כיכר השבת

'כיכר' בדק

מי עומד מאחורי הסרטון נגד המפלגות החרדיות?

סרטון שהתפרסם במהלך היום נגד המושג "חוב קדוש" החרדי עורר שיח ברשתות החברתיות בו הוא הופץ • 'כיכר השבת' בדק מי עומד מאחורי הסרטון ומה המניעים שלו (חרדים, ארץ)

62
כיכר השבת | ה' באדר | 01.03.20
אליעזר היון (צילום: מתוך הסרטון)

סרטון שהתפרסם היום (ראשון), במרחבי המרשתת, בוואטסאפים ובקבוצות הפייסבוק של החרדים, מאחוריו עומדים ככל הנראה גורמים מקרב הציבור המודרני בציבור החרדי, עורר שיח על המושג "חוב קדוש" ונראה כמנסה לערער על מעמדם של גדולי ישראל. בשיחה עם 'כיכר השבת', מסבירים יוצרי הסרטון מה עומד מאחוריו. בסרטון מציג - העיתונאי החרדי אליעזר היון.

אנשי ציבור הביעו מחאה על עצם העלאת השאלה בצורה שעלולה להתפרש כנגד גדולי ישראל ודפוס ההצבעה של הציבור החרדי, אך בשיחה עם היוצרים לא נראה שזה מערער אותם.

לטענתם, עצם המושג של 'חוב קדוש' בבחירות - הוא מוטעה מיסודו. וגם בעבר לא התקבל על דעת מנהיגי הדור.

"כשמסתכלים מקרוב מתחילים לראות את הסדקים, גם אם לא שברים של ממש ואת השונות בין חברי הקהילה החרדית", הם מסבירים, "ישנם לא מעט יישובים חרדיים בהם קל יחסית לראות את דפוסי ההצבעה משתנים".

כשאנחנו טוענים כי העובדה היא הפוכה, רואים שהמפלגות החרדיות רק הולכות וגדלות והתאוריה הזו של 'החרדים החדשים', לא הוכחה במציאות ונראה שהציבור החרדי כן בוחר ומצביע כאחד לפי הנחית גדולי הדור, הם מפנים לעובדה שבערים כמו אלעד, ביתר עילית או מודיעין עילית, רואים את ההצבעה למפלגות "אחרות", שאינן יהדות התורה או ש"ס, במגמת עלייה מאז שנת אלפיים.

למה זה קורה? אתם יודעים?

"השינויים בדפוסי ההצבעה הולכים יד ביד עם תהליכי השינוי בקרב החברה החרדית. חלק יגידו שהמנהיגות הרוחנית – פחות משפיעה מבעבר, ולכן יש מקום לדעה האישית. גם בנושא ההצבעה".

הנתונים שאתם מדברים עליהם נמצאים בשולי החברה החרדית, זה לא נחשב כעריקה, בכל קבוצה גדולה תמיד יש שוליים...

"ומה עם העובדה שיש תא חרדי במפלגת הליכוד גם בעיר כמו בני ברק. יש פעילים במפלגת העבודה, מפלגות קטנות יותר פונות אף הם לציבור החרדי וקוראות לו להצטרף אליהם מפלגות קיצוניות כמו "עוצמה יהודית" מנסות לסחוף חרדים. גברים ונשים חרדים "חדשים" או ישנים, מצהירים , שלא יצביעו למפלגות חרדיות מסיבות שונות. וזה עוד בלי להתייחס לנטורי קרתא, לאנשי הפלג הירושלמי , לקהילת שובו בנים ועוד פרטים בתוך הקהילה שלא מדברים בודאות על הצבעה בכלל.

אז תכלס', מה עשיתם? תסביר

"המפלגות צריכות לבחור, (אירוני משהו, לא?) והבחירה הזו אינה פשוטה: האם להסתפק בפחות קולות, אבל רק כאלה שמתאימים יותר לדגם ולהשאיר את שאר החרדים לחפש בית פוליטי אחר? או לבקש להתרחב ולהוסיף מנדטים, גם במחיר של הכלת שונות ולפנות לקהלים חדשים.

"אז בינתיים, מצביעים או בוחרים, מה שלא תעשו, אתם עושים את זה בפעם השלישית. רק בקשנו שתקחו שניה בשביל לחשוב למה אתם בכלל עושים את זה".

תוכן שאסור לפספס
62 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
45
כן! בפרוש, אין לנו זכות הצבעה אלא חובת הצבעה! וכי אתה חושב שכל מי שבוחר במפלגות חיצוניות אכן עשה "מחקר" מעמיק במצע המפלגה שלהם? ממש לא! הוא הולך אחרי הספינים, ההבטחות, הפרסומות או אחרי היופי והקריזמה של המועמד שנושא חן בעיניו. אל לעשה מכל המון העם הבורים הללו "נאורים ראליסטים" שבאמת יודעים במי לבחור
אחד העם01.03.20
44
לבחור לציית לגדולי הדור זו בחירה לא רק הצבעה ולחשוב אחרת זה אבסורד. זה כמו לומר שאם אתה בוחר ללכת למסעדה כשרה שלא מוכרת חזיר אתה רק אוכל ולא בוחר מה לאכול.
יוסי01.03.20
43
"מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו"!
תגובה01.03.20

הצגת כל התגובות

42
38 יוני אתה סובל מצרות עין. חרדי דבר ראשון אמונת חכמים. דבר שני עינך צרה בח.כים שיש להם כסף. גם תעשיינים טייסים בכירי משק תקנא גם מהם. עוד דבר חרדי מאמין הכל מתשרי
הקנאה מוציאה אדם מהעולם02.03.20
41
חכמים ויאמרו לך" נקודה שומעים לרבותינו וכפי שהיה דורי דורות וגאים בכך וכלל לא מרגישים נחתים
RAFI01.03.20
40
זהו הרעיון הדמוקרטי. היות ואי אפשר להיוועץ בציבור על כל חוק - הבחירות נועדו להסדיר ייצוג של הדעות השונות. לפיכך, אדם נבון שנוהג להיוועץ בגדולי תורה באורח חייו - מבחינה דמוקרטית יצביע למפלגה שחרטה על דגלה היוועצות בגדולי תורה (גם אם בפועל זה לא תמיד כך). דווקא נראה כי הגישה הכללית הפכה להיות שטחית
עו"ד חרדית02.03.20
39
מעטים הבוחרים מהשכל והראש. גם מיליון ויותר מצביעי ביבי הם תופעת עדר בלבד.החרדים לפי הרבנים. כחול לבן מצביעים רק בגלל אנטי ביבי. מי נשאר שמצביע אידיאולוגית?????לפי חשיבה שלו עצמו???? אולי עוצמה יהודית?
קובי02.03.20
38
אין למה להצביע בבחירות יותר כייף לטייל ללכת לים ולעשות כל דבר אחר מלבד להצביע זה בחירה כי מאחורי הפרגוד אף אחד לא יודע מה אתה שם ואפי אם תשים מפלגה ערבית אף אחד לא ידע ובאמת לכן מצביעים לרבנים שהם אנשים קדושים ולא פוליטיקאים אנחנו מצביעים לערכים שבת ישיבות קדושות אברכים ולא למשחקי כיסאות רוצחים תאבי
אבי02.03.20
37
אפשר לחשוב שמי שמצביע ליכוד יודע מה הערכים של הליכוד. אלא שמצביעים ליכוד מצביעים כי הם אוהבים את ביבי, ואלא שמצביעים גנץ זה כי הם שונאים את ביבי. ולקשקושים של סבא אליעזר: נראה לי שלר' חיים ר' גרשון וחכם שלום כהן יש טיפה יותר דעת תורה ממך. נעבך
דוד01.03.20
36
הרי בין כך ובין כך אנחנו מקיימים מצווה מדאורייתא של ועשית ככל אשר יורוך, ושל ואהבת את השם, ושל ליראה את השם, ושל ובחרת בחיים (אם השם יתברך בחר בי ובאחיי היהודיים מכל האנשים בעולם כעם נבחר ונתן לנו מתנה מבית גנזיו ושבת שמה ונתן לנו את תורתו, אני לא אכיר לו תודה ולא אבחר בו כשיש לי הזדמנות לעשות זאת?!
מאי נפקא מינא בין בוחרים למצביעים01.03.20
35
את הבחירה עשינו מזמן, בחרנו לשמוע לרבנים, עכשיו אנחנו רק ממשים את הבחירה ההיא בצורה של הצבעה. מה רע בזה? אפשר לחשוב שמי שמצביע ליכוד או עבודה חשב על זה והחליט לבד הוא לא מושפע מהוריו, חינוכו או התקשורת שאמרה לו מה "נכון לבחור" בקיצור הסרטון הוא מניפולציה זולה בדעת הקהל
דושא01.03.20
34
כל מי שעשה את הסרטון הזה, חי בחסכים מטורפים... להצביע למפלגה חרדית זה לא בגלל רב כזה או אחר.. זה מוסיף. אבל זה לא העיקר. מצביעים למפלגה חרדים כי הם היחידים שילחמו על העקרונות החשובים שלנו.. וחבל שבגלל שעבדו על מישהו בחיידר, זה דופק אותו בגיל ארבעים
אחד מעוצבן02.03.20
33
אנחנו ודאי גם בוחרים כי עצם ההצבעה לג' או ש"ס זה פתק נגד המסית ומדיח ליברמן
איציק וובר02.03.20
32
אני מסכים עם הסרטון הזה. כל הכבוד לו על אמירת האמת בצורה כל כך מדויקת וחדה. יישר כוח גדול.
יוסף02.03.20
31
אכן, יש מקום רחב יותר לדעה האישית. אבל מי יערב ליבו לתת כוח בידי אנשים בני בליעל אוכלי טריפות מחללי שבת בועלי נידות? הגמרא, כל הראשונים וכל הפוסקים אסרו להעמיד על הציבור פרנס רשע. ברשע דיברו, אז אפיקורוס, כופר בדת ה' ותורתו, עובר על כל עבירות חמורות שבתורה, על אחת כמה וכמה! אז הבה ונניח לשאלת מחויבו
גוי צדיק01.03.20
30
נמשיך לשמוע בקול רבינו עד צאת נשמתנו. אבותינו בשואה שמעו בקול רבותיהם עד צאת נשמתם וזכו להגיע לגן עדן. ואנחנו לא נסור ימין ושמאל עד צאת נשמתנו.
רבינו01.03.20
היית בגן עדן וראית אותם שם אולי הם בכלל בגיהינום בגלל שהם הלכו כמו עדר שוטים ולגופו של ענין במלחמת המפרץ בחור חסיד בעלזא שלמד בטשיבין הוריו רצו שיחזור הביתה והוא סמך על האדמו"ר שלו שאמר שלא יקרה כלום והוריו התעקשו הוא הלך לראש ישיבת טשיבין הרב שניאורסון זצ"ל והוא אמר לו מה הוריו רוצים ומה האדמו"ר הב
ג'פרי01.03.20
29
מר היון מניח תפילין בגלל שבורא עולם צווה? נזהר בשמירת שבת בגלל שכך קבלנו במתן תורה? אינו מערבב בשר בחלב יחד ואוכל בגלל שכך הוא רצונו של השי"ת? אז למה פתאום כשדבר ה' מגיע דרך הרב שלום כהן, האדמו"ר מגור, או ר' חיים קנייבסקי -- לא מסתדר לו עם עצמיותו? ואם אינו מקיים מצוות, אז במה מתבטא חרדיותו?
ז. ס.02.03.20
28
הקריין בור!!! אנחנו בהחלט בוחרים ולא מצביעים, אנחנו בוחרים לשמוע בקול גדולי ישראל, מה לא מובן בזה?
דובי02.03.20
27
אני שומע בקול גדולי ישראל בגאווה וראש מורם- כי אני יודע שזו הדרך הנכונה.
בני01.03.20
26
כופר ארור, אתה ערב רב,
יוסף ו04.03.20
25
אני בוחר בעוצמה יהודית, נץ בקלפי ולא רוצה להצביע לגוש הימין, כי אני רוצה לבחור ולא להצביע כמו עדר לפייק ימין שקרן.
יעקב02.03.20
24
כל מי שחרדי, בחר להצביע ולבחור מרצונו החופשי להיות עובד ה' כפי יכולתו ולפי מצפונו, חלק מעבודות ה' הוא להצביע בעד המפלגה שדואגת לעובדי ה', וכמובן לשמוע בקול החכמים שבדורו, למרות שלא תמיד נראה לנו. הסרטון בהחלט מראה כמה יוצר הסרטון מנותק מדרך התורה, ובהחלט אינו משקף את דעת החרדים המודרניים שיראת שמים
שמואל02.03.20
23
איזה כיף זה רק להצביע ולעשות רצונו של מקום לשמוע לחכמים. להצביע מה שהם מצביעים. ולשמח את הקב"ה ואת הרבנים בגידול מניין שומרי התורה ומצוות בארץ ישראל. וואו איזה קידוש ה'! לעזור לתורה ולקידום שלטון התורה ושומרי המצוות בארץ ישראל. איזה כיף לעשות מצווה כל כך ענקית עם קבלת שותפות בכל המעשים הטובים שהנציג
איזה כיף01.03.20
22
אנחנו בוחרים בין האופציה לשמוע לגדולי ישראל, או להיות חוטא ומחטיא כמוך, אליעזר היון. זה הכל. בחירה חופשית! בחירה בין אמונת חכמים לאפיקורסות
ב01.03.20
21
מבלבל את הראש, מה הוא רוצה בדיוק זכותי לבחור אם להצביע או לבחור גם זה בחירות בדמוקרטיה לא אומרים לבן אדם מה לעשות רק בדמוקרטיה סגנון מדינת ישראל
יוסי01.03.20
20
לקיים "ועשית ככל אשר יורוך" זו גם בחירה אם לא הבחירה בה' הידיעה של יהודי!!!!
אני01.03.20
19
כמו שאומרת המשנה בראש השנה על רבי יהושוע בן חנניה שהוכרח לבוא לרבן גמליאל על ידו ביום הכיפורים שחל לפי חשבונו של רבי יהושוע במקלו ובתרמילו.כלומר לחלל את יום הכיפורים של רבי יהושוע ולא לתת לו אפילו להחמיר על עצמו. וכשהלך להתנחם אצל רבי עקיבא ענה לו רבי עקיבא שאם באים אנחנו להרהר אחר בית דינו של רבן ג
ט.01.03.20
מעשיך נקראים נבל ברשות התורה. את רבן גמליאל הדיחו רק בגלל הצער שגרם לרבי יהושוע. לולא הצער שגרם לו לעמוד כל היום. לא היו מדיחין אותו. אבל מה לעשות ששנה ופירש כמוך לעוות הכל רק כדי לרצות את יצרו והשטן שבתוכו
חחחח02.03.20
לא שנה ולא פירש ולגופו של ענין אי אפשר להשוות את תקופת התנאים לתקופה של היום שאין שום ביקורת על מעמד הגדויייייייייייייייייילי זה לשון רש"י מסכת סנהדרין דף לז עמוד א ושלש שורות - כל אחת כמנין סנהדרי, עשרים ושלשה, שאם יחלקו העשרים ושלשה רובן מחייבין ומיעוט מזכין והטייה לרעה אין על פי אחד, וצריך להוס
ג'פרי02.03.20
בגמרא כתוב באמת שהעבירו את רבן גמליאל מהנשיאות בגלל זה נקודה
ג'פרי01.03.20
18
בציבור שאינו חרדי הבחירה היא איזה פתק לשים בציבור החרדי הבחירה אם ללכת לפי דעתי האישית או להקשיב לגדולי ישראל ולבטל את דעתי האישית וזו הבחירה...
טעות יסודית 01.03.20
17
אין חרדים חדשים יש חרדים שמחפפים . אין דרך חדשה יש דרך ישראל סבא שגדול דור אומר משהו עושים ועשית ככל אשר יורוך מי שטוען ההפך. זה פשוט נגד התורה אין משהו אחר בכל דור שמים לנו את הצדיקים שיוליכו אותנו . אען לי בעיה עם אלה שלא שומעים לגדולי הדור זה כי היצר גדול והוא מכריע אותם אבל לפחות הם יודעים שהם
ניסו01.03.20
16
אין לי רגשי נחיתות וזה סבבה לי לשמוע לגדולי הדור. מי שזה מאוד מפריע לו שהוא "רק מצביע" שיבדוק מה החסכים שלו.
איציק01.03.20
הפוליטקאים והיוצר משרתים החרדים חוגגים על כל האהבלים שהולכים כמו עדר
ג'פרי01.03.20
אפשר להקיא מהסירטון ומחלק מהתגובות אבל תמיד יש חילונים בתחפושת חרדית ומתערב ש "היפיוף הזה" מצביע שמממאאאאלללל
עוד אחד מהעדר02.03.20
לא חילונים ולא נעליים גם הרבי מסאטמער ועוד רבים וטובים היו נגד דת הגדוליאקעס זוהי דת חדשה [תרתי משמע לא לחינם זה היה סימנם בעירית ירושלים]
ג'פרי02.03.20
סירטון מגעיל דוחה מכוער הזוי מטונף מפגר ואם הייתי שייך לציבור הממורמר הזה הייתי יורד על עושה הסירטון בקטע האישי אבל זה ההבדל בין אחד שמקשיב לגדולי ישראל לבין....
עוד אחד מהעדר02.03.20
אינך חייב להסכים איתו גם אני לא מסכים עם זה שמותר להצביע למפלגות חילוניות או דתיות לאומיות שאפילו יותר גרועות מחילוניות אבל חייבים לקבל אחריות לבטל את חוק הגיוס ואין לאף אחד סמכות להחליט מי יתגייס ומי לא
ג'פרי02.03.20
15
ביבי חושב להרוויח קולות חרדים מהסרטון הזה אם לא יהיה כח למפלגות החרדיות מי ייתן תקציבים לחרדים? הליכוד???
שלומי02.03.20
14
נראה לי עם הערץ גס כן. זה הגאווה שלנו אנחנו מצביעים "לשלוחי דרבנן" ומה שהפוליטיקאים עושים בעצם הרבנים עושים שלוחו של אדם כמותו
תמידי דרבנן01.03.20
13
האם זה לא קורח ועדתו?
שרון01.03.20
12
כל מצביעי דגל וש"ס הנבערים היה להם זמן לכתוב תגובות כי בעצם חלום הבטלנות שלהם יתנפץ בעזרת השם בבחירות האלו והם מסתמכים כביכול על האימרה ככל אשר יורך העסקנים,לצערנו דגל וש"ס הצליחו שבוחריהם עם רמת משכל נמוכה אשר נוח להם לשבת בטלנים ולא לעשות כלום היום הסיפור הזה ייגמר ...
יוני02.03.20
11
מה הוא עושה מהחרדים מטומטמים מי ידאג לחרדים אם לא המפלגות החרדיות חרדי שעיניו בראשו בוחר להצביע מה שגדולי ישראל אומרים גם בשביל עצמו!!!
חנה02.03.20
10
אנחנו לא מצביעים לשלטון הנכדים
ללי01.03.20
9
מי שלא מתכוין להצביע למפלגה חרדית שיזכר רק במה שלפיד עולל לנו, ויקרא את התכניות של כחול לבן ואז ידע לבד מה עליו לעשות
צהי01.03.20
8
אנחנו גאים להצביע ולא לבחור!!!!!!
חרדי01.03.20
וחברי הכנסת גאים לעשות זהב מהאהבליות שלכם
ג'פרי01.03.20
נכון ואנחנו גאים שכל ברכות גדולי ישראל אנחנו נקבל ולא אתה.
יוסי01.03.20
7
אין סיכוי שמי שייצר את הסרטון הזה זה חרדי, כי הטענות האלה כ"כ מגוחכות ומטופשות שכל ילד חרדי ידע לענות עליהם.
אלי01.03.20
6
אז אנחנו לא בוחרים, אפשר לחשוב, זה כל כך חשוב 'לבחור' בין 2 אפשרויות? עושים מה שצריך, מצביעים, ולא בוחרים, אויויו
מנחם נובוגרוצקי01.03.20
5
ברור כי רק במקרה כזה אנחנו באמת בוחרים כי בחירה זה לא בין פיצה רגילה לפיצה עם זיתים זאת העדפה לא בחירה בחירה זה רק מה מה שהייצר רוצה לבין מה שהיוצר רוצה לכן לשמוע ככל אשר יורוך זאת הדרך היחידה והבלעדית למימוש זכות הבחירה
א שאול01.03.20
4
המון חרדים מצביעים לאיתמר בן גביר בניהם אני. מי שלא מקבל עליו את סמכות הרב כהן או הרב קנייבסקי ממש בכל צעד ושעל למה יהיה חייב להצביע לחרדים? יכול להצביע גם לעוצמה יהודית למשל. אותיות נץ בקלפי.
קובי01.03.20
בן גביר מקבל כסף מליברמן להרוס מבפנים. חתיכת אידיוט.
יוסי01.03.20
האהבלים האלו מכירים בסמכות עולם הדמיון
ג'פרי02.03.20
עוזר לשמאל ולהרס התורה. כי בטוח שזה הולך לפח
רחמנות02.03.20
3
מי שמצביע למפלגה לא חרדית הוא לא חרדי !!!
ישראל01.03.20
חחחחח מה קשור!
ח01.03.20
כתוב בתורה: "לא תסור וכו' ימין ושמאל" כתוב בתורה: "ועשית ככל אשר יורוך" מה הפי' מה זה קשור ???
אבי01.03.20
זה לשון רמב"ם פ"א מהלכות ממרים ה"א בית דין הגדול שבירושלים הם עיקר תורה שבעל פה, והם עמודי ההוראה ומהם חק ומשפט יוצא לכל ישראל, ועליהן הבטיחה תורה שנאמר על פי התורה אשר יורוך זו מצות עשה, כמובן העיתונאים חולקים על הרמב"ם לגופו של עניין ב70 שנה האחרונות כמה דת חדשה בשם גדוילים שלא שערום אבותינו שיסוד
ג'פרי02.03.20
2
אנחנו באמת רק מצביעים, בחרנו בתורה! ובנושאי דגלה, ובבחירות אנחנו גאים להצביע ולא לבחור!!!
רחל01.03.20
1
לא יעזור לכם כלום!! כעת אנחנו מבינים מי אלו "החרדים החדשים" הרעה החולה שרוצים להשתלט "בלי כוונה" "ובלי להבין" מה הם עושים. נכון, לנו יש להם אמונת צדיקים ומבטלים דעתנו לבורא עולם דרך הביטול כלפי צדיקי הדורות ובוחרים בהצבעה שגדולי ישראל מורים להם ולכן הקריאה למי להצביע, נקראת קריאת קודש.
אבי01.03.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם