כיכר השבת

המופע יתקיים

שלל גינויים מאישי ציבור על החלטת ביה"מ

חברי הכנסת החרדים גינו בחריפות את החלטת בית המשפט. אייכלר: "עוד מעט ידרשו לעשות ברית מילה במעורב", מקלב: "לא נשיר במחתרת", גם עיריית חיפה הגיבה בחריפות (חרדים)

35
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ד באב | 25.08.19
אירוע בארנה, ארכיון
אירוע בארנה, ארכיון (צילום: עובדיה כלפי)

ההחלטה של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה אברהם אליקים לבטל את ההופעה שהייתה מתוכננת למחר לגברים בלבד, הצליחה לעורר את זעמם של אישי ציבור מכל הקשת הפוליטית שגינו בחריפות את ההתערבות באורח חייו של הציבור החרדי.

עיריית חיפה עצמה הגיבה לפסק הדין וציטטה את מאמר הדעה של עורכת הדין החרדית ורד עובדיה: "אנחנו חרדיות אך לא מטומטמות, תפסיקו להתנשא עלינו הניסיון הנפסד של שדולה חילונית להילחם על הדרתן של נשים חרדיות, בשעה שהן עצמן מדירות אותנו מהשיח ומהדיון - משפילה ומבזה אותנו. מדברים עלינו 'מעל הראש' שלנו כאילו אנחנו שקופות. ההפרדה הנהוגה בתוך החברה החרדית אינה פוגעת בנשים ואינה מבזה אותנו, תודה ששאלתן".

גם סגן ראש עיריית חיפה מיכי אלפר הגיב בחריפות ואמר: כי "הדיון היום בבית המשפט לא עסק בהדרת נשים, אלא בניסיון להדיר את הציבור החרדי ממה שמגיע להם על פי כל דין. שוקלים כעת דרכים חלופיות לקיים את האירוע בכל מחיר".

ח"כ אורי מקלב על החלטת בית המשפט על ביטול האירוע בחיפה: "הציבור החרדי נרדף על ידי מפלגות וארגונים שונים. בית המשפט היום נותן את הלגיטימציה לארגוני שנאה אלו, הצביעות זועקת לשמים כאשר אומרים חייה ותן לחיות אך בהתנשאות ורודנות מתערבים פעם אחר פעם בנעשה בציבור החרדי עד אשר לא מאפשרים לציבור החרדי לחיות באורח חייו ואמונתו. לקחת ציבור שלם להכפישו ולהכותו על ידי שלילת זכויות אלמנטריות".

"דוחקים אותנו לפינה" הוסיף מקלב ואמר: "תוך עלילת עלילות שווא דבר זה לא יצליח, זהו חלק ממסע השמצות והכפשות כנגד הציבור החרדי. רוב רובו של הציבור בישראל מכיר את הציבור החרדי ואת ערכיו, חסדיו ועקרונותיו. ומוקיע החלטות מסוג זה. דברים אלו לא ישבור את רוחנו ולא ישנה את השקפתנו והליכותינו. אנחנו לא נשיר את השירים שלנו במחתרת".

ח"כ ישראל אייכלר אמר בראיון לרדיו קול חי: כי "השופטים מהצפון יגיעו עד לירושלים. במידה ונהיה חלשים ושבורים, כשתרצה לעשות ברית לבן שלך, בית המשפט לא יאפשר לך לעשות את האירוע בנפרד אלא הוא יכפה עליך לעשות את זה במעורב"..

סגן השר מאיר פרוש אמר בתגובה: כי "בית המשפט מאתגר את הציבור כדי שיתעשת ויביע נחרצות את עמדתו נגד כפיית עמדות השופטים על הציבור. על השופטים לדעת שכבני אדם הם מותחים את החבל עד הקצה והם ישאו בתוצאות של שינוי במעמדם".

במפלגת 'עוצמה יהודית' אמרו: "בכנסת הבאה נדרוש לפטר את דינה זילבר. עוצמה יהודית תעגן בחקיקה את זכותו של הציבור הדתי והחרדי לקיים אירועי תרבות בהפרדה, ותשים סוף לחגיגות ארגוני הנשים על חשבון הציבור החרדי".

בתוך כך, מארגני המופע בחיפה שהצליחו למכור כ-1,200 כרטיסים מתוך 2,000 המקומות באולם הודיעו כי גם במידה וההופעה תהיה כרוכה בהפסד כספי הם יקיימו אותה.

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
1. אין שום אמונה דתית לפיה יש לקיים אירוע לגברים בלבד. זה מאוד מפלה ומדיר נשים חרדיות שהיו שמחות להשתתף באירוע. 2. נא לא לבלבל בין 'הפרדה' שאותה התיר מנדלבליט בהחלטתו בסוף השבוע, לבין 'הדרה' שהיא בעצם:''נשים - החוצה''. 3. שווה לנו כמשפחה חרדית להפסיד אירוע אחד בכדי שבעתיד נוכל ללכת כל המשפחה יחד לאי
מנדלבליט צודק הפרדה מותר הגרה אסור27.08.19
אין לך לא דעת תורה ולא יראת שמיים. ומנדלבליט צריך להתבייש על מה שהוא עשה,הוא הפריד עצמו מהמיגזר החרדי על מנת לרצות כופרים למינהם. אין לי בעיה עם האג'נדה שלך אבל כדאי שתבין שאינך שייך למיגזר החרדי אלא יותר לכיוון של דתי לפי דעתי. ובטוח שאינך נשמע לגדולי ישראל.
טליה27.08.19
ראשית אין כל הדרה והדרישה היא של המופיעים, ואכן זו זכותם לא להופיע בפני נשים מסיבותיהם. ובאשר למנדלבליט הליצן, הרי הוא מראה יום יום ושעה שעה, שכל רצונו זה רק להיות בהמשך שופט בית המשפח העליון ולשם כך הוא מוכן למכור את מצפונו ואת ההלכה גם יחד.
דני29.08.19
27
כשאנשי מאה שערים רצו בחוה"מ סוכות להפריד בין גברים ונשים בגלל התערובת העצומה שהיה שם, אז צעקתם והצדקתם את ההתנגדות של רחל עזריה וגרורותיה, עכשיו אתם משלמים את המחיר, עוד תצטרכו לוותר על הפרדה בבתי כנסת.
העדה החרדית25.08.19
26
עד שלא תבינו שמתחת לפני השטח , הקרן החדשה וגרורותיה שולטות בחינוך בצבא במשפט בשבת ובכותל, לא יזוז הרבה. הכנסו לאתר מפלגת נועם ותבינו יותר טוב.
מד25.08.19

הצגת כל התגובות

25
זהו מלחמה של ערב רב ורפורמים ביהודים וכולנו ישנים וחולמים שזה יעבור....והנה כל יום חדשות מזוויעות שמסיתים נגד חרדים כשבעצם מסיתים נגד יהודים ואין הבדל בין חרדי לחילוני בעינייני דת. חובה לבטל את בגץ השמאלני לאלתר. באמריקה היו מכניסים את השופטים לכלא.
משכיל25.08.19
24
חמר חר מינו!!! זה מה שהם!!
מישהי25.08.19
23
אוי לנו אם היינו צריכים להסתמך על החלטת השופט של ערכאות של החילונים ולקבל ממנו הסכמה שירשה לנו לקיים מופע חרדי בנפרד אני שמח שכך הוא החליט שנדע לא לסמוך עליו רבותי תתעוררו זה ערכאות הוא לא יתן לנו הסכמה מה היה קורה אילו הוא היה מאשר את המופע היה אסון ליהדות החרדית היינו שמחים שאיזה חילוני חולני
רפי25.08.19
22
אם סכלה מנשות הכותל נכנסת עם ספר תורה לשרותים אז עם מי יש לנו עסק? ואם ילדים קטנים שרק נתלש מהם הטיטול כל אחד בקבוק בירה ביד נו באמת יש לנו פרטנרים מצוינים א ו מ ל ל י ם משיח השם הושיע נא החושך נורא ואיום הצילני נא מיד אחי......
בלי בדיחות26.08.19
21
מה אדון פרוש רוצה, שיעבור רשמית לצד של החילונים ויעזוב אותנו. אה הבנתי, הוא לא קיבל מהם ג'וב בחיפה אז הוא חרדי. תן לו ג'וב והוא יהיה חילוני. פרטים בעיתון החנופה "המבשר".
תושב בית שמש25.08.19
20
צודק סמוטריץ שדינה זילבר מנהלת את המדינה, בושה וחרפה, זה שיא של עיוות הדין, ורק בסדום יכלו להמציא כאלה סברות
צבי25.08.19
19
פסיקת בית המשפחחחחחתנו לשקד תגמד את בתי המשפח ותחזרים לממדים הטבעיים שלהם חרפה
אביטן שמעוןפסיקת 26.08.19
18
שאלת תם בית המשפט הקרוי עליון קורא פעמים לעצמו בגץ שזה כביכול בית משפט גבוה לצדק מי יכול להסביר לי מה צדק יש בהם בחבורה חוליגנית זו
יוסף דידי25.08.19
17
משיח כבר כאן.
עקבתא דעקבתא26.08.19
16
מקום המשפט שם הרשע
גד 26.08.19
15
ומה אומר כבוד מרן השופט על עזרת נשים בבית הכנסת?
שלמה25.08.19
ח ז ק!!!!!!!!
חחחחחחחח25.08.19
14
הדברי יואל צדק. אסור לגור בארץ תחת שלטון ציוני. חייבים לחזור למולדת הקדושה אירופה.
צוציק 25.08.19
ושוב למות?
יואל25.08.19
13
שופט עמלקי שר"י
יזדי25.08.19
12
לכבוד הרב אייכלר/ בגץ יאסור בהמשך גם ברית מילה
שלום26.08.19
11
לא יעזור להם, האירוע יתקיים על אפם ועל חמתם, יש גבול להתערבות הבוטה בחייו של הפרט, לא ייתכן שקומץ שופטים חוליגנים יכפו את דעתם ואת אמונתם ואת האג'נדות שלהם על ציבור שלם במדינת ישראל. בכנס הבאה משימת העל צריכה להיות: לרסק את בית המשפט ולטחון אותו עד דק. כי נמאס לנו פשוט נמאס!!!!!!!!!!!!!!
מישהו25.08.19
10
האירוע יתקיים על אפם וחמתם. אולי מנכל הקונגרסים יתן את האולם במחיר נמוך כאות מחאה על הכפייה המשפטית של השופטים המנותקים.
אייל25.08.19
ואחרי ההופעה מסעדה בחינם, גרפס והביתה.
יוסקה25.08.19
אני גם זמר חסידי ששר אצל קרובי משפחה ,הפעם אני מוכן להופיע בחינם עם מוטי שטיינמץ
מוכן להופיע26.08.19
אני מקווה שהמשפחה שלך לא סובלת.
יהושוע26.08.19
9
למה הם לא עוברים לאוגנדה כמשאלת הרצל ?
יוסף25.08.19
8
שהן תעמודנה לפני הבגצ ואז נראה מה יהיה להם לומר
ד. צ.25.08.19
7
לא מספיק להגיב בדיבורים בלבד, כי השופטים מצפצפים עלינו, אדרבא, הם נהנים כשהם רואים אותנו כועסים ויוצאים מהכלים, צריכים להגיב במעשים, חרם מסים, או הפגנות סוערות דוגמת האטיופים, רק כך הם יבינו שהם מתחו את החבל יותר מדי ועברו כל גבול, שויון בנטל הם דורשים בלי שום זכויות, בושה וחרפה, גם זכור לרע היועץ ה
צבי25.08.19
6
זה לא בגץ ולא זילבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אף אחד לא קןרא לילד בשמו.. !!!זה מנדלבליט!!!
בועז26.08.19
5
מיכי אלפר תדע לך שכל מה שקורה זה בגלל שסגרתם לנו את הסאונה ברחוב ארלוזורוב.אני מצפה ממך לפעול בענין מול הגורמים בעירייה ולפתור את הבעיות שם ולהחזיר לנו ולפץוח את הסאונה מחדש בבשץקשה.תמכנו בכם לא לאכזב.
ליטאי מרחוב מיכאל25.08.19
4
אף אחד לא יכתיב לנו איך לחיות את חיינו. אנו הנשים רוצים אירוע בהפרדה ואף אחד שלא יתערב לנו. כמו שאנו נותנים לציבור החילוני אירועים שלהם כאוות נפשם
דבורה26.08.19
3
שזה היסוד של הדת היהודית בהא הידיעה!!! הקדושה!!!!!!!!!!!!!!!!!! ועל הקדושה בעם ישראל לא מוותרים!!!!!!!!!!!!!!!! עריות זה יהרג ובל יעבור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הם חייבים להבין25.08.19
2
ב"ה. מספיק עם כל ההופעות האלו. ממש ביטול תורה.
יוסף26.08.19
1
היום כבר אין שום ספק, חייבים את נעם בכנסת, רק הם יצילו את המצב. ולמי ששואל מאחוז החסימה, במקום לחשוש, תתחיל לעבוד!
צוריאל26.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24