כיכר השבת

סכנת סגירה

ההנהלה החליטה לפטר את ראש הישיבה החרדי

הישיבה התיכונית בעפולה המיועדת לנוער מתמודד קצרה הצלחות רבות בשנים האחרונות בזכות ראש הישיבה העומד בראשה. כעת, ההנהלה החילונית רוצה לפטר את הרב יאיר רוזנברג (בארץ)

86
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ג בסיון | 26.06.19
הבחורים בישיבה (צילום: בחורי ישיבת אורייתא)

ישיבת בסכנת סגירה: ישיבת אורייתא בעפולה היא ישיבה מיוחדת לנושרים או לנוער מתמודד הנמצאים בגיל תיכון, לישיבה יש דרך מיוחדת להגיע לליבותיהם של הבחורים והם מצליחים לקצור אתת הצלחה מדי שנה. כעת, לאחר שנות פעילות רבות הישיבה עומדת בסכנת סגירה, עקב רצון ההנהלה לסגור חשבון עם ראש הישיבה.

ראש הישיבה הוא הרב יאיר רוזנברג דמות מוכרת בעולם החינוך, שפיתח שיטה ייחודית לטפל בנוער המגיע אליו. "הישיבה בנויה על דמותו ואישיותו, ובשל כך ברגע שיפטרו אותו - מפטרים את כל בחורי הישיבה". אומר אחד מצוות הישיבה.

אחד ההורים אומר ל'כיכר השבת': "אף אחד לא חושב שהרב רוזנברג הוא איש של ניהול - הוא איש חינוכי מן השורה הראשונה שעושה עבודת קודש ומצליח בה מעל ומעבר למשוער, לכן אני חושב שגם אם היו כשלים כאלו זה לא אומר שצריך ללכת ראש בקיר ולסגור את הישיבה".

לדברי אחד הבוגרים של ישיבת אורייתא: "הרב רוזנברג הוא כמו אבא שלנו, הבחורים נותנים אימון מלא בראש הישיבה, ואף לא מתרעמים אם החליט כי בחור יסע לשבוע חופש בצימר בצפון, או שהוא פינק בחור בארוחת צהריים וכו' הם סומכים עליו שאם כל בחור הוא מתנהל "על פי דרכו", וממילא ישיבה שהיא כזו טוטליטרית לא ייתכן שיעיפו את ראש הישיבה בגלל בעיות קטנות ולא משמעותיות לחינוך הבחורים".

הורי הבחורים שחשבו שהגיעו אל המנוחה והנחלה עם ילדיהם, גילו כי הרב יאיר רוזנברג הועלה לשימוע בפני מי שמתפעל את בית הספר: "רשת אורט", רשת חינוך כללית שקיבלה לידיה לנהל ולתקצב את הישיבה אך כנראה היא החליטה כי אם ראש הישיבה, שהוא גם המנהל, לא מתנהל לפי נהלי הרשת - מקומו בחוץ.

ההורים פנו אל הרב רוזנברג עצמו שלא שש לדבר על הפרשה אך אמר להם דברים קצרים: "לפני 4 שנים קבלתי את המינוי להיות ראש הישיבה בישיבת אורייתא, באותו הזמן היו במקום פחות מ-30 בחורים שהסתובבו בחוסר מעש, ללא לימודים וללא הכוונה, שהיתי במקום ימים ולילות,שבתות וחגים,בקושי ראיתי את אשתי וילדיי במהלך השבוע אך תחושת השליחות של " כל המציל נפש מישראל", וברכת גדולי הדור שהבטיחו לי שילדיי לא ינזקו מכך עמדה כל הזמן מול עיניי".

"זכיתי להעמיד מתחת החופה 7 בוגרים, אך כנראה, כמו שכתוב בספרים הקדושים, כשיש סייעתא דשמייא לקרב לאלוקים אז השטן מקטרג ביתר שאת".

כאן הוא עובר לתאר מה קרה בפועל: "כתוצאה מהכפשה של אנשים לא ראויים שפוטרו מהישיבה, החליטה רשת אורט לפטר אותי בלי לחשוב כלל על ההשלכות של הדבר, אודה ואתוודה, הרגשתי שאין בי כח להילחם, אינני איש מלחמות, אך בהוראת רבותי שציוו עלי להילחם על מקומי כדי שאף בחור לא יפול לרחוב חס ושלום, יצאתי למאבק על שמי הטוב ועל עתיד הישיבה גם יחד, נכון לעכשיו זה לא עזר, ההרגשה היא שהם קיבלו החלטה לא נכונה".

אחת האימהות מספרת: "כאמא לשני בנים בישיבה אחד סיים בשנה שעברה ואחד עדיין שם אני יכולה רק להודות ולהלל את הרב יאיר. הבנים אהבו ללמוד שם ורק חיכו שיגיע יום ראשון לחזור לישיבה זה היה יותר מבית והם היו יותר מהורים לילדינו כמה חום כמה אהבה הבן יצא משם בחור שלא מפספס תפילה במנין בחור טוב ירא שמיים מי יודע אם היה מתגלגל חלילה לרחוב מה היה קורה לא יכולנו לבחור ישיבה טובה יותר מזו ואני מקווה שהרב יאיר ימשיך בדרך הזאת כי בלעדיו הישיבה לא קיימת".

עוד אחת מהאימהות סיפרה: "אנו חווים לרב הכרת הטוב שלא נאמד בעולם הזה לרב יאיר, אנו חווים וחייבים לו מעל ומעבר לכל עבודתו נאמנה וקודש לילדים ולא לכבוד ולתהילה הוא עושה וכאם חד הורית אני יכולה להעיד על שני בני שכל מה שהם היום בזכותו הוא וכל עליה בזכותו הרב לא נתן להם להגיע לשום מצב נתן מוטיבציה ותמך בכל רגע ובכל מצב הוא מבחינת מחנך".

"הרב יאיר הוא כמו אבא ובעיקר חבר לא ראיתי בשום מקום אהבה לפרטים הקטנים המציאות מדברת בעד עצמה כולם פה אחד אוהבים אותו הילדים ממש אבל ממש כואבים ומבולבלים לא רוצים להמשיך בלעדי הרב ממורמרים על ההחלטה ולא יודעים מה לעשות הם אומרים בפרוש אין הרב יאיר לא ימשיך לנו אין מה לעשות בלעדיו הם נסעו מרחקים של שעות עד לישיבה והסכימו לפנימיה בזכות האיש היקר הרב יאיר ".

הנהלת הישיבה הגיבה לפניית 'כיכר השבת': "אנו לא מעוניינים לערב את התקשורת מהנעשה בכותלי הישיבה. המלחמה על החזרת ראש הישיבה נעשית על ידי ההורים ובאחריותם".

מרשת אורט נמסר בתגובה: "רשת אורט השקיעה ומשקיעה סכומי כסף גדולים ב 13 מוסדות ומסלולים לחרדים שהיא מפעילה בהצלחה רבה, כולל בישיבת אורט אורייתא עפולה, שגם כיום היא עדיין גרעונית. יעידו על כך העמותות והרבנים שהרשת איתם בקשר ומפעילה את מוסדותיהם. לצערנו, נתגלו ליקויים בהתנהלות הישיבה והדברים בבדיקה. טרם נתקבלה החלטה סופית בעניין. מפאת כבודם של עובדיה ומנהליה של הרשת, לא ניגרר לנהל את הדברים בתגובות לתקשורת.,

,אנו רואים את טובת התלמידים לפני כל דבר, והרשת פועלת להצלחת כל תלמיד ותלמיד במסגרותיה, וגם בישיבת אורט אורייתא. אנו נערכים לפתיחת שנת הלימודים תש"פ בתנופה והצלחה בע"ה, לפחות כפי שהיה עד כה ויותר."

".

הרב רוזנברג (קרדיט: תלמידי הישיבה)
קבוצת וואטסאפ של הורי הישיבה
תוכן שאסור לפספס
86 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
70
מיכאל ליבוביץ זה הזמן שלך לעזוב את אורט, איך תגיע לימים הנוראים
שמעון04.07.19
69
אין אדם אחד שפוי ברשת אורט שאיכפת לו מהבחורים.הרי הבחורים ילכו בחלקם לעבריינות.למה זה לא כואב לאף אחד במדינה,איפה גפני או דרעי,למה זה לא מעניין אותם
ילד04.07.19
68
אני מכירה את משפחת שיצר המחותנים ובטוחה שיש להם חתן צדיק
ציפי03.07.19

הצגת כל התגובות

67
הרב יאיר אין עלייך בעולם,אתה הצלת את החיים שלי, מי יודע איפה הייתי היום בלי ההכוונה שלך
דניאל30.06.19
66
אורט תתעוררו! תגדילו ראש, תתעלו על עצמכם. כל כך הרבה תמיכה ואהדה לרב יאיר, . לנגד עיניכם צריכה להיות ההצלחה וההישגים של הבחורים, כל זאת, בזכות המסירות והאישיות המיוחדת שלו. די להאשמות הסרק,די לקטנוניות,.תנו דעתכם ולבכם על המשפחות,התלמידים וכל מי שעלול להפגע מכך,.תמיד אפשר לתקן מה שנראה כלקוי.רדו מהע
נוח27.06.19
65
רשת אורט מפעילה עשרות כיתות טכנולוגיות וההליכה לקמפיין ציבורי בכותרת כזו במקום לדבר על העניינים גופא מעידים כאלף עדים על בעל העניין . מאמין לרשת אורט וחושד במנהל ומקורביו.
אליהו27.06.19
חחחחח אתה מאמין לעצמך כך כדורים ולך לישון
ששון02.07.19
64
סמים סמים סמים
חחחחחחח27.06.19
63
שיחזור בתשובה כבר
נועה הראל27.06.19
62
יהודי שפוי=תורה !!!
מיכאל הכהן26.06.19
61
שמעתי שהשר ישראל כץ מעורב בעניין
דניאל04.07.19
60
הרב יאיר האיש והאגדה, אל תדאג אתה תצליח בכל מקום שתלך, יש לך סייעתא דשמייא כי אתה עובד עם אלוקים ובשבילו יתברך להציל נשמות תועות וטועות
אעטרת ישראל04.07.19
59
מאז שהרב יאיר הגיע לשם הישיבה פרחה ופרחה מיום ליום
הרב חיים הורביץ02.07.19
58
די לכל המגעילים,כולם יודעים את האמת שהרב יאיר הוא מספר 1 בנוער נושר
יום טוב30.06.19
57
עם כל הכבוד להרב יאיר רשת אורט היא הרשת האחראית על הישיבה הזו, ואם ע"י שיקול דעת הרשת (לא שיקול דעת אישי או מגזרי, אלא שיקול דעת מקצועני נטו [מתוך ידיעה]), הוחלט לפטר אותו, כנראה שיש להם סיבה אמיתית לזה, ואני נוטה יותר להאמין לרשת מאשר לאלו שבחרו להוציא את הסיפור הזה לתקשורת. אם הם שלחו את זה לתקשור
אני27.06.19
56
האחרונות הבנתי שהם עושים חיל בכל מה שהם עושים עם הבחורים משקיעים בהם הרבה זמן וכסף בנו הכול מאפס ועוד דברים שאף אחד אחר לא יעשה הכי קל להרוס הכל השם יעזור שיצליחו
ישראל27.06.19
55
אני למדתי תקופה בישיבה הזאת והרב יאיר הוא יותר מההורים שלי. כמה מדריכים בשביל קצת כבוד עושים חילול ה' ומוכנים להעיף לרחוב 90 בחורים מנוער בסיכון לרחוב. אני פשוט בהלם מוחלט
א26.06.19
54
לפי דעתי הרב יאיר יכול להצליח פי מיליון בישיבה אחרת,באורט יושבים על ראשי הישיבות על הראש שלהם ולא נותנים להצליח
איתן08.07.19
53
כואב הלב על הרוע של אורט,אבל אנחנו שמחים שאורט ישארו עם בניין ריק,שידפקו להם
ארי מיכאלי04.07.19
52
חבלמאד מה שקרה שם0.ישיבה מדהימה שיכלה להצליח עפ 300 תלמידים
דוד04.07.19
51
די לצביעות,תחליט אם אתה חרדי חסיד או משתף פעולה של הרשעים שרוצים לזרוק 90 בחורים לעבריינות
ליבוביץ01.07.19
50
אני מכיר אישית את המקום יש לי בן דוד שלומד שם דייי לשנאה החילינות הרב יאיר רוזנברג פשוט איש חם ותומך בכול צעד שלך בחיים לא מפטרים רב שמוציא בחורים מפעילות וטמת מסמים זה לא אפשרי פותחים מקומות לנוער בסיכון בשביל שליח כמו הרב יאיר רוזנברג♥️
צדק27.06.19
49
מוסדות שעטנז אינם ראויים להיקרא ישיבה ובפרט מוסדות פסולים של הרשת החילונית אורט.
יוני26.06.19
48
יש אחלה חניה שם ליד הפנמיה
פילוסוף וסליומן07.07.19
47
לאורט לא חשוב הכסף.הם מספחק עשירים כי אחרת הם היו עושים חישוב כלכלי שהם מאבדים מקום עם 100 בחורים ותקציבים ענקיים שהמדינה נותנת לנוער בסיכון
איציק04.07.19
46
הרב יאיר,זוכר את השנים בעטרת,איזה שטייגען איזה חברות.....אל תתרגש מאף אחד,אתה תצליח בעזרת ה בכל מקום שתלך בסייעתא דשמייא.חזק ואמץ
משה 04.07.19
45
אדם משכמו ומעלה שהציל את הבן שלי, אנשים רעים ומושחתים רדפו אותו על לא עוול בכפו, כולם יודעים את האמת במיוחד ליבוביץ
אשר01.07.19
44
הרב הוא אחד האנשים שהכי מבינים בנוער נושר,הציל עשרות בחורים מאבדון רוחני
מיכאל ליבוביץ30.06.19
אם זה מה שאתה כותב אז איך אתה מפטר ????????????????????????
בצלאל בסול01.07.19
43
אף אחד לא באמת יודע מה קרה בישיבה אולי הרב יאיר טוב לתלמידים אך הוא עשה דברים שלא מכבדים שום רב בשום דרך שהיא ועל זה אין כפרה ומחילה!!!!!!
אנונימי30.06.19
42
זה לא אני משתמשים בשם שלי 😂
תגובה לה 53 07.07.19
41
חבל כל כך,בתור אדם שמתעסק בנוער נושר זאת היתה ישיבה מדהימה,והרב יאיר הוא אדם מיוחד במינו
אשר04.07.19
40
אם אני יצטרך להתערב זה יהיה מסוכן לא היה כלום כי אין כלום !! ואם הרב יאיר מפוטר גם אני מתפטר אין על הרב יאיר בעולם !!!!!!!!!!
ביבי נתניהו03.07.19
39
תברח מאורט החילוניים ותקים אימפריה כמו שמגיע לך
זלמנוביץ01.07.19
38
אורט החילוניים לא ראויים לאיש חינוך כמו הרב יאיר הצדיק
מיכאל ליבוביץ30.06.19
37
הרב שלח בחורים לצימר?
ואיפה העובדות?!27.06.19
36
כל כך חבל שעוד 100 בחורים יסתובבו ברחובות
דוד08.07.19
35
פיטורו של הרב יאיר גרם לכאב רב ש90 בחורים שהולכים לרחוב ורשת אורט לא אכפת להם מכלום מנכ'ל אורט צביקה פלד אמר שלא "אכפת לי ליזרוק 90 בחורים לרחוב" מנכ'ל אורט צביקה פלד פיטר ביגלל שוחד כסף מהמערכת
אליהו 15.07.19
34
יש לי אח שהרב יאיר בנה אותו מ0,כל כך חבל שלא נותנים לו להמשיך ולהציל עוד בחורים
מוישי04.07.19
33
הייתי בישיבה הזאת ואני חושב שמבחינת זיצים והתחברות לאלוקים זה הישיבה הכי טובה שיש חבל שהלכתי אני חוזר לשם עם אישתי
מאיר גרין 02.07.19
32
הרב יאיר לך משם זה קטן עליך ההתקשקשות עם ליבוביצים למינהם,פתח מקום של 500 בחורים
דודי30.06.19
31
חברים כדאי לנשום עמוק,אורט יבינו שעשו טעות, יגיעו לסולחה והכל יסתדר, לא שווה להם להפסיד את השם שלהם, .הרב יאיר איש חינוך משכמו ומעלה שתורם רבות למען הנוער הנושר. עם עובדות לא מתווכחים, . חבל על אנרגיות שליליות ,תגדילו ראש!
יאנוש קורצ"ק04.07.19
30
הרב אלבז עשה את עיסקת חייו
יעקב04.07.19
29
מתי תחזור בתשובה על כך ששתקת ש100 בחורים יחללו שבת,זה עצוב, איפה מוישה גפני למה הואנ לא מערב את שר החינוך,איפה יעקב אשר, לאף אחד אין השפעה על מנכל אורט
שמעון04.07.19
28
חבל מאד, אבל הרב יאיר צודק שהוא עובר לרב אלבז
משה נינצינסקי04.07.19
27
הרב יאיר איש חינוך ענק, אורט וליבוביץ עשו שטות אדירה כי ברגע שהוא הולך הישיבה מתמוטטת
לוי יצחק04.07.19
26
הרב יאיר בוא נפתח ישיבה עם מורנו הגאון הרב אזרחי ותכבשו את עולם הישיבות
יאיר01.07.19
25
בושה וחרפה לאורט
אורז27.06.19
24
אההה זה אתה מאורט ??? נדפקת על כל השכל
קובי ישראל 01.07.19
23
מי שכותב תגובות כאלה גועליות שיתביש לו מה אתם מבינים בכלל בכל הסיפור הזה יש המוןןן בחורים שחייבים לרב יאיר את החיים שלהם היעקר להשמיץ בתגובות רשת אורט היא רשת חילונית שבא נגיד בצורה עדינה לא ממש אוהבת את עולם התורה לא ממש הכפת להם אם בחור יקום לתפילה או יניח תפילין או יגיד קריאת שמע לא הכפת להם שבחו
לכל מו שכותב תגובות לא במקום30.06.19
22
לא מאשימים שום חילוני ממש לא זה פשוט אסון לפטר כזה שליח 90 בחורים לפח כול העבודה של נוער נושא זה שנים של חינוך זה ממש לא צריך לקרות וה אמרת על חילול השם יש 3 אנשים שאבא בשמים לא יסלח להם ממש חוזר בתשובה אתה הרס חינוך געול נפש אין לך נשמה.
צדק 27.06.19
21
ממה יפרנס הנוער המתמודד את משפחתו? הוא יהיה ראש ישיבה? או יילמד תורה בישיבה?
דן סגל27.06.19
20
אחרת מה האינטרס שלהם לממן ישיבה כזאת?
ללא שם27.06.19
19
הו הו הו אורייתאאאא הו הו הו אורייתתאאא
ארי מיכאלי02.07.19
18
האשים את המדריכים בדברים לא הגיוניים ועשה להם עוול נוראי שלא יודע אם יסלחו לו בכלל!!!
אנונימי30.06.19
17
זה לא אמיתי שאתם ככה מפטרים את הרב יאיר ,הרב יאיר איש מעל הטבע הוא מיוחד במינו בחיים שלי לא מצאתי כזה בן אדם נחמד שאוהב לתת לך הכל רק כדי שיהיה לך טוב פשוט בן אדם טוב עם לב רחמן יודע איך לגשת לבחור גם שעובר עליו מה שעובר אין על הרב יאיר בעולםם אוהב אותך הרב דניאל י.
דניאל27.06.19
16
כדאי שתבדוק את העובדות לפני שאתם יוצאים בכותרות
חיים26.06.19
15
לפני שאתם יוצאים בכותרות בומבסטיות
אלעזר26.06.19
משקפת מספיק את אישיותו של הרב יאיר
מוישה27.06.19
14
הרב יאיר,כבר בעטרת של לפני 20 שנה היית נחשב משהו מיוחד
מוטי01.07.19
13
לא יודע מי אתה אבל זה נראה שאתה חלק מה עושים רע למקום הזה וחבל שתכחעש ישבתי עם העורכי דין לפני שנכנסתי לתקשורת כל מה שהיה שם בסיבות לפיטורים או לשיטתך לסיבות למחשבה עלהם זה בעיות של נוהלי רשת שאתה עובד בה רשת אורט אין שם שום משהו לא חוקי לא אתי ואפילו לא בעייתי אני מוכן לחשוף כאן את עקרי הדברים הרב
אבא שמעורב בפרטים28.06.19
12
כמה נוח להאשים את החילונים. אף מילה על השחיתות, על המעילה בכספים, על העדפת תלמידים מקורבים. בואו נגיד את האמת, לא מדובר בצדיק אלא באדם שמעשיו עולים כדי חילול השם!
מישהו27.06.19
אני נהג שלהם והם אנשים צדיקים שעשו להם סתם ביגוע איזה 3 מסכנים שמחפשים לעשן... ודי למבין בתאבון עם הקנאה
עבד נהג02.07.19
כמה נוח להגיד את זה אבל בתכלס הרב יאיר אמור ללמד לא לחשבן כספים ואם בטעות הוא טעה ולא בכוונה בדברים הקשורים לכלכלה זה לא אמור להיות אחריות שלו אלא של המנהל האדמניסטרטיבי
תלמיד מהישיבה27.06.19
11
זה פשוט חוצפה לעשות רע ולמרר את החיים של הראש ישיבה הרב יאיר. חוצפה!!!
עגול 27.06.19
10
למדתי כמה חודשים בישיבה זו ישיבה אחת מתוך בערך 18 ישיבות (שזה אומר שאני לא היסתדרתי בישיבות הרבה ואת רובם עזבתי לא בטוב במילים יפות) זו הייתה הישיבה האחרונה שלמדתי בה והראש ישיבה פשוט מלאך לא ניתקלתי בראש ישיבה זהב כמותו אם אומרים שהוא כמו אבא אני אומר שיותר מאבא אם מפטרים אותו זה עוול למעלה 80 בחור
שמואל עובדיה27.06.19
9
אתם פשוט לא מודעים לקשיים שיש לבחורים בגיל הצעיר ואתם לא מודעים למה שהרב יאיר עושה לי יש סיסמא אחת בחיים "כל בחור הוא יהלום רק צריך לדעת איך ללטש אותו" וכמו שיהלום יוצא מהאדמה מלא בוץ ולכלוך ורק אחרי ליטוש יוצא האור אז ממש ככה זה הבחורים הללו והוא עושה עבודת קודש וממולץ לכם להחזירו לאלתר
משה 26.06.19
8
יש מוסדות או רשויות עירוניות שבוחרים בעלות על בתי ספר לפי הכסף. יש מהלך לתת גם מוסדות דתיים לניהול לרשתות מצליחות כלכלית. ראו זה אסון. אין להם הבנה תורנית ובשעת משבר אפשר להפסיד את החינוך התורני.
מורה26.06.19
7
למי שלא מכיר זה ישיבה שמשלבים לימודי קודש עם מקצוע לבחורים שלא מסוגלים לשבת וללמוד כל היום תורה ולבחורים בסיכון בתור בחור בישיבה הישיבה היא הבית שלי והרבנים הם כמו ההורים שלי מקריבים את החיים שלהם בשבילנו והגאווה הכי גדולה שיש זה לראות בחורים שבסופו של דבר עולים על הדרך המלך ויוצרים לעצמם קו חיים בר
אבי27.06.19
6
ואם ההנהלה הייתה המסיון אז גם היו שולחים לשם את הילדים ללמוד? כנראה שלא. אז מה זה משנה אם ההנהלה היא (מסיון) חילונית או (מסיון) נוצרית או דרוזית או צ'רכסית, מוסלמית, רפורמית וכו'... זה לא חרדי. נקודה!
ללא שם27.06.19
5
חוצפה גועל נפש כל הקללות שרק אפשר. הרב הזה אם לא הוא אנשים היום היו מתים/מסוממים/חילונים/מתא הכי קיצוניים גועל נפש שישרף לכל אחד מהנותנים יד בזה המשפחה אמן אני אישית אתפלל על זה גם בקטע כספי יעזבו חצי מהבחורים
יצחק ben chaim27.06.19
4
הרב יאיר אין כמוך בעולם כלל!! חבל, אבל עוד לא מאוחר, בא נחכה וישועת ה' כערף עין
אריה26.06.19
3
מדברים שהרב מילצקי לוקח אותם בתור סניף ביוקנעם
דני 04.07.19
2
שמעתי שהם עוברים לרשת אור החיים של הרב אלבז
משה04.07.19
1
עזבו אני בתסבוכת הלוואי שכל הגלגל יחזור אחורה חצי שנה והישיבה תמשיך להיות טובה כמו שהייתה ונרד מהץ הגבוה שטיפסנו עליו
מיכאל ליבוביץ02.07.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24