כיכר השבת

"זה נורא נוראות, פחד"

המשגיח זעק: "לשמור על קדושה ולחזק את נשות ישראל"

בעקבות אסון התהפכות האוטובוס, כינס המשגיח הצדיק רבי דן סגל את תלמידיו לוועד מיוחד, בו פרט באוזניהם את הדברים בה עלינו להתחזק והסביר את החובה ללמוד לקח ולהתעורר • האזינו (חדשות)

33
אבי רבינא | כיכר השבת | ח' באדר א' | 13.02.19
המשגיח רבי דן סגל
המשגיח רבי דן סגל (צילום: יהודה פרקוביץ)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

האסון שאירע בתחילת השבוע בהתהפכות האוטובוס, קו 304, בכביש 443 בו נהרגו רוחמה ריזל רוזן ומרת רחל חיה גוטמן ע"ה, הביא את המשגיח, הגה"צ רבי דן סגל, לכנס את תלמידיו לועד פנימי ולעוררם על הנושאים הצריכים חיזוק.

את דבריו פתח המשגיח ואמר כי "הרמב"ם צועק מי שלא מתעורר שקורים דברים זה נקרא ו'הלכתם עמי בקרי', מפרשים כל דבר שזה כילו מקרה. הלכתם עמי בקרי? והלכתי אתכם בחמת קרי. כל המקרים שקורים, זה צועק, זה מזעזע. צריכים להתעורר ולתקן".

"אין לנו נביא היום", המשיך המשגיח בדברי התוכחה, "אין מי שיאמר בידיעה זה גרם, זה גרם, אבל גילו לנו באופן כללי מה גורם. הרי זה לא מקרה שזה בסוף שובבי"ם ת"ת, לכל יש זמן. אחד הדברים הגדולים שגורם את החרון אף זה העניין של הקדושה, האדנרלמוסיה באה לעולם ומכלה רעים וטובים".

"כל ההלוך ילך בצניעות הלבוש, אפילו אם פרוץ לא מרובה על העומד, אבל פרוץ. כל ההנהגה עם כיסויי הראש למיניהם, בצורה נוראה, כל הדברים של קדושה - זה נורא נוראות. ה' ירחם על עם ישראל. פשוט הוא שצריך להתעורר ולהתחזק, לפי הרמב"ם התביעה עוד יותר גדולה, שאם לא, אתה מפרש שזה קרי, שזה מקרה".

המשגיח המשיך בדברי התעוררות: "אנחנו צריכים להתחזק ולעורר אחרים, פחד פחדים! תראו כמה אנטישמיות יש בעולם. ככה המהלך תמיד, שמתחילה המלחמה בין החרדים לדבר ה' בין שומרי התורה, אחר כך באים החופשיים ומכים בנו בכל מיני אופנים גם בגזירות, בשבת הקודש בהכל. ואחרי זה מה נהיה? באים הגויים ומכים אותנו".

"רואים שהקב"ה מזעזע כעת. פשוט הוא שצריך להתחזק להתעורר ולעורר. לתקן את כל מה שגורם את הדברים האלה", אמר המשגיח.

"באופן רגיל", הוסיף המשגיח, "כל העם פה בסכנה גדולה, יותר גרוע מגטו פה. הרי היהודים פה הם מעט כנגד כל הסובב. אחד הדברים הגדולים שמגנים על עם ישראל זה הקדושה. הוא רואה ערוות דבר אז הוא הולך. על מה הוא מסתיר את הפנים? רואה ערוות דבר ושב מאחוריך. צריכים לשמור על קדושת ישראל אנחנו משפחותינו, ולחזק את נשות ישראל".

תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
אין כאן שום חידוש מסעיר. כל אחד מדבר מהרהורי לבו.
יעקב19.02.19
17
לא מצליח להבין. מדוע בכל אסון מכניסים את צניעות הנשים?! מדוע לא מדברים על שנאת החינם בין הספרדים לאשכנזים? מדוע לא מדברים על השנאה והמחלוקות שיש בין הרבנים עץ ו ג'? מדוע לא מדברים על בעיית הסמינרים שהספרדיות לא מתקבלות ויושבות בבית ומתייפחות? יש לי תשובה - הכל בסדר!!! רק צניעות הנשים לא בסדר!!!!! ת
מושון13.02.19
אין הסבר אחר.
שרוליק19.02.19
להפיל הכל על הנשים
חוה13.02.19
לצאת חוצץ נגד מנהלי מוסדות אשר הן בקבלת תלמידים והן בהעסקת עובדים מפעילים שיקולים של "שמור לי ואשמור לך" (בלע"ז פרוטקציה), שלא לדבר על אפליה על רקע של מוצא או מישלוח יד של האב. אז בוחרים לעצמם קורבן קל, הנשים הצדקנייות.
רפאל13.02.19
החלק השני של דבריו אכן הוקדש למחלוקת ,אז כדי לקרוא עד הסוף לפני שמגיבים . ואולי באמת בלי לקבוע מסמרות בעיתינו היא השיטחיות הגואה .ה-א של התורה תהיה חכם ואנו רחוקים.
אלעד14.02.19
16
לא נכון כלל שלנשים אין כמעט מצוות. נשים חייבות בכל מ"ע שאין הזמן גרמא ובכל מצוות לא תעשה! נשים חייבות להתפלל 2 תפילות ביום! והדעה שחייבות בבקשה אחת בלבד ובזה יוצאות ידי חובתן היא דעה המובאת במגן אברהם סי' קו אך רבים חולקים על כך וסוברים שנשים חייבות בתפילת שמונה עשרה בשחרית ומנחה (שלחן ערוך הרב סימן
איש יהודי15.02.19

הצגת כל התגובות

15
די בכך שאישה אחת נפגעה ולא משנה אם בצדק או שלא בצדק, כדי שהמוכיח יכשל באיסור דאורייתא של לא תשא עליו חטא.
רפאל13.02.19
14
לעניות דעתי הכתוב בתגובה מס' 10 - לא מכוון להסביר או לתרץ את המשגיח. אלא גם אני שמתי לב שיש נטיעה להפגע כשמדברים על הענין וחייבים לציין שכל מילה שכתוב בתגובה בטוב טעם ומעורר חשק לעבוד את ה'.
ירושלים13.02.19
ויש מי שמרגיש נפגע, כי אין ליבות בני אדם שווים. די בשומע אחד שיפגע כדי שיעבור המוכיח על איסור התורה לא תשים עליו חטא, וגם טענת "לא היה בדברים כדי לפגוע" לא תועיל לו.
רפאל13.02.19
13
כדאי לפשפש היטב בעניני שנאת החינם,הפלגנות,הקטנוניות, בעול עם הנשים גבואות החיל שעיקר הנטל והקושי עליהן.....
מני13.02.19
12
לא מספיק שהן ילדות מבשלות עובדות מנקות וכו... עוד צריך לשמוע דיברי תוכחה קשוט את עצמך משגיח
doc13.02.19
11
כדאי ללמוד לפני שכותבים שטויות. נשים חייבות להתפלל שמונה עשרה בשחרית ומנחה (שלחן ערוך הרב סימן קו) וחייבות בכל מצוות עשה שאין הזמ"ג ובכל מצוות ל"ת חוץ מבל תקיף ומבל תטמא למתים
מרדכי15.02.19
10
חזל אומרים שמצבא אחאב לא נפגעו בקרבות,מפני ששררה בינהם אחדות. (אף שלא היו צדיקים) הרי ידוע ע"פ סקר עומק פנימי, שהמפלגות החרדיות היו מקבלות מנדט או שניים יותר, ע"י האיחוד בינהם. חוץ מהקידוש ה' שזה היה גורם. אז למה לא התאחדו??? (אפילו בבלוק טכני, שמתפרק לאחר בחירות) לדעתי יש לראות קשר לאסון המחריד!
שלום13.02.19
9
הרב שך חינך אותנו, שכשצריך - אין בעיה עם מחלוקת
מושה גפני13.02.19
8
ההלכה היא תפילה אחת ביום כך פסק הרב עובדיה כל מי שמביא פה שוע הרב זה שיטת שבה נוהגים חבד אבל הספרדים והלטאים נוהגים שיש חיוב על תפילה אחת ביום... 17 כל הכבוד
יהודי 18.02.19
זו, אתה יכול כבר לצאת.
אליעזר והגזר19.02.19
7
רק תסבירו לי - למה זה מפריע למישהו או מישהיא? כתוב בגמרא הקדושה שרבי יוחנן למד יראת שמים מבחורה. הוא שמע איך היא אומרת ביציאתה לרחוב "יהי רצון שלא יכשלו בי בני אדם'! מה נפשך, אם את חושבת שאת צנועה אז מצוין! ובמידה וצריך איזה תיקון - אז למה לא לתקן? מה יש להפגע? כתוב "במתים חפשי". רגע אחרי שנגמרו
מלכה13.02.19
6
בחדשות החילונים מגיבים חרדים ובחדשות החרדים מגיבים חילונים ככה זה נשמע אחרת אין הסבר
חציל13.02.19
5
רבותי תתעוררו אם היה מדובר בהרוגים גברים אז כל הטענות שלכם צודקות אבל שזה נשים המשגיח מבין שזה בעטים והוא מאוד צודק כי הרי נשים אין להם כמעט מצוות וההההדבר החשוב שלהם זה צניעות ובדיוק את זה מפקירים?בזמנינו הפכו לגמרי את היוצרות נשים הולכות פרוצות(ואפילו גם נשות הקנאים)ובדברים שהן פטורות פתאום הן מחמ
אילה14.02.19
4
מה הקשר או מה השייכות של התאונה לצניעות הנשים.. ונניח שהיו חלילה גברים הולכים לעולמם בתאונה אז היית מדבר על צניעות הגברים??????? תמהני.
מאן דהוא13.02.19
3
פתגם ולפיו הצדיקים מתים בגלל חטאי הדור , או : הצדיקים מתים כי אינם יכולים לשאת את רשעות הדור , או: ה' חס על הצדיקים ומונע מהם לראות את האסון הממשמש ובא ( פירוש אחרון ע"פ אביי , בבא קמא ס ע"א ) ישעיהו נז א:" הַצַּדִיק אָבָד, וְאֵין אִישׁ שָׂם עַל לֵב, וְאַנְשֵׁי חֶסֶד נֶאֱסָפִים בְּאֵין מֵבִין, כִּי
ניב13.02.19
2
הצניעות היא הדבר היחיד שעליו נאמר בתורה "ושב מאחריך"!!! המון קלקולים נגרמים בגלל הפריצות של הנשים. ומכיון שאני עוסק עם נוער מתמודד מתוך ניסיון מוכח אני אומר לכם. תפסיקו לטמון את הראש בחול!! רחוב רבי עקיבא נעשה מסלול דוגמנות לצערנו. תתעוררו!!!
טיפשים13.02.19
1
כגבר אני אומר שהנשים הן הצדיקות והרשעים הם הגברים...אין ולא היתה שנאה אחד לשני כמו היום מאז חורבן בית שני. לפני הבחירות לראשויות אנשים תקעו סכנים בגוו השני כמו ליסטים... מכות בישיבות ,זלזול בגדולים... ערכו מסיבות כאשר הגראיל נפטר. כל יום מאז ילדים ותינוקות מתים ללא סיבה. תרדו מהנשים ותפשפשו בכיסים ש
mike13.02.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24