כיכר השבת

הצרות מבית של גפני

נסיון לקרוא תיגר? הקרב על אלעד שמסעיר את דגל התורה

עיתון יתד נאמן הפר את הסיכומים עם יו"ר התנועה לגבי סיקור כינוס המפלגה, ובשטח, פועל מנחם שפירא נגד עמדותיו של ח"כ גפני. הקרבות הפנימיים ב"דגל" שמרגיזים את הבכיר הליטאי (חדשות)

65
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ז באב | 28.07.18
גפני ושפירא. ארכיון
גפני ושפירא. ארכיון (צילום: בעריש פילמר)

אם יש דבר שמרגיז את יו"ר מפלגת דגל התורה ח"כ משה גפני לא פחות ואף יותר מההפגנות של הפלג הירושלמי נגדו בגין חוק הגיוס, אלו העימותים הפנימיים מבית וחוסר המשילות בתנועתו. גפני פותח את החלון ורואה את בית הכנסת "אשי ישראל" של "הפלג" הולך ומתפתח מול ביתו, ומבין שידיו קשורות. אבל בכל הנוגע לבית פנימה, נדמה שהמצב מסובך בהרבה.

מתברר כי בחסות השקט היחסי כלפי חוץ, התפתחו קיני מרידה של ממש בתוככי המפלגה הליטאית, שחלקם מנסים לאתגר את ההנהגה הפוליטית ולעקוף אותה תוך קביעת עובדות בשטח.

ביום רביעי בלילה, לפני שח"כ גפני יצא לחופשה הקבועה, הוא ביקש לוודא כי הכתבה המסקרת את כינוס הנהלת דגל התורה שהתקיים ביום רביעי האחרון בבני ברק, מנוסחת כפי הראוי. גפני, מקלב ואשר ישבו בחמישי בשעות הצהריים עם עורך העיתון ישראל פרידמן והעיתונאי שכי מונק, ועברו על הנוסח המדוייק.

אולם בשישי בבוקר, גילה גפני כי הסיכומים לא ממש כובדו, וכי דברים בשמו הן על הבחירות בירושלים והן על הבחירות באלעד - הושמטו.

גפני, מוביל בימים אלו מהלך לפיו על דגל התורה לדרוש מסיעת שלומי אמונים את קיום ההסכם בעיר אלעד ככתבו וכלשונו. בישיבת ההנהלה דרש גפני לכבד את ההסכם, ובתוך ימים ספורים לנסות לאתר מועמד ראוי לתפקיד ולצאת באופן רשמי להתמודדות. גם הגאון הגדול רבי יוסף אפרתי מגבה דרישה זו. גפני ציפה כי דרישה זו תקבל את ביטוייה בעיתון המפלגה ביום שישי, אולם לשווא.

המרד בדגל בתורה מתרחב מיום ליום, אבל לא הרבה מרשים לעצמם לעמוד בפרונט מול גפני, כמו סגן ראש עיריית ב"ב מנחם שפירא, שלא מכבר טען באוזני הדיין הגר"י סילמן כי יש לתמוך דווקא במועמדותו של ראש העיר המכהן ישראל פרוש לקדנציה נוספת באלעד.

בעמדתו של שפירא מצדדים גורמים נוספים בתנועה, החלוקים על יו"ר המפלגה וטוענים שגפני "מנהל מהבטן" ומתוך רגשות ואמוציות, ולא באמת מתוך דאגה לטובת המפלגה. מאידך, גורמים ב"דגל התורה" זועמים על המורדים ואומרים כי הקול של האופוזיציה נגד גפני משרת הצלחה של מפלגות אחרות ומועמדים מתחרים.

"מי שמע פעם על תנועה פוליטית שמוותרת מראש על הסכם חתום ללא קבלת תמורה ובאופן חד צדדי? הרי מדובר במהלך הזוי ומצער שדווקא מתוככי דגל התורה ישנם השותפים לו" אומרים מקורבי גפני. מנגד, המצדדים בפרוש טוענים: "מדובר בראש עיר מצויין שסייע לציבור הליטאי, אין שול סיבה להחליף אותו. הוא משרת את האינטרסים שלנו וטוב שימשיך לקדנציה נוספת. מספיק עם התחשבנות פוליטית קטנה ועלובה שדואגת לאינטרס אישי ולא ציבורי".

"קיבלנו משלומי אמונים לא מעט, לא רק באלעד - אלא באופן רוחבי בכל הארץ, כולל קיום ההסכם הנורבגי והשליטה המשותפת בחינוך העצמאי. יש מחיר שצריך לשלם אותו. וצריך לשלם בצורה מכובדת. העיקר שנשמור על האינטרס של הציבורי".

"פרוש אהוד ואהוב, מה גם שאין מועמד בקנה, כך שצריך לוותר על ההסכם ולתת לו קדנציה נוספת בתמורה ל-2 קדנציות רצופות לנו בשנים הבאות" אומרים תומכי פרוש.

תוכן שאסור לפספס
65 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
בגלל אינטרסים קטנים, נמאס מהחסידים שמנצלים את דגל, ורוכבים על הקולות שלנו. לא עוד!
דגלניק29.07.18
37
אלעד קדימה להפגנה נצא לרחובות העיר
אבי29.07.18
36
די נמאס כבר עד שיש ראש עיר שהוא טוב לתושבים והעיר התחילה לשגשג עושים פוליטיקה זולנץה העיקר שדגל התורה יוכלו להגיד שיש להם ראש עיר משלהם ילא מעניין את א ף אחד את טובת התושבים ,די מספיק
שמואל מאיר29.07.18

הצגת כל התגובות

35
ידוע שכל השנים היה הרב גפני בהצד של הפלג הירושלמי דאז אצל מרן הרב יוסף שלום אלישיב זצוק"ל ומרן הרב שמואל אויערבאך זצוק"ל, והיה נגד מרן הרב אהרן לייב שטיינמן זצוק"ל, רק בהפילוג שינה כיוון והלך להפלג הבני ברקי, נראה שכיום שמרן הרב שטיינמן כבר נפטר הוא חוזר להפלג הירושלמי!
יהודה29.07.18
34
הפחד שלי היה שמפלגתנו תתפלג עוד פעם, ועכשיו זה מוכח אחרי פטירתו של מרן הגאון הגדול הרב שטינמן זצ"ל הפחד שלי היה שיהיו מי שיפלג בין ביתו של הגאון הרב אידלשטין שליט"א ובין ביתו של מרן שר התורה. וזה מה ששפירא עושה עכשיו. אוי למלפגה שלנו שזה מה שעושים בה
יוסי29.07.18
33
כתושבת העיר אצביע מה שמתחשק לי ולפי ראות עיניי.
מיכל29.07.18
32
אחדות כל ישראל
יאיר29.07.18
31
הציר גפני שפירא אורלנסקי חזק מתמיד ומידהו האכיל את הכתב קש לא בדוק
דן 29.07.18
30
כתושב אלעד כמעט עשרים שנה סוף סוף יש לנו ראש עיר שדואג לעיר ומרחיב אותה אני מעדיף את פרוש נמאס לנו מהצנחות פוליטיות מבחוץ
אברהם29.07.18
29
ורק גדו"י !!! על אחריות רוחנית ועל אחריות בכלל ...!! שקשה למצוא אצל כל המתחרים שבשנים האחרונות כולם מחכים את דרכה בדרך שהיא סללה !
מגידו29.07.18
28
למה שלא יהיה מעט מריבות? מה הם לא בני אדם, לכל אחד יש את דעתו והוא מנסה להשפיע. כל זמן שהמריבות הם פנימיות ולא מתבטא בשטח זה דבר טוב שמעיד על מפלגה פעילה ולא תחת דיקטטורה פנימית שלא כמו במפלגות חרדיות אחרות...
מנחם29.07.18
27
התושבים המקומיים מבקשים מישהו אחר שלא יהיה כל כך הגרסיבי
יודי29.07.18
1. מי שלא אגרסיבי הוא פסיבי כמו עידן וכלום לא זז 2. מי שחושב שפרוש אגרסיבי לא מכיר את ראש עיריית ב"ב
תיקון הכללי30.07.18
26
רק אלעד רק אלעד רק אלעד רק מועמד מתוך העיר אלעד
זאב29.07.18
25
סידור גו'ב לברנר כולנו נצביע לתכל'ס !
קובי29.07.18
24
תאוות השלטון
B.d29.07.18
23
עם האנשים הנכונים אינטרסנטים בדגל שדטאגים רק לעצמם דוחפים את פרוש
פרוש29.07.18
22
העיקר שמרן אמר שיהיה ראש עיר, ולא פחות חשוב הוא יודע את העבודה הכי טוב לבינתיים מכל מי שהציעו ...ואם כל הכבוד לשרוליק פרוש שעושה הרבה בלי לזלזל ניסיון לניהול עיר חייבים ובואו לא נשכח שזה לא עניין של לעשות לא טוב בכוונה! אלא מחוסר ניסיון והניסיון בניהול עיר נחוץ בעיר כמו אלעד שבני תורה בתוכה רבים ו
יעקב28.07.18
21
נשיא מועצת החכמים של ש"ס, הגר"ע יוסף, שיגר מכתב מיוחד, למען צוריאל קריספל, מועמד תנועת ש"ס לראשות העיר אלעד. במכתבו מכתיר אותו הגר"ע כ"הלא הוא תלמידי חביבי.. איש כלבבי.." וקובע: "בטוח אני כי רק הוא האיש המתאים לנהל את העיר ולעמוד בראשותה, כדי להמשיך את העשייה והמפעל הכביר למען התושבים". הגר"ע מס
ברוך28.07.18
20
הפלג הירושלמי זה סיפור של הצלחה , גודלים כל הזמן בכל הארץ היכן שאתם זזים רואים אנשים שמשתייכים לפלג הירושלמי בכל הארץ
צוקר חולון28.07.18
ללא הנהגה
מגידו29.07.18
19
הלוואי שכמו שאתם דואגים לעצמכם הייתם דואגים לנו די לריב דיייייייייייייי
ליטאי29.07.18
18
זה נכון, עדיף שפרוש ימשיך,
מישהו29.07.18
17
איפה הוא נופש?
משה מונה29.07.18
16
המבט האמיתי על המאבקים בדגל התורה ,זה מאבקי השליטה בין גפני לאשר. בעוד גפני מעוניין לקיים את ההסכם באלעד, דבר שיגרום למאיר פרוש שלא להעניק את המקום לאשר במסגרת הנורווגי, יעקב אשר דרך מקורבו מנחם שפירא וצעירי דגל התורה עושים הכל בכדי לדחוק את גפני. כנראה שהם יצליחו...
שאולי28.07.18
15
ולמרות שהיה מדובר במגזר חרדי הוא בנה עיר מדהימה נקיה ומסודרת דבר נדיר במחוזותינו.
נחמן28.07.18
14
אם יש "פטריוטים" של דגל התורה שכ"כ נלחמים שאיש אגודה ימשיך בתפקיד ראש עיר באלעד למרות הסכם מפורש בטוח שיש אינטרס אישי לאותו פטריוט . וד"ל
אלוש נער הווצאפ29.07.18
13
למה הפוליטיקאים מתעקשים על "דילים" ביניהם ולא נותנים לתושבים לבחור את ראש עירם??? ואני לא מדבר בעד או נגד פרוש, אני רק מדבר על הזכות של התושבים להצביע לפי רצונם! זה פשוט מגעיל אותי, כל הדילים האלה מאחורי הגב של התושבים. "אני אתן לך להתמודד שוב, ובתמורה נריץ מועמד שלנו ל2 קדנציות הבאות" - איכס!
תושב אלעד תמים29.07.18
12
דוד שפירא יעקב אשר מנחם שפירא וגם יתד של זעליג ימכרו את כל דגל לפרוש גם אלעד וגם ירושליים יתנו ליוסי דייטש למרות שהליטאים הם הרוב ולמרות שבאלעד יש הסכם שדגל מקבלים את הראשות
דגל28.07.18
11
הרב משה גפני, אל תחריב את דגל התורה! אל תחריב את כל מה שייסד רבינו הגדול רשכבה"ג מרן ראש הישיבה בעל האילת השחר זצוקללה"ה, אשר במסירות נפש הקם את דגל התורה יחד עם יבלחט"א רבינו הגדול רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, ומרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, לאורם של גדולי הדור נלך בראשותו של
מנחם ש.29.07.18
10
הליטאים שנשארו יכולים להצביע לש"ס או לאגודת ישראל , דגל פשוט מיותרת על המפה הפוליטית.
עמי29.07.18
9
אני זוכר את הימים הטובים בהם קריספל היה כאן ראש המועצה ולכן אני חושב שבהתחשב במצב שלנו רק הוא יכול להציל אותנו. נמאס לי לשמוע כל יום שם חדש של איזה סלב שסניק או מדגל או מאגודה שרוצים להנחית אותו עלינו רק בגלל שהוא מסתדר עם אישיות כזו או אחרת או מקורב לדרעי או לאלי אני רוצה ראש עיר שיודע את התפקיד של
בועז28.07.18
8
שפרוש ימשיך
יודי29.07.18
7
אחרי פרוש. פרוש ראש עיר מצוין ודגל יכולה לקבל בתמורה מ"מ וסגן בשכר+התחייבות לשתי קדנציות אחרי פרוש. כל מצביעי דגה"ת באלעד תומכים שפרוש. אז למה לכפות על מצביעי דגל מועמד חיצוני. למי זה נחוץ?
דגל באלעד28.07.18
6
להצביע לו זה צוריאל קריספל
רק קריספל28.07.18
5
העיר היפה הזו סבלה מכל כך הרבה מחלוקות. סוף סוף מועמד שעוזר לכולם ומקשיב לכולם וקשוב לכולם. תנו לו להמשיך.
ר.29.07.18
4
דגל התורה מתפוררת מהסיבה שזה לא משהו אמיתי ! זה המון אנשים בכל הארץ שכלל לא קשורים אחד לשני והגיעו כמה פוליטקאים שהחליטו שהם הציבור שלהם ,מה שבאגודת ישראל זה הפוך כל חצר עם אלפי אנשים ומנהיגות מסודרת שכולם התאגדו יחד למועצת גדולי התורה , גם הפלג הירושלמי זה משהו אמיתי , .
שמעון28.07.18
אל תעבוד על אף אחד גם בפלג יש מחלוקות קשות כשכל אחד רוצה "להחזיק במושכות". טבעי מאד שאנשים מסוימים לא מפרגנים לגפני.........במיוחד מנחם שרצה מאד לקבל את רשות העיר ב"ב ומבין שהפסיד במערכה. בקיצער,פולטיקה ומלחמות חלק מהענין ואין להתרגש מזה.
רותי29.07.18
3
יש מספיק מעומדים מצויינים מתוך אלעד
ישראל28.07.18
2
מאיר פרוש לא פראייר הוא יודע לתת כסף לאנשים , והרבה כסף
שפר מעלאד28.07.18
1
ברחוב נחמיה פינת ברסלב מול ביתו של אבישי חבר (אברהם ישעיהו קנייבסקי) מעיתון יום חדש ז"ל.
רוני28.07.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24