כיכר השבת

תושבי אלעד ככלי פוליטי?

פרוש מאשים: 'דרעי פוגע בפרנסת אלפים - משיקולי נקמה'

הרחבתו של שטח תעסוקה ענק עבור תושבי העיר אלעד נדחתה לאחרונה, וראש העיר ישראל פרוש בטוח כי האשם בכך הוא שר הפנים דרעי, שגרם לזה כחלק מהמאבק בין ש"ס לשלומי אמונים (בארץ)

45
ישי כהן | כיכר השבת | עודכן ב-כ"ד בטבת תשע"ט | 01.01.19
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בטבת תשע"ט | 01.01.19
פרוש. כועס על דרעי
פרוש. כועס על דרעי (צילום ארכיון: יעקב נחומי, פלאש 90)

פרסום ראשון: "בהחלטה פוליטית שאין בינה למקצועיות מאומה, פוגע שר הפנים אריה דרעי בפרנסתן של אלפי משפחות מאלעד ומאלה שאמורות להגיע אליה בעתיד", כך מאשים ראש העיר ישראל פרוש, בעקבות החלטה למנוע אישור כמחצית משטח 'משולש העסקים' הסמוך לאלעד, החלטה אותה הוא מגדיר כשערורייתית.

כזכור, לפני כשמונה חודשים, בערב פסח האחרון, נחתם הסכם הגג בעיר אלעד, במסגרתו סוכם על בניית כ-6,000 יחידות דיור בשלב ראשון בתוך תחומי הקו הכחול של העיר, בעיקר בצד הצפוני-מערבי שלה.

בהסכם זה אף נכללה הקמת אזורי מסחר ותעסוקה במשולש העסקים ממערב לעיר, צמוד לכביש 6, בהיקף של כשני מיליון מ"ר - מרכז שתוכנן להעניק עוגן כלכלי יציב לעיר המתרחבת.

לאורך כל הדיונים בסוגיה, התעקשו ראש העיר וצוותו שהסכם הגג חייב לכלול את שטח העסקים בהסכם, כדי שבניית הדירות לא תיעשה על קרקע ריקה, וכדי תהיה לעיר יציבות כלכלית שתוכל לקיים את השכונות החדשות ולחזק את הוותיקות.

לשטח משולש זה היו חסמים רבים בגלל סמיכותו לשטחי בארות מים, אך ראש העיר הצליח להסיר חסם זה ואף לשכנע את משרד התחבורה להקים בסמיכות למתחם התעסוקה תחנת רכבת גדולה ומשמעותי למען תושבי אלעד והלקוחות שיגיעו אליו.

במהלך החודשים האחרונים התקיימו דיונים לסיפוח שטח נוסף, "סירקין הקטנה", אותו סירבה פתח תקווה לבנות בתחומה - שטח שאמור לשמש מקום לעוד אלפי יחידות דיור להמשך פיתוחה של אלעד.

המשולש המסחרי (הדמיה)

התסבוכת החלה, כשעם השלמת התכנון למתחם התעסוקה והורדת החסמים, היה אמור קבינט הדיור לאשר את הרחבת בניית שטח 'משולש העסקים', אלא שאז התברר לראש העיר פרוש כי משום מה כמחצית מהשטח לא יכלל בהכרזה.

"התחלתי לבדוק מה קרה", אומר פרוש ל'כיכר השבת', "ובתחילה אמרו לי שיש התנגדות של עיריית פתח תקווה ומועצת דרום השרון, רק שבדקנו את זה והתברר שלא היו דברים מעולם: עיריית פתח תקווה התנגדה רק לחלק אחד - 'תכנית סירקין' שכלל לא היתה אמורה להיכלל בהכרזה - והיא ומועצת דרום השרון אף שיגרו השבוע מכתב עם הבהרה מפורשת כי הם לא מתנגדים למשולש העסקים".

וכאן התברר, לדברי פרוש, כי הבעיה כלל לא היתה שם. "נאמר לי במשרדי האוצר והשיכון, ועל ידי בכירים בותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה), כי מדובר בווטו שהוטל על ידי שר הפנים אריה דרעי, ללא כל נימוק מקצועי. התברר, כי די בסמכות שר הפנים, כדי להטיל וטו על התכנית - גם בלי שום נימוק", אומר פרוש.

"לא הגיוני שדחפים פוליטיים (הקרע בין ש"ס לפרוש וסיעתו. י.כ.) יפגעו בפרנסה של אלפי משפחות חרדיות ובעתידה של העיר אלעד. הרי כל בר דעת מבין שאי אפשר לבנות עיר ללא עוגן כלכלי, ואם לוקחים לנו את משולש העסקים או חלק נכבד ממנו, זו גזירת מוות על כלכלת המשפחות ועל עתידה הכלכלי של העיר".

ראש העיר ישראל פרוש מסכם בתקווה "ששר הפנים יתעשת ויבין שלא מדובר פה במגרש משחקים פוליטי, אלא בעתיד חייהם של אלפי משפחות חרדיות".

מלשכתו של השר דרעי נמסר בתגובה: "הטחת ההאשמות בשר הפנים בדמות פגיעה בתושבי העיר אלעד בשל שיקולים זרים הינה משוללת יסוד ומעידה על חוסר הבנה בסיסי בניהול מערכות עירוניות".

"שר הפנים הרב דרעי רואה באופן תדיר את תושבי העיר אלעד לנגד עיניו, ולמרות הדברים התמוהים המיוחסים לראש הרשות פעל שר הפנים ללא לאות להצלחתה ורווחתה של העיר ותושביה. הן בעבר באישור העברת הכנסות מארנונה ותחום שיפוט של המחצבה ממועצת דרום השרון לאלעד ובהגדלת מענק 'מודל מלא' במענק האיזון ועוד, והן בהווה באישור תקצוב של מיליוני שקלים מדי שנה חלף הארנונה משדה התעופה בן גוריון, תקציב שוטף שנכנס לקופתה של העירייה".

"שר הפנים פועל בענייניות בכל רשות מקומית במדינת ישראל, ללא כל קשר ליחסים הפוליטיים בין נבחרי הציבור, וזאת מתוך תפיסה אחראית וממלכתית".

"בנוגע לטיעונים משוללי היסוד בנושא המתחם המוזכר בכתבה, הרי שתהליכי קבלת החלטות בועדת השרים צריכים לאפשר בחינה מעמיקה של משמעויות לכלל המרחב, לרבות לרשויות הסמוכות כמתחייב מתפקידו של השלטון המרכזי. בדיקת סוגיות אלו טרם הסתיימה ועם סיום ההליך נושא זה יעלה לדיון. הטחת האשמות חסרות בסיס מעידות כאלף עדים על מידת כפיות הטובה של הטוען להן".

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
רואים את השנאה והגזענות מהיד החוסמת של פורוש
שלמה02.01.19
22
לא נמצאו כרגע כלי מלחמה אחרים בידי שרוליק מלבד הטלת רפש ולכלוך על המפריעים לו בדרכו, כהוראת הרבנים, אבל כך דרכו של שרוליק לנסות לסלק מדרכו את כל מפריעיו.
המגיב01.01.19
21
על מה הוא כועס? על כלום?! אין על מה לכעוס!! אחי! אתה עובד עבודה זרה!!!!!
אבי01.01.19

הצגת כל התגובות

20
הגיע הזמן שיתבגר... פייק נויז מרושע ומגעיל!!!
אבי01.01.19
19
שס הוקמה לפני שלושים ושש שנה בשביל מטרה אחת ויחידה להחזיר כבוד לספרדים למנוע את האפליה והנה היום אחרי כל השנים האלה האפליה נשארה בגדול כי למה ? כי מר דרעי עושה אך ורק לביתו עוד כבוד עוד ג'ובים​ וכיוצא בזה אבל מה שנוגע למטרה האמיתית כולם רואים שהוא נכנע לאשכנזים משתף איתם פעולה ועם מי? עם האשכנזים שע
ספרדי גאה 01.01.19
18
זה הכל בישביל להוריד את דרעי מש"ס, מפחדים לראות את שס מנצח, אז ממציאים דברים בשביל שהאנשים לא יצביעו שס. זה הכל שטוייות!!!!! דרעי עשה הרבה באלעד, ודברים טובים.... הפרוש הזה, לא מענינין לי בחלל....לא עושה כלום בחיים! חברה! אל תלכו עם השטויות שלו. חברה רק שס! שס; זה יהיה טוב בשבילכם. בשביל מה כל
פלוני שס01.01.19
17
הוא יחבור לדגל ויעשה סיבוב ועוד קומבינה רק לא יודה בהפסדים זה דרעי ואנשיו, מתי נתפטר מהדבר הזה?
ספרדי אמיתי01.01.19
16
במאבקי הכוח שביניהן, אף מפלגה חילונית לא הייתה עושה.
רפאל01.01.19
זו מהות הפוליטיקה . והנ"ך מלא בכך..... השאלה איך זה מתנהל וכל דור יש ירידה..... לחילונים יש הרבה יותר שטחים אטרקטיביים מפוליטיקה הם בזים לזה.
חיימקה לוין01.01.19
15
אז שיסתום
אבי01.01.19
14
גם אם ממש לא באלכם
תגיד לאבא02.01.19
13
מה לכפות ומי לכפות הרי רק לפני חודשיים הוא נבחר ברוב שמעבר לחמישים אחוז
יהושע01.01.19
12
אריה דרעי דאג אישית לאלעד בהענקת מאות מליוני שקלים לפרוייקטים שונים באלעד, למרות שפרוש התנהג כאחרון הבריונים. גנב חבר מועצה לש"ס, ועוד כמובן שפורוש דאג שאף אחד בעיר לא ידע כמה משרד הפריפריה דאג לאלעדים. ועכשיו ברוב חוצפתו הוא עוד מאשים את דרעי בהאשמות הזויות האחרון שדואג לתעסוקה לאלעד הוא ישראל פר
איציק01.01.19
11
הקדנציה הקודמת לא ידע להעריך את הצעד ששס עשו למענו, כפוי טובה, שיאכלו את אשר בישל
אלעדי01.01.19
10
לא רק שם לכל הספרדים הוא עושה צרות המפלה בדרך
כהן חיים01.01.19
9
עכשיו הוא מנסה לנקום לא יעזור לך תושבי העיר סולדים ממך
אלעדי01.01.19
8
פורוש לא מעניין אותי ובכלל אני לא גר באלעד אבל לא מאחל לאף אחד ליפול בידיים של דרעי, הוא יתנקם בו עד זוב דם... הרי לא תיקום הכוונה לא!!! כך כתוב בתורה, תיקום ותיטור (עיין רש"י על פי הסבר דרעי).
ש"ס וחלילה01.01.19
7
ורמוז באותיותיה ''דגל התורה'' אותיות ''תהרגו הדל'' נלחמת בפרוש והפלג החלשים ממנה, ואף רוזנטל לפני פטירתו כתב פוגעים בבריאותי ואשתו ביקשה להחליף נציג ואין שומע לתורתנו המצווה אלמנה לא תענון
משה בן אברהם01.01.19
6
לא אכפת לו מהאנשים של העם רק גובים למשפחה שלו ולחבריו ןלפני שאתם תוקפים בררו עובדות וגלו שהן נכונות!!!!!!!!!
שסניק01.01.19
5
לא תיקוום ולא תיטור זה מהתורה אתה תהייה על כל המשפחות שלא יהיה להם אוכל 🙋🏽‍♀️👭👬👫👭👬
ללא שם01.01.19
4
כי לא ידעתי שזה יוודע
תגובת דרעי01.01.19
פעם תפסו בישיבה שלשה בחורים מעשנים בשבת האחד טען שלא ידע שכבר נכנס שבת השני טען כי לא ידע שאסור והשלישי טען שלא ידע שהדלת פתוחה
לא01.01.19
3
מה לעשות אריה היו בחירות דמוקרטיות באלעד והנציג שלך הפסיד בבחירות אז מה עכשיו תתחיל לנצל את כוחך במשרד לנקמות אישיות תתבגר אדון דרעי לא הכל בחיים זה מאפייה יש משפחות בעיר ויש צרכים בעיר ואתה אדון דרעי תצטרך להשלים עם ההפסד ולכבד את תושבי אלעד וגם את ראש העיר ובעיקר את הדמוקרטייה ( במה שאתה לא טוב כש
אלעד01.01.19
2
דרעי אסון ליהדות החרדית ובפרט לעדות המזרח
מאיר01.01.19
1
כל תושבי אלעד יודעים את זה. אמנם יש כמה תושבים שמאושרים שדפקו את פרוש אבל אלו הם האומרים תמות נפשי עם פלשתים. או שהם כאלה שחיים על שנור וכדומה ולא צריכים כסף. פוגעים בפרנסת העיר בשביל פוליטיקה מלוכלכת על ידי אדם שלא רואה אף אחד מול עיניו. כולם שקופים. מקווה שדרעי ידאג שיהיה יותר כסף בקופת העיר אלעד
אני01.01.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24