כיכר השבת

מכתב ההכחשה

האדמו"ר מאמשינוב תומך בקהילת הגר"ש אלתר?

אחיינו של האדמו"ר פרסמם מכתב הבהרה לחבר הוועדה של חסידות גור עם הכחשת דודו, הרבי, כביכול הוא תומך בקהילת הפורשים • התגובה: וידאו של הרבי עם הגר"ש אלתר (חסידים)

75
שאול כהנא | כיכר השבת | ז' באדר | 03.03.20
הגר"ש, בחתונת נכדת האדמו"ר מאמשינוב
הגר"ש, בחתונת נכדת האדמו"ר מאמשינוב (צילום: באדיבות המצלם)

האם האדמו"ר מאמשינוב העניק את ברכתו לראש הישיבה הגר"ש אלתר לפני הפרישה מחסידות גור, והקמת הקהילה העצמאית?

אחיינו של האדמו"ר מאמשינוב, בנו של גיסו האדמו"ר מלובלין, שיגר מכתב הכחשה לטענה זו, אל הרב אברהם בנימין זילברברג, מהוועדה הייעודית שהקים האדמו"ר מגור לנושא זה.

במכתב הוא טוען כי שמע בשם דודו, האדמו"ר מאמשינוב כי הוא לא יודע על סמך איזה דיבורים או מעשים שלו הם טוענים שהוא תומך בהם.

בנוסף, לפי המכתב, הוא אינו עונה על שאלות בעניין, היו יחידים ששאלו, ולפי הסברות שאמרו ענה להם שיכולים לקבל זאת גם במסגרת של גור.

לגבי הפגישות עם הגר"ש אלתר לפני הפרישה נטען במכתב כי הפגישות היו קצרות מידי ולא היה להם זמן לדון בנושא, רק שהאדמו"ר אמר לראש הישיבה כי אילו יהיה ריווח מהפילוג, הנזק מהמחלוקת יהיה גדול יותר.

בתגובה, בקהילת הפורשים מחסידות גור ממשיכים לטעון גם היום כי האדמו"ר מאמשינוב העניק גיבוי מוחלט לקהילה, ואף עונה לחסידי גור השואלים בעצתו האם להצטרף לתלמידי הגר"ש.

בנוסף, פרסמו מחדש תיעוד וידאו משמחת נישואי נכדת האדמו"ר מאמשינוב, בו התקבל הגר"ש אלתר בכבוד רב - אחרי הפילוג מהחסידות.

בקהילת הגר"ש אמרו עוד כי האדמו"ר מאמשינוב התיר לו לפרוש, בתנאי שלא יעשה מחלוקת - ולא הם אלו שגורמים לבלאגן. "ראש הישיבה אינו דורש לעצמו כל תואר או נכס נדל"ן. הוא רק רוצה להלהיב את הלבבות לעבודת ה'".

בנוסף, הרבי מאמשינוב הורה לאלו שנזרקו מגור שהם יכולים להצטרף לקהילת הגר"ש, וגם הביע מספר פעמים זעזוע מאנשים המדברים בצואה שאינה מכובדת כלפי הגר"ש אלתר.

יצוין עוד כי כותב המכתב, אחיינו של האדמו"ר מאמשינוב, הינו אברך המשתייך בעצמו לחסידות גור.

שבוע שעבר פרסמנו ב'כיכר השבת' מכתב של הגר"ש אלתר לאברך שעזב את חסידות גור, בו כתב כי הוא עונה לו, למרות שהוא נוגע בדבר, רק בשל עיכוב בתשובת האדמו"ר מאמשינוב.

המדובר באברך ששאל כבר לפני מספר שבועות האם לעבור, וזאת בשל התנגדות ההורים המשתייכים לחסידות גור, ורצו לראות את בנם הולך בדרכם - וחששו של הבן כי הדבר יפגע בבריאותם.

תחילה סירב ר' שאול לענות לו, והפנה אותו אל האדמו"ר מאמשינוב. אך כאשר העניין התעכב, החליט להגיב בעצמו. בפתח המכתב, מתנצל הגר"ש על עיכוב המענה: "הרגשתי אשמה, אני לא בסדר, כוונתי שאני מענה את דינך כ"כ הרבה זמן".

באותו מכתב, נקט הגר"ש אלתר במילים חריפות נגד חסידות גור: "גם כל הנימוקים שכתבת אודות בנך נכונים מאוד (ואכתוב בצורה חריפה: בניך בסכנה, היל"ת) וגם ההקצנה שלהם וכו'".

תוכן שאסור לפספס
75 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
האדמו"ר מאמשינוב מכבד כל אחד. והוא לא הזמין את הגר"ש אלא מחותנו. הוא לא תמך בפתיחת רביסט'בה ולו בשל המחלוקת. הוא כן תמך בהפצת תורה ודרשותיו, מבלי לפתוח מוסדות, בלית ברירה ולאחר שנזרקו תמך בפתיחת מוסדות. חבל הלחץ ואי הנעימות שהופעל עליו מצד המשפחה ושני אחייניו ולערב אותו עד כדי לפרסם מכתב בענין
דני05.03.20
26
אומללים. אבל דעו לכם, הרבי מאמשינוב הוא איש קדוש, תיזהרו בכבודו ואל תערבו אותו במחלוקת המסריחה שלכם
שכן בבית וגן03.03.20
מחלוקת?!?!?! התחלקתם על השכל, כמו שאומרים. איזו מכבסת מילים מעוותת. דרך נפלאה להפוך רוע ואכזריות חד-צדדיים לחלוטין לארוע אובייקטיבי שקול: צד א' אומר יום, צד ב' אומר לילה והרי מחלוקת. כאילו, לטורקוומדה היתה מחלוקת אמונית עם היהודים? או לצאר ניקולאי? או לכל אנטישמי צמא דם? איוואן או מוחמד שתוקפים את
שכנה03.03.20
25
המכתב מדבר בעד עצמו, וטוב שהאדמו"ר מאמשינוב הבהיר את הדברים - בשביל מה לו להתעבר על רב לו לא. אם מישהו בגור מבקש לעשות מחלוקת ולפרוש, שיעשה זאת בזכות עצמו, ולא להאשים אחרים כאילו האדמו"ר מאמשינוב מעודד אותם לעשות מחלוקת בתוך חסידות גור. הלוואי שמכתב זה יעשה את פעולתו, והאמת והשלום אהבו.
יוסי03.03.20

