כיכר השבת

דעה: כן, השאיפה של כולנו להיות "ציוניים"

כל יהודי המתיימר להיות ירא השם, ולעשות רצון בוראו, חייב להיות ציוני, ולא יכול להיות אחרת. אבל השאלה הגדולה: מהו ציוני? מיוחד (דעה)

78
הרב חיים אמסלם | כיכר השבת | ה' באייר | 19.04.10
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מהי ציונות? חדשות לבקרים אנחנו שומעים כי החרדים הם אנטי ציונים ונגד המדינה ואני שואל את עצמי האם אני אנטי ציוני, התשובה שלי היא תלוי! תלוי מהי ציונות.

אם ציונות היא אהבת ארץ ישראל שהיא המתנה שנתן לנו הקב"ה, אז אני ציוני! אם ציונות היא אהבת ישראל כאמור ואהבת לרעך כמוך, אז אני ציוני!

אם ציונות היא השאיפה של דורי דורות לקבוץ גלויות לקיים בנו את המקרא של ושב ה"א את שבותך ושב וקבצך, שממנו לומד הרמב"ם בסוף הלכות מלכים, את האמונה בביאת המשיח, אז אני ציוני!

אם ציונות היא קרוב חלקי העם לתורה בכיוון של כי מציון תצא תורה, אז אני ציוני!

אם ציונות היא קרוב רחוקים לדת ולמסורת ברוח ציון היא דורש אין לה?!, אז אני ציוני!

ולא רק אני ציוני, אלא כל יהודי המתיימר להיות ירא השם, ולעשות רצון בוראו, חייב להיות ציוני, ולא יכול להיות אחרת, וכל גדולי רבנינו הספרדים אשר שמענו ונדעם היו "ציוניים", והשאיפה והכמיהה מדורי דורות לשיבת ציון ולחונן עפרה היתה משאת נפשם, והיו אבות הציונות.

אם ציונות פירושה, השכחת הדת, שנאת הדת והדתיים, הזנחת מסורת אבות, זלזול בכל קדשי ישראל, איבוד ערכים, פריקת כל עול דתי ומוסרי, הפקרת שטחי וחבלי ארץ, לשאוף להיות ככל הגויים בית ישראל, לציונות כזו אין אני שותף ואין אני שואף, ואני אנטי ציוני.

רק כאן הטעות הגדולה כי זו איננה ציונות. ומקרוב ראיתי ללבלר אחד ריק ופוחז מעל דפי ה"עתון לאנשים חושבים" שכתב בפה מלא וסיכם את שאיפת מקימי המדינה, באומרו: מדינת ישראל קמה כדי לשחרר את העם היהודי מהדת הזאת שנועדה לפרנס את הפרזיטים המזיעים בעלי הקשקשים, והם פשוט צועדים בצעדים גדולים אחורנית, סוף ציטוט.

כמה שנאה נוטפת ממילותיו וכמה אכזבה בדבריו מהחלום והחזון ההולך ונמוג, ומתוך אותה גישה פסולה ונלוזה נובע עירוב בין המאבק כנגד רודפי המסורת והדת שהיתה בדרך כלל גם נחלתם של אותם שהיו פעילים בהקמת המדינה ומלחמותיה, וכיבוש הארץ מידי אויבינו, והפרחת השממה ועידוד העלייה, והביאה רבים וטובים להיות מהעבר השני של המתרס ולשנוא לא רק את שונאי הדת, אלא גם את דגלם, שקרא לו דגל הציונות. ומתוך אותו להט ואופי קיצוני של לוחמה במשכיחי דת, נפלנו למלחמה (חלילה) כנגד הרעיון הנשגב של "ושבו בנים לגבולם" גבול עולם שהנחילנו בוראנו שהוא הארץ הקדושה- ארץ ישראל- ציון קריית מועדנו, ארץ אשר ה' דורש אותה, ארץ המקודשת והמוקדשת לעם עולם מאז נהיה לעם בצאתו ממצרים.

לא חונכתי בקרב החוגים הדתיים לאומיים, הנקראים ציוניים. חונכתי בישיבה קדושה, רגילה, שחורה, אבל ספרדית, וספרדית גאה במסורתה השואפת ויונקת את השקפתה מתוך ספרי רבותינו חכמי הספרדים מדורי דורות, אשר השאיפה והכמיהה לכל המושגים האלה שמניתי היתה משאת חייהם, לכן הם היו "ציוניים", ולאורם נלך!

דור מייסדי המדינה ב"ג וחבריו היו להם אמנם זכויות רבות, שינקו שורשיהם מבית אבא ומהחדר והישיבה, ולכן אף כי עם הזמן השילו מעליהם את הדת וקיום המצוות, אבל, אהבת הארץ, הקרבה עצמית, דאגה לכלל, הזדהות יהודית, היו יסודות שעליהם ניסו להקים כאן בארץ ישראל חברה חילונית – ויחד עם זה מוסרית, שהיא רעיון כמעט בלתי אפשרי. עם הזמן, הרעיונות הללו (שביסודם הם רעיונות נכונים), היטשטשו נחלשו ונעלמו, ואת מקומם תפסה, החילוניות הגמורה, הבינלאומית, המתירנית, הפורקן המיני והסגידה לאליל החדש, הממון.

המואסים בארץ חמדה, בזהות היהודית, ובתורת ישראל הם מיעוט, אמנם מיעוט קולני והייתי אומר אף מיעוט מוביל, אולם זהו רק מצב זמני לעת עתה.

כשלון אותו מיעוט, יגביר את התהליך של שיבת העם לאלוקיו, ובצורה איטית ועיקבית. עם עליות וירידות רבות בדרך, העם ישוב לדתו, לאמונתו ולמסורת אבותיו. המעורבות של שלומי אמוני ישראל צריכה ללכת ולגדול, בחינוך, בתקשורת, בצבא, עבודה גדולה של השפעה וקרוב לבבות נדרשת, בערים ובספר, בניין הארץ אינו רק עניין פיזי, אלא היא בעיקרו בניינו של העם במובנו הרוחני!

(הכותב משמש כחבר-כנסת ומהוגי הדעות של הציבור הספרדי)

תוכן שאסור לפספס
78 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
ברוך ה' עם ישראל חוזר ומתאחד. אני מתפלל שהמגמה תסחוף אחריה גם את האשכנזים החרדים. כאן הרב אמסלם לא מנסה ליצור חיץ בינו ובין הדתיים לאומיים, כל הכבוד.
שמואל07.05.10
31
ומודה להקב"ה ביום העצמאות על הניסים שעשה לנו הקב"ה. הנה תיראו http://www.inn.co.il/New
תורני20.04.10
30
ידוע לי ממקורות פנימיים כי אלי נותן ומתאם עם הרב אמסלם את ההתבאויות שלו, והגיע הזמן שש"ס תציג את פניה המתונים, אלי מנהביג חכם בלי ספר
מרדכי חטשואל20.04.10

הצגת כל התגובות

29
הדבר הכי משעשע בכל הקטע הזה, זה הכיתוב למטה שמציין כי הכותב הוא מהוגי הדעות של הציבור הספרדי
ספרדי שפוי20.04.10
וכנראה בין הספרדים השפויים היחידים מתלמידי מרן מאור ישראל שליט"א שינק ממנו את העוז והגבורה לומר את דעתו כל הכבוד תביאו עוד כמה אמסלם כאלו. איפה אתם יתר החברים מה נהייתם לנו אילמים באחרונה..... או שהעיקר להרים ולהוריד את האצבעות כמו גלמים.
ספרדי אמיתי20.04.10
למה להיתמם ולטעון שהרב אמסלם מייצג את האידאולוגיה שלנו? כולנו יודעים מה יחסו של מרן שליט"א לרב אמסלם. מי שמייצג את האידאולוגיה שלנו זה מרן ולא הרב אמסלם, שרק מחפש לעורר מהומות ולהתפרסם
ספרדי דובר אמת20.04.10
מה אתה מקשקש? אין אפילו אחד בש"ס שאמר בקולו שמרן כועס על אמסלם! הכל שמועות פחדניות. חוץ מזה איך מרן יכול לכעוס עליו אם הוא כבר שנתיים לא פוגש אותו?
פנימה21.04.10
הרב עובדיה כועס..... די כבר מי לא יודע שמסתירים מהרב כמעט את הכל אז על מה יכעס?
פנימה21.04.10
מה נראה לכם שיביאו את דברי הרב אמסלם אז הוא ידע שהוא לא רק תלמיד חכם אלא גם חכם, אז ברור רק מכפישים, וזה לא יעזור להם. הוא כבר תפס תאוצה והצבור הספרדי מעריץ את אומץ לבו ! הוא ואריה שלנו זה הזוג המוביל.
חי מכלוף21.04.10
28
יום העצמאות בתורה – מנין? כל המועדים כתובים בתורה חלקם בפירוש וחלקם ברמז בחומש ויקרא פרשת אמור מוזכרים כל מועדי ישראל. והיכן מוזכר יום העצמאות? בסוף פרשת אמור מוזכר ענין המקלל את ה' ובגמרא מוזכר שכל המברך על ההלל שלא בזמנו כאילו מקלל את ה'...
מ פרידמן20.04.10
זה- ראשי תיבות זיו ה. כלומר בחודש זיו(שהוא חודש אייר) בחמישי בחודש זה. ה' באייר. (בשם הרב אליהו,שה' ישלח לו רפואה שלימה)
אחד22.04.10
27
וחיי עבודה?
ברוס20.04.10
גם הרב אמסלם כתב בשורות האחרונות כך. "המעורבות של שלומי אמוני ישראל צריכה ללכת ולגדול, בחינוך, בתקשורת, בצבא, עבודה גדולה של השפעה וקרוב לבבות נדרשת, בערים ובספר, בניין הארץ אינו רק עניין פיזי, אלא היא בעיקרו בניינו של העם במובנו הרוחני!" הוא סובר ששרות בצבא זה מיצווה מהתורה ולכן יש לגייר במה
תורני20.04.10
לעשות מי שברך לחיילי צה"ל ולא להיות כפויי טובה כמו הטיפשים שלא יודעים מקרא מפורש, האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה כפרזיטים, אלא אם כן לומדים תורה באמת שאז זהו שבט לוי שאינו יוצא לכל דבר רק עסקו בתורה תמיד. יישר כח לגאון רבי חיים אמסאלם על דבריו המאירים. ואני מבקש ממנו מחילה כאן כי אולי גם בגירות הו
יהודה תמים20.04.10
אני חושב שצריך לתקן קודם כל את היחס לצבא ולחיי עבודה. מי שמשרת בקידוש ה' את המדינה שלו שנה וחצי-3 שנים הוא לא סוג ב' מבחור שלמד תורה באותם שנים האלו (שזה גם מצויין). כנ"ל לגבי מקצוע ועבודה.
ל20.04.10
26
עד לפני כמה שעות, ממש לא יכלתי לראות ולא לשמוע על ח''כ אמסאלם מש''ס ולפי תגובותיי אפשר לראות {איזה וויכוח התווכחתי ע'י כתיבה בראיון של אמסאלם נגד העידה החרדית במאבק אשקלון} עכשיו אני גאה בך מר אמסאלם. אני רואה שהשקפת העולם החרדי ואתה פתאום מאוד דומים. עד עכשיו הראת לכולם כמה אתה נאור, מודרני, לא יהו
אורי מ 20.04.10
25
בגלל חטא המרגלים של ביזוי ארה"ק, וממשיכהם בדורנו כדוגמת סטמר ונטורי קרטא - אמו עדיין בגלות!!! וכך אומרת לנו התורה הקדושה: במדבר פרק יג יד [לא] וְהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר עָלוּ עִמּוֹ אָמְרוּ לֹא נוּכַל לַעֲלוֹת אֶל הָעָם כִּי חָזָק הוּא מִמֶּנּוּ: [לב] וַיּוֹצִיאוּ דִּבַּת הָאָרֶץ אֲשֶׁר תָּרוּ אֹת
חרדי19.04.10
יש תורה שבע"פ חביבי-תחזור בתשובה; ותתחיל לדבר כמו גבר-גמרא ופוסקים!
אברהם הנכבד מאת ה'20.04.10
טוב לדעת שתורה שבכתב זה לא תורה.... יש לך פה שחור על גבי לבן דברים, לא חייבים רק גמרא.
לירן20.04.10
24
יום העצמאות מרומז באופן ברור בתורה. שנת הקמת המדינה היא תש"ח, זוהי השנה ה- 5708 מבריאת העולם. בפסוק ה- 5708 מתחילת התורה כתוב: "והביאך ה'''' אלוקיך אל הארץ אשר ירשו אבותיך והיטיבך והירבך מאבותיך". ואם אתם עדיין לא מאמינים... בפסוק ה- 5700 , כנגד השנה שבה התחילה השואה רשום: "ויחר אף ה'''' בארץ
שמעון19.04.10
23
מה יש לכם לומר על זה? http://www.inn.co.i
כהנא חי20.04.10
22
נסכת בנו גא ווה ציונית אמיתית!
חשוב מאוד20.04.10
21
הם לא רוצים אותך כאן, הם שונאים כל דבר שמריח דת, הם רומסים את השבת, הם לא רוצים להכיר בהקדוש ברוך הוא. זה לא יעזור מה שתחניף להם, כך יותר ישנאו אותך. אתה רוצה להתבולל, לך לבדך, עזוב אותנו הוותיקים במנוחה, ואל תהרוס את כרם ישראל. וכי נעשית גדול מהרבנים אליישיב ושטיינמן ?
נחום רוזוליו.20.04.10
20
בס"ד ניכרים דברי אמת וכמו בתגובות, ואני באמת מתפלא על רבנים גדולים ספרדים כמו הרב מוצפי והרב אמנון יצחק שמדברים לפעמים כמו סטמאר וכו' אין ספק שדברי הרב אסלם הם ההשקפה של רבותינו גדולי הספרדים
חרדי לאומי20.04.10
19
א. שמעת על רבי יואל? ועל הספר של חסידי סאטמער:ויואל משה" ב.הרבי מליובאוויטש פוסק, שהרמב"ם פוסק,שבית המקדש קודם לקיבוץ גלויות
אברהם הנכבד מאת ה'20.04.10
18
בהקמת המדינה הוסרה חרפת הגלות. דורות על דורות נדדנו בגלות, עברנו השפלות איומות, שוד ורצח. היינו ללעג וקלס בגויים, נחשבנו כצאן לטבח יובל, להרוג ולאבד למכה ולחרפה. זרים אמרו לנו, אין לכם עוד תוחלת ותקווה. זה היה מצב של חילול ה' נורא, מפני ששמו של הקב"ה נקרא עלינו, וכשאנו מתבזים גם שמו של הקב"ה נעשה מח
חיים19.04.10
משיח) אז מדינת ישראל צריכה לפרוס שטיח אדום מיפו עד הכותל לכבוד המלך המשיח!! :-)
אברהם הנכבד מאת ה'20.04.10
17
סוף סוף קול אמיתי ונורמלי. כאילו ציונות נולדה לפני 100 שנה ולא חיה קיימת ובועטת מהיותנו לעם.
פיקח19.04.10
16
תמיד טענתי שגאוני ספרד ותימן הם בדיוק באותה ההשקפה של מרן הרב קוק זצוק"ל. הם לא בדעה של החרדים האשכנזים כלל! הם בעד הקמת המדינה, ולפעול מתוכה להשיב את עם ישראל למקורותיו. יש אימרה חכמה שאומרת :"החרדים (אשכנזים) לא מכירים בנס, והחילונים לא מכירים בבעל הנס". אגב, הרב אמסלם הוא בדיוק בהשקפה ש
אריה19.04.10
15
היום כולם רבנים.לידיעתך,יש גם רב האוברסיטה.שמעת?"חדשים מקרוב באו לא שיערום אבותיכם".רק אומר לך דבר אחד ידידי.הנאצים ימ"ש, להבדיל,הר-צל,אליע בן יהודה שר"י,בן גוריון,ואחמניג'אד,ידעו מיהו ציוני ומיהו יהודי.ורק כאן,ב"כנסת" הארורה ובתוכנית "טנדו" בטלויזיה לפני כ-35 שנה בערך,דנים מיהו ציוני.כמ
shlomo19.08.11
14
יחי המלך אמסלם!!!
נועל'ה21.04.10
13
רבינו ,של יהושוע בן נון מנהיגינו,ושל דוד בן ישי מלכנו.לא של הרצל ונורדאו ! ! !
A. RON20.04.10
12
למרות שבודאי הרבה חושבים כמוהו ואולי גם הרוב המוחלט והדומם, למה אין לנו גם כן איזה הרב אמסלם אחד כזה למרות שהוא תלמיד חכם ובן תורה אמיתי שיביע דעות שפויות המקובלות על הכל, הרי ההורים שלנוח ובודאי ההורים שלהם וכל ניצולי השואה מהיראים ומהייק'ס חשבו כל הזמן כך ממתי ההשקפה של בני התורה נהפכה כמעט כמו של
רודריג משה 20.04.10
הם כמו עדר אחרי עסקניהם שכביכול מונהגים ע"י רבנים. אבל כולם יודעים שההיפך הוא הנכון, העסקנים הליטאים מובילים את הרבנים שלהם ומטעים אותם. אגב, הציבור הליטאי היה כמו עדר לפני השואה, כאשר הוא שמע למנהיגיו המוטעים כי אסור לעלות לארץ ישראל. היו ממש עדר כצאן לטבח, ה' ירחם עליהם ויחזירם בתשובה שלמה אמן.
תורני20.04.10
אין לי שום קשר עם ליטאים, ולמרות זאת אפשר קצת יותר נועם. יש גם ליטאים שמכירים במדינה ולאט לאט זה יחלחל בהם. "ואהבת לרעך כמוך- זה כלל גדול בתורה"
אלמוני20.04.10
11
אז הנה: דיני הנפת הדגל והלכות נפנוף המנגל ביום העצמאות מהדורה בתרא בעזה"י הלכות הנפת הדגל ובו י"ח סעיפים: א. מצוות הנפת הדגל, מצווה חביבה ואהובה היא על ישראל, וראוי להתאמץ בה עד מאוד, שנאמר "ודגלו עלי אהבה": ב. נהגו רוב ישראל, לתלות דגל כחול לבן, על בתיהם,
יאיר20.04.10
אסור להתלוצץ על ניסיו ונפלאותיו הרבים שעשה עימנו. צריך רק להודות ולהלל ביום זה להקב"ה ישתבח שמו לעד. תחזור בתשובה מהר, פן תושמד כמו אחיך שלעגו גם הם על הקמת המדינה, ובסוף מתו מיתות משונות.
תורני20.04.10
הוא ליטאי ומותר לו.....
למדן20.04.10
"הלכות יום העצמאות" זה היה טובבבב!!!!
ישעיהו20.04.10
10
המעוותת הסאטמרית, אבותינו שאפו בכל ליבם לבוא לארה"ק, אם היו אומרים להם שיש יותר משש מליון יהודים בארץ הם היו מתעלפים משמחה, אנחנו לא צריכים להתבייש בתורה שמחבבת את ארץ ישראל רק צריך לדעת שאנו נגד החילוניות - כמו שכתב הרב הנכבד...
ספרדי גאה19.04.10
לא נכון, הרב עובדיה סובר גם כמוהם
אברהם הנכבד מאת ה'20.04.10
עין פירוש רש"י על החומש על פסוק השקיפה ממעון קודשך.
אחד שיודע20.04.10
9
רב בהחלט כלבבי. חג עצמאות שמח
אבישי19.04.10
8
לא יכולתי לבטא את דעתי טוב יותר. אכן זו הדרך אותה הנחילו ובה האמינו גדולי ישראל הספרדים-הרבנים משאש,הרב משה הכהן(כלפון),הרב הדאיה,הרב עוזיאל,הרב אבורביע,הרב חיים דוד הלוי. ועוד רבים גדולים וטובים. זוהי הדרך הספרדית האוטנטית ולא החיקוי הליטאי העלוב שנוצר כאן ב-30 שנה האחרונות,אי לכך אחיי הספרדים עשו
כהנא חי19.04.10
7
רב בהחלט כלבבי. חג עצמאות שמח
אבישי19.04.10
6
הגישה הזאת עושה קידוש השם גדול ומראה את הפנים היפות וההגיוניות של הרבנים הספרדים שאינם מתלהמים לא מקרבים ולא מרחיקים סתם. הרב אמסלם שוב פעם אתה מתגלה כקול השפוי של התנועה הקדושה ש"ס. אשרינו.
יצחק עובדיה19.04.10
5
ולחלקו בכל הריכוזים החרדים הספרדיים! הגיע הזמן שבני עדות המזרח ישובו לדרכם האמיתית של רבותיהם גדולי המזרח ויפסיקו ללכת אחר דעותיהם של רבני האשכנזים גם בעניין היחס לציונות ולמדינה! כל גדולי הספרדים והתימנים שעד לפני כ50 שנה היו ציונים בדיוק לפי הגדרות ה"ציונות" שהגדיר הרב אמסאלם! אגב,כמו שכתב כאן
יפית22.04.10
4
בלי להזכיר ציונות ? ואיך זה שמשה רבינו ברוב חוצפתו לא חיכה לאישור של הרצל בשביל לעלות לארץ ישראל? מה זה העבודה זרה הזאת? וזה לא שהציונים היהו אוהבי ישראל ממש רצו להשמיד את העם היהודי וכל מה שיוצא מהטמא טמא אז למה מחיים את השרץ? לא למדנו ממבהנים של אהרון שהכניסו אש זרה ונשרפו הציונות שז אש זרה ואפי
יהודים29.04.10
3
לבא לבית הכנסת הגדול לומר את ההלל בלי ברכה כמסורת חכמי הספרדים וש"ס לא צריכה להתבייש מהאמת ולהגיד לליטאים אנחנו שונים מכם איננו מזרחיסטים אנחנו מזרחיים ספרדיים.
ברדוגו19.04.10
רק אז נשמע את כולם, ועד אז הם יהיו תחת רגלי הליטאים, מתוך פחד ורגשי נחיתות,
ספרדי19.04.10
2
המאמר הוא יפה ומלוטש ובהרבה נקודות חובה בתוכו הרבה אמת. הבעיה במאמר, הוא הכותב, כלומר הכותב לא בדיוק מתכוון לאמת במאמר. המאמר נועד כדי לטשטש את האמת לאמיתו של הכותב, והוא למצוא חן בעיני החילונים. הוא לא בא לקבוע לעצמנו מי אנחנו - כמו שהוא בא להתחנף וליפול כמו טרף לידיהם של אויבי העם התורני. מחבר ה
אבי האובייקטיבי19.04.10
צודק, אנחנו לא צריכים ל"קיבוע מחדש"(החלפת שמנו מיהודים לציונים)של זהותינו. אנחנו יהודים, אנחנו גאים במורשתינו, ושמחים בה.
אברהם הנכבד מאת ה'20.04.10
צודק, אנחנו לא צריכים ל"קיבוע מחדש" (החלפת שמנו מיהודים לחרדים) של זהותינו. אנחנו יהודים, אנחנו גאים במורשתינו, ושמחים בה. חבל שאותם מיליוני "חרדים" שחיו באירופה לפני השואה לא הזדרזו לעלות לארץ הקודש, ובכך לעזור ליהודים ולהיות רוב של שומרי תורה ומיצוות. חג עצמאות שמח!
תורני20.04.10
חרדים הינה מציאות. יהודים חרדים לדבר ה'. אנחנו לא מקבעים שום דבר חדש. מנגד "ציונות" הינה מושג חדש. ז'בוטינסקי בספרו כותב ציונות ודת הינם שני הפכים, ומי שלא אומר כך משלה את עצמו, במקום שהאדם עוזב את הדת, באה הציונות. כך ז'בוטינסקי. אין לי בעיה עם חג עצמאות שמח. רק כל אותם אלפי יהודים היו באים בחפץ ל
יוסי משתתף20.04.10
הרב הגאון אמסלם הסביר את דרך התורה. זה שאתה חושב שללכת בדרכי התורה זה נקרא להתחנף- יש לך בעיה גדולה בתורה אחי. אין שום איסור לקרב את העם! לא צריך לעשות דווקא ולהגדיל את ההבדלים- דתיים וחילונים! נהפוך הוא, בשאיפתנו לבנות ממלכת כהנים וגוי קדוש. להצמיח כלכלה משגשגת. צבא חזק. חיי תורה. אהבה אחד לשני.
לירן20.04.10
אתם סתם ליטאי שלא מבין. מזל גדול שיש אנשים יראי ה' ציוניים כמו הרב אמסאלם שליט"א. כי עם אנשים כמוך אין עתיד לעם ישראל (אני מקווה שאתה יודע שמיליוני חרדים נרצחו בשואה רק בגלל שלא רצו לעלות לארץ הציונית)
שלמה בן סימון19.04.10
אל תנפנף בשואה כיון שאם תתמקד קצת בהסטוריה אז אם לציונות אין חלק בשואה (באם?) לפחות בטוח שיש להם חלק בהשתקת השואה כאשר מיליונים הלכו למוות. יצחק גרינבוים ומרעיו וטדי קולק וכו' וכו' ודוד בן גוריון כולם הינם פושעים שהעדיפו את השמדת יהודי אירופה ובלבד שזה יוביל להקמת מדינה יהודית. ראה ספר מן המיצר, וספ
לשלמה בן סימון19.04.10
1
אשרייך הרב אמסלם והיו עינייך רואות את מורייך דרוש פרסומאי לשווק מאמר זה לכלל אתרי "הוגי הדעות" של זמננו. יישאר כח נהנתי התחזקתי והחכמתי
שירה22.04.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם