כיכר השבת

דעה: "פרשת ברזילי" עשתה נזק לציבור החרדי

לאחר שבועות של מסע הסתה מתוקשר שהביא עלינו ליצמן בהצהרות צדקניות, התפוצצה היום הבועה בפנינו. על סדר היום (דעות, בריאות)

59
כיכר השבת | כ"ב בניסן | 06.04.10
ליצמן
ליצמן (פלאש 90)

נראה שמאז ההפגנות החמות בירושלים, או כפי שכונו בתקשורת החילונית "התפרעויות החרדים בי-ם", לא נגרם נזק תדמיתי כה גדול לציבור החרדי כפי שנגרם לנו בחודש האחרון.

אך אם אז, נגרם הדבר ע"י נערי שוליים, הפעם מדובר באנשים מבשרינו ומראשינו.

הח"כ ששלשלנו עבורו את הפתק בקלפי, ניצל את כוחו בצורה אגרסיבית ומחפירה שהקימה עלינו את כל המדינה.

משך חודשים פוטמנו, שהכל הוא מלמעלה וגדולי ישראל דוחפים, לוחצים ותומכים, והוא הקטן בסה"כ שליחם הנאמן. היום בהתקפלותו המבישה מול נתניהו, חשף ח"כ ליצמן לכל עם ישראל את מה שרבים וטובים חשבו מזמן בשקט.

לא כבוד המתים הוא שעמד על הכף, אלא אך ורק כבודו האישי של סגן השר.

הוא, שהיה רגיל להתנהג בכוחניות במקום הראוי לה, בוועדת הכספים, שם ללא צעקות ועמידה עיקשת לא היו יוצאים התקציבים מהסלע, התנהג כפיל בחנות חרסינה, ובקול גדול שהדהד מקצה לקצה, הניף טלפיו וזעק 'אני בעל-הבית'.

ח"כ ליצמן שכח דבר בסיסי וקטן, משרד הבריאות אינה הברנז'ה של וועדת הכספים, זוהי קליקה אחרת, אלו אנשים שעוסקים בחיי אדם ופחות באינטרסים שוליים,זוהי קבוצת האליטה של המדינה, וכשמדובר במלאכים בלבן הציבור איתם.

בציבור החרדי קיבל ליצמן גיבוי יחסי ביומונים, או ליתר דיוק גיבוי שבשתיקה. אך מעבר לדפי העיתונות הכתובה, גם הציבור שלנו הריח מאכל פולני שהקדיח ורטן בווליום המותר במחנינו.אולם מחוץ למחנה הרוחות בערו.

הרוחות שבערו , הזכירו לנו ימים אחרים, ימים שזקנינו עם המספרים המקועקעים על הידיים מעדיפים לשכוח, רוחות מלחמה והסתה חסרת תקדים ש'הוא' בלי הניד אפעף ליבה במרץ, תוך מחשבה שבבית פנימה זה יועיל לו ביום פקודה ובחירות.

דע לך ליצמן, טעית. הציבור החרדי אינו בוחר את ראשיו לפי כמות האינטשים הנגטיבים שמקבל המועמד בתקשורת החילונית, הציבור החרדי בוחר את מועמדיו לפי הוראת רבותיו שמודדים מעשים ולא רעש.

התעקשותך על שמירת הקברים, בזמן שגם לך ובעצם כמעט לכל מי שעסק קצת בנושא היה ברור שאין כאן כל בעיה הלכתית, אתנית או מוסרית, המיטה עלינו שואה ששנים רבות עוד יקח לתקן ולשקם נזקיה.

פעם הבאה שהינך רוצה להזכיר לכולנו ש'ליצמן הגדול' עדיין חי, למרות שהוא עומד עם הידיים למעלה והפנים לקיר בפינת הבריאות, אנא עשה זאת בעדינות ובצמצום נזקים.

שמור עלינו היום כדי שנשמור עליך מחר.

תוכן שאסור לפספס
59 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
תרמת לציבור היקר שלך רבות, בגללך גל השנאה כלפי החרדים התעצם, קידשת קברי מתים מאשר חיים כל הכבוד, עכשיו שברת את גב הגמל, ועשית נזק לציבור שלם, שלם את מחיר חילול ה' שנעשה ע"י דעותיך הקיצוניות
משה20.05.10
35
איני מכירך וטוב שכך כאשר הקולמוס בידך יכול אתה לעשות בו כרצונך וזו זכותך אבל אני רוצה הבהרות בבקשה, א, מה תעשה כאשר יפנו קברים של יהודים בנכר? מה נוכל לענות לאותה מדינה שגם שם הטענה תיהיה הזזת המבנה כרוכה בהוצאה אדירה, ב לא ראינו את קולמוסך כותבת נגד הוצאות אדירות כמו הגשר בירושלים או כל מיני דברי
פוורוטי07.04.10
34
אני ברוך ה' לעולם לא הצבעתי לגימל וני כמובן לא יעשה זאת לעולם(רק ש"ס) זה היה ברור שליצמן רק עושה רעש ובסופו של דבר זה יתפוצץ.אם הוא היה פועל בשקט אולי זה היה מצליח.
שנהב07.04.10

הצגת כל התגובות

33
זה בלוי, שבטפשותו הידוע, צועק לכולם, בואו תראו שהחרדים הם כלום והמניהיגים שלהם ג"כ אינם שוים! חייבים להוקיע את הבלוי הזה מהיהדות!
בנצי שוורץ07.04.10
32
אני בטוחה שמי שכתב את הטקסט היה אדם שלא שומר תורה ומצוות ,מסית ומדיח ומוציא שם רע
רחלי07.04.10
31
האם ליצמן ייתפטר? לא. אבל גדולי ישראל הורו והוא רק שליחם. (קריצת עין) סתם להפחיד את החילונים כאילו... אתה מבין.... בעצם... ז"א שהוא קידש שם שמים.... רק... לא האמנתי שהוא כזה פודל. איפה האיומים וההבטחות ל...
שפע שוקי07.04.10
30
מי אתה, במחילה מכבודך, שהינך מתיימר להביע דעה בכלל. שותף נבזה ונקלה לשונאינו, משחק לידיהם. חדל אישים שכמוך! הניח בבקשה את מקלדתך, או הקלד אותם ישר לידיו נוטפות השנאה של לפיד וחבר מרעיו, שכן מותרך מהם - אין! ואיני נכנס כלל לגופו של ענין, אם צודק הרב ליצמן או לא. כלל זה ידוע היה מקדמת דנא, החרדים
כאוב16.05.10
29
לא ראיתי בכתבה שום כלום על מה ולמה התפוצצה "בועה" היום. אתם ראיתם משהו??? יש איזה מידע חדש? משהו אמין ומבוסס?? אתמהה. (האמ לא משנה הרבה, העיקר שיש מה להתקיף ולעשות כתבות...)
אחד07.04.10
28
פשוט נכון
מנחם גשייד07.04.10
27
אי אפשר כל פעם מחדש....
אבי13.04.10
26
בגדול!!!!!!!!!
חרד לדבר ה'07.04.10
25
איך אתה יוצא חוצץ נגד גדולי ישראל????????? האם מרנן הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר קטנים בעניך??? לך תתחבר לחבריך מהאנטי דתיים, ותעזוב אותנו בשקט!!!
לוי יצחק07.04.10
נראה שלא, הסברתי שהוא הציג בפני גדולי ישראל עובודות שאינם נכונות כלל, ובכך גרם להם כביכול לחזק את ידיו. אך לכולם ברור שזה לא ככה.וע"ז כאבתי.
הרב יעקב בלוי07.04.10
יהודי יכול להתדרדר. יוצא חוצץ נגד תורת ישראל.
יוסף חיים07.04.10
24
אם באמת שילשלת פתק עם ה"ג" הקדוש אני מבין את הכאב של האכזבה שלך אבל לבוא ולומר שהוא גרם נזק בלתי הפיך ועד שנשקם ושהוא גרם נזק יותר חמור מאשר נוער השוליים במאה שערים אני רואה כאן טעות חמורה בדבריך וזה לא הולם את הכיתוב שמתחת למשבצת התגובות של מי האיש... נצור לשונך...
יאקאלע07.04.10
יעקב בלוי תחשוב היטב לפני שאתה מלכלך על ליצמן
חיים07.04.10
23
ליצמן בא אילו אז אמר לו תחזקנא ידך! וכלל לא שלך אותו שהיה ברור!!!!
יידל07.04.10
אז מה היה אתה כן יודע??? הרי כולם יודעים שזה בשליחות מנהיגי ישראל!!!
לוי11.04.10
22
ואת 'כל' דבריו ניקח בפרופורציה מתבקשת אם בכלל! השנאה נוטפת מכל אות שבכתבה, האמת גם מהריוח שבין האותיות. ולך ''הרב''? יעקב בלוי גם לרבנים בודאי שכמותך נאמר הפסוק הקטן והזעיר בספר הקטן שנקרא 'חומש' - 'לא תשנא את אחיך בלבבך'!
רוני07.04.10
21
מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו.... נראה מהכתבה, את השנאה הכרונית לכל מה שקשור לתורת ישראל... אני מזועזע שכתב כזה מלוכלך יכתוב באתר הרוצה להיקראות אתר חרדי. היה מתאים יותר אם היה כותב בוואלה.
מאיר07.04.10
למה לחרדים יש נטיה כשהם קוראים דברים שאינם מקובלים עליהם להתייחס לגופו של כותב ולא לגוף הכתוב?
יוסי איתן09.04.10
20
העגל ליצמן רוצה לינוק. את זה גילה ביבי, לכן צפצף על ליצמן וחבריו אשר לא יפרשו מהממשלה כל זמן שמחוברים לעטינה.
קצוני07.04.10
19
הזיק לנו בירושלים והזיק לנו בכל מקום, ליצמן די. מזדהה עם כאב הכותב לגמרי.
יוחנן גמזו07.04.10
18
איזה בזיון המטת על כל החרדים. ליצמן תתפטר.
ליצמן13.04.10
17
הרב יעקב בלוי . אני מצדיע לך
צבי שמואל07.04.10
16
כולם יודעים שלא אכפת לציבור שלנו משום דבר לא מפחים לא מכסף ולא מפיקוח נפש מה שחשוב לציבור שלנו זה להתלהם ולהגיד שזה עיקרון.
אלי07.04.10
15
כשליח נאמן לגדולי ישראל נלחם בחירוף הנפש למען הקברים וכפי שהורו לו גדולי פסקי דורנו . ואתה שכותב את המכתב מי אתה ..למדתה משהו.. נראה לי שאתה כמו אותו שדרן. אני לא זוכר איך קוראים לו שגידף את כל הקדוש רהיקר בתוכנית בגלי צהל .על החרדים .. ואתה כותב יקר. ליצמן לא עשה על דעת עצמו שום דבר. וצריך לחזק את
יוחאי07.04.10
14
של עובדי עבודה זרה פגניים !
חרדי שפוי וחרד07.04.10
13
הרב ליצמן אל תחת מהמליעגים שלך
רפאל07.04.10
12
הכזנה על הכתב אפ; אם נכון לא כותבים כה הרסני ;;;;בףשה"""
יהוךי חרדי07.04.10
11
ליצמן נתמך באופן חד-משמעי ע"י מרן הגרי"ש, ואיני מוצא מקום לבוא בטענות, מה גם שבעיני היה נראה מאוד נכון הטענה שהתקשורת הוציאה דברים מהקשרם וניפחה את הסיפור, בפרט לאחר ההופעה של ליצמן בערוץ 2 כשהסביר את עמדתו בטוטו"ד במהדורה המרכזית. וכל זאת אני כותב גם כשאני אישית לא כ"כ מסמפט אותו, אבל בראיית אמיתי
המום07.04.10
נראה שלא קראת מה כתבתי, הסברתי שהוא הציג בפני גדולי ישראל עובודות שאינם נכונות כלל, ובכך גרם להם כביכול לחזק את ידיו. אך לכולם ברור שזה לא ככה.
הרב יעקב בלוי07.04.10
אתה מהערב רב שהורס כל חלקה טובה בדת! מי שמך לאיש, ללכת נגד כל גדולי ישראל? בוז לך! בוז לך! בוז לך! מקומך אינו בציבור החרד לדבר ה'!!!!!!!!!!!!
הרב רייס07.04.10
מי שמך לאיש????? מי שם את ליצמן לאיש? מי מינה אותו? אתה חרד לדברי הרב'ס ולא לדבר ה'
שלמה ברוורמן07.04.10
עדיין כלנו תמהים איך העזת ללכת נגד גדולי ישראל ובראשם הרב אלישיב, ונגד תורת ישראל??? צא טמא מקרבנו, מר בלוי!!!
לך מר בלוי11.04.10
10
זה התוכנית שלו, הוא יאיים להתפטר ואפילו ימסור מכתב התפטרות, רק מיד אחר כך יקבל - כאילו - הוראה מרבותיו ומגדולי הדור שימשוך את הודעתו, זה הכל כתוב מראש.
חסיד07.04.10
9
זה לא מידי חריף? בכל זאת ליצמן משלנו אחרי הכל. העיקרון נכון, והמטרה לא מקדשת את האמצעים.
לא גערער.07.04.10
8
מי אתה "הרב"בלוי אתה מבייש את הרבנים ומבייש את היהדות אפס אפסים תפסיק כבר עם הכתבות המטופשות שלך רד לנו מהורידים
שוקי17.05.10
7
למה אתה כותב:הסתה מתוקשר..שהביא עלינו, למה אתה לא מדבר בתמימות למה אתה מוציא אותו מתוכינו למה? וכי הוא לא אחיך? אם אתה רוצה לדבר, תדבר לנוכח תדבר דוגרי ותכליל אותו בינינו, אח שלך. 
אברהם הנכבד מאת ה'07.04.10
שלום הרב בלוי למרות שבחלק מהדברים אני סבור כמוך אבל יש דברים שלא מוציאים החוצה [יש דברים שצריכים להשאירו בדציבלים סבורים ובווליום נמוך]. אני מאמין שתסכים איתי שמה שעשו אנשי שלום עכשיו ויתר השמאלנים במה שהדליפו את מכרזי רמת שלמה ופרשת בית יהונתן לתקשורת [קרי לאמריקאים], וכמו כן כל ההשמצות למיניהם במ
סמייל07.04.10
השמאלנים חושפים דברים שלא ידעו כולם, ןבכך מעוררים פרובקציות עולמיות ורעשניות, אני הקטן בסה"כ ראיתי ושמעתי את מה שכל המדינה שמעה וקראה אמש ע"כ שליצמן החליט לחזור בו והתקפל ו.. לא קרה כלום, ואז הבנתי את המסקנה הכואבת שכתבתי בטורי, אז איפה בדיוק ההשוואה במחילה מכבודך?
הרב יעקב בלוי07.04.10
כשכל התקשורת נגדנו חבי כמעט רגע עד יעבור זעם. את החשבון נפש [הנכון מאוד] תשאיר לעוד שבוע שבועיים. כשצועקים ככרוכיא ביחד עם העיתונות העויינת זה נשמע מאוד מאוד גרוע. ובכן לא התכוונתי כ"כ להדלפות הפרובקטיביות שהיו בזמן הפגישה או לפני כן כמו הלינץ' התקשורתי שעשו לו אחר כך שזה למעשה נתן כח לאמריקאים להלח
סמייל07.04.10
גם הנוער שולים הם אחינו ובכל זאת מגדפים אותם נכון? למה? כי כשבן אדם עושה משהו והוא אמור להיות בוגר שיחשוב על השלכות הענין.
הרב יעקב בלוי07.04.10
6
אני לא יודע אם באמת שלשלת פתק לבחירתו. אבל מכתבתך ניכר שאתה ממש לא סימפטת את הבן אדם גם לפני המעשה, גם כשהוא לא היה שנוי במחלוקת. אתה עכשיו, לפחות כזה מרגיש לי. חוגג על דמו. יכול להיות שהוא עשה טעות יכול להיות שלא. אבל קח בחשבון שכשאתה כותב כתבה ומבקש ממנו הקוראים להאמין לך ולחוות דעה (לולא רצ
מנדל07.04.10
נגד האיש ופועלו. אך כאן נעשתה פגיעה תדימתית מכרעת במיוחד וראיתי צורך להתיחס בזלזול למטורתיו האפלות של האיש.
הרב יעקב בלוי07.04.10
אלא מספרן הרב ליצמן הרס במו ידיו כל חלקה טובה שבה דרכה רגלו. והשיא הוא: הכנסת חב"ד לאגודת ישראל ולפוליטיקה בתשמ'ח. עובדה שפגעה הן באגודת ישראל והן בחב'ד ומאז רק אוכלים ממנו מרורין ועוד היד נטויה כי הרי הרוטציה שלימן הטיף לה לא מכוונת אליו
אהרון קלישר07.04.10
5
הרב בלוי צודק לחלוטין. תודו בטעות וזהו. יצא מזה חילול ה' גדול. מה המלחמה הכל כך מיותרת על הוצאת קברים של גויים. ממתי גם זה לא בסדר? תחשבו קצת במקום ללכת כמו עדר..
אסנת07.04.10
אתה גרמת להרס הדת!!! מר בלוי מרוב טפשותך צעקת לכולם, שמנהיגי הדור אינם שוים, שקדושת העם היהודי אינו שוה רמ"ל. אתה חייב לתת את הדין!
החכם08.04.10
4
כשליצמן לא נחרד מהעברת קברי יהודים מגוש קטיף אבל כן מהעברת קברים של עובדי אלילים כבר היה ברור שהכל עומד להתפרק לנו בפנים.
יעקב07.04.10
3
אין לך שום מושג על מה אתה מדבר אתה מקשקש כל יום על מישהו אחר ומזה אתה מוציא את סיפוק שלך כל מה שאתה עזרת ותעזור לציבור החרדי והיהודי במשך כל ימי חייך גם אם תחיה 180 שנה לא יגיע לעזרה שליצמן עוזר בשנה אחת אז בבקשה ממך תפסיק לקשקש את השכל עם הכתבות שלך ותתחיל להיות בנאדם נורמלי
חיים17.05.10
2
קצת צניעות . המדינה לא בכיס שלנו. כבר הורונו חז"ל "תן לי יבנה וחכמיה" וזה בלבד. נילחם רק על על עיקרי הנפש .
אבי08.04.10
וכל עוד נפשינו בנו. ולכל ההיסטוריה בגלל דעותך השגויות, שרצו להתיפיף אצל כולם, נפלו קרבנות ל"ע. תמיד צריך לדעת, מה גדולי ישראל מורים, וכך לבצע! ואשריו של הרב ליצמן שאינו נרתע, ופעל כפי גדולי ישראל.
ל34 התמים.08.04.10
1
איננו מנהלים את המדינה .
מאיר07.04.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן ראשי הישיבות: "כדרכו של עמלק הם מנסים לגייס בחורים; לא תהיה הסכמה לשום פשרה"

חנני ברייטקופף | 12:03

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 07:33

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24