כיכר השבת

מעקב 'כיכר'

לא מפחד מכלום? הנוכל ממשיך לעקוץ מנהלי המוסדות

הנוכל יושב באקוודור ומנהל רשת מסועפת בניסיון לעקוץ ראשי ישיבות. הפעם על הקנה היו: מנכ"ל 'ידידים', ומנהל 'שערי שמועות' שחושף את השיטה איך הנוכל מגיע למוסדות (בארץ)

26
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ט"ז באב | 17.08.19
לא מפחד מכלום? הנוכל ממשיך לעקוץ מנהלי המוסדות
(צילום: shutterstock)

לפני עשרה ימים פרסם 'כיכר השבת' אודות הנוכל המתגורר באקוודור ומשם שולח את טלפיו הארוכות לישראל' מנסה להעלות בחכתו ראשי ישיבות ומנהלי מוסדות חרדיים. מתברר, כי גם לאחר התחקיר שעורר רעש גדול, הוא לא מפחד מכלום וממשיך במאמצים לדוג קרבנות חדשים.

למערכת 'כיכר השבת' ולכותב השורות הגיעו למעלה מ-35(!) פניות של מנהלי מוסדות בטענה, כי הנוכל ניסה לעקוץ אותם רבים ציינו כי בזכות קריאת הכתבה הם ניצלו מהעוקץ ואף הלכו בעקבות כך להגיש תלונה במשטרה - שעדיין לא הצליחה להטיל על החשוד את אימתה.

מכיוון, שאי אפשר להביא את כל הנעקצים, 'כיכר השבת' יביא שני מקרים שילמדו על שאר הקורבנות הרבים שנפלו.

המקרה הראשון, קרה למנכ"ל 'ידידים' - ישראל אלמסי, שנאלץ להתעסק עם הנוכל בעיצומו של צום תשעה באב ואף העיר לו על כך, כפי שתוכלו לראות בהתכתבויות המופיעות בכתבה.

"ראשית, אני רוצה להודות ל'כיכר השבת' על הכתבה שבזכות כך הייתי מודע לנוכל. האמת, ברגע שקראתי את הכתבה הייתה לי הרגשה שהוא יפנה אלי, אין לי איך להסביר רציונלית את המחשבה הזו אך כך עבר לי בראש כשקראתי את הכתבה", מספר אלמסי.

"לצערי, הוא החליט לפנות אלי בעיצומו של צום תשעה באב בשעות אחרי הצהרים המאוחרות, בהתחלה הוא פנה אלי כמו שהצגתם בכתבה הקודמת ונתן לי הפניות לכתבה ישנה שהתפרסמה לפני הרבה שנים".

"כאמור, אני הייתי מוכן והתחלתי לזרום איתו בשיחה כדי לנסות ולדלות ממנו כמה שיותר פרטים. במהלך השיחה שלנו נתתי לו להרגיש, כי יש לו אימון מלא בו, למרות שהוא לא עשה עבודת רקע מינימלית על 'ידידים' והוא הציע לי לבנות לי בניין... אך אני זרמתי אתו ובאמת בזכות כך הצלחתי להוציא ממנו פרטי חשבון בנק של מישהו שאני לא יודע מה הקשר ביניהם".

לאחר שמנכ"ל 'ידידים' הצליח להוציא ממנו כל מה שהוא יכול הוא ניתק ממנו מגע, ואף שלח לו כמו רבים אחרים את הכתבה מ'כיכר השבת'.

ההודעה בו מוטחת בו הכתבה

בינתיים עבר הנוכל לקרבן חדש אחד המנהלים של הישיבה החשובה "שערי שמועות" וניסה לעקוץ גם אותו, אך שוב ללא הצלחה - כי המנהל קרא את הכתבה ב'כיכר השבת'.

וכך מספר המנהל: "בין מנהלי הישיבות והמוסדות בארץ עברה הכתבה שפורסמה, כאש בשדה קוצים והבהירה למנהלים כי עליהם להיזהר לא ליפול בעוקץ המדובר. כמו לכולם - גם אליי הגיעה ההודעה יחד עם הכתבה, ושמרתי זאת בזיכרון".

"הוא הצליח להגיע אליי דרך חברת תוכנה שמספקת תוכנות להרבה מוסדות. מתברר שהנוכל מצא שיטה מעניינת הוא מתקשר לשירות הלקוחות של חברות כאלו ואומר כי יש לו סכום גדול שהוא רוצה לתרום לישיבות חשובות והוא מבקש מהם סיוע או אנשי קשר בישיבות האלו".

המנהל ממשיך לספר: "במקרה, מנכ"ל חברת התוכנה הוא בוגר הישיבה ויש לו הכרת הטוב לישיבה והוא החליט כמחווה של רצון טוב להפנות את אותו נוכל לישיבה שלנו, כדי לעזור לנו. מיד שקיבלתי את השיחה מהנוכל כבר הבנתי במה מדובר ומיד פניתי לכותב השורות".

'כיכר השבת' ניסה ליצור מגע בין המנהל לבין הנוכל ולהיות שותף לשיחה ביניהם. אך מתברר שהנוכל הוא מעט יותר מתוחכם וזהיר ממה שייחסנו לו והקלטת השיחה עלתה בקשיים טכניים מרובים ולמעשה המהלך לא צלח.

מתברר בנוסף כי לצד אלו שניצלו מההונאה, הנוכל ממשיך ללא כל בעיה וללא כל הפרעה לנסות לעקוץ גם אם לעתים מדובר בסכומים פעוטים הוא לא בוחל בכלום העיקר להוציא כספים במרמה ובשקר גס.

בשיחה שערך 'כיכר השבת' עם משטרת ישראל לצורך קבלת תגובה על התלונה שהגישו כנגד הנוכל, אמרו במשטרה: "אנו ממליצים כי כל מי שפנה ל'כיכר השבת' מומלץ מאד שלא יתעצל ויפנה בתלונה למשטרת ישראל, ככל שיהיו יותר פניות כך נוכל לאתר את הנוכל ולמנוע ממנו להמשיך במעשיו".

תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
הנוכל הגיע אלי בהצעה לשכור דירה עבור זוג עם ילדה שעולים מצ'ילה והם רוצים דירה לשנה מראש, רצה לשלם לי את כל הסכום ועוד הציע לי שאקח אותם לטייל בארץ וישלם לי סכום נכבד, התקשר אלי מהווטסאפ והצלחתי לראות אותו, אמר לי שקוראים לו יעקוב בר העביר לי כתבות על עסקים שהוא עורך בארץ וזה ממש הזוי, לא האמנתי לכל
נורית09.02.20
20
ויתכן שזה בכלל אותו אחד בשם אחר ..! והכסף הולך להימורים. שוב. אז יאללה אנשים תתעוררו על עצמכם ואל תתפתו לאף אחד!
צילה18.08.19
19
כמעט נפלתי איתו. דג אותי ממודעה להשכרת דירה, אמר שרוצה לשכור אותה עבור עולים חדשים מצ'ילה, שמשלם הכל מראש "תעשי לי טובה, צריך להפקיד כסף לשגרירות על כרטיסי טיסה" כבר נלחצתי שיש חיי יהודים בסכנה, כמעט עשיתי את זה למרות הספק.
א15.01.20

הצגת כל התגובות

18
הבעיה היא חוסר שיתוף פעולה מצד הציבור החרדי למשטרה . הם מעדיפיםלהתבשל בתוך עצמם ומכסימום לכתוב ל-כיכר השבת אך לא להודיע למשטרה . כדי למנוע נוכלות צריך להודיע למשטרה כי יש לה את הכלים האפקטיביים להילחם בתופעה.
משה17.08.19
17
הנוכל הזה ניסה אתמול לעקוץ את אבא שלי שהוא רב חשוב באיזה סיפור ארוך.. זהירות!!! מזדהה בשם יעקב בר מקובה. מנסה לעזור למישהו מאקוודור..
יהודי10.12.19
16
יוצא ונכנס מהכלא בעשרת שני האחרונות.
אב18.08.19
15
לפני יומיים אחרי שפרסמתי ביד-2 מודעה אל שכר דירה קרה אותו סיפור כמו בהודעות 18 ו-19. הייתי שמחה אם היה אפשר לעצור אותו איך שהו
דינה24.02.20
14
דיברתי איתו בעצמי, ישר הבנתי עם מי יש כאן עסק ב7 בבוקר הוא רושם בוקר טוב למרות שבברזיל לילה לי הוא אמר ברזיל, לאחרים אקוודור הוא אומר שהוא יעקב בר מהכתבה הגלובוס, למרות שההוא בן שבעים וכו'
בנצי18.08.19
13
הנוכל שבכתבה נקרא גם יעקב אוטמזגין או בשם נוסף אבי גולן... הוא ניסה לעקוץ כמה וכמה פעמים את בית הכנסת שלנו בגבעת זאב. (4 פעמים במשך השלוש שנים האחרונות). בפעם האחרונה הגשנו תלונה במשטרה ואולם התיק נסגר.....
יוסף17.08.19
אותי גם ניסה לעקוץ
י ק 18.08.19
אלמלח אריאל נקרא גם אלימלך היזהרו ממנו כנסו לאינטרנט ותגלו הכל
יענקי18.08.19
12
תודה על הכתבה. ניסה לעקוץ גם את אימ הקשישה ניצולת השואה.
עו"ד ירון מידן09.02.20
11
שלום הנוכל יצר איתי קשר והציג עצמו כיעקב בר, ביקשתי לראות צילום תז ושלח לי צילום דרכון לכאורה, טען שנמצא בדרום אמריקה לרגל עסקיו ולא עבר זמן רב וביקש לבצע הפקדה דחופה במזומן לחשבון בבנק הדואר בטענה שאין לו חשבון בארץ. הלכתי לבנק ושם הצגתי את הדרכון ששלח לי וביקשתי לדעת האם יש לאדם זה חשבון ונעניתי ש
שרה18.08.19
10
השדרן דוד חכם מהרדיו הוא גיסו ויש בינהם קשר טוב!!!
ללא שם15.06.21
9
להגיש תלונה לאינטרפול
חרדי חרד17.08.19
8
לפני מספר ימים מישהו פנה אליי בפייסבוק וביקש 50 ש"ח למשפחה נזקקת, יכול להיות שזה אותו נוכל ?
א18.08.19
7
גם אני כאדם פרטי כמעט נפלתי ברשתו . הגשתי תלונה במשטרה. יש עוד משפחות שכמעת נפלו . ידע הציבור ויזהר!!
hhh18.08.19
6
אריאל אלמליח הגנב והנוכל מירושלים הוא מוכר לשמצה היה בכלא עקץ עשרות נשים ומשפחות במצוקה הוא כאילו חרדי גמו שאני צנצנת הוא רשע מרושע וגם אשתו לאה אלימלך נוכלת יחד איתו ומשתפת איתו פעולה הוא גיס של דוד חכם מהרדיו נשוי לאחותו וגם הילדים שלו משתפים פעולה יחד איתו הוא קם בבוקר על מנת להרוס משפחות ולגנוב
ללא שם08.12.21
5
זה חרדי משלנו מישראל. הוא בכלל בארץ !!!
ng17.08.19
זה יוסף בר מטי אם סי
tch17.08.19
4
קרא לעצמו יוסי בר והציע אחוזים שמנים
הוא היה מפרסם קבוע בלענין18.08.19
3
גם אנחנו נפלנו הפח שלו ב 1000 ש"ח וכן רב ידוע בבית שמש נפל ב 5000 ש"ח וכן בית הכנסת ברמת בית שמש נפל בסכום גדול מאוד ביורו בתמוז וכן בית הכנסת ברחובות כמעט נפל היתה עליו כתבה בטלבזיה לפני כשנה בערך לכבוד כיכר השבת אנא עשו טובה פרסמו כמה שיותר תעשו מזה רעש גדול זה ממש כאוב לשמוע מחדש על כל אלו
רמת בית שמש 17.08.19
2
למי יש מידע היכן הוא גר, או מה מספר ת.ז של הנוכל הזה ?אני אשמח מאוד אם מישהו ישלח את המידע הזה
מושיקו04.07.22
1
בס"ד בשבוע החולף פנתה אלי עמותה שאני הרואה חשבון שלה כי קיבלה פנייה מיעקב בר השקעות אודות התרומה מקרן ספרא. הסברתי להם כי נשמע מוזר מאוד עקב כך שמשפחת ספרא אינה רצה לתרום אלא פונים אליה עבור תרומות ויש שם סדר מאוד ברור. צר לי לשמוע כל פעם מחדש כיצד מנכלי"ם של גופים גדולים הולכים שולל אחרי שרלטנים כ
רואה חשבון18.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 11:03

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10:37

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

חופשת חורף באירופה

השיטה: הזמינו מוקדם וחסכו מאות שקלים במחירי הטיסות>>

כיכר בשיתוף אל על | מקודם
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24
ש

הכרה בלימודי הסמינר

רוצה ללמוד תואר וחוששת מפגיעה באורח החיים? כנסי >>

כיכר בשיתוף אונ' בר אילן | מקודם

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם