כיכר השבת

חרדים בהולילנד: למה זה מגיע לנו? (דעה)

עסקן אשכנזי, עסקן ספרדי, איש פרסום, מלמד בת"ת. זהו לא פתיח לסצנת קומדיה זוהי תחילה של קריסת מערכות בציבור החרדי. דעה (חרדים)

70
הרב יעקב בלוי | כיכר השבת | י"א באייר | 25.04.10
חרדים המעורבים בהולילנד
חרדים המעורבים בהולילנד (פלאש 90)

מימדי-החסד העצומים של הרב אורי לופוליאנסקי, כנסי ענק "להגדיל תורה" של הרב אלי שמחיוף, עוזרים בהחלט לפרנס את היומונים, אך כמה חבל, לא מספקים את חוקרי היאח"ה.

שוב, החרדים מככבים בפלילים. לא-נעים זה כבר מזמן לא, אבל גם להתרגל קשה מאוד.

הגיע הזמן להרים את הכפפה ולצעוק 'קרימנאל חרדי' - ציבור שלם מאחוריך, לטוב אך גם לרע.

מאז ומעולם, פושע חרדי היה בגדר 'אדם נשך כלב' שתפס כותרות וריתק את הציבור הישראלי. אך בעת האחרונה, לחרדתינו, זה כבר עבר ופרץ כל גבול ו'אדם נשך כלב' נהיה כבר שגרה כואבת.

בתחילה זה כותרת קטנה וצורבת שבה עוד אמרנו, שוליים / חולה נפש / חוזר בתשובה, ומיד מגיע פרשיה אדירת מימדים שמסעירה את המדינה ושוב מעורבים בה חרדים וכל הפרשיה מקבלת נופך משובח וצורב.

התירוצים שבפי דוברינו המסורים שמנסים איכשהו לנקות אחריהם - הולך ואוזל.

הימים חולפים, פרשיות שחיתות חרדיות נוספות, ואפילו היומונים החרדים שמקפידים במסווה של 'הרחק מן הכיעור' לא לדווח על פרשיות חרדיות, נאלצים לדווח שהרי לא ניתן לצנזר 'הכל'.

אנו, כחרדים, מתעקשים לטמון את הראש באדמה. בכל עת שאנו מתגלים בקלונינו - אנו מגדפים את התקשורת הארורה, כביכול בגללה אנחנו נתפסים או פושעים.

לא הגיע הזמן לשנות את התפיסה? תקשורת לא מייצרת פושעים חרדים! התקשורת בסך-הכל אמורה להוות עבורינו כלב שמירה, גדר מפחידה ומחסום בלתי עביר.

כל חרדי משלנו שהולך ל'קמבן' את עסקת חייו שיש בה פלילי ומטה, שיחשוב על רגע התפיסה והפרסום בתקשורת, ובעקבותיה גל ההסתה שמתפרץ אצל שדרנים בגלוי ובציבוריות הישראלית בשקט.

זה שהינך חרדי, אמנם ייתכן, מקנה לך מילה של אמינות בעסקים, אך גם מחייבת אותך ליושר אמיתי וזהירות מהסתבכויות שבהם הינך גורר בחוסר מחשבה, את הציבור כולו למשבצת הפשע השחורה.

לעבור על-יד הקיוסק ולראות מכל שערי העיתונים שאינם חרדים, תמונות מוכרות של חרדים בביהמ"ש, זוהי הרגשה צורבת שחותכת בבשר החי כל יום מחדש, זוהי תחושת בושה שלא מתקהה אלא מתעצמת והולכת.

שוב חרדים בכותרות ושוב חרדים בכותרות, אנו כחרדים יודעים הרי שהקלישאה השדופה 'חרדים תמימים ולכן מסתבכים' אינה נכונה כהוא זה, רק שהמחשבה של 'לי זה לא יקרה ובסה"כ מדיני התורה ממש אין כאן איסור' מפילה קורבנות חדשים לבקרים.

אתם שלוחי ציבור של כולנו, אתם מיצגים ציבור ענק ששוב חוטף בגללכם, פרשית הולילנד מסמלת בעצם את כניסת הציבור החרדי למעגל הפשע בכותרות.

לבכות, אבל זה כבר כאן.

זכרו! הכיפה שעל ראשינו, אינה רק סמל סטטוס קהילתי מכובד, היא אמורה גם לסמל ניקיון כפים ומצפון.

כשאתה פושע בכיפה, לכלכת על כל חובשי הכיפה ונושאי הסטטוס המקודש.

הערת מערכת: מאמר זה אינו משקף את דעת המערכת, אלא את דעתו הפרטית של הרב יעקב בלוי.

תוכן שאסור לפספס
70 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
אי אפשר להאשים אותם בכלום , מגלגלין זסכות עך ידי זכאי ולהיפך.
לוי יצחק25.04.10
24
לא להיות קשורים לפוליטיקה ולא נקשרים לפשעים
משה25.04.10
23
לצערי הרב כחרדי החי בין החרדים יודע זה נכבר שפשתה הנגע בציבור שלנו, וכל מי שהתעסק מעט בבניה הי-ם ראה את המאכערים ואת הכסף שהתגלל בין הידים והעינים התגלגלו לשם שמים. יש היום אנשי מעמד חדשים בציבור שהתעשרו על חשבון הציבור וכבר אמר החפץ חיים בכל דבר מתוך שלא לשמה בא לשמה חוץ מעסקנות שמתוך לשמה בא ללא
מוטל25.04.10

הצגת כל התגובות

22
לא יתכן שיש חקירות וכבר לגזור על כולם תחשבו לרגע אם היה חתום על המאר הזה אדם בשם גבי גזית ישר הייתם רציים לכל העולם למועצת החרטנות ולאיפה לא אבל כשזה כתב שלכם אתם פשוט מפרסמים דיברי בלה שעדיין אנשים לא נישפטו עלהם ורק חשודים עלם לאיפה הגענו??????
לו יצוייר25.04.10
21
יצא לי לקרוא בסוף השבוע, את העיתון "משפחה", תמיד סיפרו לי שהוא מכור מראש, רק עתה הבנתי למה.. תחת הכותרת מהלב של אורי החלה להקליד,ולהחניף במסכת הליקוקים הבלתי נגמרת, כתבת העיתון ושכנה של משפחת לופליאנסקי ש.פרדס. אורי ישב עם רוצחים ופושעים.? מה פתאום , במרפאה?חס ושלו, הוא ישן בחדר מסודר מצוחצח ומאו
עיתונות חרדית25.04.10
ששמעו את זה באוטובוס
דני25.04.10
20
עצמי...............
הרב וייס25.04.10
לדעתי הוא מעורר טוב ואם אחד יתעורר זה יהיה טוב מאד
יוסי הגדול25.04.10
19
כולו 5 אנשים כבר עשית את זה כל??????
דני25.04.10
18
זה שיש כמה עסקנים עדיין לא אומר כלום עלי אני יהודי חרדי שלומד כל יום ומתפלל וכו מה קשור אלי שאיזה עסקן אולי לקח שוחד, בו נמתין חודש חודשים ואז נדבר..
אבי25.04.10
17
זה מה שקורה כשמקפידים על המצוות הקלות (הידור בשחיטה, בלבוש, קיצוניות בצניעות, קברים עתיקים...) אבל לא על החמורות (אסור לגנוב, אסור לשקר, אסור לחמוד... עשרת הדברות!) ד"ל
גרשון27.04.10
16
קרוב משפחה לחש לי באוזניי כי קיבל ג'וב באחת מהרשויות החרדיות. שאלתי אותו נו, משתלם לך לעזוב את עבודתך הקודמת, הרי פה תקבל משכורת של 4000 ש"ח? הוא ענה לי כך. העניין הוא: המעטפות שזורמות. כך על פי לשונו. פשוט בטבעיות. ושלא תטעו המדובר באברך. הבנתם לאיפה הרוח נושבת?
שמולק'ה25.04.10
החרדים מקופחים, ה3 מליארד שארה"ב נותנת כל שנה לא מגיעה אם בכלל לישיבות, כוללים, תלמודי תורה וכו', נו אז המדינה לא גוזלת את האזרחים? אני חושב שיש כאן אפליה(כמובן, שזה לא מתיר לגנוב, כמובן.), אך האפליה הזאת צריכה בסופו של דבר להגיע ללינדארשטראוס
אברהם הנכבד מאת ה'26.04.10
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
דנדש26.04.10
15
לא יתכן שיש חקירות וכבר לגזור על כולם תחשבו לרגע אם היה חתום על המאר הזה אדם בשם גבי גזית ישר הייתם רציים לכל העולם למועצת החרטנות ולאיפה לא אבל כשזה כתב שלכם אתם פשוט מפרסמים דיברי בלה שעדיין אנשים לא נישפטו עלהם ורק חשודים עלם לאיפה הגענו??????
לו יצוייר25.04.10
14
יעקב בלוי תוריד את התואר רב מי נתן לך אותו? חרצת כבר דין? לא חסר מקרים בהם התברר שלא היה כלום!!!! אתה יותר גרוע מעיתונאים בעיתונות הכללית, היה מתאים שתתנצל ולא לכתוב בשמך "רב"!
א. משה25.04.10
13
מי שלא מלמד בנו מלאכה, סופו שיראה את בנו "מככב" בעיתונים כחשוד בלקיחת שוחד. שהרי כיצד יאכיל את עשרת דרדקיו.נאום הרמב"ם.
שריר25.04.10
12
הרב אבא טורצקי גאה להיות תולעת ואתה מתבייש???????????
ריק25.04.10
11
אבל כולו עסקנים כמו דרעי ביגדיל
ריק25.04.10
הבעיה שעסקנים הם שמנהלים אותנו וגם את הרבנים, הם פוסקי הדור והם שקובעים מהו סדר היום של הציבור החרדי, עסקנים אני מתכווין גם לראשי ישיבות ןסימינרים, ח"כ, עוזרי בכירים, עיתונאים ואנשי תקשורת,
קטן25.04.10
כלום וללא אומר שאנחנו אלו שלוקחים על זה אחריות כל זמן שהם רבנים לא יקום ולא יהיה כתבה של רבן אחד לא תשנה את המציות שלנו.
דני25.04.10
10
כתמיד אתה מושחז אך גם הפעם צריך לשלוח את זה לאותם עסקנונים ולא לכל גולש וד"ל
איי25.04.10
9
בתקשורת עדיין כותבים לכאורה!!! ואתה כותב כאן מאמר שלם כאילו כבר כולם עברו משפט והורשעו, איך אתה עושה כדבר הזה? לא פלא שהמערכת לא הסכימה עם הדעה
נדשי25.04.10
לא שהם מואשמים ועצם זה שהם קשורים זה כבר לא נעים
חנן30.04.10
8
למה הם לא לומדים לקח מפשריות דרעי ובניזרי. תפסיקו לגנוב ואל תסתבכו אחר כך עם כולם יחד. אבל האשכנזים זה פלא, בדרך כלל הם נזהרים.
אשכנזי נאור25.04.10
אם אתה לא שם לב. וחבל
חוי25.04.10
7
כבר מזמן הבנתי שהחרדים של ימינו הם לא חרדים לדבר ה ,הם חרדים לכסף לכבוד של מה שאתם רוצים חוץ מדבר ה , משהוא בדרך השתבש לציבור הזה
חרדי מבויש25.04.10
כולה כמה עסקנים למרות שכותב המאמר חיפש לצייר שהכל שחור זה לא כך לא יתכן שרק יש חקירות ובר לגזור על כולם
אבי25.04.10
כולם זכאים, והלוואי ויתגלה זכאותם לעין כל המתעניינים
אברהם הנכבד מאת ה'26.04.10
הם נבחרו בקפידה ע"י גדולי הדור, הם בסך הכול עסקנים ומאכרים שניצלו את ההליכה העיוורת של ציבור שהולך בעיניים עצומות מתוך אמונה תמימה!!! הם שקבעו ביחסי הציבור שלהם בשיתוף התקשורת החרדית, מה נכון ומה אסור!!!
ירושלמי25.04.10
למה אין ועדות ביקורת חיצוניות למניעת מקרים כאלו, ועדות שלא מטעם? גם בישיבות וסמינרים, גם בועדות איכלוס וכו' וחשוב שועדות אלו יפרסמו את מסקנות הועדה ללא מורא וללא מחבואים והסתרה מתחת כנפי לשון הרע! למה הציבור החרדי מכסה פשעים? כיצד ילמדו הדור?
עידן28.04.10
6
זה מגיע להם - אני לא כזה, ומקווה שגם אתם לא (אבל כנראה שהם כן)
יצחק אייזיק25.04.10
מר בלוי כמה כואב שאתה מדבר כך, כמה כואב שאתה עושה חילול ה' נראה חרדי ובפנים חילוני. איך אתה מפיל דופי בנציגי הציבור החרדי??? אוי...כמה שאתה קורע לי את הלב איך שאתה מדבר ועוד כמה ח-ר-ד-י-ם 'מחופשים' מדברים. אין על הציבור החרדי תשכח מזה!!! הציבור החרדי ונציגיו הם הכי אמינים! הם לא נתפשים הם רק חשודים!
אורי מ26.04.10
5
בירושלים כולם יודעים את הדרך לקבלת היתר בנייה שלא לדבר על חריגות בנייה והגדלת אחוזי הבנייה ויודעים בדיוק מי לפנות ולא מהיום. או שאתם מעמידים פנים
יוסי26.04.10
בכל הארץ רק תלוי את מי תופסים ואת מי לא תפסיקו להיות תמימים
אבי26.04.10
4
"...נתת לנו, תורת חיים ואהבת כסף". יהודונים מתחרפנים כשהם מריחים כסף. יאמי. קודם כל כסף ורק אח"כ ריבונו של עולם. תפסיקו להצטדק, מי ערב לכם שלא הייתם מתפתים לכסף כזה?
פישעל בוחבוט26.04.10
3
אותו. איש הישר בעיניו יעשה והציבור הכללי שותק כדי להישאר בזרם ושלא ייחשד בחוסר חרדיות
דניאל26.04.10
2
וכי רק לחילונים מותר להתעשר על קופת המדינה?? העסקנים צודקים. במקומם הייתי עושה בדיוק את אותו הדבר... כל רצונם הוא לחיות בריווח ולחתן את ילדיהם בכבוד. אז למה לא? זה שהם נתפסו, לא הופך אותם לאנשים לא חכמים או לא צודקים. זהו רק חוסר מזל, ותו לא. ואידך זיל גמור...
מצליף26.04.10
1
אצלכם. עד היום הסתירו את כל העוולות והעברות וקריצות העין ועוד ועוד. אבל כשמתחיל להחשף קצה הקרחון מתגלה הקרחון בכל הדרו. אגב שמתי לב שעד היום לא נתפס ב"ה אף יהודי חובש כיפה סרוגה בענינים כאלו וזה למרות שהרדים מתיימרים לייצג עולם טהור וכו' וכו'. גם אם יתפס חלילה וחס סרוג עבריין אזלהבדיל מהחרדים אף א
רפול26.04.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

"גילוי אור הנשמה"

תופעה בתל אביב: נערים מבקרים בבית כנסת ונושאים תפילה

נחמן שטרנהרץ | 30.04.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24