כיכר השבת

אלימות, הצקות ופשקווילים

גילתה שהותקפה וחשפה את משפחתה לאיומים והכפשות

הסיפור שמטלטל את המושב החרדי בצפון: צעירה בת המקום שסיפרה להוריה שקרוב משפחתם נהג לתקוף אותה באכזריות לאורך שנים רבות, 'העזה' להתלונן נגדו - ומאז חייהם הפכו לסיוט מר (חרדים)

91
אלי רוטמן | כיכר השבת | י"ח בטבת | 26.12.18
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

שמואל, אב למשפחה חרדית ברוכת ילדים המתגוררת במושבה יבנאל, חשוף לאחרונה לאיומים על חייו, הטרדות קשות ופשקווילים מכוערים, כל זאת משום שהוא מגבה את בתו שהתלוננה כי הותקפה באופן אכזרי.

הפרשה, שנחשפה בתוכנית 'קשר השתיקה' (בהגשת צופית גרנט), החלה בעבר הרחוק, אלא שאז אף אחד לא ידע עליה - למעט שניים: בתו של שמואל ואחיו; "המותקפת והתוקף".

בראשית שנת תשע"ז חשפה פייגי (הבת) בפני משפחתה ובפני פסיכולוגית, כי לאורך שנים רבות, מאז היותה ילדה קטנה, נהג דודה, אח אביה, לתקוף אותה באכזריות בשלל הזדמנויות. כדי שלא תספר על כך לאף אדם בעולם, היה הדוד - כך לטענתה - משלם לה סכומי כסף שונים, ואף היה מפעיל מולה מניפולציות רגשיות ואחרות.

למזלה, הוריה האמינו מיד לסיפור חייה הנוראי, כשהדבר 'מתחבר' להם להתנהגויות מוזרות רבות שלה בעבר, שכעת הבינו שהן מעידות על הפגיעה הנוראה שחוותה ברוב שנות ילדותה ובחרותה.

התקיפה המתמשכת אליה נחשפה המשפחה, הסבירה גם את האשפוזים הרבים של בתם, בשל אנורקסיה ותופעות נלוות דומות.

הצעירה שהותקפה, עם צופית גרנט (מתוך 'קשר השתיקה', רשת 13)

בשיחה ל"כיכר השבת" מתארים קרובי המשפחה: "האבא והאימא נכנסו לפאניקה, התחילו לבכות ונכנסו למשבר לאורך תקופה, עד שהתעשתו והחליטו שחייבים לעצור את הפוגע" - כאמור בן משפחתם.

אלא שהשמועה התפשטה גם בקרב המשפחה המורחבת, ואחד מתוכה פרץ ערב אחד לביתו של שמואל ואמר: "שמעתי מה קרה. התוקף פוחד ורועד מזה שאתם עומדים להגיש תלונה במשטרה. תדעו לכם: אח לא מגיש תלונה נגד אח. אל תעזו".

קרוב המשפחה מוסיף ומתאר: "כשהבנו שהסיפור כבר הולך ומתפרסם, אמרנו לפייגי שאין ברירה; 'הסיפור התפוצץ, ואת חייבת הרגע להגיש תלונה', להכות בברזל בעודו חם. היא אכן פנתה למשטרה, והגיע אליה חוקרת וגבתה ממנה עדות מפורטת".

אך מרגע הגשת התלונה, החיים של שמואל ומשפחתו הפכו לגיהנום. הם כל הזמן סופגים איומים קשים, ושמועות בוטות כי המתלוננת שקרנית וחולת נפש.

אחד מהפשקווילים (המצונזרים)

"הרבה מחרימים אותנו, לא מדבר איתנו", מספרים בני המשפחה ל'כיכר השבת', "והרחוב מלא בפשקווילים מכוערים נגד שמואל, אביה של המתלוננת פייגי".

אלא שבכך לא די. בשלב מסוים הרכב של אם המשפחה נמצא כשהוא עולה בלהבות, ומאותו יום המשפחה, ששכרה בינתיים את שירותיה של עו"ד עידית רייכרט, חיה בפחד ממשי.

"אנחנו רק מחכים שזה ייגמר: ברגע שיוגש כתב אישום נגד התוקף, הוא ואנשיו יבינו שזהו זה - וההתקפות והחרם נגדינו ייפסקו", מסיים בן המשפחה בכאב.

יצוין, כי רבים מהתושבים המתנכלים למשפחה, חוששים מפרסום פרטי המקרה - שחלקם דווחו בתוכנית התחקירים 'קשר השתיקה' (רשת 13), ורובם עתידים להגיע לתודעה הציבורית בחלקה השני, העיקרי, של התכנית, שישודר ביום שני הקרוב.

מעורך הדין המייצג את החשוד בתקיפה ואנשיו נמסר בתגובה: "מרשיי נחקרו במשטרה והכחישו מכל וכל את העבירות אשר יוחסו להם. מרבית בני המשפחה התאחדו כנגד טענות המתלוננת, וזאת על רקע ידיעתם הברורה כי אין שחר לתלונתה, אשר הוגשה בעקבות סכסוך ירושה מר בין הוריה לבין יתר בני המשפחה".

עו"ד עידית רייכרט (צילום מסך: מתוך פייסבוק)
תוכן שאסור לפספס
91 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
כל כך הרבה אנשים שחשבו שהם צדיקים גדולים ועם הזמן מגלים דברים לא כל כך טהורים אצלם או בקהילה שלהם פשוט עצוב . לא תמיד מנהיג קהילה יודע כל מה שמתרחש בקהילה אבל בתור מנהיג יש לו אחריות כמובן..
ללא שם05.04.20
45
משפחה יקרה. ממליצה מאוד לעבור מהמקום שעשה לכם צער גדול כל כך.......... צריך להתרפא במקום חדש.
מיכי27.12.18
44
בנינו אנחנו יודעים טוב מאודד למי יש תאווה לכסף מוכן לשלם כסף בישביל שלא נילך ליתלונן במישטרה על האונס יותר מיזה?? אתם לא יודעים איך לאכול את האמת.. האמת כואבת לכם ואין מה לעשות מי שאנס צריך לשבת בכלא
תגובה ל 42-M--- מרים27.12.18

הצגת כל התגובות

43
הנאנסת חולת אנורקסיה .ואין לזה קשר כלל למקרה האונס .ולגבי המקרה עצמו.אני מכירה אישית את הנפשות הפועלות .וזה יכול לקרות בכל משפחה ולא היה בינם הבדל גיל גדול .זה כמו שתי ילדים שנכשלו ...... מפה ועד רצון שהדוד שלה ישב בכלא בשביל זה .זה מוגזם
רונית27.12.18
היא עברה טראומה קשה מאד גוף ונפש זה ביחד, אם פגעו בגופה, גם הנפש נפגעת ובאות גם מחלות פיזיולוגיות
סיפורים כואבים27.12.18
42
בושה וחרפהההה .פשוט התביישתי בתור חרדיה לשמוע את האחיות של התוקף שמצדיקות את מעשיו כי "בישיבה הם סגורים ולא רואים בנות" .איזו חרפה וחילוול ה' לתת לדבר נורא ואיום כזה לגיטימציה כלשהי פשוט מזעזע !ה' ישמור
ללא שם29.12.18
41
בושה וחרפה במקום לחקור את האמת שתצא לאור מאיימים על חיים זה יהדות??? אוי לנו
יוסף13.01.19
40
כל הכבוד על האומץ והביטחון להוציא דבר כזה שלא יאמן..גילוי עריות במשפחה איכסססס,עד לאן עוד יגיעו..הגיע הזמן לשינוי רציני בקטעים האלו!!!משפחה יקרה תהיו חזקים העם איתכם!!
בעילום שם27.12.18
39
יישרף בגיהנום בעולם הזה ובעולם הבא. מסכן רבי נחמן שזבלים כאלה הולכים אחרי תורתו.
חרדי27.12.18
38
אני במקרה אח של אותו אחד שמכפישים את שמו על סתם.אני מכיר את הסיפור מקרוב,המציאות שונה בתכלית.כ״כ כואב שצופית ה״צדיקה״שרוצה בטובת הנשמות של הקב״ה מציגה רק צד אחד.רק אנחנו המשפחה יודעים מה מסתתר מאחורי כל המגמה הזו.וברור לכל בר דעת שצופית מעניין אותה רק רייטינג וכסף ולא אכפת לה אם הסיפור שהיא מציגה זה
M27.12.18
כאחד שהיה בצד של נפגעת ושמע את הדמוגגיה הזו שילדה רצה למשטרה ועוברת את כל הגהינום של החקירות בשביל מעשה נקמה אני חייב להגיב אף אחד לא הולך להעליל על אדם ולהסתכן בהקרבה של ביתו הצעירה בשביל כסף בשביל זה יש משטרה בישראל יציג כבודו את טענתו והמשטרה תחליט
דניאלי27.12.18
עצוב מאד שיש לך אח חולה נפש שפוגע בבנות תמימות וכל מה שיש לך להגיד זה שצופית חולת כסף...... מה שדרך אגב לא נכון. היא עושה תוכנית כזאת כי היא עברה פגיעה בעצמה ורוצה שהאמת תצא לאור (מכירה את הסיפור האישי שלה) היה עדיף שתשתוק ולא תגיד כאלה שטויות. וגם אם אנשים חושבים שהדרך של המשפחה לא נכונה, לא אמורים
איכס27.12.18
37
אם ח"ו היו תוקפים את הבת שלך מינית היית הולכת לדבר על התוקף בשש עיניים ומרחמת עליו כי הוא חולה???? תחשבי רגע שוב על מה שכתבת.
יעל27.12.18
36
אני רוצה לומרר כמה דברים אני באמת מדברת מיתוך כאב שאנחנו עוברים בשנתיים האחרונים שרפו לנו שתי מוכוניות זרקו רימון לבית של ההורים שלנו חילקו פעמיים פליירים על ההורים שלי איימו על אבא שלי באקדח וכל זה מהה?????? רק ביגלל שהאחות הבכורה שלי הלכה ופתחה תפה שאנס אותה אח של אבא אני שואלת את עצמי האים בת שנ
מרים27.12.18
ככה ייעצרו האנסים הם ידעו שצריך להזהר.
אלחנן27.12.18
גם אם כעת יום סגריר עוד יפציע יום יפה והשוקולד המריר ממכם עוד ירפה אמן
איש ימיני27.12.18
עצוב מאוד .תהיו חזקים
יוסי27.12.18
35
חזק ואמץ שהתלוננה גם אם זה יעלה בניתוק קשר עם המשפחה . הכי טוב לעבור משם דירה ולהתחיל חיים חדשים במקום אחר מאשר לחיות ליד מפלצות
ארי 01.01.19
34
הנשים המותקפות הן כמו מתות חיות ובמובן מסוים גרוע אפילו מרצח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ובשביל זה חייבים משטרה
ש27.12.18
33
תנסי להתגבר תלכי לטיפול כל טיפול אפשרי שיוכל לרפא אותך קצת בנפש אל תתני לפוגע להמשיך להרןס אותך בחיים את צעירה חמודה ויפה חיים שלמים וטובים לפנייך יש לך הורים תומכים שאת לא מבינה או שכן כמה זכית בתור אחת פגועה אני ממש מבינה אותך ורוצה שיהיה לך טוב אז תלכי לכל טיפול תעשי רק מה שאת אוהבת מה שעושה לך ט
אנונימית28.12.18
32
אנחנו איתך ומאמינים בך תיהיה חזקה אל תיתני להם שום אפשרות להפיל אותך באמונה ובאמת
שירית27.12.18
31
צריך לשמוע את כל הצדדים. ולא לחרוץ דין. לפי כתבה.... מדובר בדיני נפשות.
g27.12.18
30
בתחיית המתים "חסידי ברסלב" נאמני רבנו ומעריציו, יופתעו לגלות כמה רבנו אינו אלא רב אשכנזי דובר אידיש שאינו מתחבר לכל הזוהמה והאלימות והשחיתות והפריצות וכו' וכו' של "חסידי ברסלב" הנוכחיים. בושו והיכלמו. במקום להגן על הקרבן אתם מגנים על הפושע. בושה.
מרןזי"ע26.12.18
29
בעצם יהודי לא תוקף, נקודה. המנוול צריך לעמוד לדין אחרת עוד נשים בסכנה
יהוד26.12.18
28
הבנתי שזה קהילה לא הכי נורמלית , למשפחה של הבת האמיצה לכו תעברו למקום נורמלי מכיל ואוהב , במקום שיתן לכם חיבוק ואהבה ולא בקהילה פרימטיבית.
נוי01.01.19
27
כל הכבוד להורים שהלכו והתלוננו במשטרה כך צריך להיות... ומכאן בקשה לכל הנפגעים והנפגעות.. רוצו להתלונן במשטרה..... כל מי שנפגע/ת ולא מתלונן גורם בעצמו שפוגע ימשיך הלאה... כל אחד כזה חייב להיכנס לכללא לא לחמש ולא לעשר שנים היה צריך מאסר עולם!!!!!!!!!!!! בארה&qu היה מקרא כזה שימו לב💙💙💙💙 הפוגע
יוסי27.12.18
26
אוי לנו והבושה והכלימה חילול ה' מאין כמוהו, יש לעשות דין וצדק וכלל לא לשמור בקירבנו חולה רעה זו, נקווה שלא
נתי27.12.18
25
חייבים לנהוג כמו שהם נהגו, אנשים כאלה אם הם לא בכלא סכנה לכולם
משה26.12.18
24
זה חילול ה' הבריונות האלימות האנטיי חרדית זה עליכם מסוכנים ועל הפוגע החולה נאמר;ובערת הרע מקירבך
תומכת30.12.18
23
מדוע כל פעם שקורה בינינו מעשה כזה יוצאים בשם הדת לתקוף את המשטרה והמתלוננת במקום לחזק אותם פשוט מחריד ה' יעזור שנוציא את התוקף ולא את הקורבן מחוץ למחנה ישראל
חרדי גאה27.12.18
אשר דואגים לאנס יותר מאשר לנאנסת בטוענה של "לא להרוס משפחות", מה הפלא שכך קורא במחננו?
רפאל28.12.18
22
אנשי רבינו לא צריכים לגור בקהילות כאלו. זו המצאה של הארבעים שנה האחרונות, שיש אדמו"רים בברסלב, וקהילות שמכתיבים לאנשים איך לחיות ומה לעשות. הדרך האמיתית של ר' נחמן זה לעבוד את ה' עם חברים על פי הספרים של רבי נחמן, וכשיש שאלות הלכתיות לשאול מורה הוראה ירא שמים. אנחנו לא צריכים קהילות ומנהיגים. זה לא
ברסלבר27.12.18
21
כל המשוגעים במקום אחד
זונדל פעטשגעבער27.12.18
20
מה הקשר למוהר"ש
יעקב27.12.18
19
שיכנס לכלא הרשע והאכזר. סודות זה בדרך כלל דבר לא טוב....
רועי שם טוב27.12.18
18
יכולה להתבייש במקום לתמוך בקורבנות תומכים בתוקף , איפה היראת שמיים שלכם ביבניאל? נשמע שאתם מעדיפים סוטה שיכול להמשיך לפגוע וכבר פגע בבת ישראל מאשר שיצא לכם שם רע..ממש עבריינות ואכזריות. למשפחה תהיו חזקים יש דין ויש דיין.
א01.01.19
17
איזה רע זה עושה לקום בבוקר ולראות כתבה כזו . זה רק אומר לנו שמצבנו חמור לא רק בגלל מה שעשה הזבל הזה אלה ביגלל כל אלה מסביב שתומכים בחלאה כזו מיץ של זבל.ואיך מסוגלים להתקרב על ידו ולא נחנקים.אחד כזה צריך לסים אותו החיריה .
אליהו27.12.18
16
קודם כל. כל הכבוד להורים!!!!! אלה הורים אמיתיים .שאוהבים באמת את הבת שלהם ולא את האח שמאיים ופוחדים. ואני בטוחה שהם הלכו לצופית כדי שתעזור להם עם המיקרה ולא לפרסם בקטע רע... אני חושבת שכאן כולנו צריכים לפתוח את העניים בענק. ולשים לב מה קורה עם הילדים שלנו.מיקרים כאלה קוראים הכי קרוב להורים במשפחה מת
מירי27.12.18
15
אבל למה צריך לפרסם בתקשורת ולעשות סיפור ענק אחרי הכל זה אח מספיק לעשות איתו שיחה מבישה ב- 6 עיניים בנוכחות המותקפת ולנסות לעזור לו- הוא חולה!!!!! טיפול פסיכולוגי דחוף וזה יועיל הרבה יותר גם למותקפות הבאות שלא יבואו (זה מה שעשה הבבא סאלי כשניכנס אליו גנב) אבל מבינה גם את הכעס של ההורים ושל הילדה, אי
בת-727.12.18
אני מבין רק ובעיקר אותם. אבל "מבין קצת גם את התוקף שצריך טיפול פסיכולוגי דחוף".
אלחנן27.12.18
כל אדם שפוגע צריך להגיש תלונה עליו. לא משנה מיהו? אח, אבא, דוד. ואיזה קרבה משפחתית שתהיה. מה זה לשתוק??? גועל נפש!!!!
אני27.12.18
איזה רחמנות כשזה יקרה לבת שלך תזמיני גם את נתניהו
מהההההה27.12.18
לא כל מי שעושה מעשים נפשעים הופך בין רגע ל'חולה'. בן אדם שלא חי עם גבולות הופך לחולה? פשוט צריך לדעת להתגבר על ייצרו
אפרת27.12.18
הוא עבריין מוקר...
מירי27.12.18
סליחה, את לא מתביישת? אדם כזה צריך להיות בבית בלא לשלם על מעשיו, ולהוות התראה לאנשים אחרים. זה לא מדינת הפקר - שכל אחד יעשה מה בא לו ויקבל נזיפה וטיפול פסיכולוגי על חשבוננו- משלמי המיסים!!!!!!!!.
איכפת לי27.12.18
אבל מה לעשות שיש אנשים שרוצים לחיות? לכן המקום שלו זה בכלא. או במחלקה סגורה.
אביגיל27.12.18
14
על כל השכונה של הארורים האלה ובכלל אצלנו מקובל שרבי נחמן מברסלב לא היה ברסלבר והחזון איש לא היה חזונישניק שתי כתות של חולי נפש
שפוי27.12.18
13
מאחל לך שלא תתנסה זה נורא ואיום ישר משטרה ותקשורת זה פדופיל שמתנכל לילדים
ברסלב27.12.18
12
השם יעזור. אה כן ועכשיו נתרץ למה יש לי טלוויזיה בבית לכל הצדיקים שדואגים לי שאשמור על עצמי. אז ככה אני חוזב''ש ואני לא רואה טלוויזיה בכלל למרות שיש לנו חמש טלוויזיות בבית. פשוט אמא שלי יהודיה תמימה אך תינוקת שנשבית במובנים מסוימים אך שומרת מסורת בנוגע לטהרת המשפחה הדלקת נרות הפרשת חלה ועוד מנהגים
ללא שם27.12.18
11
למשטרה שלא עוזרת להם.
יאיר27.12.18
10
ורבים מאיתנו בעידודם של רבני שכונות ודיינים שותפים לקשר השתיקה מסביב לעבירות מן החמורות ביותר.
רפאל26.12.18
9
של תוהו ובוהו וחושך על פני תהום, וכל זה נסיונות קשים שלפני משיח, אני מציע מי שלא קשור לענין שלא ינבור ברפש הזה ולא בבלגן הבחירות אלא ימלא את זמנו בתורה תפילה וחסד וכך ינצל מחבלי משיח ויזכה לראות פני משיח במינימום סבל.
משה בן אברהם26.12.18
8
הייתי שם חייתי שם לצערי. כל ברסלב ביבנאל קשורים לברסלב כמו שעראפת קשור לברסלב. כל הזוהמא מצאה מקום במקום המתוסבך הזה. אולי לנו שכך עלה בגורלו.
ברסלבר לשעבר27.12.18
7
יודע לעשות הכי טוב דיייי להסתרה כולם צריכים לדעת את האמת ולהתמודד איתה תפסיקו לספר סיפורים שום בת בעולם!!!! לא תמציא כזה דבר נוראי על עצמה בגלל ירושה ההשפלה שהיא עוברת בגלל זה לא שוה מיליון שקל ושום הון שבעולם!!!!!!!
רותי27.12.18
.
חרדי27.12.18
6
אני בן המשפחה זאת אחותי אני ראיתי את התגובות ואני יכול להגיד לכם שזכותם להגיב מה שבלכם אבל אם זה היה אחד מהבנות שלכם הייתם עושים הכול כדי שהאמת תצא לאור אנחנו סובלים כבר שנתיים מכות שלשונאים שלי אני לא מאחל 2 שריפות רכבים צמיגים קרועים קללות וציפצופים מיחוץ לבית שלי כול יום בשמת שנתיים אנחנו סובלים
עמוס מימוני27.12.18
פשוט אל תתיחס לכל התגובות הפוגעניות וחסרות הרגש! יש אנשים שבחיים לא יבינו את המקום שלכם... אתם עשיתם את הדבר הנכון, ומי שצריך לשלם את המחיר ישלם!! על כאלה מעשיים של איש מנוול, צריך לשבת בכלא! תתחזקו, וכולנו איתכם!
שי27.12.18
הכיתות והכתות החרדתיות זה אסון . צריך לחזור לשורשים, לאמת לפשטות ולתורה. ונכון שמעון ולוי היו צריכים לבקש רשות אביהם ., אבל לבסוף יעקב אבינו מכיל את מעשיהם שהשמידו את תושבי שכם , ואמר בברכה על יוסף לגבי שכם : בקשתי ובחרבי. ועליהם שמעון ולוי נאמר "אחי דינה" . היו קנאים לכבוד אחותם. ועל זה אין עוררי
בת ישראל 27.12.18
בנות לא מספרות על אונס גם אם זה קרה באמת ואם הן כבר כן מספרות סימן שזה היה אפילו משהו אכזרי מאוד לפי דעתי צריך להמית אותו בתליה
שפוי27.12.18
5
עצם העובדה שההורים הלכו למשטרה ולתקשורת ולחילול השם, בלי לטפל בזה בחשאיות עם עצה והכוונה ממורה הוראה, ועצם העובדה ש"ככר" כותב בצורה שנוטה לחובתו - גורמת לי להאמין שיש פה איזה סיפור אחר, של סכסוך משפחתי שהגיע לידי הלשנות ומסירות.
א27.12.18
אתה כניראה חוגי הסיקרקים......... "ההגיו " שלהם הרי מבין זריקת אבנים שריפת פחים , פשקוילים , ביזוי רבנים והבנת אנסים.. אולי תהפוך למוסלמי???
לאא27.12.18
שאתה לא מכיר אף אחת שעברה התעללות...... כי אם הית מכיר , לא הית מבלבל את המויח [אם יש לך כזה....]
ב27.12.18
אולי שתעבור על הגוף שלך מה שהם עברו אז תבין
ליאת27.12.18
אני מתערב שלא... בכלל, כשמישהו אלים נגדך ומאיים פיזית לא הולכים בגלות הזו ל״מורה הוראה״, וכל מורה הוראה יסכים לכך
משה ד27.12.18
כאלה אנשים צריכים לשבת בכלא כל חייהם!
ש27.12.18
במקום לפנות למשטרה, ואותו טפיל לא הפסיק במעשי פשעיו, אם בילדיו, בשכנותיו וכו'. סוגר ובריח זה המקום.
ש27.12.18
4
כתוב בספרים שלבער את הרשע מהעולם זה עצמו קידוש השם והיום שאין לנו דרך אחרת אלא על יד פנייה למשטרה אין ברירה
איש ימיני27.12.18
3
בס"ד , הכי פשוט הוא שיעזבו את המקום ,ב"ה יש מספיק מקומות אחרים בארץ ואין שום טעם לריב עם "האריות" בביתם כך עשו גם אחרים שקהילות ברסלב רדפו אותם וכך צריך לעשות .הרי ההלכה לא בדיוק מחייבת בקהילות ההם .כך ,שסיכוי שמישהו ישנה דעותיו שם שואף לאפס .אז שהמשטרה תעשה את מה שהיא צריכה אבל להשאר שם זה גובל בחצ
אהרוני 26.12.18
2
איך מדווחים על פגיעה כעובדה מוכחת, כאשר יש הכחשה ואין הוכחות?
יהודי של אמת26.12.18
גם הנאצים ימח שמם הכחישו את השואה
שפוי27.12.18
ישנם עוד עדויות שהאנס פגע בעוד הרבה ילדים וילדות רק הם מפחדים להתלונן במשטרה כדי שלא יחרימו אותם בקהילה!!
שמואל27.12.18
1
להתלונן במשטרה ושיעצרו את הנבל וזהו, למה ללכת לתשקורת ששמחים וחיים מסיפורים כאלו על החרדים? למה לגרום לחילול השם נוראי מה יש לך מזה? זה טיפשות וגועל ללכת לתשקורת כאילו שהם האימה שירפאו את הילדה
חרדי27.12.18
זה שבתקשורת רואים שיש עבריין דתי זה אולי חילול השם במידה מסוימת, אבל זה כלום לעומת החילול השם שנעשה ע״י כל המחפים הנותנים גיבוי לפשע, המסתירים מהתקשורת וכו׳, ממש עדיף פי מאה להוקיע ולהתנער בקול רם מה״חרדים״ הפושעים. או אז יתקדש שמו ית׳, ועוד על במת התקשורת. תתבונן בדבר.
משה ד27.12.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 21:03

צפו בתיעוד

המשגיח הגר"ד סגל לבחורים: "בזכותכם הקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 19:09
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

"בני הישיבות שומרים עלינו"

הראש"ל: "איזה ניסים, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל?" | צפו

ישי כהן | 27.04.24