כיכר השבת

"ההסכם בבי"ש ואלעד - אחד"

פרוש מגיב לגפני: "דבריך תמוהים, ארענן את זיכרונך קצת"

יו"ר 'שלומי אמונים' סגן השר מאיר פרוש שיגר מכתב תגובה ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני וטוען: ההסכם בבית שמש ואלעד הוא הסכם אחד: "אתה לא יכול ולא מקיים אותו" • המכתב המלא (בארץ)

21
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ב באלול | 02.09.18
מאיר פרוש ומשה גפני
מאיר פרוש ומשה גפני (צילום: פלאש 90)

יו"ר 'שלומי אמונים', סגן השר מאיר פרוש, שיגר מכתב תגובה ליו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, וטוען כי ההסכם שנחתם בין הסיעות בתשע"ד על הערים בית שמש ואלעד הוא הסכם אחד, פרוש טוען כי למרות שההסכמים נחתמו באותו היום - נכתבו תאריכים שונים.

בפתח מכתבו מתייחס פרוש לטענות גפני כי 'שלומי אמונים' הפרה את ההסכם שנחתם בתשע"ד: "אתה קובע באופן חד צדדי ותמוה שאנחנו הפרנו את ההסכם לקראת הבחירות הקרובות מבלי להוכיח זאת. כפי שציינתי בפניך ובפני הגאון הרב סילמן שליט"א ובפני גורמים נוספים הקשורים לדגל התורה, אין לנו קשר לתסיסה הציבורית הקיימת בעיר אלעד בקרב התושבים מהזרם הליטאי, גם אתה יודע שכל מי שנפגש איתך ועם אחרים בדגל התורה הצהיר שהוא עושה זאת מרצונו ודעתו החופשית ולא התבקש על ידינו לפעול כך|.

פרוש עוקץ את גפני וכותב: "להבנתך עלי להצטער שלישראל פרוש יש אהדה חוצה גבולות ועדות?, אני בטוח שהוא זכה בה ביושר. אך אפילו פעם אחת לא שמעת ממני במסגרת כלל הפגישות, השיחות והמכתבים טענה זו. לא פנינו לרבני ועסקני דגל התורה אלא בדבר קיום ההסכם הנ"ל, ולא בגלל שמו הטוב של ראש העיר או טובת העיר, הטיעון היחיד שבה אני דן איתך זה כיבוד ההסכם שנחתם בינינו לפני הבחירות המוניציפאליות בתשע"ד".

מכתב התגובה של פרוש לגפני

פרוש מתייחס לטענות גפני כי אין הקשר בין ההסכם שנחתם בבית שמש להסכם שנחתם באלעד: "תמוה בעיני דבריך וארענן את זיכרונך קצת. לפני חמש שנים לאחר מו"מ ארוך נפגשנו בחדרך שבמשרדי דגל התורה בבני ברק וחתמנו על 5 מסמכים, 2 עם סעיפים הקשורים לאלעד, 2 עם סעיפים הקשורים לבית שמש ו-1 עם סעיפים הקשורים לביתר.

"המסמכים כולם נחתמו באותו מקום ובאותו מעמד. מסיבות שלא ראוי לפרטם כאן ועכשיו, סיכמנו שעל מסמך אחד של בית שמש יופיע תאריך של ז' תשרי ולא ו' תשרי כמו יתר המסמכים, אך אנחנו דרשנו שבראשית המסמך של בית שמש שמופיע ז' תשרי יהיה כתוב שזה בהמשך להסכם מ-ו' תשרי".

"האמן לי" מוסיף פרוש ותוקף את גפני: "כשנידרש להוכיח, נעשה זאת - כי בידינו הוכחות נוספות לטענותינו - וגם אתה תאלץ להסכים שמדובר בהסכם אחד ומאוחד! לא לחינם בחרת להפיץ ברבים רק את הסעיפים הקשורים לאלעד ולא את הסעיפים הקשורים לבית שמש. אך על הפיסקה האחרונה בקטע השלישי שבה אתה כותב "עד לרגע זה אין הפרה בהסכם בבית שמש", תלוש מהמציאות וד"ל... ולכן איננו יכולים לקבל את התחייבותך מיום ט"ז אלול שתכבד בבית שמש את ההסכם ככתבו וכלשונו, כי כבר עכשיו אתה לא יכול ולא מקיים אותו"".

לדברי פרוש: " כבר בפגישתנו הראשונה במשרדך ביום שני ט"ו אייר ואף בפגישה שהתקיימה למחרת בחדרו של הרב מקלב ביחד עם הרב אשר ב-ט"ז אייר וכן בפגישה הנוספת שהתקיימה בכנסת ביום שלישי כ"ג אייר ובכל יתר הפגישות והשיחות טענתי שזה אותו הסכם, כך שזה לא טיעון חדש שרק עכשיו נתגלה לך".

המכתב של גפני לפרוש בסוף השבוע

"ר' משה", כותב פרוש לגפני: "אזכיר לך סיפור נוסף וקטן, אתה בטח זוכר שלפני כעשור לאחר הבחירות לעיריית ירושלים בתשס"ט, טענת לגבי קדימות לתפקיד סגן ראש העיר עבור נציג דגל התורה, גם אז הצהרת שהצדק איתך, אבל בסיום הליך הבוררות ביננו קבעו הדיינים שהצדק עם אגודת ישראל ולא איתך, ולפנים משורת הדין (בגלל רצף כהונה לטובת הפנסיה של הרב פינדרוס) ביקשו מאיתנו הדיינים לוותר, אין לי ספק שבסיום הליך הבוררות יוכח שהצדק איתנו וכולי תקווה שלא תמצא סיבה נוספת לבקש שינוי דין, לפנים משורת הדין".

כזכור, במכתב ששיגר גפני, בערב שבת, לפרוש, הוא תקף וכתב: "פעלתם בכל יכולתכם בקרב רבני ועסקני דגל התורה למנוע בחירת מועמד של דגל התורה והצלחתם לזרוע בוקה ומבולקה ומחלוקת קשה מנשוא, עשיתם זאת אף בשעה שהיה מדובר שאיש מטעמנו יתמודד לראשות העיר בית שמש".

לדבריו :"הפרת ההסכם על ידכם תגרום לפריצת כל המסגרות שנבנו בדי עמל ביהדות החרדית ותגרום לכך כי איש לא יאמין לרעהו ח"ו אף בהסכמים חתומים".

תוכן שאסור לפספס
21 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
קודם הם שולחים עותקים לאנשי האתרים וכל הכתבים אחר כך לכל השאר מצחיק איך מנהלים קרב מכתבים על גבי התקשורת ורודפי הכבוד והגובים האלה רוצים שנצביע להם
יהודי02.09.18
12
אבי מאד אהוב באלעד כולם מכירים אותו מהמוקד בעל חסד גדול כמו צביקה כהן שמאד אהוב עד היום באלעד אבל אם זה לא הם חבל לגפני ודרעי על הזמן באלעד הציבור קובע כמאמר חזל אין ממנים פרנס על הציבור אלא אם כן שואלים לציבור תחילה כמו שהיה פעם קודמת שספרדים הצביעו נגד מרן ולא בחרו בפרוש על אף שמרן אמר מפורש לבחו
סקר דחוף02.09.18
הו לא פוליטיקאי!
משה02.09.18
11
רק לידיעה!!!!! הציבור הספרדי לא יצביע לשום ראש עיר ליטאי נקודה... ואין שום סיכוי שתזכו לראשות ללא התמיכה של הציבור הספרדי אול תחיו בשום אשליות. החסידים קרובים יותר לציבור הספרדים ולכן תמכנו בפורוש לראשות העיר ובזכותנו הוא קיבל את הראשות.
דוד02.09.18
מאשר ספרדים וליטאים, להפך במוסדות החסידיים לא מקבלים מי שלא דובר יידיש.....
אחשוורוש02.09.18
אולי תסביר לי מדוע אתם קרובים יותר לחסידים? למדתם בישיבות שלהם? בחיידרים שלהם? הם הסכימו פעם להסתכל עלכים מאיזשהו כיוון? עלובים שכמותכם!! כפויי טובה. הרי רק הליטאים הרב שך וכל שכבת ראשי הישיבות הספרדים, הרב עדס, וכו' הם אלו שבנו אתכם הדריכו אתכם. האם החיידרים החסידים מלאים מלאים ב 50% ספרדים או הליט
אדון ספרדי נחמד03.09.18

הצגת כל התגובות

10
פורוש עושה פוליטיקה מסריחה. ההסכם שנחתם מדבר בעד עצמו.
מוטי02.09.18
9
חבל
גיגי02.09.18
8
הרי כל יסוד מהותו של משה גפני הוא מחלוקת. בתשמ'ט הרי זה שמינה אותו כל כוונתו היה רק מחלוקת ושנאת חינם.
שמחה זיסל02.09.18
7
כל עיר חרדית הייתה מתה לקבל כזה ראש עיר
דודו02.09.18
6
ישראל פרוש במשך מספר חודשים רץ מעסקן לעסקן, ומראה לו בסוד את ההסכם ואמר אתה לא רואה שבן כך אני יהיה ראש עיר לך איתי . כמו כן הוא שלח את אלון טיברגר לארגן אספת רבנים אצל הגרי״ג בסוף בא רק רב ליטאי אחד, פרוש עצמו מדבר עם נכד הגר״ד לנדו ומשכנע אותו לפעול. בוחש בקשירה בצורה מבחילה. כך גם אצל הספרדים. ול
ללא שם02.09.18
5
גפני מעיז להטיף על אי קיום הסכמים נרענן את זכרונו על מה שאמר על הבחירות בביתר בשנת תשס"ט אז טען שהסכמים לא צריך לכבד, והריץ את פינדרוס למרות שהיה הסכם חתום אז שלא יטיף לאף אחד מוסר וכן, אני תומך בפורוש כי הוא הכי מתאים והוא לא מפלה אותנו כמו הלטואים
יוני זרד02.09.18
4
אני יושב לי בניו יורק וקורא על המריבות והתככים וכו׳ ופשוט נגעל. גועל נפש מרוכז מה שקורה
ללא שם02.09.18
3
הזוי קלגסי המפלגות סוחרים בעם ומפרסמים זאת במכתבים חבורת מטורפים תפסיקו לגנוב ולעשות דילים על הציבור
דוד02.09.18
2
להזכירכם מה הלטואים עשו לנו בבתי הספר והסמינרים??? להזכיר כמה סבלנו כשתמכנו בקריספל??? מאז שפורוש עלה, העיר התפתחה, זו עובדה!!!
יוני זרד02.09.18
1
נמאס כבר מי משפחת פרוש בעוד שדגל התורה שלחה מכתב שהיא מכבדת את הסכם בבת שמש
אלעד02.09.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24