כיכר השבת

מעלה אדומים

צפו: הילדים הפגינו נגד ראש העיר בני כשריאל

ילדים חרדים המתגוררים בעיר מעלה אדומים הפגינו נגד ראש העיר בני כשריאל, בטענה כי הוא לא מקצה להם מקום ללימודים, מה שמצריך מהם לנסוע מידי יום לירושלים (חרדים)

30
אבי רבינא | כיכר השבת | ג' באב | 04.08.19
(צילום: ללא קרדיט)

מאות ילדים למשפחות חרדיות המתגוררות במעלה אדומים, הגיעו להפגין היום (ראשון) מול מבנה העירייה, במחאה נגד ראש העיר, בני כשריאל.

לטענת המארגנים, ראש העיר מסרב להקצות להם מבנה ראוי או שטח שישמש למבנה לימודים ראוי לילדים, שחלק מהם נאלצים לנסות מידי יום לירושלים.

על פי הטענה, בעיר קיימים מבנים רבים של מבני חינוך שבנייתם מומנה ע"י משרד החינוך והוסבו ע"י העירייה לפעילויות שונות - דבר הנוגד באופן מוחלט את מדיניות משרד החינוך, מאחר וכל עוד יש צורך להשמישם למטרת חינוך, אין העירייה רשאית לפעול אחרת.

לציבור ההורים המדובר אין כל מענה חינוכי ורוחני הולם במסגרות הקיימות בעיר ולכן רובם נאלצים במשך שנים רבות להסיע מדי יום ביומו את בניהם ובנותיהם לירושלים, דבר הכרוך בהוצאות כספיות ובנסיעה ארוכה ומייגעת שגוזלת זמן רב, דבר שאין לו שום הצדקה והגיון.

במצב הנוכחי, עשרות ילדים נאלצים לנסוע מדי יום ללמוד בירושלים, וכמאה ילדים נוספים תקועים ללא מקום לימודים נורמלי. מאחר וכך הוחלט לקיים את הלימודים מדי יום מול מבנה העירייה, עד אשר יימצא פתרון.

מעיריית מעלה אדומים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "חדשות לבקרים מגיעים לעירייה פניות להקמת מוסדות חינוך שונים למגזר החרדי. מגזר זה מגוון מאוד והמשנה החינוכית של כל ארגון בתוך המגזר היא ייחודית רק לו והארגונים והעמותות השונים אינם מוכנים ללמוד באותו מוסד עם חרדים מתנועה אחרת".

"עיריית מעלה אדומים סייעה בהקמת בית ספר מוכר שאינו רשמי לטובת התושבים. ביה"ס תורני יצחקי הפועל במבנה ביה"ס ענבלים לשעבר, מספר התלמידים בו נמוך וניתן להוסיף לו למעלה מ: 200 תלמידים. אין אפשרות לעירייה לספק מבנים לכל פיצול ופיצול אידאולוגי בתוך המגזר".

"לפיכך הוצע בעבר לזרם "נוות ישראל" להראות יכולת ולהקצות להם קרקע שיבנו מבנה לביה"ס באזור התעשייה".

"במקרה זה ביה"ס החרדי תורני יצחקי שפועל במבנה קיים( ביה"ס ענבלים) מבנה מכובד, ראוי, עם אולם ספורט, מגרשי ספורט ומתקנים ועבר שיפוץ שנתן בעבר מענה ל: 400 תלמידים היום לומדים בו רק 190 תלמידים ולפיכך העירייה הציע ל:נוות ישראל" לעבור למבנה ביה"ס זה שכן יש בו מקום לתלמידים רבים נוספים ואף הוצע להם להקים הנהלה משותפת"

"הצעת העירייה נתקלת שוב ושוב בסירובם בשל מחלוקות מגזריות ופוליטיות. יתרה מכך, כיום "נוות ישראל" נמצאת על קרקע פרטית שלא שייכת לעירייה, במבנים לא תיקניים ואין העירייה יכולה לקחת אחריות על מיבנים שנמצאים על קרקע שלא שלה ובסופו של דבר יצטרכו להתפנות ממנה. משום כך, ההצעה של ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, ומערכת החינוך לשלבם במבנה ביה"ס ענבלים לשעבר היא הפתרון הטוב ביותר למען בטיחותם ולמען המשך לימודים ראוי ותקין".

"כמו כן, עקב בעיות ביטחוניות נדרשה העמותה לבנות קיר מגן גבוה יותר מהגדר הקיימת. העמותה מתעלמת מכך ומבקשת להכניס למגרשה מבנים יבילים החדירים לקליעים דבר מסוכן ולא בטיחותי".

"גם אין אפשרות להתיר להם מבנים ניידים מאחר ויש חשש שהקרקע עליה הם עומדים היא רכוש של פלסתינאים".

תוכן שאסור לפספס
30 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
המשיכובמאבקכם הצודק והמתבקש!! לו רק נחשוב לרגע מה היה קורה אם סיפור דומה היה עם המגזר החילוני.. חוצפה מדרגה ראשונית
אבי05.08.19
22
כשריאל מתפאר כל הזמן שהוא זוכה בפרסי חינוך איפה הפרסים בדיוק?? שהוא זורק את התינוקות של בית רבן להתגלגל באוטובוסים ולהתיחס אליהם כאל פליטים כשעם ישראל בצרה הוא פונה לילדים האלה להתפלל על עם ישראל ועכשיו שהם מבקשים לממש את זכותם החוקית לקבל מבנה ששיך למדינת ישראל ולא רכושו הפרטי הוא פשוט מתעלם ובהפגנ
הדס 06.08.19
21
שנת 2019 ילדים אין להם מבנה ללימודים!! מה מעניינת התגובה של העריה את הילדים הם צריכים מקום! ובפרט שיש מבנים של משרד החינוך.כשריאל נכשלת בעבר במועצת ישע ואתה מכשילה לילדים. לדעתי להמשיך להפגין עד שיקבלו מבנה הולם.
יובי04.08.19

הצגת כל התגובות

20
אני כאב לאחד הילדים בגו מודע למהלכי ראש העיר כנגד הציבור החרדי בעיר כל מגמתו זה נגד החרדים בעיר ולסלק אותנו לא יעזור כלום עם ישראל לא יותר וזה רק ההתחלה אנחנו עוד נסגור את הערייה שבלאו הכי לא משרתת את הציבור שלנו בעיר
דוד04.08.19
19
אבויה קראת את הכתבה?
ללא שם04.08.19
18
לכל מי שמעוניין - יש לי סרטון ברור ורהוט מישיבה שנערכה לפני שנתיים(!!) - ועדת החינוך והמלצת מפקחת בכירה שבית הספר התורני שלדברי העירייה הוא בגדר "מבנה ראוי ........" הינו מבנה בתת תנאים ואין בכלל השוואה בין המבנה הזה לשאר מבני הלימוד בעיר. שלא נדבר על הוספת מסגרת נוספת לאותו המבנה. ממש מצער לקרוא את
תושב מעלה אדומים05.08.19
17
שלא נותן מבנים לחרדים רק בגלל מה שהם... ה' לא נשאר חייב...!! לא הגיוני מה שתושבי מעלה אדומים עוברים!! אתם מציעים לעבןר למבנה תורני ולא מבינים שתורני זה לא חרדי!! תפסיקו לזרוק מיליוני שקלים על העיר והעיקר שלא יהיה תלמוד תורה בעיר!! אתה צריך להתבייש!!!
אדל04.08.19
16
ראש עיר טמא ורע מעללים כזה אדם שמביא לחורבן הבית
דוד04.08.19
15
גועל נפש מזעזע...רמת השחיתות במעלה-אדומים...לא ניתן ליתפוס כמה רוע ואכזריות על ילדים קטנים... העיר עם החרדים הכי טובים במדינה.כסבא חילוני אני וכל השכונה גאים בנכדים החרדים שלנו...חוץ מראש-העיר שהילדים שלו עושים ציונות בארה''ב...תתבייש! ! ! מקבל משכורת למעלה מ60אלף ש''ח ומעלה את הארנונה - מבזה את החר
סבא חילוני04.08.19
14
ראשית אין מוסד חרדי בעיר . ביה"ס יצחקי (ענבלים לשעבר)הינו ביה"ס שעושה עבודת קודש אך כל תושב שמתגורר בעיר יודע שזהו מוסד קרוב שלא יכול לתת מענה הולם לציבור החרדי . בישיבה שנערכה עם רבני העיר הוצע למוסד חרדלי שמבקש גם כן הכרה להירשם גם כן לביה"ס יצחקי אך נאמר שם ע"י ..... שלא כדאי להם כיון שזהו מקום כ
תושב העיר04.08.19
13
לא להאמין בגלל שהם חרדים אם זה היה אתיופים או ערבים היו מקבלים מזמן
י05.08.19
12
ממש עצוב שזה המצב, מעלה אדומים עיר יפה הסמוכה לירושלים שנת 2019 וילד בן 5(!) צריך לנסוע כל יום לירושלים אך ורק בגלל הכיפה השחורה הצמודה לראשו.. תתביש לך בני כשריאל.. תתבישי לך ישראל דמוקרטית
אברהם04.08.19
11
בני אמר ''תתנו לנו את הלב ניתן לכם את הנשמה'' בבחירות... נתנו לומ30שנה את הלב - והוא הוציא לנו את הנשמה! תתבייש!-גיבור על ילדים...מתי תתעורר?כשישכחו ילד בהסעה?
חרדי לגיזענות04.08.19
10
ב2010 עיריית מעלה אדומים שילמה מכספי ציבור(!) 50,000 שקל לאישה שתבעה את בני כשריאל בהטרדה.. לזה יש כסף לת"ת אין כסף.. ובנוסף כשריאל שילם לה עוד 100,000 שקל מכיסו.. רק תבינו על איזה "בן אדם" מדובר..
יוסי06.08.19
9
לא נשמע הגיוני תגובת העירייה
י04.08.19
8
כל זרם ותת זרם ופיצול ופילוג חושב שיקבל בית ספר. מעלה אדומים היא עדיין לא קרית ספר ועדיין לא רכסים. לא יבזבזו מיליונים על קראוון לכל עמותה.
לא סופר אתכם...04.08.19
7
כשריאל הוא בדיוק כמו רון קובי וההבדל היחיד הוא שכשריאל פושט את טלפיו ואומר "כשר אני" מתפלל בימי שני וחמישי בבית כנסת "יצחקי" (ומשאיר את התפילין שלו שם בין לבין כי אין לו מה לעשות איתם..) ובאותה נשימה מחרף ומגדף חרדים ונלחם בכל דרך לא לתת להם דריסת רגל במעלה אדומים. בזמן שרון קובי פשוט אומר את מה שהו
יוני י.05.08.19
6
לא יאומן , איזו התעלמות עד כדי התעללות, למנוע מילדים את המגיע להם על פי הגיון, חוק, מוסר.... הם חרדים!!!!!!!!!!! שיגידו תודה על האוויר שמרשים להם לנשום.... התנהגות ברברית של בריון שתלטן
אבי04.08.19
5
הבן שלי משרת בקבע והנכד שלי ללא מוסד לימודים ראוי.אין לי מילים להזדעדע במדינת-ישראל - ככה להתעלל במאות בנים ובנות...כל החרדים פה זהב טהור- תורמים לחברה,עובדים,משלמים ארנונה.... גיזענות!
סבתא מסורתית04.08.19
4
לאף אחד זה לא נוגע?
מישהי עם שכל05.08.19
3
אחי גר שם והוא מספר שבכל פעם רה"ע מבטיח הבטחות ולא עומד בהן. הם צריכים להתחנן לתנאים מינימליים,פשוט בושה,כאילו הם אזרחים סוג ב'!
104.08.19
2
1-תחילת התגובה המתחילה במילים "חדשות לבקרים" היא "העתק הדבק" מתגובה להפגנה מלפני שנתיים. 2-"עמותת המוסד אינה מוכנה ללמוד עם חרדים מעמותה אחרת"- האמת היא שבית הספר ה"חרדי" שקיים הוא כלל לא בית ספר חרדי אלא בית ספר תורני המיועד למשפחות מתחזקות המעונינים בחינוך תורני לילדיהם וודאי וודאי שמוסד שכזה עם
החפץ בעילום שמו04.08.19
1
הגיע הזמן שמשהו ידבר על מה שקורה במעלה אדומים.זה הזוי שילדים צריכים כל בוקר לעלות לירושלים ללמוד וכל זה בגלל שהם חרדים. אוי לאותה בושה שמענישים ילדים בגלל מה שהם.
א.04.08.19
לבנות בית ספר בלב איזור תעשייה?איוולות
עוז04.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 16:08

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24