כיכר השבת

ההוראה הייתה רק לזוג

הפוסקים הכריעו: החתן והכלה יחללו שבת

חתן וכלה מצפון הארץ, שהיו אמורים לנסוע ל'שבת חתן', נרדמו והתעוררו 20 דקות לפני כניסת השבת. לאחר התייעצות עם 'הגדולים', הורו לזוג לנסוע - בעיצומה של השבת (חרדים)

160
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ז בשבט | 22.02.20
הפוסקים הכריעו: החתן והכלה יחללו שבת
(צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

הפוסקים הכריעו: זוג חרדי ירא שמיים, שהתחתן בשבוע האחרון, היה אמור לחגוג את ה'שבת חתן', אך הזוג ששהה בצפון הארץ התעורר 20 דקות לפני שבת, ו'הגדולים' הכריעו לזוג - שיסעו בשבת, בשל בריאותו של האב.

יחד עם זאת, ההוראה של 'הפוסקים', הייתה אך ורק לאותו זוג ואין ללמוד ממקרה זה למקרים אחרים, וכל שאלה של חילול שבת, מצריכה שאלת גדול.

אחד מקרובי המשפחה, שהיה בשבת, מספר ל'כיכר השבת', את השתלשלות העניינים: "כל האורחים כבר הגיעו ל'שבת חתן', והתארגנו בחדרם - הכנות אחרונות לפני שבת. לפתע אחד מהאורחים מבחין שלא שמע מהחתן והכלה. 'הכל בסדר', מרגיעים כולם מיד, 'החתן והכלה מן הסתם נחים בחדרם'.

"אולם בדיקה מהירה של אחד ההורים העלתה, כי הזוג לא באזור. טלפונים בהולים מעלים תוצאה מבהילה, החתן והכלה נמים שנת ישרים בביתם שבצפון כאשר בעוד 20 דקות שבת כך שנסיעה, מהירה ככל שתהיה, לא תספיק להם להגיע לפני שבת".

"בשלב זה החלה דרמה של ממש", הוא מספר, "אחד מבני המשפחה הזכיר כי מצבו הבריאותי של אחד ההורים אינו כשורה וכי ידיעה שכזו עלולה לדרדר את בריאותו עוד יותר".

ההוראה של 'הגדולים'

מה עשיתם?

"מיד נעשו טלפונים לגדולי הפוסקים שפסקו באופן ברור, לצאת עם נהג מונית לא יהודי על אף הנסיעה בעיצומה של השבת מחשש לפיקוח נפש, כמו"כ על הנהג לפתוח את הדלתות ולסגור".

והזוג מיד הסכימו?

"החתן, אברך ת"ח וירא שמים לא היה מוכן בשום אופן לצאת לדרך עד שהעלו על הקו את אחד מגדולי הדור שאמר לו באופן ברור שהדבר מותר ואף חובה בעת הזו.

"החתן והכלה הגיעו כשעה לאחר כניסת השבת לכניסה לעיר ומשם הלכו כשעה עד למקום האירוע".

בני המשפחה מספרים כי מעולם לא זכור להם שבת שמחה כל כך שבו "החתן והכלה הגיעו במסירות נפש למרות הכל כדי לשמח את כל האורחים שהגיעו לשמחה".

עוד הם מדגישים כי "אין להסיק ממקרה זה מסקנות לגבי מקרים אחרים וכי כל מקרה לגופו".

תוכן שאסור לפספס
160 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
99
אני מכיר את הסיפור ואף השם של הרב התפרסם באחד העלונים וחבל שמגיבים כשאין את כל הפרטים ובפרט שקודם שאלת הרב היה חוות דעת של רופא שאמר שיש כאן פיקוח נפש ועוד פרטים וחבל שמדברים על רבנים
אחד שמכיר27.02.20
98
יש להדגיש בתחילת הכתבה כי הנהג היה גוי ואז אין חילול שבת .
יונו24.02.20
97
רבנים חחחח עשו להם דינים חדשים העיקר כל יום פורים חילול שבת עוד מעט אכילת חזיר כבר מזמן לו תגנוב לו לגזול ולו תשקר ומה לו דת חדשה קמה בעולם פורים שמח רבנים מה שטוב לבת של הרב לו טוב למישהו אחר
ללא שם24.02.20

הצגת כל התגובות

96
לא היה ולא נברא. מר גוזמאי הבדאי מגזים בתיאורים דרמטיים: "הגדולים" "גדולי הדור" "גדולי הפוסקים" "אברך ת"ח" "העלו על הקו את אחד מגדולי הדור" "ידיעה שכזו עלולה לדרדר את בריאותו" מי ישמע. התוצאה אומללה. הסיפור היה שונה, והכתבה מתפרסמת לטובת אחד המעורבים. לדעתי ההגזמות פועלות את ההיפך.
איש ביתר24.02.20
95
אני קרוב משפחתו של החתן ואני מאשר את הסיפור לכל פרטיו ולשאלת רבים מי הרבנים שהתירו את הפסק הזה בלי לזלזל בשום רב אפשר גם כן לאמת אצל הרבנים עצמם 20 דקות לפני שבת התקשרו לר' שרגא שטיינמן שליט"א והוא הורה בפה מלא שהואלוקח את האחריות על החילול שבת וכן הורה הרב אולמן שליט"א רב שכונת משכנות יעקב כמובן ש
אנונימי24.02.20
גם אני מצטרף לנ"ל הוי דן את כל אדם...
לכל המדברים סרה24.02.20
94
לכל המזלזלים הצדיקים! ממש ממש קשה לכם לשמוע על מישהו שחילל שבת אה, נכון, ממש קרע לכם את הלב שההיתם חייבים להגיב! ומה עם איסור לשון הרע שרבים מהמגיבים פה עוברים בתגובותיהם (גם בכתבות אחרות) אתם לא שמים לב איך השמירת מצוות שלכם כ"כ רחוקה מהתורה? תרגעו ותבדקו מה הדין לפני שאת מגיבים בכזו חומרה! אני בדק
לכל המזלזלים24.02.20
93
אני לא הייתי שמחה אם החתן והכלה היו מחללים שבת כדי לשמח אותי
אני23.02.20
92
אתם שקרנים. אף אחד בחיפה לא מכיר זוג כזה ומקרה כזה. חיפה זה מקום קטן וכולם מכירים את כולם. הסיפור הזה לא היה ולא נברא.
נפתלי23.02.20
אני קרוב משפחתו ומאשר את הסיפור
אנונימי24.02.20
91
דבר ראשון מי הם אותם "גדולים" בדיוק? מה אנחנו פתאים שמאמינים לכל דבר רק בגלל ששלפו עלינו את מילת הקסם "גדולים"? פסק הלכה ללא מקור הרי הוא חסר משקל וחסר אמינות לחלוטין. דבר שני, אכן הפסק נשמע זר ומוזר ביותר מכמה וכמה בחינות. ועדיין, אי אפשר לסמוך על כתבה באתר בידיעת פרטי המקרה וצדדי השאלה ואופן ותנא
שמואלי23.02.20
90
ועשית ככל אשר יורוך כשרבנים מורים לחסום כבישים ולגרום לחילול השם, לחילול שבת, לחבלה ברכוש, לגזל הרבים ולסכנת נפשות - עדר גדול של חסרי דעת יוצא על פיהם, בלי לחשוב כמה עבירות הם עוברים, ומאיזו סיבה ועל פי עצותיהם של אלו עסקנים הורו הרבנים לעבור על גופי תורה. כאן, השאלה הלכתית טהורה, ללא צד של גזל או ב
יקותיאל23.02.20
89
חבורה של עמי ארצות כל המגיבים נסיעה בשבת ברכב עם הנוסע אינו הנהג זה שבות מקביל לאיסור מוקצה ובחשש רחוק של פיקוח נפש מתירים ועל המגיבים נאמר עם הארץ חסיד [לאו דוקא חסיד אלא כל פרומער] אל תדור בשכונתו
ג'פרי23.02.20
88
למה הלכו כשעה רגלית עד למקום האירוע, הרי בכל רגע שנסעו קיימו מצוה, וגם אין לחשוש שישליכו עליהם אבנים וצעקות שאבעס כי הרי לבוש היה בשטריימל ושיראין, והלבוש החרדי מציל מכל המזיקים
גוט שאבעס23.02.20
87
בגלל שיכול הדבר להזיק לבריאותו של האב החולה, מותר לבוא בשבת ברכב עם נכרי, ובתנאי שיסתירו הדבר מהאב שהגיעו ברכב בשבת, כפי שנהגו. הופתעתי אבל זה הדין. הכלל הוא, כל מה שיכול להזיק לבריאות החולה, מותר לחלל שבת ע"י נכרי. ובחשש לפיקוח נפש מותר על ידי יהודי.
יוני23.02.20
86
בעיצומה של השבת. איחרתם, שבו בבית, לא יקרה כלום לאבא, השבת תשמור עליו.
יוני23.02.20
85
מוזר לגמרי. מה יקרה לאב ולבריאותו אם יספרו לו את האמת שהם נרדמו? זה לא שחלילה קרה להם משהו.
אחת23.02.20
84
לא מאמינה לסיפור. מצווה שבאה בעבירה. אף אחד לא היה מת אם החתן והכלה לא היו באים. שעה לפני שבת אסור להיות בדרכים.
צילי24.02.20
83
משום מה נראה לי שאני לא הייתי נוהג כך
יוסי23.02.20
"ואל תדין את חברך עד שתגיע למקומו"
פרקי אבות (ב,ה)24.02.20
82
למה החתן תמיד מאחר לשבע ברכות? כי יש לו תקלה (את-הכלה)
שפירא פנחס23.02.20
ממש 'מצחיק'
א23.02.20
81
הכי אהבתי את המשפט שהחתן והכלה הגיעו במסירות נפש. איזה מסירות נפש? אם הרבנים התירו להם, אז מה שייך כאן מסירות נפש?
האברך דוד23.02.20
כל מילה...
עדי בר23.02.20
נכונה
נני23.02.20
80
אנו קטנים מלהבין פסקים של גדולי דור ולא יודעים באמת מה עומד מאחורי הסיפור הזה ומה מצבו של האב. ואם היו כותבים שהאבא חולה סרטן ימים ספורים לפני מוות או עם קוצב לב שזה באמת עניין של חיים ומוות אז פתאום הייתם מבינים.תחשבו רגע לפני שאתם כותבים. לא הייתם רוצים לקבל אות משמים על הפזיזות שלכם נכון? במקום ז
בוגרי חזון עובדיה23.02.20
79
אחר המחילה ידיעה כזאת צריך לפרסם את שמות הרבנים שהתירו כדי למנוע לזות שפתיים אם אכן מדובר בגדולי הפוסקים אז למה לא מפרסמים שמותיהם ידוע שעל ספק פקוח נפש מחללים שבת אז איפה הבעיה לפרסם???
שבת המלכה23.02.20
78
ממש מסירות נפש... למה לא כותבים מי נתן פסק כזה שנדע לפנות אליו בעת הצורך
הרב נח23.02.20
77
תגידו איזה רה התיר.
ערן23.02.20
אותם רבנים שלועגים לרבי מליובאוויטש שזעק שאפילו לדבר על מסירת שטחים זה פיקוח נפש הם כנראה רואים פיקוח נפש להתיר לשני חרופרים דרעקעס לחלל שבת
שמיל23.02.20
לידיעתך הרב הוא חבדניק
יוסי23.02.20
אני אתך חזק
מוזר23.02.20
76
כנראה עייפים בגלל ליל הכלולות
כנראה23.02.20
75
חחח וואו הזוי
אדיר22.02.20
74
זה פשוט מדהים. חרדים מתקשים לקבל עובדה שיהודי יחלל שבת אפילו בעבירה דרבנן, אבל באופן ספונטני לא מפריע להם להטיל דופי בגדולי דור, לדון לכף חובה, לבזות, לגנות ולשפוט.
לאה24.02.20
73
איסור תחומין דאורייתא קיים רק בטלטול חפצים והעברתם מרשות לרשות ולכן אם הגוי נוהג אין בזה דאורייתא וכל זה רק מדרבנן ומשום חשש פיקוח נפש,כבוד הבריות,ומצוות עונג שבת ההיתר הוא הגיוני לחלוטין נ.ב מי אתם שתדברו על גדולי ישראל שחזרו על השולחן הערוך יותר פעמים ממה שאתם התפללתם כל חייכם אז לכל המצקצקים קצת
כל כך פשוט23.02.20
לכן אנחנו שואלים מי אלו אותם גדולים למען השם (מצוותיו ותורתו)
יעל23.02.20
72
מה היה מקום השביתה
חמי23.02.20
71
או שמותר או אסור לנסוע בשבת. אבל לחוכמולוגים הללו הכל מותר. צדיקי הדור.
ללא שם23.02.20
70
לכל המגיבים. אם אכן הסיפור נכון. ואני לא מאמין לשום מילה בסיפור. לא מאמין שהזוג נרדם. ועד כניסת השבת. ופנו לגדולי הפוסקים. וכו. וכו.
שיקול דעת 23.02.20
69
בשביל שבת חתן מחללים שבת? איזה רבנים אלו? זה רפורמים..למה זה פיקוח נפש? אלק רבנים אולי גויים
יעל23.02.20
זה כנראה הוראה מיענקי....
חב''ד23.02.20
68
לכל המגיבים מפרפורי בטן. תבדקו את ההלכה, האם יש איסור לנסוע עם גוי בשבת? ואיזה איסור? גם הכותרת של הכתב המלומד, הפוסקים התירו לחלל שבת, ממש לא! אם זה חילול שבת לא היו מתירים בשום פנים ואופן. אלא השאלה היא האם זה בכלל חילול שבת, נכון. שאסור לעשות את זה בשבת רגילה, לנסוע עם גוי, מכמה וכמה טעמים שאי
איציק23.02.20
יש כאן בעיה של תחומין בלא קשר לנסיעה שזה הרבה יותר קל
בני 23.02.20
אם זה לא חילול שבת קודש אז למה אנחנו לא יכולים לינסע בשבת אם אוטובוסים ומונית ולשלם בערב שבת או במצ"ש למה? כי זה פשוט כן חילול שבת וצריך לראות לנו איזה רב התיר את כל זה
מוזר 23.02.20
תחומין דאוריתא!!!!!
מרדכי23.02.20
תחומין ספק דאורייתא, הדרך ספק תחומין.... ואפילו על ספק פיקוח נפש, מותר ע"י יהודי, פה הלכו לחומרא התירו שבות....אנשים בבקשה להתחיל ללמוד!
הגרי"מ שמערים.24.02.20
67
מה אם תחום שבת?
מוזר23.02.20
66
מסכימה עם 4 ו5 מה זה נרדמו איזה בושות.הזוי שהתירו להם לנסוע בשבת.קשה לי להאמין.
גילה 23.02.20
65
2 דבילים מה זה נרדמו ממש חוסר שכל
יוני22.02.20
אל תדון את האדם עד...
חרדי שפוי22.02.20
רואים שאתה לא נשוי ידביל
פרי22.02.20
חחחחחחח
חכם בלילה22.02.20
תגובה לחכם בלילה!!! חזק ביותר... צוחקת עד עכשיו :)
שיראל22.02.20
64
כמה קיתונות של בוז ולעג היו פה אם היה מדובר ברב ציויני לא עליכם שהיה נותן פסק דומה לזה. אבל ברגע שמדובר באחר מהגדוילים הרי הכל שריר ובריר וקיים. ובכן , בפעם הבאה שתשמעו על פסק של רב ציויני טלו מפעל לקורות מבין עיניכם
חשבון נפש24.02.20
63
סיפור הזוי וממש רחמנות על הזוג לא צריך תמיד לראות את הרע , אם רב התיר להם כנראה באמת היה פה פיקוח נפש
ש23.02.20
62
לכל המגיבים! לפני שאתם מגיבים בכזו ריתחא עשו חשבון נפש עם עצמכם. מעולם לא ניגבתם כתם על הבגד בשבת ולא חששתם לכיבוס... מעולם לא נכשלתם בבורר בשבת... ומה עם בישול בדקתם אם מותר להחזיר את הדגים עם הרוטב- בישול!!! ומגבונים בשבת... ועוד הרשימה ארוכה. רק מה במו בכל דבר שבקדושה יש איסורים שהותר דמם כמו לשו
אישה23.02.20
גם אם עשינו עברות כאלה או אחרות אנחנו לא רצים לפרסם אותם ולהצטדק אלה עושים חשבון נפש וחוזרים בתשובה
גם אני אשה23.02.20
אני לא רב ולא פוסק הלכה אבל התגובה הזאת חסרת קשר זה שאנשים עוברים על מאה מצוות זה לא אומר שמותר לעבור על מאה ואחת!! וזה חוץ מענין הפראסיה שבדבר....
איפכא מסתברא23.02.20
61
ומה היה עם התפילה החתן לא התפלל מנחה מעריב מוזר איזה שבת חתן
המעורר23.02.20
60
לכל עמי הארצות שמגיבים פה, אין איסור אפילו לא מדרבנן שגוי מסיע יהודי, ובוודאי במקרה הזה יפה התירו לו ע"י גוי
בני23.02.20
לנסוע עם נהג גוי בשבת זה לפחות איסור דרבנן. יש איסור דרבנן לומר לגוי, ויש איסור ליהנות ממעשה שעשה גוי בשבת עבור יהודי. מעבר לזה איסור של תחומין, שאם יש י"ב מיל אז יש דעות שאיסור תחומין הוא מדאורייתא. אז בלי קשר לשאלה אם היה אפשר בנסיבות האלה להתיר את האיסור (כשיש הורה חולה וכו'), אבל וודאי שיש איסור
דווקא יש איסור23.02.20
לפני שאתה קורא לאחרים עמי ארצות, קשוט עצמך! יש פה איסור תחומין למעלה מי"ב מיל!
אני23.02.20
יש איסור תחומין !!! דאוריתא !!!!
שטויות !!23.02.20
59
שערוריה!!!
ציפי23.02.20
58
בצורה בזויה ,כמו איזה תקדים בבית משפט בלי פרטים רק "גדויילים" ועוד כמה משפטים חסרי פשר וקשר
מציגים את זה23.02.20
57
סיפור הזוי ועוד יותר הזוי הריצה לאינטרנט מה מועיל הפירסום?
צפתי23.02.20
56
ומה עם למראית עין ???????? די
רחלי23.02.20
55
מה עם תחום שבת?
מוזר23.02.20
54
פסק כזה בציבור הדתי לאומי והכותרות פה היו באדום בוהק...
שלמה22.02.20
וואייי כמה שאתה צודק!!!!
טוביה רוזנפלד23.02.20
53
ראשית מזל טוב שנית המגיבים כאן חסרי שכל ויראת שמיים
דווד22.02.20
צודק לגמרי
023.02.20
52
ואת כל ההתיעצויות והטלפונים האלו הצליחו לעשות תוך פחות מ 20 דקות? לא מבין למה גדול הדור לא אמר: "שמש בגבעון דום וירח בעמק איילון" ואז הזוג היה יכול להגיע בלי לחלל שבת!
ברוך27.02.20
51
תפרסמו את הטלפון של הרב אם אני יצטרך סיגריה בשבת כי אם אני לא יקח סיגריה אז זה ממש פיקח נפש כי אני ממש יתצבן
מוזר23.02.20
זה דאורייתא! לנהוג ולטוס עם גוי זה שבות! חברה להתחיל ללמוד תאכל'ס! פעם גדולי ישראל היו בספינה בשבת,עם נהג יהודי! פשוט איבדנו פורפורציות.
סיגריה ?24.02.20
וכתב....
בב23.02.20
עדיף לי להיות בור ועם ארץ בכתיב וכתב ולא לחלל שבת כי אם זה מותר אז אין לנו שבת אנחנו יכולים לעשן לינסע במוניות בשבת והכל על ידי גוי רק רב רופרמי מתיר כזה דבר
מוזר23.02.20
דחוף שעורי עזר (ואגב אני גם שומרת שבת וגם לומדת דקדוק)
בר23.02.20
50
עוד מסירות נפש כזאת ואבדנו, חסרי שכל וחסרי אחריות
דודי23.02.20
אבל ממש
אפרת24.02.20
49
"אברך...ת"ח ירא שמים"... זה היראת שמים שלהם... הירא שמים עשה חרופ עם רעייתו הייראת שמיים ואז נסעו ביראת שמיים עצומה בשבת קודש
חב''ד23.02.20
לאברך ירא שמים אסור להירדם????????? אם הוא ירא שמים אז הוא מלאך וחסין מתקלות? ותאמין לי שלכל אחד היה הרבה יותר נח ונעים להשאר "במסירות נפש" בשבת בבית מאשר לעשות באומץ את הפסק של הרב בטוחני שהיו כרוכות בצעד זה בושות רבות
היי24.02.20
48
לחלל שבת? למה כי לאבא אין אמונה שבכל לטובה גם אם הזוג לא מגיע? מה האסון פה? או שהיה יותר נח לסחור בשבת ובהלכה? לא רואה את החפץ חיים או הבבא סאלי מוכנים לחלל שבת בשביל סיפור הזוי של אבא שלא מרגיש טוב בשבת חתן
ללא שם23.02.20
אתה ביזיון, לא לומד חי כמו גולם מעתיק.... תתחיל ללמוד תידע הלכות תנהג כיהודי!
לבקוביץ24.02.20
47
שני מסטולים
מצא מן את מינו,23.02.20
46
שעה וחצי מחיפה לביתר? ואיזה 'גדולים' מתירים לחלל שבת בגלל שהאב יחלה אם לא יראה את הילדים?
טסו במסוק?23.02.20
45
כותרת לא אחראית. תציינו שעל ידי גוי והוא פותח וסוגר דלתות וכו'.
רוני23.02.20
44
לתגובה 4: הודגש בפרוש שאחד מההורים לא חש בטוב ומצב שכזה עלול לפגוע בבריאותו, עם היות שאני כעת לא רב, אך מאמין אני בכל אחוז אפשרי שהדבר נעשה בהתייעצות וכל מקרה לגופו.
אבי שמואל23.02.20
בתשובה ל31 מ4 לדעתי זה יכול לפגע באב רק איך שהוא ישמע שהילדים שלו חיללו שבת
מוזר23.02.20
43
חילול שבת, אין כזה סוג של סכנת נפשות. והרב שהורה אחרת צריך להפסי להתעסק בהלכה זה מקסימום כמו ההלכה שמי שנשכו כלב אין מאכילין אותו מחצר כבד
יהודי23.02.20
42
כדאי באמת שיציינו מי הרב שהתיר, זה לא פסק פשוט בכלל.. אבל הזוג הזה בהחלט הורס...
שיראל22.02.20
41
אוי לאוזניים שכך שומעות הפכו את הדת למשחק כל רב מפליץ מה שנראה לו לאיפה הגענו בושה וכלימה אוי לדור שאלו רבותיו
סדום היינו26.02.20
40
תפרסמו דחוף את הטלפון של הרב. לפני כמה שבועות קניתי סוף שבוע במלון וולדורף אסטוריה, והתעוררתי 20 דקות לפני שבת וראיתי שאני לא מספיק, והיה חשש כבד וממשי שהבריאות שלי תתדרדר בעקבות ההפסד המרובה של הממון. אם הייתי יודע ומכיר את הטלפון של הרב הפוסק מגדולי הדור, הייתי מצלצל אליו. בבקשה תפרסמו את הטלפון.
תפרסמו את הטלפו23.02.20
חחחחחחחחחחחחחחחחחזק
דבי23.02.20
חחחחחח:)
אפרת24.02.20
39
סיפור הזוי לא נראה אמיתי
סיפור לא אמין בכלל23.02.20
38
חובה לפרסם את שמות הרבנים שהתירו!
לא לצנזר!23.02.20
37
חיללו שבת,אם אין פיקוח נפש
יוסף23.02.20
36
איזה חוסר אחריות של הזוג.
אני23.02.20
35
זוג סתומים!! מזל טוב.
המומה22.02.20
34
לתגובה 87 תודה על השם של הרב אני יברר אם זה נכון ויחזור אליך בהקדם 'הרב אולמן שליט"א רב שכונת משכנות יעקב' מי ששאל איזה רב...
אביחי24.02.20
33
מכירים לפחות רב אחד שפסק שאין שום היתר לצאת לדרך. מי הם הגדולים שפסקו שמותר? למה לא מציינים את שמות הגדולים שהתירו? ואיפה פה הפיקוח נפש?
חנה23.02.20
היא מאד פשוטה: הסיפור הזה לא היה ולא נברא.
צבי23.02.20
32
להתגייס אסור, אבל לחלל שבת כי נרדמים מותר. עוילם גוילם.
אמיתי23.02.20
31
במפגש בין שני חסידים התעורר ויכוח: רבו של מי גדול יותר. אמר האחד: הרבי שלי כל כך צדיק, שכשהוא נוסע בעגלה ומתחיל גשם, גשם מלפניו וגשם מאחוריו, רבנו הקדוש נשאר יבש לחלוטין. זה כלום, השיב עמיתו, אם הרבי שלי נוסע בערב שבת ולפתע נכנסת שבת, שבת לפניו ושבת מאחוריו - רבנו הקדוש נוסע לגמרי בחול.
בדיוק נזכרתי23.02.20
30
עוד כזה חתן אברך ויראי שמיים ואבדנו
חתן מטומטם23.02.20
29
חילול שבת למהדרין
יענקי רשב"ם23.02.20
28
שיגידו לפחות איזה רב היתיר להם את זה זה מאוד מוזר כל זמן שלא כתוב זה רבנים היתורו להם את זה ולא מפרסמים פסק חתום אם שמו אני לא מהאמין לזה
מוזר22.02.20
הרב נח...מה נח לי אני עושה
שמשון הגיבור23.02.20
לא נשמע אמין , כלל
טברייני23.02.20
מוכר וידוע. בחו"ל פוסקים הרבה שניתן להשתמש בשרותי נהג גוי לצרכים דומים ואף קלים יותר. תברר אצל הרב שלך... יסביר לך את ההיגיון...
קוראת23.02.20
ההיתר בא בגין האבא תלמד הלכות ותיראה שיש צד להיתר
לא מוזר 23.02.20
אני דווקא חושב שאבא יחטוף התקף לב אם הוא ישמע שהילדים שלו חללו שבת
מוזר23.02.20
צודק ב100%
א23.02.20
אם יגידו איזה רב התיר להם אז "צדיקי הדור" יחרימו את הרב
שש23.02.20
27
ממש אמין... אין שמות לא של הכלה לא של החתן או של הרבנים הסיפור סתם מצוץ מהאצבע
אביחי24.02.20
26
חתן וכלה חולי נפש. מעניין מי הרב שהתיר ומה הנימוק ? נהג יהודי????????
פורים23.02.20
כתוב :7 דברים בחכם וחילופיהן בגולם" יא כסיל
השדכן23.02.20
25
פני הדור כפני הכלב אם אלו הפוסקים.לא שמעתי מימי שהאב עלול למות כי הזוג נרדם.חכמי חלם.המצאות כדי לחלל שבת
אבריימלה23.02.20
24
הכל מותר גם לחלל שבת. אז מה אתם ספרדים? מה? שמישהו יראה אתכם בעיניים. אפילו שבת זזה בשבילם. מי אתם? קצת אוויר חם
גרנדוניסקי ביתר 23.02.20
23
מהראוי לשים תמונת אילוסטרציה של חתונה ספרדית, כי כך נאמר בכתבה, ובכל אופן לא של חתונה חסידית.
יוני23.02.20
זה לא ספרדים ולא חסידים זה לדפקעס מי התיר להם כזה דבר? רק יענקוש ומי שאול את יענקוש כאלה שאלות? רק לודפקעס!!!!!
מוזר23.02.20
22
הסיפור מריח פייק. באין שמות של הפוסקים, אני לא קונה את הסיפור.
מאיר23.02.20
21
בטוח זה היה בשיקול
בטוח הגיעו עד כנסת שבת רבינו תם23.02.20
20
למען השם איך אפשר להירדם עד עשרים דקות לפני שבת
משה22.02.20
19
מה שמו של הרב אם מותר לחלל שבת אז אין בעיה לפרסם את שמו א
רון24.02.20
18
שעון מעורר. דחוף. אולי האב מוכן לתרום.
מאירה23.02.20
17
נשמע סיפור מצוץ מהאצבע.
נראה כמו פרסומת לאדון בן שמעון23.02.20
16
בושה. חילול שבת ברור.
יוסף23.02.20
למה אתה לא מפרסם את שמך? אתה הרי גם פוסק!
ירושלמי23.02.20
אתה חושב שמותר לחלל שבת בשביל שבת חתן? אני מכירה מיקרה אותו דבר בדיוק רק שעות שונות ואף רב לא התיר להם לנסוע אז מי זה הפוסק שהחליט שמו?תר
אפרת24.02.20
15
מי הרבנים?
מרדכי23.02.20
14
זה לא מקרה ראשון. תמיד חשוב למי שמתחתיו הרביעי חמישי לעשות שבת חתן במרחק הגיוני... סהכ כל זוג עלול להירדם עד כדי כך....
ברכה22.02.20
13
חחחחחחח
דוד24.02.20
12
כמה טוב להיות חרדי? לחילוני הרב לא היה מתיר לנסוע בשבת.
רבינו23.02.20
11
ב20 דקות לא מספיקים כל כך הרבה
נתי23.02.20
10
כנראה שהם היו עיפים מאוד מאוד מאוד הם עברו על התמונות מהחתונה בלילה ופתחו מעטפות כל הלילה ולכן נרדמו עד מאוחר
ירוחם משל23.02.20
חנקתתתתת
רבינו23.02.20
9
מאוד מעניין מי "הפוסקים" שהתירו. כאתר רציני ואמין נא עשו את העבודה עד הסוף והביאו פרטים מי נתן את ההיתר? האם אותו רב מתחבא מאחורי הפסק?
יהודה23.02.20
אתה בטוח שהם אמינים
חחחחחח23.02.20
8
אני מתבייש בפוסקים של הדור שלנו.
דניאל קוק23.02.20
7
שנוח נוסעים שלא נוח גם נוסעים כול פעם ממציאם את הדת מחדש
ללא שם23.02.20
6
עד להיכן מגיע הטמטום של אנשים. מענין שכל שבת בדרכי לבית הכנסת עשרים דקות לאחר הדלקת הנרות מגיע רכב במהירות ובתוכו חרדים הבאים להתארח בשבת ולא משנה אם זו שבת חורפית או קייצית אז להפסיק לבל בל את המוח
רפול23.02.20
5
ועובדה שלא כתבו את שם הפוסק שהתיר..
פוסק הלכה23.02.20
4
כותרת מטעה, אין חילול שבת בנסיעה עם נהג גוי בכזה מקרה
אדמור23.02.20
איסור תחומין. דאוריתא
ראובן23.02.20
3
מזכיר לי את שכחו אותי בבית...
מוטי22.02.20
איזה מספר
אנונימי24.02.20
2
היתר לחלל שבת כי נרדמו?? הזוי ביותר
פסק מפחיד22.02.20
אם אכן יש כזה פסק הוא מבוסס מחשש לשלומו של הקרוב שחולה והידיעה תגרום לספק פיקוח נפש שדוחה שבת. ישן נחשב אנוס חוץ מאדם המזיק. למה לקטרג ולמה קשה לך להבין את הנקרא ישנת בשיעורי קרוא וכתוב?
חיים23.02.20
עלק פינטוז שלא היה ולא נברא ובלי שום פסק הלכה
ללל23.02.20
להגיב בלי לקרא כל הכתבה
הזוי23.02.20
מדובר בספק פיקוח נפש של האבא, מאידך חילול שבת נעשה ע"י גוי , המותר אפילו בחולה שאין בו סכנה,תצרף את הענין שזה לצורך מצווה,
נהיית פויסק?23.02.20
איסור תחומין!!
צבי23.02.20
ההיתר לנסוע בשבת לא כי נרדמו אלא משום חשש פיקוח נפש וכדאי לסמוך על רבנים פוסקים ששמעו את כל הצדדים לא דרך אתר האינטרנט אלא ע"י הצדדים הנוגעים בדבר.
שמואל23.02.20
למדת לקרוא ?
שפוי23.02.20
1
מצחיק אבל מרגש אני מנסה לדמיין את זה ונקרע מצחוק...... זוג צעיר לא נשוי אפילו שבוע ..... איזה חוויה שלא תשכח...... מזל טוב .....
חרדי החרד22.02.20
אני יודע בדיוק מה אתה מדמין
בבר ועקנין 23.02.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

כמאה רבני ערים ברוסיה שבתו בעיר קלינינגרד | תיעוד מרהיב

חזקי שטרן | 20.05.24

"מורדים בגדולי ישראל"

מאות תלמידי ישיבות הפגינו בבני ברק: "חוק הגיוס מסוכן; מסכנים את עתידנו הרוחני"

חזקי שטרן | 20.05.24

"עליה במקרי הכוויות"

פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה באלעד | מצבה בינוני

קובי רוזן | 20.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שכבר בתור ילד התגלתה גאונותו וזכה לכינויים

ישראל שפירא | 20.05.24
ש

השטח מתעורר

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..."

רגע לפני שמירון נסגר - כך נראה ציון הרשב"י מהאוויר • צפו

חזקי שטרן | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם