כיכר השבת

ארבע שנים אחרי פסח

"עזות מצח"; ביהמ"ש דחה את תביעת הנופשים החרדים

עשרות חרדים שהתארחו בפסח - לפני 4 שנים, באי רודוס שביוון, תבעו 733,623 שקלים מ'שיינפלד תיירות', בשל שורת תקלות, אך ביהמ"ש דחה את תביעתם והחברה תשלם רק 90 אלף שקל (בארץ)

42
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ח באדר א' | 05.03.19
חילזון בסלט על רקע הבריכה
חילזון בסלט על רקע הבריכה (באדיבות המצלם)

עשרות נופשים חרדים שהתארחו בחג הפסח, לפני כארבע שנים, בחופשה של 'שיינפלד תיירות' באי רודוס שביוון, הגישו תביעת ענק על סך 733,623 שקלים, בשל שורה של תקלות בחופשה. כעת, בית המשפט בפסיקה מפורטת, דוחה את מרבית טענות הנופשים, קובע כי לא הייתה כאן "הונאה" או "עוקץ" ומכנה את תביעתם כ"עזות מצח".

בתביעה, גוללו הנופשים בארוכה טענות קשות על הנהלת החברה ועל כך שמפעילי המלון המקומי ברודוס לא נערכו לקליטת מאות הנופשים ולא נערכו כראוי לספק את דרישות הכשרות של הנופשים שעליהן התחייבו בחוזה ההתקשרות עם חברת שיינפלד תיירות, שיוצגה בהליך המשפטי ע"י עו"ד משה יצחק אוסדיטשר, עו"ד יפתח תייר וחיים חרל"פ - מתמחה במשרד.

"כראיה לרמת הניקיון והכשרות של עלי הירק, יצרפו התובעים תמונה של עלי חסה כשעליהם חילזון, התובעים סבורים כי לא תיתכן מציאות של חילזון על עלי חסה, לו היו כשרותו על מוצרי המזון, בעצמו או ע"י משגיח מטעמו. הנתבעים מבצעים הקפדה על הנדרש מבחינת הכשרות", נכתב בתביעה.

אלא שתשובת בית המשפט שהגיעה לידי 'כיכר השבת', דוחה את כל הטענות.

בפתח דבריו פוסק השופט כי אין הצדקה לתשלום הפיצויים אותם דרשו הנופשים החרדים: "יובהר עוד בפתח הדברים כי היקף ומהות אי ההתאמות שבהן נוכחתי, לא רק שלא מהווים עילה לביטול ההתקשרות ולא מצדיקים השבה מלאה של הסכום ביחס לאף תובע, אלא שביחס לחלק מהתובעים, העתירה לקבלת סעד זה הייתה בבחינת עזות מצח של ממש, מקום בו הוברר כי אותם תובעים פעלו לסיכול השלמת התמורה לנתבעת".

בכתב התביעה נטען כי חברת שיינפלד תיירות הודיעו כי לאור כל המציאות העגומה, במוצאי ליל הסדר עוברים למלון אחר "מג'יק פאלס" כאשר בסופו של דבר נמנע המעבר בשל התנגדות מעניק הכשרות הרב משה נחשוני.

במקביל, טענו התובעים כי האוכל שהוגש במקום, ושעל פי החוזה אמור היה לכלול אוכל בכשרות מהדרין "גלאט ללא שרויה", היה לקוי ביותר מבחינת כשרות, כשלטענתם לעתים היה אסור באכילה אפילו למקלים ביותר ואף המצות שהועמדו לנופשים היו בכשרות שאינה מספקת את הנופשים.

עו"ד משה יצחק אוסדיטשר

בפסק הדין קובל השופט על התובעים: "מצאתי שחלק לא מבוטל מהעדויות של התובעים אופיינו באי אחידות, הרחבות חזית, הגזמה והאדרה באשר להצגת עובדות הנוגעות להשתלשלות העניינים במהלך הנופש, שראשיתו עם ההגעה לשדה התעופה בארץ וההמתנה להמראות ליעד החופשה ברודוס ועד ליום האחרון של החופשה".

השופט דווקא משבח את התנהלות חברת שיינפלד תיירות וכותב כי "לזכות הנתבעת ייאמר כי מחומר הראיות עולה שהנתבעים 2 ו-3 (אשר היו נוכחים במהלך הנופש) כמו גם עוזריהם, לא נותרו אדישים לתלונות התובעים, והציפו אף הם בפני צוות והנהלת המלון את התלונות של הנופשים על הליקויים והחוסרים".

"באשר לסוגיית הכשרות", כותב השופט, "הרי שלאחר שעיינתי במכלול הטענות אשר הועלו בקשר אליה, מסקנתי הינה כי לא הוכח באופן גורף וקטגורי כי הנתבעת לא סיפקה את רמת הכשרות שהובטחה, כאשר גם אם אאמץ חלק מהטענות אודות כשלים שעליהם הצביעו חלק מהתובעים, מצאתי כי הם היו בבחינת אירועים נקודתיים אשר אינם מלמדים על כך שהנתבעת ו/או הנתבע 4, נמנעו במכוון ו/או היו מודעים לכך שהפיקוח שהובטח שאינו מקוים ומיושם בפועל".

בנוסף מפריך השופט בסיום דבריו את טענת הנופשים על הזלזול בהם: "גם אם מצאתי כי הצטברו אי אלו כשלים ו/או חוסרים בנופש שהציעה הנתבעת, עדיין רחוקה מאוד הדרך מלהגיע למסקנה כי התנהלות הנתבעים עולה כדי מרמה ו/או הונאה ו/או תרמית - טענות שרף ההוכחה לגביהן מוגבר (שלא הוכחו אף בנטל הראיה הרגיל) ושעליהן שבו וחזרו התובעים בסיכומיהם. מרבית השירותים, לרבות האירוח, הטיסות, השהייה במלון, ההסעדה והשירותים בתחום הפנאי, סופקו ועל כן עוד יותר לא היה ראוי לחזור ולייחס למי מהנתבעים התנהלות "פלילית", ולרבות לייחס להם תרגיל "עוקץ" כאילו עניין לנו בנסיבות בהן ניטלו כספים של נופשים מבלי שסופק להם דבר".

חברת שיינפלד תיירות שנתבעה על סכום הקרוב למיליון שקלים, חויבה על ידי בית המשפט לשלם סכום של 90 אלף שקל בלבד שיחולק בין חלק מהנתבעים.

תוכן שאסור לפספס
42 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
חברים, אני ידוע כאדם לא פראייר ובדקתי את הנושא מקרוב, אסכם זאת במשפט קצר: שיינפלד היא החברה הכי טובה שהייתי בה, מבחינת אוכל, רמת אירוח, השקעה בכל פרט, הם לא הכי זולים בשוק אבל אני תמיד אוהב להתפנק ולאחת את הטוב ביותר, בדקתי את מה שהיה שם, היו כמה בעיות במלון עצמו והחליטו קבוצה קטנה של אנשים לנסות לע
אפי07.03.19
27
מי ילך איתם לנופש, כשאפילו שהם הבינו שטעו ורצו להחליף מלון, גררו את הנופשים 4 שנים במשפטים, ולא פיצו אותם בכלום, הם ניצחו במשפט והפסידו במערכה, כחרדי נורמלי לא הייתי מסתכן לנפוש דרכם.
יעקב06.03.19
26
בושה וחרפה לנפוש בחג הקדוש בבתי מלון מפוקפקים אשר כמעט לא שייך להינצל מחמץ גמור כפי שהנסיון מראה
שלומי קהאן06.03.19

הצגת כל התגובות

25
פעם אבי ע"ה אמר לי שבדורות הקודמים היו הרבנים מכשירים את הבהמות היום לצערינו התהפכו היוצרות..וד"ל
מאיר 06.03.19
24
א. אסור לרדת מארץ ישראל , גם באופן זמני , כדי לזלול אוכל בחג הפסח , ועוד במדינה טמאה שכפתה עלינו ,(עד ניצחון החשמונאים ) גזירות קשות , כמפורט בתפילות , מדרשים , והלכות חנוכה . ב. איסור ערכואס(= שו"ע , חו"מ , סימן כו , ואכמ"ל) . ג. מושב ליצים למהדרין , במקום שמחת החג , בבית היהודי , פה בארץ ישראל. בק
אורי שטינמץ05.03.19
23
השופט בהחלט צודק,הייתי שם באותו חג פסח ושינפלד עסוק כמיטב יכולתם,בעוד שהתקלה לא הייתה באשמתם ולמרות הכול החופשה הייתה מצויינת כמידי שנה.
איציק נחמיאס05.03.19
22
בקיץ האחרון נסעתי עם הגוף כשרות הזה ואמרו לי שהבריכה מעורבת כששאלתי את נחשוני הוא אמר לי לא יכול להיות והמשיך הלאה . אני לא מדבר על זה שהמשגיח לא ידע לעשות עירוב למלון שהיה בחוץ לארץ ולא היה איך לטלטל בשבת . אני כבר הפסקתי ליסוע עם ההכשר הרדוד הזה
יוסי05.03.19
21
התביעה היא ממש גיוועלדיג הכל כשר אפשר לישמוח שהמנובלים הללו לא זכו כי הם פשוט רצו להיתארח בחינם חילזון על החסה ממש גיוועלדיג פושעים מנובלים אוכלי חינם השופט היה יראה שמים
דויד05.03.19
20
שמעתי על הסיפור הזה והחלטתי לפני שנתיים לנסוע בכל זאת (שאלתי חברים שהיו באותה שנה ואמרו שבסך הכל הם מאוד נהנאו והם לא מבינים את התביעה ), היה ממש מצוין מעל ומעבר, לא מבין מה הסיפור של התובעים, אולי באותה שנה המלון לא היה טוב, הייתי איתם בשנתיים האחרונות בפסח, ובדקתי במיוחד את נושא הכשרות שם, היו שם
אהרון07.03.19
19
מי שקורא את הפרסומות שלהם בטוח שהם מספר 1, והנה מתברר שהם אפס גדול
יעקב05.03.19
18
שיינפלד כבר 30 שנה בשוק והציבור מוכיח נאמנות לחברה שנותנת לו את הכל בשביל חופשה אמיתית למרות שקרתה פעם תקלה שמכונה כח עליון שיכלה לקרות אצל כל חברה אחרת. והגיע הזמן לומר דיי לסחטנים שתפסו טרמפ וחיפשו הזדמנות לעקוץ חופשה ללא תשלום..
אבי אבידר05.03.19
17
היינו שם בחופשה הזו ולא היה כזה נורא אנחנו דתיים לאומים ועוד רבים כמונו אף אחדלא תבע מלבד חרדים שכנראה ניסו לעשות קופה על חשבון שינפלדשבהחלט עמד מאחורי הדברים ונתן פיצוי לכולם. מאז כבר עברו 7 חופשות ואנחנו איתם פסח וקיץ ואין כמו החופשות שלהם!!!! ברמה הכי גבוהה בשירות ובהכל!!
גלית05.03.19
16
איזה יופי חרדים הולכים לערכאות ,מעניין אם השכן שלהם היה תובע אותם בערכאות מה היו עושים . התשובה ממלאים את הרחוב והשכונה פצ׳קוולים נידוי וחרם וזה עוד מקטנה ....חתיכת צבועים ...
חרדיה05.03.19
אם כן למה את קוראת לעצמך "חרדיה" ? מעניין
מנחם 06.03.19
15
גם אם לא תספיקו לנקות הכל - זה יהיה הרה יותר כשר ממלון!! אפילו במשך השנה כ"כ קשה להכשיר מלון ויש הרבה קולות שבחיים לא הייתם מאפשרים לעצמכם בבית. אז קל וחומר בפסח. אני מקווה שהאנשים שנכוו ילמדו את הלקח. אה, וגם כנראה הרבה יותר זול פסח בבית....
תגובה06.03.19
14
חברה שעובדת 25 שנה וכל הלקחוחות שלה חוזרים אליה שוב, בטוח שהצדק איתם. שיינפלד ידועים ביוקרה שלה שעולה משנה לשנה, אז גם אם היה פעם אחת משהו שלא באשמת החברה, אין שום עילה לתבוע אותם ובודאי שלבסוף האורחים קיבלו את כל צורכם ומבוקשם.
מאיר אטיאס05.03.19
13
עושים דבר אסור ואז מתבכיינים ותובעים כשרואים שאין ברכה בכלל בטיול האסור הזה!! הזוי לגמרי! חרדים חדשים עלק!
אני05.03.19
12
כאחד שנוסע עם משפחתו המורחבת קרוב לעשור עם שיינפלד תיירות, וכמובן היינו בפסח המדובר.. אני קובע בוודאות שהתקלה היתה חד פעמית וגם אז לא היתה באשמתם כלל!! השירות, האוכל וכל השאר זאת החוויה הכי טובה שלנו בכל שנה!!
יצחק וינדיש05.03.19
11
אני קורא פה הרבה תגובות של פרגון
אבי06.03.19
10
עצוב מאוד שאנשים חרדים מנסים לעשות הון מתביעות סרק, חברה במשך שנים בונה לעצמה מוניטין מוצדק, (חברי הטובים ביותר היו שם כמה פעמים ולא מפסיקים לפרגן ובדיוק היום יצא לי לראות את הסרטונים של שינפלד באתר שלהם) באים כמה אנשים שמרגישים שבדיוק נגמר להם הקיגל או שלא היה להם כסא בלובי ותובעים את החברה, פשוט
חיים05.03.19
9
המחוזי יבקר את הפסקה לל"ס
ללא שם05.03.19
מי שלא היה בפסח בבית מלון זבל לא יכול להבין כמה רע היה שילמנו עבור 5 כוכבים וקיבלנו בקושי 1 כוכב
יצחק06.03.19
8
אשרי יושבי ביתך ,ובפסח במיוחד
יעל06.03.19
7
לחופשה מאורגנת על ידי חרדים...לעולם לא כדאי להצטרף.מנסיון אחד למדתי שהכשרות לעולם לא טובה...הם שוכרים מלון של גויים שאין להם מושג מה זה פסח...ראיתי עובדים אוכלים סנדוויצים בבכל מקום. ומי יודע מה עוד. ואז כדי להכשיר בכאילו את המלון...המחיר בשמיים. תשארו בבית עם המשפחה.
David06.03.19
6
גם מה 90 לאחר ניכוי העמלה לא ישאר הרבה. כישלון חרוץ
אפי נוות05.03.19
5
בתביעה שכזאת על מכין התביעה להתמקד ולדייק בלשונו, אחרת השופט מנסה 'להעניש' את התובע על זה שהוא היה צריך לקרוא 70 עמודים של סיפורי אלף לילה ולילה עם מליון תיאורים והגזמות ומעט מאוד ראיות... צריך עו"ד עם קצת ניסיון... יש לציין תיאורים רק פעם אחת ובשם כל התובעים יחד, ובודאי לא לכתוב 'עוקץ' 'ותרמית', מה
עו"ד05.03.19
4
הסלט נראה כנאכל, לא נראה לי שמי שאכל ממנו פיספס את החילזון הענק הזה והסכים לגעת בזה . ראית בצלחת חילזון למה אכלת..? רודוס??? פסח??? אי התועבות נשמות, מה קורה?
אהובה06.03.19
3
נוהגים בפסח לאכול רק בבית ולכל הנשים העצלניות תתבישו לכם😫😫😫
לאה06.03.19
2
קראתי ודמעות בעיניים, יהודים נכשלים בשרצים, חמץ בפסח וכו', - וזה רק מה שהם גילו, ד' יודע מה הם לא גילו. הלב נחרד לי. נראה לי במקומם הייתי צמה עד סוף ליל הסדר וטסה בטיסה הראשונה לישראל, לשלם כפול על מלון ולא ח"ו להישאר שם לרגע.
יהודי06.03.19
1
מסקנה אחת ויחידה אסור לנסוע עם נופש מאורגן על ידי חרדים!!! נסענו כמה פעמים והכל זבל 3 שעות עד שאתה מקבל חדר המלון בתפוסה של150 אחוז חיכינו למעליות חצי שעה ויותר ובאוכל היו צריכים לחכות למלצר שיפנה את השולחן כדי שיהיה מקום לאכול בהופעות היה מפוצץ קפה ועוגה פתחו לך מיחם נס ועוגה של אחוה שפרסו אותה יום
עוד נסחט אחד 05.03.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24