כיכר השבת

בתוך שבועיים

תוגש בקשה לפירוק עמותת ועדת הרבנים לענייני תקשורת

הרשות לתאגידים במשרד המשפטים תבקש בשבועיים הקרובים לפרק את עמותת 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' לאור הליקויים שהתגלו, כך נודע ל"כיכר השבת" (אקטואליה)

61
אבי רבינא | כיכר השבת | ח' בתמוז | 11.07.19
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

פרסום ראשון: הרשות לתאגידים במשרד המשפטים תבקש בשבועיים הקרובים לפרק את עמותת 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת', כך נודע ל"כיכר השבת".

על פי המידע שהגיע ל'כיכר השבת', הרשם יבקש לתפוס את כל נכסי העמותה ולהסמיך את המפרקים הזמניים שימונו לפעול ליישומה של תוכנית הבראה לעמותה, ולדאוג להמשך תקין של ועדת הרבנים לענייני תקשורת.

מינוי המפרקים נדרש לאור הליקויים החמורים שנתגלו בתפקוד העמותה ומנהליה, ולאור ממצאי דו"ח רשם העמותות שפורסם ב'כיכר השבת'.

בחודש מרץ האחרון נכתב דו"ח שני של רשם העמותות, המפרט את התנהלות עמותת ועדת הרבנים ומציג אותה כמי שפועלת בניגוד ל'חוק העמותות'. על פי הדו"ח, עולים חששות כבדים לשורת עבירות חמורות. יודגש, כי בכתבה מובא חלק מזערי בלבד ממאות המקרים הבעייתיים שחשף הדו"ח.

בתחקיר ענק שפורסם כאמור ב'דה מרקר' על ידי העיתונאי נתי טוקר, על התנהלות ועדת הרבנים, המבוסס על מסמך רשם העמותות, נראה כי הדו"ח הכספי ל-2007 העיד על הכנסות של 620 אלף שקל, כמו גם על העובדה שבהמשך הכנסותיה צנחו ל-20 אלף שקל בלבד, למרות שהפעילות נמשכה כרגיל.

מאחורי הקלעים פועל מזכיר הוועדה יונתן לבקוביץ, שמאז שנת 2016 אינו מורשה חתימה, אבל גורם חרדי המעורה בנעשה יודע לומר שעדיין "הוא הבוס". השם הבכיר והפחות מוכר מה'וועדה', הוא זה של יהודה דוויק, תושב בני ברק, שמוביל מהלך להשתלטות על כל שוק הסלולרי החרדי, והכנסותיו בחודש - דרך חברה בתחום שמנהלת אשתו - מגיעות ליותר ממיליון שקל.

בעלי חנויות העידו על כך שמכשיר הנמכר דרך הוועדה יקר הרבה יותר מאשר מכשיר שמוכר היבואן. כך לדוגמה, מכשיר נוקיה כשר מדגם 3310 נמכר על ידי דוויק ב-345 שקל, בעוד משווק יכול לרכוש אותו ישירות מהיבואן ב-220 שקל בלבד; מכשיר בשם אפטק נמכר על ידי הוועדה ב-235 שקל, אבל משווק יכול לרכוש אותו ישירות מהיבואן ב-150 שקל.

"נוסף על כך", נכתב בסיכום הביקורת של רשם העמותות, "נראה כי העמותה אינה מקדמת את מטרותיה הרשומות, ואינה מדווחת כנדרש בחוק. כמו כן, הדיווחים המעטים שכן הוגשו על ידי העמותה, בחלוף שנים רבות מהמועד הקבוע לכך בחוק, אינם תקינים ואינם מבטאים לכאורה הלכה למעשה את הוצאות העמותה והכנסותיה".

