כיכר השבת

בגלל הקורונה

ראב"ד העדה החרדית דיבר בשידור חי ותקף את החילונים

הגר"מ שטרנבוך, נשא דברים לראשונה בשידור חי בשל נגיף הקורונה והתייחס להאשמות החרדים תוך טענה כי בבני ברק, למרות מספר החולים, אין כמעט מתים מהוירוס הקטלני (חרדים)

39
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ה בניסן | 19.04.20
(צילום: באדיבות המצלם)

לראשונה: בשל הנגיף המסוכן, הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, מסר שיחה שהועברה בשידור חי לתלמידיו ושומעי לקחו. בין היתר, תקף את ההסתה החילונית וטען כי בבני ברק מתו רק כמה זקנים.

"האמת היא שכבר הגיע זמן הגאולה, שהלא מספיק סבלנו במשך הדורות, ודם יהודי כבר נשפך כמים במשך הדורות, אלא שאין הקב"ה מביא את הגאולה כל זמן שאין אנו מכירים בהכרה הפשוטה כי "אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים".

בהמשך דבריו עבר הגר"מ שטרנבוך לדבר על המצב בעיר בני ברק, ועל ההסתה החילונית נגד החרדים כי הם מפיצים את נגיף הקורונה בארץ.

"החילונים טוענים שבבני ברק יש כ"כ הרבה חולים, ואומרים שהחרדים גורמים התפשטות המחלה, וממשיכים הלאה לאמר "שווא עבוד אלוקים" – אם דווקא החרדים הם אלו שסובלים מהמחלה"

"אבל הם", (החילונים. ח"ב), ממשיך הגר"מ לתקוף, "מעלימים עין שכמעט לא מתו בבני ברק, וזה מופת ממש, מה שמתו רק כמה בודדים זקנים זהו נס, וזה הם מסתירים, מזה הם מעלימים עין".

הגר"מ שטרנבוך המשיך כי "גם בכל ארץ ישראל יש הרבה פחות מתים מכל העולם, למה? כי ארץ ישראל היא מקום קדוש, והמקום הוא מטהר, ועיקר הכוונה שלהם הוא שאנחנו נאבד את האמונה ואת התורה שלנו".

"מוטל עלינו לתת שבח והודאה לקב"ה הן על המצב בבני ברק, והן על המצב הכללי בארץ הקודש שכמעט לא מתו מתים כפי המצוי בשאר המדינות, ועלינו גם להתבונן מזה כי הקב"ה אוהב אותנו וכל מה שהביא עלינו את הפורענות הזאת הוא רק אמצעי לעורר אותנו, ויחד עם זאת הוא שומר עלינו בניסים ובמופתים גלויים".

עוד הוסיף הגר"מ שלא צריך להתרשם מההסתה: "אין לנו להתפעל כלל מדברי החופשיים המלעיגים עלינו בעת הזאת, שהם חיים כבהמות ממש בלי אמונה ובלא שייכות לבורא עולם, ואנו עם קדוש הנמצאים בארץ קדושה ודבוקים בקב"ה ואין לנו שייכות אליהם כלל".

"ועלינו להודות לקב"ה על שהבדילנו מן התועים, "ברוך אלוקינו שבראנו לכבודו והבדילנו מן התועים", אנחנו זוכים בעולם הזה ל"חיי עולם נטע בתוכנו", ואין לנו שייכות לפורקי עול ואיננו מתפעלים מהם, והנני לברך את כולם בחג כשר ושמח, ואבקשכם שלא להסיח דעת משמחת החג, ולזכור תמיד כי אשרינו מה טוב חלקנו שזכינו להיות עם ה'".

בשלב זה עבר למצב בארה"ב בכלל ובניו יורק בפרט, כאשר בשבועות האחרונים נפטרו שם מספר רבני קהילות ותלמידי חכמים.

"אנחנו שומעים על צדיקים וגאונים – ובפרט באמריקה - שנסתלקו לבית עולמם במגיפה זו, וכן למדונו חז"ל (ב"ק ס' ע"א) "אין פורענות מתחלת אלא מן הצדיקים תחילה".

"אם נסמוך על כוח אנוש שימגר את המגיפה ולא נתלה עינינו לישועת ה', הרי אנו מעכבים בזה ח"ו את ביאת הגואל, ואנו מזמינים על עצמינו עוד צרות קשות יותר, ורק אם נתעורר לתלות עינינו לקב"ה בלבד, אז נזכה לגאולה השלמה במהרה ובקרוב ממש".

עוד הוסיף זקן הפוסקים: "בעוונותינו הרבים, בתקופה האחרונה שכחנו שיש בורא ומנהיג לעולם. את כל מאורעות העולים תולים בטבע, ועל הכל חושבים "כוחי ועוצם ידי", ובפרט בארץ הקודש שחיים אנו בין כופרים המעכבים את הגאולה, ותולים הכל רק בכוחם ועוצם ידם ומעלימים עין מישועת ה', והפגם באמונה עובר גם אלינו".

"ומה עשה הקב"ה? הביא עלינו עכשיו מכה זו שאין לה רפואה, כדי שנכיר ונדע שיש מצבים שהאדם אינו בעל הבית, ואינו יכול לפעול כלום, והקב"ה בלבד הוא השליט בעולמו. וזהו עיקר מטרת המכה הזאת שקיבלנו עכשיו - לעורר אותנו לאמונה שיש בורא ומנהיג לעולם!".

תוכן שאסור לפספס
39 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
כל הכבוד לרואה חשבון היקר של הקב"ה.
אשרי המאמין21.04.20
26
אם הוא כל כך רוצה להראות שאנו לא צריכים כח אנוש שיודיע שאף חולה לא ילך לטיפול אצל החילונים ואז נראה. אגב מתחת לגיל 70 מתו פחות מעשרה אנשים בכל הארץ כך שהיחודיות של בני ברק זה שלא נדבקו זקנים(במיוחד לא בתי אבות שבהם נגרם רוב המוות)
אבי20.04.20
25
"ארי עלה מבבל" כך כתבו העיתונים לפני 75 שנה כשהרב שטרנבוך העילוי עלה מלנדון ,ללמוד בישיבת חברון..!בגיל 17 ידע ש"ס בבלי בע"פ
צבי ויינמן19.04.20

הצגת כל התגובות

24
בא לחזק ונמצא מרפה,הזלזול בחיי זקנים,השנאה כלפי הזולת והתעלמות המוחלטת מפטירתו של הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל וכשדמותו של האחרון עומדת בהשוואה אליו אזי יותר מאוס הוא עושה רושם שרבנים מעין אלה עיקר דתם ואמונתם "באוהבי ה שנאו רע" ובלי זה אי אפשר לקיים התורה,אשרי מי שלא בחלקם
מאיר19.04.20
חולה נפש מה הקשר זלזול בחיי זקנים? כן זה האמת שמתוך אלפי בני אדם בבני ברק שנחלו בקורונה מתו רק 3 או קצת יותר, שזה ממש נס, הוא לא בא לזלזל חלילה בזקנים שמתו הוא בא לרומם ולהבליט את הנס שאלפי בני אדם הבריאו הבנת? אתן לך משל למושגים שלך, זה כמו להבדיל במלחמת השחרור או שאר מלחמות של צהל הטמא שכבשו ואז
חרדי20.04.20
23
כל דבריו אמת לאמיתה . כל מילה דבש .
א19.04.20
22
"איזה שוטה איזה בהמה שהופך דברי אלו' חיים". כך אמר עליו מרן הרב עובדיה יוסף ע"ה
בני19.04.20
את מי זה מעניין מה שההוא אמר?
דוד20.04.20
21
מה שכבוד הרב אמר על החילונים זו שנאת חינם. אני חס ושלום לא רוצה לפגוע התלמיד חכם אבל ה' רואה ושומע הכל ורצוי שכל אחד יזכור זאת.
חילוני שמתחזק19.04.20
שנאת חינם? אתה אפילו לא יודע חומש ואתה מדבר על אחד מפוסקי הדור? הרב לא תקף את החילונים הפשוטים, הוא התכוין לתשקורת שהסיתה נגד חרדים וכל העומדים בראש שהסיתו שהחרדים מפיצים את הנגיף, אז הוא דיבר שבבני ברק מתו מעט ביחס לאלפי החולים, להגיד שאין לנו להתפעל מההסתה בתשקורת זה שנאת חינם? לא הבנתי החילוני ה
חרדי שמתחזק20.04.20
20
מאז שדיבר מתו ארבעה כולם צעירים ללא מחלות רקע. אסור ואסור להיות רו"ח של הקב"ה .
לא סופר21.04.20
19
למגיב מאיר תגובה 15 הרב בקשי דורון זצוק״ל ( הוא מחותן שלנו) והוא היה כבר זמן רב, ״ חולה מאוד, מאוד!
שמעון21.04.20
18
בבני ברק מתו 13 אנשים ,שזה 6.5 מתים לפי 100 אלף תושבים בתל אביב מתו 9 אנשים , שזה פחות מ 2 מתים ל100 אלף תושבים בירושלים מתו 42 אנשים , שזה 2 מתים לי 100 אלף ולערבים מתו 1 מתוך 2 מיליון תושבים בקיצור דברים לא מדויקים בכלל אומר הראב"ד
בני ברק יש הכי מתים בארץ לפי אוכלוסיה 19.04.20
בבני ברק היו אלפי חולים לעומת מאות בודדות בתל אביב.... הרב מדייק 100%
מדען19.04.20
17
למה לא הורה לחסידיו לא לקבל משלוחי האוכל מהחיילים עם דגל המדינה על שרוולם.?
רבינו19.04.20
אין לו חסידים הוא לא רבי. הוא גם לא קיצוני. הוא ענייני. הוא ליטאי בהשקפותיו. הוא ממשיך את הקו של הגדולים מנוחי עדן. כל הגדולים נגד המדינה רק שמקבלים אותה דא-פקטו. דבריו תמיד דברי אמת ומאוזנים. הדבר היחיד שהוא שונה משאר הגדולים זה שסובר שאין להצביע לכנסת, וזאת רק לאחר שלקחו תפקידים בממשלה.
דברי אמת19.04.20
16
אין דבריו מדוייקים כלל בבני ברק מתו לצערנו 13 בני אדם, מתוך כאלפיים חולים, שזה בין 5 ל-6 אחוז מכלל החולים זה אמנם מעט נמוך מהממוצע של החולים בארץ, אבל לא מביא סיבה להגיד שבבני ברק כמעט אין חולים. ומה שאמר שמתו רק כמה זקנים, נעזוב רגע את הזלזול בזקנים ובעום מלא, ונזכיר לרב את העובדה שהממוצע של המתים
יעקב20.04.20
15
פלפולים התחכמויות סברות כרס שכל עקום ואטימות מוחלטת למציאות... אלה הרבנים שלנו...
שמערל19.04.20
ידידי בעיקרון לאנשים כמוך לא אמורים להתייחס אבל מה לעשות שאני מחויב למחות בך על ביזוי תלמידי חכמים
יוסי19.04.20
14
מנחם מנדל מויטבסק: כותב באגרת לחסידיו: "ולאפרושי מאיסורא באתי להזהירם.. שלא להתלוצץ מבני אדם עוזבי תורה... שהוא סיבת הירידה והשפלות, והעניין שאמרו חז"ל בין כך ובין כך קרויים בנים - והוא מפריש עצמו מן הכלל להיות הוא פרטי, ובכל השפעות כללות ישראל אין לו חלק עמהם... ולשמוע ינעם ותבוא עליו שפע ברכה מכנס
יש לעיין בדבריו21.04.20
13
כמה מתו "מתוך אלו שהם חולים"??? ובבני ברק זה הכי פחות.
לא יודע חשבון?19.04.20
12
למגיב 18 יעקב 13 מתים מתוך 2000 חולים זה 0.5 % ולא כפי שחישבת 5-6 שזה באמת הרבה מאוד! אז ברור שזה נס! ( כל יהודי הוא יקר, ח״ו לא מזלזל.)
שמעון21.04.20
11
מה הוא רוצה??
מה הוא אומר19.04.20
10
בסוף אתם משקשקים כמו כלבלבי יתד והמודיע. ואנחנו חשבנו שסוף סוף יש לנו כלי תקשורת שלא מפחד ולא מצנזר כל תגובה וידיעה, אבל בסוף אתם גם כן עם מנטליות שמפחדת לקחת צד, במיוחד נגד הקיצויינים!
שמעלקע 20.04.20
9
יהודי מלא בשינאה כפויי טובה ליד שמאכילה ושומרת עליו
דוד19.04.20
אתה ערב רב מלא קנאה כופר שנכווה באש של עקיצתן ונשיכתן של הצדיקים והתלמידי חכמים, אתה כפוי טובה להשם ששומר עליך ומאכיל אותך, ואתה הולך ומדבר נגד הצדיקים שלו
א20.04.20
8
הגר"מ שטרנבוך הוא רב שמקובל על הרבה מאוד קהלים בציבור החרדי (כולל ליטאים, חסידים, העדה החרדית, הרבה ספרדים,וכן הפלג הירושלמי) על אף שהוא עצמו ליטאי אשכנזי מב"ב תלמיד של החזו"א והבריסקרוב הוא עצמאי מאוד ולכן משמש כראש ב"ד כדיין ופוסק של העדה החרדית (לכן לובש שטריימל וכדו) אבל הוא רב ומנהיג של רבים מה
ליטאי20.04.20
7
מתוך 173 בארץ שמתו בארץ רק אחד ערבי לפי ההיגיון של הראב"ד הקב"ה אוהב יותר הערבים ?! ומה עם מאות יהודים יראי שמיים שמתי בניו יורק ?! הם פחות טובים מהבני ברקים ?!
בבני ברק מספר מתים נמוך , בטייבה ובכל ה19.04.20
6
כל הכבוד לרב לא מבין גדול אבל הרי כתוב רשע למה תכה רעך ואם אין אדם רואה בחבירו אלא מנגעי עצמו לרדת לרמה שכזו על אנשים שמסרו נפש על מדינת ישראל שיוכלו ככה לחיות נראה שזה ממש לא במקום אם יש מי שרוצה להיות שונה זו בעיה שלו והבעיה שלנו היא לקבל אותו כי. ישראל. שחטא. ישראל הוא גם בהגדה שקראנו על
יוסף20.04.20
ציונים מטומטמים צאו מפה צאו מהחרדים לכן לדתי הלאומי יא אומללים
כ20.04.20
5
מדבר שקר תרחק בירושלים מתו הכי הרבה רובם חרדים, ובני ברק היא השניה במספר המתים
גד19.04.20
4
כפוי טובה שכמותך. קורא לצה"ל "טמא". אתה טמא! צה"ל מגן על חייך ואתה כפוי טובה.
לחרדי מתגובה 1520.04.20
אתה וצהל ובן גוריון וכל מערכת העמלקי הזה הציוני טמאים צאו מהוורידים שלנו ולכו להשתלט על אוגנדה ועזבו את החרדים ואת הערבים
ע20.04.20
3
איש צדיק,..... קודש קודשים
מנשה19.04.20
2
אתה לא יודע חשבון?? כמה מתו "מתוך אלו שחלו"?? ובבני ברק זה הכי פחות.
לא יודע חשבון?19.04.20
1
האם כמה זקנים ( כלשונו) אינם עולם ומלאו ........???????? הלא לכל אחד מהם יש משפחות שלמות שיושבות בצער רב ובוכות .....
יודע19.04.20
הוא לא זלזל בזקנים רק אמר שנפטרו זקנים כדרך העולם ולא צעירים שלא כדרך העולם.
לא הבנת19.04.20
מכבד עד מאד את הגאון, שריד מדור דעה, אך גם לי זה חרה מאד. במחילה מכבוד תורתו, אך הטענה שבבני ברק לא מת אף אחד נראית כלא נוגעת לענין. כל אדם שנדבק, אפילו אם בסוף יתרפא, הרי מהווה סכנת הדבקה לסובבים אותו.
רפאל19.04.20
תעשה סיבוב בניו יורק בליקווד ובלונדון תראה את השמירה עלינו ותבין כמה צריך להודות ולהלל
בני19.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם