כיכר השבת

"פסיקה מרושעת"

בית המשפט קבע: לזמרים החרדים אסור להופיע בהפרדה

בית משפט המחוזי בנצרת קבע כי אסור לערוך את האירוע בו יופיעו מוטי שטיינמץ וחיים ישראל בהפרדה מגדרית, והורה למשטרה למנוע את ההפרדה. גפני: פסיקה מרושעת (חרדים)

103
קובי רוזן | כיכר השבת | י' באב | 11.08.19
מוטי שטיינמץ
מוטי שטיינמץ (צילום: יח"צ)

בית משפט המחוזי בנצרת, קיבל היום (ראשון), יום צום תשעה באב את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה, ואסרה על קיום מופע הזמר החרדי מתוך הפרדה מגדרית.

בפסיקתו כתב השופט, "אני אוסר על ביצוע הפרדה מגדרית במהלך האירוע. כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לפי שיקול דעתו לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם מארגן אחר באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי".

"כן אני מורה למאבטחי וסדרני המשיבות למנוע כל נסיון שנועד לבצע הפרדה מגדרית, לסכל כל נסיון להציב שלטים המורים על הפרדה כאמור או מחסומים או אמצעי כריזה וכיו"ב, ולערב את משטרת ישראל הנוכחת במקום בכל מקרה שגורם כלשהוא ינסה לבצע הפרדה".

עוד קבע השופט כי "המשיבות תודענה עד מחר בשעה 16.00 למארגני/מפיקי האירוע ולספק השירותים שהוזכר בפרוטוקול הישיבה וכן לאומן המופיע, את תוכנו של פסק דין זה ואת האיסור לפיו לפעול בשטח האירוע לצורך הפרדה מגדרית. כן תפעלנה המשיבות להסרת התנאי המגדרי מכל הפרסומים באותם אמצעי פרסום שננקטו על ידן לפרסום האירוע".

"אני מורה למשטרת ישראל שנציגיה יהיו נוכחים באבטחת האירוע, לסייע לכל מי הפונה אליה בטענה או תלונה כי מתבצעת הפרדה מגדרית, למנוע הפרדה שכזו ולהרחיק ממקום האירוע כל אדם העוסק בהפרדה מגדרית בשעת האירוע".

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "מתוך 360 אירועי קיץ שאורגנו לחודשים יולי אוגוסט, ביקשנו להפיק אירוע אחד ענק שמיועד לציבור החרדי שיוכל להנות בהתאם לאורח חייו. צר לנו שבית המשפט אסר זאת, אך נכבד את החלטה".

"ראש העיר מר אבי אלקבץ ימשיך לפעול להרבות אהבת חינם בין כלל תושבי העיר, ויספק לכלל המגזרים את השירותים המגיעים להם".

בכיר בעיריית עפולה אמר ל'כיכר השבת', "צר לנו שגורמים מחוץ לעיר בחרו להתערב ולפגוע במרקם החיים העדין בין תושבי העיר. רצינו לפעול לטובת האוכלוסיה החרדית כפי שאנחנו פועלים לטובת כלל האוכלוסיות בעיר".

הוא תקף כי "שדולת הנשים בחרה מתוך פרובוקציה ושיקולים זרים להגיש עתירה קנטרנית כנגד האירוע והביאה למרבה הצער דווקא לפגיעה באלפי נשים שלא יכולות להנות מאירוע תרבותי".

"לחברות השדולה בטח אין כל קשר לאירוע ואף אישה שהייתה מעוניינת להגיע לאירוע לא מרגישה מיוצגת על ידי השדולה. כנראה שהסלוגן 'חיה ותן לחיות' הוא חד צדדי וצבוע. לחרדים מגיע כמו כולם להנות מאירועי תרבות וחבל שיש מי שזה מפריע לו".

סגן השר מאיר פרוש: "החלטת בית המשפט בנצרת בעיצומו של יום תשעה באב, מגלמת בתוכה את כל הקשור לשנאת חינם שהביאה לחורבן הבית והינה אנטי דמוקרטית - אנו נפעל להגבלת כוחו של בית המשפט בישראל".

ח"כ משה גפני הגיב לפסיקה ואמר: "הפסיקה של השופט היא פסיקה מרושעת, שמתאימה לט' באב - יום החורבן, ותגרום להרבה מאד אנשים ובני נוער לא להשתתף באירוע. אני קורא לכל המשתתפים, שלא לפגוע האחד בשני, ומתוך רצון והסכמה כל אחד ישמור על מקומו הוא".

ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב: "עצם העניין שנקבע דיון בנושא ביום תשעה באב, מעציב עד מאוד. במקום לאחד ולגרום לאהבת חינם, מוציאים דרך לפלג ולגרום לאיבה. מה אכפת שיש לשומרי המסורת אירוע בהפרדה המיועד למי שחפץ בכך".

"קורא לשופטים ללמוד מידידי ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ איך מאחדים בין כל הקהילות והעדות בעיר מבלי לפגוע באחר".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב: "החלטת בית המשפט בעיצומו של צום תשעה באב, לאסור על קיום אירוע נפרד מרצון בצניעות, עבור יהודים כשרים בעפולה, מזעזעת. היא מזכירה לכולנו כי אנו עדיין שרויים בגלות בידי מחריבי היהדות, בתוך ארץ קדשינו ותפארתנו".

"שוב מוכיחים השופטים כי הם אויבי חופש הדת, ושוללי חירות האדם לבלות בצניעות כרצונו הדמוקרטי. זהו שלב נוסף בהפיכת מדינת ישראל לדיקטטורה אנטישמית שבה אסור ליהודי לשמוח כהלכה, בניגוד לכל מופעי התועבה המשולמים מכספי מיסינו".

"הם כופים על עם התורה, לנהוג לפי התרבות הרעה של המשטר הפרוץ והאנטי יהודי. הכל לפי רוח התקופה לדכא את שומרי התורה וההלכה היהודית.

"עם ישראל צם היום באבלו על חורבן בית המקדש. יחד עם זאת אנו מאמינים שנראה בקרוב את גאולת ישראל. הקב"ה יגאלנו מן הגלות בין הגויים ומידי זדים המדכאים את יהדות התורה.

"עלינו לדרוש בכל תוקף לעגן בחוקי המדינה, את הזכות לשמור על דת קדשנו כהלכתה. כדאי שנזכור כי רק משיח צדקנו יבא ויגאלנו מידי כל שונאינו ויבנה בית מקדשנו בגאולה השלימה", דברי אייכלר.

תוכן שאסור לפספס
103 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
64
מוטי שטיינמץ לא אשם.רדו ממנו.יש לו כלל שלא מופיע מול קהל מעורב.מי שהזמין אותו ידע ובכל זאת החליט לקיים את המופע.מוטי יש לו מספיק כסף לא צריך את המופע הזה.( גילוי נאות.הוא בן של בן דודי ואני לא דתית .אבל מכבדת)
ציפי12.08.19
63
כל החכי"ם למינהם שמפרסמים את התגובות שלהם....במקום לדבר תתחילו לעשות ...אם על דבר כזה (שאי אפשר להבין ולעכל איך דבר כזה עובר בשקט)אתם לא הופכים עולמות אז אתם פארשים זמחממים כסאות ותו לא. בושה
יולי11.08.19
62
חיבים לכבול את ידי בית המשפט שהורס כל דבר בדמוקרטיה
יצחק11.08.19

הצגת כל התגובות

61
עכשיו דוטקה באלי ללכת למופע שלו חבורת נשים דפוקות ממש דפוקות מה הכפאת להם שהחרדים נהנים למה משהו מפריע לנו להנות פעם בטלו אופעה של עדן בן זקן כי זה מעורב מה השטויות האלה
ליאל 11.08.19
60
מדובר כאן בחילול ה' הכי גדול שיכול להיות, התאגדות של פורקי עול תורה שהתקבצו מכל העולם כדי למרוד בקדוש ברוך הוא באופן מאורגן וממוסד ודווקא בארץ הקודש.
יוני11.08.19
59
אם יש שם נשים שקנו כרטיס על דעת שזה אירוע נפרד הן צריכות לבקש החזר כספי ותוך כדי להתאגד ולעתור לבג"ץ על עצם החלטה חד צדדית של קבוצת נשים שכל רצונה היא לעשות פרובוקציות ומצאו שופט שונא דת שקפץ על המציאה ואפילו הגזים בהחלטתו.
מני11.08.19
58
אינקביזיציה רפורמית-משפטית 2019 = אינקביזיציה ספרד 1492;
ישראל12.08.19
57
להחזיק חזק בקב"ה - ולהילחם "מי לה' אליי". השמאל החילוני שונא הדת רוצה מדינת ככל הגויים ומדינה כזו - סופה להירחב ויפה שעה אחת קודם.
חרדי11.08.19
56
זו ההופעה היחידה בהפרדה בארץ? עכשיו יעתרו נגד כל הופעה?אין להם עם מה להתעסק? בושה ! ממש חורבן בית !
אשה דתיה 11.08.19
55
תכננו ללכת וקנינו כרטיסים רשעים ארורים!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אפרת11.08.19
54
והשלחתי רעב בארץ. לא רעב ללחם ולא צמא למים!!! כי אם ליהיות יהודי שומר תורה ומצוות בארץ ישראל.
אבי11.08.19
53
לשכור מקום פרטי לארגן הסעות מכל הארץ לקיים מופע ענק בהפרדה גמורה ומהודרת כולל בהסעים לקדש שם שמים
גיוס המונים12.08.19
52
איסור ארוע של שמחה בהפרדה עם הןראות למשטרה כאילו מדובר חלילה בטרור אזרחי .מזכירה את האנטישמיים הכי גרועים.ושדולת הנשים מעוררות פרובוקצי ה .כאשר מצעדים נלוזים ןפרובוקטטיבבים מתקבלים בנאורות של צביעות. נמאס מבתי המשפט הרשעים. אפילו אנשים לא דתיים לא מקבלים את ההחלטה המוטרפת הזו
שרה רבקה11.08.19
51
בושה וחרפה אנחנו לא אולכים למופעים של החילונים והם לא אולכים למופעים שלנו מה הם בכלל מתערבים באורח חיים שהם לא מבינים בכלל איזה שופט זה ששופט בדבר שהוא לא מבין חוצפה מי שמך לשר ושופט עלינו
חיים11.08.19
50
בעוד כמה שנים יאסר ליתפלל בבית הכנסת בהפרדה!! אל תאמרו שלא היו סימנים מוקדמים!!!
החוזה11.08.19
49
אין שום בעיה להופיע במעורב כל עוד לא רוקדים או שרים ביחד הרי גם ככה זה המצב בהופעות חרדיות...
משה11.08.19
עיין בשו"ע או"ח סי' תקכ"ט סעי' ד'
תלמיד חכם12.08.19
48
אין פסיקתו אלא להכעיס ולפלג.
יוני11.08.19
47
שיתבישו להם קצת צניעות לא יזיק
אוריה11.08.19
46
מי שירצה יהיה בהפרדה. ומי שירצה יישאר עם כל המשפחה ביחד.
אסור לכפות11.08.19
45
שקד דברה הרבה ועשתה אפס, השופטים נשארו חברי מרץ והם מנהלים את המדינה, הימין לא יודע לשלוט
דוד11.08.19
44
האם ייתכן שהאירוע ממומן מכספי המדינה, והאם זו הייתה סיבת הפסיקה של ביהמ"ש? האם ביהמ"ש היה בכלל נדרש לנושא באירוע פרטי?
חנן. ב.11.08.19
43
ולמחוק את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
יוני11.08.19
42
אין אירועים לחרדים, גם לא בצפון הרחוק, רק לא בהפרדה.
ללא שם11.08.19
41
אייכלר אני פונה אליך אתה טוען נכון מאד רק רציתי לומר לך שהמדינה לא מבינה על מה אתה מדבר ולהיפך כח מילה שלך גורמת להם יותר לעצבן אותך ולכן אתה צריך לדבר לא בשפה של גלויות כי אף אחד לא מבין על מה אתה סח אלא למשל לצעוק חוצפה שאסור לדתי לחיות ככולם וכדומה ומה מפריע לשופט ובא נשב פנים אל פנים לדבר על זה
חופש הביטוי12.08.19
40
שופטי בית המשפט , כמו גם שדולת הנשים - חבורה מרושעת, מארגני הקרע בעם, ונוהגים באנטישמיות אפלה.
נאורה11.08.19
39
שיהיה כמו הסובלנות במלאת האתיופים
אמיר11.08.19
38
הייתי בחיי גם בהופעות ללא הפרדה. אך הפסיקה הזו היא פשוט רשעות לשמה כפייה חילונית לשמה. הנשים רוצות להיות בחברת נשים בלבד הגברים רוצים להיות ללא נשים, אז מה הבעיה של בית המשפט? איפה זכות ההתאגדות החופש לפולחן? אני מקווה מאוד שאגודת ישראל יחד עם הח"כים הדתיים יניחו על השולחן כדרישת סף לכניסה לקואליצי
שמואל בן דב11.08.19
37
למה להמציא יומרות? לא כתוב בשום מקום שאסור לשבת מעורב סתם המצאה שבאה מבדץ הסיקריקים
ללא שם11.08.19
עיין בשו"ע או"ח סי' תקכט סעי' ד
תלמיד חכם12.08.19
36
חורבן על היהדות ביום תשעה באב
כדור11.08.19
35
לו מראשית שנה עד אחרית שנה על ידי בורא עולם והוא יודע שאם הוא ישכיל וימשיך בדרכו הוא יצליח להגיע לקהל אליו הוא מבקש להגיע
YAEL BRONS11.08.19
34
שכל אחד איש או אשה יגיעו להופעה עם סטיקר ענק על החולצה ובו ייכתב: "אני בעד הפרדה ובית המשפט כפה עליי את דעתו" . כך נצליח קצת להביך את "שלטון החוק" ..
גדעון12.08.19
33
...שלטון דת. באירן היתה פעם כפיה חילונית (בימי אביו של השאה) והלחץ הזה הביא בסוף לשלטון של הקיצונים היום. חילונים, ראו הוזהרתם!
לביא שור12.08.19
32
אבל בעד לשבת בהפרדה!
אחת....11.08.19
31
התחרפנו על כל הראש
ש11.08.19
30
יתאחדו עם סמוטריץ שלא מפחד לומר את האמת בפרצוף של ראש הממשלה האפס הזה שבמקום להעמיד את דנה זילבר במקומה מתייפייף
איתי11.08.19
29
חכו תראו. . . חחח.. זה יהיה כמו עוגת קצפת על הפרצוף של שופטי סדום האלו.
רפאל11.08.19
28
אם אנחנו לא נדאג לציבור שלנו, אף אחד לא יעשה זאת. הפגנה סוערת בבין הזמנים תלמד אותם לקח. או שנעשה מדינה בתוך מדינה עם ספרי יוחסין ותקציבים משלנו ולא נשלם מיסים.
א11.08.19
27
אינקבזיציה רפורמיסית-משפטית 2019=אינקבזיציה ספרד 1492
ישראל12.08.19
26
אסור לנגן בכלי נגינה מאז החורבן. אז מי כאן הדתי?
אא11.08.19
25
הם כופים אורח חיים איראני במרחב הציבורי. מפרידים מדרכות. ולכן החילוניים פוחדים גם מהפרדה באירועים.
חרדי11.08.19
הפרדה אצל החרדיים היתה קיימת עוד לפני שנולדו הסקריקים ממאש
א11.08.19
24
תשעה באב הרוחני פחד פחדים מדברים על כפיה דתית מה עם כפיה חילונית.
כלל ישראל11.08.19
23
למרות שזו לא כוונת בית המשפט אבל ב"ה שזה קרה כל ההופעות האלו זה כמו לאכול חזיר משחיטה מהודרת כדי שלא יאכלו חזיר נבלה
אנלו סכסיפ11.08.19
22
יעמדו נשים לבד וגברים לבד, 2) אם הייתם שומעים בקול הרבי שאמר שהטכנולוגיה נוצרה להפצת תורה ומשתמשים באייפון מסונן, הייתם יכולים לצפות במופע בשידור חי דרך המכשיר ללא תערובות כלל.
משה בן אברהם11.08.19
21
השופט הזה, מאן דכר שמיה, איך קוראים לו? טוב, לא חשוב שמו, הוא וכל דומיו, ייעלמו מן האופק, אך ההפרדה, על אפו ועל חמתו, תישאר גם תישאר. הוא ודומיו, כמו רון קובי, קוראים תיגר על ה׳ ועל היהדות בכללותה, אין להם סיכוי, תזכרו את תגובתי.
אפרים11.08.19
20
בערב פוליטי ליד כל הקהל השמאלני קיצוני הוא אמר שהשמאל יותר אינטליגנטי מהימין. מסתבר שהוא צודק איך הם נותנים לו ללקק להם בעודם רומסים את הדת
יהודה11.08.19
19
צריך לדחוף את האצבע בחזרה ,לדרוש שבמשחקי כדורגל יהיו קבוצות מעורבות, נראה את בית המשפט ושדולת הנשים מתמודדות עם זה, כך גם בתחרויות ריצה ושחיה ,,, יהיה מעניין
מהיציע11.08.19
18
רשעים עד מתי תעשו מה שאתם רוצים תשלטו בנו ותיגידו לנו מה כן מה לא ואיך כן ואיך לא אתם כל הזמן אומרים מדינה דמוקרטית שכל אחד יכול לעשות מה שבא לו רק לחילונים מותר לעשות מה שבא להם חובה להקים גם בדץ של חרדים נגדם די שהחילונים יעשו מה שבא להם דיייי נמאסתם
חרדי11.08.19
17
אין ספק הפשיזיים השמלאני במייטבו!! מעניין אם המאוסים הללו היו מחליטים אותה החלטה כשמדובר בלא יהודים??
א,ס11.08.19
16
מה זה השטויות האילה , אסור לזמרים החרדים להופיע בהפרדה , זה מה שהציבור רוצה , וזה מה שהוא מבקש , זה שהזמרים עומדים על העקרונות שלהם זה מושלם . בית המשפט והציבור החילוני מנסה לקפות על הדתיים את החלוניות ואת הפריצות שבחילוניות ולא ילך לו , אנחנו חזקים ואף אחד לא יגיד לציבור הדתי מה לעשות ואיך
ס12.08.19
15
לא נותן לדתיים לחיות כאן במדינת היהודים! זאת התערבות בוטה בחיי הפרט! גועל נפש של פסק!
חילוני שפוי12.08.19
14
פסיקה נכונה של הית המשפט, צריך לאסור על אירועים כגון אלה כל השנה..!! שיבנה הית המקדש, אחכ נדבר.
ללא שם11.08.19
13
להפרדה באוטובוסים כאילו האוטובוס יש לו דין בית כנסת, סוף לא נותנים לנו לעשות ערב שירה בהפרדה. כאשר מחליטים לצאת ל"מלחמת קודש" כדאי לחשוב מראש לאן זה מסוגל להוביל.
רפאל11.08.19
12
עד מתי לגלות הזו איפוא הדמוקרטיה לכבד. אחד את השני. חייבים שינוי נמאס דייי שדולה למה ולמי טוב לנו כך מתי תבינו זאת
שירה11.08.19
11
אכן, יש דיקטטורים בירושלים
אכן, יש11.08.19
10
חבל מאד שמי שזועק את הזעקה של הציבור החרדי בכל הכח בנושא הזה הוא דווקא סמוטריץ ההחרד"לניק, איפה הנציגים שלנו ?? 20 שנה בכסת ולא עשו כלום לגבי הבג"ץ. לכו תלמדו שיעורים אצל סמוטריץ איך עובדים ואיך שמים פס על המערכת בלי למצמץ.
חרדי26.08.19
9
מעתה לדברי בג"ץ יש לאחד את השירותים והמלתחות של הבנים והבנות בכל המרחב הציבורי
שלומי12.08.19
8
ברגע שנהפוך לרוב,או רוב משפיע על כל פנים צריך להעיף כמה שיותר שופטים אנטישמים כאלה ולשלול להם את הפנסיה התקציבית השמנה
להעיף את השופטים לעזאזל12.08.19
7
ממש לא יפה מה יש פעם אחת אירוע לחרדים אז,עושים על פי רוח היהדות מה אסור להם להנות מה יש מפליא שבית משפט בישראל לא מתחשב
אורית 11.08.19
6
עכשיו הם עשו יותר גרוע במקום שכל הציבור החרדי בעפולה יוכל להינות הם גרמו שאף אחד ואף אישה לא תבוא וגם מוטי לא יופיע במעורב אז איך בדיוק הם עוזרים לנשים?!
חרדי עפלואי11.08.19
ועכשיו אין לי מופע, בזכות הפסיכית שהלכה לבית המשפט, ובחיים לא היתה באה להופעה של מוטי שטיינמץ.
אני11.08.19
5
הם מזלזלים בנו השכם והערב
יעקב 11.08.19
4
מקבל משנה תוקף
בית המספח11.08.19
3
מהרסיך ומחריביך ממך יצאו
אוהב ישראל11.08.19
2
רשועים ארורים.
א11.08.19
1
אם ככה, זה הרגע שבו הזמרים יבטלו את ההופעות שלהם
.11.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24