כיכר השבת

הגשת רשימות הח"כים

ב'דגל' ובש"ס הרבנים יתכנסו; ב'אגודה' העסקנים כבר בחרו

מועצות גדולי וחכמי התורה של 'דגל התורה' וש"ס יתכנסו השבוע לקביעת רשימת חברי הכנסת - אך דווקא ב'אגודת ישראל', כך מסתבר, כינוס 'המועצת' לאשר את רשימת הח"כים - אינו נדרש (חדשות)

21
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ב באדר א' | 17.02.19
גפני, ליצמן ודרעי
גפני, ליצמן ודרעי (צילום: אהרון קרון, יונתן זינדל ויהודה חיים - פלאש 90)

מבין שלוש המפלגות החרדיות, רק בשתיים מתוכננת התכנסות 'המועצת', עוד לפני הבחירות; 'דגל התורה', וש"ס. ב'אגודת ישראל' לא דיווחו עד כה על התכנסות 'המועצת', על אף שהפכה בשנים האחרונות לדומיננטית ומעורבת מאוד. מסתבר שדווקא במפלגה הוותיקה, כינוס הרבנים לאשר את רשימת הח"כים - אינו נדרש.

המפלגות כולן נערכות במרץ לקראת הבחירות לכנסת ה-21 שייערכו בעוד 51 ימים, וביתר שאת לקראת סוף השבוע, מועד הגשת הרשימות האחרון - ביום חמישי בשעה 22:00 בלילה.

הערב (ראשון) תתכנס מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' לישיבה בבית 'דגל התורה' בבני ברק כדי לבחור את רשימת נציגי המפלגה שיתמודדו במסגרת רשימת 'יהדות התורה'.

על פי המסתמן ובאם לא יהיו שינויים דרמטיים, לאחר משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, ישובצו יצחק פינדרוס - מועמד המפלגה לראשות עיריית אלעד שנפסל על-ידי בית המשפט, ולאחריו, במקום החמישי, אליהו ברוכי, נציג המפלגה בעיריית פתח תקווה.

בנוסף, ישובץ נציג 'דגל התורה' בטבריה, דוד אוחנה, במקום השישי ברשימה. בכיר בתנועה אומר כי המשמעות של המינוי הוא פורמלי בלבד ונועד בעיקר לייצוג תדמיתי עבור בני התורה הספרדים המשתייכים ל'דגל'.

ל'כיכר השבת' נודע כי בתום כינוס מועצת גדולי התורה הערב (ראשון) יחלו הנציגים בהתארגנות לכינוס גדול בו יטלו חלק חברי המועצות ונציגי המפלגה מכל רחבי הארץ שייערך ככל הנראה כבר בשבוע הבא.

בכיר ב'דגל' אומר ל'כיכר השבת' כי נציג ספרדי שובץ תמיד בעשירייה הראשונה של המפלגה, כאשר בפעם הקודמת היה זה שמעון חדד. לדברי הבכיר, הצד השווה בין ברוכי לאוחנה זה התמודדותם עם ראש עיר הנחשב בעייתי עבור המגזר החרדי, והצבתם בעשירייה הראשונה מהווה תגמול על כך.

הסיבה לכינוסה של 'המועצת הליטאית' לצורך אישור רשימת הח"כים היא העובדה שלפי תקנון המפלגה רק 'המועצת' אחראית על אישור וקביעת הרשימה לכנסת.

נציגי 'אגודת ישראל' בוועידה (צילום: משה גולדשטיין)

מצב דומה הוא בתנועת ש"ס, שם אמנם יו"ר המפלגה אריה דרעי יותר דומיננטי בהובלת התהליכים, אך בסופו של דבר, את רשימת הח"כים שיגבש, הוא יביא בפני מועצת חכמי התורה שתתכנס השבוע - כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת' - וזו תאשר ותחליט על סדר הרשימה הסופי.

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', דרעי מעוניין לבצע שינויים דרמטיים ברשימה אך מקורביו מצננים את ההתלהבות ואומרים כי דרעי חושש מזעזועים ערב הבחירות ולכן נראה כי מצב הרשימה הנוכחי יישאר פחות או יותר כפי שהוא, בצירוף חברים חדשים בהמשך הרשימה, בעיר צעירים, כאשר סיכוייו של מנכ"ל ש"ס ומנכ"ל רשת החינוך חיים ביטון להשתלב ברשימה - גבוהים.

לא כך המצב במפלגה החסידית, 'אגודת ישראל', שם מועצת גדולי התורה של המפלגה לא צפויה להתכנס ולא צפויה לקחת חלק בהחלטה על סדר הרשימה לכנסת.

הסיבה: תקנון המפלגה קובע כי צירי המפלגה הם אלו שקובעים מי יהיו הנציגים ברשימה לכנסת. והצירים, כפי שדווח כבר, עשו זאת במהלך ועידת 'אגודת ישראל' שהתכנסה בנתניה, שם הוחלט כי סדר הרשימה הוא: יעקב ליצמן, מאיר פרוש, יעקב טסלר וישראל אייכלר. השבוע, צפויה 'ועדת השמונה' להתכנס כדי לאשר את הרשימה הסופית.

יצוין כי ההחלטה על שיבוצו של ליצמן בראש הרשימה החסידית וממילא בראש רשימת 'יהדות התורה' התקבלה עוד בטרם נודע דבר החקירה בעניינו, ששוטפת את הכותרות מאז יום חמישי, אז נחקר בלהב 433 בחשד למעורבות בהשגת חוות דעת פסיכיאטרית לטובת המורה מלכה לייפר שברחה מאוסטרליה לישראל וחשודה בעבירות חמורות.

ליצמן, צפוי להיחקר השבוע שוב ולהישאל על מסכת הראיות שאספו החוקרים נגדו, מהן עולה החשד כי התערב לטובתה.

יצוין כי עדיין לא ברור האם בעקבות החקירה תישקל מחדש הצבתו בראשות רשימת 'יהדות התורה'.

כך נוצר מצב שבעוד מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' ומועצת חכמי התורה של ש"ס, הן הקובעות הרשמיות של סדר הרשימה של מפלגותיהן לכנסת, הרי שבסיעה החסידית, שם הפכה בשנים האחרונות 'המועצת' לדומיננטית ביותר, הרכב הרשימה נותר בידי צירי המפלגה ולא בידי האדמו"רים.

תוכן שאסור לפספס
21 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
באזיה מפלגה הכל יכול להתהפך בגלל דעתו של אדמו"ר אחד, האדמורים מעורים בנעשה פי כמה וכמה מאצל ברית יענקוש דרעי, רק חבל שחסידים לא משקיעים ביח"צ כמו הכתבה הזו.
חיים17.02.19
15
על זאת אין מענה
אגודת המאגדים17.02.19
14
בעקבות כך שהמפלגות החרדיות גזרו את המכסות על עולם התורה.
יונתן17.02.19
הם עסוקים בפח הזבל של ההשקופעע.. עסוקים בשריפת פחים חסימת צמתים, ביזוי רבנים.. פשקוילים, רדיפת חיילים ובילוי באילת, מכות עם שוטרות..ולכן אין להם זמן להצביע
פשקויל הפסל 17.02.19

הצגת כל התגובות

13
כל המועצת עובדת אצל ליצמן במשרד הבריאות
בבציק17.02.19
12
או שלדעתכם רק אידיוטים קוראים פה באתר
דודי17.02.19
11
השאלה הגדולה למה ערוץ חשוב בוחר לתפוס צד בשקר כזה גס שהיום הטפשים ביותר לא חושבים שבדגל ושס הרבנים קובעים נ.ב רק אתמול אמרתם שדרעי מבקש להחליף את הרשימה אז חלס עם שקרים
יוסי17.02.19
10
בשונה מאגודת ישראל שם רק הרבנים מחליטים בדגל ושס הכל נקבע רק ע"י העסקנים יענקי אריה ודומיהם לכן צריך לעדכן גם את הרבנים
שוקי17.02.19
9
ליצמנפרוש הם מועצת גדולי התורה, והם לא צריכים שדרג האדמורי"ם יאשררו להם. ומי האדמו"ר שיכריע לפרוש מה לעשות ? הרי פרוש הוא זה שבוחר כל פעם את האדמו"ר שיאמר לו לעשות מה שהוא רוצה !!!
חי חי חי17.02.19
8
בניגוד לדגל וש"ס שהתככים שלהם לא נגמרים, והם נזכרים לכנס את הרבנים שלהם רק בגלל הבחירות וסמוך אליהם. מועצגה"ת כבר התכנסה בנתניה, בעת הכינוס הארצי, בחדר צדדי יחד עם כל האדמורי"ם, שם הוצגו לפניהם המועמדים השונים, וגדולי ישראל נתנו את ברכתם ורק אח"כ הם הופיעו לאישור העסקנים.
דוד שפירא17.02.19
7
כל הכתבה נכתבה עבור השורה האחרונה. יש רצון (מאד לגיטימי לענ"ד) לדחוק את יעקב ליצמן מהרשימה למקום לא ריאלי עקב החשדות הכבדות (ולכל היודעי דבר זה הרבה יותר מחשדות....) נגדו. אולי לציבור החרדי זה נורמלי ואפ' מכובד לנהוג כך כדי לעזור למשפחות האדמורים. ואפילו אם זה להגן על אשה שעברה על עבירות
שלום עליכם, עליכם שלום17.02.19
6
הסיבה פשוטה, אין צורך בהתכנסות, אם הנציגים נבחרים נציג מכל חסידות גדולה אז כל אדמו"ר קובע את הנציג שלו, בשביל מה התכנסו? שהאדמו"ר מבעלז, התייעץ עם האדמו"ר מגור איזה נציג הוא יעמיד מטעמו? אין ענין לעשות כתבות בכח...
מוטי17.02.19
5
אולי בכנסת יצליח יותר מאשר עם גריברג... סתאאם. ברוכי הוא תותח עבודה ולצערינו בגלל שנעשה מעשה שלא ייעשה ע"י עסקנים מעליו, אנו סובלים מראש עיר לעומתי כרמי גרינברג. בתקוה שימדו את הלקח לפעם הבאה.
דני כהן17.02.19
4
לא מצביעים לליצמן נקודה אין מה לדבר . עם דגל התורה ייפרד. מאגודת ישראל י שהיה לעירית ירושלים הצביע לדגל התורה
א. קליין17.02.19
3
אם העסקנים הישנים שכבר נמאס לראות את פרצופם לא יוחלפו בדם חדש, אז המפלגה יכולה לשכוח ממני ומעוד כאלה כמוני. זה הזוי שאנשים יושבים בכנסת 30 שנה ולא מתכוונים ללכת לשום מקום.
שלומי17.02.19
2
עובדת. הציבור פיתח מחשבה עצמית וכבר אי-אפשר לעבוד עליו עם מכתבים וסיסמאות. הוא יודע בדיוק איך הדברים מתבשלים ואיך ההחלטות מתקבלות ובעיקר מי מקבל אותן.
דוד17.02.19
1
גם {בדגל} וגם בש"ס "העסקנים" החליטו נמנו וגמרו רק הרבנים יתכנסו לאשרר את החלטת "הראיס" מכלוף "המסולא מפז", כי "על פיו ישק כל דבר", עד להחלטות "להב" 433 הוא והרב ליצמן יעקב הי"ו, וד"ל! תודה למערכת המכובדת!
נוית לוי17.02.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..."

רגע לפני שמירון נסגר - כך נראה ציון הרשב"י מהאוויר • צפו

חזקי שטרן | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24