"מהמידע שהתקבל בידי הרשם, עולה כי הדיווחים שנמסרו על ידי העמותה אינם משקפים את פעילותה הממשית של העמותה, ומכל מקום, קיים חשש ממשי כי העמותה פועלת באופן שמביא תשואה כלכלית לגורמים קשורים, מבלי שהדבר יקבל ביטוי במסמכיה, בניגוד לחוק העמותות".

עוד נכתב בדו"ח: "נוסף על כך, עולה חשש כי חברי ועד העמותה וחברי ועדת הביקורת: אינם ממלאים את תפקידם בעמותה, לרבות אי שמירה על נכסי העמותה; מוסרים לרשם מידע חלקי, ובחלק מהמקרים אף עולה חשש כי מסתירים מידע מהרשם".

בתגובה לטענות הללו, מסרו בוועדת הרבנים לענייני תקשורת ל'דה מרקר': כי "הוועדה נוסדה על ידי גדולי ישראל ומוכוונת על פי הוראותיהם בלבד. כל ההאשמות מקורן בגורמים אינטרסנטיים בלבד. כל לקוח שרכש מכשיר כשר עשה זאת מבחירתו החופשית, ובחר להיכפף להוראות הרבנים ולהגן על עצמו ובני ביתו מפגעים רוחניים. כל גורם הפוגע במטרה יסודית זו מונע את חירותו של הלקוח, ומנסה לנצל את תמימות הצעירים, או שמא את חולשת המתמודדים, בפיתויי צריכת דקות בכמות מופרעת לתכנים שנאסרו על ידי הרבנים, וזאת על פי רוב באמצעות צלצול-ניתוק טלפוני טורדני. אין זכות לאף גורם להחדיר במוצר של כשרות מסוימת אופציות שאינן באישור הגורם המכשיר".

לדבריהם, "חברה שחרתה על דגלה לחבל במוצר כשר, ועוד לגרוף הון כלכלי, לא תתהדר בטיעונים שכביכול נמנע מהציבור לקבל את המגיע לו בזכות. היא מנגישה לציבור מפגעים רוחניים באמצעות קווים ופונקציות טכנולוגיות לתכנים שנפסלו על ידי הרבנים".

"השוק החל להתפרע במחירים", טוענת הוועדה בתגובתה. "בדרך כלל תחרות מיטיבה עם הלקוחות, אך במקרה הזה לא אחת יצרו היבואנים קרטל מחירים ו/או תיאום עמדות לגרוף הון על חשבון הציבור החרדי שהינו קהל לקוחות שבוי. רמת המחירים עלתה באופן לא הגון והוגן. בהמשך יצאו לשוק גם זיופים שונים ומכשירים שאינם כשרים שנמכרו כ'תומך כשר'. ראשי הקהילות ראו בכך פגיעה ערכית במכשיר הכשר ודרשו בעצת רבניהם למסד יבוא ושיווק מפוקח, לרבות רמת מחירים סבירה. למצער, גם כאן ננקטה דרך לא הוגנת, שבסופו של תהליך גרמה נזק לקהל הלקוחות".

לסיום, מבהירים בוועדה: "היבואנים סיפרו למשווק על מחיר מסוים למכשיר, ובמקביל הוציאו לשוק מכשירים במחיר מופחת, וזאת כדי להמשיך לשלוט במחירים. השיווק באמצעות גורם שאושר על ידי הוועדה עמד על מחיר זעום ומגוחך של כ-10 שקל למכשיר. היבואנים גם החרימו יוזמה עצמאית לשיווק מכשירים באמצעות תחנות חלוקה מוזלות".

תוכן שאסור לפספס
61 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
יש סינון מוזמן לפנות להדרן
ללא שם15.07.19
32
חסידי גור!, נו מה ציפיתם?
סתם אחד11.07.19
31
מנסים לפגוע בכל דרך בקדושת עם ישראל . משיח now
אבי11.07.19
הנ"ל גרועים מהס"מ
המסביר לצרחן12.07.19

הצגת כל התגובות

30
הם מוציאים שם רע על מאות ת"ח שעמלו להקים ב 2004-2005 גוף כשרות נקי וטהור ללא מניעים כספיים
כי השוחד...12.07.19
טוב ככה שאיפה שיש כסף והרבה זה פחות נקי
שמואל יוסף14.07.19
29
כמו שעושים למחשב כך סינון לאייפונים ושלום על ישראל לא צריך ועדות ובאטיך יש מבין? אולי זה לא אפשרי? שמישהו יואיל להסביר בבקשה
סקרן לדעת12.07.19
28
הגיע הזמן לפרק את הקרטל החרדי
רפי12.07.19
27
סוף גנב לתליה תפסיקו לגנוב את הציבור
א11.07.19
26
הגיע הזמן להתחיל לבדוק מי אלה ששולטים בציבור החרדי כמו דיקטטורים ולא איכפת להם שיעלה לאברכים הרבה כסף רק שיכנס להם לכיס
בוריס כרשינא11.07.19
25
אנשים ללא בושה, עושקים את היראים לדבר ה' השומעים בקול גדולי הדור, ומוחזקים כשבויים בידי ועדת הגנבים...
חיה11.07.19
24
שכל אחד ידאג לסינון הסמרטפון שלו כראות עיניו באמצעים הניתנים ע״י חברות הסלולר או עסקים פרטיים. לא יתכן במדינה דמוקרטית לאפשר לקבוצה עסקית אינטרסנטית להשתלט על ציבור הומוגני ענק, לרוששו ולהחזיקו תחת איום שיימינג.
דני11.07.19
23
הוועדה ההזויה עומדת להיעלם מהמפה
יענקל11.07.19
22
יא סחטנים
אלישבע11.07.19
21
גנבים בגלל כל החסימות שלהם קניתי מוגן אין בזה שום בעיה רק פשוט רוצים לשלוט בציבור החרדי כאילו הציבור שייך להם עבדים משלו בנו
איש אמת15.07.19
20
לא מאמין ששום רב עומד מאחורי איסור וואצאפים משפחתייםשכונתיים קווי מידע טכני ועוד. הכל אינטרסים שפלים ובמטרה לפגוע במי שלא מקבל את מרות העסקנים השפלים. הביזיון הזה שלכל התנהגות, מנוולת ככל שתהיה, סותמים לאנשים את הפה "בשם הרבנים" חייבת להיפסק. הוועדה הזו כבר מזמן לא "וועדת רבנים לענייני תקשורת" אלא "
ללא שם12.07.19
אמרת כל מילה
איש אמת15.07.19
19
מדוע שתקו לאורך שנים כאשר אינשי דלא מעלי עשקו את הפרוטות האחרונות שלנו?
רפאל12.07.19
18
נמאסתם לעשות קופה על הגב שלנו למה פלאפון זבל עם בקושי שעון מעורר יעלה יותר יקר מפלאפון לא כשר רשעים ארורים ולמה ביטלתם את נמבר
יהודי פשוט12.07.19
17
ועדת הרבנים חוסמת מספרים בטלפונים כשרים כי הטלפונים הכשרים מיועדים נטו לטלפון, ואנו רוצים שהילדים שלנו יחזיקו טלפון לצורך טלפון ללא אפשרויות חיוג נוספות , לכן אנו צריכים את ועדת הרבנים.
רועי א11.07.19
כי זה עלול לפגוע בילדים שלך? זו עמותה שמחזיקה כוללים איך בדיוק היא אמורה לפגוע בילדיך? או שעדיין לא הבנת מה קורה כאן.
מבין גדול15.07.19
16
ועדה של אנשים רעים מושחתים שכל מה שמעניין אותם זה ביזנס וכסף אנשים מושחתים ששנים סחטו אותנו על פלאפונים ששוווים 100 שקל וגבו מאות שקלים לכיס שלהם והכל בטענות של גדולי ישראל נמאס ממכם צבועים רשעים תרדו לשאול תחתיות בגיהיני גיהינום, כמה רוע יכול להיות במקום אחד היו שם בלי סוף שטיקים וטריקים
דודי11.07.19
15
הועדה הזאת מושחתת מהיסוד!!! באיזה זכות הם מונעים ממני לנייד את המספר שלי??? הרי יש חוק שמחייב את חברות הסלולר לנייד מספרים ואין בחוק הזה שום היתר לועדת הרבנים המושחתת למנוע את זה!!! אפילו שפניתי למשרד התקשורת להתלונן זה לא עזר, הפקידים שם מרחו אותי כל פעם בתירוץ אחר, אני אומר לכם כמעט בוודאות שהוע
דוד מהפיצוחים11.07.19
14
סוף סוף ברוך ה הדבר הזה הגיע עדיף שבאמת ועד הרבנים תהיה אחראית ולא אחדדדדד שעושה מה שבא לו
ראובן 11.07.19
13
ב"ה שיהיה סוף לאמותת הגניבות.... עשו קופות על העניים מי צריך אותם.... רק צרות עשו וקומבינות על עניי העם!
ירוחי הלוי11.07.19
12
לפרק את השחיתות ואת החסימות של הועדה החצופה!
בשם כל החרדים11.07.19
11
סביר לגמרי כי כבר הקימו עמותה חילופית. הרי לא בקלות יתנו לכסף קל לחמוק מהארנק שלהם.
גור (ילה)11.07.19
10
פשוט קרטל, וכל הרבנים בוועדה הזו, באים נותנים הכשר ומתחת לשטח מכבסת כספים ענקית על גב עשוקים, אני גם מעוניין בתקשורת נקייה ומסוננת אבל מדוע מחירי הפלאפון הכשרים בשמיים? מדוע כל אישור הוא נגוע באינטרסים של עסקנים מושחתים (אין מילה אחרת) במסווה של עסקן צדיק שדואג לתקשורת כשרה....
צביעות במיטבה11.07.19
9
אחד מהם כבר עשה
אני11.07.19
8
אשרינו שהשלטון הציוני פרק מעל צווארינו את עול המשתררים עלינו שלא לשם שמים.
רפאל11.07.19
7
שאלו פעם את החזון איש איך זה שפוליטיקאים מצליחים הרי הם משקרים תמיד וכתוב שלשקר אין רגליים ? ענה שכל מה שהפוליטיקאי מספר על יריבו זו אמת. כך כנראה שכל מה שאחד אומר על השני שגורף תועלת אישית משוק הסלולרי הכשר זה האמת.
חזונאישניק11.07.19
6
אז מי אלו גדולי ישראל? לא נותר לנו אלא לשער שאלו גדולי ישראל דמיתקריין הרה"ג והרה"צ בעל רוח הקוטג' בחשבון הבנק, מר יהונתן...
ווי לו לדור11.07.19
5
סוף סוף מישהו יעשה סדר, ויעצור את גזילת הציבור לאור היום, ושאיבת כספם של אברכים נזקקים לחשבון בנק של מספר עסקנים.
משה11.07.19
4
פחחחח. העשקנים שגורפים הון על חשבון הציבור מנסים להאשים חברות עסקיות שמרוויחות כסף. טלו קורה מבין עינכם.
דובי11.07.19
3
אין שום צורך לפרנס גנבים יש לי נוקיה 105 בלי חותמת... מקסימום ח''ו אני יפול ברוחניות וישחק 'סנייק'😂
א11.07.19
2
הם עושים שם מה שהם רוצים. תם זמנם של החוסמי קוים שאין בהם שום בעיה הלכתית! ברוך ה' :)
אלחנן11.07.19
על טלפונים כשרים
שמואל יוסף14.07.19
1
סוף סוף רשם התאגידים יעצור את העוקץ כנגד הציבור החרדי.
דוד11.07.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24