כיכר השבת

הגיור, השבת, אלעד ו...טבריה

מכה אחר מכה: כך יו"ר ש"ס נושל מסמכויותיו - כשר הפנים

יו"ר ש"ס אריה דרעי משמש בשנים האחרונות כשר הפנים, אך נראה כי מכל ההחלטות הגורליות שיכל לקבל - הוא מודר • מאלעד, דרך המרכולים בשבת בת"א ועד חוק הגיור; ומהיום - גם טבריה (חדשות)

60
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ו בתמוז | 29.07.19
השר אריה דרעי
השר אריה דרעי (צילום: Noam Revkin FentonFlash90)

אריה דרעי, יושב ראש תנועת ש"ס, משמש בשנים האחרונות כשר הפנים, לאחר שחזר למשרד עם כניסתו לממשלת נתניהו. אך נראה, כי מההחלטות הגורליות שיכול היה לקבל, הוא מודר על ידי בית המשפט העליון.

המכה האחרונה, היתה כמובן היום (שני), עם הודעת בג"ץ כי תינתן ארכה נוספת לרון קובי בתפקידו כראש עיריית טבריה, ואימוץ טענותיו של הפרובוקטור מהגליל נגד דרעי - שהתבטא נגדו בעבר בכינוי 'טרול'.

המתקפה של דרעי שחזרה כבומרנג (כאן חדשות, כאן 11)

בדבריו הקצרים הללו, בכנס בחירות לפני כחצי שנה בטבריה, הפך דרעי ללא אובייקטיבי בעיני השופטים, בכל הקשור לטיפול בהליכי הדחתו של קובי.

המרכולים בתל אביב

בתפקידו כשר הפנים, ביקש דרעי דיון נוסף בבג"ץ בנושא אישור פתיחת המרכולים בשבת בעיר. הוא תכנן להציג בפני השופטים את החלטתו, במסגרת סמכותו כשר הפנים, לפסול את חוק העזר העירוני בתל אביב, וכך לסגור את המרכולים בשבת קודש.

אך נשיאת בית המשפט העליון דאז מרים נאור פרסמה את החלטתה, האחרונה בתפקידה, ודחתה את בקשת שר הפנים דרעי.

בהחלטה כתבה נאור: "הכרעתי אינה מבטאת הכרעה ערכית, ואינה מבקשת לשקף השקפה חילונית או דתית. פסק הדין משקף את מה שבעיניי הוא פרשנות נכונה של החוק".

בג"ץ הנחית מכה הגונה על דרעי, כשהטיל את האחריות להחלטתו על השתהותו של השר מקבלת החלטה. וכך נכתב בפסיקה: "הימים נקפו, ואת מאה הימים הנקובים בהחלטה הקודמת רדפו מאות ימים נוספים. המדינה, כזכור, הודיעה כי הוחזרה הסמכות לידי שר הפנים דרעי, וכי החלטתו לגופו של תיקון תתקבל בתוך 60 ימים, אך גם מועד זה חלף עבר. בנסיבות אלה, יש לראות את ההימנעות מקבלת החלטה לגופו של עניין - כהחלטה".

הקרב באלעד

בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות תמך יו"ר ש"ס אריה דרעי במועמדותו של יצחק פינדרוס, איש 'דגל התורה', לתפקיד ראש עיריית אלעד, כחלק ממלחמתו הישנה בראש המכהן ישראל פרוש, והשיג לכך את אישורה של מועצת חכמי התורה.

דרעי יצא אז לשטח, ופעל בכל כוחו לבחירתו של פינדרוס ולהדחתו של פרוש. אך סמוך לבחירות, פסלו שופטי בג"ץ את מועמדותו של פינדרוס מאחר ונקבע כי הוא אינו תושב העיר.

בהחלטתם זו מנעו השופטים את בחירתו - הכמעט ודאית - של מועמד דרעי ו'דגל התורה' לתפקיד.

לאחר הכרעת בג"ץ, ניסו בש"ס לדחות את הבחירות בעיר, אך הסמכויות של דרעי כשר הפנים, הועברו לידיו של השר צחי הנגבי - שלבסוף קבע כי אין מקום להיענות לבקשה לדחות את הבחירות בעיר.

המאבק ברון קובי

מאז נבחר רון קובי לתפקיד ראש עיריית טבריה היה ברור שהסיעות החרדיות לא יוכלו להיות חלק מהקואליציה שלו, משום שהוא הכריז מלחמה בקדשי הדת: פתח את מרכזי התיירות בשבת, הפעיל תחבורה ציבורית בשבת ועוד ועוד.

התקווה היחידה שהייתה לתושבי העיר המתנגדים למהלכיו, ולסיעות החרדיות, הייתה הדחתו מהתפקיד בשל אי העברת תקציב העירייה.

דרעי, ששמר על שתיקה בכל הקשור לקובי מלבד התבטאותו ערב הבחירות כי הוא 'טרול', העניק לקובי ארכה בכדי לאשר את התקציב, בכדי שלא יוכל לטעון נגדו בבג"ץ שהוא אינו אובייקטיבי בנוגע אליו.

שופטי בג"ץ, היום (צילום: כיכר השבת)

אך היום כזכור קיבלו שופטי בג"ץ כמעט את כל טענותיו של קובי והציעו מתווה לפיו הוא ימשיך לשמש כראש העיר ותינתן לו הזדמנות נוספת להעביר את התקציב מול וועדה המקצועית שימנה משרד הפנים.

במידה ואכן זו תהיה החלטת בג"ץ הסופית, כפי המסתמן, הרי שגם בעיר טבריה נושל דרעי מסמכותו כשר הפנים, להדיח את ראש העיר שכשל בתפקידו, רון קובי.

חוק הגיור

אריה דרעי, בכובעו כשר הפנים, ביקש להעביר את חוק הגיור שלו, שקבע כי רק גיורי בתי הדין הרשמיים יוכרו כגיורים התקפים בישראל. בהמשך, בעקובת עתירה לבג"ץ וסערה ציבורית שפרצה בנושא, מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את השר לשעבר משה ניסים לקיים דיון ולהגיש מסקנות והמלצה להצעת חוק.

אלא שניסים הגיש הצעת חוק המנוגדת לעמדת הרבנים הראשיים והסיעות החרדיות, משום שהיא מאפשרת באופן רשמי גם את גיוריהם של הרפורמים.

עד כה טרם התקבלה החלטה בנושא, ו"חוק דרעי" בענין עדיין תקוע לאחר שראש הממשלה דחה את דרישתו להעלות אותו להצבעה, ומנגד ביקש מבג"ץ ארכה לדון בהמלצות משה ניסים.

דרעי התבטא בנושא ואמר: "אני דורש לחזור מיידית להצעת החוק בנושא, שהפצתי ואושרה בממשלה, שעיקרה - רק גיור ממלכתי של הרבנות הראשית יוכר בישראל".

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
אריה דרעי עבריין מושבע שצריך לתת את הדין ולהיעלם מעין הציבוא לעד. כל דבר אחר שקשור לשמו יבוטל ולא יהיה לו ערך בראי ההסטוריה, ההיפך, אריה דרעי יזכר לדראון עולם כמושחת. כעבריין מורשע שלמרות הרשעתו חזר לכהן בכנסת כשר בממשלה. וזה החלק שמראה בעצם איזו מן ממשלה זאת . . ממשלה שסרחה וקיבעה נורמות פסולות!
נאוה25.08.19
לגברת נאווה גם בעל התניא היה עבריין מורשע לפי השלטונות במקום בו הוא חי. וחןץ מזה אם בית הכנסת העיר היה נשרף לא עלינו עם ספרי התורה בפנים, והיחיד שיכול להציל את ספרי התורה הוא הפושע הכי גדול שקיים - מי מאיתנו היה מהסס מלקורא לו? מי מאיתנו לא היה מרים את שולי גלימתו ורץ כאחוז אמוק רק להציל את התורה ה
חביב ביטון25.08.19
36
בס"ד בגץ גימ' המן וגימ' "לא דין".
אור30.07.19
35
הבנאדם נבחר להיות שר הפנים כדי שיהיה לו את כל הסמכויות של שר הפנים וכשהוא בא לממש אותם בא בגץ ומחליט בשבילו... מדינת חלם!!
ר30.07.19

הצגת כל התגובות

34
כתה אישום בדרך והימין החילוני יגמרו אותו סופית. שר פנים גנב, מושחת לא יכול להיות איש ציבור.
תושב אשדוד30.07.19
33
איך אתם יכולים לומר שהתושבים מתנגדים למהלכיו ? אם היו שם 100 כל טבריה איתו. המשחקי מילים שלכם מזעזעים!. היו שם 5 מתנגדים ו 100 תומכים
רון קובי30.07.19
32
יהודית. כדי להילחם בבג"ץ.
דוד 30.07.19
שהידות התורה תתאחד קודם עם ליצמן וגפני (אגב שניהם סבוכים מעל הראש בפרשיות הרבה יותר חמורות משל אריה ואין פוצה פה ומצפצף. כנראה שעם כל הקדמה שאתם מחפשים ב2020....צבע עור עדיין קובע וחבל. בשבילכם.)
חביב ביטון25.08.19
31
נגד רון קובי אבל לרון קובי המושחט שמדבר כמו עבריין מהשוק ולא יודע לכבד אף אדם( בניגוד לדרעי. ) וגם החילונים תא סובלים אותו מותר לו להיתבטאות בצורה בוטה ומזלזלת הכל בסדר רק אם זה נגד חילונים או ערבים לא טוב כל השאר זה בסדר.
חיות אצרה יש דיבורים לא ראויים של דרעי29.07.19
30
כחרדי אני מעריץ את רון קובי. ... הוא עשה ברק בית בעיר טבריה , עכשיו בא אדון דורעי ומנסה להפריע לו . מה שלא הבין דורעי הבין בגץ
חיים29.07.19
29
במקום שיכבדו את השר הם מכבדים את האיש החצוף הזה
חיים 29.07.19
28
כמה שינאה איזו השפלה בושה וחרפה . מכניסים לעצמם גול עצמי.... כולם רוצים בשס רק לראות את השמטת חינם זה מספיק.
מלכה29.07.19
27
עליו נאמר = באבוד רשעים רינה....... "בַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה"
עליו29.07.19
26
צריך להבין שבגץ לא מקבל שאדם חרדי יקבל החלטות אמיתיות במדינה, עם השלכות לציבור החופשי. האפסורד הוא שאריה ויתר הנציגות החרדית נבחרו בבחירות דמוקרטיות מה שאומר שהחלטותיהם זה רצון העם. וכמו שנבחר ציבור חילוני מקבל החלטות עם השלכות לציבור החרדי כך אמור להיות הפוך, זה טבע הדמוקרטיה.
יוסי29.07.19
25
עוד מעט, בקרוב בקרוב. יעברו אלה מן העולם. והשיבה שופטייך כבראשונה, ויועצייך כבתחילה. והיה השם למלך על כל הארץ. ביום ההוא יהיה השם אחד ושמו אחד. אמן.
א.א06.08.19
24
בג"צ פוסק כראות עיניו גם שהמחוקק סבור,שחוק הכנסת קובע מפורשות ההפך.במדינת ישראל בג"צ הוא הפוסק האחרון.
אלי29.07.19
23
אנשים שאף אחד לא בחר בהם ובהשקפת עולמם, פועלים לפי אגנ'דה ברורה וכל מי שעומד בדרכם אחת דתו לדחותו מהסף.. ועוד קוראים לזה "דמוקרטיה".. ובנוגע לרון קובי, זה הרי כל כך מצחיק! מה עם כל האמירות המוזרות שלו כנגד ציבור שלם! וכנגד שר מכהן! עד שאפילו שדרני רדיו חילונים מתביישים באמירות שלו - ועם כל זה נותני
פלאפל29.07.19
22
לא מציאה גדולה הדרעי הזה .
חחהה29.07.19
21
שטיות אלו לא נושאים מהותיים
ללא שם02.08.19
20
אנחנו עם דרעי!
דוד29.07.19
19
מה זאת הכתיבה הזאת? נראה שקוף שהכתב מייחס לדרעי כשלונות לכאורה כשהאמת ידועה שבג"צ מתנהל כחונטה אנטי דתית...כאילו שדרעי שילם מחיר אישי ולא הציבור הדתי היהודי שדירטטורת בג"צ מושלת בו
זיס29.07.19
18
מי לא יודע שבמקרה של קובי, דרעי בתור שר הפנים שהולך לקבל החלטה, היה צריך לשמור מרחק מדיבורים מיותרים, וללהתרחק מן הנראות,העבירה הגדולה ביותר היא להיות טפש.
יוסף29.07.19
מעולם לא ראיתי אדם שמזהיר מפני עבירה תוך שהוא עובר עליה בפומבי
חביב ביטון25.08.19
17
סתם חתיכת קובבה הקובי הזה
קציצה29.07.19
16
שמשרתת את האינטרסים של הקבוצה שלו בלבד ואין בינה לבין טובת כלל הציבור ולא כלום, שלא יתפלא מאובדן אותן סמכויות שהוא חשוד להשתמש בהן שלא בתום לב.
רפאל29.07.19
אחמד טיבי צריך לדאוג לציבור של עצמה יהודית ואם לא אז הוא לא רלוונטי. נו באמת
אהבת ישראל אחד שאכפת לו29.07.19
15
מתווה ניסים לא מאפשא גיור רפורמים. מפורש שם שכל הדיינים יהיו מוסמכי הרבנות הראשית. למה לשקר??? שכחתם שמשה ניסים הוא בנו של הראשל"צ הגאון הרב יצחק ניסים?!
מישהו 29.07.19
14
לכל המגיבים המושחתים אתם שמחים במפלתו של דרעי ושמחים יותר בניצחונו כרגע עדיין זה לא הכל של מחלל שבת בפרהסיה שונא דת רון קובי שגרם לגטימציה לעוד הרים לרמוס את השבת אם לכם קוראים חרדים תתבישוו לכם בגללכם חרב בית המקדש ב. מרן סמך ידו על רבי אריה וכל גדולי ישראל היום חככם הרב שלום כהן סומכים ומאמינים ב
יקיר29.07.19
13
ספינה ללא קברניט . אין הנהג לשס .. דרעי המושחת גורר את הספינה למערבולת שלא נדע לצאת משם .
אורי29.07.19
12
בית המשפט מרשעים יצא רשע מי מנוגע בשבת לא יצא מזה בטוב רק עם יחזור בתשובה
חיה 29.07.19
11
כי נפול תיפול לפניו... כך אמרו להמן. ולכל מי שעושה נגד בניו אהוביו של מלך מלכי המלכים.
קרית ספרי29.07.19
10
דרעי אני לא אוהב אותך אבל!!! שונא את רון קובי
דן מאיר29.07.19
9
מסכלים כל מילימטר שרוצים להזיז לטובת יהדות במרחב הציבורי... לשם כך צריך נציגי ציבור אנשי אמת שונאי בצע (לא כמו המפיונר דרעי שמכתים את הציבור הספרדי)
גדעון30.07.19
8
אלחמדו לאללה - ברוך שפטרנו אין לדרוש שיחזור למאסר, אך שיעזוב אחת ולתמיד את צרכי הציבור - תפקידים, שדורשים "אמונה". צאתכם לשלום !
הכהן, יצחק רפאל29.07.19
7
תפסיקו לבלבל במוח
james29.07.19
6
תיקון מהשורש
תיקון החטא הקדמון 29.07.19
5
האמת עוד תנצח ובקרוב נראה את מפלת רון קובי כמו שאמר גדול הדור רבי חיים קנייבסקי שליט"א
כדור29.07.19
4
גם חרדי גם ספרדי למה אתם מצפים
אבא29.07.19
ואחרי הכל יהודי. בדוק בעצמך.
חביב ביטון25.08.19
3
גנב מושחת מקומו בכלא
אבי30.07.19
2
הבעייה היא מה שמפלגת נעם זועקת חייבים להתאחד וליזום חקיקות של שיעצור את הפריצה של הסטאטוס קוו הדרך של תנו לי את יבנה וחכמיה לא רלונטית יותר יש גבול עד כמה אפשר לשתוק חייבים לדפוק על השולחן וללחוץ עד כמה שאפשר לעצור את הטירוף הזה
אוריאל29.07.19
1
ומרן זצ"ל פסק עליו שהוא "רשע" [ראה הקלטה שפורסמה בכל המדיות] אז איך הוא לא מצליח בכל המזימות שלו ???
יצחק29.07.19
הבעיה לא בפסוק כי אתה לעומתו בחור די מצליח... הבעיה בפירוש הדברים המעוות של אנשים כמוך.... חבל.
חביב ביטון25.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים; "לאהוב אותו ולשמוח איתו" 

חנני ברייטקופף | 16:09
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 13:44

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 12:09
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 11:33

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 10:10

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 09:16

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24