כיכר השבת

קמפיין ההסתה המביש

הרב רפאל זר עונה לליברמן: "בשביל מה לתת לנו רובים?"

קמפיין ההסתה המביש של ליברמן בו הוא משווה בין החרדים למחבלים, זוכה למענה מצד הרב רפאל זר, מגדול מחזירי התשובה, שתוהה מדוע לומדי התורה אינם נחשבים כמשרתים. צפו בתגובה (בארץ)

50
כיכר השבת | כ"ט בשבט | 04.02.19
(צילום: קרבנו לעבודתך; תמונה: תומר נויברג - פלאש 90)


אביגדור ליברמן, יו"ר 'ישראל ביתנו', בחר בקמפיין מסית נגד החרדים, בו הוא משווה בין הציבור החרדי לבין המחבלים הערבים, זאת בניסיון לקושש קולות למפלגתו שנמצאת על גבול החסימה.

הגאון רבי רפאל זר, מגדולי מחזירי התשובה, התייחס באחד משיעוריו האחרונים לקמפיין המביש של ליברמן ותהה מדוע ליברמן רוצה לתת לחרדים - רובים, כאשר גם ככה החיילים לא משתמשים בהם.

"עושים ליצנות מלומדי תורה. מה? אנחנו לא משרתים את המדינה? כשאני לומד תורה - זה לא שירות? זה לא שומר את עם ישראל מכל מרעין בישין? מכל מיני חולאים, צרות וייסורין ומכאובים? כשיש לאנשים חולי, למי הם הולכים? מי מציל את הארץ הזאת, ממלחמות ומגזירות, אם לא התורה הזאת?", תהה הרב זר בפתח דבריו.

הרב זר סיפר כי "אם אני הייתי עושה חשבון כמה המדינה חייבת לי, היא היתה צריכה לקחת משכנתא. כמה בתים הצלתי, כמה רוצחים לא מסתובבים ברחוב - בגללי, אני יום ולילה לא בבית, רץ ומתרוצץ לעזור לעוד יהודי ועוד יהודי, אתם יודעים כמה עבריינים שהיו פראי אדם והיום ברוך השם הם צועדים בדרך המלך והקימו בתים של תורה ויש להם ילדים... אז מה? מה אנחנו לא עושים שירות?".

"מה יש לליברמן להציע, בבחירות? מצד אחד הוא מראה מחבלים ואומר 'נוריד להם את הרובים', מצד שני הוא שם חרדים ואומר 'ניתן להם להרים רובים', אנחנו בהשוואה... חסר לך למי לתת רובים?", תקך הרב זר, "אין לך מה לעשות עם החיילים שיש לך היום".

הרב זר הוסיף בחיוך: "גם אלה שיש להם רובים - זו ברכה לבטלה, הרי ממילא לא יורים איתם. אסור לירות שנאמר 'אל תירא ישראל'... אתה השתגעת? מה אתה יורה? אם הערבי ירה בך ואתה מת, עכשיו אתה יכול לירות... אלאור עזריה, ראיתם מה איתו, הרג מחבל, היה צריך לתת לו צל"ש, שמו אותו בכלא...".

"בשביל מה אתה רוצה לתת לנו רובים? בשביל מה תיתן לחרדים רובים? שתכניס גם אותנו לכלא?", שאל הרב זר על קמפיין ליברמן, "'תנו להם רובים', בשביל מה רובים? המשט התורכי הגיע לפה, ירו בהם כדורי צבע. ליצנות. אחרי זהש חררו אותם והביאו להם פיצויים, פיצוצים הייתי נותן להם. הכל ליצנות, הכל ליצנות, ועל מי באים לזרוק טיט ורפש - על אלה שיושבים ולומדים תורה, שלפחות עושים משהו עם עצמם".

תוכן שאסור לפספס
50 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
השנינות והחריפות שלו - ללא ספק הוא חריף שכל ומבריק - אני מאוד אוהבת את החוכמות שלו - זה לכאורה מצחיק - אבל בגלל שזה נכון - זה בעצם עצוב - והמבין יבין.
אוראור05.02.19
26
ואילו גבעת שמואל ורמת גן כמו שוייץ הכי קל לתפוס הדת כקרדום לחפור בו קצת צניעות וענוה
הא?04.02.19
ואני אגיד לך למה כי זה מכוון מלמעלה סוג של חרמות כדי שיהיה לטיפשים מה לומר וללכלך הכי קל ללכלך על הטובים כי איתם לא פוחדים להתעסק................הם טובים מה כבר יעשו???
ש05.02.19
25
"רצית להגיד את האמת אבל יצאה לך מילה אחרת ניסית להסביר כיצד קרה כאילו לא היתה לך ברירה אך זה חודר לנשמה תיקח לפני כן נשימה תחשוב לאן תוביל אותך הדרך אם תתאפק תוכל להיות בן מלך מדבר שקר תרחק היי חבר זה לא משחק השקר עוד יוביל אותך לאיין מדבר שקר תרחק כשתיפול לא תצחק יופיע על המצח כאות קין אומרים של
ליברמן שקרן04.02.19

הצגת כל התגובות

24
בבקשה לפרסם כמה שיותר!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הרב זר אהוב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! יקר!!!!!!!!!!!!!!!!!! גדול מהחיים!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ש05.02.19
23
ליברמן מאבד את זה...
אלי 04.02.19
22
אמנם איני אוהב את סגנון הדיבור של מחזירי התשובה הספרדים .אני יותר אוהב את הסגנון של הרב גרוסמן ובכלל את דרך החסידות על פני המוסר והצעקות אבל כבוד הרב זר דיבר דברי טעם ואמת .
שמואל04.02.19
הזאת של האשכנזים שלפעמים עוברת כל גבול של טעם לא מגעילה לפעמים??? הגינונים הגרמנים האירופאים הצבועים והמסריחים.......ומאחורי הגב מתנהגים כמו חיות אדם...אבל העיקר הנימוסים.....די עם השטויות מה שחשוב זה רק התורה והמצוות ולא הסיגנון................
ש05.02.19
תלמיד חכם רב גאון עצום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! תתבייש לך שאתה מעז לפגוע בכבוד התורה תתבייש אלף פעמים תתבייש!!!!!!!!!!!!!!!!!! הבן איש חי וגם האור החיים הקדוש דברו כך כמו שספרדים מדברים!!!!!!!!!!!!!!!!!! מנטליות שונה מגינוני הנימוסים הגרמנים המצועצ
ש05.02.19
21
מרגש מאד מה שהוא אומר
אשכנזי צהוב 04.02.19
20
כמובן שדברי הרב הגאון אינם זקוקים לחיזוק ממני הקטן, אבל ברשות אומר זאת, שאין שום ספק שרק בזכות החרדים שלומדים תורה המדינה קיימת, החיילים וכד' הם שליחים של השם ששולח למדינה בזכות לומדי התורה החרדים. כל חרדי תורם פי מאה מכל חילוני מצוי זו האמת. החרדים לא צריכים את החילונים החילונים צריכים אותנו.
האברך דוד04.02.19
19
מי שחושב שהדת גורמת להיות נטל על הציבור טועה ומטעה, הדתיים והחרדים תורמים ושומרים על המדינה וגורמים לחברה שלנו להיות טובה יותר פי 10000 מכל תרומה אחרת - בלי ליצנות ורפש!!!
שגיא04.02.19
18
המדינה צריכה לקחת משכנתא בשביל להמשיך ולשמן את כל מערכת המשפט החורקת באוזני העם כדי שהם יוכלו להמשיך להשמין ולבעוט במי שמחזיק אותם .
ראב"ד הסלבס04.02.19
17
כשהקול קול יעקב, אין הידיים ידי עשו. כשלומדים תורה(אבל באמת) שום אומה לא תוכל לנו
יאיר05.02.19
בהחלט!!!!!!!!!!!!!!!!!
אוראור01.01.20
16
אחת בלבד:"אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמיים וארץ לא שמתי"!!!!--כולנו צריכים בזמנים קשים כאלה לומר ולחזור ולומר ולצעוק בכל הארץ ולא רק בכל הארץ אלא בכל העולם כולו: כל הארץ והמדינה קיימת ולא רק הארץ אלא כל העולם כולו קיים בזכות לימוד ולומדי התורה הקדושה תורת ישראל!!!!!!!!!!!!!!!!!!! כולם צריכ
ש05.02.19
15
מה לא ברור הכל פוליטיקה עוד ליברמן מתיעץ עם הרב קנייבסקי כפויות טובה
אלי הגרוזיני04.02.19
14
ענה כסיל כאיולתו הגיע זמן שיאמרו את האמת בלי למצמץ. אני תורם למדינה כי.... וגם הולכים לשלב ב' ו.... אין!! גם מי שלא הולך לשלב ב' הוא עושה לכתחלה! ולנו אין עיניים לראות את התועלת. רק כשמתבוננים. וכשיהיה ברור לו הם יבינו מאליהם. אם ריק הוא מכם הוא ריק!!! ואת זה הבין בן גוריון הוא ידע מה יש בעם הזה
נקוה לטוב04.02.19
13
במלחמת מצווה --עוזבים הרובים ולומדים תורה????
שלמה04.02.19
אתה שמעת שהוא אמר שבמלחמת מצווה לא לרוץ .הוא אמר שאסור לירות וזה נכון חוקים הזויים של המדינה . וגם שלומדי התורה מגינים על כלל ישראל אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמיים וארץ לא שמתי זה מה שהכבוד הרב אמר הרב רפאל זר איש אמת אשריו
ישראל05.02.19
איך אתה לא מפחד לדבר על רחד מגדולי המחזירים בתשובה
ישראל05.02.19
מלחמת המצווה כיום מלחמת חיים ומוות של העם היהודי היום זה או תורה או הפקרות מוחלטת---ראה אנכי נותן לפניכם את הטוב ואת הרע את החיים ואת המוות -----ובחרת בחיים!!!!! זוהי תורת חיים עץ חיים ולומדי התורה מחזיקים את כל המדינה הפרוצה והמופקרת הזאת בחיים ובהנשמה ואת כל העולם כולו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ש05.02.19
12
הרב צודק בכל מילה שאמר כחילוני אני מתחבר לכל מילה של הרב
אלחנן04.02.19
11
בס"ד באמת אשריך הרב רפאל זר ...איש של אמת אוהב את השם יתברך אוהב את התורה אוהב את עם ישראל ומי שאומר אחרת סתם מוציא שם רע כי בטוח במליון אחוז שהוא לא מכיר אותו וכנראה שגם לא איש אמת לכן השמרו בלשונכם כי טוב שם משמן טוב.
יהודי פשוט04.02.19
10
כשהרב זר נתקל במחבל / גנב / או מחלה קטלנית, איזו "השתדלות" הוא עושה, ת. "רץ" ו"רץ", לעבר חייל עם רובה שיגונן עליו, רץ ומתרוצץ למשטרה שיתפוס את הגנב, רץ לרופא שלמד באונוברסיטה... מה לו כל זה , מגיע מחבל שיוציא תהילים, גמרא,, ויירה חופשי לא כמו ב"מרמרה". חרדים נוסעים להר הזיתים, שכם, מזמינים חיילים שי
אברהם04.02.19
אם לבן שלך יהיה מחלה והרופאים לא יוכלו לעזור אתה תרוץ על ארבע לרבנים ולמקובלים. אף אחד לא מזמין חיילים להר הזיתים, הם לא נותנים אישור כניסה בלי ליווי! החרדים היו הרבה לפני קום המדינה, והסתדרנו בלי שמירה של חיילים, אחרי שהמדינה קמה והתגרה בהם אנחנו באמת צריכים שמירה. ואתה לא תחליט לסגור את לומדי התור
דוד וי04.02.19
9
למדתי להכיר אותו. כשהוא באופוזיציה יש לו לשון חלקלקה ומשכנעת, וכשהוא נכנס לקואליציה הוא מפסיק לדבר ומחמם את הכסא ועד היום לא עשה משהו מועיל ולכן הוא לא רלוונטי. כשהוא יודע שלא יעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות אז הוא בוחר תמיד להתנגח בחרדים ובעצם ביהודים. ואם הוא נשען על קולות של גויים אז מבחינתי
משכיל05.02.19
8
הכל שנאת החרדים לומדי התורה
יונתן04.02.19
7
פעם ראשונה שאני שומע משהו מדבר לעיניין
חילוני04.02.19
גם אני חושבת שיש כאן דברים חזקים מאוד!!!!!
ש05.02.19
6
אף חילוני
ארון04.02.19
הם מדברים בדיוק אבל בדיוק מהמומים של עצמם הפוסל במומו פוסל!!!זה מה שאוכל אותם שהם בעצמם חיים על חשבוננו על חשבון התורה והמצוות שלנו והנשמה שלהם עמוק בפנים יודעת את זה לכן מפילים עלינו את הרפש שוב ושוב שלהם עצמם מקינאה!!!! שהשם ירחם על הנשמה שלהם שיזכו לחזור בתשובה ובאמת לתרום טוב!!!!!!!! ולא כוח!!!!
ש05.02.19
5
אסור לשרת את המדינה ואת הכפירה, עולם התורה מגן ושומר עלינו מהרוחות הזרות שבחוץ.
יונתן04.02.19
4
אוסלו הדמים 2000 קרבנות כן מינימום 2000 הי''ד כבודו ימני בריא יפה מאוד אבל למה לעזזאל אתה וחבריך תומכים בחלאה הסמולני הניתעב דרעי חבר הפלסטינים
למההההההההההההה04.02.19
3
כאשר חוגגים מסביב לכל עריק משוחרר ממעצר כמנהג אירגוני הטרור.
רפאל04.02.19
אתה נתפס על קומץ קטן שרוב הציבור לא מסכים איתו בכלל. אף רב או דעת תורה אמיתית לא תתיר לזלזל בשום חייל ודאי שהחיילים עושים מלכאתם נאמנה וזה זכות עצומה. ומי שחרדי באמת מתפלל עליהם וכואב לו על כל חייל שנפצע וכל שכן שנהרג אבל הרב זר אומר תאמת מתוך כאב למה לא נותנים לחייל להגן על עצמו ממחבל רוצח מתועב ול
ישראל05.02.19
2
אשרייך כבוד הרב כל מילה בסלע!!!
ורדי04.02.19
1
יש עתיד תרד במנדטים בבחירות לכנסת כנל ישראל ביתנו
ליברמן הביתה04.02.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24