כיכר השבת

"שנאה לחב"ד"

ילד נפצע מסלע שהושלך מהחיידר השכן: "נשאר חי בנס"

מריבות בין ילדים משני תלמודי תורה בביתר עילית הגיעו לכדי פיקוח נפש • טענות: "יש בחיידר הליטאי שנאה לחב"ד, והצוות עוצם עין" • ההנהלה ל'כיכר': "אין שום שנאה. חיים בשלום" (חרדים)

35
כיכר השבת | כ"ט בחשוון | 07.11.18
הילד הפצוע לאחר הטיפול הרפואי
הילד הפצוע לאחר הטיפול הרפואי (צילום: באדיבות המשפחה, COL)

מחלוקת בין ילדים בתלמודי תורה בביתר עילית הגיעה לידי פיקוח נפש: תלמיד בת"ת של חב"ד בעיר נפצע מסלע שהושלך לעברו מתלמוד תורה ליטאי שכן.

תחילת הסיפור בדיווח באתר COL, לאחר שאתמול (שלישי) בשעת הפסקת הצהריים, הושלכה סלע גדולה לעבר תלמידים בחיידר חב"ד בביתר עילית, מהת"ת הסמוך. ילד בן 3, ששיחק באותה עת לתומו בחצר גני הת"ת, נפצע בצוארו ופונה לקבל טיפול רפואי. מצבו מוגדר 'קל' והוא סובל מחתכים ושריטות בצואר.

לפי אביו של הילד, שהגיב על המעשה ל-COL, "הסלע 'פיספס' את הילד בסנטימטרים בודדים. ח"ו לחשוב מה היה קורה אילו היה נפגע בראשו באופן ישיר. בנס הוא נשאר בחיים".

כיתת גן בת"ת חב"ד בביתר (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי מדובר בשני תלמודי תורה בין הרחובות 'המגיד ממעזריטש' ו'חב"ד' בגבעה B בעיר. תלמידי חיידר חב"ד סובלים מהצקות והתנכלויות יום יום, מצד תלמידים בת"ת השכן, 'אורחות חיים', המשתייך למגזר הליטאי.

"זה התחיל בחצץ, והגיע לברזלים ולסלעים", טוען שכן ל'כיכר השבת'. "יש ילדים אלימים בת"ת הליטאי, שמשתוללים בשעת ההפסקות. השמועות אומרות כי אין מי שישמור על הילדים בשעות אלו", הוא מספר בכעס. לדבריו, "ביתר מוכרת כ'עיר הילדים' בלי עין הרע, חבל שהמצב כך".

חסיד חב"ד תושב האזור טוען בשיחה עם 'כיכר', כי "יש בת"ת הליטאי שנאה לחב"ד, והצוות החינוכי בוחר לעצום עין".

'עיר הילדים'. ילדים בביתר עילית (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

תגובת איש חינוך בת"ת אורחות חיים, ממנו הושלכה האבן, ל'כיכר השבת': "שמענו על המקרה בצער רב. הורנו להדק את בד היוטה בחלק התחתון של הגדר - הפרצה שממנה נזרקים אבנים וחפצים שונים. כשכך יקרה, לא תהיה אפשרות טכנית להשליך אבנים".

"לגבי האירוע של אתמול, והשלכת האבן הירושלמית, מתחקיר שערכנו האבן היתה בקצה הגדר וילד הדף אותה למטה. הנושא יטופל בשיחות של המלמדים והתלמידים, וגם טכנית בהידוק בד יוטה למניעת מקרים דומים", נמסר. איש החינוך הוסיף בשיחה עם 'כיכר', כי "השמועות על שנאה לחב"ד הן שקר גמור. אין כל שנאה, ואנחנו חיים בשלום ובשלווה".

על פי COL, מפקח בכיר של משרד החינוך הוזמן כדי לחקור את האירוע, ובמקביל צפוי המשרד להתייחס למקרה בתגובה רשמית, שתפורסם כאן לכשתתקבל.

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
כידוע היו חרמות נגד הבעש''ט בעל התניא ר''נ מברסלב ועוד, והיום גם רוב רובם של מאמיני הגר''א מחזיקים מגדולי החסידות כקדושים,וטהורים. 2) הרמב''ם עבר חרמות ושריפת ספריו מגדולים ובכללם מרבנו יונה (שחזר בו לבסוף). 3) ר''י אייבשיץ נודה מר''י עמדין כשבתאי והיום מי לא מעריץ את ר''י אייבשיץ. 4) כנ''ל הרמח''ל
משה בן אברהם07.11.18
16
לא אשכח את הטראומה שלי בילדות ממכות באוטובוס במקומות מסתור אבנים שנזרקו וכמובן קריאות בוז בסיבוב הקודם בתשמ"ט טראומה שהשפיעה על כל חיי רבנים ראו וצחקו סליחה כמעט לא ביקשו למעט פעם אחת אני יודע שיש שיגיבו בלעג אולם זה רציני מידי בין אדם לחברו ואלו לא תלמידי חפץ חיים! לא ולא! ועל זה הגמרא אומרת למה
בני ברקי לשעבר07.11.18
15
בתשמ"ט. בחיי מרן הרב שטיינמן זצ"ל שככה אש המחלקת. עכשיו כנראה דואגים להציתה מחדש. ירחם ה'.
מענדל07.11.18

הצגת כל התגובות

14
הם סוטים מדרך האמת ואין להם חלק בתורה. הם לא לומדים וממש גרועים כמו העצניקים כל ילד וילד שמתחנך בחינוך הטהור של מרן שר התורה יודע שחייבים להוקיע אותם בשבט ברזל ממחננו יחד עם כל החסידים שפוגעים בקדושת ירושלים
גאה באמת07.11.18
ברוך השם שיש חבד בעולם שאוהבים כל יהודי בכל מחיר ובכל תנאי אני זכיתי להתחזק בזכות חבד ויש לי שמחה אני שמחה .ויש לי זכות כל נשיאי חבד גדולי הדורות מה לך יתוש במים ולנשרים גדולי הדורות בשמיים .בכל זאת יהודי יקר עצם זה שאתה חושב בצורה כזו אתה צריך לבדוק את התפילין שלך כל גדולי הדור אוהבים את חבד ועדיין
איריס מיכל08.11.18
לפי איך שאתה מדבר נשמע שאתה הוא זה שלא למדת תורה...בושה!
יהודי בטל לה'08.11.18
אתה סתם כועס שדגל הראו את כוחם האלקטורלי ומנסה להשמיץ על ידי התחזות... זה לא יפה ולא מכובד, אתה יכול לבקר באופן ישיר וענייני. אין אף בן-תורה שחושב שראוי ליידות אבנים על ילד בגלל שהוא משתייך לקבוצה אחרת (אגב... גם לא על אדם מבוגר) !
ישראל_ס08.11.18
ואתה מעודד אלימות. זה פשוט סילוף התורה ואפיקורסיות . בדור של אחאב היו יורדין למלחמות ומנצחין למרות שהיו עובדי ע"ז, בגלל שלא היתה מחלוקת בינהם. ואילו בדור של שאול בגלל המחלוקת היו יורדין למלחמה ונופלים למרות שלא היו עובדי ע"ז.
יצחק08.11.18
וחוץ מזה, חב"ד, ובכללם כל החסידים, הם רק בבחי' עוקרי הדת, הם לא מצייתים לדעת תורה של ר' חיים, מצביעים למפלגות אחרות, בוגדים בתורה ממש, הם כמו הרפורמים שצריך לעקור אותם מהעולם, וכך נחנך את בנינו בדרך התורה בעוז ובגאון!!
גאה באמת08.11.18
כי שם מקומך. רק ערבים זורקים אבנים על יהודים. יהודי לא זורק אבן על יהודי.
אהרון08.11.18
יהודים
גאה באמת08.11.18
אתה חונן לאדם דעת
בן אשר08.11.18
13
תגובתו של "המחנך" ממש כחכמי חלם.
שלום07.11.18
12
יש את העניין הפיסי האיסור להרים יד לזרוק אבנים הסכנה שבזה שזה אני מקווה מוסכם על כל בן תרבות ובוודאי בני תורה שזה מושלל העניין השני זה האיסור תורה לשנוא! כן יש איסור כזה! בזה לא יעזרו תגובות אין אדם יודע מה שבלבו של חברו מלבד המעשים שלפעמים מוכיחים אולם לעיתים האדם לא חלי ולא מרגיש גם במה שקורה בליב
יהודי עם לב07.11.18
11
בכיתה של הבן שלי, תאמינו לי אפשר למלא מכך אשכולות שלמים, דברים כאלו מתרחשים באופן קבוע בין ילדים, וצריך לפתור את זה מול ההנהלה של החדר, לא תמיד הצד של הילדים המתלוננים הוא הנכון, להיפך. תת רמה של התנהלות הורים שלא יכולים לפתור דבר כזה מול הנהלת התלמוד תורה.
יציב 07.11.18
10
לצערינו זה לא רק לחב"ד ולא רק בביתר
א ב07.11.18
9
כשבאתי לליאזנא מצאתי מזקני החסידים שהיו מחסידי הרב המגיד והרה"ק הרמ"מ מהאראדאק, והוה מרגלא בפומייהו [=והיה רגיל בפיהם]: "אהוב יהודי והשי"ת יאהב אותך; עשה טובה ליהודי והשי"ת ייטיב עמך; קרב יהודי והשי"ת יקרב אותך". (''היום יום'' כ''ז חשוון,הרבי מיליובאוויטש)
ספר'היום-יום'08.11.18
8
הפתרון הוא שחב"ד יחברו להפלס וידאגו שמאמר מערכת בהפלס יתקוף כמידי יום את הצד השני משוכי הזנבות וזורקי האבנים ויהפכו זאת לחלק בלתי נפרד מהמריבה הליטאית הפנימית. רק כך הכל יופסק. זה צריך להיות מריבה לשמה כמו כל מריבה ליטאית. לפני כן צריכים ללמוד בחב"ד את הפת המריבה הליטאית והיא ארוכה כאורך האגרות קו
י.ח.07.11.18
7
כל פעם שאני יוצא עם הכיתה לגן הסמוך לת"ת אנחנו סובלים מהצקות והתקהלויות סביבנו....
מלמד בבני ברק07.11.18
6
ככה זה כשצעירים חרדים "הדור החדש והמודרני" מקיימים עיר.. כל הזמן נאחס כותרות שליליות ואסונות בביתר, באלעד, במודיעין עלית, שמתם לב? אסונות מריבות אסונות מריבות ביתר אלעד ביתר אלעד- דוחה! אין כמו בני ברק, ירושלים, ת"א ערים ותיקות שהקימו דור דיעה, עם ריכוזים חרדיים יציבים ב"ה.
איכס07.11.18
5
... אבל כחב"דניק אני יכול רק להתפלל שאנחנו בע"ה נמשיך להיות הצד שרק חוטף אבל ח"ו אף פעם להצד שמחטיף. השנאה הנוראית שלצערנו הוצתה בזמנו נגד חב"ד, עכשיו שורפת את מציתיה. שהקב"ה יעזור לכולנו להתחזק באהבת ישראל.
סענדר07.11.18
4
אכן הושלכו אבנים, זה חמור ומקומם. אבל מכאן ועד לתלות את זה בשנאה אידיאולוגית, הדרך רחוקה. הכתבה חוטאת למציאות, כאחד שמעורב בנושא.
יהושע08.11.18
אהבה ואחווה צריכים לשרור בין כל היהודים שומרי מצוות בביתר עילית
על הסלע הך08.11.18
זו בדיוק שנאת חינם כמבואר בספרים
ק"נ טעמים08.11.18
3
תשובה אין אלימות עדיין! ברור שזה מקרה חריג ולא מעיד על הכלל ולכן זה תפס כותרת בככר השבת. כאחת שעובדת בגנים של המגזר החילוני אומר ברמז דק... רצוי שנתעורר ומהר!
עצוב 07.11.18
2
הרי הוא יודע היטב שזה התנכלויות הנמשכות המון זמן וגם יודע שפנו שוב שוב והצוות לא עשה דבר. מה ההיתממות הזו?. מה שחב"ד צריכים לעשות הוא להודיע שמחר בבוקר מאה הורים מפגינים מול הת"ת המתנכל וחוסמים את הכניסה לת"ת. זו השפה שהם יבינו
י.ל.07.11.18
החוצפה שבתגובתך חסרי בושה אתם.
איש07.11.18
ברור שחבדניקים יגידו ככה, הם אף פעם לא חושבים שיכול להיות שאחרים צודקים!!!!!!! כנראה שהם ממש נחיתיים, אחרת למה חושבים ששונאים אותם???? (אולי יש להם סיבה לכך?)
.07.11.18
חוסר האחריות שבדברייך מזוויע
בדקת לפני ?07.11.18
לפני שלושים שנה, בתור ילדים חב"דניקים בריכוז חרדי גדול. אתה רוצה להגיד שאנחנו מדמיינים?! יותר סביר להגיד שהמרן הידוע שלכם החדיר בכם שנאה לכל מי שלא בא לו טוב בעין, והיום תלמידיו משלמים על כך במחלוקות האלימות ביניהם לבין עצמם. לא מספיק לכם עדיין, רוצים עוד??
טודרוס נעוולער07.11.18
גם לפני 250 שנה הליטאים התנגדו והעלילו על אדמור הזקן עלילות שונות מהן סבלו החסידים רבות.. אדמור הזקן התנגש שהחסידים יחזירו להם!! אצלכם הרב שלככם אפילו לא מתבייש להראות שיש אנשים שהוא פשוט מקנא בהם!
חבדניקית07.11.18
1
ולצערי הרב גם שם היתה שנאה אלינו ופניתי לרב שאמר לי לפנות לרב השכונה הרב זילברשטיין הלכתי אליו הביתה וסיפרתי לו מה עובר עלינו שם .הוא הורה לי לכתוב שלט בשמו שאוסר על הליטאים להציק לילדי חבד אכן כך עשיתי וכל הכבוד לרב זילברשטיין.הילדים מתת בני ברק סובלים שנים מהם לצערינו.אבל השם רואה את חבד הצדיקים ש
איריס מיכל07.11.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 11:40
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 10:12

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24