כיכר השבת

תפנית מפתיעה • האזינו

הגאון רבי יגאל רוזן: "חוק הגיוס לא רע; ליצמן מת על החוק"

"כשהאדמו"ר אמר לליצמן נגד החוק, הוא כמעט קיבל שבץ, והוא יום וחצי הסתגר בבית ולא יצא, כולל שבת שלא הלך להתפלל"; התבטא הגאון רבי יגאל רוזן, חבר ועדת הרבנים העוסק בחוק הגיוס (ארץ)

89
יוני גבאי | כיכר השבת | ט"ו באייר | 20.05.19
באדיבות וואלה NEWS
באדיבות וואלה NEWS (תמונה: בעריש פילמר ובאדיבות המצלם)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

הגאון רבי יגאל רוזן, חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה' ומי שעוסק בחוק הגיוס התבטא כי החוק המוצע אינו רע לציבור החרדי וכי גם יו"ר 'אגודת ישראל' יעקב ליצמן 'מת על החוק'.

בהקלטה שחשף העיתונאי יקי אדמקר ב'וואלה' התבטא הגר"י רוזן: "ליצמן מת על החוק, וכשהוא נכנס לאדמו"ר מגור, והאדמו"ר אמר לו נגד החוק, הוא כמעט קיבל שבץ, והוא יום וחצי הסתגר בבית שלו ולא יצא, כולל שבת שלא הלך להתפלל. הוא היה בהלם מוחלט, כלפי חוץ הוא נותן תחושה שהוא ממש נגד החוק. כמובן שכלפי חוץ ליצמן חייב להציג את זה אחרת, אבל הוא תומך מובהק בחוק".

מת על החוק. ליצמן (צילום: Hadas Parush/Flash90)

באשר לחוק עצמו טוען הגר"י כי יש צורך בביצוע שינויים: "בשינויים מסוימים, ברור שצריכים שינויים מסוימים, החוק הזה לא גרוע לנו. בודאי שהוא לא ׳טוב׳ אף אחד לא בא ואומר שהוא טוב, אבל אין שום סיבה בעולם לדחות אותו, חד משמעית".

"מה יש כן", הוסיף רבי יגאל אוזן: "בוא אגיד לך מה יש כן, יש ככה; יש יעדים, תיכף נגיע לזה איך ממלאים את היעדים, אבל יש יעדים. והיה ולא עומדים ביעדים אז באחוז כזה או כזה, יפחיתו כסף לישיבות. השאלה באמת אם אין אלטרנטיבה אחרת אם אין משהו חילופי?".

ח"כי 'דגל' (צילום: שלומי כהן)

לדבריו: "עכשיו בוא נראה מה האלטרנטיבה. האלטרנטיבה היא שדוחים את החוק, ותוך זמן הכי קצר כולנו עריקים, ואז יש שתי תוצאות. תוצאה ראשונה: בג"צ מורה להפסיק את התקציבים לכל הישיבות, אתה מוכן לקחת אחריות על כזה דבר?! ב. נכון, כולם יהיו עריקים - ולא יבואו מחר משאיות לישיבת אור ישראל כדי לקחת את כולם לצבא, אבל כשיתפסו את אותם עריקים ינהגו בהם בכל חומר הדין וכולי וכולי לא משנה.

"המדינה היא מדינת חוק, אין אף מדינת חוק שתבוא ותאמר אני לא מבצעת את החוק. הם יכולים להעלים עין אבל לא יכולים להתעלם כשנופל להם ביד. זה אחריות עצומה. אני לא מכיר בן אדם שהוא ברמה שיש לו כתפיים לקחת אחריות על כזה דבר".

המועצת החסידית (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

באשר לעמידה ביעדים הסביר הרב רוזן כי: "יש נתון שאותו לא יודעים, ה-3,100 שצריכים להתגייס כדי למלאות את היעדים, מאיפה הם יבואו? השלושת אלפים האלו זה מגיע מכאלה שלומדים בישיבות ולא מצליחים, אין להם שם מה לעשות והם הולכים לצבא, אנחנו מכירים כאלו.

"בדרך כלל הסוג האלו שהם על גבול הנשירה או ממשפחות קשות יום וכאלה דברים - הם הולכים במאה אחוז לצבא, במאה אחוז הם הולכים. יש לי רשימה מה נקרא חרדים, אתה תמות מזה. חב״ד, זה נקרא חרדים, זה בסדר..".

הגר"י רוזן התייחס להתנגדות של מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' ואמר: "אתה יודע שבזה של המועצת של הרב׳ס, היה רק רב׳ה אחד שלמד את החוק כמו שצריך, זה הרב'ה מסדיגורה, הוא לקח עורך דין, הוא למד את זה כמו שצריך. הוא היה היחידי והוא היה בעד. כל האחרים לא יודעים בכלל מה כתוב שם, לא יודעים מה כתוב שם".

באשר לעמדתו של סגן השר יעק בליצמן התבטא הגר"י רוזן: "הגערר רב'ה אף אחד לא מבין מה קרה לו. אני יספר לך סוד, אבל סוד סוד; ליצמן מת על החוק, וכשהוא נכנס לגערר רב'ה והגערר רב'ה אמר לו נגד החוק הוא כמעט קיבל שבץ, והוא יום וחצי הסתגר בבית שלו ולא יצא, כולל שבת שהוא לא הלך להתפלל בשטיבל שלו. הוא היה בהלם מוחלט.

איווט ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"כלפי חוץ הוא נותן תחושה שהוא ממש נגד החוק. כמובן שכלפי חוץ הוא חייב להציג את זה אחרת, אבל ליצמן תומך מובהק, תומך מובהק בחוק. לכן כל הפרשנויות האחרות הם שטויות והבלים, אני אומר את זה מידיעה ממקור הכי הכי ראשוני שיכול להיות, הכי הכי. לא ברור לא ברור לא ברור לא ברור".

באשר לטענה שתלמידי ישיבות מתגייסים הוסיך הגר"י רוזן: "ענה שבחורים הולכים לצבא, מישהו יכול להתווכח על זה. אין אף בחור ישיבה שהולך לצבא, איזה בחור הולך? אף אחד לא הולך זה בלוף הכי גדול.

"אני לא מכיר אתה לא מכיר אין אף אחד שמכיר. מי שהולך לצבא זה או אצל החסידים או כמו שאמרתי לך קודם מכל המקומות האלו, הם מספקים את המספרים של היעדים. אין בחורים שעוזבים ישיבות והולכים זה שקר וכזב".

תוכן שאסור לפספס
89 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
תדאגו קודם לבחורים שלכם...
ישראל21.05.19
35
האדמור מגור בבית חלקיה הוא באופן אישי התנצל במכתבו והכל על מקומו יבוא בשלום!
12328.05.19
34
מי שקצת קורא בין השורות, אז האמירה היא ברורה. הרב יגאל מסביר בשפה פשוטה מהיכן יגיעו 3000 בחורים בכל שנה שצריכים להגיע לצבא: הם יגיעו, ואני מצטט: מ"הסוג האלו שהם על גבול הנשירה או ממשפחות קשות יום וכאלה דברים". או בתרגום חופשי: מהפריפריה. או בתרגום חופשי עוד יותר: ספרדים!!!!!!!
מישהו20.05.19
לצערינו רבים מהנושרים הינם ממוצא "אשכנזי" ולאו דווקא ממשפחות קשות יום א"כ חלקם אכן מגיע ממשפחות קשות יום. ולהיפך חלקם מגיע ממשפחות מצויינות ומשכונות מרכזיות כמו רמות חלקם מקריית ספר וכו'
יהודה21.05.19

הצגת כל התגובות

33
כל אלו שנלחמים בלומדי התורה במקום שינשקו ידיהם ורגליהם, ויבינו שאין להם קיום בעולם בלי התורה, הם עושים אותו כמטרה לחץ ויום מכפישים שמו בשקרים שלא היו, הוא צדיק גדול, ואוי להם, דבריהם נגדו לא מציאותיים, רק מגודל נחישותם להרוס את חייו אינם יכולים שלא להפיץ עליו שקריהם, מה שהם רוצים שיהיה כי הם רק עושי
ראש הכולל20.05.19
32
בושה וחרפה זה רב מאיפה הרהיב עוז בנפשו לצאת נגד מועצג"ת שה"ת והחסידות (מותר שיהיו חלוקי דעות אבל כך לזלזל) בושה וחרפה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יהודי כאוב21.05.19
31
מי צריך לשמוע ומי הוא הקובע, העסקן שלוחא דרבנן או הרבנן בעצמן דעת מי קובע? חובתך הרב רוזן לשוב ולהבהיר לציבור בנושא הזה! וכי הרבנים לא יודעים את כל הפרטים על ידי שלוחיהם? אשאל את הרב רוזן כראש ישיבה הנחשב כאחד הגדולים בדגל דעת מי שומעים דעת תורה או דעת עסקן? חובתך לחנך את הציבור דעת מי קובע!
דעת מי קובע20.05.19
30
כנראה את הסוגיה במסירות נפש כבוד הרב פיפס. הקב''ה שולח כסף לישיבות - לא אף גורם אחר. מי שמאמין באמת ודבק בהקב''ה באמת לא עושה שיקולים מסיבות תקציביות...ממש שכחו מי שולח שפע. עיין חובת הלבבות שער הבטחון וד''ל...
יעקב20.05.19
29
מצב לא פשוט. ליברמן רוצה להראות שכופף את החרדים. מצד שני הכל זה הצגה. ליברמן לא נגד החרדים באמת. צריך שאדמור מגור שליט"א ידבר עם ליברמן בטלפון בלי שידעו ויש מצב יגיעו למשהו כמובן בלי שום הדלפה שאף אחד לא ידע. ליברמן מקבל מימון ממליארדר חרדי ואפשרי לסדר שידבר. אסור לתת ממשלה לשטן גנץ ולפיד.
י.ל.26.05.19
28
הרב רוזן לא למד את מסכת נדרים דף פ"א ע"א היזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה?!
יוני21.05.19
27
הוא אומר אנשים ממשפחות קשיי יום הם אלה שהולכים לצבא. בדיוק בשביל זה האדמורים והרבנים הספרדים צועקים. איך הרבי מויזניץ אמר הבחורים שלנו בכל מקרה לא ילכו לצבא אנחנו דואגים לאלה מהפריפריה והמשפחות החלשות. אז הנה הגיע הגאון הגדול הענק והאני לא רוצה להגיד מה עוד והסביר לנו איך עובד הראש הליטאי אני ואני
חסיד20.05.19
26
הפלג הירושלמי ידועים בתור שונאים של הרב יגאל רוזן. רק הם מסוגלים להקליט ולפרסם שיחה פרטית בין ראש ישיבה למישהו אחר ולגרום לסכסך בין כולם
המום20.05.19
25
מפתיע לראות שאף אחד לא באמת מתייחס לזה שהדעה של ליצמן לא משנה כלום הוא שומע בקול רבו וזה מדהים ביותר.
עקי20.05.19
24
אני מכיר ערימות של "תלמידי ישיבה" שמחללים שם שמים ברבים כי לא לומדים ומסתובבים כל היום במקומות שלא נדע ומלסטמים את הבריות אבל לא ישלחו אותם לצבא כי יתקלקלו שם.ויותר מדויק כי יהרסו את השידוך לאחים שלהם אז נקריב אותם לסיטרא אחרא כדי להציל את שאר הבית.
אסף20.05.19
23
ולמעיישה מתכוון על מאני. ואפילו לא בוש לומר להדיא, כסף כסף כסף. איפה האחריות על נשמות ישראל שיגיעו לשמד רוחני רחמנא ליצלן??? כי בלי כסף אוי ואבוי לא יהיה לך מכונית שרד או כורסה נוחה וכו' ולא יהיה מי שישיר לך 'ימים'? וככה מה, ילכו אלפי בחורים לשמד העיקר שאתה תישאר ראש ישיבה??? מוטב ייסגרו כל הישיבות
זעקה גדולה ומרה20.05.19
22
משליכים אותם בקסרטינים ואונסים אותם לאכול טרפות בשבת ולשרת את הצאר הציוני
קנטוניסט20.05.19
21
אל תאמן בעצמך, רחמנא ליצלן. כמה מחריד, אדם שהיה מפורסם כל ימיו לגאון בתורה מחנך ומורה דרך לרבים ככה יכול לסטות בדיעותיו לעת זקנה. אם בארזים נפלה שלהבת מה יאמרו אזובי הקיר.
שניידר21.05.19
אלו היו דעותיו מלכתחילה, הוא רק הצליח להסתירם עד כה...
מבין דבר21.05.19
גם אם אתה חושב שאתה מבין יותר ממנו, אזור לך לזלזל. עדיין אלה שמתייעצים איתו יודעים שהוא גדול בתורה, והחליטו להתייעץ איתו ולא איתך.
אבישי21.05.19
20
לציונים יש טבע להיוח גיבורים על חלשים, ככה הם הקימו את המדינה, הם רצחו ערבים על ימין ועל שמאל והחריבו כפרים שלמים וגירשו מאות אלפי אנשים, כולל זקנים ונשים וילדים וחולים, וגנבו להם את הבתים, כי הם זיהו את החולשה של הערבים והקימו את המדינה על חשבונם, כשהם רואים מישהו חלש הם חוגגים עליו, עכשיו הם מטפלי
יוני20.05.19
19
חטפנו את האמת בפרצוף עסקני דגל נהנים וצוחקים הרבנים הם כקליפת השום כל הדת היא רק למצג שווא כלפי חוץ בקיצור זה נשמע לקוח מתוך עיתון נטורי קרתא כי אפילו הפלג נזהר יותר... יתכן וקרב היום שכל הציבור יתפקח ויראה מה עוללו לנו גואלי תקציב הישיבות ...
מורה דרך20.05.19
18
אני מבין שיוצא לכם העינים לראות שאוטוטו אין גיוס ואין מה שיצדיק את עצם קיומכם, אבל בעצם... תמשיכו להאבק על החינוך הטהור. רק מספיק לריב אם צריך חרדים כמו פעם פעם או מספיק חרדים כמו פעם בלבד.
יוסי20.05.19
17
כל המסייעים והפועלים להחלשת התורה יקבלו בעזרת השם מכה קשה מאוד בראש.בזכות הצדיקים
יח20.05.19
תקרא שוב את הכתבה בלי דילוגים לפני שאתה מגיב.
טיפשים כמו פעם20.05.19
16
אוי כמה צדק מרן הגר"ש! בשאט נפש בלי היסוס מוותר ביודעין על אלפי בחורי ישיבות לא חייבי כריתות אפילו לא נושרים אלא החלשים, והלא כולנו יודעים שהנכנס לצה"ל ובפרט חלש אינו יוצא חלש אי אם חילוני חזק
אבי20.05.19
15
שיתנו לליברמן את תיק הביטחון ואת תיק הקליטה והחרדים את השבת והגיוס לחרדים
שיתנו 20.05.19
14
אז אילו רבנים אסור להגיד שהם לא יודעים כלום?!?
אני רק שאלה 20.05.19
13
איפה אלו שיודעים מה זה 'נשמה אחת' מישראל, כמה הקב"ה בוכה על כל נפש יהודי שנופל לצבא, איפה הלב היהודי ???? איפה האחריות ????
אברהם אבינו20.05.19
לא כתבת מספיק סימני שאלה!!!!!!!!!!
א20.05.19
הוא דיבר שכולם מתגייסים כמו בכל הנאומים שלהם...
אבא 20.05.19
12
השאלה למה נתת לציבור להבין במשך החדשים אחרונים שבאמת מתקנים את חק הגיוס!? אם החק הוא כזה טוב, למה אתם מתקשים להרכיב את הקואליציה?
האמת מתגלה20.05.19
11
ממש כך. מידיעה ברורה מרן הגר"ש אוירבך זיע"א שלח במקרים מסויימים לצבא ואין להוכיח מזה שמותר ללכת לצבא, כי יש דין כללי ודין פרטי. הבחורים שהולכים לצבא זה מה שנקרא "נושרים" והם לא הולכים בכלל יעדים וכד' אלא כי אין להם מה לעשות בחיים, לצערינו. זה שכואב הלב על נשמות שמתגייסות לא אומר שצריך לאבד עשתונות ו
יוסף20.05.19
10
הלוואי וכל הגדולים היו הולכים כמוהו בדרך התבונה והריאליות.
נפתלי20.05.19
9
מי יכול להחליט על בחור שתקופה מסוימת קשה לו ונשבר לו ומעשים שבכל יום שהם הולכים לישיבות שבהם יותר קל להם כדוגמת ישיבת רש"י ועוד הרבה מקומות וחוזרים להגות בתורה וגדלים תלמידי חכמים. מי לוקח עליהם אחריות שיאבדו את הדת ואת יראת השמים לגמרי בצבא???? זה נורא ואיום!!!
מוטי20.05.19
8
ואם כן, לפטרו לאלתר. זה ראש ישיבה זה??? שומו שמים !!! ראש ישיבה שמוכן לזרוק במו ידיו אלפי בחורי ישראל לשמד (ואף אם היו הולכים ממילא), לא ראוי להנהיג ישיבה לרגע. ואגב, הוא לא מבין שזה מתחיל בהכנסת יד עמוק לתוך הישיבות, ונגמר בקביעת יעדים גבוהים עשרת מונים, ומי יעצור את זה אז?... יטענו, הרי כבר הסכמת
יהודי כואב זועק20.05.19
7
יש המון שהולכים מרצונם כי אישיותם לא מתאימה לישיב'ה בוחר.. הוא מכיר יותר מכולם את הנפשות הפועלות... לפני שמגיבים צריך באמת ללמוד את הכתוב ואז להתווכח לא על איזה משפט כתוב לא ראוי ועל זה לשפוט מסמך שלם..
הילה20.05.19
6
תסימו לב לזילזול של הרב רוזן נגד רבני אגודה הם לא מבינים אין להם מוסג מה החוק תגידו את זה על רב ליטאי הרב רון תיכוניסת שעבר לישיבה כבר אמרו חזל לפני גר אסור לדבר נגד הגויים כך אסור לדבר נגד הציונים גם בשויץ יש גיוס חובה והיהודים יודעים איך להיסתדר איתו לא צריך להיות מוסר שב ןאל תעשה עדיף
רחמים20.05.19
5
אף אחד לא עוזב את הישיבה בשביל ללכת לצבא..יש כאלה שעוזבים את הישיבה ואז הולכים לצבא.ולא חסר גם הרבה שבכלל חילונים וגם מחשבים אותם כחרדים שמתגייסים. החוק הזה זה נטו כוח וכסף ..כי גם בפטור מלא לכל החרדים עדיין כל שנה יתגייסו מאות .מרצון .
יצחק20.05.19
4
חייבים לומר אמת ר שמואל צדק
אבי20.05.19
3
הרב שמואל חזה את העתיד
מה יהיה20.05.19
2
למה רב מדגל! יגיד משהו בשמו של ליצמן איך הוא יודע!?!?
ע20.05.19
1
השחורים שולחים לצבא
משה20.05.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24