כיכר השבת

הפרשה חוזרת

כתב אישום: בכירי 'הפלס' "הטרידו וסחטו באיומים"

בעקבות קריאתם של גדולי ישראל להחרמת העיתון 'הפלס' - טוענת הפרקליטות בכתב האישום שהוגש היום - גרוסמן, אלישיב וטריגר, בכירי 'הפלג', "קשרו קשר" לסחוט באיומים נושאי משרה בחברות גדולות במשק, כדי שיפרסמו אצלם (חרדים)

58
אלי רוטמן | כיכר השבת | עודכן ב-ד' באב תשע"ט | 05.08.19
הכתבה פורסמה ב-ד' באב תשע"ט | 05.08.19
גרוסמן בביהמ"ש, לאחר מעצרו
גרוסמן בביהמ"ש, לאחר מעצרו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) כתב אישום בפרשת ההטרדות והסחיטה של בכירי 'הפלס', ביטאון 'הפלג'. הנאשמים, הם נתי גרוסמן, בעליו ועורכו של העיתון, המנכ"ל שמוליק אלישיב, והפעילים אברהם טריגר, חיים יברוב, נתנאל שטמפפר, שבתאי פיין, ישראל טרופר ומשה ברלימן.

כפי שנחשף לפני שבועות ארוכים ב'כיכר השבת', בשימוע שנערך לאנשי העיתון נדחו טענותיהם, ובשל כך הוחלט להגיש נגדם כתב אישום בהאשמות שתוכננו מתחילה.

כתב האישום, שכאמור הוגש כעת לבית המשפט המחוזי בירושלים, מגולל לא פחות מ-27 אישומים בעבירות רבות, בהן: קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, סחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה והטרדה באמצעות מתקן בזק, שהתבררו בחקירה שנוהלה על ידי מפלג הונאה ירושלים במשטרת ישראל.

גל המעצרים לפני יותר משנתיים, ש'פוצץ' את הפרשה (צילום: דוברות המשטרה)

בכתב האישום מתוארת השתלשלות הדברים: "בפברואר 2014 פורסם בעיתון יתד נאמן ובאמצעי תקשורת אחרים, מכתב בחתימת הרב חיים קנייבסקי והרב שטיינמן ובו קריאתם לציבור חסידיהם 'שלא להכניס את עיתון הפלס לביתם; שלא לסייע בידי עיתון הפלס בשום צורה שהיא, ובכלל זה שלא להתראיין או לפרסם בעיתון הפלס, וכי ראוי ליידע את המפרסמים בעיתון זה כי הם עלולים לתן יד לחילול שם שמיים'".

כזכור, מרן הגראי"ל זצוק"ל ומרן הגר"ח קנייבסקי הסבירו במכתבם, כי "הפלס מלא בביזוי חכמים ובמחלוקת, ומפיץ שנאה בין יראי ה', ומקררים את ציבור יראי ה' מלהתחזק בתורה ויראת שמים, ומסיתים נערים לעשות מעשים שאין דרך התורה נוחה מהם, ואף מביא לידי חילול שם שמים רח"ל, ועוד הרבה דברים רעים יש בזה".

כעת המדינה מאשימה, כי "בהמשך לקריאה זו, קשרו קשר גרוסמן, אלישיב וטריגר לסחוט באיומים נושאי משרה בחברות גדולות במשק, בין היתר אסם, שטראוס, אגד וסנו, בכוונה לגרום לחברות לפרסם בעיתון הפלס ולא בעיתון יתד נאמן".

"לצורך כך", טוענת הפרקליטות, "קשר טריגר קשר עם יברוב, שטפפר, פיין, טרופר וברלימן במטרה לאיים על המתלוננים ולהטרידם באמצעי תקשורת שונים באופן שתשובש ותיפגם שגרת חייהם ועבודתם, וההטרדות הללו יחדלו רק אם האחרונים יפרסמו מודעות בעיתון הפלס ויחדלו לפרסמן בעיתון יתד נאמן".

יברוב, גרוסמן, אלישיב וטריגר (צילומים: יונתן זינדל/פלאש 90)

לפי כתב האישום, "במסגרת זו, הפעילו טריגר ויברוב קווי טלפון ששימשו מוקד למאבק בקריאת הרבנים ובהם העלו הנאשמים, בין השאר, את שמות החברות אותם יש להטריד ומספרי הטלפון של נושאי המשרה באותן החברות. במהלך החודשים אוקטובר 2015 - אפריל 2017, במספר רב של הזדמנויות, צייתו רבבות חסידים לקו המאבק ולתכנים שהועלו בו ובעקבות כך התקשרו בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, למתלוננים והטרידו אותם טלפונית".

כתוצאה מההטרדות, נגרם למתלוננים נזק ישיר ועקיף לחייהם הפרטיים והעסקיים. הם הפסיקו לענות לטלפונים באופן גורף, אחדים מהם הפסיקו לפרסם את מוצריהם בעיתונות החרדית וכך נפגעו רווחיהם", קובעת הפרקליטות.

גורמים ב'פלג' ומקורבים לעיתון הפלס מסרו בתגובה: "כתב האישום ש'נתפר' נגד עיתון הפלס נשען על כרעי תרנגולת, ומבטא עליית מדרגה בנסיונות הסידרתיים להשתיק קולו של עתון בישראל. הצהרות ברורות ופומביות של גורמי שלטון וגופי אכיפה, ערב החקירות היזומות נגד אנשי הפלס', הבהירו כי יש לעשות מעשה כדי להעניש את העיתון המביע עמדות ייחודיות בענייני דת ומדינה. אותם גורמים הסבירו כי בשל הקושי להטיל באופן ישיר מגבלות על חופש הביטוי, יחפשו דרכים להציק לעיתון בדרכים יצירתיות אחרות, תוך שימוש בגופי האכיפה".

"בנוסף לניסיונות לפגוע בתשתית הפיננסית של העיתון ולהטיל עליו תו של נידוי והחרמה, פעלו גופי האכיפה בצעדים חריגים וחסרי תקדים בעולם הדמוקרטי, עד כדי ניסיון להשתיק פעילותו של עיתון יומי באמצעות החרמת כל הציוד המערכתי ומעצרם של עורכיו. מדובר בפגיעה זדונית ומכוונת בחופש העיתונות, בדרכים שלא היו מביישות משטרים רודניים הפועלים לסתימת פיות של מתנגדי השלטון. החומר המלא והתיעודים המרשיעים בענין זה יובאו במהלך המשפט ויוצגו קבל עולם ומלואו".

ב'פלג' מוסיפים: "המשאבים הרבים שהושקעו בחקירות אינטנסיביות הניבו בסופו של יום כתב אישום חסר בסיס עובדתי, היוצר יש מאין 'קשר' דמיוני, שנשען על השערות ספקולטיביות ועתיד לקרוס כמגדל קלפים. לא בכדי נעשה בפרשה זו שיהוי כה ממושך וכתב האישום הוגש בתום התלבטות של יותר משנתיים לאחר סיום החקירה, ולמעלה משנה לאחר תום השימועים שחשפו את הקשיים הראייתיים המהותיים שכלולים בקונסטרוקציה הבדויה של כתב האישום".

"בפרשה זו ננקטה גם אכיפה בררנית שקופה ובוטה, כאשר כל העבירות הפליליות שבוצעו במשך השנים נגד עיתון 'הפלס' – הושתקו. זאת למרות הגשת תלונות רבות מגובות בראיות, שלא זכו לכל התייחסות. בכלל זה גם הצעד החריג של הפעלת מונופול וקרטל דורסני שהטיל חרם מתואם וחסר תקדים, הכרוך בעבירות פליליות על חוקי ההגבלים העסקיים. כל העבירות הללו שנעשו לעין השמש ובוצעו באופן סידרתי ע"י מתנגדי הפלס, לא נחקרו כלל, למרות הראיות הברורות שהיו לנגד עיניהם של גופי האכיפה. יד נעלמה דאגה לעודד את כל המתנכלים לעיתון ולהעניק להם חסינות מהותית, ובד בבד לתפור חשדות שווא וקונסטרוקציה דמיונית דווקא נגד העיתון שנלחם על קיומו מול מתנגדיו האגרסיביים".

"כל העובדות הללו, שמצטרפות לתמונה מדהימה של מסע יזום ומאורגן לסתימת פיות ולהצרת חופש העיתונות, תוך פגיעה באושיות הדמוקרטיה, יוצגו בפרוטרוט במהלך המשפט וקבל עולם ומלואו" מסיימים המקורבים ל'הפלס' את תגובתם הנזעמת.

תוכן שאסור לפספס
58 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
ב"ה!!!! שהפושעים האלה ירקבו בכלא!!!! התגובה של הפלס חובבנית וצבועה! הרי הם תמיד יוצאים נגד האתרים החרדים,ועכשיו נותנים תגובה לאתרים שהם יוצאים נגדם.. צביעות!!!
יאיר20.08.19
24
פושעים כזמרי ומתחפשים לפנחס
עושים מעשה זמרי05.08.19
23
הצד השווה שבהם שדרכן להזיק
נתי05.08.19

הצגת כל התגובות

22
עם הטורריסטים הפלג'לך ככל מדינה דמוקרטית, אזי היו מזמן מספרים על כת הברברי הפלג צוררי היהודים שיזמותם היתה הכחדת עם ישראל מארצו כהיסטוריה שחלפה
הפלג האילתי05.08.19
21
יתד נאמן יצרו קרטל ברצונם שכל הציבור יציית להם כעדר כבשים ועטפו את דבריהם בכסות של ציות לדברי חכמים ודעת תורה. אותם גורמים שעומדים היום בראש יתד נאמן הם אלו שפתחו עיתון "יום חדש" נגד יתד נאמן דאז בראשות מרן הגרי"ש אלישיב. אז שהם יטיפו לנו על ציות לדברי חכמים. הכל זה הון, שלטון, ודיקטטורה. לא לחינ
הון ושלטון05.08.19
הרב אוירבך שמואל היחיד שהיה איש אמת לא הסכימו לדאוג לא למישהו לא טוב להודות שאהיה של 10אחוז כפי שכתבתי ביעד של הצבא של יגאל מי שיפרק את הבית משפט האשכנזי זה ביבי בהצלחה לשני הצדדים
. משה06.08.19
טוחנים מים בלי הפסק חבורת שוטים
אידיוט עם קבלות05.08.19
20
כנופית פשע מקומם בכלא
כנופית פשע05.08.19
19
מטומטמים חולרות
משה05.08.19
18
כמי שחווה על בשרו את ההטרדות הבלתי פוסקות שלהם אך ורק בשל ציותי המוחלט לגדולי הדור שליט"א שלא לפרסם שם, אני מאחל להם שישלמו מחיר כבד
צבי כהן05.08.19
17
בני תורה? קדחת!
מבהיל 05.08.19
16
בטאון עולם הפשע
בטאון עולם הפשע05.08.19
15
ציבור שלם הוחרם בגללו.
עצניק07.08.19
14
שקרנים נוכלים פושעים, בעלי השקויפע
בטאון עולם הפשע05.08.19
13
ומה עם כל הנכדים שקראו להחרמת הפלס להפעילו מנופי לחץ על חברות בשביל שיחרימו את הפלס?!
יהודי אמיתי05.08.19
וכשגפני יועמד לדין, תפגינו עבור עציר עולם התורה?! צבועים מתחסדים! מחללי שם שמים!
אריה שואג06.08.19
12
עכשיו הם ששלחו צעירים ועשו להם שטיפת מוח שמצוה ללכת לכלא לקדש שם שמיים ולקדש שם מרן ראש הישיבה אשר רק הוא יש לו דעת תורה ורק הוא יכול להיפגש עם נתניהו,וכמובן להיות קנאי הדור, והטמבלים הלכו במסירות נפש, והם עסקו בפדיון שבויים בשעה שהאבא והאמה לא ישנו בלילה,,אבל על דאטפת אטפוך מתקיים, והם ירגישו את זה
יוסי 09.08.19
11
גזעניים...מי צריך אתכם????
אני05.08.19
10
תגובות הזעם והתפרקות יצר השנאה שניכר בתגובות רבות בהם נשמע כאילו המשטרה והפרקליטות עובדים אצל הצד שמתנגד לפלג, וכאילו הם משמשים זרוע להעניש את אנשי הפלג במקומם כי רצונם האמיתי הוא להעניש ולפגוע בחומרה באלו שסבורים אחרת מהם בהשקפת עולמם, גם בהפגנות כשהמשטרה שוברת עצמות של מפגינים הם מרגישים את אותה ה
מוטי05.08.19
9
אני תומך מאוד בעיתון, וכועס על משרדי הפרסום שלא מפרסמים בעיתון, והאברכים צריכים לממן הכל מכיסם הדל.
יוני05.08.19
אל תממן את העיתון מכיסך הדל ושלא יפרסמו למה מי צריך את העיתון וסתם למה נראה לך שהם עומדים בחזית מול הגיוס אנשים גדולים מהם לימדו אותנו דרך אחרת בקיצור מצאת עוד סיבה להתבכיין ואולי גם לחסום את הכבישים
שמואל05.08.19
8
אין שום היתר בעולם להחרים לנדות או חלילה למסור גם מי שחושב אחרת ממך ! הרבה מעבר לחוסר הכרת הטוב רחמנות על עוברי העבירה החמורה הזו מכרו ומסרו את נשמתם ונפשם לשטן
ללא שם05.08.19
באמצע הלילה רק כדי שהם יפרסמו בהפלס. איזו עזות פנים וחילול השם!!!
אודי05.08.19
7
מקווה שיחמירו אתם ויושיבו אותם בכלא שנים ארוכות!
אני05.08.19
6
רק כלא יוקיע כמותם בחברה החרדית. הם פשוט קורח ועדתו
מיקו05.08.19
5
וזהות השולחים ידועה.... על הורדה והחכמות צריכים לתבוע את חצרות בני ברק ועסקניהם על החרמת הפלס וציבור בני התורה.
חושב05.08.19
4
ונפעול על פרויקט יסוד כת הפלג'לך להפגין לטרטר להזיק ולהחריב להשמיץ ולבזות באיצטלא של גזירות וכדומה לפי מזג האויר באותו יום
הפלס,טיני05.08.19
3
ראש הכנופיה עורך הפשקויל הפלס
אפשטיין חרדק06.08.19
2
שוחט משום מאי חייב ? משום צובע !
צביעות05.08.19
1
.רבות וארוכות, וכך הטריגר לניהול כל אותם פלגל'ך מופרעים, ייעלם ובא לציון גואל. כך לא נסבול יותר את הטרדותיהם או הטרדות שלוחיהם השוטים בכבישים וגרימת נזק ישיר ועקיף לציבור על לא עוול בכפו.
אבי06.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 21:04

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24