כיכר השבת

היום שאחרי • פרשנות

אריה דרעי - המנצח הגדול; ליצמן ואלי ישי - הם המפסידים

התוצאות בבחירות מול הסקרים, העלייה במספר המצביעים, ההנהגה הצעירה, הניצחון הגדול של דרעי ושל 'דגל התורה' מול התבוסה של יעקב ליצמן ואלי ישי • ישי כהן בטור פרשנות מסכם (בארץ)

189
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ב בחשוון | 31.10.18
דרעי, ליצמן וישי
דרעי, ליצמן וישי (צילום: יונתן זינדל, מרים אלסטר, נועם רבקין פנטון - פלאש 90)

הניצחון הגדול של דרעי על הסקרים

הציבור הספרדי (ובכלל, אך כעת אני עוסק בש"ס) נשמע לדעת תורה, ציבור הפריפריה נמצא עם ש"ס - את זה אפשר לומר בקול ברור, כעת, לאחר תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות שהוכיחו כי למרות הסקרים המנבאים שחורות, תנועת ש"ס נשארה המפלגה הגדולה ביותר ברשויות המקומיות.

בני ברק, ירושלים, פתח תקווה, אשדוד, פרדס חנה, אשקלון, תל אביב, נשר, אור עקיבא, גבעת זאב. וזוהי רק רשימה קצרה מתוך הרשויות המקומיות בהן ש"ס הצליחה להגדיל את כוחה.

אני מפרט בכוונה את שמות הערים, כדי שנבין, שלא מדובר רק בירושלים ובבני ברק, מדובר במדגם מייצג של כלל המצביעים של ש"ס, חרדים לצד ציבור המסורתי. הנתון השווה: ש"ס שומרת על כוחה - ולא רק - כוחה של לפני הפילוג, כוחה של בחירות 2013, אז אלי ישי היה חלק מש"ס. עוד נגיע לישי - בהמשך.

באולפנים ימשיכו לדבר על ההתרסקות של אריה דרעי האיש, ושל ש"ס המפלגה, אבל לדרעי תהיה מעתה תשובה ברורה ונכונה: את ש"ס קשה לדגום בסקרים, לנו יש את הסקר האמיתי - בחירות מקומיות, שם שמרנו על כוחנו לצד עלייה קלה.

ניצחון? נתוני ההצבעה יוכיחו!

נתוני ההצבעה לתנועת ש"ס מלמדים על עליה כלל ארצית. בבחירות 2013, קיבלה ש"ס 252,117 קולות שתורגמו ל-152 מנדטים. כעת, בבחירות 2018, ש"ס קיבלה 268,747 קולות, שהם מתורגמים כרגע ל-164 מנדטים.

חיים ביטון עם אריה דרעי (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

בערים בהן ש"ס התמודדה, היא חזרה לכוחה המקורי, של 2013. בבחירות לכנסת ב-2015, קיבלה ש"ס 207,000 קולות, בבחירות לכנסת ב-2013, קיבלה ש"ס 270,000 קולות. כאמור, אמש ש"ס חזרה לכוחה עם- 268,747 מצביעים.

את ניתוח המספרים בש"ס ביצע מנכ"ל התנועה חיים ביטון, מי שפיקד על הבחירות בכלל הרשויות המקומיות והצליח לנווט בהצלחה בין כלל המחלוקות והבעיות איתן התמודדה תנועת ש"ס בלא מעט רשויות מקומיות, שהסתיימו באיחוד מרבית הקהילות תחת קורת גגה של ש"ס.

הציבור רוצה הנהגה חדשה

כשמתמקדים בערים המרכזיות, שם ש"ס גדלה ואף הכפילה את כוחה, לומדים דבר אחד ברור: הציבור רוצה הנהגה צעירה ומרעננת. בפתח תקווה, אוריאל בוסו הצליח להגדיל את כוחה של ש"ס ב-100%, באשדוד, אבי אמסלם הצליח להגדיל את כוחה של ש"ס בצורה דרמטית, עם שני מנדטים נוספים ועליה גדולה באחוזי ההצבעה בעיר.

אבי אמסלם אצל חכם שלום כהן (באדיבות המצלם)

מי שסייר במטות ש"ס באשדוד ובפתח תקווה הבחין במחזה שבש"ס שכחו לראות, צעירים חרדים לצד צעירים ללא כיפה, נשים עם כיסוי ראש לצד נשים שלא קשה להבחין שהן לא מהמגזר הדתי ובטח שלא מהחרדי. תם העידן שבושה להגיד "הצבעתי ש"ס", ש"ס היא לא מוקצה, הציבור חוזר אט אט לבית הטבעי שלו. אבל הקרדיט הגדול הוא של הנציגים המקומיים, צעירים שהצליחו להוביל מהפכה בערים כה גדולות.

בחודש הקרוב דרעי צריך לשבת ולנתח את התוצאות בערים. כנראה שגם הוא יגיע למסקנה שהציבור אוהב את ההנהגה הצעירה, זו שלא יושבת על הכסא במשך עשרות שנים. את המסר הזה צריך דרעי להעביר גם לח"כים המתקשים להיפרד מכס חבר הכנסת.

עם כל האופוריה אליה התעוררה הבוקר תנועת ש"ס, ספק אם כלל הקולות הללו ישמרו בבחירות לכנסת, צריכים לשמור על הנציגים המקומיים, להפוך אותם לראי של ש"ס גם בבחירות הארציות, שהמצביע בנשר ירגיש מחויבות לנציג המקומי שלו ברמה כזו שיצביע גם לש"ס הארצית.

ש"ס היא לא "רק" חרדית

דבר מרכזי נוסף צריך ללמוד מהבחירות לרשויות המקומיות, ש"ס היא לא 'דגל התורה' ולא 'אגודת ישראל'. אריה דרעי חייב להיפרד מהחיבוק של יהדות התורה שהפכה את ש"ס לסיעה חרדית נטו.

הבחירות בירושלים ובבני ברק הוכיחו שהציבור הספרדי-בני התורה עם ש"ס, ללא מחשבות זרות וללא אינטרסים. ש"ס היא הבית הטבעי של יהודי ספרדי שומר תורה ומצוות. אין לו מפלגה אחרת אליה הוא יכול להשתייך. גם בחלומות הוורודים של דרעי הוא לא האמין שהוא יזנק לשישה מנדטים בבני ברק וישמור על חמשת המנדטים בירושלים.

דרעי עם אוריאל בוסו (צילום: יעקב כהן)

הציבור המסורתי הוכיח ביממה שחלפה שהוא רואה בש"ס, בטח עם הנציגים המקומיים, כבית שלו. כשדרעי יקבל את המספרים המדויקים והניתוחים הוא יבין עד כמה סיעת ש"ס היא לא סיעה חרדית, אלא של הציבור המזרחי.

ש"ס חייבת להקשיב למה שח"כ יעקב מרגי זועק שוב ושוב: דרעי ובכירי המפלגה חייבים לדבר בתקשורת על ההישגים החברתיים, להתראיין על נושאים חברתיים, כשהציבור ישמע את המילה דרעי לא יעלה בראשו הכותרות - שבת - כותל - גיור - גיוס.

יד הליטאים על העליונה

בחודש האחרון, בכל פעם שיצא לי להתפלל בבית כנסת הליטאי שבשכונתי, פגשו אותי אברכים וסיפרו על האחדות שסגן השר יעקב ליצמן הצליח להביא לציבור הליטאי. האמת, מי שהסתובב ברחובות ראה את זה בבירור, הציבור הליטאי יצא לקרב, וניצח בו ובגדול.

ליצמן ו'אגודת ישראל' חטפו מכה קשה, כואבת, את ההשלכות נדע בהמשך. 6:3 בירושלים זו תבוסה, לא הפסד. אליעזר ראוכברגר פיקד על המטה בירושלים, עבר מבית מדרש לבית מדרש, השקיע את כל כוחו - יחד עם חבריו למפלגה, והצליח להביא הישג שגם הוא לא האמין שנמצא בהישג יד.

ליצמן (צילום: מרים אלסטר / FLASH90)

לעומתו, ליצמן סיים את הלילה עם שלושה מנדטים בלבד, לא 50:50 ולא 60:40. אינני יודע האם יש מגפה בציבור החסידי, אבל יתכן שבמשך שנים 'אגודה' קיבלה - ללא צדק - רוב בסיעה.

כשליצמן צופה בחבריו להנהגה החרדית הוא רואה מימין את ח"כ משה גפני מביס את יונה יהב בחיפה, מכפיל את כוחו בירושלים ומביא את משה ליאון לסיבוב שני. משמאל הוא רואה את אריה דרעי עם ההישגים שקראתם לעיל. אוי, שכחנו לרגע את ערד, גם שם, כצפוי, ליצמן הפסיד.

וזאת עוד טרם דיברנו על הכישלון המפואר בחיבור שניסה ליצמן להציג לתקשורת שלו עם אלי ישי, רק כדי לעצבן את דרעי, על שלא זרם איתו לתמיכה בדייטש.

האם התוצאות ישליכו על מעמדו של ליצמן בסיעת 'יהדות התורה'? האם ישפיעו על החלוקה בתוך הסיעה? קשה לדעת, אבל ברור מדוע הוא דואג מהורדת אחוז החסימה.

אלי ישי התעורר לבוקר חדש ישן

אם למישהו היה ספק, הבחירות הללו הוכיחו שרוב הקולות של 'יחד' לכנסת שייכות לאיתמר בן גביר וברוך מרזל. ברוב הערים 'יחד' ירדה באחוזים דרמטיים במספר הקולות לעומת הבחירות לכנסת ב-2015.

במהלך הלילה התבטא דרעי שההישג הגדול שלו היה בבני ברק, מעוז של אלי ישי ו'כסא רחמים'. דרעי הציע להם 2 נציגים ברשימה, ישי סרב לאחר שהתעקש שהשם 'יחד' יופיע בפתק ההצבעה.

לפנות בוקר התברר שלא רק שש"ס לא נחלשה אלא התחזקה לשישה מנדטים, ואילו סיעתו של ישי קיבלה מנדט אחד.

אלי ישי חייב לעשות חשבון נפש לקראת הבחירות לכנסת, האם הוא הולך על התמודדות נוספת שכמעט בוודאי תשרוף אלפי קולות או שמא הוא יבין שתם עידן המחלוקת. (אגב, אני מעריך שבמצב הנוכחי אם הוא יבקש לחזור לש"ס, הוא יזכה לתשובה חיובית לצד מספר תנאים).

בלא מעט ערים ש'יחד' חברה לסיעות קיימות במועצת העיר, המפלגות בסופו של דבר לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה: תל אביב ואשדוד כמשל. הגיע הזמן להפיק לקחים.

הבגידה בבית שמש

משה אבוטבול ישב ב'אולפן כיכר השבת' וזעק: "אנחנו הולכים לאבד את בית שמש", היו מי שחשבו כי מדובר בגימיק בחירות, ניסיון להעיר את הפעילים. אבל אבוטבול ידע היטב את הביקורת כלפיו בעיר, מתוך הציבור החרדי.

בית שמש (צילום: יעקב לדרמן / FLASH90)

עם כל השמחה בש"ס ו'דגל', והיום שאחרי ב'אגודה', ראשי המפלגות החרדיות צריכים ללמוד את שהתרחש בעיר בית שמש, כיצד יתכן שאלפי חרדים הצביעו למועמדת מהציונות הדתית ולא למועמד שזכה לתמיכת כל גדולי ישראל, ספרדים, חסידים וליטאים.

גם אם נגלה ביום חמישי שמשה אבוטבול ניצח את הבחירות - והסיכוי לכך קלוש מאוד מאוד - ההפרש יהיה קטן. חייבים לעשות חשבון נפש על מה שהתחרש בעיר בשנים האחרונות, והאם אכן הפוליטיקאים היו עסוקים בערים המרכזיות והשאירו את אבוטבול לבדו בית שמש, כפי שטען בראיון המדובר.

