כיכר השבת

'כיכר השבת' עושה סדר

הוראות גדולי ישראל: האם מותר לקיים מנייני תפילה בחוץ?

מרנן הגר"ח קנייבסקי, הגר"ג אדלשטיין, הגר"ש כהן והגר"ש בעדני - אסרו על תושבי בני ברק לקיים מנייני תפילה ברחוב, הגר"ג אדלשטיין הוסיף כי הוראתו זו - לכל הארץ. ומה דעת יתר הרבנים? (ארץ)

42
כיכר השבת | ה' בניסן | 30.03.20
תפילה ברחוב
תפילה ברחוב (צילום: חיים גודלברג, כיכר השבת)

לאור החמרת ההנחיות של גדולי ישראל באשר לקיום מנייני תפילה בציבור, לאור התפשטות מגיפת ה'קורונה', 'כיכר השבת' עושה סדר עם דעתם של גדולי ישראל.

ראשית יש לציין כי הנחיות משרד הבריאות קובעות כי אמנם אין לקיים מנייני תפילה בבתי הכנסת, ובעקבות כך מרבית בתי הכנסת של הציבור החרדי - עומדים סגורים ושוממים, לדאבון לב, אך הותר לקיים מנייני תפילה, בשטח פתוח תחת כיפת השמים, בהשתתפות עשרה אנשים בלבד כאשר נשמר המרחק של שני מטרים בין מתפלל למתפלל.

שר התורה הגר"ח קנייבסקי

אמש, לאור ריבוי החולים בעיר בני ברק, הציג חבר 'המועצת' הגאון רבי יצחק זילברשטיין, בפני מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי את השאלה באשר להמשך קיום תפילות בציבור - בעיר בני ברק בלבד, ומרן הגר"ח השיב לבטל את מנייני התפילה בבני ברק והורה לתושבי העיר החרדית להתפלל איש איש בביתו ביחידות. במעונו של שר התורה הבהירו לשואלים כי הרב נשאל על בני ברק והשיב על בני ברק ולא התייחס לשאר ערי הארץ.

ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין

גם ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, שמאז יום חמישי מתפלל ביחידות בביתו, הצטרף לדברים, בשיחה שקיים עמו אב"ד בד"צ בני ברק, הגאון רבי יהודה סילמן.

אך מאוחר יותר, משפורסם מכתב רבני בני ברק עם דעת גדולי ישראל ובו נכתב כי האיסור לקיים מנייני תפילה הוא רק לתושבי העיר, הורה ראש הישיבה לפרסם כי "למרות הנוסח, ההוראה תקפה לכל מקום ומקום".

נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, הורה אמש לתושבי העיר בני ברק להתפלל בבית ביחידות. "בשל התפשטות הנגיף בעיר בני ברק - על הציבור להתפלל בבית", הורה ראש הישיבה.

באשר לשאר מנייני התפילה ברחבי הארץ, אמר הגר"ש כהן כי "יש להישמע ולנקוט ע"פ הנחיות משרד הבריאות שהם פיקוח נפש ממש".

גם חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמעון בעדני, השיב אמש לאחד מרבני פרדס חנה, כי בחתימתו הצטרף למכתבו של מרן הגר"ח קנייבסקי - שנועד דווקא לבני ברק.

נשיא המועצת הגר"ש כהן (חיים גולדברג)

לאחר מכן, בשיחה שקיים אחד מרבני פרדס חנה עם אחד מבניו של הגר"ח קנייבסקי, הוא שב והבהיר בפניו כי אביו נשאל על בני ברק והשיב על בני ברק, שאין לקיים מנייני תפילה בציבור - גם לא בשטח פתוח ובמרחק שני מטרים בין עשרת המתפללים.

חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף אסר כבר לפני כשבועיים להתפלל בבתי כנסת והורה לסגור את בתי הכנסת ולהתפלל אך ורק ביחידות, בבית.

תפילת יום כיפור קטן בבני ברק (באדיבות המצלם)

במכתב שפרסמו רבני בני ברק, הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, הם כותבים לתושבי העיר כי "המצב לצערנו הולך ומחמיר ומחויבים אנו לעשות כל השתדלות בעולם לשמור נפשנו ונפשות בני ביתנו, וביותר להישמר שלא להזיק ח"ו את הכלל, בסכנת נפשות ממש! וכן הורו גדולי ישראל".

במכתבם, הם מורים כי "חייב כל אדם להתפלל בביתו ביחידות, ולא להתקהל כלל וכלל! גם לא במקומות פתוחים וגם לא בשמירת מרחק! (במרפסת, כשיש עשרה שמקצתם רואים אלו את אלו, יכולים להצטרף כמניין)".

כמו כן הורו לגבאים לסגור את בתי הכנסת ובתי המדרש, ואסרו על תפילה במקווה "לא כהכנה לתפילה ולא כתוספת טהרה". הרבנים הוסיפו וכתבו כי "אנשים המקפידים על טבילה יסתפקו בתשעה קבין".

הרבנים הוסיפו ופסקו כי "הרואה כאלו המזלזלים בהוראות משרד הבריאות, מחויב הוא למחות בידם ולהודיע לשלטונות, כי הם בגדר רודף ח"ו". כמו כן הזהירו כי מי שמחויב על פי משרד הבריאות להיות בבידוד, "שלא יקל ראש בזה ח"ו, מחויב הוא לבודד עצמו ולא ייצא מפתח ביתו כלל".

במודיעין עילית, הורה רב העיר הגר"מ קסלר כי "א. אין לקיים יותר מניינים גם לא במרחב הפתוח, ועל כל אחד להתפלל בביתו. ב. אין ללמוד בבתי כנסיות ובתי מדרשות (גם לא ביחיד) אלא כל אחד ילמד בביתו. ג. מי שמתגלה אצלו חשש למחלה עליו להתייעץ עם רופא, ועד לקבלת הוראה מהרופא עליו להישאר בביתו ולא לצאת כלל".

גם רבני 'הפלג הירושלמי', יצאו במכתב ברור - לאור הפרת ההנחיות החוזרת ונשנית מצד אנשי 'הפלג', בו הם קראו לציבור להיזהר ולהקפיד על כללי ההיגיינה וההרחקות אך אינם מתייחסים להוראות באשר לתפילה במניין.

במכתב עליו חתומים, הרבנים הגאונים; רבי צבי פרידמן, רבי ברוך שמואל דויטש, רבי עזריאל אויערבך, רבי שמואל מרקוביץ, רבי אשר דויטש ורבי יהושע ארנברג, הם כותבים כי "מצווים אנו בשמירה וזהירות כפולה ומכופלת שלא לבוא במגע כלל עם אחרים בכל שעות היום כולל בזמני התפילה והלימוד".

הגר"צ פרידמן (חיים גולדברג)

"ומן הדין", מוסיפים הרבנים, "פשיטא שכל ירא ד' חייב להישמר מאד ולהוסיף זהירות על המתחייב, ללא יוצא מן הכלל. וחלילה אם אינו עושה כן ונשמר ככל יכולתו בכל כללי ההיגיינה וההרחקות, מלבד שהוא מפקיר נפשו ועובר על "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" הרי הוא גם בחשש להיות פוגע בנפשות אחרים ח"ו ובעיקר אלו המבוגרים והחולים. וחלילה להיכשל בחשש אחד מג' החמורות".

הרבנים הראשיים (יעקב כהן, פלאש 90)

בתוך כך, הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, הורו גם הם כי בכל הארץ יש לסגור את כלל בתי הכנסת, להתפלל במניין מצומצם כהוראות משרד הבריאות ולהתרחק שני מטרים בין המתפללים.

הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר הורה כי יש להתפלל במניין של עשרה, על פי הוראות משרד הבריאות, במרחק שני מטרים בין המתפללים.

הראשל"צ הגר"ש עמאר (דוד רזני)

האדמו"ר מגור, האדמו"ר מויז'ניץ והאדמו"ר מבעלזא הורו להישמע להוראות משרד הבריאות, האוסרות תפילה בבית הכנסת אך מתירות תפילה בחוץ, במניינים של עשרה מתפללים בלבד, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים אחד מהשני.

האדמו"ר מצאנז הורה שאנשים בגילאי 60 ומעלה יתפללו בביתם, השאר יכולים להתפלל בחוץ, בקבוצות של עשרה מתפלים ובמרחק של שני מטרים אחד מהשני.

האדמו"ר מקרלין אסר לערוך מניינים בחוץ והורה לחסידיו להתפלל ביחידות בביתם.

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים הספרדיים, פסק כי יש להתפלל במניין מצומצם במרחק שני מטרים.

זקן הראשונים לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון פסק כי יש לסגור את בתי הכנסת, להתפלל במניין מצומצם במרחק שני מטרים, כהוראות משרד הבריאות. באשר למבוגרים ובעלי סיכון גבוה הורה להתפלל ביחידות.

הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון (דוד בוסקילה)
תוכן שאסור לפספס
42 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
זהו. כעת רק ביחיד בכל העולם. למה צריך שהרב יורה....כל אחד ואחד אין לו שכל???? לא רואה בעצמו סכנה???? אני שואל רבנים רק באיסור והיתר ותו לא. כמו שהיה עד לפני 100 שנה. בשאר דברים אני מחליט לעצמי.
קובי31.03.20
27
הקב"ה מדקדק עם סביביו כחוט השערה
דוד30.03.20
26
ההידבקות הגדולה היתה בישיבות ובכוללים שהמשיכו לפעול במתכונת רחבה בהוראת הרבנים קנייבסקי ועמיתיו וכל מי שטען נגד זה קיבל תגובות שהוא אדם מודרני וכדו' ואמירות על כך שהוא לא מבין את ערך התורה וכדו' עכשיו הם הכי קיצוניים לכיוון ההפוך למה הם לא מפרסמים על כך שהם טעו
דוד31.03.20

הצגת כל התגובות

25
אני לא מאמין שהגר"ח אמר לא להתפלל במנין וחוצמזה למה מתעלמים ממה שהוא אמר לא לסגור את הישיבות?
יענקי רשב"ם30.03.20
24
הביאו את הרב דוד יוסף. תקרא שוב ותמצא נחת.
עדכון ל1430.03.20
23
פ'ול ר'שעות ו'ייניג מ'צוות
ללא שם30.03.20
22
אולי לא תדלג ותיראה שהביאו גם את הרב דוד יוסף
נ.י.א30.03.20
21
ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה. העולם הזה רק פרוזדור, בטרקלין הרבה יותר טוב.
רבינו30.03.20
א שוה למות
משה30.03.20
20
רק לזכור שהגר"ח הורה שלתפרח מותר להמשיך ללמוד ובסוף כבר גילו שם כמה חולים ולך תדעו כמה עוד נדבקו אז
דוד31.03.20
19
אני לא מבין מה כל הבלאגן יש מרא דאתרא והם אמרו שאין לקיים מנינים בלבד (ראה למעלה) אז מה כל השאלות פשוט מאוד אין לקיים מנינים בחוץ. וחוץ מזה גם מי שאומר שהנגיף לא שורד באוויר הוא לכל הדעות הוא שורד 60 שניות באוויר אם יש רוח אז הנגיף זה והוא יכול להידבק מישהו ח"ו היל"ת
יהודי31.03.20
18
הגר"ד יוסף הוא מגדולי הפוסקים שאלפים נשמעים להוראותיו וצועדים אחר פסיקותיו אבל באתר כאן משום מה מחפשים תארים של אדמורים וראשי ישיבות שכבודם במקומם מונח אבל ההתעלמות הזאת מדעתו של אחג מגדולי ישראל שהביע דעה מחמירה יותר מכולם והורה להתפלל ביחידות בבית בכל מקום כבר לפני שבוע לא מוזכרת כאן.
משה30.03.20
17
ר חיים בריסקער תמיד היה אומר שהוא לא מקל בהלכות שבת אלא מחמיר בהלכות פיקוח נפש ועל אחת כמה וכמה בעניינינו
משה30.03.20
16
האנשים לא מקפידים על ההוראות. ולכן אי אפשר להתפלל במניין. יש כל מיני אנשים שלא יכולים לשבת במקום, אלא מסתובבים כל התפילה. יש אנשים שידחפו למניין בכל זאת, אף אם כבר יש 10 אנשים במקום. יש אנשים שיתחילו להתחכם, מה זה משנה 13 אנשים או 10 אנשים. יש אנשים שמשתעלים ונדחפים למניין בכל זאת. יש אנשים שסיימ
ל-3 התשובה פשוטה מאוד30.03.20
15
אם עדיין יש בתי כנסת שמתפללים במרחב הפתוח לאחר הגבלות של הרבנים מה עושים
משה02.04.20
14
רק לזכור שההידבקות הגדולה בבני ברק מגיעה בעקבות כך שבתחילת הדרך הגר"ח זילזל בהכול והורה שאפשר להמשיך ע החיידרים והישיבות כולם זוכרים את המשפט של ר' גרשון שאם הצבא לא סוגר אין סיבה שהישיבות לא יסגרו ופתאום הם שכחו את הכול רק שיודו שהם טעו טעות חסרת אחריות והם אמורים לתת על זה את הדין
דוד31.03.20
13
הבעיה במניינים שכולם יוצאים באותה שעה ומסתובבים ברחובות לחפש מניין והרבה מסתובבים בקבוצות גדולות ובסוף בחצרות הבתי כנסת יש מניינים של החל מ25
משה30.03.20
12
עכשיו כולם אוסרים כי אמרו להקשיב להראות ובנימין אסר זאת
פתח תקווה31.03.20
11
אני זוכר כבר לפני 20 שנה אמרו שהציבור החרדי מתחיל ללמוד באקדמיה. נכון להיום מדובר בשולי השוליים. הסיפורים על ביקורת נגד רבנים היא פשוט בדיחה או משאלת לב רחוקה מרחק אור מהמציאות. ברור שהחסידים יילעגו לרבנים הליטאים, והליטאים יילעגו לרבנים החסידים. זה היה תמיד. אבל כל אחד הולך באופן עיוור אחר רבותיו.
חרדי30.03.20
10
ל14 כנראה שאתה רואה רק את התמונות כי כן הביאו את הרב דוד יוסף
יהונתן30.03.20
9
ים מרחק כנדרש אני גרה בעיר לא חרדית הסופרים עמושים באנשים והכל מתנהל כרגיל לדעתי יש כאן רדיפה נגד הדת אן שוםבעיה להתפלל בחוץאן הדבקה באויר הפתוח יש מי שדואג להטעות רבנים והכל מגמתי
לי 30.03.20
היזהרי בגחלתן אסור להוציא מהפה את המילים האלה "יש מי שדואג להטעות רבנים" האם היית יכולה להוציא את המילים "יש מי שהטעה את משה רבינו ואת שמואל הנביא"? אז שתדעי שיפתח בדורו כשמואל בדורו. אסור אפילו לחשוב כך. לדעתי מי שמחפש עכשיו דווקא להתפלל במניין בבני ברק הרי הוא פסול לעדות ופסול להצטרף למניין עד שיח
עמית30.03.20
לגבי תפילה במנין אני לגמרי מסכים אתך. אני התחלתי להתפלל ביחידות עוד לפני שהורו חכמים. אני רק דואג מה יקרה לך כאשר "אמונת החכמים" שלך תתנפץ. האם יהיה בך כוח לדבוק באמונה בבורא יתברך?
רפאל30.03.20
8
צריך רק הוראות משרד הבריאות !!! רק להם יש את מאגרי הידע רק להם יש את מאגרי המידע,רק להם יש את המומחים !! לא צריך הוראות גדולי ישראל .נקודה !!
חרדי אמיתי30.03.20
אם הם כאלה מומחים למה אין להם חיסון? בשביל מה למדו ליב''ה? הפרופסורים נחשפים במלוא מערומיהם נתונים סותרים מראיון לראיון ממחקר למחקר. יום אחד הקורונה מדבק באוויר ולמחרת לא... הרבנים מחמירים בספק נפשות יותר ממשרד הבריאות ואסרו על מניינים (בהתחלה מה שהורו לתתי''ם להמשיך, כי שאר העבודות והחנויות היו פתו
יוסי30.03.20
אין שום היגיון רפואי ולא היה בזמנו להמשיך את הישיבות, מי שרוצה להאמין ברבנים יכול, אבל אין צורך להמציא היגיון מסוג חדש. ולזלזל ברופאים זה סאב-טקסט של לזלזל בחיי אדם
חיים30.03.20
תגובה ל''חרדי לא אמיתי'' בושה וחרפה לאדם שקורא לעצמו ''חרדי'' לעבור על דאורייתה בפראסיה להזכירך ''ועשית ככל אשר יורוך'' ו''לא תסור ימין ושמאל'' וכו'' ומה שרש''י אומר ''אפילו אומרים לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין'' אל תחשוב שמישהו מאמין לך שאתה חרדי
משה 30.03.20
לפי התפיסה שלך יש לאדם חרדי רק שתי מצוות: ''ועשית ככל אשר יורוך'' ו''לא תסור ימין ושמאל''. בתורתנו הקדושה כתוב "וחי בהם", ומצווה זו נדחית רק בפני עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים. 'ועשית ככל אשר יורוך'' ו''לא תסור ימין ושמאל'' נדחות בפני פיקוח נפש.
רפאל 30.03.20
7
שמעתי שבחסידות קרלין יש יחדי סגולה - ממש שנבדקו בקורונה . וזה מפני האדמו"ר החד העין שראה זה כבר מלפני שבועיים סגר בתי כניסיות וציווה לחסידיו שלא לצאת מהבית. ואגב גם בנושא הטכנולוגיה כשכל הרבנים צעקו שזה מ- ג חמורות ומי שיש לו את זה יזרקו הבנים שלו מהחיידרים והישיבות טען האדמו"ר שלא זו הדרך וגם שז
צופה נסתרות31.03.20
6
ברוך ה' שלא השבית מאיתנו גואל הרבי מקרלין סטולין
בסוף מדברר שיונקא המודרני מגבעת זאב יותר30.03.20
5
באלעד מזלזלים לא מבינים כמה זה עובר מהר בן אדם נשא ללא תסמינים שם יד על הסטנדר והבן אדם אחריו בא שם יד על אותו סטנדר אומר שמע ישראל ונדבק מדביק את השכן בן 70 שבא לקנות חלב במכולת רוצחים!!! לא תרצח !
ציפי30.03.20
4
מספיק עם כל ההתחכמויות והפרומקייט המזויפת. אם זה פיקוח נפש אז כל אחד בביתו. לא מבין את הרבנים מטעם המדינה שמנסים להוכיח שהם יותר חרדים ומייעצים להמשיך עם המניינים הפיראטים למרות הסכנה המוחשית שבדבר!
אבריימל בוסקילה30.03.20
3
התפילה בציבור במקום פתוח במרחק 2 מטר ועשר איש ולא יותר לא יזיק לשום אדם ומי שאסר את זה אין לו ולא כלום עם התורה והיראה גם אם הוא בעל לבוש חסידי חתונה רק עם בני משפחה לבד זה נגד ההלכה איפו העדים שאסור להם להיות קרובים יש אבלים שרוצים לאמר קדיש ולשבת שבע בלי מנין בלי קדיש איפו הלב במרחב הפתוח לא יהיה
עקיבא31.03.20
מי שאסר את זה זה גדולי התורה -ואתה עדיין לא נימנה עמהם ולכן למרות סברותיך היפות . דעתך היא לא להלכה ולא לעשה -ויש להשמע לגדולי התורה - מניין זה דרבנן -ועשית ככל אשר יורוך דאורייתא וגם חמירה סכנתה .חג שמח
שלום מרדכי 31.03.20
תתביש לך יש מגיפה שמתפשטת במדינה ואתה אומר על בן אדם כמו רב גרשון שאסר תפילה בציבור שאין לו כלום אם התורה..
שמואל31.03.20
2
רוב הרבנים בציבור שלנו נכשלו בגדול בכול המשבר הזה ובחוסר אחריות גרמו למצב שיש היום במחנה שלנו כמו לפני השואה עד שאנשים לא נרצחו לא אמרו לברוח וגם פה חוזר אותו מצב שעד שרק שאנשים מתו עז נזכרו להגיד לאנשים לשמור המנהיג היחיד שראוי להערכה זה הרבי מקרלין סטולין שנהג באחריות עוד לפני שהכול התחיל והציל את
תודה רבה לכם אחרי שאנשים מתים נזכרתם 30.03.20
מזדהה עם הדברים
אברהם בוקסנבוים30.03.20
1
למי יש תשובה? בזמן הגרע"א הייתה מגפה הרבה יותר קשה והוא הורה להתפלל במנין עד 15 איש, בנוסף כל הזמן אמרו לנו שההוראות של משרד הבריאות הם של מומחים וצריכים להיצמד להם, ומשרד הבריאות מאשר מנין עד 10 איש במרחב הפתוח, אז הם כבר לא כאלו מומחים?
מני30.03.20
זה לא קשור הם אומרים לסגור בגלל שהמציאות של עשר אנשים במנין לא מתקיימת כמו שהורה משרד הבריאות והלכך בעי לעמוד בפרץ לסגור המינינים שלא ממושמעים להוראות משרד הבריאות
מיבין30.03.20
נ"ל דבר פשוט שמרן הגרי"ג צודק. אכן אם עומדים תחת כיפת השמים במרחק הראוי אין סכנה. אך הוא מכיר גם את המציאות אצלנו. לא לכל אחד יש גן גדול ליד בניינו, כמו למשל לרוב דיירי גאולה, וממילא עומדים בצפיפות ליד הבנין. כמו כן, גם כאשר עומדים במרחק, שמתי לב שאחרי התפלה, דוקא כשמדברים אחד עם השני שזה פה מול פה,
חסיד שפוי30.03.20
אל תהיה טיפש בשביל מה יש לנו רבנים "אל תסור מן הדבר אשר יורו לך ימין ושמאל" תקשיב לרבנים ואל תהיה חכמולוג תתפלל בבית ותכוון לצאת י"ח "לא תסור".
s30.03.20
כמה טיפשות
יוסי 01.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 09:39

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 07:15

להדוף ביקורת מבית

לקראת הכרעה | ש"ס מקימה 'ועדת רבנים' לנושא חוק הגיוס

ישי כהן | 15.05.24

המשטרה חוקרת

הפועל הפלסטיני צנח מגובה רב באתר הבנייה במאה שערים

מישאל לוי | 15.05.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם
ש

בכל רגע נתון

נסו את זה בבית: כמה כסף צברנו בתכניות החיסכון הפנסיוניות?

כיכר בשיתוף מנורה | מקודם

טור דעה

הוועדה למינוי דיינים עדתיים // עו"ד יוסף ויצמן

יוסף ויצמן, עו"ד | 15.05.24

העברת החוק הקודם | התגובות

גנץ מגיב לתרגיל: "חוק הגיוס שעבר, היה בשביל גישור זמני"

קובי אטינגר | 15.05.24

"אתם תעופו לכל הרוחות" | צפו

צריך לעשות קריעה; כך הגיב גפני על חוק הגיוס הקודם שעבר

חנני ברייטקופף | 15.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

מחשק את גנץ וגלנט

פיתרון או התחמקות? רה"מ הודיע: "החלטתי לקדם את חוק הגיוס שעבר בכנסת הקודמת"

חנני ברייטקופף | 15.05.24

מסורת למעלה מיובל שנים 

בעיר העברית הראשונה: יום שכולו תורה ב"תפארת רפאל" | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 15.05.24

שידור חוזר

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

פרסום ראשון | "הרב קוק ביקש"

לראשונה בהיסטוריה: הילולה בטבריה בראשות הגר"ד קוק

איצלה כץ | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24