כיכר השבת

המאבק על בית הכנסת

הפרופסור: "אנחנו שונאים חרדים. הלוואי והייתם אתיופים"

פרופסור לשעבר מהאוניברסיטה העברית בירושלים נשמע אומר בהקלטה שהגיעה לידי 'כיכר השבת' כי הוא שונא את הציבור החרדי, ואף זרק כסא על מתפללים: "יפתחו ראשים אם זה מה שאתה רוצה" (חרדים)

93
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ג' בשבט | 29.01.20
תמונת אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשכונת 'גבעת המבתר' בירושלים, מתקיים כבר זמן ארוך מאבק בין הציבור הדתי לאומי לחרדי על בית הכנסת השכונתי, וכפי שכבר דיווחנו בהרחבה.

כעת, בהקלטה שהגיעה לידי 'כיכר השבת', נשמע אחד מראשי בית הכנסת מתבטא בחריפות כנגד הציבור החרדי שמתפלל בבית הכנסת ואומר: "האתיופים יותר טובים ממכם".

בהקלטה חריגה, שהגיעה לידי 'כיכר השבת, נשמע פרופסור דוד רוזנטל, ששימש במשך שנים רבות כראש חוג התלמוד באוניברסיטה העברית בירושלים, כשהוא מדבר על הציבור החרדי בשכונה בביטויים חריפים ולא מקובלים.

בתחילת ההקלטה נשמע הפרופ' אומר: "אנחנו לא רוצים אותכם, זה האמת. אם הייתי לוקח אותך ומענה אותך היית גם אומר לי מה זה (מי פרץ לבית הכנסת, ח"ב). זה בית כנסת שלי".

"הם שונאים אותכם שנאת מוות. כן כן אנשים שונאים אותכם, אני לא רוצה לראות אותך אצלי בבית הכנסת מה אתה לא מבין בזה, זה בית כנסת שלי - יפתחו ראשים אם זה מה שאתה רוצה וזה מה שטוב לך אז מה שיהיה ואז המשטרה תצטרך להתערב".

מאבטחים בכניסה לבית כנסת בערב שבת

בהמשך עבר לדבר רוזנטל עם אחד התושבים, שהוא אף הקליט את השיחה על זריקת הכיסאות בבית הכנסת, כאשר רוזנטל לא מכחיש שהוא זרק כיסא ואף מתבטא כי חבל שהכסא לא פגע.

"זרקתי כסא חבל שזה לא פגע, חבל שלא פגע הלוואי והיה פוגע, הלוואי. אני מודיע לך. אני לא מתכחש לזה שזרקתי כסא, אני אדם דעתן, אני כעסן, ואני גם אכעס".

"לא רוצים אותכם, לא רוצים אותכם בתור ציבור שיתפלל כל הזמן אתה רוצה סידור בשביל חודש, אתה יכול רק לחודש אבל תביא עד 30 אנשים, איש אחד לא יותר מ-30 אנשים".

הפרופ' דוד רוזנטל בשכונת גבעת המבתר

בית כנסת רפורמי

כאן התושב עבר לדבר איתו על כך שהם מצרים את צעדיהם ואף מביאים בנות לתוך בית הכנסת. רוזנטל ענה לו: "אל תבוא, למה אתה בא? זה הבית כנסת שלי, זה בית כנסת רפורמי אז באים נשים ומצלמות, אל תבוא למה אתה בא, אני אומר לך שונאים אותך אתה לא מאמין לי".

"למה אתה בא, מי בכלל רוצים אותכם?, אני אומר לך שונאים אותכם אתה לא מאמין לי, אתיופים, הלוואי והייתם אתיופים, הלוואי שהייתם אתיופים, הלוואי".

"כל מי ששומע את הסיפור מוכן לאכול אותכם בלי מלח לא יתנו לכם אצבע, גם אם אתה מתחייב וגם אם תקפוץ מהגג אנשים שונאים אתכם אנשים שונאים את המקום עכשיו, נראה אם לא תצאו ישברו ראשים, אני אומר לך שזה מה שיהיה המשטרה בסוף תתערב ותשבור ראשים, מה אני יודע למה, נתנו לכם".

רוזנטל ממשיך ואור, אם זה לא היה מובן עד עכשיו: "הלוואי שיבואו עם אלות וישברו ראשים, הלוואי שיבואו עם אלות וירביצו לכם, רק אנחנו מטומטמים שאנחנו לא עושים את זה הלוואי והיינו עושים את זה, זה אצלי בבית אני לא רוצה, אני אבוא אליך הביתה ואנסה להשתלט המקום אני מנהל אותו ואני אנהל איך שאני רוצה, זה כמו הבית שלי זה יותר ממועדון הבית כנסת הזה".

תגובת הפרופסור

"אין לי דבר נגד חרדים יש לי כנגד הקרלבכים שפרצו לבית הכנסת שלנו הם אינם חרדים כלל וגם אינם דתיים, הם מחללי שבת ובריונים".

"המנהיג שלהם, שאולי שמו ידוע לכם, הופיע אצלי בבית, בלי הזמנה וכפה עצמו עלי עשה עצמו שרוצה להגיע לפשרה הקליט את הדברים בלי ידיעתי".

"אני באמת מאוד נסער מעצם זה שהבריון בא אלי בערמה כדי להוציא אותי מהכלים, ואמנם הצליח. אני מבקש עוד לציין שהבריונים באים בערב שבת בהמוניהם כשמאה וחמישים איש וממלאים את ההיכל בצעקות צרחות וריקודים ולא נותנים להתפלל זה כבר שלושה חדשים שאין אנו מתפללים. הם לא תושבי השכונה בשכונה בשבת בבוקר אין יותר משני מנינים,זו פשוט הפגנה של בריונים".

"אמרתי לו שהם הצליחו להוציא מאתנו רגשות שמעולם לא היו במקומנו. הם גרמו לנו שאנו שונאים אותם, הוא אמר אתה מתייחס אלינו כאילו היינו אתיופים אמרתי לו הלואי והייתם אתיופים. אם אתם אתר החרדים הייתי מאוד שמח אם הייתם מוכיחים אותם ומוקיעים אותם על כך שהם מתפרצים ושוברים דלתות בית הכנסת".

"יש בין המתפללים שלנו אנשים חרדים המתפללים אתנו כבר שנים, ויש עוד מניין חרדי בשכונה שמתנהג באופן הגון ולא בריוני. הקבוצה הזו של קרליבך ורק זו, גורמת לציבור שלנו לשנוא אותם. ממש כמו שריש לקיש אמר בגמרא ביומא ל"קרלבכים" של זמנו שבאו מאמריקה של אז "אל-הא שנינא לכו"".

תוכן שאסור לפספס
93 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
60
מה היה קורה אם בית כנסת של חרדים נגיד אשכנזים היו מגעים ספרדים ומתחילים להתפלל ולשנות את כול האופי של המקום גם אז זה מקום ציבורי או אם היו מגעים דתיים להתפלל וזה היה נהפך לבית כנסת דתי מעניין מה היה קורה או שהיו מגעים לחבד או לחסידות ומשנים את האופי של המקום העיקר שנחיה בשלום אחד עם השני גם
ללא שם04.02.20
59
בא נמצה למסקנא את הויכוח האם שיעורי יוגה או שיעורי דף היומי?- אם מועדון או לחילופין תפילה חמה יהודית? -אם 100 ילדי חמד בתהילים כל שבת או מיעוט שנטשו ילדיהם את הביכ"נ ?- אם שיעורי נשים בתפילה או שיעורים וכולל לת"ח?-אם פרופסור לתלמוד או אברכים ששקועים בתלמוד? ,ומלחמת המצוה שלהם בעיקרון שהכל יהיה סגו
תושב ותיק30.01.20
58
המיזרוחניקים חושבים שהחרדים רוצים להשתלט להם על הבית כנסת ולכן הם לא מסכימים לחרדים להתפלל בבית כנסת שלהם למרות שהמקום מקום ציבורי. אבל האמת היא שהחרדים ממש לא רוצים להשתלט להם על הבית כנסת הם כולה רוצם שיתנו להם מקום להתפלל במקום הגדול הזה והיפה. כי אין להם מקום אחר. אז החרדים ביקשו מהם מקום בקומה
תושב 30.01.20

הצגת כל התגובות

57
תושב השכונה כאחד שמתפלל שם אני יודע שהחרדים לא מנסים להוציא אותם מהמקום יש בבניין 2 קומות של בית 🏠 כנסת והם סוגרים אותו ע'מ שלא יכנסו לשם חרדים וזאת לאחר שהחרדים הסכימו לשלם שכירות מלאה ואת כל הוצאות הבניין כולל של הוותיקים אפילו שהשטח הוא ציבורי ןזכותם המלאה להתפלל שם גם בלי זה אבל בשביל שלא יהיה
ללא שם30.01.20
56
נשמע ששופכים את דמו של הפרופסור
רות30.01.20
55
הפרופ אחראי על כל החילול שבת וחילול ה', שמעתי שכבר הגיעו להבנות מספר פעמים והוא פיצוץ את זה, הוא באמת חושב שזה מועדון הפרטי שלו.. פשוט הזוי, תן לכולם להתפלל שם..
יצחק30.01.20
היה הסכמים והכל בא לשלום ורק הפרופסור לא ניחא ליה, לא נראה לי וויכוח תלמודי אלא יצרי.
עד כאן30.01.20
54
איפה שהם מגיעים יש בלאגן צרות וחורבן.
חרדים כמו ערבים30.01.20
אם אתה חילוני למה אתה רואה כיכר השבת??? התקלקלת אה....... תזהר שלא נחזיר אותך בתשובה.
אבא טורצקי30.01.20
53
החרדים לא דתיים בכלל ולא יראי שמיים יש פה רק חילול השם והוא מצדם שיפסיקו לפלוש לבתי כנסת של אחרים ולהשמיד מניינים קיימים
צודק בכל מילה 30.01.20
מה אתה לא מבין הבית כנסת הוא ציבורי לא שלהם
עעע30.01.20
52
נו נשמע שהונו את הפרופ' מסכן!! מדובר באמת בת"ח שמכיר את הבבלי ומומחה בירושלמי יותר מכל החריידים .. האם הוא התכוון לחריידים ? אני ממש לא בטוח.. אבל מי שפיץ.את ההקלטה אין לו ענין שנבין ונדע למה הכוונה
james30.01.20
תשמע אם הוא כועס מה הענין שהוא מכיר את כל הבבלי הם צילמו בשבת מה קורה העפת כיסאות זה לא דתי
עעע30.01.20
51
המרחם על האחזרים...
2130.01.20
50
הקרליבכים האלה הם לא חרדים. אל לנו לתמוך בהם ובהתנהגות הפושעת שלהם. זאת לא דרכה של תורה.
אל תתבלבלו30.01.20
49
לא הבנתי למה אתיופים זו מילת גנאי? למה בכתבה זה מופיע בהדגשה שהוא השווה חרדים לאתיופים ועוד אמר "שהלוואי והייתם אתיופים" קיצור דיי עם הגזענות הסמויה, והגלויה!! גזענות זה דבר מגעיל
נועה29.01.20
ודאי! הוא התכוון לומר שאני אוהב את האתיופיים והלואי והייתם אתיופים הייתי אוהב גם אתכם.
איציק30.01.20
48
מדובר בדודו ובפרופ' רוזנטל, האנשים הכי עדינים שיש בגבעת המבתר. תתביישו חרדים שהצלחתם גם בשכונה הזאת להשניא את עצמכם. נחפש את הרב נויגרשל ב'למה שונאים אותנו'.
משה 29.01.20
תתבישו גם אתה כל שבת הוא מתנהג כמו ילדה קטנה כשהחיים לא הולכים כמו שרוצה צועק בוכה ומשתולל כנראה החברה שלכם באמת אלימים אם הוא הכי עדין
yakrak13@gmail.com30.01.20
הרגת אותי הרי הוא מודע שהוא זרק כסא אני אומר לך גם נתן מכות ואף אחד לא החזיר לו מכבוד למבוגרים, כן אבל אנחנו תמיד אשמים כבר שמענו את זה בגרמניה אנחנו אז גם הינו אשמים
יצחק29.01.20
יצחק, די עם הבכיינות. יש לחרדים נטייה להשתלט בלי שום סנטימנטים. לא סופרים את המקומיים. בגלל זה קהילות וערים עושות מה שיכולות כדי שלא יגיעו לשם חרדים מלכתחילה. ביישוב שלי יש מבנה ציבורי שניתנה אפשרות שיהיה מוסד לתשושי נפש או כולל של חסידות (גדולה ומפורסמת) - נחש מה היישוב בחר...
דני30.01.20
אם אלו עדינים מה זה גסים?
איציק30.01.20
47
בזיון החרדים זה מה שהולך שם ואל תתנו לזה יד. האלימות שהציבור משליט שם על הותיקים היא קשה ובעיקר פוגעת בנפש.
ירושלמי03.02.20
46
תתביישו לכם. הוא אדם צדיק, והברברים משתוללים שם יוצרים סיטואציה לא הגיונית. האם עדיין לא הבנתם שאתם יוצרים שנאה כלפיכם עם ההשתלטות הברית בכל מקום
מנחם30.01.20
הוא צדיק?? איזה עולם אתה חי ?
שמשון30.01.20
45
הקרליבכים אינם חרדים ואינם יראי שמיים. בבית הכנסת בגבעת המבתר, בה התפללתי פעמים רבות, מתפללים חרדים רבים כחלק בלתי נפרד מהמניין. ההבדל בסיפור הזה הוא שהקרליבכים מגיעים כקבוצה ופועלים באלימות להשליט את דרכם על המניין הוותיק. הם מובלים על ידי עבריינים, כולל אדם שגורש מבני ברק ומחפש איפה לעשות צרות. הם
אהרון30.01.20
מי אתה שתחליט למי יש יראת שמים???? ולהכליל ציבור שלם זה ממש עוול גדול.
עד כאן30.01.20
תודה אח שלי!! (אני זקן אף אחד לא מאמין שאני יכול להרביץ חחחח - רוזנטל)
רוזנטל30.01.20
44
אדם תרבותי הוא לא אלים.
מעניין30.01.20
43
חבל שהחברה החרדית לא מתנערת מהבריונים שפלשו לבית הכנסת בגבעת המבתר. יראת שמיים אין להם והם מתמחים בחילול שבת.
יוסי29.01.20
חילול שבת זה מהרפורמים שאומר הפרופסור בקולו,נשים דורשות שם בין שחרית למוסף ע"י הארון הקודש זה שיגרה ונשים מגיעות לצלם בתפילה בשבת קודש רח"ל.
תושב בשכונה30.01.20
אתה כל כח רחוק מהמציאות, פלשו ?? הם גרים שם יש להם כל זכות ליהות שהם, הבריונים זה הפרופ וחבריו שמונעים מהתושבים ליות שם
תושב30.01.20
42
אני מסכים עם כל מילה של כבוד הפרופ
אוחנא שלמה29.01.20
אני לא מופתע
אתיופי29.01.20
41
מי שישמע את ההקלטה יווכח לדעת שאין שם מאומה שמרמז על שנאת חרדים. אלא על שנאתו את אותה חבורת ליסטים אלימים הפועלים בדרכים מאוסות על מנת לגזול בכח את בית הכנסת של אנשים ישרי דרך שהקימו וטיפחו במשך עשרות שנים.
ללא שם31.01.20
40
גם אם דבריו של פרופ' רוזנטל קיצוניים (את הגזענות נגד האתיופים החל מר גולדשמיד שמגדיר עצמומחרדי. תקשיבו טוב להקלטה) תגובה מס' 1 נכונה - לגבי החרדים שהחלו באלימות, פריצה ונזק לבית הכנסת. ולגבי הערה 7 של אדון אורי (אם זה שמו) אל לחרדים להלין שהציבור הכללי והדתי לאומי שונא אותם אם בכל מקום שהם מגיעים הם
בצלאל כיפה סרוגה מהשכונה30.01.20
גזען ! קשה לך לפרגן להצלחת החרדים בכל מקום ! גם בגרמניה אמרו שהיהודים משתלטים על הכלכלה ,כי אין מה לעשות המח החרדי פי מאה מתוחכם כי הם עסוקים בתורה.תקנאו בעגלה המלאה ,קנאה מוציאה את הפרופסור מן העולם ק"ו אותך איש קטן.
גר30.01.20
39
כשיש צד מקליט וצד מוקלט אני תוהה למה הקליט ואיפה שאר ההקלטה הרי כנראה שהגיע כדי "לסחוט משהו" וזה מוכיח שיש צד אמיתי וצד שמחפש ....
ש30.01.20
38
עליכם נאמר זיקני עמי ארצות...
חחח30.01.20
37
למה הכותרת הזו?? זה מה שמתסיס ומעורר שנאת חינם... זה לא משקף את הכתבה או לפחות את התגובה של הפרופסור שנשמעת די אמינה... תוסיפו אהבת חינם בבקשה...
יהודי 29.01.20
36
והדרת פני זקן, לא תחמוד,לא תגנוב....כדאי ל"חרדים" לחזור לחיידר...כנראה היו עסוקים בצעקות
מ29.01.20
זה בית כנסת עירוני אין להם שום קשר לבית כנסת חוץ מהחוגי יוגה שעושים לבנות ועל מכירת המקום לרפורמים כמו שהוא אמר בעצמו
עעע30.01.20
זקן שמעודד שנאה ???
רחל30.01.20
35
איפה שיש חרדים יש קידוש ה' עצום,הם מביאים עמם רוחניות שלום שלוה ואחווה, אין, אין על החרדים....
ישתבח שמו29.01.20
34
נשמע מופרע
אה02.02.20
33
תעזבו את האתיופים
משה30.01.20
32
חילולי שבת מעניין מאוד איזה גברת נכנסה לתפילה בשבת עם סמארטפון וצילמה....מעניין מאוד מי הביא שומרים באופן לא חוקי....מעניין מאוד מי לא מוכן להודות שזה שטח ציבורי שנמצא בשליטת עבריינם....מעניין מי התקשר למשרד החינוך להתלונן שיש מניין בגן ילדים בשבת ולא חשב שאולי הם שם כי אין להם מקום להתפלל למרות שהם
יוסי 1930.01.20
צודק מאה אחוז אני לא יתפלא אם הקרן החדשה או תנועה הרפורמית מתדלקים את הקהילה של הרפורמים כמו שמעיד הפרו' בקולו בעצמו.
צדק30.01.20
31
אחרי ההקלטה רואים שהשנאה מושרשת מקדמת דנא ולא קשור למריבה הזו,ולולא השנאה לא היה כלל בעיה כי כשיש אחוה יש מקום ,אני מחבב את הציבור האמריקאים הללו שהם השקיעו מיטב כספם לגאול את הבתים הנטושים שהיוו מוקד לבני מיעוטים וכיוצא בזה והביאו שיגשוג למקום , ביכ"נ רייך המכובד והקול בהקלטה מזכיר את הריי
תושב זקן בשכונה30.01.20
30
אני עם הפרופסור. לפי מה שאני מבין, הקרליבכים אכן מנסים להשתלט על בית הכנסת באמצעים אלימים ובריונים. והם מנסים להפוך את זה לסיפור של דתיים לאומיים מול חרדים. לא קונה את זה.
משה29.01.20
להשתלט ?? הביכ נעול כל היום לא קשור לחרדים הוא גזלן
שאול30.01.20
29
מזעזע!!! כך מדבר פרופסור מכובד לתלמוד? כאחד הריקים? כמה שנאה!!
אברהם29.01.20
דווקא דברים לא ריקים בכלל
יוסי29.01.20
שנאה יכולה להיות מוצדקת
דני 30.01.20
28
אמאל'ה מה נסגר איתו???
מ ט ו מ ט ם 02.02.20
27
כל מילה אמת בהקלטה רואים שנאה לחרדים בעניים שלהם הם יכניסו נשים ידחפו מתפללים ויצלמו שבת העיקר שלחרדי לא יהיה מקום הם רחוקים מלהיות ישרים והם באמת חושבים שזה מועדון שלהם הפנים האמתיות שלהם .
אחד שהיה שם29.01.20
26
בתור מי שמכיר את מה שהולך שם, זה חפצא של חילול השם וכל מי שמסייע יתן את הדין. זה אותם ביריונים שעשו את הבלגן בבני הישיבות ברמת אשכול והראשונים להפסיד הם רק אנחנו. במקום להתנגד לזה אנחנו תומכים בהם בסתר ואחר כך מתפלאים
יוסי29.01.20
25
לכל מי שישר מגיב תדונו לכף זכות, וגם רואים שלא קראתם את התגובה.
אביתר יעקב מ.31.01.20
24
הגישה של התושבים החדשים של השכונה ממש מביישת אותי. אלו חרדים ? איפה הם למדו דרך ארץ ומידות ? שימו לב לסיפור: יש פה מתפללים שבנו את בית הכנסת ורוצים להמשיך להתפלל בו. הגיל שלהם למעלה מ 70. באים צעירים ומנסים לנשל אותם מבית הכנסת שהם בנו בעצמם. אני חושב שעלינו כחרדים לראות את הצדק ולא רק את הציבור שלנ
חבר30.01.20
אותי מבייש שהתושבים הותיקים הכ"כ נכבדים ילדיהם באים בלבוש לא צנוע פרקו את העול ומחללים שבת, אנו חרדים גאים לא תוכל להטיף למידות כשאין לכם דור עתיד כי חינכתם דור שלם להפנות עורף להשם ותורתו ,אנו יודעים טוב ממכם דעת התורה שכ"כ קרובה לליבנו .
גר תושב30.01.20
23
כואב הלב כמה שנאה יש לכיפות סרוגות לחרדים חבל
חני30.01.20
וכמה שנאה יש לחרדים לכיפות הסרוגות...
יהודה30.01.20
שנאה מוצדקת לצערי. יש לחרדים (לא כולם..) נטייה להשתלט ולא לספור אף אחד. טבעי ששונאים אותם
דני30.01.20
לא סופרים את מי שמביא בנות ורפורמים לתוך בית כנסת
עעע30.01.20
22
הוא היחיד שמןנע שלום ומפר את ההסכמים מתכחש לאמת
הפרצוף האמיתי של הפרןפסור 29.01.20
21
הבריונים הפולשים שלבושים כחרדים הם אלה שמשניאים את הציבור הכללי והדתי לאומי כלפי הציבור החרדי. מדובר באדם בן 80 שנאלץ לסבול התנהגות עבריינית מידי שבוע. מה אתם מצפים? שיקבל אותם בזרועות פתוחות?
יעקב29.01.20
20
זה בושה יהודי לובש כיפה זורק חרדים מבית כנסת לאן הגענו
איזה גזען30.01.20
19
צודק בכל מילה
כל הכבוד לו 30.01.20
18
התפללתי מספר פעמים בעבר בבית הכנסת הזה. היו מספר חרדים והכל היה על מי מנוחות. כנראה שקבוצה חרדית מסןימת מנסה להשתלט בכח על מקום לא להם. עד כמה שזכור לי, זה בית כנסת שנבנה ותוחזק כל השנים על ידי אנשיח הקהילה, שרובם היום מבוגרים. הניחו להם. תבנו לעצמכם בית כנסת, כאוות נפשכם. מה אתם נטפלים לאנשים שלא ר
יעקב29.01.20
17
היו הסכמים מסודרים וכבר היו שבועות של נחת והפרופסור הזה גרם לזה כל פעם מחדש להתפרק הוא פשוט כעעעעעסן ללא גבולות ושונא חרדים ללא גבולות כולם יודעם שיש למטה אולם ריק כל השבוע כולל שבת והם פשוט מתעלמים מאלפי אזרחים שפתחו מניינים בבתים בלית ברירה
אחד שיודע29.01.20
16
תתבייש לך רוזנטל שמור על הפה המגעיל שלך
אתיופי גאה29.01.20
15
לא הבנתי, הם כיפה סרוגה או בית כנסת רפורמי?
יוסי02.02.20
14
לא מבין למה להתרגז ולכעוס, הפרופסור שיהיה בריא, גם אם הוא וחבריו יחיו עד 120 שנה, עדיין השכונה כבר נפלה לידינו כפרי בשל. ד"לים כבר לא מגיעים לשכונה, אז אם לא נשתלט עליה עוד חודש, זה יקח עוד קצת זמן, אבל בסוף גם זו תהיה שכונה חרדית לתפארת.
האברך דוד30.01.20
13
הוא באמת מטורף משתולל כל שבת כמו חיהצועק כמו ילד קטן ככה זה כשבן אדם מופקע מתורה וגם גזען שפל
yakrak1330.01.20
12
איפה המשטרה במקרה כזה איפה, המשטרה בצד שלהם חברים שלהם, בשבת הגיע קצין והשתולל, שוטרת בשם ליז בן חמו ראתה את המקרה שהערבי הרביץ ליד שנכנס ולא עשתה דבר וכל זה בעידוד הפרוסור שחושב שהבית כנסת מועדון שלו
משורה29.01.20
11
יש חרדים שמתנהגים כבריונים ואחכ הם משמיעים לציבור שהם המסכנים וחלשים והדברים ידועים
חבל29.01.20
10
לדעתי החרדים צריכים להקים בית כנסת משלהם, ולא להתעקש על השתלטות על בית כנסת שהיה עד היום שייך לקהל לא חרדי, לא יודע מי נתן להם עצה כזאת, להתלבש על בית כנסת שלא מתאים להם.
יעקב02.02.20
9
גזען
אתיופי30.01.20
8
בתור אחד שגר בשכונה ויודע את שתי הצדדים. אני קורא לקרליבך בכל לשון של בקשה. תפסיקו! צאו מהשכונה שלנו! היה לנו כל כך רגוע בלעדיכם. הרסתם את המהות של השכונה! לכו, תביאו לי רב אחד שמתיר לכם לשבור מנעולים, לצעוק ולעשות חילול ד' כזה. אני חרדי לגמרי אך מצדד לגמרי עם המזרוחניקים. הם בנו את הבית כנסת בעצבע
תושב ותיק30.01.20
אתה פייק, כל הרבנים התירו ,מבנה ציבורי שזה זכות כל השכונה ,לא תגזול מי שנועל אותו ,וגזילת התורם מר רייך ז"ל שבחוזה איתו חתום שהקומה למטה מיועד לכולל אברכים .
מחאה30.01.20
7
הבית כנסת מועדון? בבית כנסת נכנסות נשים לעזרת גברים? פרופסור אתה שומע מה אמרת מה לכם ולבית ה שכולו קודש הבית כנסת מוקיע אתכם
חווווצפה29.01.20
6
הגיע הזמן שהמזרוחניקים יבינו שתם העידן שלהם בשכונה. השכונה של חרדים
אורי 29.01.20
הנה לכם תגובה והתנהגות של חרדי שמגיע לשכונה חדשה, כוחניות וגסות רוח!
מנדי29.01.20
תנו לי להבהיר:לא התכונתי שצריך כחניות וגסות רוח. אבל כל מי שמכיר את הסיפור באמת יודע שהמזרוחניקים סתם מתעקשים כי קרליבך הסכימו לשלם שכירות בשביל האולם למטה והם לא רוצים סתם.לכן אני אומר שהם צריכים לדעת את מקומם. דבר שני:אומרים שכל שנה יש בחירות,והנה לפתע רק השנה אין בחירות אולי זו יד המקרה,אבל אני מ
אורי30.01.20
שמע אתה גזען. הרי כל הסיפור הוא "רצון להתחבר לבית הכנסת" לא? יצא המרצע מן השק בזכותך. רשע חכם לפחות לא חושף את כוונותיו הזדוניות.
אליהו29.01.20
5
הלואי כל ילדיו יהיו חרדים
ללא שם30.01.20
אמן
רבקה30.01.20
4
וועד בית הכנבת לא הגיע לבית דין וסרב לבוא לדין תורה אין צורך להוסיף, הם לא כשרים למניין
לידעתכם30.01.20
3
צריך לצאת נגד הבריונים שפלשו לבית הכנסת. הם עבריינים ואין להם יראת שמים. הם עשו עבירות פליליות וחבל שהציבור החרדי לא מתנער מהם.
נפתלי30.01.20
2
אני מתבייש בכיפה הסרוגה שלי! לא זו השפה שלמדנו בבית מדרשו של הראי"ה קוק!
יצחק29.01.20
1
פשוט מזעזע איזה שנאה, אני גר רחוק בגאולה אבל זהו השבת אני באה עם 20 חברה אני רוצה לראות את פרוספר עלאק שהוא יגיד לי שהוא שונא אותי חחחח
משה29.01.20
ומשועמם
מנשה29.01.20
משה - מוזמן ליצור אתי קשר. אסביר לך הכל בצורה פשוטה ומקווה שתגיע לחזק
יניב29.01.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם