כיכר השבת

בגלל נשים חרדיות

רבה של בת ים מתריע: בעיות צניעות חמורות בחוף הנפרד

הגאון רבי אליהו בר שלום, רבה של בת ים, מתריע בכאב על שורת בעיות צניעות חמורות בחוף בעירו ומפנה אצבע מאשימה כלפי נשים חרדיות שמגיעות לרחוץ ו"פוגעות קשות בצניעות ובדת" (חרדים)

32
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ז באב | 08.08.18
הגר"א בר שלום על רקע רוחצים בים
הגר"א בר שלום על רקע רוחצים בים (צילום: יעקב כהן, מרים אלסטר - פלאש 90)

הגאון רבי אליהו בר שלום, רבה של העיר בת ים, מתריע מפני בעיות צניעות חמורות ב'חוף הנפרד' בעיר. "נשים דתיות מכל הארץ באות, מתוך ראיה קטנה ואישית של רצון אישי ואנוכי", זועק הרב בכאב.

סביב החוף הנפרד בבת ים ישנם לא מעט חילוקי דעות באשר לכשרות החוף. יש הטוענים כי החוף פרוץ ואינו כשר, זאת למרות שהחוף נחשב לאחד הנקיים בחופים החרדים ומושך אליו אלפי חרדים ודתיים, מידי יום - בבין הזמנים.

כמו כן, בחודשים האחרונים התחוללה מיני סערה באשר לשלט חניה שהוצב בחניון החוף הנפרד. השלט הורה כי החניה מיועדת רק למשתמשי החוף, זאת בכדי להקל על הלחץ הגדול במקומות חניה בימי שישי, ולמנוע מצב של כניסת נשים לחניית החוף הנפרד בימי רחצה המיועדים לגברים. מספר תושבים חילונים פנו בטענה של 'הדתה' והדרת חילוניים, מה שגרם ליועצת המשפטית של העירייה להורות על הסרת השילוט.

הרב הראשי, הגר"א בר שלום, ערך מספר ישיבות וסיורים בחוף, יחד עם מ"מ ראש העיר רפי ברנס ויו"ר המועצה הדתית בני אלחרר, אך לדברי הרב לא בטוח שהדברים כבר באו על תיקונם הסופי.

הגר"א בר שלום מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" כי בכדי "שחוף יהיה כשר באמת, צריכים להסדיר אליו גם את דרכי הגישה. חוק הסדרת מקומות רחצה מאפשר לראש רשות מקומית להסדיר מקומות לרחצה בלעדית של גברים, או נשים. על זה אין חולק. אבל אותו חוק לא מתאר בדיוק איך יראה החוף וסביבתו, אלא משאיר את זה לחוקי העזר העירוניים בכל עיר.

"ובהעדר חוק כזה, דרכי הגישה פרוצות. אמנם, מכתב ששלח משרד הפנים לעיריות ברחבי הארץ, קובע כי 'רשות מקומית רשאית לקבוע בחוק עזר כללים שונים, להסדרת הרחצה בים', כך שמעתה בכל עיר צריכים את רצון (ויכולת) העירייה להעביר תקנה מיוחדת גם על דרכי הגישה, מה שגורם בדרך כלל עליהום מצד הציבור הלא דתי".

הרב בר שלום מאשים כי "בשנה זו, שאנו לקראת בחירות, מיד כולם מתעוררים ומסיתים, לא מפני שזה מפריע להם, אלא מפני שהם צריכים להזכיר לבוחרים שלהם שהם בשטח".

הרב מוסיף כי "בשביל פתיחת החוף כ'כשר' נציע הצבת פקח בכניסה לחניון החוף, כדי שלא לאפשר כניסת נשים במכונית אל החניה, אפילו לבושות, מה שגורם לסחף ופירצה. כמו כן סגירת המעבר בין חניון החוף המעורב לחוף הנפרד. כמו כן, הצבת פקח על המעבר בפתח הכניסה לחוף, שתפקידו למניעת כניסת נשים או גברים לחוף בימים שאינם מיועדים להם, או שימוש במדרגות המכניסות לחוף זה".

לדברי הרב: "כל עוד לא נתקבל האישור להכניס את המחיצה למים, מוצבים שני פקחים משני צידי המחיצה מבחוץ, שתפקידם למנוע מעבר נשים או גברים לאורך קו המים בימים שאינם שלהם. בנוסף הוחלט על הצבת גדרות מימין ומשמאל למחיצה, כדי שלא לאפשר רחצת נשים ביום גברים מעבר למחיצה.

"ככל שהחוק מאפשר זאת יתנו אזהרות או דו"חות כספיים לנשים הרוחצות מעבר למחיצה, בגין רחצה במקום לא מאושר לרחצה. עוד הוסדר, כי בימי הנשים יהיו רק קיוסקאיות ומוכרות כסאות - נשים, וההיפך בימי הגברים, בלי תערובות מיותרות".

לקראת סיום דבריו מעלה הגר"א בר שלום בעיה נוספת ומרכזית, המגיעה דווקא מתוך הציבור החרדי, ומסכנות את כשרות החוף הנפרד: "אנחנו מתמודדים עם בעיה אחרת, עם נשים דתיות וחרדיות המגיעות לחוף הנפרד. ישנן משפחות הנוסעות יחד לים, אנשים ונשים, ובעוד האנשים מתרחצים בתוך המחיצה והחוף הנפרד, הנשים מתרחצות מעבר למחיצה. מצב זה הוא פירצה נוראה.

"הראשונה, שהים נעשה - מעורב - בתוך המים. בעיה שנייה, המציל אינו רואה את הרוחצות מעבר למחיצה, וכיון שהחוק מחייבו להיות אחראי גם עליהם - הוא אינו מסכים להגבהת או העמקת המחיצה. בעיה שלישית, שהכל נעשה פרוץ ומעורב: החניה, הנשים העומדות בפתח החוף הנפרד".

"הבת-ימיות לא באות", מסכם הגר"א בר שלום בכאב, "אבל נשים דתיות מכל הארץ באות, מתוך ראיה קטנה ואישית של רצון אישי ואנוכי. אני קורא להן: אל תהרסו לנו את החוף הנפרד, יש להחדיר לתודעה שלא ניתן ללכת לים כל המשפחה יחד. יש ימים שרק גברים הולכים לים, ויש ימים שרק נשים הולכות לים. כך היה בעם ישראל מעולם, ומי שמחריבה את זה פוגעת קשות בצניעות ובדת בעיר".

תוכן שאסור לפספס
32 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
תחי ההתבוללות
חיים13.08.18
17
כנראה כל בעיות בבת ים כבר פתרו, נשאר להמציא חומרות חדשות
יהודי08.08.18
16
הם כרגע האחראים על הפרטיות בחופים . כבוד הרב ..... ואתה אל תגיד לי מה מגעיל לי ומה מגדיל לי . למה לתקוע בשופר ? תן לראות אם זה מצדיק תקיעה . איפה השמש מציל כבוד הרבה בהבנה???
ווווווואאאאאא08.08.18

הצגת כל התגובות

15
אומרות שזה רק לחרדים ואני דתיה/ חרדית לא הולכת בכלל לים ולברכה כדי לא להיכשל...ולדעתי ככה עדיף. חסרים בילויים????
משפחות דתיות 08.08.18
14
הייתי בחוף מיספר פעמים והכל היה גן עדן לא מבין לא כל הזמן צריכים למצא עוד בעיות... אחלה חוף ניפרד וכיף.. וגם בימי שישי מיתקיים צמוד לחוף באופן עצמאי רחצה למישפחות דתיים וחרדים.. גן עדן.השם ברא את עולמו שנהנה ממנו
הכל גן עדן08.08.18
13
רק לבריכות. בשבל להיות מציל באימון צריך להטות עם עיניים פתוחות בים הרבה ואף אשה לא מסוגלת.. אבל שוטרות יש בשפע. למה שוטרים?
המציל09.08.18
12
שם אין את כל הבלגן הזה. הגישה מסודרת, שביל פרטי וישיר עד לחוף, החוף מוגבל מ-2 צידיו- מדרום- בחוף שומם של כלבים, ומצפון- בחוף ריק של מגרש ספורט , במים- אין גישה למחיצה, היא רחוקה מעבר לסלעים, אין חניון מעורב כמו כאן, אין בלגן, הייתי אתמול בנשים-לא ראיתי גבר מקילומטר, והכל בסדר ב"ה, צנוע וסגור. אבל ע
חרדית ת"א08.08.18
ישאר מקום ? זה מה שאתה בעצם מציע ? חשבת על זה שמאות אלפי בני אדם לא יכולים להסתפק בחוף 1 יחיד !? לא ראוי שיהיו חופים נוספים שעומדים בכללי ההלכה כפי שצריך יהודי לנהוג ?
עמרי08.08.18
11
אבל כל הכבוד שהוא לא פוחד מאף אחד ואמר את האמת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
צבי08.08.18
אולי התקשורת רק עכשיו מפרסמת
א08.08.18
10
איך ייתכן שכבר בכניסה לחוף יושבים שני גברים ברכב משטרתי ומשקיפים על הנשים??? כאילו אין שוטרות שיוכלו לשמור על הסדר בחוףףף.????, עניין שני: בסוכת המציל יושבים גברים מחוטבים ומשקיפים על כולןןן.....כאילו אין מצילות נקבות בימינו???? חוף מאוד לא צנוע בעיניי
פרידה09.08.18
9
זה יהיה מעולה
חני08.08.18
8
סוף סוף עושים סדר בבלגאן, ישר כוח לכבוד הרב נקווה שתפסק התופעה של "חוף משפחות" הלא צנועות! הדבוק לחוף הנפרד.ממש גועל נפש לראות נשים וגברים מהמגזר החרדי מתרחצים יחד בחוף מעורב זה לצד זוגות אחרים,כל הרבנים צריכים לצאת על זה בגדול,גם אם בין הזמנים הסתיים זה לא הסוף,הגיע הזמן שהציבור החרדי ייקח את עצמו
כתר08.08.18
7
וכי קטן בעיניך שהתמונה שלו מככבת 12 שעות, אחלה פרסום בחינם.
יוסף08.08.18
6
הבעיה היא "החרדים החדשים" שמתירים לעצמם את מה שהרבנים אסרו כל השנים מכל מיני סיבות אנוכיות.
אבי08.08.18
5
אפשר להזמין כמה עזתים והם ביום אחד יחפרו וגם בזול
דתי08.08.18
4
צריך לדאוג שיהיה שם משגיח שיקבל משכורת מהמדינה. כבר לא נשאר עוד דרכים לגנוב כספים מהחילונים
חרד08.08.18
3
צריך לעשות חוף לנשים וחוץ לגברים כמו בכינרת. וזה לא בסדר שאישה לא יכולה ללכת לים יום שישי!!!! אתם הרבנים אחריות שלכם לדאוג גם לנשים ולא רק לגברים סגרתם את חוף אשדוד לנשים ביום שישי אז אנחנו הולכים למעורבים. אין דבר כזה לחנוק אותנו ולהגיד לנו זה לא צנוע!!! לנו זה לא אכפת לאישה אין איסור ללכת לים המעו
אישה08.08.18
ז"א שאת לא מקשיבה לרבנים גם ככה. אז מה זה משנה לך אם הרב הקדוש אסר עלייך את חוף בת ים את הרי גם ככה לא מקשיבה לו. לא הבנתי על מה ההתרגשות.
מ08.08.18
הן צריכות להיות בבית להתכונן לשבת בבישולים ובניקיונות
אפי08.08.18
קצת יראת שמים את תשלמי בסוף דין וחשבון על העבירה החמורה
גם אני אישה 09.08.18
2
הרב הנל עם כל הכבוד מחפש לעשות הרבה רעש מכלום תשאלו את תושבי רמת שלמה ששם היה מתגורר ומחפש בעיות שלא היו ולא נבראו
.נו נו 09.08.18
1
יבנו מתקן כמו בבית כנסת ששמים כסף ואז המזגן בבית כנסת פועלמל10 דקות אז צריך מתקן שיהיה מים חמים בטוש . אם כבר אז כבר יש הרבה דברים שצריך לסדר שיהיה חוף כהלכה .במקום לטבול במקווה עם הזיעה של אחרים אין כמו לטבול בים ב500 בבוקר .
הרב צודק 08.08.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 16:09
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 13:44

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 12:09
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 11:33

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 10:10

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 09:16

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24