כיכר השבת

סערת הריקודים

מכתב למנהלת הסמינר: "זו בושה וחרפה"

הפולמוס סביב הריקודים בחצר הסמינר 'החדש' בי-ם נמשך, מכתב בשם "הורים כואבים" הופץ בסמינר. גורמים בסמינר מתייחסים לראשונה לסערה: הכל לפי הוראת הרבנים (חרדים)

109
שאול כהנא | כיכר השבת | י' בכסלו | 18.11.18
מכתב למנהלת הסמינר: "זו בושה וחרפה"
(צילום: באדיבות המצלמת)

בסמינר החדש ברחוב מלכי ישראל 57 בירושלים הופץ היום מכתב חריף שנשלח למנהלת התיכון הגב' יוכבד פרצוביץ יומיים לאחר מסיבת הניצחון בחצר הסמינר למחרת הניצחון של משה ליאון, בסמינר החדש ובתיכון הסמוך לו לומדות 2100 תלמידות ב-47 כיתות, לאירוע ההרקדה שוחררו גם תלמידות התיכון (כיתות ט' עד י"ב), הורים לבנות הלומדות בתיכון שיגרו מכתב למנהלת בו הם מביעים את כאבם נגד אירוע ההרקדה. לטענתם הרב ישראל ליברמן (בנו של המנהל הרב ישעיהו ליברמן), נתן את האישור להרקדה הרשמית לכבוד ניצחונו של משה ליאון.

פרסום התיעוד מתוככי הסמינר עורר סערה בסמינר ול'כיכר השבת' נודע, כי המורות דאגו לעדכן את התלמידות, כי הנהלת הסמינר קיבלה את כל ההחלטות בימי הבחירות ולאחריהם בהתייעצות עם רבני הסמינר.

על המכתב שהופץ היום בתיכון חתומים "הורים כואבים", אך לפי התוכן הוא נכתב על ידי הורה המשתייך לפלג הירושלמי בציבור הליטאי שתמכו בעופר ברקוביץ בסיבוב השני בבחירות לראשות העיר ירושלים וכאבו את הריקודים:

"לכבוד המנהלת גב' פרצוביץ שתחי'

שלום וברכה

בחלוף יומיים מהריקודים והמחולות בחצר הסמינר והשכל והדעת מתחילים לחזור למקומם, זה הזמן להעלות על הכתב את מה שתמהו הורים רבים על מה פרצה השמחה, הרי זה בושה וחרפה"

"וכמו שאמר אחד ההורים שאפשר להמליץ את אמרתו של דוד המלך: "הקשיבה אל רינתי כי דלותי מאוד" וכפרושם של המגידים שכשאתה מקשיב על מה אדם מלא רינה ושמחה הנך מבין כמה דל ומסכן הוא"

"ולא נרמה את עצמינו שהשמחה הייתה על כבודם של גדולי הדור כי הרי כל בר דעת יודע שאילו זכינו וכל הציבור החרדי על כל עדותיו כולל החסידים ובני תורה היו בדעה אחת ובוחרים את משה ליאון ואכן היה נבחר, האם גם אז היינו עושים את החגיגות? בוודאי ובוודאי שלא, כי כל החגיגה הוא כי נצחנו חלקים אחרים מהציבור החרדי ששומעים לרבותיהם, וזה הבושה והחרפה"

"האם נתתם את הדעת כשניתנה ההוראה לבנותינו לרדת לריקודים, שיש בסמינר עשרות בנות ומורות רבות עם דעה אחרת וזה דוקר להם כמדקרות חרב???? וזה הבושה והחרפה"

בהמשך המכתב נכתב "והנני לצרף כאן כמה שאלות שייתכן שישאלו אתכם הבנות, וכדאי להכין תשובה מראש: כיצד יתכן ששישה אנשים הובטחו והתברכו לפני חודש ע"י גדולי הדור שהם יכהנו כראשי עיר, כל אחד במקום אחר 3 חרדים ואלו הם: הרב פינדרוס לאלעד, הרב אבוטבול בבית שמש, הרב רוזנטל בקרית יערים. התוצאה ידועה לכולנו כדלהלן:

הרב פינדרוס נפסל בבית המשפט

הרב אבוטבול הפסיד בבחירות

הרב רוזנטל נלקח לגנזי מרומים

רק שלושת המועמדים החילונים שנתברכו ע"י גדולי הדור ואלו הם: גב' קליש מחיפה, מר אוחנה בצפת, ומר ליאון בירושלים רק עליהם חלה הברכה, וכי הברכה מתקיימת רק בחילונים ולא על חרדים????

רק הם מועמדיהם של גדולי הדור????"

"התשובה האמתית" מסביר ההורה "כי מרן הגר"ח קניבסקי ראשו וכולו בתורה ובארבע אמות של הלכה וכל הפרסומים בשמו הם שקר וכזב"

בסיום מאשים ההורה שכתב את המכתב וכותב למנהלת "מי כמוך יודעת שרבים רבים ממצביעי דת לא היו מתקבלים לסמינר שלנו, כי אינם עומדים בתקנות!!!! ואילו מצביעי עץ רובם ככולם היו מתקבלים על מגש של זהב לולי שהם היו נמנים על בני התורה, ואם כן שוב פורצת השאלה על מה הרקדתם את בנותינו????????".

תוכן שאסור לפספס
109 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
59
בגלל שהעצניקים התעצבנו אני בעד! הרי לכם לא נאה להיות איתנו במוסדות ואתם פותחים לכם מוסדות בנפרד! אז, לכו !!! פשוט תלכו!! תעזבו את הסמינר ותקימו לכם סמינר משלכם שבו יקרעו בגדים וילבשו שק ואפר כאשר ברקוביץ' או כל מי שאתם תומכים בו מפסיד.
העגלון של פראג19.11.18
58
חינוך דפוק זה מה שנותנים היום לבנות ממש בושה וחרפה הליטאים פשוט את הרגל
דודי19.11.18
57
הוא דבר חמור יותר מחילול שבת בירושלים ובכל הארץ ובכל העולם לדורי דורות. ועל כך המנהל וצוות המורות יתנו את הדין בזה ובבא.
רבינסקע19.11.18

הצגת כל התגובות

56
חמישים שנה לא תיהיה מדינת ישראל
מירי19.11.18
הזה
רבקה19.11.18
55
הבעיה היא בעצם זה שבנות מעורבות בבחירות. מה זה מעניין אותן? איך זה קשור אליהן? מה הן מבינות בזה? זו הבעיה! כמו שהסבירה יפה תגובה 6!
מזעזע18.11.18
54
אם עוכר ברקוביץ חלילה היה מנצח היית רוקד כל השבוע
אדם גרז19.11.18
53
מה זה השינאת חינם הזאת לא מתאים הבנות קצת התרגשו אסור להן ?
יוסי19.11.18
זה נכון מי זה החכם הזה
רחלי19.11.18
תקשיבי הוא אפילו לא יודע לומר בע"פ את מה שכל העצניקים מברברים מהרגע שליאון נבחר... אתם לא שמים לב שזה אותם משפטים שנובעים מקנאה אז לזה את קוראת חכם????
שונאת קנאים20.11.18
52
כך נוהג הרב ליברמן שמנהל ביד רמה את הסמינר בדרך תורה לפי גדולי תורה בעבר ובהווה כמו הרב שך , הרב אלישיב ,הרב שטינמן, הרב קניבסקי אין דבר שהוא עושה ללא עצתם הוא היה ונמצא כל הזמן בבתיהם של גדולי תורה , ציבור המשפחות ששולחים לשם הם משפחות חשובות יראות שמים משכמם ומעלה מי שמקנא וקשה לו לראות את הצל
יהודה19.11.18
51
ניתן היה להבין שמדובר בניתוח אמיתי ואנחה כואבת שהרקידו את הבנות כ"שמחה לאיד". אלא שמהשורה האחרונה של המכתב מתברר שמדובר על השופר של עץ, והחליפו "פרה בחמור". מי יחפש לנו את האמת ומי יביאנה?
שמחה שוורץ19.11.18
50
דגל פשטה רגל
לאה19.11.18
49
היו תלמידות שהרגישו פגועות ודקורות... מי מחייב אותן ללמוד בסמינר הזה שדעת התורה הברורה שלו אינה נמנית על הרבנים שלכם
מורה19.11.18
48
על מה השמחה? מרעילים את בנותינו רק כדי להגדיל את השנאה. פעם עוד האמנתי שקיים "בית הרב קנייבסקי" היום כל ילדה וילד יודעים שהכל עורבא פרח.... בימים ההם אין מלך בישראל! גם המורות שבויות בתוך השקר הזה.... הן מרמות את עצמן וחושבות שהתלמידות טיפשות...
אם יהודיה18.11.18
47
כבת שנכחה באירוע, אני יכולה להעיד שרוב הבנות שמחו בכבוד שמיים וכבוד התורה שנתגדל ולא חס וחלילה משמחה לאיד. אין זו דרכנו. כמובן שכבכל קבוצה היו גם את האלו שהיו חייבות לשיר את " שלוש שש" אבל מיד היסו אותן. הן היו חלק כ"ך לא ניכר. אכן, אני בטוחה שלא היה לבנות מהפלג כיף גדול לצפות בנו אבל אחרי הכול- זה
תמרי19.11.18
ותורתו אמת. אצלנו ב"ה כל התורה היוצאת מרשב"ם שקר
תמרי19.11.18
46
עצניקים ישר לסמינר של ברקוביץ.. אתן לא רצויות אצלינו...
אהרן19.11.18
45
הם פשוט חסרי אונים ומתוסכלים בקנה מידה אדיר!!! מאד מעניין לדעת מה היה קורה אילו תוצאות הבחירות היו הפוכות... איך הם היו מגיבים, וכבר ראינו כיצד תגובותיהם הקיצוניות בדמות הפגנות מלאות השחתה והתפרעויות חייתיות גורמות לחילול ה' אדיר. וודאי וודאי עדיף פי כמה ריקוד של שמחה של בנות סמינר ע"פ השלכת פסולת ל
חיפאית19.11.18
44
תמיד העצניקים יאמרו שגדולי הדור ספונים בחדרם ולא יודעים מה קורה בעולם וכל הפרסומים בשמם הוא שקר.. ממש כמו המשכילים בזמנו שאמרו אותו דבר בדיוק..... מעניין שבעץ שום רב לא הורה לבחור ברקוביץ וגם בגור הרבא לא הורה לבחור ברקוביץ... ולמה הם עשו את זה רק בתאוות נקם זולה, לבחור הפוך ממה שדגל, ושכולם ילכו לע
הפרדו נא עד הסו19.11.18
לעציצים המסכנים כואב הלב. שילכו למקום שבו הוא לא יכאב
אני19.11.18
43
כותב המכתב היקר! הידעת שגב פרצובית מנהלת הסמינר גם עצניקית?? אין מה לעשות הסמינר החדש הוא בנשיאות הרב קנייבסקי, גדול הדור ולפניו הגראי"ל שטיינמן הורה הוראות לרב ליברמן ולפניו הרב אליישיב.. אז אם ר' חיים שתה לחיים למה שהבנות לא ייצאו בריקודים של שמחת רבם מורה דרכם . אם יש לאבא העציץ בעיה עם
אחי19.11.18
42
להרס הדת ולחורבן היהדות וסכנת בני הישיבות, ועל כן להכניס טוהר המידות ושמירת התורה טוב שירקדו כל יום ב"ה שהבדילנו מכת הרוע המשחית הזוממים בתחבולות לסכן את עמ"י היושב בציון הפלג הרע הזה, ונתן לנו תורת אמת
הורים שמחים18.11.18
מצוה היא, והיסוד לשמירת תומ"צ היא לדעת מי המחופש בדעות הרסניות לרמוס ולעקור להשחית ולפגוע, באיצטלא של תיירא והשקפה טררורה, להבדל ולהתרחק ממנו ודעותיו
ריקוד לאמת19.11.18
41
אני מוכרח להבהיר דבר אחד שלא היה ברור לאנשים כולל משגר המכתב להנהלת הסמינר: כן, אם כל החרדים היו מאוחדים למועמד אחד והוא היה מנצח השמחה והריקודים לא רק שהיו מתקיימים אלא הם היו אף מתעצמים!!!! השמחה היתה אמיתית, נטו שמחת ועשית ככל אשר יורוך ושלא נבחר ראש עיר שיחלן את עיר הקודש!!! מי שלא מבין זאת, הבע
נ19.11.18
40
לנפול לפניו לא תוכל קום.... ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר
יהודי19.11.18
39
רבותיי הגענו לתחתית. בשעה טובה! היכונו לביאת המשיח. הוא כמובן יבוא בהפתעה אבל בואו ננסה להגיע לרגע עם כמה שפחות חטאים ועוונות- ודרך ארץ קדמה לתורה! התרחקו מכל מידה רעה הוסיפו אהבה חזקו עין טובה והמשכיל בעת ההיא יידום. זו העת.
לא ייאמן19.11.18
38
רק בגלל התנהלותם השונה מהספרדים
עמרי19.11.18
37
אין תקשורת ואין עיתונים אבל יש גוגל וכיכר השבת
בחור19.11.18
36
אבל בין הדברים יש גוזמאות שמנות
נחפשה דרכינו19.11.18
35
הערבים אחרי מלחמת יום הכיפורים
זיוה18.11.18
34
בזוי ומבזה, העצניקים לא יודעים להפסיד בכבוד הטענות אוויליות ולקוחות הישר מעיתון הפלא אין טען להביא את המכתב ולעצם הטענה, מה הקשר בין עיר לעיר, מה הקשר לר' חיים קנייבסקי שליט"א, מה הקשר לאיכות בנות הפלג האפיקורסי בירושלים הייתה הצלחה מסחררת נגד המועמד השמאלני שר"י, לא היתה שמחה גדולה כ
יוסף18.11.18
כל מילה זהב, כל הכבוד לתגובה!!
שלמה19.11.18
אבל לרקוד הוא לא רקד
יצחק19.11.18
וביזוי תלמידי חכמים מרן הגר"ש אויערבאך לא אמר ח"ו שמרן הגראי"ל לא רומם את הדור, אלא אמר שמי שמבזה אותו עלול להפסיד את כל חלקו בעוה"ב ואף היה בהלויית הגראי"ל וזכיתי לראותו שם בפעם האחרונה בחייו וגם הגרד"צ לא אמר ח"ו דברי השטות והבלע שנכתבו בפנים המבזה ת"ח אין רפואה למכתו
נחפשה דרכינו19.11.18
פשוט התגובה אארוכה מדי בששביל לכתוב אותה בלי משכורת
איתמר19.11.18
33
כולם להירגע והרגע! איזה עסק עושים מכמה בנות שבסך הכל שמחות משיעור חופשי? הכל בסדר ואף אחד לא צריך לדאוג אנשים לפעמים לוקחים דברים כבד מדי,צאו לבחוץ תסתכלו על השמש ותרגעו!!
לב19.11.18
32
הציבור החרדי לא רוצה חיבור עם דגל-שס כי הם תומכים בגיוס החרדים לצבא השמד לאחר שנכנסה בהם אש זרה עמלקית של קרירות וקנאות לפשרנות.
ישראל19.11.18
31
הוא מדרדר את הרמה של הסמינר
מוטי19.11.18
יושבים ליד המקלדת ושופכים את התסכול העציצי שלהם. תקרא טוב את מה שקורה.
אני19.11.18
30
כל הטענות על זה שהגדוילים לא יודעים או שחלילה עובדים עליהם , אלא בדיוק היו הטענות של קורח על משה רבינו ! רוב רובו של הציבור בורח ממחלוקות סובל ממחלוקת וסולד ממחלוקת ! אנשי הפלג היקרים תירצו תבנו לכם "דעת תורה " אך שימרו אותה לעצמכם . אל תנסו לשנות את גדולי ישראל ואת גדולי ראשי הישיבות ! אם בכל זאת
יהודי פשוט 18.11.18
היכן נאמר שטענות קורח נגד משה היו שאינו מעודכן ועובדים עליו? זו סתימת פיות חרדית קלאסית. אינך מסכים עמי? אז אתה קורח, המן, אנטיוכוס וכו' וכו'. מקורות? נימוקים? מה פתאום. אני נציג הקב"ה וממנה בשמו את "גדוייילי הדעיייר" ואתה המן, אנטיוכוס וכו' וכו'. פשיטת רגל של היהדות החרדית במלא עליבותה.
עזרא19.11.18
29
שניצחו, זה גדול. אגב המנהל שם הרב ישעיהו ליברמן לא חסיד גור?
אני18.11.18
מה הקשר של ה 3 שנכשלו לדגל?? מי שקשור זה רק הרב פינדרוס שהוכח כי אילולי הפשע המתועב של משפחת פורוש היה לוקח בהליכה את הראשות. ר חיים מברך על פי דרך הטבע. ולא כשמישהו מבצע מחטף פושע. הדבר דומה למישהו שנשכב על פסי הרכבת ואומר אם לא נגזר עלי שאמות אז לא אמות..... לגבי אבוטבול... הוא איש שס. זה נפילה
מישהו19.11.18
28
באמת את ר' חיים זה ממש לא מעניין וזה דברים שהובטחו בשמו
איתמר19.11.18
27
זהו. אז אין גשר בינינו. ככל שעוברים הימים המרחק מתקטב והולך. פעם עוד חשבנו שנוכל לחיות בכפיפה אחת. כל אחד יכבד את רעהו. אבל אי אפשר לכבד את מי שמשפיל, רומס ומעפר בעפר את גדולינו, שהוכיחו שעיניהם מאירות כבדולח. אז מכאן ואילך הפרדת כוחות היא הדרך היחידה. לכו לאהליכם!
גן עדן19.11.18
26
למרות גילו המופלג הוא מחזיק ראש בכל ענין וענין ,
שרה19.11.18
25
השמחה היא שמעכשיו מתחם התחנה יוכל להישאר פתוח ויתווספו לו עוד קניונים 24/7 ,והתחרות תגדל ואולי אולי אף ירדו המחירים ואנו נתחזק בשמירת שבת בתוך מתחמינו הפרטיים קרי ביתניו בלבד ללא התייחסות לפרהסיה הציבורית כפי אמונת לפיד כל אחד שידאג לעצמו
שבתיהוד19.11.18
24
ומחה השם דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר והחי יתן אל לבו
בס"ד19.11.18
23
כל הכבוד להנהלה הריקוד הקדוש הזה הוא חלק מהלימוד על אמונת חכמים של ועשית ככל אשר יורוך חזקו ועמצו ואל תתנו לחבורת מחללי שם שמים שהצביעו לאדם שרוצה לחלן את הקודש לפרום טלפיהם ולאטמר כשר אני ,, לצערינו חלק מהם לומדות במוסד הקדוש הזה
חיים18.11.18
אלא על ניצחון בחירות ואין לזה מקום במוסד חינוכי
נחפשה דרכינו19.11.18
22
בני תורה היקרים ! הגיע הזמן שתפקחו את העינים ותבדקו את הדברים לעומקם . כמו שבודקים הכשר הלכה או כל סוגיא , ולא להסתמך על עיתון ! הרבנים החשובים הרב משה שטרנבוך אמר לכל מי ששאל שזה "יהרג ואל יעבור " להצביע לברקוביץ ! הרב עזריאל אוריבך אמר להצביע לליאון הרב קלמנוביץ אמר לליאון וכו' . חשבתם אולי שיש
אברך מודאג19.11.18
21
אף אחד לא ניסה לטייח , שמחנו ויש כאלה שפשוט קנאו
שרה 19.11.18
20
ב"ה שהיה לעצניקים על מה להתפס ולצאת בזעם כלפי 90% מהציבור החרדי והדבק והולך בדרך רבותיו, אחרי שקברו פניהם יחד עם כשלון אחר כשלון. הריקודים בסמינר אין בהם כל רבב, מה קרה? מותר לבנות שבמשך שבועיים עבדו ועמלו ונרתמו למערכה בהוראת הרבנים , לצאת לשמוח ולפרוק. מה שונה ריקודים אלו לריקודים שהיו בשאר הישיב
כפופה לר' חיים19.11.18
19
לצערי לאון כבר אמר אחרי הבחירות בתקשורת שיעשה יותר חלולי שבת ויפתח עוד מקומות נגמר הקמפן המפלגה שלנו תאוכל ממנו לצערי הרבה קש ולא נוכל להגיד דבר כי בחרנו בו כדאי אולי לכנס את מועצת גדולי התורה לדון במצב שנוצר
בן משה19.11.18
18
לאנשי הפלג המלומדים והמיוחדים כאחד שלומד בכולל שנים . אני כותב לכם בצער רב שאנשי הפלג גורמים בטלה גדולה בשעת הסדרים וכל זה בטענה של צורך השעה כביכול ! בכולל אצלינו היו שני אברכים מהפלג וביום שעזבו הכולל השתנה לחלוטין ברמת הלימוד והדברים בטילין נעלמו לחלוטין . אני לא בא להכליל ישנם בפלג כמה קבוצות .
אברך מודאג18.11.18
גולש באינטרנט וכותב שעץ הורידו לכם את הלימוד מהכולל....
אברך צעצוע19.11.18
ואי אפשר להכליל
נחפשה דרכינו19.11.18
17
נו באמת
יוסי19.11.18
16
בזה מכסים כל רעה וחולה. אפשר כבר די עם זה? אתם יכולים לרקוד ולחגוג, אבל תענו לעולם
ירושלמי19.11.18
15
כן , בנות סמינר שמחות בקידוש שם שמים שנעשה ע"י גדולי ישראל !!! במקום להמשיך ולחפש עוד סיבות להמשיך את הפילוג והשנאה ואי הפרגון להצלחה שנעשה ע"י גדולי ישראל לכו הצידה ועשו חשבון נפש !!!! מחללי כבוד גדולי ישראל שבו בשקט , אפסים !!!
אתי19.11.18
14
אוי לנו שכך אנו נראים אוי לנו שכך אנו מתנהגים אחד כלפי השני... עם ישראל היקרים כולנו עמדנו באותו מעמד באותו יום באותה שעה במעמד הר סיני כאיש אחד בלב אחד! כך הקב"ה לא רוצה לראות אותנו. איך תבוא הגאולה שאנו כ"כ מייחלים לה? איך יבוא המשיח שאנו מחכים לו כ"כ הרבה שנים? איך יבנה בית המקדש כשהוא חרב על שנ
שרה19.11.18
13
גם ביתי, לצערי הרב הייתה בין הרוקדות, וממש ממש לא על דא קא בכינא. לא על בחירה זו או אחרת ולא על מועמד זה או אחר. אנו בעצמנו, אני ובעלי, הצבענו למשה ליאון עפ"י הוראת גדולי ישראל, אולם הצער שלי ושל הורים נוספים קשור לטוהר והתמימות שנהרסו במערכת בחירות גלותית זו, שבה הכניסו לבנותינו פוליטיקה לראש. בבי
אם לתלמידת החדש18.11.18
אמת אין לי מילים. ממש נכון
מרקוביץ19.11.18
אבל אינטרנט...... אה זה לצורך פרנסה... ועל דא קא בכינא...
יגל19.11.18
זה בגלל האמא "הצדיקה" שלה שגולשת
א18.11.18
בעצם מה שהכנתם אותה לסמינר החדש זה כלל לא תואם לעקרונות המחמירים של לא להכניס עיתון לבית וכו'
החפשה דרכינו19.11.18
בבית שלי לא קוראים עיתונים ולא מדברים נייעס אבל אני גולשת באינטרנט
שימי19.11.18
12
כתלמידה בסמינר אני לא מבינה למה עושים מזה כזה ענין......
חדשניקית.......19.11.18
11
אנשי הפלג-פילוג צועקים הצילו!!!!!!!!!!! הם נכנסו לבוץ שהם לא יודעים איך לצאת משם הם הרסו לילדים שלהם את החים באמצע החיים משפחות רגילות לא רוצות להתקרב אליהים בענין שידוכים שולחן שבת אצלם זה רק ויכוחים , יום יום זה הפגנות תחשבו איך נראה סדר יום שלהם יש משפחות שיש שם קרע גדול מאד זה לא הולך לזה כי ל
שמואל19.11.18
10
יעלה יעלה בלי איומים לכו לסמינר שלכם ועל תקשקשו תסחל נמאס מהגימגומי דיכאון שלכם בכל עולם הישיבות שמחו ורקדו ונמשיך לשמוח עד השמים יעלה מספיק כבר דייי כל עוף למינו ישכון יש לכם מוסדות לכו לשם ותפסחקו לחגוג על שתי החתונות!!!
משה19.11.18
9
אין שום טעם לפרסם מכתב זה! מי שכתב אותו וכן כל מי שהסמינר לא לרוחו מוזמן מיד לעזוב את הסמינר!! מותר! וצריך! וחשוב! לשמוח שהתורה ניצחה וודאי שאין הריקודים במפלת השני !! תמיד את האמת ינסו להסתיר!!!!!
עם ישראל19.11.18
8
אחרי שכמעט ראינו שם שמים מתחלל על ידי כמה עסקנים שכל מה שחשוב להם בחייהם זה כסף כבוד וההפך מדעת תורה מצוה לךרקוד ולשמוח ולהנחיל לדורות הבאים שרק דעת תורה מנצחת וצריך לשמוח כשרואים את זה, זה סימן שהיו לנו זכויות ושיקדש שם שמים על ידינו.
מוטי 18.11.18
7
המורות יתנו את הדין בזה ובבא
משה18.11.18
6
מה הקשר לראות בנות רוקדות בנושא הקשור לבחירות פשוט טמטום של הנהלה....
מבינה דבר בחינו19.11.18
5
אני חושבת שהגיע הזמן לומר את האמת בצורה הפשוטה ביותר, כן ! שמחנו שאנחנו "דגל התורה" ניצחה ואתם "עץ" הפסדתם !! הרי לו ברקוביץ' היה מנצח הייתם אתם שמחים ואנחנו עצובים, אז מה רע שההיפך קרה. לדעתי, ביום שה"לשם שמים" ייצא מהמערכה, והפוליטיקה בלבד היא שתכריע, כל השנאות ייעלמו, ובחירות לרשויות מקומיות לא י
יהודייה פשוטה19.11.18
אולי היינו שמחים אבל לא כי ניצחנו אלא כי היה לנו סיכוי להתקיים ואילו כעת... בטוחים אנו רק על חסדי שמים ויודעים שבדרך הטבע צפויים לנו שנות רעב כמו שאפילו גור לא ידעו לעשות לכם
נח19.11.18
4
טעיתי , זה עבר מהעולם, מהקטן עד הגדול ביותר.
מאירוביץ19.11.18
3
ברור שרק רקדו בגלל שזה היה נגד החסידים ואנשי עץ!! (ותפסיקו כבר לקרוא להם בני תורה). אל תיתמם!!! איך אתה היית מרגיש אם היה קבוצה שיצאו נגדך למרות שהיה ברור לכולם שזה היה רק ורק נקמנות פוליטית למרות שזה המעשה הלא נכון כלפי שמיא!!! שמחה!!!
אליהו 19.11.18
2
עצניק שנהיה המזכיר של הרבונו של עולם. מי אתה שתחשבן חשבונות שמים עציץ נובל! את החשבון תעשה רק עם עצמך - למה אתה מטריח את עצמך לגבב ערימת שטויות במקום לסכם את הכל במשפט אחד: קשה לי! אני לא יודע איך להתמודד עם המציאות הכואבת. הגיע הזמן שתפנים לציבור נמאס ממכם!
ח.ב19.11.18
1
חלק מהצביעות העציצי''ת היא בעובדה, שהם מתייחסים לאנשי דגל התורה כאל כמעט חילונים. הם מרשים לעצמם לפעול נגד הרוב ללא היסוס. להגיד דברים איומים על רבני 'דגל התורה, ובמקביל ליהנות מכל שירותי הקהילה של קבוצת הרוב. די!!! תתכבדו ותקימו מוסדות לעצמכם. אם לכל המורות העציציות בסמינרים היה קורטוב של יושר. ה
Eliezer18.11.18
מי שמך להחליט שהמוסדות הם שלך???
דני19.11.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לקראת הכרעה | ש"ס מקימה 'ועדת רבנים' לנושא חוק הגיוס

ישי כהן | 21:59
ש

בכל רגע נתון

נסו את זה בבית: כמה כסף צברנו בתכניות החיסכון הפנסיוניות?

כיכר בשיתוף מנורה | מקודם

טור דעה

הוועדה למינוי דיינים עדתיים // עו"ד יוסף ויצמן

יוסף ויצמן, עו"ד | 16:05

העברת החוק הקודם | התגובות

גנץ מגיב לתרגיל: "חוק הגיוס שעבר, היה בשביל גישור זמני"

קובי אטינגר | 15:09

"אתם תעופו לכל הרוחות" | צפו

צריך לעשות קריעה; כך הגיב גפני על חוק הגיוס הקודם שעבר

חנני ברייטקופף | 14:26
ש

הייטק, הנדסת תוכנה >>

סמינר לבנות עם תואר  במחשבים • יש 'תכלית'!

כיכר בשיתוף תכלית | מקודם

מחשק את גנץ וגלנט

פיתרון או התחמקות? רה"מ הודיע: "החלטתי לקדם את חוק הגיוס שעבר בכנסת הקודמת"

חנני ברייטקופף | 13:53

מסורת למעלה מיובל שנים 

בעיר העברית הראשונה: יום שכולו תורה ב"תפארת רפאל" | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 12:00

שידור חוזר

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

פרסום ראשון | "הרב קוק ביקש"

לראשונה בהיסטוריה: הילולה בטבריה בראשות הגר"ד קוק

איצלה כץ | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24

'בר בי רב' המרכזי ליום העצמאות

"יום שכולו תורה" ב"תפארת רפאל" | צפו בשידור חוזר

כיכר השבת | 14.05.24