כיכר השבת

בדיקת 'כיכר השבת'

יחזרו הביתה? הקולות האבודים של אלפי החרדים העובדים

הם יצאו לעבוד, כדי לפרנס את בני משפחתם וזכו לכינוי 'החרדים העובדים'. הם מונים עשרות אלפים, שחשים שוב ושוב מנותקים • "כיכר השבת" יצא ובדק - האם הם יחזרו למפלגות החרדיות? (אקטואלי)

45
אבי רבינא | כיכר השבת | ה' באלול | 05.09.19
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: David Cohen/Flash90)

רבים מבני הציבור החרדי, המגדירים עצמם "חרדים עובדים", טוענים בשנים האחרונות כי לא קיבלו מענה ראוי מהבית הפוליטי לו הם משתייכים. מבדיקה שערך 'כיכר השבת' עולה, כי למרות הביקורות, והאיומים להיפרד מהמפלגות החרדיות, מרבית אלו המגדירים עצמם "חרדים עובדים", בוחרים בזמן אמת לחזור הביתה ולהשתלב במפלגות החרדיות.

הצביעו והשפיעו: מה הנושא שהכי חשוב לכם בבחירות?

ישנם אלפי חרדים, בוגרי עולם הישיבות שהשתלבו בחיי העולם הזה, אלו חרדים ששאיפת חייהם להקים בית תורני ולחנך את ילדיהם לעמל התורה, אך יצאו לשוק העבודה לצורכי פרנסה.

חלקם קוטלגו בעבר כאנשי "החולצות הכחולות" או "החרדים החדשים", אך "ברובם אלו בוגרי ישיבות שחשים חלק מהציבור החרדי ולא רוצים להתנתק ממנו", אומר ל'כיכר השבת' חרדי עובד.

המספרים רחוקים מלהיות מדויקים, אבל ההערכות בחדרי הפילוח עומדות סביב 30,000 קולות שמונה מגזר "החרדים העובדים", שכאמור - רבים מהם מביעים לעיתים הסתייגויות מהיבטים שונים של הממסדיות החרדית השמרנית, לצד רבים אחרים שמרגישים לעיתים מודרים או מותקפים.

בניגוד לקהילות אחרות, ציבור זה, אשר איננו מגובש בדרך כלל סביב מוסדות ורבנים ספציפיים, נחשב כקשה ל"סגירה פוליטית" בצורה מאורגנת וממוסדת, ולפיכך שינועו לקלפי יצריך בעיקר אוירה סוחפת שתיגע בכל אחד ואחד מהם. את עיקר המאמץ ניתן לפגוש בסרטוני תעמולה שיוצאים ללא הרף לרשתות החברתיות ובקצב גבוה מפעמים קודמות.

מדובר בציבור חרדי שברובו כבר לא שייך באופן ישיר לעולם הישיבות, אך שאיפתם שילדיהם יקבלו חינוך חרדי תורני. צריך לזכור כי לא מדובר בקבוצה שולית, אלא באלפים, מהציבור הליטאי בעיקר, שאינם משתייכים למסגרת מחייבת כמו בציבור החסידי. יחד עם זאת, ישנם גם רבים הנמנים על חסידויות בעלזא, גור ועוד המחפשים מענה אותו הם לא מקבלים תמיד במפלגות החרדיות.

לא מעט חרדים מוכנים למתוח את הספקטרום הפוליטי, ועל אף הזיהוי האוטומטי עם המפלגות החרדיות – אפשר למצוא אותם גם במפלגות כמו "הליכוד" ו"העבודה".

מאז ומתמיד מוקדי הכוח בעולם החרדי היו נתונים בלעדית בידי גדולי התורה ומעולם לא חרגו אל 'העולם החיצון'. אך נראה שבשנים האחרונות מוקדי הכוח המסורתיים בחברה החרדית הולכים ומאבדים מעצמתם לטובת המערכת הפוליטית החילונית בישראל.

בשנים האחרונות תופעת "החרדים בליכוד" חדרה ללב הממסד החרדי, וחרדים רבים מעדיפים את הליכוד ומפלגות ימין נוספות על פני המפלגות החרדיות.

ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) מכיר היטב וחי את הציבור של "החרדים העובדים". בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר אשר: "לכל חרדי מכל הסוגים והגוונים, ולא משנה מה הוא עושה לפרנסתו או באיזה כולל הוא לומד ובאיזו שכונה הוא מתגורר, יש נושאי יסוד שחשובים לו ויש לו צרכים הנגזרים מאורח חייו. עם כל הרצון הטוב של ח"כים ומפלגות שנראות 'ידידותיות', הם מחויבים קודם כל לסדר היום של המפלגות שלהם, לאורח החיים שלהם ולסביבתם הטבעית, ועם כל הרצון הטוב אינם מסוגלים לייצג אנשים שחיים אחרת מהם".

בשיחה עם 'כיכר' מוסיף אשר ומבהיר כי חרדי עובד יכול למצוא את כל מבוקשו במפלגות החרדיות: "אחת הבעיות שאנחנו נציגי הציבור החרדי כמכלול, נתקלים בהן, זה חוסר ההיכרות ולפעמים בורות של אנשי ציבור או מקבלי ההחלטות במשרדי הממשלה בנוגע לצרכים המאפיינים את הציבור החרדי על כל גווניו. לכן - במילים פשוטות, חרדי הוא חרדי, ולחרדי יש בית פוליטי שאליו הוא שייך באופן טבעי, נקודה".

בדיקת "כיכר השבת" מלמדת כי הגוף המאורגן והגדול יחסית בתוך קבוצת העובדים - ארגון "אחוות תורה", לא מביע עד כה השתייכות פוליטית כזו או אחרת. על פי הפרסומים, קרוב ל-3,500 לומדים חברים בארגון.

בחישוב של המשפחות והמעגלים התומכים, מדובר במרכז כוח שמונה בין 10,000 ל-14,000 קולות, שלפי ההערכות רובם הצביעו בבחירות האחרונות ליהדות התורה וש"ס. במפלגות החרדיות וב'דגל התורה' בפרט נשמו לרווחה כי למרות המתקפות בעבר ב"יתד נאמן", לא נוצרה בקרב מעגלי "אחוות תורה" קריאה להימנע בבחירות האחרונות שנערכו בחודש ניסן, אבל מאידך לא קיבלו שם תמיכה מפורשת וברורה.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרצון לשחזר את דפוסי ההצבעה ובתוספת הצורך במקסום הרמטי של הקולות, מפנים את מיטב המשאבים בפיצוח כל קהלי היעד הרלוונטיים לזירה. ב"אחוות תורה" סירבו להתייחס מפורשות לדברים, ומסרו: "שמחים שהרוב מוחלט של לומדי אחוות תורה ומשפחותיהם נשמעים לגדולי ישראל. מבחינתנו אין אמירה רשמית בנושאים פוליטיים".

אין ספק כי ההישגים של הבחירות האחרונות והעלייה במספר הקולות מעמעמות את השאלות עד כמה המגזר החרדי מאבד קולות בזירה המודרנית שלו, אבל הצורך למקסם באופן מוחלט את מכלול המעגלים מעסיק כאמור לא מעט את מטות הבחירות, מתוך שאיפה לייצר לכידות ומיצוי מקסימלי של המאגרים.

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
וגם אני חרדי עובד, חסיד גור. המפלגות החרדיות כבר אינן מייצגות את עמדותיי ואת האינטרסים שלי - הילדים שלי מתקשים להתקבל למוסדות החינוך המובחרים כי הם לא משתייכים לזרם הנחשב למרות שהם מוכשרים ומחונכים. אין שום סיבה שאצביע להם מלבד הסיבה שכך עושה אבא שלי וכך עשה סבא שלי וכך אני רוצה שיעשה הילד שלי. בדיו
גערער05.09.19
זה פשוט מגוחך. תבחר במפלגה שתעזור לך, ולא במפלגה שאביך בחר בה. פוליטיקה היא עניין טכני בלבד, לא הצהרה ציבורית כמו שעושים ממנה החרדים. האם על "דעת תורה" אתה חושב? ובכן, אין דבר כזה - עיין רמב"ם ממרים א וספר החינוך תצ"ה, ותגלה ש"לא תסור מכל אשר יורוך" נאמר על הסנהדרין הגדולה שבירושלים. לא על כל תלמיד
חנן. ב.06.09.19
39
חרדים שיצאו לעבוד הם חרדים לכל דבר!! חברים!! מי שלא מסתדר ולא מצליח לשבת ללמוד או לחלופין קשה עליו הפרנסה- ומחליט לצאת לעבוד... הוא חרדי לכל דבר וחשובים לו היסודות החרדים!! ולכן אך טבעי והגיוני שיצביעו למפלגות חרדיות בלבד!!
נוני05.09.19
38
שמעתי פעם מאברהם רביץ ז"ל הגדרה מיהו חרדי "אחד שילדיו לומדים במוסדות חרדיים" כבר שנים שמוסדות חרדיים מקשים על ילדי החרדים העובדים את הקבלה למוסדות אילו גם כשמדובר בילדים מחונכים לעתים יותר מבני אברכים. כך שאם הרבנים והחכי"ם לא יכופפו את מנהלי המוסדות השחצנים יגרמו להם לקבל למוסדות ציבור החרדים בהגדר
חרדי עובד05.09.19

הצגת כל התגובות

37
בעבר הלא כל כך רחוק רוב החרדים עבדו והקדישו מזמנם ללימוד התורה, כמו סבא שלי ואביו ואבי אביו. לאחר מכן" החרדים העובדים" נהיו מוקצה מחמאת מיאוס . הקשיים בקליטת ילדיהם בבתי הספר החרדים מדבר בעדו. בחו"ל כמעט כל החרדים עובדים ושיעורי התורה פורחים. למה שהחרדים העובדים יבחרו במפלגות חרדיות?
מיכאל05.09.19
כי מחר כשירצו להכניס את ילדיהם לבתי ספר.. לאן יכניסו אותם??? למוסדות של הכיפות סרוגות או החילונים?? לא!! ירצו שילמדו בחרדי! ולכן צריכים לבחור במפלגות חרדיות שידאגו למוסדות החרדים!! עזבו לרגע מי מרוויח מה ומי מרמה. בשורה תחתונה- המפלגות החרדיות היחידות שדואגות לציבור החרדי ולערכיו! ראו ערך הופעות בבי
נוני05.09.19
36
רוצים להפלות את הילדים ולזכות בקולות של ההורים. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
רפאל06.09.19
35
אני מתנצל בשם כותב הכתבה שאינו מודע למציאוות א יש חסדים אשר מגדירם עצמם חסידים מודרנים הם מצבעים אבל לא לג הלתאים גם שהם עובדים אם הם לא הגיעו לדיוטה התחתונה הם מצבעים ג גם כאשר אינם מרגישים קשורים
מממ05.09.19
34
כן אני חרדי עובד אבל קודם כל חרדי ואח"ז עובד ומצביע בגאון לג'. והנציגים החרדים בדאגתם לעולם התורה ולמסורת ישראל מייצגים גם אותי,לא רואה שום מפלגה אחרת שמייצגת אותי יותר מהם. אה כן גם אני שומע לגדולי ישראל....
יוני05.09.19
33
הפעם רק עוצמה יהודית!!
טלי05.09.19
32
שקר!!! כוונתם ל"חרדים מודרנים" זה השם שמשקף את מהותם אלו שמנסים לחיות רגל בצד החרדי ורגל בצד החילוני גם יחד "חרדים מודרנים" כי רוב החרדים עובדים זה עשרות שנים וממשיכים להיות חלק אהוב ועיקרי מהיהדות החרדית בלי שום טענות ופקפוקים כלל וכלל!
יעקב05.09.19
31
למה מה הם חברי הכנסת? אברכי כולל? חרדים עובדים!!! הבעיה שהעובדים אצל חברי הכנסת מתבטא גם בכך שהם עובדים עלינו.
יעקב05.09.19
30
אני גם עובד .מי שלא מצביע עבור מפלגות חרדיות אין לא יראת שמים. סתם אדם ריק
אלכס05.09.19
מיהו חרדי? המצביע למפלגות חרדיות, דהיינו - מזדהה עם ציבור פוליטי מסויים. תורה ומצוות, דרך ארץ, גמילות חסדים, ציות לתלמידי חכמים, ואפילו רצון השם בכבודו ובעצמו - אינם רלוונטיים. זה המצב לצערנו, והתגובה שלך היא דוגמה טובה לציבור החרדי.
חנן. ב.06.09.19
29
אלו ששיכים לחסידויות עדיין מצביעים לג . הבעיה עם אלו שכבר מנותקים או ילדיהם . או הליטאים או מה שבאמצע וכן ספרדים! במוסדות הרגילים לא רוצים אותם. ובמוסדות שהם שולחים שזה חרדי לאומי ותיכונים עם בגרויות או ישיבות תיכוניות החרדים נלחמים . ולכן יש משבר אצל הרבה מהם . אם הנציגים יפקחו עינים ויעזרו לנו .
אהרן05.09.19
28
תפסיקו להוציא לעז עלינו על הציבור העובדים אנחנו שומעים בקול רבותינו כל אחד והרב שלו כשאני הלכתי ללימודי תואר היו שם מכל גווני היהדות החרדית ליטאים ספרדים חסידי גור בעלזא ויז'ניץ וכו' והם קיבלו רשות מרבותיהם ללכת ללמוד לתואר וחלק מרבותיהם מתחננים לחסידים שלהם לאלה שהולכים לעבוד שילמדו תואר ולא יעבד
שמעון05.09.19
27
אני למדתי בכולל 12 שנה. מדובר על מצב שהייתי בבית אבא של שבת. שם את הילדים בהסעה חוזר ורואה אותם ישנים. למדתי סדרים ביום. אולם ראש הכולל היה רעב לממון. מעולם לא פירגן. ואנו אהבנו תורה השכורות היו פעם ב4 חודשים וכבר לא זכרנו מה הוא חייב ומה לא. אהבת התורה היתה נר לראשנו. עם הזמן נולדו לנו ילדים
מי אמר????06.09.19
26
יגיע כפיים כי תאכל אשריך וטוב לך- אשריך בעולם הזה וטוב לך לעולם הבא. הם החרדים שעובדים את ה'. ולא....הם לא "קולות"....הם בני אדם ...צדיקים!! ולא...הן לא חוזרים הביתה....הם בוחרים "נעם", כי נעם מעריכים יראת שמיים עם עשייה בדיוק כמו יראת שמיים של אברכים שלא יצאו לפרנס את ביתם. כי הציבור החרדי מצביע נע
החרדים העובדים??05.09.19
25
הפעם הראשונה השנה שיש לי כחרדי בעיה לתמוך בדגל ואגודה ומדוע? קצבת הנכות הכללית השוואתה לשכר המינימום לא מעניין את דגל או אגודה קצבת הזקנה לא מעניינת את ג מה כן תקציבים תקציבים טוב נכון שצריך תקציבים למוסדות אך צריך וחובה לדאוג גם לנושא קצבת הנכות הכללית גם לקצבת זקנה עם היה מותר אני אומר לכם הייתי ב
יענקי'ס05.09.19
24
הבדיחה שמי שהפלג מתיימר להיות הממשיך שלו הנציג הראשון שלו לורינץ קשור לצא"י ולגיוס תחת הנחל והם הפכו להיות הפרומרס כמאמר ינאי הידוע היזהרו מן
למגיב הקודם 05.09.19
23
למצוא מבוקשו...אכן??? את הבנות לסימנר ימדרו, ועוד ועוד....
אי05.09.19
22
הפסקתי לבחור בשס. חסרי מעש שלא עשו דבר עבור תלמידות סמינר שלא התקבלו ללימודים. הם עושים רק לביתם. אני מצביעה של הליכוד ב4 שנים האחרונות.
שרה05.09.19
21
מהיכרות מקרוב [אני חרדי עובד] 90% מצביעים לג' או ש"ס
אפשטיין חרדק05.09.19
20
למה אסור לעבוד. הרי כבר נאמר יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ.
מי אמר????06.09.19
19
מי שטעם את טעם החיים הנכונים שכוללים יהדות אמיתית עם עבודה, כמו שצוונו, לא יחזור לשהות תחת כנפי הליצמנים והגפנים
באבא05.09.19
18
נמאס להם שש"ס עובדת עליהם ומשחקת להם ברגשות .ועוברים ליהדות התורה או לעוצמה יהודית.
האמת05.09.19
17
אני חרדי שעובד ולא מבין מה הקשר. יש מלחמה על התורה. בגלל שאני עובד נהייתי חילוני?????? ברור שאצביע ג'
הייטקיסט 06.09.19
16
האמת? המפלגות החרדיות לא עשו ולא יעשו כלום בשבילי, אבל אני בכל זאת אצביע כהוראת גדולי ישראל, וודאי שאין שום התר הלכתי להצביע למפלגה אחרת. אנו אמנם לא אברכים אבל אנחנו שומרי מצוות גם מה שלא נראה לנו!!!
חרדי עובד05.09.19
"התר הלכתי"?! עברנו על כל הש"ס, ראשונים ואחרונים, ולא מצינו אי פעם שלתלמיד חכם יש זכות להחליט לציבור במי לבחור. האם על "ועשית ככל אשר יורוך" התכוונת? ובכן, כדאי שתתעדכן - מדובר על סנהדרין הגדולה שבירושלים. עיין רמב"ם ממרים א או למד מסכת הוריות. לחילופין, קרא את כל הקטע בפרשה (שופטים). אין לשום תלמיד
חנן. ב.06.09.19
15
החרדים העובדים לא יצאו מהציבור החרדי המקורי והשפוי. העסקנים והנכדים הם אלה שהרחיקו את הציבור ולקחו אותו לקיצוניות מסוכנת. החרדים העובדים סה"כ נשארו היכן שהיו אבותינו ואבות אבותינו. מאוזנים, לומדים ועובדים, מכבדים תלמידי חכמים ולא משנה מאיזה פלג הוא כרגע, וזהו.
לא יחזרו 05.09.19
14
תמיד הצבעתי ג (כולל בבחירות האחרונות). אולם עקב מלחמת החרדים במוסדות הממלכתי-חרדי ואי התערבות המפלגות החרדיות לא אצביע הפעם ג!
ישי05.09.19
13
שינועו לקלפי?? מה אנחנו כבשים ??? זו הבעייה של אגודת ישראל . נזכרים בנו רק בזמן הבחירות . לכו לחפש את החברים שלכם
חיים דרוק05.09.19
12
לא מבין ופעם נוספת לא מבין האם אינכם רואים מה קורא אינכם שומעים כלום רוצים בית תורני? רוצים חינוך טוב לילדים? רוצים חיים של יהודים במדינת ישראל? נו אז מה השאלה מה ההתלבטות אחר הקיץ שעברנו היכן האלטרנטיבה אני לא זכיתי להבין את כל הנאמר לעיל
יהודי05.09.19
11
בשבת???????????????????
פוץ06.09.19
10
לא מצביע
חרדי עובד05.09.19
9
שטויות, אני חרדי עובד. אין לי מושג מה זה "החרדים העובדים" אני מצביע למפלגה חרדית כמו כל ימי חיי חפרנים
אלון05.09.19
8
אני חרדי עובד כבר עשרות שנים כמו"כ חברי מבית הכנסת והחברים מהקהילה שכמעט כולם עובדים ואני לא מכיר אף אחד שמצביע למפלגה שהיא לא אגוד"י או שס? הרי אני מצפה ממפלגה כמו אגוד"י שתדאג לבני הישיבות והכוללים דבר ראשון ועיקרי, לעובדים כמוני דואגים כבר שאר חברי הכנסת מכל סיעות הבית.
אבי05.09.19
7
אני עובד לפרנסתי ב"ה 9 שעות ביממה. אין לי קהילה ולא רב אישי. ובגאון אני מצביע למפלגה חרדית. וכן, לא שיניתי את לבושי, וכן, הבן שלי לא התקבל לת"ת כי המנהל מקבל רק בנים של אברכים כלשונו הטהור.., אבל אני חרדי ברמ"ח ושס"ה. המנהל הגאה והריק לא יקבע לי אם אני שייך לציבור הנאמנים לה' ולתורתו או לא. אז יש ס
חרדי עובד 05.09.19
6
נמאס להם שהם נחשבים סוג ב. נמאס מהעסקונה של המפלגות החרדיות. חלק גדול מהציבור החרדי הולך להצביע לנעם, הם לא פחות חרדים מהמפלגות החרדיות והם לא מטאטים מתחת לשולחן בעיות שלא כיף להתעסק איתן. ההשתלטות החילונית חודרת גם לתוך הציבור שלנו ולאף אחד לא אכפת. אני עם נעם.
אורי05.09.19
5
כבר כשראיתי את ההתקפות על אחוות התורה ביתד, זה כבר לא היה נשמע לי אמין משום מה, אבל עכשיו, לנוכח התגובה המכובדת והחכמה של אחוות התורה, הפכתי באחת למעריצה שלהם! שמתם לב איזה יופי של ממלכתיות והתלכדות רק סביב מטרות רוחניות בלי להגרר לפוליטיקה המגנטית? ולגבי החרדים העובדים- אחנם בעלי אברך, אבל אני אקדמ
יתד נאמן06.09.19
4
יום הבחירות זה יום חופש ואנחנו יוצאים עם הילדים. ממש לא אבזבז אפילו דקה על אף מפלגה. כל מי שאני מדבר איתו והוא חרדי ועובד הולך לעשות אותו הדבר בדיוק. אין לנו אינטרס ללכת ולבחור, אנחנו מזמן מבינים שהמפלגות החרדיות, כמו כל השאר, עובדות על המצביעים שלהם. אנחנו חיים בין הציבור ומבינים ש"חיה ותן לחיות"
עובד, לא "אובד"05.09.19
3
זה דו כיווני כי גם עם בעלי התשובה משפיעים עליהם לשוב ואז לא מקבלים אותם למוסדות וכו'. אליטיזם חסר תקנה, ועל ספרדים בכלל לא דיברנו. אוי לדור שמנהיגיו פוליטיקאים והם בוחרים מה להציג בפני גדולי ישראל ואיך להציג כדי לקבל החלטה מתאימה
אלי05.09.19
2
חרדים העובדים חחחחחח, יש עשרות אלפי חרדים האבודים שעובדים עליהם לפני בחירות כאילו שיעשו למענם ולמחרת הבחירות נשארים מוחרמים, קחו לדוגמא בחור יר"ש שלפי הבנתו להתחזק ברו"ג הולך לפי פסקי הרבנים ז"ל [שחיו לפני כת הסיקריק] ומתגייס לנחל החרדי, והגיע לתומו להתפלל בביכ"נ והתנפלו עליו חיות טרף, האם המפלגה שכ
גיוואלד05.09.19
החיות אדם שאתה מדבר עליהם הם מיעוט קיצוני שאי אפשר לקרוא להם חרדים.חרדים רגילים לא מתנהגים כך,אין לאף אחד רשות להרים יד על יהודי,הם רק עושים חילול השם וכולם יודעים שהם קוץ בתוך ערוגת שושנים.
ע.ש.05.09.19
1
למה העסקונה החרדית לא רוצה שייכנס תקציב הדתות לחשבון הבנק? איך יהיה קומבינות.
תמימות06.09.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 16:09
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 13:44

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 12:09
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 11:33

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 10:10

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 09:16

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

נכנסים למצב טיסה

מחיר הטיסה לניו יורק יורד? אל על במחירים מפתיעים

כיכר בשיתוף אל על | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24