כיכר השבת

הקורונה חילקה את הבירה

השכונות החרדיות בירושלים - תחת הסגר; פרוש נגד נתניהו

החל מ-12 בצהריים ועד שביעי של פסח, בבוקר - השכונות החרדיות בירושלים יהיו תחת סגר • פיקוד העורף יסייע בחלוקת מזון • פרוש תוקף את נתניהו: "לשקול ממשל צבאי על המדינה כולה" (חרדים)

45
כיכר השבת | י"ח בניסן | 12.04.20
השכונות החרדיות בירושלים - תחת הסגר; פרוש נגד נתניהו
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

החל מהשעה 12:00 בצהריים (ראשון) ועד יום רביעי (שביעי של פסח) בשעה 07:00 בבוקר, יוטל סגר על מרבית השכונות החרדיות בירושלים, בשל אחוזי תחולה גבוהים בנגיף ה'קורונה', כך אישרה הלילה (ראשון) ועדת השרים לקביעת "אזורים מוגבלים".

ירושלים, חולקה לשבעה רבעים ועל ארבעה מהם - הכוללים את מרבית השכונות החרדיות, בהן: בית גן, הר נוף, גבעת שאול, מאה שערים, גאולה, הבוכרים, רמות, רוממה, רמת שלמה, נווה יעקב ועוד, הוטל הסגר.

בשל הסגר, התנועה בין הרבעים - תיאסר והתושבים יוכלו לצאת רק לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים, הליך משפטי וכל צורך חיוני אחר באישור מראש של רח"ל.

במהלך הסגר פיקוד העורף יחלק מזון ומצרכים לאוכלוסיה ויסייע במתן שירותים חיוניים.

כאמור, אלו הרובעים שהוכרזו כ"איזור מוגבל':

רובע 1, למעט עוטף ירושלים כפר עקב, אזור התעשייה עטרות, בית חנינא, פסגת זאב ועוטף ירושלים שכונת השלום - אך כולל את נווה יעקב.

רובע 2, למעט אזור תעשייה הר החוצבים, פארק מטרופוליני עמק הארזים ופארק מטרופוליני עמק מוצא - אך כולל את רמת שלמה ורוממה.

רובע 3, למעט אזור תעשיה גבעת שאול, בית הכרם, מינהל מוסדי הר הרצל, יובלים, גנים, רמת דניה ובית החולים הדסה עין כרם - אך כולל את הר נוף ובית וגן.

רובע 5, למעט מינהל מוסדי קריית הלאום ובית דוד - אך כולל את מאה שערים, הבוכרים ויתר השכונות החרדיות במרכז העיר.

הוועדה קבעה שלושה קריטריונים בטרם הכריזה על אזור מוגבל:

  1. כמות חולים גבוהה ביחס ליישובים אחרים, אך שיש לפחות 50 חולים.
  2. קצב עלייה גבוה בתחלואה בשלושת הימים האחרונים, מעל הממוצע בישראל.
  3. שיעור תחלואה גבוה ל-100 אלף תושבים - לעומת שיעור התחלואה הממוצע באוכלוסייה.

יצוין כי ירושלים עצמה עומדת בקריטריונים הללו עם 1,821 חולים אך בשל גודלה הוחלט לבדוק אותה לפי אזורים ובשל כך הוטל הסגר רק על חלק מהשכונות בעיר.

ההחלטה נדחתה במספר ימים לאחר שראש העיר משה ליאון ושר הפנים אריה דרעי התנגדו להצעת משרד הבריאות להטיל סגר רק על השכונות החרדיות, מחשש שזה יחמיר את המצב.

סגן השר ח"כ מאיר פרוש תקף את ההחלטה להטלת סגר על שכונות חרדיות ואמר כי "לפי קצב הטלת הסגר על שכונות רבות במספר רב של ערים, יש לשקול הצעה להכריז ממשל צבאי על המדינה כולה. כמושל צבאי יימצאו טובים יותר מנתניהו".

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
מה זה אחוזי תחולה?
מגיה נודניק12.04.20
27
פרוש מבין רק בשחיתות של ג'ובי שלמוני אמונים. אבל לא מבין במגיפות או בכל דבר שלא קשור לג'ובים למישפוחה. ולכן מדבר שטויות. תנו לפרוש איזה שהוא ג'וב בנושא הקורונה, והוא יבין הכל ....
חי חי חי12.04.20
26
השיקול צריך להיות רפואי נטו. פרוש היה צריך לפני פורים להסביר לחרדים את הסכנה. עכשיו צריך לעשות שיקולים רפואיים נטו בלי שום קשר אם זה חרדים או לא. אני גר בגבעת שאול, וסובל מזה, אבל כל טיפש יודע שההלכה כאן נקבעת לפי דעת רופאים מוחים, וזה ההמלצות של משרד הבריאות.
אוריאל לוי12.04.20

הצגת כל התגובות

25
אני גר בגבעת שאול ועדיין מקיימים פה מיניינים בין הביניינים
א.ל.12.04.20
24
יושבים פוליטיקאים ומחליטים שאבן הנגף אצל החרדים ללא סימוכין הגיוניים. אבל אצל הפוליטיקאים החרדים שקט כאילו בלעה אותם האדמה. סגר על החרדים בלבד כשבתל אביב או עין כרם מופר הסגר והפוליטיקאים, שקט. אסור מניינים, אך הפגנות בשם הדמוקרטיה מותר גם מותר כי איך אפשר בלי. באולפני חדשות מותר יותר מעשרה ללא מסיכ
אמת12.04.20
23
רשימה לא מובנת בעליל !!! מה זה גוש הר נוף בית וגן לא כולל אזור תעשיה גבעת שאול?? מותר לנסוע לקניות באושר עד או לא ??? אגב אחוז החולים הגבוהה בבית וגן זה לא בגלל שלא שמרו על הכללים אלא בגלל מאות הצרפתים שנוסעים וחוזרים !!!!
חייל דוס12.04.20
22
בוקר טוב, פעם ראשונה שומעים ממנו ב-5 שנים האחרונות, עושה משהו בכלל
תחיית המתים12.04.20
21
בשעה טובה זה היה צריך לקרות מזמן. אין כל סיבה לסכן את כלל הציבור. עכשיו תוכלו לערוך טישים, מניינים המוניים ועוד ועוד. תהנו! ופרוש, אתה אידיוט מושלם ושליח ציבור שמועל בתפקידו. לו אתה וחבריך לפשע הייתם דואגים באמת ובתמים לטובת הכלל לא הייתם מחריגים בתחילת המגיפה מקוואות, מניינים בריתות ועוד כיו"ב. ע
יוסל12.04.20
20
סוף סוף הרב פורוש צדיק בסדום. איפה שאר הנציגים שלנו?? בא נראה שלא תשבו עם נתניהו בקואלציה
שוקי12.04.20
19
עזבו הדבקות והאשמות, כולם בבתים כבר ארבע שבועות, הסגר יפסיק רק אחרי שיפסיקו ההדבקות, מתי זה יקרה? 3 שבועות אחרי שאנשים יפסיקו להתגודד, למה כל העם צריך לחכות עוד 3 שבועות בבידוד בגלל שהחברה ברמה ב צריכים ביצים? או הבחורים במדא לא יודעים לשמור מרחק? או הצבא? יאללה כולם להרחיק ולהתרחק מעכשיו. נמאס לנו.
יוסף12.04.20
יש לו דין רודף ולהשים אותו בכלא ככה שילמד שהוא רוצח מה לא מובן. למה לי זה קל לא להתפלל במניין? קשה לי יותר ממנו אך אני ממלא את הוראות הרבנים והרופאים זה פיקוח נפש מתי כבר תבינו את זה חבורת רוצחים ה' לא רוצה את התפילה הזאת. ויותר גרוע זה חילול ה הכי גדול שיש שרק מיתה מכפרת על זה
איש12.04.20
18
לכל המועברים למיניהם הצדיקים והישרים הזהרו לכם שמכם מותר על פי ההלכה ואין לכם חלק לא בעולם הזה ולא לעולם הבא. חבל לכם להסתכן אם אתם כל כך מפחדים על הבריאות שלכם!!!....
יהודי12.04.20
17
כשלא נותנים להתפלל להקדב"ה גם תחת כיפת השמיים ובמרחק אחד 2 מטר איך הם רוצים שיפסק המגיפה שאין לה תרופה ורק תפילותנו יכולות לעזור ?
חיים12.04.20
גדולי הדור |(לא הפוליטיקאים ועמי הארץ) פסקו, שהחלטת הרופאים מחייבת הלכתית. מי שמתפלל במנין בניגוד להוראות הוא רודף, בגללו ובגלל פושעים כמוהו יש כל כך הרבה נדבקים בציבור החרדי עם כל חילול ה' שיש בזה, והטיחפש הזה שמחציר בענייני מניין ומיקל בענייני רדיפה ורציחה וחילול ה', עוד חושב שהוא צדיק.
אתה גדול הדור?12.04.20
וכי מישהו מנע ממך להתפלל ביחידות?
רפאל12.04.20
16
אולי שילמדו לקח ויפסיקו להתחכם אם התפילות במניין תינוקות חכמים
א12.04.20
אתה הדיוט ברמה שאין לתאר לסופר אתה הולך אבל להתפלל במניין במרחק שא''א לידבק אתה מקפיד שלא להתפלל כנראה שעד היום לא התפללת במניין תתביש לך כל המגיפה הזו באה בגלל אנשים כמוך
מיקי12.04.20
צודק אבל כך זה עם ישראל שרק רוצה את ה וקשה לו להתנתק
אבי12.04.20
15
פעם כשהיה חג ליהודים היו שמים את הערבים בסגר. עכשיו כשיש חג לגויים שמים את היהודים כמובן בחרדים בסגר....
אתי12.04.20
14
תכנסו אתם לגטאות! פעם נוספת - אחרי שסגרתם אותנו עם בניית הרכבת בכניסה להר נוף!!! עכשיו מכניסים פעם נוספת לסגר!!!! בהר נוף אין יותר חולים מהשכונה אחרת בבתי ים!!
יעל12.04.20
מה הקשר לרכבת?
סטודנטית12.04.20
13
מה זה לא נותנים? זה לא חתול ועכבר מדובר על חיים ומוות
תשובה ל312.04.20
12
תודה
שמואל12.04.20
11
בבי אתה יכול לשכוח את הדתיים בבחירות הבאות. לא ולא נשכח לך על סגירת השכונה שלי . נזכור זאת לדיראון .תתביש לך
זלי דויטש12.04.20
10
במקום לדחוף עצמם תק פרסאות מתחת לאדמה מרוב בושה, ממשיכים שלוחי דרבנן לקלל ולסחוט כמו בימים הטובים.
חסרי בושה12.04.20
9
כי הם לא עומדות בקריטריונים כמה פשוט חלאס לחשוב ראש בקיר
התשובה ל1012.04.20
8
פורוש... כמה שידבר פחות יותר טוב.....רק מקלקל....אין לו שום טענה עניינית.... ודאי שיש בעיה בירושלים...ואל תצית את השיח הציבורי לעשות נגד החרדים.שיסבירו לו ברחל בתו הקטנה מה ההבדל בין ירושלים לכל הארץ......
יוסי12.04.20
7
לאחינו כל בית ישראל! אברך יקר יקרים ממודיעין עילית ידוע במסירות נפשו לכל דבר שבקדושה הלוא הוא הרה"ג רבי אהרן שמואל לובצקי שליט"א נעצר היום בבוקר עקב ה'חטא' הנורא שהתפלל במנין תחת כיפת השמים. קלגסי המשטרה אינם מוכנים לומר היכן הוא עצור! ובדעתם שלא לשחררו בימים הקרובים!!! כל אחד יעשה מה שבכוחו על מנת
לאחינו כל בית 12.04.20
מצד הרופאים והמומחים אין שום מניעה להתפלל במנין במקום פתוח, זה איסור רק של הנכדים, וגם פיקוד העורף אומר לכל השואלים שאפשר
שפוי אחרון12.04.20
אני מוכן לסקול אותו בתבנית ביצים. הוא רודף הוא נבל .
אני12.04.20
לא צדיק כלל . תפילה במניין זה לא מדאורייתא וזו סתם הפגנה אנטי ציונית של הפלג שכמו העיידה המציאו דת שלילית . להיות חרדי פירושו לריב עם המשטרה הציונית. שיעבוד על המידות שלו במעצר.
לא צדיק 12.04.20
וכמוך ונכניס גם אותם לכלא במקום לא ידוע ושם תעשו לכם מניינים. אין אנשים יותר גרועים מכם. חילול ה' באיצטלה של קידוש ה'. אתם גורמים להוצאת שם רע על כל הציבור שומר תורה ומצוות. הרצון המזוייף שלכם להיראות צדיקים יותר מאחרים תוריד אתכם לבאר שחת.
יהודי12.04.20
עקב מעשה הנבלה שלו הוא הוציא עצמו מכלל ישראל. וע"כ אין לי שום עניין לעזור לו, מצידי שיירקב בכלא הרוצח החכמולוג הזה.
חיים12.04.20
6
שכונתי תזכור ביום הבוחר את סגירת "רק" שכונות חרדיות. המבין מבין. חג שמח
זלי דויטש12.04.20
5
מעניין שבתל אביב ושאר שכונות ירושלים שהם לא חרדיות לא עשו סגר. ואני שואל למה?
חרדי12.04.20
התשובה בכתבה - כי אין שם כמעט מקרים של הדבקה בקורונה.
יב12.04.20
מסתבר שבגלל קומץ "חרדים" כולם צריכים לסבול. חוסמים את השכונות בגללם.
אני12.04.20
אתה יודע את התשובה. יש שם פחות נדבקים , פחות חולים ופחות אנשים בכל בית כך שפוטנציאל הדבקה קטן. מי יידבק שם הכלב והילד האחד . בחדר המדרגות שלהם יורד אדם וחצי בבוקר, בסופר שלהם בלאו הכי שמונה נכנסים משך כל היום. החיים שלהם ושלנו מאוד שונים. צא לטייל שם אחרי הסגר ותראה את ההבדל.
אתה יודע תשובה 12.04.20
כי שם אחוז הנדבקים לא הצדיק זאת. הם צייתו להוראות משרד הבריאות וניצלו. אנחנו צייתנו לרבותינו ומשלמים על כך מחיר דמים.
רפאל12.04.20
4
פורוש הוא ירושלמי? אההה הבנתי איפה הוא היה עד עכשיו כשכל בני ברק כבר בסגר מזמן... אז בבקשה אדון פורוש תמשיך להתחפר לך מתחת לשמיכה...
חד גדיא12.04.20
3
מובן לגמרי שמקום בו יש יותר חולים ואפשרויות הדבקה צריך לסגור . על מי בדיוק מגן פורוש ? הלילה 26 יהודים נפטרו בפלטבוש ובורו פארק .
מצטער אבל מובן12.04.20
אבל הסגר הזה לא יעזור, זה נקרא שאומרים לחרדים תתכנסו בתוככם ותמותו שם.
איציק12.04.20
2
תודה רבה הרב פורוש
שמואל12.04.20
1
נפגש בקלפי. רבנים לא יכזרו לג' . אחרי בזיון הזה לא מצביעים לליצפןמאן פרוש. רק ליכוד או חרדל'ים. רוצים פרנסה רוצים בריאות רוצים מצב שאפשר לחזור לישיבה ובית כנסת. בושה וחילולים ה' עסקנים שלנו
חרדי12.04.20
אל תדאג הרבנים ועסקניהם יתחננו שמצוה להצביע ג',הרי מצוה לחלק ג'ובים וכיסאות,לא?!
אהרון12.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

דיגיטלי, חכם ויעיל 

רכב חדש? חתונה בלי חובות? זה לא חלום רחוק! לחץ כאן >>

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם