כיכר השבת

פרסום ראשון

הרבנים לרוכשים המיואשים מ'אחיסמך': אל תלכו לערכאות

חברי בית הדין שהתירו בעבר למאות רוכשי הדירות ב'אחיסמך', לתבוע אותן בבית המשפט, חזרו בהם לאחרונה • במקביל, מרן הגר"ח קנייבסקי חתם על פנייה ישירה לקונים הכועסים • כל הפרטים (ארץ)

29
אבי רבינא | כיכר השבת | ל' בשבט | 05.02.19
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Lior Mizrahi/Flash90)

פרסום ראשון: כוונתם של רבים מהחרדים שממתינים כ-8 שנים להיכנס לדירות שקנו דרך קבוצת הרכישה 'דיור למעשה' בפרויקט אחיסמך הסמוך ללוד, להציל את רכושם באמצעות תביעה משפטית, זאת לאחר מאבק ארוך וסבוך - צפויה להיכשל, בעקבות הוראה חדשה של גדולי ישראל.

כזכור, מארגני קבוצת הרכישה לא הצליחו לקדם את הבניה בפרויקט המדובר, והרוכשים החרדים ששמו את כל כספם על הפרויקט, נגררו בעל כורחם למאבק משפטי בין המשקיעים לבין חלק מחברי הקבוצה.

המאבק בין הצדדים כבר מתגלגל זה תקופה בבתי משפט, כאשר רוכשי הדירות החרדים נמצאים בתווך - ללא פתרון.

ראש העיר לוד בראיון ל'כיכר השבת' על פרויקט אחיסמך. ארכיון (צילוםף כיכר השבת)

כעת נודע כאמור ל'כיכר השבת', כי בהתערבות בית הדין בבני ברק, יצאה ההוראה: לא לערב יותר את בתי המשפט, אלא להגיע לבוררות אצל דיינים מוסמכים. בכך חוזרים בהם הדיינים מהיתר קודם שלהם להליכה לערכאות.

במקביל, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי חתם על מכתב נוסף לאותה מטרה, וכך הוא נפתח: "היות וזה כבר כמה שנים אשר הבניה בפרויקט הנ"ל מתעכבת מסיבות שונות, וזעקת המשפחות אשר רכשו שם את בתיהם באה אלינו".

המכתב, בחתימת מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום מסך)

"והמה עתה הוקם בית דין של דיינים מומחים ומופלגים, אשר מונו כשלוחנו לדון בכל הטוען ונטען שבפרויקט הנ"ל, וכבר נודע כי ידם רב להם בעניינים מעין אלו הלא הם הרבנים הגאונים הר"א דביר, הר"מ הייזלר והר"י רוזנטל".

הרבנים ממשיכים וכותבים: "והיות וכפי הנראה בכוחם של הבית דין להוציא את הבניה מהכוח לפועל, להעמיד האמת על תילה, ולהשכין שלום אמת בין כולם, על כן דעתנו כי על כל הנוגעים בדבר, חברי הקבוצה וכל המתעסקים בעניין, לחתום על שטר הבוררין, כפי הנוסח שנוסח, על ידי הבית דין הנ"ל, ללא שום ערעור".

"על כל הצדדים לסייע להתקדמות הפרויקט", מסיימים הרבנים את מכתבם, "ובוודאי שלא לפעול ולגרום להפרעה ועיכוב בכל דרך שהיא, דהוא הזיקא דרבים, ובס"ד במהרה יזכו כולם לראות בתיהם ביישוב הדעת והרחבת הלב".

מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

כאמור בית הדין בני ברק פרסם מכתב בו הוא מבטל את ההיתר שנתן בעבר לצדדים לפנות לערכאות. וכך כותבים הדיינים רבי יואל פרידמן ורבי אליהו פוזן: "אנו הח"מ התירו בעבר למספר רוכשים לפנות לערכאות וזאת משול שהיה מראה שחלק מהצדדים לא ירצו להתדיין בבית דין. לאחר זמן מינה וועד הרבנים של הפרויקט הרכב בית דין שידון בין כל הצדדים".

"היות ועל פי הנראה קיים סיכוי סביר לסיים את הסכסוך בהליך בוררות. בוודאי כאשר אלו שביקשו את ההיתר ישתפו פעולה ויתמכו בהליך הבוררות, לכן ההיתר לפניה לערכאות שניתן ביום כ"ה סיוון תשע"ז בוטל, ועל כל הצדדים - כולל כל רוכש באופן אישי - לחתום על הסכמה לדיון בהרכב הנ"ל", חותמים הדיינים הנחשבים.

הדיינים חוזרים בהם מהיתר הפנייה לערכאות (צילום מסך)
שטר הבוררות עליו הרוכשים והמשקיעים מתבקשים כעת לחתום (סריקה)
תוכן שאסור לפספס
29 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
אז ככה הסיפור, הייזמים העבירו זכויות בשווי ארבעים מיליון שקל לידי כרישי נדל"ן כאשר בפרוספקטים שלהם הם כתבו שיש פילנטרופיים שמסבסדים את העלות, וכעת מתברר שתלמידי חכמים עניים מרודים נשדדו לאור יום, דירת ארבעה חדרים במיפלצות של בניין של שישים וארבע דירות ומעלית אחת לכל חצי מחובר סך שתי מעליות ודירות ד
רוכש שנשדד 06.02.19
15
בפונוביז' הלכו לערכאות וכך כל המקושים למינהם. אבל האזרח הקטן האברך הפשוט הוא רק יסתבך ויסתבך אצל דיינים שאין להם שיניים, וגם אם יגיעו מתי שהוא לפסק זה יהיה שווה כקליפת השום ואז בית הדין ישלח אותם לערכאות...
משה05.02.19
14
כל השנים הם התחמקו מבוררות ויש הית בגלל זה מבית הדין ללכת לבית המשפט יש דוחות קטלניים נגד המארגנים ריינר וקולדצקי דוח הבלין שניסו להסתיר,דוח הכונס נכסים ועוד,השמאי קבע שקרקע במיפלצת של שישים וארבע דיירים בשיקלול של כל הנתונים שווה מאה ושלושים אלף,אז איך הקוניםהיו צריכים לשלם ארבע מאות וחמישים א
מירי06.02.19

הצגת כל התגובות

13
מי שילם וכמה שילמו...
צחוק מעבודה05.02.19
איך ניחשת???????
יענקי05.02.19
12
לא יאומן כמה שאנשים חרדים יכולים להיות גם אידיוטים וגם כנועים פחדנים וחנפנים ברמות שאין לתאר. וזה כשעוד מדובר ביוצאי חברון שאמורים להיות יעני אינטלגנטים ובעלי מוח למדני וחכם אבל ככל הנראה כמו שבישיבה ישנם הרבה שלומדים בסדר א במשך זמן שלם דפים אחדים (במקרה הטוב) ומעקמים את המוח בפלפולי סרק והבל במקום
קושקוש06.02.19
להיות אינטיליגנט.
חילוני06.02.19
11
זה רק מלמד להיתרחק יותר מאש מפיתויי קבוצות הרכישה למינהם אין לאדם אלא מה שעיניו רואות בחוש.דירות "מוכנות" כבר עולות הרבה יותר.נכון .אבל זה עדיף מרזיקה כזו מסוכנת להניח מעות על קרן הצבי.. מקווה שגם האתר פה יפסיק עם הפרסומות לקבוצות הרכישה.די לתת לגיטימציה למלכודת האכזרית הזו שאחריתה מי ישורינו.!!
רוכש דירה יד שניה05.02.19
10
מחסור. לא יודעים מה זה הפסד כספים. כסף בא להם כנראה בקלות.
אני05.02.19
9
שהתרוששו בעקיפין או במישרין . תדע לה כל משפחה שנותרה ללא קורת גג, כי זכויות הבניה העודפות ( שבס) ניתנו במתנה לצמד המליונרים פלוג - שוקי שרון, באדיבותם של הצמד קולדצקי את ריינר, עובדה שגרמה להתייקרות של כל דירה בכ-200,000 ש"ח. ומשם כל תחלואי הקבוצה.
רוכש נפגע 06.02.19
8
מעניין עם חברי הקבוצה אחרי סבל של שנים אולי באמת יסכילו להבין שבבתי משפט יקח להם עוד הרבה שנים אני נמצא בשכטר אופטיקנה ועשינו הכל כדי לא להגיע לבתי משפט והנה בע"ה באלול אני נכנס לבית
אלי05.02.19
7
רבים מהרוכשים כבר מיואשים והפסידו מאות אלפי שקלים בזמן שחלף. כל הכבוד לגאון הגדול רבי דוד כהן ולמרן רבינו הגר"ח קנייבסקי שנכנסו בעובי הקורה!!! מי יתן ה' ויצליח רצונם של גדולי ישראל!!!!
רוכש מיואש05.02.19
6
כאחד שדן בד"ת בפני אחד מהדיינים המוצעים לבוררות ובתוספת דיין נוסף החתום על המכתב הנ''ל, אני מזהיר אתכם לא לסמוך עליכם, בד"ת עליו אני מדבר שהיה על מקום ציבורי עליו השתלטו אברכים, הם שינו את הכללים שסוכמו, "בהוראה מלמעלה" חתוך כדי תהליך ההצבעה, כדי לקבל תוצאה מסויימת שלגביה קיבלו את התכתיב. ראו הוזהר
נכוויתי מחלק מההרכב הנל06.02.19
5
מה זה לשאת ולתת באמונה. בתי דינים מושחתים. בעלי עסקים מושחתים. קבלנים מושחתים. קבוצות רכישה מושחתות. ראשי כוללים ומנהלי מוסדות שעושים לעצמם ולא לכולל או למוסד. כבר עדיף לעשות עסקים עם אחינו החילונים.
קוגל ירושלמי07.03.19
4
לצערי הרב המסקנא היא ששומר נפשו ירחק מעסקי דוסים אלא אם כן הוא היזם שמנהל את העדר. מבחינתי כל אחד שמדבר איתי חשוד בכך שהוא קודם כל פוזל לכיס שלי מה אפשר להוציא ממנו. הגיע הזמן שאנשים יבינו שזה שהייתי חבר של מישהוא בישיבה או אני מכיר אותו מבית הכנסת זה לא אומר שאני צריך לעשות איתו עסקים למיניהם. לי
קושקוש05.02.19
3
מקווה שעוד אנשים כמוני (מקבוצת אדלר) יחתמו גם
ר' ישראל פישבין05.02.19
2
רוכשים. אין אמון באף אחד.
מרדכי 05.02.19
1
כמעט 9 שנים אנחנו תקועים בבוץ הזה. איפה היו הרבנים הנכבדים "מכווני הקבוצה"??? לא נקפו אצבע! מה קרה עכשיו? פשוט מאוד. תביעת הפירוק שהגישה קבוצת אדלר בבית המשפט מתקדמת והשופטת הראתה סימנים שהיא מתכוונת להיעתר לבקשה. לכן ריינר וקולדצקי פתחו במסע שכנוע אצל הרבנים להחזיר את הגלגל לאחור ולמחוק את התביעה.
מכיר מקרוב05.02.19
הנה מסע ההפחדה החל "אל תחתמו" "עובדים עליכם" "ההוא עובד אצל ההוא" אשתו של ההוא הייתה פעם לפני 200 שנה בגילגול הקודם המזכירה של ההוא" תגיד לא נמאס לך להכניס פחד אצל הרוכשים הרי זה ברור שמי שמניע את אדלר זה לא הוא הוא עורך דין שמזמן היה מגיע לפשרה אני מכיר את הבחור שנים יש שם אחד או שניים הייתי קורא ל
שמעון05.02.19
אתה צודק שנמאס מהפראנוייה המטורפת של אנשי אדלר, שהם אלו שדרשו בוררות, הם אלו שדרשו את הרב הייזלר (הם פנו לדין תורה אצלו ופירסמו בעצמם מכתב לכולם לפני חצי שנה שבו כתבו שהם פנו לבוררות אצל הייזלר וריינר לא רצה). הכלל פשוט. אם ריינר יגיד שהוא נגד בוררות, אזי הבוררים צדיקים וצריך לדון אצלם. אם ריינר יגי
הרוכש התמים05.02.19
התביעה של אדלר כנגד שרון פלוק לא הפריעה לבניה ולא קשורה אליה. מי הפריע 3 שנים לריינר וליונגר לבנות? תביעת הפירוק הוגשה רק לפני חצי שנה עקב השיתוק של הקבוצה.
עוד רוכש06.02.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24