הצגת כל התגובות

24
בלי קשר לשאלה מה דעתו של האדמו"ר מאמשינוב בנושא, לא הבנתי ממתי האדמו"ר צריך לתת דין וחשבון לאדון זילברברג, ולהתנצל בפניו. באיזו זכות האחיין ואדון זילברברג החצופים מחטטים בשאלות אישיות שאנשים מביאים בפני אדמו"ר ובתשובותיו להם ? זה עניין פרטי לגמרי של השואל והנשאל.
רואה חשבון03.03.20
מה כל כך קשה להבין? אלעס איז מיינע. הגופות שלנו, הנשמות שלנו, הכל שלנו.
אבז03.03.20
אתה לא יודע עברית, איך תהיה רואה חשבון? לכלכתם על האדמו"ר מאשינוב, כבכיכול הוא מתערב במחלוקת, עכשיו שהוא רוצה לנקות את שמו אתם ממשיכים הלאה באותו רפש? אין בושה?.
מוישי03.03.20
"מתערב במחלוקת" ? אני לא רואה כאן שום מחלוקת. לא שאלו את האדמו"ר מאמשינוב דעה על האדמו"ר מגור או דעה על ר' שאול אלתר. שאלו אותו שאלות לגבי מה המקום הנכון לאדם פלוני. לא מצאנו בשום מקום בתורת החסידות שהחסידים הם קניינה הפרטי של החצר החסידית. לכל אדם מותר להתחבר לאיזה אדמו"ר שהוא רוצה, ואין שום איסור
רואה חשבון04.03.20
23
למען ה' למה הם לא מתעסקים בעצמם? הנסיון שלהם לסחוב אנשים מגור רק דופק אותם, מצטיירים כסכסכנים ובעלי מחלוקת. ואולי זו האמת? אולי לא לחינם הם נדחקו החוצה מגור?
יוסי03.03.20
מי מתעסק פה במי? כל הכתבה הזו והמכתב ה'אובייקטיבי', הם יחצ שהוזמן מאייגר בידי הוועדה של גור נדלן. *הם הסכסכנים* ו*הם בעלי המחלוקת*. אנשי גור תורה עסוקים כרגע בענייניהם ובבדיקת תוצאות הבחירות.
טיפש03.03.20
22
לא מצליח להבין את הראש של הגר"ש אלתר, טעות אחר טעות אחר טעות אחר טעות, חבל עליו
משה מאיר03.03.20
הגערערס לא נחים, לא יודעים לקבל הפסדים. ה פ ס ד ת ם תפנימו. מי שעושה טעויות זה מי שריסק את ג' באלפי קולות.
חיים טוביה03.03.20
21
באמשינוב יודע כל חסיד מה דעתו הקדושה של רבם הנערץ. הם עוזרים כל הזמן לכל ענייני הקהילה המתפתחת בס"ד.
בצלאל03.03.20
מר בצלאל וקסלשטיין, המכתב מדבר בעד עצמו, כדאי שתעבור לפייק הבא שלכם
חיים03.03.20
מר חיים היקר מבינים את מר ליבך. יש פולנים יותר מתוחכמים ממך, שיודעים להתנהל בקצת פיקחות ורב-משמעות, שלא כמו הגורים הפולנים הבוטים וקצרי הרואי.
מר חיים היקר03.03.20
20
שאלה לקהילת הגר"ש אלתר: אני מאוד מכבד ומעריך אנשים שרוצים לחיות בדרך מסוימת, במידה ויש לכם דרך מוגדרת, אבל לא הבנתי למה אתם מנסים לגרור את הרבי מאמשינוב למחלוקת שלכם?
שאלת תם04.03.20
או ל שאינו יודע ל שאול יש לנו דרך מאד מאד מאד ברורה 1 אם לא שמעו מאיתנו אז שישמעו 2 אם לא הצליח לנו אז לפחות להרוס ולקרקר 3 לקדם את מורינו הגר"ש לשפיץ היהדות החרדית ולהסיט את האדמור מגור הצידה וכמה שיותר שידעו שחסידות גור הם אפסים תלמידי הגר"ש
ל תם 04.03.20
19
אולי כותב המכתב יסביר מדוע אם כן, הוא וגיסו בן האדמו"ר מגור שליט"א (גם הוא נשוי לאחיינית האדמו"ר הק' מאמשינוב) לא לחצו את ידי הרבי מאמשינוב למזל טוב, ואף יצאו מהאולם כאשר דודם הגדול הנ"ל הגיע להשתתף בחתונת נו"נ אדמו"ר מלובלין לפני כשבועיים?
יהודה בן יוסף03.03.20
זה אייגר אחר בכלל. אנשים בגור רועדים. מתרחקים מכל הווא-אמינא של חשד שאולי אי מי יעלה עליהם כי אז יגמרו אותם. גור-אמשינוב מסוכסכים כעת בגלל שנציג גור העביר לויז'ניץ מנדלי שטח אדמה שאמשינוב חיכו לקבל זמן רב. לא אמרתי מי צודק ומי לא. זה המצב הרשמי ביניהם. יצאו כי רצו למנוע אי נעימות.
איגרא03.03.20
18
מכתב 'אובייקטיבי' מגיסו של בן האדמור מגור? זה מה שהצלחתם להנפיק? איבדתם אמש ליהדות התורה אלפי קולות בגלל אלימותכם השחצנית. ועוד יש לכם מה להגיד. גאווה פולנית סרוחה.
ועדה03.03.20
הוא לא גיסו של בן האדמו"ר מגור, ותפסיק לבלבל את השכל ולהמציא פייק.
יוסי03.03.20
אתה חי בסרט אחי, הגיע הזמן להתעורר לא כל העולם מתעניין במחלוקת של 187 איש אומללים ונזרקים
ישראל03.03.20
אתם שטופי מוח באמת. תסתכל בנתונים. בכל יישוב של גור איבדתם קולות לג'. בירושלים התרסקות של ממש. אלפי קולות אבודים.
לישראל03.03.20
בתור מזכיר קלפי, באחת הקלפיות הגדולות בצבור החרדי, אני מוכן להעיד בנקיטת חפץ , כי המון עצניקים לא באו להצביע! היו של רק 78% הצבעה. אני חושב שהגיע הזמן להפסיק עם האשמות הדדיות. כל אחד ייתן דין וחשבון לעצמו מה הוא עשה ומה נדרש ממנו. אין ספק שהפורשים מגור לא עוברים כרגע את ה200 משפחות. גם אם משהו חושב
אייץ אנד או04.03.20
לא ראית את העלייה הגדולה של שס? בערד שס עלו בכמעט מאה אחוז תוך שנה... מ-141 קולות לפני שנה, ל274 קולות היום... או שחל ריבוי על טבעי בקהילה הספרדית, או שקרה משהו אחר. לגבי העצניקים, גם לפני חצי שנה הם לא באו להצביע ג', כך שאי אפשר לתלות בהם את הירידה.
למזכיר הקלפי05.03.20
אני מבין יושבי הגדרות, ובפירוש הצבעתי שס, אני ובני ביתי וחבריי.
יוסי04.03.20
אבל הצבעת! אף אחד לא יודע מה הכניס הרבי מבעלז לקלפי, הוא הצביע וזהו. ואם הצבעת ש"ס שיערבו לך הקטניות בפסח. ולא הועלת להם כלום. הם ירדו במנדט. אגו"י נשארה אותו דבר...
חני,04.03.20
לא חיפשתי להועיל לאף אחד, חיפשתי להועיל לעצמי, להבין שאני בן חורין, לא משועבד לאף אחד חוץ מה' יתברך ועבדיו הנאמנים, ואם מבחינת התורה אין הבדל בין שס לג', אני אצביע שס.
יוסי04.03.20
קודם כל העולם מאוד מאוד מאוד מתעניין במחלוקת זו, כולל אתה שנכנסת לכתבה וטרחת להגיב. אפשר למדוד היום כמות תעבורת נתונים ולראות כמה כל כתבה פצפונת על גור מעוררת גל עצום של התעניינות ותגובות. שנית, האומללים הם לא הפורשים, האומללים הם אלו ששוטפים את מוחם בסיפורי חלומות ובדים, ובסיפורי הצלחה מדומים של שי
יוסי04.03.20
כל מילה זהב
ירושלים04.03.20
17
הכחשה מפי אחיינו חחחח אהבתי. גם אני מכחיש שדוד שלי אמר שהוא דוד שלי ואני גם מכחיש שהוא חייב 100 א"ש לבנק. גור נדל"ן חושבים שכולם ברמת משכל שלהם! האמת הם לא חושבים פשוט אף פעם לא עשו זאת
גערר03.03.20
אחיינו של האמשינובר הוא גיס של בן הרבי מגור, זו הבדיחה היותר מצחיקה פה. לגבי רמת המשכל, הוועדה לא מרשה להם לחשוב, מה לעשות.
לך לשטיבל03.03.20
יש גבול כמה יוכלו ללכלך על אמישנוב אז הרבי שלח את אחיינו לעשות לזה סוף עכשיו הם משתוללים, לא נורא, זה בריא.
אמשינוב איז אמת03.03.20
כותב המכתב בעצמו כותב שהרבי אומר שהרבה פעמים הוא רואה שאומרים בשמו דברים שמביאים לידי גיחוך... זה כולל כמובן את המכתב הזה.
יוסי04.03.20
16
וואלה וואחד נפילה לקהילת המורדים
יהודי פשוט03.03.20
נפילה? חחחח. רק אתמול ג' התרסקה בכל מושבות גור, בעקביות (ועלתה במקומות אחרים), ולכם עוד יש מה להגיד. שוטים.
חיים ברנד03.03.20
ג' התרסקה איפה? אני מחפש איפה ש"ס עלתה בזכותכם ולא מוצא?
אבי04.03.20
נעזור לך למצוא: בערד, עלתה ש"ס בכמעט מאה אחוז. תוך שנה. באשדוד שס עלתה ב28 אחוז תוך שנה. (ג' עלתה בקולות בודדים). בירושלים שס עלתה ב25 אחוז תוך שנה. (ג' התרסקה). בבית שמש שס עלתה ב32 אחוז תוך שנה.
נחמיה05.03.20
15
מי שמכיר את אמשינוב יודע שהוא מכבד כל מי שבא אליו, גם את קרליבך כיבד בכבוד גדול, אבל המכתב הוא באמת דרמה גדולה, נגמר לגר"ש אלתר הקייס.
יצחק ירושלמי04.03.20
14
אוף, מה יצא מכל המחלוקת הזו של הגר"ש אלתר, אפסים שהם. נמאס כבר לקרוא על זה, מצפה מכיכר השבת שידפדפו כבר לנושא הבא.
יונית03.03.20
הגרש אלתר לא דרש ממכם דבר. לא קרקע. לא כסף. כלום. ההסתה וההשתוללות הגיעו רק ממגרש אחד. שממוקם בירמיהו. ואתם מגוחכים ממש, כי כולם מבינים שאתם אחראים על היחצ של הכתבה הזו, ואז קופצים בתגובות כמו שוטים מופלגים 'את מי זה מעניין'. אם זה לא מעניין, למה פרסמתם את זה?
טויבה03.03.20
13
עשו טעות שעשו סיבוב על האמישנובער, הוא אולי לא מעורב כל כך בענייני עוה"ז, אבל לא מוכן שישקרו בשמו
ישראל03.03.20
12
האדמו"ר מאמשינוב מכבד כל אחד. והוא לא הזמין אותו אלא את מחותנו. הוא לא תמך בפתיחת רביסט'בה ולו בשל המחלוקת. הוא כן תמך בהפצת תורה ודרשות, מבלי לפתוח מוסדות, בלית ברירה ולאחר שנזרקו תמך בפתיחת מוסדות. הלחץ ואי הנעימות שהופעל עליו מצד שני אחייניו ולפרסם בענין המחלוקת מכתב אינו ראוי. די היה שיאומר שאי
מי שמכיר היטב 05.03.20
11
מסקנתי תמשיכו אבל בענק
שלמה03.03.20
לשקר אין רגליים, גם לא גרביים
פ03.03.20
לשקר יש 'הויזן זוקן'.
יוסל04.03.20
חיחיחיחיחיחיחיחיחיחי יש לך את זה ביותר מצחיק? חיחיחיחיחיחיחיחי אולי בכל זאת חחחחחחחחחחחחחחחחח
חיים03.03.20
10
הרב החסיד מסיים את מכתבו "בתקווה להשכנת שלום"........
אהבתי03.03.20
9
כמה לשון הרע, כמה רכילות, דיייי!!! מה יצא לפורשים האלה מכל הסיפור??? נשגב מבינתי!!!
לאהלה03.03.20
מה יצא לפורשים? גורית מוסתת נכבדה, לידיעתך, ובניגוד למה שהנהלת הכת שלך מדווחת - יצאה להם קהילה מדהימה ומאוחדת, עם מוסדות חינוך בהם שמים דגש על מידות טובות ולימוד תורה בעיון. הם לא מתחרטים לרגע. מה יצא לקהילה *שלך*, גור נדלן, מכל ההסתות האנטישמיות והלשון הרע, שבאו רק מצידכם (כולל פרסום הקלטות אישיות
שרהלה03.03.20
שאפו לתגובה!!! כל מילה מדוייקת. אף אחד בעולם לא "סחב" אותנו. קיבלנו את ההחלטה בעצמנו בשארית האינטלקט ששרדה אצלנו. אחרי שנים של חיים בפחד, תסכול נורא, כאב לב בסתר על "חינוך" הילדים, השתקה, ונזקים שאי אפשר לתקן - יצאנו לאור! מצאנו את מקומנו ב''ה במקום עם אהבה, הבנה, קבלה וחינוך למידות טובות ולעשייה חי
רבקהלה03.03.20
אני מתפלל בבית הכנסת זכור אברהם ברחוב אריאל 6, שם מוקמת הישיבה שלכם. אני שומע את הילדים לפעמים והם מוסתים מאד. למה? אם כ"כ טוב להם, הם לא צריכים כל הזמן לנבל את פיהם, כן, הם מדברים לא יפה ומכובד, מזלזלים בנו, ואף אמרו לי לא פעם פרענק. אני מכיר גורים אחרים. אלו שגרים ברחוב אריאל 4. איזה כבוד הם נות
ס"ט04.03.20
משפחת ג' מרחוב אריאל עושה לעצמה יח"צ באינטרנט... הוי האירוניה.
טוב לצחוק05.03.20
נכדיהם הגערערס של השכנים מאריאל 6, הם מראשי המתעללים בילדי הפורשים. משפחת ג', אל תדברו על כבוד ועזרה. חנכו קודם את צאצאיכם.
אריאל 605.03.20
אני גר ברחוב אריאל 5, בבקשה תבואי לראות , גב'שרהלה איך נראית שם הישיבה . הולכי בטל, קופצים בשלוליות, עסוקים בלהכניס ולהוציא את הסירים והארגזים שלהם. בואי פעם לראות. ומאידך יש לנו שם שכנים מגור נדל"ן. ואם את מכירה את המקום, את בוודאי יודעת למי הכוונה. אני לא כותב את השם שלהם, כי לא קבלתי מהם רשות.
שכן04.03.20
אנחנו רואים את הבחורים, הכל בסדר. לומדים בשמחה בחשק ובעיון, חמד של בחורים עדיני נפש ומחונכים. כל ההשמצות שלכם לא ישנו את המציאות. לגבי המשפחה הגוראית השכנה, כיוון שאנו חונכנו למידות טובות, לא נגיב כאן.
משפחת ג'05.03.20
250 נשיאים בעם ישראל שהקטירו קטורת בפרשת קרח גם היו מאוחדים וגם היו ת"ח גדולים. השטן לא מבדיל בין ת"ח לעמי ארצות הוא מושך את כולם וכבכול מחלוקת בהתחלה כולם מאוחדים תמתינו עוד קצת כשיהיה קצת מוסדות וכסף מה יילך
שוקי05.03.20
8
אכב, הכי אהבתי את "אחיינו של האדמו"ר מאמשינוב, בנו של גיסו האדמו"ר מלובלין". טוב שלא הלכתם עד לאבותיו ואבות אבותיו עד ראשית הדורות
מביך. מביך מאד03.03.20
7
נראה שהחברה של הגר"ש אלתר החליקו על השכל
ישראל04.03.20
לפחות יש להם שכל, אתם החלקתם על טמטום.
חיים04.03.20
6
אייל מביאים ראיה מגיסו של בנו של הרבי מגור?! יש לו דעה מוקדמת, לא??
אוביקטיבי03.03.20
האובייקטיביות שלך צועקת לשמים, יא פסיכי
אמשינובער03.03.20
ושלך צורחת מעומק האדמה, אתה כמובן לא אמשינובער אלא גערער עצבני מתוצאות הבחירות. לא מצאתם מישהו יותר 'אובייקטיבי' לכתוב לכם מכתבים, מגיסו של בן הרבי שלכם?
לאמשינובער03.03.20
5
אוי כמה נמוך ירדתי, אוי נעבעך
ש03.03.20
4
נפלנו סופית??
מיקי לבקוביץ03.03.20
3
תלמיד הגר"ש לא עשו כל מחלוקת ! הם דבר אחד ויחיד דורשים, לקבל מהגר"ש חיזוק ויראת שמים מידי שבת ומועד, ואת זה הם מקבלים כיום בשפע רב. לאחר שהם אסרו עליו לדבר ולחזק וסתמו לו את הפה 23 שנים ! כל מי שנמצא בקהילה, מתעלה מידי יום בעבודת השם אמיתית. תלמידי הגר"ש כולל הגר"ש מוכנים להיות "חסידים" של האדמו"ר,
חסיד03.03.20
2
למי שעדיין לא הבין, המכתב נועד להרגיע עצביו של יהודי מבוגר
יענקל03.03.20
1
מה עם החטוף שלא נותנים לו להגיע לפגוש את אביו מקהילת רה"י
סוכן שב"כ03.03.20
הבן הוא זה שלא רוצה לדבר עם האבא, מה לעשות?
יהודי פשוט04.03.20
לא להסית אותו נגד אביו, לא להסביר לו שאבא שלו 'השתמד'. יהודי שמחליט שהדרך של הרבי מגור לא מתאימה לו אינו 'כופר בעיקר' אינו 'עוקר דת' אינו פוגם באמונת חכמים, והוא יהודי ירא וחרד, ולא משנה כמה תצעקו ותצרחו, אמת התורה אינה משתנה, אף אחד אינו חייב לכם כלום, אף אדם אינו רכושכם. ואם אתם מסיתים ילד נגד הור
חיים04.03.20
מה לעשות? להסביר לו בנועם על חשיבות מצוות כיבוד הורים. (האבא מסכים שהילד יישאר חסיד גור, ואף אמר כך לצוות).
שמואל04.03.20
מעניין למה לאבא אין חיוב כיבוד הורים כלפי אביו ואמו ובית חמיו וחמותו? תבדוק בפוסקים בסי' ר"מ ותראה כמה הוא הלך נגד ההלכה הפסוקה
משה04.03.20
אתה באמת לא מבין את ההבדל? זכותו של אדם להתקשר למנהיג הרוחני המתאים לו. האב המדובר, למרות שעבר לקהילה אחרת, ממשיך לדבר בכבוד ובאהבה עם הוריו וחמיו ובחמותו. אינו מתנכר להם. אינו מסרב לפוגשם. יגיע לכל שמחותיהם (ככל שיזמינוהו). גם הבן יכול לבחור לעצמו דרך בעבודת ה'. אך לא לסרב לדבר עם ההורים ולברוח מב
למשה05.03.20
התגובה שלך והבקיאות שלך כל כך מדהימים שאני מנחש בזהירות שהיית אחד מאותם 30 גאוני ישראל על הבמה בסיום השס בירמיהו. לגופו של ענין, פשוט כביעתא בכותחא לכל בר בי רב מתחיל, שאדם [בנידון דידן, אדם ירא שמים מרבים, שמונה לגבאי בשטיבל, משגיח במתיבתא, גבאי צדקה, דמות מפורסמת ומוחזק בכשרות אפילו לשיטת גור ירמי
געציל04.03.20
הסתת הילד בן ה 16 ע"י צוות הישיבה, כפי שברוסיה במשך 70 שנים שלחו את הילדים ל"חינוך מחדש" של כפירה. מלמד אותנו שחייבים ללמד את הילדים את כל השחיתויות שיש בהנהגה בגור. החל מגניבת הכספים של אחיינו הרב נחמיה מנדל, שהלב שמחה הוריש לו 25%, ודודו ה"דלפון" גונב לו את הכסף. וכלה בהשבתת שיעורי התורה, הלימודים
חסיד גור אנוס05.03.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24