תודה לכם

ביומיים האחרונים שידרנו מאולפני 'כיכר השבת' את משדר הבחירות המרכזי. השיא הגיע אמש, עד השעה 03:30 לפנות בוקר, משדר של כשמונה שעות ברצף. זו הפעם הראשונה שעשינו זאת, והרגשנו את אווירת המהפכה באוויר. משדר ראשון שהצליח להוביל על פני כל כלי התקשורת החרדיים האחרים.

אולפן כיכר (צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת)

תודה לכם גולשי 'כיכר השבת', על האמון הגדול. למעלה מ-150 אלף צופים בשידור חי, בשעות הלילה המאוחרות, ומתעדכנים און ליין בכל המתרחש לצד ראיונות ופאנלים עם מיטב העיתונאים והפרשנים - זה לא דבר מובן מאליו. בשעה 03:00, אחרי שבע שעות שידור, שאלתי אם לסיים את המשדר, המפיק - אריאל ליבא, מגיע לו את הכבוד הגדול הזה - לחש לי באוזנייה 'יש כעת אלפי צופים בשידור חי, למרות השעה, תחליט אתה אם לסיים', מה שגרם לנו להמשיך את הפאנל.

תודה לכם.

תוכן שאסור לפספס
189 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
97
במקומית זה פרסונאלי לפי מועמד בארצי זה אידיאולוגיה ושבטיות ופה דרעי מנותק והרב שלום הכהן עוד יותר למרות שהייתי שמח אם שס ישארו תמיד.
ללא שם02.11.18
כןןן...איך אני אוהב את התירוצים האלו...אם שס היתה מפסידה אני לא רוצה להגיד איזה תגובות היו כאן...אז בבקשה לפרגן..לא יעזור לכם שום תירוץ שס היא מפלגה חזקה והיא תמיד מצליחה...
אבי03.11.18
96
צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף לְמַעַן תִּחְיֶה וְיָרַשְׁתָּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ דברים טז כ - למי ששכח
צֶדֶק01.11.18
95
דוגמא באלעד תראו מה ביממה אחת 44% לש"ס ברוך ה' תמיד יהיו את אלו הבוגדנים ...אבל תודה לאל מרן בשמיים מתפלל עלינו!!!!!!!!! עלו והצליחו עובדי התנועה ובראשם אריה!
יפית01.11.18

הצגת כל התגובות

94
מפלגת שס כפויי טובה הוי ויהיו ואת התוצאות רואים בבית שמש ראש עיר נפלא ירא שמים נזרק לכלבים בחסות שס וכל שאר החרדים כך היה לפני 10 שנים בירושלים היה ראש עיר חרדי החרדים חפשו כבוד ו10 שנים לאחר מכאן קיבלנו רק סבל וצער
שמשון01.11.18
93
היא הפסידה את רשות העיר באלעד וכך גם בבית שמש.דרעי תמך ביהב שהבוס, באשדוד מי שהכריע את הבחירות לראשות העיר זה דווקא גור( ליצמן) כאשר יממה לפני הבחירות הם הורו להצביע ללסרי. בפ"ת דרעי תמך הפוך וכך גם בצפת.להיות במועצת העיר ולא להשפיע כי אתה לא בקואליציה משמע אתה לא קיים.אם שס גדלה זה רק בגלל הפילוג
אבי01.11.18
92
והוא לא קיים בכלל אלא צריך לומר את האמת בלי לחרטט הרב מזוז הוא צריך להיות רשום בכתבה במקומות שבטעות רשמתם אלי ישי זה הכל כי הוא זה המיפלגה הוא זה המחלוקת הוא זה הפיצול והוא זה מי שנכשל כי אם לא הוא אלי ישי לא קיים בכלל ואין לו שום כח נקודה!!!
לכל נחש יש ראש31.10.18
שמור על הפה שלך אתם מדבר על גדול הדור מה עובר עליך אתה שפויי ??? זה פשוט גועל נפש צה שהכניסו הנציגים הזילזול הזה ברבנים שה ישמור ....
ישראל01.11.18
91
אריה וחיים ביטון שס נצחה בפתח תקוה ובאשדוד בגלל השירות המעולה של הנציגים לתושבים! תשכחו מדעת עסקנים=דעת תורה. היום השירות קובע שים מרץ עם שירות אמיתי לתושב יצביעו מרץ תראו בבית שמש אלעד חיפה ירושלים
ביטון שרפת01.11.18
נציגי שס בפתח תוה רעדו מהתרסקות בגלל שרות לא מולצחבמשך 5 שנים. הההצלחה הגיעה בסוף בזכות אריה דרעי והגרש כהן שהעיר את הציבור בבכיו ודבריו המלאים ביראת שמים טהורה
פתח תקוואי02.11.18
90
לשס ירדו הרבה מנדטים בערים.. וליחד יש 23 נציגים חדשים אומנם לא כולם משוייכים לה מחדש.. אבל זה עדיין משהו. שס הפסידה הרבה מנדטים..
א01.11.18
89
תמיכת בנו וממשיך דרכו של הרב יורם אברג'ל זצ"ל הרב חיים יוסף אברג'ל שליט"א שתמך בו האופן גורף. בעיר אשדוד ישנם אלפי אנשים המעריצים ואוהבים את הרב יורם זצ"ל ולולא הוראתו החד משמעית של בנו לתמוך באבי אמסלם, ספק גדול אם ש"ס הייתה מקבלת באשדוד 3 מנדטים
ארנסט01.11.18
88
בשורה התחתונה הפסיד המון מנדטים בכללי בית שמש .אלעד.ואולי ירושלים מקומות קריטיים לא הצליח זה שהצליח לומללכת עם עמה ראשי ערים שניצחו בסך הכל הנקודת פתיחה שלו היא 50 אחוז לא ברור בנוסף אלי ישי הכניס מעל ל20 נציגים להצליח להיות בצבצד
ארי31.10.18
87
לפי הנתונים של הבחירות לרשויות, ציבור המסורתיים עזב את שס, ושס נשארה עם קולות חרדים בלבד! אך את האמת מנסים בשס להסתיר בכל הכח, *שס התרסקה בבחירות המונציפאליות בכל ערי הפריפריה והערים הקטנות!!!* מה שמעיד על המצוקה הקשה של שס, ובעצם מעצים את החשש ששס לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות לכנסת! נביא כאן רשי
התותח הנודד31.10.18
86
קוסקוס בגימטריא פריקסה
איציק31.10.18
וכו' לימוד שלהם שטחי מאוד
כמוך אהבל01.11.18
85
ברקוביץ גורף בגבעת שאול והר נוף, שכונות חרדיות לא פחות מ4700 קולות, יותר קולות מאלקין ויותר מדייטש (!) התעוררות קיבלה בשכונות אלה 2700 קולות, משמע - 2000 קולות של ״חרדים חדשים״, נתון מעניין.
ישראל31.10.18
הר נוף וגב"ש שכונות עם דתיים לאומיים
מרים01.11.18
הסתבר שליטאי מעדיף דתי לאומי על פני חרדי חסיד ודתי לאומי (לא חרדי לאומי) מעדיף חילוני על פני דתי לאומי
אורי01.11.18
84
שהיה מגיב כאן מאה תגובות כאילו כולם יחד חחחחח
ללא שם31.10.18
לא משלמים אחרי הבחירות
אבי01.11.18
83
תותח!!!!!!
חני31.10.18
82
מרן חככם שלום הראה מה זה מנהיג וגם אריה דרעי
בני31.10.18
81
באשדוד הזכיה והגדול הוא אינו קשור כלל וכלל לר' אריה, הזכיה והגידול הם נטו של אבי אמסלם התותח והחזק, כמו הסלוגן שלו "החבר שלך בעירייה", ולזכותו יגידו שהוא נותן את המתנה הזו לר' אריה, אבל הזכיה והגידול הם של אבי והחברים שעבדו קשה מאד
אבי אמסלם החזק31.10.18
80
מה עם ההפסד באלעד, הפסד בחיפה, הפסד בבית שמש, אולי גם בירושלים. הציבור סולד מהדרך שהדברים נעשים
יוסי31.10.18
79
עם כל זכויותיו אריה מכלוף הוא אלוף בפוליטיקה ומורה דרך לחבריו ולהמוני צעירים. בשקט בשקט הוא האיש כי משפיע בממשלות (גם בזכות ליצמן). עם כל ההתפעלות מהמבריקות שבו נדמה כי לציבור החרדי זה חבל הוא הכניס אווירה שממש לא מתאימה ליהודים מאמינים בלשון המעטה לא בין אדם למקום ולא בין אדם לחברו ובמחילה מראש ויש
יוני01.11.18
78
דרקי הרס שס ר' אלי ישי משקם כבוד הספרדים
הא? האמת כואבת01.11.18
77
אגב גם טבריה לא שייכת לשסניקים וכולנו שמחים על כךךךךךךךךךךךךךךךךךך גם בית שמש כבר לא !!! אלי ישי עלה והצלחחחחחחחחחחחחחח
TURH01.11.18
תתעדכן, אני ועוד מאות חברים חוזרים הבייתה יש לנו בית אחד שזהו ש"ס. לצערי הרב אלי אכזב פעם שניה בגדול. ולמרות כל הלשון הרע ופילוג שניסינו לעשות, ש"ס מצליחה בגדול כנראה שהציבור הספרדי לא קונה את השנאה ורוצה אחדות ורק ש"ס
יחד לשעבר01.11.18
76
כל הכבוד לשר אריה דרעי על הפעילות ללא לאות, למרות התחזיות השחורות!! עלה והצלח, ואיתך כל התנועה. כשהולכים לפי דעת תורה יש גב חזק מאד וסיעתא דשמיא.
שרה01.11.18
75
שלום לאתר ככר השבת, הפאנל והמשדר אתמול היה באמת מרתק ויפה אתמול, ושמעתע מהרבה גולשי האתר שלכם שנהנו מאוד,
ישראל31.10.18
74
מפלגות חרדיות שיש מושג ביהדות לא להתכבד בקלון חבירו.
משה בן אברהם31.10.18
73
יחד הכניסה מעל 25 מנדטים בלי שיתוף אחד עם מרזל אין לכם אומץ לכתוב שדרעי קנה אותכם להגיע מ0 ל25 זה הישג !!!!
נהוראי31.10.18
תתעדכן, אני ועוד מאות חברים חוזרים הבייתה יש לנו בית אחד שזהו ש"ס. לצערי הרב אלי אכזב פעם שניה בגדול. ולמרות כל הלשון הרע ופילוג שניסינו לעשות, ש"ס מצליחה בגדול כנראה שהציבור הספרדי לא קונה את השנאה ורוצה אחדות ורק ש"ס
יחד לשעבר01.11.18
25 מנדטים??? חחחחח לך לישון ביחד עם אלי ישי...
אבי03.11.18
72
גור ניסו לשלוט והצליחו רק בצורה פסיכולוגית והיום חטפו את המכה וכולם רואים מה הם שווים פשוט תענוג צרוף
יוסי31.10.18
71
1. על המושבים אומנם שמר, אך ברמת ראשי מועצות ש"ס בשפל - תנועה כה גדולה שאיבדה את שתי ראשי הרשויות האחרונים שהיו לה - בית שמש ועמנואל, ונשארה עם רכסים ברוטציה. 2. בהימורים הגדולים: באלעד הוא כשל וגם הסיעה איבדה מושב, בירושלים סיכויים גדולים שמועמדו יפול גם. 3.אומנם יש לו הצלחות, בירושלים, בני ברק, בי
ארי31.10.18
70
זה היה הכי ברור שיש !!! כל הקנאים...
מירי31.10.18
69
קשה לשונאינו לפרגן
חנה31.10.18
68
שכחו את הכישלון באלעד ובבית שמש לש"ס
חני31.10.18
67
הצביעו שס בגלל הפעילות הענפה שהם רואים במוסדות "מעין החינוך התורני/ בני יוסף" ובתנועת "אל המעין" פחות בגלל עשית הצמרת-של החברי כנסת של שס.
אני31.10.18
66
יש אשליה כאילו הם העדה המובחרת משאר כל העדות וזאת הבעיה שלהם ד כי כך שאם תצא בת קול ותגיד שהמשיח הוא מהעדה האשכנזית או הפרסית או הג'רבאית וכו' לא יקבלו את זה...
ג'רבאי מאושר01.11.18
65
אילו הליטאים לא עבדו בשביל דרעי 4/7 ליאון היה תחת אלקין ,ראו כמה ציבור חוץ חרדי בחרו בחרו בו 4000 קול ,הליטאים מסרו נפש כפשוטו ,והיה לו עוד הפסד בבית שמש ועוד הפסד באלעד איה הניצחון ? מתי שדגל ואגודה יתאחדו חזרה , דרעי וחבורתו יתאדו בחזרה
חיים גלעדי01.11.18
זה התרגיל שליטאים יעבד בשבילך! הבנת
דרעי מבריק02.11.18
64
דרעי פושעי אוסלו לדין!!!!
שלמה בניזרי01.11.18
63
אחרי שורה של הפסדים צורבים ליצמן לא יכול להמשיך כאילו כלום. אני קורא לו: יענקל, גיי א היים!
גערער חסיד01.11.18
62
העליתי תגובה בנושא "הצלחותיו" של אריה דרעי במרבית ערי הפריפריה ולא פורסמה מענין למה? בנוסף אלי ישי הכניס נציג בתל אביב אבל כשהשנאה מדברת העובדות לא מענינות וסתם הערה מדוע פוליטקאים חרדים מנכסים הצלחה לעצמם כאשר הקמיע להצלחה הוא הרבנים שלהם וכאן חכם שלום הכהן שליט"א ששנתן את כולו לטובת ש"ס הביא את הה
יעקב31.10.18
61
הרב עובדיה חי וקיים...... יש את מורשתו וממשיך דרכו מרן ראש הישיבה רבינו שלום כהן........
תלמיד מרן31.10.18
60
נתחיל עם *יבנה*, שם קיבלה שס בבחירות הקודמות לרשויות *3* מנדטים, ובבחירות האחרונות צנחו ל *2* מנדטים בלבד! נמשיך עם *טבריה* שבבחירות הקודמות לרשויות שס קיבלה שם *4* מנדטים, ובבחירות האחרונות נפלו ל *3* מנדטים בלבד! *נהריה:* בבחירות הקודמות קיבלה שס *2* מנדטים, ובבחירות האחרונות קיבלה *מנדט אחד* בלבד
התותח הנודד31.10.18
59
מספרים לנו ששס הצליחה בבחירות המקומיות, מספרים לנו ששס התחזקה, מספרים לנו שדרעי יצא מנצח בבחירות... האמת שבשס מנסים להסתיר! בירושלים בני ברק ואלעד ירושלים שמרה על כחה, וזה טבעי לגמרי! וגם באלעדהם קיבלו אחד פחות בעבר 6 עתה רק 5. מכיוון שאף אחד לא חולק שהציבור החרדי לפחות ברובו עדיין מצביע לשס, לכן
שסניק לשעבר31.10.18
58
אריה אתה מנהיג שיש לך סעייתא דשמייא..ממש מרגש לראות את ההצלחה של שס..אני רק רוצה לכתוב לכל המלעיזים והמקטרגים וכמובן לתנועת יחד ובראשה מר אלי ישי,תפנימו שכל מי שיוצא נגד תנועת שס סופו לאבדון....תראו בעצמכם איך נכנסתם לקוך אף אחד לא מדבר,לפחות תפרגנו חחחחח
יצחק31.10.18
57
ואוהב רק את שס
אברהם31.10.18
56
הפתעת הבחירות ללא ספק שייכת לתנועת "יחד" בנשיאות מרן ראש הישיבה הרב מאיר מאזוז שליט"א!!! עד הבחירות ללא נציגות בעירייה ללא תקציבים למרות חרמות ומלחמות נגדם מצד מפלגת ש"ס. כעת בבחירות המונצפאליות הכניסו במפלגה 23 נציגים ברחבי הארץ, ו-6 ראשי ערים שנתמכו על ידם ניצחו. רשימות הערים שמפלגת יחד הצליחו ל
רק יחד31.10.18
55
עוד אתם ממשיכים לעשות חישובים.אלא מה .שאתם חסידים מצומצמים שלא מתקלחים רק מבלבלים את השכל
אלי01.11.18
54
ביום שאזרח פשוט כמוני ידע מה עשה אריה דרעי כמו להוריש מחיר אוטובוס שזה שווה לי ועוד כל מיני תקציבים כאלה ואחרים שאבין ויבינו אחרים שלא מעורים מה עשה בשבילי השר אז יהיה יותר קל לשים ש"ס כי ידוע לא פירסמת לא עשית
דידי01.11.18
תעשה מנוי לעיתון הדרך
ספרדי01.11.18
53
דגל+ש"ס = 5+6 =1 1 3111=35% משיעור המצביעים הם ש"ס ודגל! ליאון קיבל 33% בלבד, מה שאומר שהכח העצמי של הבובה של ליברמן הוא אפילו לא אפסי, הוא שלילי! לעומת זאת דייטש קיבל 18% בזמן שאגודה היא 3 מנדטים שהם 9% בלבד מהמועצה (331=9%). דייטש הביא 9% נוספים מהחילונים והסרוגים! פשוט מאוד לחשב, אם כן, שבתמיכת
המתמטיקאי31.10.18
52
המפסידים הם אלה שחשבו שדי לומר לציבור ועשית ככל אשר יורוך.
רפאל31.10.18
51
זה כמו שאמרתם שס הבית של הספרדים. כנ"ל כיכר השבת- הבית של החרדים
אליהו פיני31.10.18
50
שידור אחד הגדולים ביותר. וגם אתה ישי, רהוט ושנון מגיש ברמה גבוהה!!!!
מוטי31.10.18
49
גדולי הליטאים. כאשר הם אומרים מה לבחור אין זכות לשום גדול להכתיב לחסידים אחרת.
הגערער ו31.10.18
40% מבעלז ירושליים לא הלכו להצביע!!!!! צריך להעיף אותם בחזרה לדגל!!!
משה01.11.18
48
אוכלוסיה ישראל ב 2013 היה 8 מיליון אוכלוסיה ישראל ב 20@8 הוא 9 מיליון גידול של כ 12 % עליה של ש"ס ביחס ל2013 הוא רק כ 8% כנגד עלייה של אוכלוסיה של 12% זה אומר שלפחות 4% פחות בלי להכנס שהם הפסידו ראשות העיר באלעד , בבית שמש ואולי גם בירושלים
חרדי שפוי וחרד31.10.18
תתעדכן, אני ועוד מאות חברים חוזרים הבייתה יש לנו בית אחד שזהו ש"ס. לצערי הרב אלי אכזב פעם שניה בגדול. ולמרות כל הלשון הרע ופילוג שניסינו לעשות, ש"ס מצליחה בגדול כנראה שהציבור הספרדי לא קונה את השנאה ורוצה אחדות ורק ש"ס
יחד לשעבר01.11.18
47
ותעשו קידוש ה'... זה מה שהעם רוצה באמת... (וציות לגדולי ישראל, לא להגיד להם מה להגיד....)
אחדות מביאה הרבה יותר... 02.11.18
46
אריה דרעי תתעורר מה שקורה ברשויות תקבל בבחירות לממשלה רד אל העם לפני שיהיה מאוחר
תמר01.11.18
45
זנב לאריות ?או שראש לשועלים! מדברים מהשם יתברך ,אטבל לא חיים אתו
אסתר שושנה01.11.18
44
האם כך הלכו אבותיו או שזה ביטוי לרגש הנחיתות שלו מול האשכנזים?
פיני01.11.18
43
לתכנון ובנייה, מעבר לקשר שיש לו לקבלנים שבונים דירות, מה זה עוזר לי כבן אדם, כאזרח? חברה אל תהיו תמימים... יש נציגים שדואגים לביתם , להשיג דירות לילדיהם חינם. לא דואגים לאזרחים. זה לא משנה איזה תנועה, זה משנה כל אדם בפני עצמו. לא מבין את תופעת העדר הזו של מפלגתיות ועדתיות.
שאלה01.11.18
42
אתה הזוי כאילו? אתה וחבריך מרחיקים את החרדים מאמונה תמימה במי שאנחנו אמורים להאמין בו (קצת) יותר מהמועמדים והפוליטיקה שאתה פשוט הפכת לאלילים. הזוי אמרנו?
יוסי01.11.18
41
בבית שמש כשל, באלעד כשל בריבוע. ועדיין ליאון עוד לא ניצח בירושלים. (בסופו של דבר זה תלוי ב'אגודה', והם -פרוש וליצמן תלמידי חכמים גדולים בתחום הנקמות...)
הגיוני31.10.18
40
אריה מכלוף איש אוסלו לא יקבל את הצבעה שלי.
משה פתח תקווה31.10.18
עד היום משפיע שמאלניות בחשאי
פיני01.11.18
39
הפסד באלעד לאורך כל הדרך הפסד בחיפה בית שמש בספק ירושלים כנראה ברקוביץ מנצח….ועוד… אכן נתתה תשובה מוחצת. ההפסדים האלו רשומים על שמך וגם במה שניצחת זה לא היה בחירה בך אלא בנציגים טובים מסוימים שאתה ההפך מהם….
משה31.10.18
38
הסיבה היא הערכה הגדולה שלי לחכם שלום וזה שרודפים את דרעי כ"כ,
יעקב31.10.18
רוב השנים הצבעתי ג' בגלל הרב וחברים שלי, ומאוד היה קשה לי לשמוע מהשכנים ומידידים שלא רוצים לקבל את הבנות לסמינר ואת הבנים לישיבה בגלל גזענות עד שהבנתי שמחובתי לחזק את שס שיהיה להם את הכוח לבנות מדרשיות וישיבות לספרדים.
חרדי01.11.18
אתה מתכוון לחזק את העסקנים של ש''ס שיהיה להם כח לדחוף את הבנות שלהם לסמינרים אשכנזים?
.01.11.18
37
כל "ההצלחות" של יחד היו קורות גם אם לא הייתה מפלגת "יחד" אלי ישי חבר למפלגות שגם בבחירות הקדומות קיבלו את אותם מנדטים!! חוץ מבני ברק שהוא הצליח להכניס רק נציג אחד אחרי קמפיין אגרסיבי ביותר שכלל את בחורי "כיסא רחמים" שהסתובבו בלילות ותלו שלטים בכל מקום שרק אפשר וחילקו דפים בתיבות דואר ופיזרו פישקוויל
דוד 01.11.18
36
הבחירות האלו ייזכרו כנקודת ההתחלה של ההמראה המחודשת של שס.
ספרדי31.10.18
35
דרעי הרוויח את ליאון בירושלים אך בתמורה לכך כנראה הפסיד את אבוטבול בבית שמש. אגו"י הרוויחה את פרוש באלעד אך בתמורה לכך הפסידה את דייטש בירושלים. דגל הכפילה את כוחה בירושלים אך בתמורה לכך הפסידה את פינדרוס שיצא קרח מכאן (אלעד) ומכאן (ירושלים).
ניתוח פוליטי 31.10.18
34
אלי כל היום מאחורי המקלדת
ללא שם31.10.18
33
כל מילה בסלע,פרשנות חדה וברורה..
דוד31.10.18
32
נכון שדרעי הצליח... אבל ישי כהן היקר אתה חייב לציין שההצלחה הגדולה היא דווקא מכוון הציות לדעת תורה באופן מוחלט ! ואני אומר.. בעצם זו דעתם של המון... אלי ישי חייב לחזור לש'ס ולו רק בשביל לאחד את הציבור.. זה לא עניין מי יביס את מי.. דרעי את ישי או ההיפך.. אלא ענין של השלכה ציבורית בתוך הציבור הספ
ספרדי פשוט31.10.18
להגיד והמשפט הכי נכון הוא שהציבור הספרדי מתגעגע לימים היפים שלו אז בבקשה תיקחו את זה ברצינות!!!!!!!!!!! 🙏🙏
שרה01.11.18
31
ישי ימשיך לנסות. זו התנהלות של ראש בקיר. לא יודע מהיכן יגייס כסף בשביל זה, אבל ינסה להמשיך לרוץ, ואז בבחירות הקרובות דרעי כבר לא ישקיע מאמצים בגזרת ישי, יתן לישי להתאדות לבדו, לאחר מכן צבי עמאר והרב מאזוז יתעוררו ויבינו שישי האכיל אותם בנתונים שלא קיימים.
מקיקץ31.10.18
30
ניצחון
א05.11.18
29
חבל על הפילוג אריה דרעי גדול כל הכבוד אלי ישי תישאר בבית הרסת את הספרדים
רחל01.11.18
28
ולהשיב את כבודו האבודדדדדדדדדדדדד. לא בשביל לעזור לציבור ולא בשביל לפעול. ושימו לב בשביל להצליח היה צריך לחבור לסוגים מסוגים שונים כי באמת הוא 0. וזה לא שאני בעד דרעי. וזה ששס קורסת ברחבי הארץ הציבור החרדי המפסיד הבלעדי בזה, כי נציגיה באמת קשובים לצרכי הציבור בלי הבדל דת, גזע ומין.
.01.11.18
27
מכה לשס! לאחר ספירת קולות החיילים, סופית: עליזה בלוך ראשת עיריית בית שמש.
ישורון01.11.18
26
הבחירות במדינה זה אחיזת עיניים כאילו דמוקרטיה רק המדינה מתעלמת כי יודעת שהרבה לא יצאו להצביע אז מעדיפים להתעלם מהבריונות בספירת הקולות נקווה שהמדינה תמצא דרך לייבש את דרעי בכלא ולמתן את הזיופים
יוחאי כ01.11.18
25
בס"ד כחסיד אני יודע בבירור שהרבה חסידים הצביעו דת מ 2 סיבות: 1. אנשי דגל עזרו ועוזרים לכל אחד ללא הבדל חסיד/ליטאי/ ספרדי 2. בגלל שחסידות גור הובילה את המהלך של דייטש כהצבעת מחאה נגד גור. בנוסף, האדמו"ר מבעלזא רצה שדייטש יסגור עם אלקין, ובגור החליטו שדייטש מנצח, ורבים בבעלזא לא הצביעו, נתון לבדיקה.
חסיד31.10.18
24
גם יש להתחשב בעבודה שבבחירות לרשויות מקומיות יש הרבה מפלגות ורשימות שכונתיות קטנות שנוגסות במצביעי שס לכנסת. כך שבעצם יש הרבה יותר מצביעים של שס
רק שס31.10.18
23
הרי אם אחוזי ההצבעה היו על 50% בעבר ועכשיו 60% אז ש"ס הייתה אמורה לקבל כ-300,000 כדי לומר שהיא לפחות שומרת על כוחה עתה מבחינת קולות נטו (לא מנדטים), לא ? !!
אריה31.10.18
22
המציאות מוכיחה שוב שמי שהולך נגד גדולי התורה, נוחל אכזבה.
ועשית ככל אשר יורוך31.10.18
21
הפסידה עם מערכת בחירות מלאת לשון הרע ורכילות דאורייתא!הפסידו העסקנים של המפלגה שם למעלה בשמים, ואם הפסידו שם למעלה ,גם כאן לא תחזיק מעמד בזכות העומד בראשה.... אז מה זה משנה כמה תיקים תקבל ש"ס בפתח תקווה/אלעד בית שמש/ירושלים-כאשר מחללים שם שמים יש דברים יותר חשובים מתיקים ,כסף ופוליטיקה פשוט מביש
די עם השטויות31.10.18
20
לדעתי ההצלחה של ש"ס לא כזה גדולה בחיפה לדוגמא הם טעו שהלכו עם יונה להב עכשיו מה יהיה שם?!! אבל אני מפרגן לדרעי (אינני מעריצו כמו כמה מחברי שמהללים ומקסים לו יחסי המלך אריה) ההצלחה הגדולה נובעת מכך שעשו שלום עם הרבנים הספרדים בראשם הגאון הרב עמאר שליט"א ועוד רבנים אחרים שלמדו לשתוק ולא להתקיף כל רב
ציון31.10.18
19
הניצחון הגדול הוא דווקא של יחד בראשות אלי ישי, כמעט 30 נציגים בכל הארץ שהם נטו של יחד ללא החיבורים, אלי ישי הוכיח שתנועת יחד חיה קיימת נושמת ובועטת ברוך השם! בחלק מהערים קיים הסכם רוטציה כך שבעוד שנתיים וחצי יחד תחזיק בכמעט 50 נציגים בכל הארץ! מטורף להתחיל מאפס לכאלו הישגים! פשוט אדיר! ואם אנחנו משת
נועם01.11.18
18
הפסיד בבית שמש ובאלעד
בני31.10.18
17
המירוץ הזה,בושה לכל מי שהצביע לה ולא הקשיב לגדו''י.
יאיר31.10.18
16
לשון הרע
לילי31.10.18
15
הפתעת הבחירות ללא ספק שייכת לתנועת "יחד" בנשיאות מרן ראש הישיבה הרב מאיר מאזוז שליט"א!!! עד הבחירות ללא נציגות בעירייה ללא תקציבים למרות חרמות ומלחמות נגדם מצד מפלגת ש"ס. כעת בבחירות המונצפאליות הכניסו במפלגה 23 נציגים ברחבי הארץ, ו-6 ראשי ערים שנתמכו על ידם ניצחו. רשימות הערים שמפלגת יחד הצליחו
דודי31.10.18
למפלגות קיימות. כמו קול הלב שלא עברה חולי כבוד לא ימאס
הזוי01.11.18
רק הרס לאבי דיין שתכנו לקבל 3 מנדטים
אבי דיין01.11.18
הם היו גם בלעדיו הוא ניצמד אליהם פחד לרוץ לבד
רוני31.10.18
אלי ישי הצליח יפה מ0 ל23 נציגים זה תיפתח טוב לארצי ברור שהשסניקים יבהלו ויתקפו את התגובות המפרגנות לאלי ישי לא נורא יחד זו מציאות קיימת
צדוק רחים01.11.18
בשום עיר מלבד בני ברק הוא לא התמודד לבד אלא חבר לכל מיני מועמדים מוזרים, כך שביחד הגיעו לנציג אחד עלוב. שלא לדבר על כל אותם מקומות רבים שהפסידו בעענק ושרפו קולות. אלי לך הביתה לישון עם חבריך הפלגנים.
דוד31.10.18
רבותי, זה אלי ישי בעצמו טקבק, שמעתי אותו מקריא את הרשימה ואת ההמשך בתקשורת. זה מה שנותר לו לעשות.
יציב 04.11.18
נראה מאוד משכנע, אני גר במעלות אשמח לדעת מי הם שני הנציגים? לא היה ולא נברא!
אהרן01.11.18
אני ספרתי 150 נציגים ו30 ראשי ערים .... תצריך רפואה שלימה .. פירגנו לישי שהוא לוזאר כמו ליצמן הוא הרבה יותר . דווקא יותר דומה לשמעון פרס ... רפואה שלימה .
פסיכיאטר01.11.18
14
וכך ניצח...
בני31.10.18
13
רק שס
רק שס01.11.18
12
מגיב 99 זה אלי ישי בעצמו אין לי ספק....... זה אותם מילים שהתראיין אתמול.... תלמד שנגד מרן אתה לא יכול שמרן היה חי לא יחצנתה את הרב מזוז וחבל והיום אין לך במה להיתפס חבל שתעבור עוד חובות בבחירות לכנסת לך לכולל ותלמד תורה זה הכי חשוב לא תעלה לשמים כפוליטיכאי
אלי ישי01.11.18
11
תופל דואג דבר אחר דרק אחד
איכסעעעע01.11.18
10
בירושלים בני ברק ואלעד ירושלים שמרה על כחה, וזה טבעי לגמרי! וגם באלעד הם קיבלו אחד פחות בעבר 6 עתה רק 5. ששס לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות לכנסת! נביא כאן רשימה חלקית מהערים והרשויות בהם שס בראשות דרעי התרסקה/ירדה במספר המנדטים/לא עברה את אחוז החסימה. נתחיל עם יבנה, שם קיבלה שס בבחירות הקודמ
NUHAV01.11.18
עוד ניצחון כזה ואבדנו
אברמלה החרדי01.11.18
ל-168 נציגים בכל הארץ תאכלו את הכובע בשקט......
דוד01.11.18
גם בראשון לציון שס ירדה משתיים לאחד העדתיות של מפלגת שס לא מתאימה לשנת 2018 תפסיקו עם זה! תביאו תוען, ערכים, אידיאולוגיה, אנשים תפסיקו לזלזל באינטליגנציה של האנשים.
לא שסניקית01.11.18
9
כאשר ראו המסירת נפש של יהדות התורה ואנשי שס וידע ליצמאן שיהדות התורה ירגישו שזה בזיון לכבוד התורה וכן כל החברה שלו נתנו שיצביעו לכבוד התורה וזה חלק מהאהבת ישראל של חסידים לתת ליהדות התורה שלא ירגישו שהתורה מתבזה
תשמע האמת31.10.18
8
מקווה שכל החסידים יתפקחו ויבינו שליצמן גורם להם נזק אדיר. עם הכוחניות והאגרסיביות שלו הוא לא משיג כלום וזה חוזר אליו כבומרנג
אהרון31.10.18
7
האם הסיסמה "נאמנים לרבותינו" שכל כל הרבה התנגנה בחוצות הערים, הינה סיסמה ותו לא??? וכאשר "לא נראה לי" לא אהיה נאמן לאף אחד רק לעצמי, ואסכים לגדוע את העץ עליו אני יושב ותמות נפשי עם פלשתים???? זוהי קריאת השכמה לכל אלו שנושאים את דגל "ככל אשר יורוך", שהבחירות בביש שמש הוכיחו לכל שאחוז משמעותי מציבור ד
יוסי31.10.18
6
לא שמענו אף פעם ליטאי מתקלקל ונהיה חסיד אלא מתחזק ונהיה חסיד. אבל להיפוך ה' ירחם
עם כל זה הננו מ31.10.18
הרבה פעמים יוצא לי להגיד לעצמי "והבדילנו מן הטועים", לא שאני מכלילה אבל יש הרבה מכם שבטוחים שמותר להם הכל כי הם הרי בסדר, מספיק שהם ניראים כמו חסידים, וזה כנראה מספיק.
אני02.11.18
5
סופית: עליזה בלוך ראשת עיריית בית שמש.
קובי31.10.18
4
גם אם תשכנעו את עצמכם שהוא אוהב אתכם. הוא לא
משה ליאון חילוני ב31.10.18
3
הראשי מפלגות צריכים להבין שיש טיפשים שנמשכים אחרי ראשי הערים הזבל כי הם משתמשים ברבנים אבל הרבה מבינים שמשה אבוטבול השתמש ברבנים כדי שיהיה לו קולות ולא בוחרים בו בגלל שהוא חרדי אלא בוחרים בעליזה כי היא תעשה להם רק טוב
א31.10.18
2
ישר כח על סיקור הוגן לא מתחנף אלא מיישיר עיניים לאמת בלבד על התנהגותך המקצועית והענווה שאתה משדר תתכונן לבחירות לכנסת...
אסתר31.10.18
1
תודה להשם שיש לנו תנועה קדושה כזו עם הנהגה ודעת תורה צרופה מורשת מרן מנצחת
אליק31.10.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24