחות הוא מעוניין שנכיר בהם כיהודים. הרב לזר רב מטעם רודף פרסום וכבוד
ליאור29.04.18
13
הרב לזכר לא לשכוח שאתה שליח של הרבי מליובאוויטש לא של פוטין
משה 03.09.18
12
ברור כי זה נגד הדת ו/או נגד הימין, ולכן כדאי להזהר כשאומרים משהו, שמא אותם חלאות ושונאי ישראל, הקרן החדשה לישראל, הארורים ינצלו זאת לתעמולתם הנלוזה. אמנם לאזאר הוא חבר של פוטין ותלוי בו, אבל צריך לא לתת נשק לכל אותם נבלות ובוגדים הנקראים "בצלם", "הקרן החדשה", "שלום עכשיו" ועוד שאר ירקות רקובים מהשמא
אבי30.04.18
11
שיתמקד במה ששיך לו,ושלא יטיף מוסר לרבנים כאן,כי הם הרבנים כאן,והם הקובעים. את השיטות שלו שינחיל ברוסיה,אנו כפופים לרבותינו,ולא לנשיאי אומות העולם.
יאיר29.04.18
10
את ההשקפה שלהם,והוא עוד אומר שהוא נגד כפיה.
יאיר29.04.18
9
קיבל חיבוק מהדוב הרוסי וכבר התבלבל שלא ברור לו לאן הוא שייך.
אשר29.04.18
8
חבד היו מהראשונים שצעקו על חצי מיליון רוסים גויים שבאו לארץ עם פתיחת השערים. הרב מבקש שיתייחסו אליהם טוב, כדי שיעלו עוד מיליון גויים. והכי חמור, הרב מתעלם מאיומי אירן להשמיד את ישראל. איפה הוא חי במאדים. צריך שרבני חבד יוקיעו את האמרות המטופשות האלה.
אחר מחילה רבה29.04.18
7
אוי לו אם יעז להביע דעה בניגוד לדעתו של הצאר פוטין...
איש יהודי29.04.18
6
בסה"כ מדובר בבחור ישיבה לשעבר שנשלח לברית המועצות כמו עשרות בני גילו. התמזל מזלו, ופוטין מינה אותו לרב הראשי, כי קיווה שתנועת חב"ד העולמית תפתח לו שערים בבית הלבן. אלא מה, לזר היה ונשאר בחור ישיבה עם רוחב אופקים מצומצם ורוסית עילגת. הפרשנויות שלו מגוחכות, תפיסתו את פוטין תצחיק כל יהודי המתוגרר ברוסי
דוד30.04.18
5
מי שמכיר אותו ואת ההשקעה שלו ביח"צ בשנים האחרונות מבין שמדובר באדם שעלה לו כמה דברים מעל ומעבר עד כדי שמוכן למען הנפקת כותרות לעשות נזק לישראל.
י.ל.29.04.18
4
וזקוק לעזרתו ביחס טוב ליהודים, והשוחד יעוור עיני חכמים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה בן אברהם29.04.18
3
הרב לזר, די לצביעות! מה החנפנות לגויים? מה אתה רוצה שיתקבלו לפונוביץ? תמשיכו לגייר גויים במוסקבה בכדי להגדיל את המוסדות שלכם. היחסי ציבור שלך בלי עין הרע... אל תשכח שהיום אין "סודות", ידוע לכולם שיש לך "מפעל" לגיור ברוסיה.. תשאיר אותם אצלך ואל תשלח אותם לארץ ולשם דיוק, אתה רוצה להגדיל את מס' התלמידי
חי30.04.18
2
מדורי דורות והמבין יבין
המגיב29.04.18
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחד שמבין29.04.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 21:16

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 16:08
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם