כיכר השבת

"צעד מסוכן"

חשיפה: המספרים ה'לבנים' וה'שחורים' של תלמידי ישיבות גור

ההנהלה הרוחנית בישיבות של חסידות גור החתימה את התלמידים והוריהם על מסמך התחייבות לבצע שיחות טלפון רק באמצעות שירות סינון קפדני, ותוך מעקב הדוק. חלק מההורים זועמים (חרדים)

71
יענקי כץ | כיכר השבת | כ"ה בחשוון | 23.11.19
בחורים מחסידות גור. אילוסטרציה
בחורים מחסידות גור. אילוסטרציה (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

פרסום ראשון: תלמידי ישיבות גור נחסמו לאחרונה מביצוע שיחות טלפון מהמכשירים המותקנים בישיבות, מלבד לעשרה יעדים - אלו שיקבלו אישור מיוחד מהנהלת הישיבה. בנוסף, כך נודע ל'כיכר השבת', יופעל בישיבות שירות של פירוט שיחות, שיועבר לראשי הישיבה.

מתברר, כי הסינון המופעל מטעם 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' על טלפונים בישיבות שונות ברחבי הארץ, לא מספק את המנהלים הרוחניים של ישיבות גור, ובשל כך הבחורים הוחתמו בימים אלו על שירות הסינון החדש והקפדני, שכאמור יאפשר להם להוציא שיחות רק לעשרה מספרי טלפון, כאשר נותנים לבחור אופציה להוסיף עוד מספרים שלא נמצאים במאגר.

אחד מהורי הבחורים, שהוחתם על המסמך, אומר ל'כיכר השבת': "מדובר כמעט בפיקוח נפש, ואסור לעשות ככה; יש בחורים שצריכים להתקשר לרופא, ועד שיגישו לאישור יקח זמן. שלא לדבר על טיפול נפשי, שהם כמובן יתביישו לספר שהם זקוקים לו".

"אני ואשתי מתנגדים לזה, אבל אין לנו ברירה", מוסיף אב אחד לתלמיד ב'גור': "החשש של מנהלי הישיבות, הוא שהבחורים ייצרו קשרים שלדעתה אסורים. לכן, הייתי ממליץ להפעיל רק פירוט שיחות, ובכל שיחה ארוכה וחשודה - שייבדקו. אבל לחסום את כל העולם - זה ממש טירוף. צעד מסוכן".

המסמך המדובר (צילום מסך)

במסמך ההתחייבות, עליו הוחתמו הבחורים והוריהם, ומתפרסם כאן לראשונה, נכתב: "לצערנו, הטלפונים הפכו לכלי משחית ולשימוש אסור, וזאת מבלי להתייחס להשחתת כספים עבור שיחות מיותרות שאינן לדיבור בלבד. כתוצאה מכך, התאגדו כמה ישיבות מול חברת 'מסלולרי', ואלו פתחו אפשרות שהטלפונים ייפתחו לדיבור למספרים מאושרים בלבד".

"במשך כמה חודשים נערכנו לכך בצורה מאוד מקיפה", נכתב עוד, "והמאגר מונה עשרות אלפי מספרים, של קווי מידע חיוני כמו תחבורה, ישיבות, קופות חולים ומספרים של משפחות מאנ"ש" (מתוכם ייבחרו רק עשרה. י.ק.).

המספרים מחולקים ל'מספרים לבנים' ו'מספרים שחורים', כאשר האחרונים הם מספרי טלפון שלא אושרו ובשל כך לא ניתן לחייג אליהם כלל.

ההורים נדרשים כעת לחתום על מספר סעיפים, בהם כאלו המתירים במקרים מסוימים להנהלת הישיבה להשיג פירוט שיחות של הבחורים, במטרה לעקוב אם ישנן שיחות 'חשודות' או ארוכות יתר על המידה.

במסמך נכתב עוד: "המשתמש והוריו יודעים כי ניתן יהיה לחייג רק למספרים לבנים (חיוג מותר), אשר יוזנו מראש, דוגמת הורים, בית, בני משפחה וכדומה, וייחסמו מספרים - כפי שיקול הדעת של הצוות הרוחני".

סעיף נוסף, עליו הוחתמו תלמידי גור והוריהם, קובע כי "החברה תעביר לצוות הרוחני כל מידע לגבי המשתמש, לרבות פירוט שיחות של המשתמש", אך בחברה ממהרים להדגיש ולהרגיע: "אין אפשרות להאזנה או ציתות לשיחות, מצד החברה או הישיבה".

אחרי ביצוע המהלך הראשוני, תינתן לכל בחור האפשרות להגיש להנהלת הישיבה כעשרה מספרי טלפון, אותם הישיבה תאשר לחברה לפתוח לשיחות, לאחר בדיקה ובירור. לכל בחור יהיה קוד, כך רק עבורו נפתחת הרשימה הספציפית שמסר.

תוכן שאסור לפספס
71 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
גורים תמשיכו לשעשע אותנו בשגעונות שלכם לדעתי הממשלה צריכה להוציא את כת (השאלים) הגורית מהחוק.
דן01.12.19
43
בחסידות שמתפללים שחרית ומוסף בראש השנה ב-4 שעות, ולומדים גמרא בלי תוספות, והאדמו"ר לא אומר בחיים בפני הציבור איזה דבר תורה חוץ מדברי ברכה של 40 שניות, ומלמדים את החסידים שכל מי שלא מסכים עם איזו החלטה של הנהלת גור בענייני ממונות או ענייני שלום בית או ענייני בית מדרש (בין אם הוא חסיד גור או לא) שולחי
חסיד שפוי24.11.19
צודק ב100 אחוז אבל זה הכח של גור
שמשון24.11.19
ולכן דבריו נשמעים בקפידה ויש דממה על חוטית בכל אירוע כשמדבר, ולדאבונינו הרב'ה שלך כשמדבר זה משעמם טיחו.
אמת24.11.19
אחי, אולי תסביר לי מה זה "דממה על חוטית".
רפאל24.11.19
42
למגיב 30 - הצביעות הנוטפת כטינופת סרוחה מבין אצבעותיך על המקלדת, בלתי נתפסת. אתה גולש באינטרנט כמוני כמו כל צופי האתר. כשאצלך, בשונה ממני, האתר אמור להיות חסום ומוקצה נחמת מיאוס וכל שאר הכינויים שהצליחו לחמוק מציפורניך. עד כמה הצביעות הזאת משפיעה עליך ומשפחתך?? גור-חסידות לא פשוטה, הסטייפלר ה
ישראל24.11.19

הצגת כל התגובות

41
מטורפים לגמרי. יש להם תאוות שליטה. הם כ"כ חונקים את החסידים, שלא פלא שמחסידות גור יוצאים כ"כ הרבה 'מודרנים' וחילונים.
א24.11.19
40
יראו הקנאים ויתפוצצו. העולם החרדי מדמם בפצעי הטכנולוגיה וסבוך ברשת האינטרנט. טובי בחורי הישיבות מעבירים את ימיהם ולילותם בצפיה בסרטים במקרה הטוב ובדברים אחרים במקרה הפחות טוב. באותו זמן קיימת קהילה אחת מיוחדת ומאוחדת, שלמרות קיתונות הבוז לה היא זוכה משאר קהילות הקודש ולאחרונה גם מבית פנימה, נאבקת בח
קנאים תתפוצצו24.11.19
העולם החרדי מדמם מפצעי ה"תקונעס" אשר הרחיקו רבבות יראים מתורת ה' תמימה.
רפאל24.11.19
הכותב אולי משתמש בציניות גוראית אופיינית בנשק יום הדין, שימוש בקשיים רוחניים של הציבור החרדי כדי לתרץ משטר של אכזריות. ושימוש ציני בכוחו של ציבור גדול כדי לספק את תאוות השליטה של מנהיגים חסרי מעצורים, אנחנו לא קנאים ולא צרי עין אנחנו נותנים כאן ביטוי לקולות משותקים במשטר אימה וטרור חסר תקדים בהיסט
יעקב24.11.19
מעניין, אתם עפים על עצמכם תוך כדי גלישה באינטרנט. אני לצערי עובדת עם גורים, ואני כותבת "לצערי" כי אם לא הייתי עובדת איתם אז לא הייתי חושבת עליהם כך, כי מה שהם גורמים לי לחשוב עליהם זה בהחלט רע, ורע - זה לא על אחד ולא שניים אלא רובם ככולם, ואני לא אפרט, אבל הלוואי שאמצא משהו אחד שקשור אצלם באמת לירא
דעה24.11.19
39
יש להם היום אלטרנטיבה. מעכשיו מי שבוחר לעצמו דרך זו של תקנות ורדיפות כל חצי שעה, זו כבר בעיה שלו עם עצמו. אין לי יותר רחמים עליהם.
מי שנשאר בגור שיסבול24.11.19
38
אני לומד בישיבה ויש רק תיקון קטן. המאגר מונה אלפי מספרים 'לבנים' בהם מספרי הטלפון של כלל אנ''ש, קוי מידע, קופות חולים ועוד. אין הגבלה על כמות המספרים הלבנים. מלבד זאת כל בחור יכול להגיש עשרה מספרים שלא מופיעים ברשימה ולבקש לפתוח אותם לשיקול דעת המשגיח. א גוטע וואך, ותישארו שמורים.
תיקון טעות 24.11.19
מבריאת העולם לא היה כשגעון הזה להפוך קהילה יהודית למדינת משטרה.
רפאל24.11.19
37
מה זה התגובות פה? מישהו הכריח אתכם להיות בישיבה של גור רו להגיב על החלטת האדמו"ר? אנ י לא חסידית משום סוג, אבל לישיבה יש זכות לקבוע את כלליה, ובפרט שהכללים הללו מאפשרים לגמרי לכל אחד להתקשר לכל מי שהוא צריך. כן, שכחתם שהעשר הם עוד עשר אישיים בנוסף לאלפי המספרים הפתוחים לכולם. ואם מישהו נורא דואג על
אפשר להרגע.....25.11.19
שאלתם "מישהו הכריח?" אז כן, הכריחו. שלוש משפחות ניסו בתחילת שנה זו להעביר ילדיהם מישיבות גור לישיבות כלל חסידיות. הם חטפו מהמערכת איומים והטרדות, כולל זריקת כל ילדיהם האחרים מכל המוסדות.
אי אפשר להרגע26.11.19
הבחור הוא המסכן, הרי אין לו דעה עצמית וההורים שולחים אותו לשם ובלי הרבה ברירות כמובן, כי אם הוא משתייך לחסידות אז שם זה מקומו, ואח"כ מתפלאים למה יש נושרים וכאלו שעוזבים את הדת, או סתם כאלו שנראים כלפי חוץ בסדר, אבל הריקבון שלהם הוא מסריח עד מאוד, הסגירות הזו בדור של היום רק הורסת. והתוצאות בשטח מוכי
אאא25.11.19
36
היום יש אלטרנטיבה שילכו לשם, יותר תורה יותר מידות יותר אידישקייט
אין מילים24.11.19
35
דיקטטורת הדיבורים והמחשבות. מתי מפתחים תוכנה שתספר למנהלי הישיבה מה הבחורים חושבים ואם זה על טהרת הקודש??
מישהו23.11.19
34
צפון קוריאה
איצי23.11.19
33
את האלה שהולכים עם ר' שאול, שלא יוכלו לדבר עם בני משפחה שיש להם קשר עם ר' שאול
זה בשביל לסנן23.11.19
.
אכן נודע הדבר!24.11.19
32
שמעתי מהמשגיח בישיבה: "סלידה מוגזמת מראה על זיקה נסתרת"
חרדי23.11.19
31
מנהיגים חסרי לב
כת23.11.19
30
מפחיד,
מותר לנשום?23.11.19
29
למה משמיצים את האדמור מגור??? זו דרכו. מי שמתאים לו שישאר. מי שלא, שיעבור למקום אחר שטוב לו שם. בשביל מה כל הלשון הרע הזה??
מיכל24.11.19
נכון ושיניח לחסידי גור ללכת. למה לרדוף את מי שהולך
גודי24.11.19
למיכל, שהיא כנראה גערער מרושע: עבר זמנו של הטיעון 'מי שלא טוב לו, שילך'. הממסד הגוראי מתעלל נוראות בכל מי שמנסה ללכת. הורסים קבלת ילדים למוסדות אחרים, מנסים לסכל קבלה לעבודה אחרת באיומים שונים, ומפעילים טרור כבד. איבדתם את האפשרות לומר 'מי שלא טוב לו, שילך'. אתם קים ג'ונג און, אתם. יורים בכל מי שמ
למיכל24.11.19
איפה היייתם כאשר כל זה נעשה ועוד הרבה ייותר לפלג הירושלמי גם אז הייתם צדיקים תמימים כאלו?
זעמל24.11.19
כשאני עושה קידוש חסידי גור לא מגיעים אלי. למה שאני יעזור להם ?
יענקי קליין 24.11.19
לקרוא לגור התאחדות בלתי חוקית
ספרדי גאה מאוד24.11.19
28
כנראה יש חשש בגור שבכל רגע נתון יוכלו הבחורים להתעדכן בקווי הנייעס הכשרים מה קורה בצד הפורשים של גור ולכן הטילו מיסוך מלא על כל המשתמע מכך כי בחורים גם בלי קשר לעולם החיצון תמיד מעודכנים ראשונים עוד לפני התקשורת מה נעשה בעולם
יהודי23.11.19
27
כל בחורי גור שחושבים שנעשה להם עוול עם כל ה''תקונס' יש לכם אפשרות טובה יותר לכו לר' שאול שליט''א תאמינו לי יש לכם סיכוי טוב יותר לגדול תלמידי חכמים ויראי ה' . עד שיפילו עליכם תרי''ג תקונס טוב תעשו אם תזכו לקיים תרי''ג מצוות.
דולי24.11.19
26
הגיע הזמן שתתני קול שפוי ונורמלי עם יראת שמיים
חסיד ויזניץ23.11.19
25
הטלפונים הפכו לכלי משחית אז הפיתרון זה חיסון פנימי אם כבר. תיכף יגידו שמכוניות זה כלי משחית כי אפשר ליסוע לכל מיני מקומות מפוקפקים אז יאסרו מכוניות?
אברהם מרגכי23.11.19
אל תדאג, גם זה יגיע עוד מעט. יתקנו איזה מכשיר וייז שעוקב אחריך איפה אתה נוסע, וכל אברך יצטרך לחתום שיבדקו לו כל חודש איפה הוא נסע.
חסיד שפוי24.11.19
24
התנהגות של "מדינת משטרה" היא סימן מובהק של אובדן דרך של ההנהגה.
רפאל23.11.19
23
אני לא בטוח שהדבר הזה חוקי !! לכן אם אני גערער אני מבצע איזה הלשנה אנונימית ופותר את כל הבעיה
james23.11.19
22
לפני שאתם חונקים את הבחורים שלכם תטפלו טפה בצניעות של הבנות שלכם שחלק גדול מהן נראות כלא חרדיות!!! וד"ל!!!
אהרן אהרן23.11.19
21
יש אלפי מוסדות לחרדים אחרים - לא חייבים להישאר שם
שירי23.11.19
20
איראן זה כאן איפה כתוב בתורה שצריך לסנן שיחות טלפון
עופר24.11.19
איזה איראן ?! צפון קוריאה נולדת גרר תמות גרר ותחיה ללא אהבה בינך לאשתך רק שכל עם שכל
יהודה 23.12.19
אתה טועה אחי! באיראן סגרו את האינטרנט לשלשה ימים בזמן המהומות, אבל בשאר הזמן יש לאזרחי איראן גישה לאינטרנט. האייאטולות יכולים לבוא לגור ללמוד שיעור בשליטה על ציבור.
רפאל24.11.19
19
הגיע אורח חשוב לסעודה שלישית אצל מרן הראש ישיבה הגאון ר' שאול אלתר שליט"א, הרה"ג ר' אברהם שארר שליט"א רב ביהמ"ד תפארת גדליהו בפלטבוש, בן הגאון ר' גדליה שארר זצ"ל, אח של המחותן של הרבי מגור הרה"ח ר' ישראל שמחה שארר שליט"א, ואח של הגאון ר' רפאל שארר שליט"א. ואף נשא דברים וחיזק את הראש ישיבה והקהילה!!!
חסיד גור בארה"ב24.11.19
בכמה מקומות הבן אדם הזה היה במשך השנים ? הוא לא בגור כבר מעל 15 שנה הוא כמו מ ב ד שהגיע
אברהם אליעזר מ.24.11.19
למה הוא לא בגור, כי הוא לא גר בארץ ישראל!!! אולי אתה מתכוון לנסיעה לרבי, רוב הציבור בארה"ב לא עושה נסיעה להרבי בארץ ישראל!!!! הוא התפלל בשטיבל בבורו פארק "יגדיל תורה" עד לפני עשר שנים. ואז הציעו לו להיות רב קהילה בפלטבוש, ומלפני חמש שנים הוא עבר לבית כנסת אחרת!!!! ובעיקר חסידי גור מסתובבים אצלו, לשמ
חסיד גור בארה"ב24.11.19
הרב אברהם שארר יש לו השפעה גדולה מאד על אברכים אפילו הבן של וועלוועל יאלאס למד אצלו בכולל
שמעון ויינריך24.11.19
18
זהו התחרפנו לגמרי
דוד ס"ט23.11.19
17
ברוך שלא עשני גור
אלי23.11.19
16
שטויות למי שיודע. הסיבה שלא יוכו להתקשר לאלה שעברו לצד השני של גור. ככה יעקבו . אם לא יקבלו החסידים שכל וילכו לבד. זה לא ישנה. הנאביות והפרנויה השולטת שמה אצל ראשי הקהילה תגרום להם להשאר חסרי אנשים רציניים. היום שמעתי באזני את ר יצחת מאיר טאובן טוען את הדבר אזה בחדר סגור. זאת לאחר חזרה שחזר משם.
גודי23.11.19
15
מי שצריך לשמור על בחוריו במאסר....כנראה שהדרך והחינוך שלו כושל. אדם שהתחנך נכון לא צריך לשים עליו שוטר שלא יגנוב.....
mike23.11.19
14
הקיציוניות מעבירה אותם על דעתם
מאיר23.11.19
13
שיינדילע חסידישע אל תתחתנו עם גררעס חבל על החיים שלכן!!
אסתי ויינשטיין24.11.19
אם כבר זה השיקול אז תתחתנו עם ספרדים אנחנו הספרדים הכי הרבה מסתחבקים ...........
ספרדי גאה מאוד24.11.19
12
!
כשלומדים גמרא רש"ע בלי להתעמק הראש חושב 23.11.19
11
לכל המגיבים שכנראה לא מחזיקים בנים בישיבות או שכן אבל עוצמים את העיניים הלוואי והיה דבר כזה בישיבות אחרות גם כן אני הולך לבקש מצוות של ישיבות שלנו גם את זה הנסיונות בהם בחורים נתקלים היום הם נוראיים שלא היו לנו בעבר יש כאן משהו נפלא שברור שהוא לא יעצור את אלו שירדו אבל הוא יכול לעצור את אלו הטובים
אבא אכפתי27.11.19
קח את הבן שלך ותכבול אותו באזיקים כל היום עם שרשרת ברזל. מובטח לך שלא יחטא. הרעיון בחינוך הוא להוציא בני אדם מחונכים, ולא אסירים מאולפים וכבולים.
לאבא28.11.19
10
חסידות גור הפכה למיצג אידיאלי לשטחיות, לאחר שגמרו לרוקן את נפש בניהם מכל סוג של חוויה פנימית ע"י עידוד לציות עיוור תמורת שום דבר רוחני, כעת ברצותם שהם ישארו במסגרת החסידית כשאין בידיהם בדל של מוטיבציה פנימית מחברת, נשאר להם רק אמצעי הרתעה ומשטר של פחד וכפייה, לא בחינם אפילו על קיום התוקנעס לא תשמעו
דוד24.11.19
גור זה המקום האידאלי על הירח
מוטי וייץ24.11.19
9
מי שמתעקש לישאר עם האינקוויזיציה הוא בבעיה
כיום להם בחירה לעבור לר' שאול 23.11.19
8
לחזור לחיות כמו באירופה כפי שלא שינינו לבושנו שפתנו ושמנו ולא נשנה המנהג לא להשתמש בטלפון. כי חדש אסור מן התורה החרדית.
רבינו24.11.19
7
יאללה יש לכם עוד רבי , לא נח לכם המערכת הנוכחית המטורללת -תעברו! יש כמה טיפשים בגור, שחושבים שאם הם ישלטו על החסידים בסגנון צפון קוריאה אנשים יהיו ממושמעים, ולא היא! זה רק יגרום לגל של עזיבה... חבל שמי ששולט בענינים זה אנשים שלא חושבים צעד אחד קדימה.
אני23.11.19
אני כתבתי את התגובה הזאת והתכוונתי אך ורק לאלה שמנהלים את הענינים מבחינה טכנית וח"ו לא לאדמו"ר עצמו.
אני24.11.19
6
ממש דיקטטורה
אור לגויים?24.11.19
5
עד עכשיו לא ידעתי איפה לכוון בתפילה על חסידי גור ? פעמים חשבתי באתה חונן לאדם דעת צריך לכוון עליהם שישארו שפויים .אבל עכשיו המצב קשה ביותר וצריך לכוון עליהם ברפאנו ה' ונרפא הושיענו ונוושע. אי אפשר לגזור על ציבור גזרה שלא יוכל לעמוד בה .תוך פחות מ 24 שעות ימצא העבריין הראשון של גור ויעשו עליו לי
דולי23.11.19
4
מוזר.................... קוריאה יש רשימה לבנה של שלוש עשרה מספרים לסטודנט דהיינו שלושה מספרים !!!! יותר מבחור ישיבה גורי ////////////
יהודה 23.11.19
3
אף אחד לא זועם, כל הורה רוצה שילדו ילמד בישיבה ולא יתקשר לכל העולם ואשתו. ומי שרוצה שהבן שלו ישב כל היום על הטלפון, עדיף שילך לעבוד, הוא יכול לעשות כסף בינתיים
אבא של מוישי23.11.19
אם אתה רוצה שהילדים שלך לא יהיו כל היום בטלפון תחנך אותם. להחזיק ילדים במאסר זה לא פתרון!
רפאל24.11.19
2
אולי כך יפסיקו להטריד אנשים בטלפון....
ישראל23.11.19
1
ולחשוב שהכל התחיל מעשרת הדברות בסך הכל
נתי23.11.19
חחחחחחחחח הרגת אותי
אלחנן24.11.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

עשרות על טיל אחד

הטיל האיראני שהפך לאטרקציה למטיילים | צפו בתמונות

מישאל לוי | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

"גילוי אור הנשמה"

תופעה בתל אביב: נערים מבקרים בבית כנסת ונושאים תפילה

נחמן שטרנהרץ | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24