כיכר השבת

נלחמים בנגיף הקורונה

מרן הגר"ח קנייבסקי הורה להתפלל ביחידות: "פיקוח נפש"

מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, הורה כי בעת הזו יש חובה להתפלל ביחידות ולא במניין. לדבריו, "מדובר בפיקוח נפש". הגר"ח תקף את מי שמפר את הוראות משרד הבריאות: רודף (ארץ)

96
דוד הכהן | כיכר השבת | ד' בניסן | 29.03.20
מרן רבי חיים קנייבסקי
מרן רבי חיים קנייבסקי (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, הורה כי בעת הזו יש חובה להתפלל ביחידות ולא במניין. לדבריו, "מדובר בפיקוח נפש". הגר"ח תקף את מי שמפר את ההוראות והתבטא כי יש לו דין של "רודף".

בשעות הקרובות צפויים רבני בני ברק לפרסם מכתב מיוחד בו קוראים לציבור שלא לקיים מניינים מאולתרים וכי בהוראת הגר"ח יש להתפלל ביחידות, עד שתחלוף הסכנה של מגפת הקורונה. כמו כן, הרבנים יקראו ללמוד בבית ולא להגיע לבתי המדרש, גם לצורך לימוד בחברותא.

קראו עוד: רוצחים, כנסו לבתים; למה אנו מחכים? // ישי כהן

יודגש כי התשובה באשר לתפילה במניין הועברה לרבני העיר בני ברק שהם אלו שהפנו את השאלה. יצוין כי בשבוע שעבר הורה הגר"ח לתושבי חו"ל שלא להתפלל במנין.

כמו כן, פסק הגר"ח קנייבסקי כי מותר לדווח למשטרה על מוסד או בית כנסת שמפר את הוראות משרד הבריאות, גם במידה והגבאים יצטרכו לשלם קנס גבוהה ואף יגיעו למאסר בפועל.

השו"ת המלא בכתב ידו של שר התורה

א. אדם שלפי הוראות הרופאים חייב להיכנס לבידוד כדי שלא ידביק אחרים אם חלה, והוא עצמו חש בטוב ואינו חש שום כאב או חולי, האם יכול לצאת מביתו, או שמצווה עליו להקשיב לרופאים למרות שמרגיש טוב?

"לשמוע לרופאים".

ב. אדם שטוען שהוא בוטח בה' שלא יחלה, ועל כן מזלזל בהנחיות הרפואה (בשמירת מרחק זה מזה, וביציאה מהבית שלא לצורך דחוף וכדו') האם אפשר להגדירו כ"רודף" כי עלול להביא אנשים אחרים לידי סכנה?

"כרודף".

ג. ואם ח"ו זלזל בהוראות וגרם למישהו למות, האם נחשב מזיד או שוגג?

"קרוב למזיד"

ד. אם יודע על אדם שחייב להיות בבידוד שיוצא החוצה ומסכן אנשים, מותר לגעור בו בקול ובחריפות, אף שאולי יתבזה מכך?

"מותר".

האם מותר למסור את שמו של אדם שמזלזל בהוראות הרופאים ומסכן את האחרים, לרשויות החוק? וכן האם מותר למסור מידע על בתי כנסת ומוסדות שלא נשמעים להוראות הרפואה, גם אם יביא לקנס כספי גבוה או אפילו מאסר?

"מותר".

ו. האם יש להשאיר טלפון פתוח בשבת למקרה שהרופאים יצטרכו להשיגו ויוכל לענות בשל חשש פיקוח נפש?

"מותר".

ז. מה הציבור יכול לקבל על עצמו כדי לעצור את המגיפה הנוראה שכבר מתו בה רבים כל כך?

"להתפלל".

הגר"ח עונה על השאלות, היום

כזכור, בשבוע שעבר הורו הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, לסגור את בתי הכנסת.

במכתב הרבנים נכתב: "לאור ההנחיות האחרונות של הממונים על המאבק בנגיף הקורונה, הננו להודיע כי מהיום ועד להודעה אחרת, אין לקיים את התפילה בציבור בתוך בתי הכנסת.

הרב הראשי בשו"ת קורונה באולפן כיכר השבת

"ציבור המתפללים, שלא ימנה יותר מעשרה, יתפלל בחוץ במקום פתוח, אם אפשר בסמוך לבית הכנסת. זאת תוך שמירה על ריחוק של שני מטר בין איש לרעהו. ניתן להוציא ספר תורה לרחובה של עיר".

לדבריהם: "אם לא קיימת אפשרות כזאת, יתפלל כל אחד ואחד בביתו, אבל ראוי לקבוע זמן תפילה אחיד לכל באי בית הכנסת".

הגר"י יוסף והגר"ד לאו קראו לציבור: "להקפיד על ההנחיות שניתנו ע"י הנהלת משרד הבריאות, לא רק בנוגע לבתי הכנסת אלא גם בשאר הנושאים, קניות וכדו'. כמו כן מי שהוא בחשש סיכון כלשהו אסור לו לצאת מביתו גם לצורך תפילה בציבור".

תוכן שאסור לפספס
96 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
56
זכות התורה תגן ותציל גם את מי שחלה שיחלים במהרה.אבל מכאן ולהבא צריך לשמור לא לשפוך דם כדי לא לגרום חשש סכנה לאחרים ובפרט למבוגרים.
מני30.03.20
55
הרב קנייבסקי בשו"ת לא אמר להתפלל ביחיד כאשר יש אפשרות להתפלל במקום פתוח תוך כדי שמירת מרחק ראוי
יהודי טוב 29.03.20
54
לחץ פיזי מתון אני חושב שהרב לא רצה כ"כ לסגור את בתי הכנסת ואת הישיבות כי הוא בטוח שהתורה מגניה ומצילה. פשוט בגלל חוסר אפשרות לעמוד במגבלות של משרד הבריאות שמירת מרחק ו התקהלויות הורה על הסגירה. אבל אם לא הי. בעיה של צפיפות בבתי הכנסת ובבתי מדרש הי. מורה להמשיך ללמוד.
אורי אשקלון 29.03.20
קוראים לזה איסור עם קריצה.
רפאל29.03.20

הצגת כל התגובות

53
ומה עם מודעת קופת העיר בצרוף מכתבו של הרב קנייבסקי שאנשים רבים ראו בה הבטחה שתמורת 3000 שח הם לא יחלו . האין זאת הטעיית הציבור הכרוכה בחילול ה" ובפגיעה בבריאות הציבור.
משה29.03.20
נראה לי שר' חיים למד את הלכות חלול ה' קצת יותר פעמים ממך בהנחה שאתה יודע בכלל איפה זה ברמב''ם הרב חיים עצמו אמר שזה סגולה ומי שצריך בידוד מביניהם יכנס לבידוד אם כבר מדברים על חילול ה' ביזיון ת''ח ברבים זה לכו''ע חילול ה'
מעורר30.03.20
אילו למדת את הנושא של חילול ה' היית יודע שהדין תלוי באיך הדבר נראה נעיני הברייות, ואפילו הבריאות טועים. הבטחה שמי שתורם 3000 שקל לא יחלה הוכחה בעיני הברייות כהבטחת שוא ומעל כל ספק שיש בה ללא ספק חילול ה'.
רפאל30.03.20
52
זה תקף רק לבני ברק או כל הארץ????????????
דורית29.03.20
51
לפי התגובות נראה שהיו חברה שייעצו לר' חיים מה לעשות ונשמו לרווחה כשקיבל את עצתם ועוד נותנים ציונים "מאוחר מידי" "רווח לנו" ועוד אחד הגדיל לעשות ושאל "האם ר' חיים עצמו מתפלל ביחידות" (כמה סימני שאלה? הגזים, הבחור) אגב ר' חיים מתפלל ביחידות ולא מהיום תתחילו להעריך את עצמכם ותפסיקו לזלזל ברבנים ולמדוד
חושב29.03.20
50
הרב הבטיח שמי שנותן לו 3000 שח לא יקבל קורונה, אז מה יש לדאוג?! (מטורפים).
מובטחני29.03.20
זה סגולה שמא יגרוום החטא זה גם בהבטחה של הקב''ה מה אם בזיון ת''ח
מעורר29.03.20
49
אז מה הפסיקה?! זה תקף רק לבני ברק
מלי29.03.20
48
תגובה ל23 צודק 100 אחוז אני גדלתי בתקופה של האבא של ר"ח הייתי צעיר ונכנסתי לשאול שאלות בלי חצרות.
משה 29.03.20
47
אמרו חס ושלום לסגור בהכנס
אבל עמאר והרב לאו29.03.20
46
קריסת החינוך החרדי. שנים מחנכים לעשות רצון הרבנים ולא הציונים. ועתה הרב מודיע לעשות רצון הציונים לא רצונו.
רבינו29.03.20
45
חבל שלא הורה לפני שבועיים .היה צריך כל הזמן לא לקבל אינפורמציה מהמקורבים אלא מרופאים ואנשי משרד הבריאות . אני כבר למעלה משבועיים מתפלל בבית .-הגיון בריא.
משה29.03.20
44
שאלה אחת לא שאלו אותו, כי ידעו מראש את התשובה, והיא לא נעימה עבורם. אם היו שואלים אותו האם להמשיך ללמוד בישיבות ובתלמודי תורה, התשובה שלו הייתה להמשיך ללמוד. (יצא להם טוב שעכשיו בין הזמנים)
חיים29.03.20
מה קשור? כששם שתפילה יחידי כך לימוד יחידי מה כ"כ קשה להבין?
מיסטר 29.03.20
נורא רדוד. מה קשור לימוד למרחב ציבורי
משה29.03.20
43
?
מה קרה פתאום 29.03.20
42
מוטב מאוחר...
יעקב30.03.20
41
מה לגבי מי שתרם לקופת העיר? יכול להתפלל בציבור? הרי הוא התברך ומוגן מהקורונה, לפי הפרסום? צע"ג.
יהודי29.03.20
ואם הצבעתי ג'?
כהנמן29.03.20
40
למה אין רמקולים ברחובות בני ברק עם דרמטיות ברעש גדול עם הוראת מרן כמו בבחירות
של29.03.20
לצערך הרב יש רמקולים עם דרמטיות ברעש גדול אז s.t.f.u.
yy29.03.20
39
זה בסדר לא לדאוג הצבעתי ג'
דרעי אפרים29.03.20
38
היות ויש כמה תגובות שיש בהם רח"ל שמץ של זלזול בגדול הדור חשוב להזהיר - זה לא הזמן להתחיל עם גחלתן... ואני כחסיד מובהק של מרן הגר"ח גם חשוב לי להבהיר מה שנראה לי, מרן מעולם לא מר להפר את כללי משרד הבריאות וגם כשבתחילה אמר להמשיך ללמוד היה זה בעקבות שאלה מוטעית שהתפרסמה כבר ברבים כאשר הנכד שואל כמעט
לשים דגש29.03.20
שמח לקבל אישור ממי שמגדיר עצמו כ"חסיד של ר' חיים" שמותר לעשות דיוקים וללמוד פשט בדבריו לפי האופן בו נשאלה השאלה. כי כאן נוסח השאלה שנשאלה היתה "אדם שלפי הוראות הרופאים חייב להיכנס לבידוד". וכי מה רצית שיענה, שאין צריך לשמוע לרופאים? פשיטא שצריך! אבל מה שלא שאלו אותו הוא זה: מה אם פוליטיקאים החליטו ש
חיימזאהן29.03.20
אם ר' חיים אומר לשמוע לרופאים - זה לא נקרא לשמוע לרופאים?
איש חושב29.03.20
אחריות הרב הנשאל לברר את פרטי השאלה. חכם השומע שאלה כגון "המדינה רוצה לסגור את החיידרים וכו'" צריך קודם לברר מה ראו על ככה ורק אחר כך להכריע.
רפאל29.03.20
קשקשן! "שר התורה" אמר מפורשות "התורה מגנה ומצלה" ועוד אמר 'שר התורה' - "ביטול תורה יותר גרוע מקורונה" ושלא יסגרו את הישיבות והחיידרים. בראשונה "מרן שר התורה" ביטל ביטול מוחלט את דעת הרופאים ומשרד הבריאות... אבל ב"ה בימים האחרונים "שר התורה" שינה דעתו
המזכיר לשכחן29.03.20
חס ושלום מרן שר התורה לא שינה את דעתו
חרדקון29.03.20
תגובה אמיתית ולא מתלהמת כל הכבוד
דוד29.03.20
37
אני חרדי ואני שואל, אולי רבנים יתעסקו בהלכה ולימוד,ולא יפסקו בעינייני רפואות ונגיפים וחיידקים וניתוחים ???? אין לכל הרבנים הידע ברפואה שלרופא רגיל נדרש כ 10 שנות לימוד ! אין לרבנים המידע האדיר שזורם למערכות הבריאות ! זה זילות בחיי אדם . אני מדגיש שאני חרדי (בבקשה לא לענות תשובות מטופשות וצדקניות ומט
חרדי תמהה29.03.20
להתפלל במנין זה הלכה לפי רוב האחרונים חובה כדי לדעת כמה אחוזים מותר לבטל מצוות דאוריתא או דרבנן צריך רב רק צריך שרופא יציג לו את הפרטים
מ ב29.03.20
36
מה על כל מאות ואלפי המתפללים שידבקו בגלל ההתמהמהות הנוראה בפסק הזה?? מה על כל הנפטרים שימותו רח"ל בגלל העיכוב הבלתי נתפס בפסק הזה? מה?????
מזל טוב ובוקר טוב 29.03.20
35
רווח לנו
מאן דהוא29.03.20
34
בשבת האחרונה חשבתי שאני משתגעת יש מתחת לבית שלי בית כנסת (מאחורי רחוב אברמסקי - בית בכנסת של גלר) והוא היה מפוצץ ב"צדיקים" שרובם לא שמרו מרחק ולא שמרו על ההוראות, כאילו אין קורונה מטורפים!!! והשיא היה בצהריים שהם התווכחו האם לפתוח את המקווה או לא כשאחד צועק "אני יחטוף קנס" והשני "לא מעניין אותי פה
מיכל29.03.20
והם נורבגיים
חיים29.03.20
תודה רבה!!! למשטרת ישראל שבאו וסגרו את המקום, תבורכו משמים!
מיכל30.03.20
להתקשר מייד למוקד 100
מדווח29.03.20
מה זה בית כנסת של גלר?
אח29.03.20
33
למה הגר"ח עצמו מתפלל במנין?
אהרון יהודה ליי30.03.20
32
הכותרת מטעה הוא לא כתב שלא להתפלל במניין. הוא רק כתב שמי שנמצא בבידוד שלא יצא. אנחנו מכירים את ההוראה שלו, שצריך להמשיך את הלימודים כרגיל.
חיים29.03.20
31
לא להתחכם, לקיים את הציווי פשוטו כמשמעו, איש אל יצא מפתח ביתו, שלא ידבק ולא יידבק, זה צו השעה, תראו מה שקורה באמריקה אנשים נופלים כמו זבובים, שלא תמותו כדרך שמת פלוני, רחמו על עצמכם ועל אחרים, ויירא ויצר לו,
צבי29.03.20
30
מה השתנה מאז שהוא אמר שלא להפסיק את הלימודים?
יואב29.03.20
אל תנסה להבין שיקולים של אנשים גדולים ממך אלפי רמות!
יהודה29.03.20
לצערי תזכרו את יום חמישי שעבר אחרי מאה שנה נגמרה דעת תורה כמו שהכרנו אותה בגלל ההוראה האיומה שניתנה להמשיך ללמוד בטיפשות גדולה. אם רוצים לשקם אותה חובה להודות בענווה כי גדולי ישראל שגו. אני שומע בכל מיני מקומות דיבור על הרבנות בשואה שזו השוואה מטופשת אבל מלמדת על גודל השבר. מי שמבטל את הספק י1כמו יה
דעת תורה נגמרה29.03.20
אתה תמים! יוכלו לספר שהייתה גזירה קשה בשמים ובגלל שצייתו לגדול הדור ולמדו תורה במסירות נפש בטלה מקצתה. לך תוכיח שזה לא נכון! כמו שאמר החכם באדם: פתאים עד מתי תאהבון פתי?
רפאל29.03.20
אל תתעסק עם תלמידי חכמים שמור נפשך
נתי29.03.20
בכל הדורות היה מקובל להקשות מדברי חכם במקום אחד על דבריו במקום שני. רק בדורנו, דור יתום, דור ה"השקפה הטהורה" וה"ועשית ככל אשר יורוך" חושבים זאת לעוון פלילי.
רפאל29.03.20
מה השתנה? השתנה שנדבקו וחלו בינתיים אלפים, רח"ל. התוכחה כמובן לאנשי החצר, שכידוע הם הצנזורה האמיתית לכל מה ומי שנכנס, ובעיקר למה ומי שיוצא.
אני29.03.20
גם כשהגר"ש אויערבאך זצ"ל אמר לא להצביע שאלת מה השתנה מאז שהצבעת עפ"י הוראת גדולי ישראל מאי שנא הגר"ש מהגר"ח
חושב29.03.20
29
מתבייש בימים אלו להיות חרדי. ציבור אלים פרמיטיבי ולא ממושמע. למה לא מחרימים את הפלג? יש להם דין רודף....לקרוא לשוטר שבה להציל יהודים נאצי??? עד מתי ימשך חילול ה הנורא????
אבי רוט29.03.20
אל תילחץ מרן שר התורה הבטיח שמי שיצביע ג' לא יחלה
יענקי רשב"ם29.03.20
עם אתה לא מהפלג מה יש לך להתבייש
ס29.03.20
אני גם לא מהפלג אך בציבור הכללי הם תופסים שם של כמות מירבית בציבור החרדי שם של מרדנות מתפללים בבית הכנסת צפוף ורגיל והולכים להלוויות רגיל
יצחק29.03.20
אל תהיה כי אתה פשוט לא חרדי
אתה כנראה תמיד 29.03.20
28
כל יום הוראה אחרת.. הוראות סותרות ומבלבלות...
המבולבל29.03.20
27
נא לפרסם את זה
אייר30.03.20
26
מענין כמה זמן יעבור עד שיקום חצוף ויכנה את הגר"ח קנייבסקי "פשרן" ו"משכיל".
רפאל29.03.20
נראה ששכחת שהוא אמר לצפצף על משרד הבריאות, ולהמשיך את הלימודים בכוללים ובישיבות ובתלמודי התורה
שלומי29.03.20
25
אנחנו גרים באזור סוקולוב בבני ברק שבוע שעבר נדבק אחיין שלנו בישיבה, לשכנים יש חולה ושני מבודדים בהמשך הרחוב , חסידים . הבן הבכור שלי, שהלך לישיבה לפי הוראת הרבנים, לא מוכן לדבר עם אבא על הנושא ומאשים למגינת ליבי את גדולי ישראל ושובר את ליבנו. צלצלתי לרב חיים ולדר ואין תשובה . הבן אומר שרק לאחר שהרב
דמעות של אמא 29.03.20
אותכם, הורים, אני שואל: לכם אין יסורי מצפון על שגרמתם לבן שלכם לחלות כאשר שלחתם אותו לישיבה בניגוד להוראות של משרד הבריאות?
רפאל30.03.20
על זה מגינת ליבך? איזה מין אמא את? איפה הצער על כך שבנך נדבק? איפה הזעם על מי שגרם לו להדבק? על זה נכתב: ידי נשים רחמנייות וגו'
רפאל29.03.20
24
זה מזכיר לי סיפורים מהשואה שלא כל הרבנים דיברו באותה שפה והיום זה החוקים של היום ואם מחר יהיו הוראות יותר קשות אז צריך שהרבנים יחמירו את דבריהם
שלמה 29.03.20
23
יענקי יענקי, שמ-א-ל-ה
יש דין ויש דיין29.03.20
22
איפה הוא אומר לא להתפלל במנין
שושי29.03.20
21
למה אתם חושבים שכולם מצייטים להרב קנייבסקי ממש לא יש כאלו רק בגלל הפרסום שלכם עליו זה מאלה גואל ולא מחייב אף אחד
ראובן29.03.20
וואו אחי כמה שגיאות כתיב רק התחלת לדבר על גדולים ותראה מה קרה לך
מישהו מעניין29.03.20
20
מאוחר מידי!
בני ברקי 29.03.20
19
רוצה לדעת האם מרן גם מתפלל ביחידות?????????????
האם מרן ביחידות29.03.20
ודאי שהוא שומר על עצמו ומסתמא אפילו יותר ממך.
כ29.03.20
18
"שר התורה" הבטיח: "מי שיצביע ליהדות התורה לא יחלה בקורונה". לבנתיים חלו בקורונה מאות אנשים שהצביעו ג'
אנא ה' הושיענא29.03.20
כנראה זה יענקוש הבטיח לא שר התורה חלילה
דרעי אפרים29.03.20
הוא לא הבטיח הוא ברך
קובי30.03.20
17
אבל לצערינו זה קצת מאוחר. מאות ואלפים בבני ברק כבר חולים. חכו שבוע ואז נשמע את קול זעקתם עולה השמיימה
טוב שהוא נזכר סוף סוף29.03.20
שלא נדע מצרות - אמן שזה ייגמר כבר הסיוט הזה - ושתהיה להם רפואה שלימה!
אוראור29.03.20
16
מעט מידי, מאוחר מידי
שרית29.03.20
15
זה ממש לא נכון הוא לא אמר את זה רק לב"ב כי שם היה הפקרות בעניין זה !!!
אחד העם 29.03.20
14
איפה הוא מדבר על תפילה במנין?
מאיר29.03.20
13
מפחייייד!!!!!! מזעזע!!!!
ארי29.03.20
12
היכן בשו"ת הוראה למי שאינו בבידוד, להתפלל בבית ולא במנין במקום פתוח תוך שמירת מרחק ו-10 אנשים ??
אלי29.03.20
11
בדיחה עצובה שכזו כבר מזמן לא שמענו, לפעמים כ"כ עצוב לאמר "אמרנו לכם"
שיר29.03.20
10
האם מרן שר התורה עצמו מתפלל היחידות???
שולעם בער29.03.20
9
מנהיג. לא חושש לחזור בו מהוראה קודמת, ומחשש מה יאמרו. כל הוראה נכונה לשעתה.
יהודי29.03.20
זו היתה הוראה של מרן יענקי שאמר לו "המדינעע רויצו לסגויר את הישיבעס עד שידעו מה קורה עם המגעייפע הזאת. אפשר לומר להם בשם סבא שימשיכו ללמוד כרגיל?" אגב, אני אנטי-פלג, ועד שראיתי את הסרטון הזה הייתי נאמן לכל הוראה שיצאה "בשם" ר' חיים.
ונשמרתם מאד29.03.20
לפני חודש כבר היה אסור לצאת ולהתפלל בבית כנסת !!!! החולים של היון הם אלו שעברו על החוק לפני חודש ושבועיים !!!
שעתה29.03.20
8
בשביל ידיעה כזו, צריך מכתב.
במחשבה תחילה29.03.20
7
כתבה לא נכונה הוא אמר את זה רק לבני ברק בלבד !!!!!
השפוי 29.03.20
6
אני מקווה שזה לא מאוחר מדי ...
ללא שם29.03.20
5
טוב מאוחר מלא כלום
שינוי 180 מעלות 29.03.20
4
נא לפרסם ! בדקתי את הדברים עם המקורבים לבית של הגר"ח שליט"א וכל ההוראה כרגע הינה רק לעיר בני ברק ולא לכל המקומות
א30.03.20
3
גברו הציונים על הרבנים. נשבה ארון הקודש. תמיד שמענו בקול הרבנים גם אם יאמרו לנו על שמאל שהוא ימין. אפילו השואה בה נרצחו מליוני חרדים כי אסרו לברוח ולעלות לארץ. ועתה פה מפיק מרגליות. קודש קודשים משנה את דעתו, וכופה על החרדים לשמוע בקול הציונים.
רבינו29.03.20
2
בוקר טוב. פתאום עכשיו צריך להקשיב להנחיות. היכן היו בהתחלה? לא סגרו ישיבות ולא תלמודי תורה כי זה יותר גרוע מקורנה!?!?!
ראובן29.03.20
1
נא להקדיש 3 דקות לתהלים לרפואת 3 חולים מהמחלה רח"ל. נא להתפלל עכשיו 3 פרקי תהלים... בלב נשבר ובדמעות מרובות, ומתוך חשש עצום לפיקוח נפש של ממש. פרק -כ' - - -למנצח... יַעַנְךָ השם בְּיוֹם צָרָה; פרק -קכ"א -שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים; פרק -ק"ל - -שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַק
פ ח ד29.03.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24