כיכר השבת

סיוט מתגלגל

הנוסעים שהגיעו לעירם אחרי כניסת השבת; הסיפור המלא

הסיוט של עשרות הנוסעים החרדים דקות לפני כניסת השבת, הנוסע שעבר מבית לבית כדי להתחנן שיארחו אותו לשבת - אחרי שצעד רגלית מרחק עצום - והילדות הקטנות שעמדו לבדן בצומת (ארץ)

41
חזקי שטרן | כיכר השבת | כ"ד בטבת | 01.01.19
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דנה הימנסון, פלאש 90)

כ-50 מנוסעי 'קו 400' של חברת אפיקים הגיעו - כפי שפורסם ב'כיכר השבת' - מבני ברק לירושלים רק בשעה 16:30, לאחר כניסת השבת האחרונה, וממש סמוך ל'שקיעה'; כעת מגיעים הסיפורים האנושיים הכואבים.

כזכור, מדובר באוטובוס שיצא מתחנתו הראשונה בבני ברק לכיוון ירושלים בשעה 13:45, אך בצומת מסובים הנהג לא הצליח לסגור את תא המטען, ולכן עצר את אותו בצידי הכביש, במה שהתגלגל לאיחור מתמשך שגרם לעגמת נפש רבה וכמעט חילול שבת המוני.

כעת מתברר, משיחות עם כמה מהנוסעים, כי הנסיעה התנהלה באיטיות יתרה כבר עם תחילתה, בגלל שלל סיבות, במרכזן העובדה כי הנהג היה בן מיעוטים ולכן סירב להתרגש מהשעה המאוחרת ומזמן כניסת השבת המתקרב.

לדברי אחת מהנוסעות, הנסיעה מבני ברק לצומת מסובים, שם האוטובוס עצר בשל תקלה בתא המטען, ארכה כמעט שעה - למרות המרחק הקצר של הצומת מבני ברק.

"הייתי נוכחת באותו האוטובוס, וראיתי את אדישות הנהג לגבי השעה והזמן. כמה שניסיתי לבקש שיזמין אוטובוס חילופי, הוא זלזל בי ושלח אותי לעשות זאת בעצמי - כשאני נתקלת בזמן ארוך של המתנה לנציג טלפוני במוקד חברת אפיקים, וכל זה כשאני בלחץ אדיר מהשבת הקרבה".

חשיפת המקרה החמור

הנוסעת, שנסעה עם ארבעת ילדיה, מוסיפה ומתארת: "בסופו של דבר לא היתה לי ברירה, ונסעתי עם ארבעת ילדי במונית שהגיעה לירושלים בחסדי שמים כשהצפירה השנייה כבר נשמעת".

לדבריה, "כשפניתי ביום ראשון לחברה בבקשה לפיצויים, הם ממש זלזלו בי, וסירבו לפצות בתואנה שזאת הבעיה שלי שלא חיכיתי לאוטובוס החילופי - שהגיע הרבה אחרי כניסת השבת. גם כשביקשתי שלפחות יחזירו לי את דמי הנסיעה ששילמתי לאוטובוס - אם לא את המונית שעלתה 190 שקל - הם שללו מכל וכל כל אפשרות פיצוי".

מדברי הנוסעת עולה, כי היה מדובר ב'קו 400' האחרון שיצא מבני ברק, ביום שישי האחרון, ולכן היא פונה לכולם: "אני מבקשת להרים את הכפפה, ואחת ולתמיד לעורר את הרגישות לציבור שומרי המצוות - הציבור החרדי, שיש לו מספיק כוח".

"די לזלזול בנו. שיפצו אותנו כהוגן על כל הקורות אותנו. ואם כך יקרה - אני כבר מודה מראש בשמי בשם כל הנוסעים", מסיימת הנוסעת בכאב את דבריה ל'כיכר השבת'.

נוסע נוסף, העונה לשם נתי, מגולל סיפור משלו: "הייתי בין הנוסעים, כשאני צריך להגיע לשכונת גילה בירושלים. בגלל העיכוב, הייתי צריך לרדת במחלף חמד, וללכת עד טלז-סטון רגלית, לדפוק בביתם של אנשים שאני לא מכיר ולהתחנן שיסכימו לארח אותי לשבת".

בדיקת 'כיכר השבת' מגלה עוד, כי על האוטובוס היו שתי ילדות קטנות שנסעו לבדם לקרובי משפחתם בירושלים. הן ירדו בצומת מסובים חסרי אונים, עד שאחת הנוסעות גילתה תושיה וסייעה להם לעלות על מונית לירושלים, כשאך בנס הן הגיעו לפני שבת לירושלים.

עוד עולה משיחות עם נוסעים, כי חברת אפיקים שלחה לבסוף אוטובוס חילופי, אך הוא הגיע לצומת מסובים רק בשעה 15:45, כאשר אין סיכוי סביר להגיע איתו לירושלים לפני כניסת השבת. בשל כך נשארו באוטובוס רק נוסעים שאינם שומרי תורה ומצוות ובני מיעוטים. כל השאר, נאלצו לנסוע במוניות במחיר מפולפל.

תגובת חברת 'אפיקים' לכל הטענות הללו טרם התקבלה.

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
איזה דור מסכן מתפתח פה. במקום להפוך לנהג את האוטובוס יחד איתו...יושבים ומתחננים על נפשם . היחלשות הדורות... אבותינו בוכים.
עמרי01.01.19
25
מדוע לגוי של שבת מותר לחלל שבת עבור החרדים. להדליק חשמל, לכבות חשמל, ולהסיע אסור לו.
דן סגל01.01.19
יישר כח על השאלה החשובה. אמנם, יש תנאים מדויקים מתי מותר ומתי אסור להיעזר בגוי של שבת. כדאי ללמוד את ההלכות ולראות שבמקרה המתואר זה היה אסור.
תשובה01.01.19
24
לא נוסעים אחרי חצות היום .
דוד01.01.19

הצגת כל התגובות

23
חברת אפיקים ידועה כמזלזלת בציבור החרדי. רק מחאה רצינית ותביעה מרוכזת, שתפגע להם בכיס, אולי יביאו לתוצאה ממשית.
ירושלמית02.01.19
22
כל יום סיפור חדש שאפילו חיים ולדר לא שמע
בן תיירה01.01.19
21
אם מדברים על חברות תחבורה ואיכות שירות.... סופרבוס בבית שמש על הפנים. כל תושב בית שמש יכול להעיד על תדירות האוטובוסים, איחורים, ביטולים על ימין ועל שמאל, אוטובוסים ישנים...
חיים01.01.19
20
לצערי לפני כשבועיים נאלצתי לנסוע באמצע השבוע מב"ב למודיעין עילית שרפתי כשעתיים בהמתנה היתקשרתי לקוים והם שיקרו אותי כל הזמן מסקנה שעתיים וחצי לפני כניסת שבת ורק בתחבורה הפרטית ולא בגרוטאה בנחת ושלוה
נוסע בפרטי01.01.19
19
תתבעו אותם בבית משפט לתביעות קטנות ... שישלמו לכם פיצויים. תשלחו תלונות למשרד התחבורה(חברות התחבורה מפחדות מהם) לצערנו רוב המקרים בכלל לא מגיעים לתקשורת, ורק מיקרי קיצון כאלה מופיעים בכותרת אחת או שניים ואחר כך נעלמים. אחרי כזה אירוע הציבור החרדי צריך להחרים את החברה שגרמה לזה עד לפיצוי הולם של כ
יוסי01.01.19
18
אני שמעתי הרבה סיפורים עליהם פשוט מזלזלים בנוסעים שלהם.. לדעתי צריך לעשות עליהם חרם ולהפסיק לנסוע איתם... ההורים שלי מבוגרים חיכו בתחנה והאוטבוס עבר אותם בלי לעצור... ויש עוד סיפורים של זלזול בנוסעים..
מירי01.01.19
17
וטוענים שצריך לצאת לפני הזמן: 1. למשפחה עם ילדים לוקח זמן להתארגן והאוטובוס לא תמיד יוצא בשעות סבירות שמסתדרות. זה לא רכב שבו אתה יוצא מתי שאתה רוצה. 2. שעתיים וחצי לפני כניסת שבת זה הזמן שמורים עלו הרבנים וזה זמן סביר לנסיעה לירושלים שלוקחת שעה וחצי באוטובוס. 3. הנושא כאן בכתבה כלל לא בא להעביר ביק
ש02.01.19
16
חברה שמדלגת על אוטבוסים בקווים החרדיים חברה שקו 315 מתל השומר כל יום ב 8.45 בערב לערך אני שומע שאו יוצא לפני הזמן או לא מגיע חברה שכשיש הפגנה של הפלג לא מוציא אוטבוסים מאשדוד כי יש בפינה בב"ב הפגנה כאשר שאר החברות כן מגיעים חברה שלא נותנת שרות מענה לתקלות כלל בגיע הזמן שמי/שהו ילמד אותם לקח
א01.01.19
15
בוודאי שחברת אפיקים נהגה בחוצפה ובעזות פנים ועליה לשלם על כך את המחיר, אבל על מי שהיה נוכח וראה את השעה המתאחרת היה צריך למצוא דרך חלופית לנסוע ולא להמשיך לחכות שהנהג יסתדר, זה חוסר אחריות.
ישראל01.01.19
14
נכון שקשה וצריך את 400 ואת 422 ועוד קווים שלהם. אבל אין ברירה אלא חרם ציבורי חד משמעי על הקווים האלה
יענקל 01.01.19
13
לפחות המוניות היו של אינם בני-ברית? אם לא מה הרווחנו?
חיים01.01.19
12
זה מה שהקב״ה רוצה שנבין מכל הסיפור בגלל חרדים שחוסמים כבישים וגורמים לחילול שבת ולא יוצאת קול זעקה מאף גוף רבני ורוחני על כן באה לנו הצרה הזאת
יראת שמיים02.01.19
11
מי יוצא בשעה מאוחרת כל כך.יכולה להיות תקלה,תאונה.פגוע ועוד מרעין בישין
רפול01.01.19
10
היה להם מספיק זמן!
אני01.01.19
9
גהה לפני כמה שבועות, הרי שקיבל את גמולו. מפני שאותה תפילה גרמה לחסימת כביש 4 כחצי שעה לפני השבת למשך כמה שעות, ואלפי אנשים ובכללם שומרי שבת נתקעו בדרכים, ורבים הגיעו ליעדם אחרי צאת הכוכבים וחיללו שבת בעל כורחם.
זלמן01.01.19
8
'
הכלבלב.jpg01.01.19
7
אין גבול לחוצפה שיתבעו אותם
בהנמהכ01.01.19
6
לא נוסעים מחוץ לעיר שעתיים לפני שבת !!! מי שבאמת דואג לא לחלל שבת . איך שלא טסים ביום שישי כדי למצוא את עצמו במצב לחלל שבת .
שבת שלום01.01.19
5
כל מי שמרים את הכפפה מזכה הרבים
משה וייס01.01.19
4
אם כולם יתאגדו רק לשבוע אחד לא להשתמש בשירותי החברה ואוטובוס אחרי אוטובוס יצא ריק משני הכיונים הם יקבלו את המכה הטובה בכיס ואז יבנו מי זה הציבור החרדי שלא כדאי לפגוע בו והם יזהירו את הנהגים שלהם מכל חכמות שכאלו אף אם הם גויים רק המכה בכיס עושה את שלה . זה שאנשים לא היו מחושבים דיים ויצאו מאוחר זה סי
מיכאל01.01.19
3
מי נוסע בתחבורה ציבורית ביום שישי כל כך קרוב לשבת מקווה שהלקח נלמד לנסות ולהאשים את הנהג זו שטות
שבעס גוי01.01.19
2
זו "הזדמנות" של בני המיעוטים להוכיח את השנאה שלהם, אנו כירושלמים רואים את זה יום יום, זה גם שנהג מזניח המיעוטים מדליק מזגן חימום בקיץ ותשובתו "לא שמתי לב" וכן להפך שבחורף מדליקים מזגן על קירור, זה מה שיש באגד ירושלים..
חיותה02.01.19
1
שכל הנוסעים יקחו עו"ד טוב שיתבע את חברת אפיקים שתשלם לכולם פיצויים.
אבי02.01.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24