כיכר השבת

המתיחות הפנים-חרדית בחיפה

בכיר בש"ס תוקף: המאבק של 'דגל' ביהב אינו לשם שמיים

יו"ר ש"ס אריה דרעי לא ממהר להצטרף למאבק של 'דגל התורה' נגד ראש עיריית חיפה יונה יהב, ובכיר במפלגה טוען כי המאבק אישי בשל אי מינוי אלפר לסגן • 'דגל': "האשמה המחוצפת" (בארץ)

53
ישי כהן | כיכר השבת | ו' בחשוון | 15.10.18
מיכי אלפר בכנס בחירות בעיר
מיכי אלפר בכנס בחירות בעיר (אהרן ברוך ליבוביץ)

"יש לי שאלה אחת ופשוטה, האם עד לרגע שיונה יהב סרב למנות את מיכי אלפר לסגן - היו בעיות? התשובה היא לא", כך התבטא בכיר בש"ס המעורה בנעשה בעיר חיפה מטעמו של היו"ר השר אריה דרעי.

לדבריו: "התחושה של כולם שהכל בסדר, אני לא אומר שיונה יהב צדיק, אבל יש גרועים ממנו. מדובר במאבק אישי, המאבק אינו לשם שמיים, חד משמעי. אני מכיר על כף היד את הנעשה בחיפה. תגיד, למה 'אגודה' מסתדרת עם יהב? יש שם אדמורי"ם שיש להם יראת שמיים לא פחות מגפני, הם עובדים עם יהב ואין להם שום תלונה עליו".

הבכיר הוסיף: "יש עובדות. לא היו תלונות עד סיפור המינוי של אלפר, ברגע שיהב סרב למנות אותו לסגן בשכר - החל המאבק. זה לא סתם צירוף מקרים. אלו עובדות. גם אריה יודע את זה, הוא בכוונה לא תומך ב'דגל' בכל מה שקשור לחיפה".

"אריה רוצה ללכת עם המנצח, וכרגע זה נראה יונה יהב", מספר הבכיר: "כך שאריה מחכה לרגע שיבין מי בטוח מנצח, ובו הוא יתמוך. למרות שב'דגל' לא אוהבים את זה במיוחד".

לדבריו: "תראו רק מה שקרה בביקור של ח"כ יעקב מרגי בחיפה. החברים מ'דגל' דאגו להביא לשם בחורים שיצעקו עליו, אבל כשיעקב הגיב להם - לאיש לא היה מה לענות. ויעקב לא אחד שחושש לצאת למאבק, בטח לא ביונה יהב, אז שיפסיקו לצבוע מאבק פוליטי כמאבק תורני".

"אגב" מסיים הבכיר: "מעניין שמוסדות ש"ס נהנים משת"פ עם יונה יהב, היחידים שלא מסתדרים עם יהב אלו אנשי 'דגל', וכמו שאמרתי - כל זה רק אחרי שסרבו למנות אותו לסגן בשכר".

אריה דרעי יונה יהב

ממטה 'דגל התורה' נמסר בתגובה ל"כיכר השבת":

"חיפה שמחה מאד שהגיעו אליה אורחים חדשים שרוצים 'לעזור' לתושבים ערב הבחירות, חיפה שמחה פחות לשמוע שקרים מביכים.

בנוגע לספין המביך של הסגנות אשר בשקר יסודו, נספר לאורחים שבאו זה מקרוב, כי מצוקות הציבור החרדי שהביא אלפר בפני ראש העיר ובהמשך בפני הקהל והתקשורת, היא זו שגרמה לאי קיום הסכם הסגנות כמו שאר ההסכמים על ידי יהב, ולא הפוך.

ציני למדי לומר כי אגודה מסתדרת עם יהב ולכן מוסדות בעלזא נרדפו, לכן גני הילדים בסערט ויז'ניץ מעוכבים כעשור, ולכן תלמידות בית יעקב של גור נאלצות לנסוע כל יום ללמוד בשכונת חליסה, ועל חשבונן. מוטב לאורחים החדשים להאזין לרחשי לב התושבים מכל הזרמים, בטרם ייצאו לקושש קולות בהצהרות מתריסות שאין להם ולו כלום עם המציאות, או לחילופין בטרם יסתמכו על תמיכה כזו או אחרת שמקורה בפחד מנקמת רה"ע, אשר עד כה גם לא ראינו לה כל פומביות, כנראה מפני כבוד השבת.

ההאשמה המחוצפת לגבי מעורבות בזעם התושבים וההורים - ולא "בחורים שהובאו" על ידי איש - שהיו מנת חלקו של ח"כ מש"ס שחשב לאחז עיניים בפתרונות שווא בתזמון שקוף של ערב בחירות, היא התגוננות שקרית לנוכח כאב אותנטי ומתבקש שהובע נוכח ניסיון ניצול ציני של הורים שסבלו במשך שנים כתוצאה מהתנכרותו של יהב.
בינתיים נמליץ לאורחים להקשיב יותר לתושבים ובכללם גם לאנשי קרית שמואל, אשר בפניהם הודיע ח"כ מרגי בספטמבר 2016 כי בידיו פתרון "בטווח הקרוב מאד, התאזרו בסבלנות למספר ימים ספורים".

מוסדות ש"ס לא נהנו מידו של יהב, אלא הם חלק ממצוקה אדירה. למרות הבטחות מפורשות לפני כעשור למרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, נאלצו לרכוש מבנה שמוערבות יהב ברכישתו היתה רק במתן אישור טכני של "פטור ממכרז לבקשת רשות עירונית", מה שלא מנע ממנו להתייחס לכך כהקצאה. ובנוגע למוסדות הבנות? ילדות הציבור הספרדי בחיפה לומדות בבית יעקב של החינוה"ע, המתמודד עם צפיפות נדירה. ברוכים הבאים לחיפה, וקצת צניעות ודרך ארץ בפני תושבים שאכלו מרורים 15 שנה מידו של יהב ובפני הנציגות העמלה למענם יום יום ושעה שעה, ולא במס שפתיים של ערב בחירות".

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
הם לא סובלים שם הרי הןא זלזל בכל החרדים רק עכשיו הוא מנסה לפלג וליצור מצג שווא כאילו לחלק הוא כן נתן הוא התעלל בכולם בצורה שווה
ללא שם16.10.18
37
אני נמצא בחיפה פעמיים/שלש בחודש, והמצב בשכונות החרדיות מ ז ע ז ע. ממש כמו בוואדי ג'וז, ועיסוויה (לירושלמים שביננו) כבישים הרוסים, אין חניות, מדרכות שבורות ג'ורה צפה ועולה (במיוחד בחורף)... הכל ישן ומוזנח, כמעט ואין גני שעשועים בקיצור, החרדים בחיפה הם רזרחים סוג ד'.. אני לא יודע אם יהב רו ודמיו אח
ללא שם16.10.18
36
"אורחים חדשים" אמירה מדוייקת
חיפאי ספרדי15.10.18

הצגת כל התגובות

35
בגלל נקמנות אישית מוכנה להקריב את כל האנטרסים של היהדות החרדית עיין ערך חיפה,אלעד,ירושלים
ראובן15.10.18
34
הכל כידוע (לפי שקרי יהב) התחיל מסיפור הסגנות. אבל למה הוא לא נתן סגנות? כי הנבל מתעלל בנו 15 שנה, ולא יעזור שום שקר של ש"סניק כזה או אחר. לא הכל מותר בשביל לקושש קולות. יש גבול! אף אחד מהציבור החסידי לא "מסתדר" עם יהב אלא מפחד ממנו, ומשום מה בטוחים שהוא ינצח בניגוד לכל הסקרים. גם אילו שיצביעו יהב (ח
חיפאי15.10.18
33
לשם שמים, לשם שמים לשם שמים, בלה בלה בלה....
פככככ16.10.18
32
נניח לכל מה שהיה בעבר ואפ' נסכים לצורך הדיון ורק לצורך הדיון שהמאבק הוא לא לשם שמים רק בשל עניין הסגנות, נניח. מיכי הניח לפני כולם את ההסכם עם קליש ואת ההתחיבויות שניתנו בכל התחומים. יתכבדו אגודת ישראל או ש"ס ויציגו את ההסכם שלהם ועל מה יונה יהב התחייב לקדנציה הבאה. אבל זהו, שאין הסכם כזה אחרת הוא
מאיר15.10.18
31
כל ספרדי חיפאי יודע שכשצריכים עזרה פונים למיכי אלפר ולא לנציגים של שס.
אפרת16.10.18
30
"מפלה גדולה" אמן כן יהי רצון:
מרן הגרח"ק15.10.18
29
של כל מוסדות החינוך לפני שבע שנים ובחר להרעיב אותם ולא לממן הוצאות כמו מים וחשמל בסכומי עתק של עשרות מליונים וכל המנהלים כולל גור ושס שכרו את ויינרוט כדי להחזיר את כבשת הרש.. תגידו נולדתם אתמול?? יהב אינו מל'ו צדיקים ודי לחנופה ולכריעת הברך בפני הפריץ!
חיפאי15.10.18
28
או על אף אדם-להתרחק מהמחלוקת ומלשון הרע כמו מאש.
דוד16.10.18
27
יהב לא רדף את החרדים כמה שנים? יהב לא היצר את צעדיהם של החרדים 5 שנים? בואו ונהיה מעשיים ורציניים רגע ולא ניתן לו את הלחי השניה ולא נצביע לעוכר ישראל כמותו!!!
תענו לעניין!15.10.18
26
דרעי לא מסתדר עם פרוש
יוסף15.10.18
25
אני בעז״ה אצביע דגל (בעיר אחרת). אין לי אינטרסים להצדיק את ש״ס. על הרדיפות של יונה יהב לחרדים שמעתי מחיפאים כבר שנים וחשבתי שהוא באמת רע לחרדים. אבל הבחירות הללו פקחו את עיני שאם אגודה וש״ס בוחרים בו-משמע הוא רע לאלפר ולא לחרדים ומסתבר שכל השנים שמעתי רק את הצד הליטאי ששומע רק את אלפר
נשמע הגיוני15.10.18
24
כל ספרדי חיפאי יודע שכשצריך עזרה פונים למיכי אלפר ולא לנציגים של שס.
אפרת16.10.18
23
כל מילה בתגובה של דגל אמת כחיפאי שגר בעיר וסובל.
ללא שם15.10.18
22
עשיתם סיבוב חזק על הספרדים הפרייארים חברה' אתם פשוט טובים הוצאתם את אריה והספרדים מזה קטנים... רק בשביל זה לבד אני מצביע פינדרוס סוף סוף נראה להם מה הם שווים
אביחי15.10.18
21
ג'ובים
חיים מאיר 15.10.18
20
אפשר להבין את הכעס הגדול עליו אבל אולי כדאי לתת לו צ'אנס.
מיכאל16.10.18
19
לא מצביע לשס, לא עשו כלום, באים עם תמיכה ביהב בלי בושה והכפשות לכל העולם. הם בושה עבורנו
חיפאי שסניק15.10.18
18
ואני יסביר , שס אנחנו רואים רק פעם בחמש שנים ,דקה אחרי הבחירות הם לא מכירים אותך אהרון כהן ואדון שבזי לא דרכו בעיריה פעם אחת מאז הבחירות לא סתם זרקו אותם , מיכי אלפר לאומתם משקיע את כל זמנו ויומו בשביל כלל הציבור כולםיודעים שכל בעיה קטנה אפשר להתקשר והוא מנסה לעזור ,ואסיים בסיפור קטן לפני כמה שנים ט
ספרדי גאה17.10.18
17
האורחים בתגובה ההיסטורית של דגל הם מיכי אלפר וחבריו שהביאו לחיפה העיר המאוחדת והמלוכדת רוח חדשה רוח גפני ושות' רוחות מלחמה ממחוזות הזרים לעיר בה חיו בצוותא בהרמוניה נפלאה מזרח למערב חסידים וליטאים באהבה אחוה שלום ורעות עד ש... הגיע הפלגן ורוח זרה של מחלוקת תככים ולשון הרע העכירה את האווירה. הפלגן זה
מנדי16.10.18
שקר גס. אין שום מחלוקת. מיכי עוזר לכל הזרמים. מעולם לא שמענו מאנשי דגל ביטויים לא טובים על שותפיהם מאגודה (בסגנון של התגובה שלך). יהב הוא זה שמנסה לפלג, ולפי התגובה שלך - רואים שהוא מצליח.
תושב חיפה17.10.18
16
דגל תוקפים כשאומרים את האמת בפנים
אליהו15.10.18
15
כי המאבק של שס בדייטש זה כן לשם שמיים?! ומעניין לראות שפתאום דרעי מתלונן על ההחלטות של דגל אבל כשמבקרים אותו על ההחלטות שלו הוא מיד טוען שזה לא הוא אלא גדולי הדור. אני אגב סמוך ובטוח שמגדולי הדור לא יוצא ולא יצא תקלה וזה נכון לגבי כל הקבוצות ללא יותא מן הכלל (כולל הרב אויערבך והרב מאזוז), אבל שדרעי
שמעון15.10.18
14
ככל שמתקרבות הבחירות וסיכוייו של יהב הולכים ופוחתים כך השקרים והרוע פורצים בגעש, ושס מקדמת את זה ביחד עם המתמודד, אוי לאותה בושה אריה דרעי, מקומך לא איתנו יותר, תתבייש!!!!!!
שסניק לשעבר16.10.18
13
את החוף השקט סגרו לפני שמיכי דרך פה את הבריכה העירונית סגרו לפני שמיכי הגיע לפה את הגינות שיפצו לאחרונה לפני שמיכי היה פה וכנ"ל הכבישים והמדרכות וזה שמיכי מנהל מלחמת חורמה בעירייה על דברים בסיסים וקיומיים שמגיעים לנו ולכן יונה שונא אותו זה שנים לפני שדובר בכלל על סגנות.
לא רכסימניק תלוש15.10.18
12
בתור ספרדי שגר בחיפה בושה שהולכים עם יונה יהב אבל שהנציגים גרים ברכסים עיין הים זה מה שקורה
חיפאי15.10.18
11
שס צודקים בכל מילה את אלפר לא שמענו מאז שלא קיבל את הסגנות יש לי ילדים בק"ש בבית הספר ואני הרגשתי את הסיבוב על הגב שלי זהו אני התפקחתי ומקווה שגם השאר שעדין לא רק שס תעזור כבר16שנים שהם מספרים לנו סיפורים ולא עשו כלום עכשו הצ'אנס לשס אגב מברוק לשס ששמו נציגים חדשים צעירים רעננים רק שס אבא כואב
אורי15.10.18
10
כולם בחיפה יודעים שהמאבק הוא אישי ופרסונלי כל מה שדגל מתגוננת זה בגלל שנציגם הסגפן והמעונה החליט לתקוע בשביל להאשים את יהב די עם הצדקנות והספינים בשקל וחצי קחו את אלפר ושות' לב"ב והכל יסתדר בושה שהמחלוקת שגרם מיכי לחיפה יותר גרועה מכל העזרה והדאגה שלו לתושבים יאללה להתבגר
חיפאי לשעבר 15.10.18
9
המציעות על מה שקורה היום ברחוב בארץ ישראל, זה פשוט בילבול מוחות נוראי, והשתוללות של פוליטיקאים, רשעים גמורים, ובעלי שליטה בזויים ומנובלים, שסוחבים ציבור שלהם להיות עבדים ומשוגעים לאינטרסים ומאבקי כח של מפלגות פוליטיות שאין להם לא דבר ולא חצי דבר עם אידישקייט ויהדות. לפי דעתי גדולי ישראל שהתנגדו בש
נו?15.10.18
8
פעם עם דגל פעם נגד סוף פסוק אין על אגודה
סגל ג.15.10.18
7
חלילה לא ניתן יד למי שתומך בבן אדם רשע, איזה שטויות של דיבורים בכתבה הם יודעים מה היה בכלל בקרית שמואל. עצם זה ששס תומכים בו זה מראה שלא אכפת להם.
ספרדי15.10.18
6
כדאי לדעת שבבחירות 2013 יהב קיבל בסך הכל 13 אחוז מקולות התושבים. כן. רק 13 אחוז ואלמלא הקולות של החרדים הוא לא היה נבחר. האיש כפוי הטובה הזה יכול עכשיו לשכוח מקולות החרדים וגם מראשות העיר.
שלומי15.10.18
5
אסור לתת כוח לרשעים, הם מציקים לציבור יראי ה' משפחות האברכים בני התורה, מי שמצביע להם הוא שותף למעשים החמורים שלהם.
יוני15.10.18
הקנאה והתאווה והכבוד ממוציאים את האדם מן העולם ודי למבין
י16.10.18
4
כתושב העיר וכמצביע שס בעברי ובעתיד *חנ* הנני מסכים למכל מילה שנאמרה בתגובה. נותרה בעיה אחת והיא ששס מפחדת פחד מוות על חצי הכסא המתנדנד שלה. ולכך המלצתי תתחילו לעבוד מעכשיו 5 שנים על מנת שבבחירות הבאות נכיר את נציגנו וגאוותינו הספרדית תחזור ותחזיר עטרה ליושנה
יוסי15.10.18
3
יהב ראש העיר הבא, וקאליש??? תמשיך ליסוע באופניים.....
רק אמת!15.10.18
2
היום בבוקר יהב התראיין לתוכנית "קלמן ליברמן" ברשת ב' ונשמע כמו סיר לחץ על סף פיצוץ. האיש כנראה מבין שהוא מפסיד בבחירות.
יוסף15.10.18
נתנאל חייק איש עשיה ואין חולק וצריך לשמוח שהגיע לחיפה
מ16.10.18
1
אתה שגדלת פה וסבלת מצפיפות. מכבישים שבורים. מדרכות עקומות. מנחלים בחורף. ולא היה לך איפה לרכב על אופניים ולשחק בגן משחקים וכו.....אתה רוצה לתמוך בו ...ביונה יהב ועוד למען ילדנו..... כיום שאתה מתגורר בקרית שמואל איפה בדיוק הילדים שלך ילמדו? בשרותים? אבל ככה זה בציבור שלנו. מה לא עושים בשביל ג'וב!
חיפאי15.10.18
מוכן לחתום שנתיבות משה עם השטיות שלהם ושל ההנהגה שלהם לא יקבלו בית ספר עוד 20 שנה
ד16.10.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם