כיכר השבת

מתקפה חריפה

השופטת החרדית נגד משטרת ישראל: 'אין אכיפה שוויונית'

השופטת החרדית, חוי טוקר, יצאה למתקפה חריפה נגד המשטרה בשל התנהלותה בימים אלו מול המגזר החרדי באכיפת הנחיות משרד הבריאות • "לא שוכנעתי כי קיימת אכיפה שוויונית" (אקטואלי)

71
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ז בניסן | 21.04.20
השופטת טוקר (משמאל) ואלימות משטרה
השופטת טוקר (משמאל) ואלימות משטרה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90, חיים גולדברג - כיכר השבת)

השופטת החרדית חוי טוקר יצאה היום (שלישי) למתקפה חריפה נגד המשטרה בשל התנהלותה בימים אלו מול המגזר החרדי באכיפת הנחיות משרד הבריאות, כאשר בדיון עצמו הודתה המשטרה כי עד כה הוגש כתב אישום נגד שני אנשים בלבד שהפרו צו בריאות. הפרטים המלאים מתוך הדיון הסוער הגיעו לידי 'כיכר השבת'.

המדובר הוא בתושב בית שמש שנעצר לפני חג הפסח בגין הפרת צו בריאות במהלך תפילה במניין מעל 20 איש. לפי טענת המשטרה, התושב החרדי אף ירק לעבר שוטרת, ובשל כך ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בטענה כי הוא "מסוכן לציבור".

אלא שהשופטת החרדית לא התרשמה משורת טענותיה של המשטרה והחליטה לשחרר את העצור בנימוק שלא ניתן לקבוע שהוא מסוכן לציבור.

אלימות משטרתית במאה שערים (מצלמות אבטחה / באדיבות המצלם)

לפני שנביא כאן את דברי השופטת בהן יש ביקורת נוקבת על התנהלות המשטרה בימים אלו, חשוב לראות את תגובת נציגת המשטרה בדיון. על פי תגובתה אנו למדים כי למרות המעצרים הרבים, לצד אלפי קנסות שניתנו עד כה, רק שני כתבי אישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשו עד כה בשל הפרות סדר והפרות הוראת צו הבריאות.

במהלך הדיון טענה המשטרה כי הנאשם ירק לעבר שוטרת ובשל כך הוא "מסוכן לציבור" ויש להורות על המשך מעצרו.

פרקליטו של הנאשם עו"ד רועי פוליטי הגיב תוך שהוא תוקף את המשטרה שמתייחסת ליריקה של אדם חרדי כיריקה מסוכנת יותר: "אני מזהיר משטחיות ההליך שמביאה לקביעה שעם כל המעצר שלו, ניתן לתת מעצרים קצרים. אני לא רואה איך הוא יהיה מורשע. נניח שהיתה יריקה, אני לא מצליח להבין, למה היריקה הזו דורשת שאדם יהיה במעצר עד תום ההליכים".

לדבריו, "יש להסתכל על כתב האישום וכתוב יריקה, ולא יריקה שהיתה בה קורונה. המשיב לא חולה ולא סיכן אף אחד. צריך להיות חולה כדי לסכן. כל עוד לא נפגע, וירק, הסיכון הוא סטטיסטי, אף אחד לא מדבר על זה לא בשלום ולא במחוזי. תהיו אמיצים לומר שיריקה של חרדים מסוכנת יותר בימים אלו, מסתובבים מסביב לענין ובסופו של דבר אדם שירק, נעצר עד תום ההליכים".

השופטת חוי טוקר הבהירה תחילה כי תקיפת שוטרים היא אסורה ומסוכנת: "אין מחלוקת כי תקיפת שוטרים, בפרט לעת הזו, כמו גם הפרת צו בריאות העם, טומנת עמה מסוכנות דווקא בתקופת המגיפה, לא רק מפני הסיכון הבריאותי הברור לציבור, אלא גם מפני הסיכון הבריאותי כלפי השוטרים והחשיבות שבשמירה על הסדר הציבורי שעה שהשוטרים מסכנים את בריאותם במלאכה זו".

בשלב זה עברה השופטת לתקוף בחריפות את המשטרה על אכיפה בררנית נגד המגזר החרדי: "יחד עם זאת, לא שוכנעתי כי קיימת מדיניות אכיפה שוויונית בהגשת כתבי אישום המלווים בבקשה למעצר עד תום ההליכים כלפי כל מפרי הסדר והעוברים על ההוראות".

עוד הוסיפה השופטת ומתחה ביקורת באומרה כי "מדובר בעבירות שעיקרן בסנקציות מנהליות. זאת במנותק מהעבירות של תקיפת שוטר המיוחסות לנאשם, שאין בהן כשלעצמן כדי להקים מסוכנות, כזו שלא ניתן לבחון אמצעיים לאיין אותה מבלי להזדקק לסנקציה החריפה של מעצר עד תום ההליכים, אף לאור עברו הפלילי".

לדבריה, "לעיתים מניע אידאולוגי מגביר מסוכנות, אך גם במקרה שכזה ניתן לאיין את המסוכנות. זאת לבד מהשאלה המצריכה דיון מהי אידאולוגיה והאם רק אידאולוגיה דתית מגבירה מסוכנות, להבדיל מאידאולוגיות אחרות. שאלה זו ניתן להותיר לעת מצוא, ונראה כי היא חורגת מגבולות הדיון בבקשת המעצר".

בהחלטתה כתבה השופטת כי אין הצדקה בהמשך מעצרו של הנאשם שיצטרך להפקיד ערבות כספית.

דברי השופטת מצטרפים לביקורת הכללית הנשמעת בימים אלו מפי אישי ציבור רבים מהמגזר החרדי ומחוצה לו על אכיפה בררנית נגד המגזר החרדי בצל ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות בנגיף קורונה.

ממשטרת ישראל נמסר כי "מדובר בחשוד שנעצר על ידי שוטרים שפעלו לשמירה על תקנות צו בריאות העם ולמען בריאות הציבור בסוף חודש מרץ, זאת לאחר לאחר שתקף שוטרת כשהוא יורק לעברה, דבר העלול להוות סכנה לבריאות הציבור בתקופה זו ולבריאותה של השוטרת, ללא כל קשר לזהותו של החשוד או אמונותיו. מדובר במעשה מכוער ובזוי כשלעצמו, וזאת כאשר עומד נגדו עונש מאסר על תנאי בגין הרשעה קודמת של תקיפת שוטר והרשעות נוספות בעבירות דומות של הפרת הסדר הציבורי".

עוד מציינת המשטרה כי "בכלל הדיונים שנערכו בבתי המשפט השלום והמחוזי בירושלים בעניינו, מעצרו של החשוד הוארך והוא עודנו שוהה במעצר לאחר שהוגש נגדו כתב אישום ע"י הפרקליטות בגין העבירות החמורות ובקשה למעצרו עד תום ההליכים".

תוכן שאסור לפספס
71 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
כל כבודה בת מלך פנימה לא גלימה
כל כבודה בת מלך פנימה לא גלימה22.04.20
54
אקטואלי ליום השואה. וד"ל
יוני22.04.20
53
וחלוקת החובות והנטל במדינת ישראל היא גם שוויונית? תתחילי קודם מהחובות, אחר כך תדברי על זכויות. חצופה!!
וואלה?21.04.20
ממש זכות לא לקבל מכות משוטרים מה אתה קומניסט
לא לקבל מכות 22.04.20

הצגת כל התגובות

52
חוי הממת אחת כל הכבוד את אמיצה וצריכה להגיע לעליון
חני21.04.20
51
אפילו ערביה לא נראית כך גברת תתביישי לך
איכסע21.04.20
50
מה שלא תעשה ישנאו אותך.. גם תלך לצבא ותהיה שופט זה המציאות ..החילונים שנאוים אותנו לא צריך להתחשב בהם בכלום..
חנוך22.04.20
49
לא מכבים אש בנפט. נכון המגזר החרדי לא הדרוזי לא הערבי זקוק להגנה משפטית חזקה. אבל רבשע אשה כזו תגן על מחנה יראי השם? היא כולה קטרוג. גם דנה בערכאות שזה איסור חמור מאוד וגם חוסר צניעות. עם פאה פרוצה ומבט שכזה???? רבשע יש בתוכינו חולים ששוכחים מה פירוש חרדי. להזכירכם החזון איש אמר לאחותו קחי רעל זה אם
כל המתלהבים רשעים דינם באר שחת21.04.20
48
לפחות את מגלה אחריות כלפי הציבור שלך
חיים21.04.20
47
שוטרים יקרים "גם אם קראו לכם נאצים אל תתנהגו כך" (י.ו)
שולי21.04.20
מגיבה יקרה, גם אם אתם לא מסכימים עם המדינה, אל תקראו לעם שלכם נאצים.
ה21.04.20
46
צריך להוקיע את משטרת ישראל על התקיפה בליל שבת במא שערים תמונות כאלה ראינו אצל הנאצים ימש בןשה לשוטרי משטרת ישראל להראות לעולם איך הם מפילים יהודי חרדי על הכביש מה זה למדתם מהנאצים תתבישו לכם
נפתלי21.04.20
45
למה אתם משייכים אותה לציבור החרדי? היא לא חרדית והיא עובדת בניגוד להלכה (ערכאות...) לא מעוקצך ולא מדובשך
יעל22.04.20
44
אין לנו נציגים לפחות יש לנו שופטת.... גפני מקלב אשר פרוש אייכלר ליצמן בבקשה!!!!!!!! תלמדו!!!!
קובי22.04.20
43
סוף סוף יש סיכויל שחרר אותנו מסיקיריקים אוהל שרה בבית שמש וירושלים ודווקא עכשיו מצד חרדי עוצרים משטרה.
אל תקלקלי 21.04.20
42
צריך לקדם אותך דחוףףףףף
רבקה21.04.20
תגובה קלאסית
לח21.04.20
41
לא מדובשך ולא מעוקצך
ללי21.04.20
40
במקום להחמיר בעונשו של הרוצח שעלול לגרום למותם של אלפים בקורונה היא מקלה בענשו? איפה ההגיון כאן. אה היא חרדית, הבנתי. עולם הפוך
מהרסיךממך יצאו22.04.20
39
מי צריך שופטת חרדית בשביל שתעזרי לקיצוניים המטורפים של הסיקרקים?
משה22.04.20
38
טוב שיש צדקת בסדום או לפחות שכר שיחה נאה. הבעיה הקיומית שלנו כציבור שומרי תורה שהרשויות השלטוניות בכוונה תחילה אינן מפרידות בחוק ובהגדרה בין החרדים לבין הסיקריקים (במובן הרחב של המילה: מאוהל שרה ומחבקי חמינאי במאה רשעים עד סלונים זון בביתר ועמם כמובן העצניקים שלהכעיס). כיום הציבור החרדי נרדף מבית ומ
הליגה לזכויות הציבור החרדי22.04.20
37
תחזרי למטבח! את חרדית את? איזה פוסק התיר לך להיות שופטת? מה עם נשים דעתן קלה? מה עם "כל כבודה פנימה"? והמגיבים מתלהבים מעבריינית המרימה יד בה' ובתורתו? התחלקתם על השכל! בושה!
תחזרי למטבח!21.04.20
תגיד מה יש לך? אני כותב אליך בלשון זכר, כי אני משוכנע שאתה כזה... כמה דעות קדומות ולא רלוונטיות יכולות להתאחסן בתגובה כל כך מטופשת?! אני חייב להבין על מה אני צריך לעבוד שבגללו נתקלתי בתגובה כה איומה..!
אלוקותת22.04.20
36
עליה נאמה שיש לה בינה יתירה תודה לך שאת שומרת על המגזר
אישה אמיצה21.04.20
35
כי מתנהגים כלפי גופי האכיפה והחוק בבני ברק כמו בני אדם , ולא כמו החיות של מאה שערים !!
שטויות !!! למה בבני ברק לא היה מקרה אחד21.04.20
תגיד לי איפה אתה חי? הסיפור עם הבחורה שעברה ליד קוקה קולה שלא במעבר חציה. לא היתה אלימות משטרתית?! וישנם עוד רבות. תתחיל לעצב את ההודעות שלך בצורה אחרת, משום שכבר מכירים אותך, לפי השורה האחרונה.
שמעי21.04.20
34
תודה להשם שאת קיימת וחזקה . היה חייב שמשהו יקום ויגיד וכולם שותקים ולוחשים . ירבו נשים חזקות כמוך בישראל 👍
תותחית !!!!!!21.04.20
33
אלה השופטים שיש כאן.... אלה גם משחררים עבריינים לאחר שפוטרים אותם בעונשים קלים ומקלים.... אולי אם הם היו קצת יותר מחוברים למציאות, דברים היו נראים פה אחרת. אין לי ספק שאם השופטת הנכבדה הזו היתה חוטפת קרש בראש מאיזה גג במאה שערים, היא היתה מתלוננת על זה שהמשטרה לא מנעה את זה ואם מי שהיה משליך את זה ע
ויגו22.04.20
32
אשריך. אין מילים להוסיף
שלמה22.04.20
31
התנהגות אכזרית ואנטישמית, אז מה הפלא שבמאה שערים קוראים להם נאצים.
יוסף21.04.20
ועדיין הקריאה נאצים הנה לא צודקת. גם אם השוטרים הם אלימים, עדיין הם רחוקים שנות אור מהנאצים.
בני ברק22.04.20
לך לגור אצלם ואחר כך תגיב
בני ברקי22.04.20
30
כמה רוע שטני
אבי21.04.20
29
עצוב שככה השופטת מתנהגת.
ע21.04.20
28
מה שאנחנו רואים פה זה ממש כמו שהיה בשואה (לא סתם אומרים להם נצים) זה מה שהם!
יעקב21.04.20
27
הלך עליה. היא כבר לעולם לא תקודם במערכת.
ELI21.04.20
26
מי יודע אם לא לעת כזאת הגעת למלכות...
אני22.04.20
25
טענות נחמדות על היריקה.... אם נאמר כי על כל נעלם יביא במשפט וכתוב בכתבי המוסר דמדובר על אדם שהוציא ליחה ברחוב ולא כיסה אותה ואחר נגעל ממנה אז מה יעשה אדם על יריקה בצורה גלויה. על זה נאמר פני הדור כפני הכלב ה ירחם אנשים חסרי שכל ובינה אוי להם מיום התוכחה אוי להם מיום הדין.
. 22.04.20
24
בערוץ 12 יצא קיצפו של האנטישמי המובהק מר נוסבאום ביום השואה על שופטת שלא פסקה לפי ציפיותיו . הוא חזר והדגיש כי היא שייכת לחוג החרדי וביקורתה על אי שיויוניות מגזרית של המשטרה כדעה פסולה ופרטית שלה. זו לא מסירת אינפורמציה אלא הבעת ביקורת ודעה על שיפוטה. ביום השואה זה הזכיר תקופות אפלות.
משה21.04.20
23
אין עליך חוי יקרה סוף סוף יש מי שרואה את הדברים לאשורם. חיזקי ואימצי .
רות21.04.20
22
חוי טוקר האלופה, בקרוב בבית משפט העליון , תמשיכי להצליח ולקדש שם שמים
משה21.04.20
לא מעוקצך ולא מדובשך
יעל22.04.20
קידוש השם??.???הרי יש איסור דאורייתא להשתתף בערכאות ק"ו לשפוט בהם וגם אם היה מותר הרי לאישה אסור לדון נכון שהיא צדקה בפסיקה שלה וכל הכבוד אבל לפי הניסיון בגץ "הנאור והישר" יפסוק ההיפך
יהודי22.04.20
21
אוי אוי עם פריצות מגינים על החרדים בר מינן לאן היגענו
ראיתי שופטות חילוניות יותר צנועות21.04.20
?
אני21.04.20
שמור על העיניים שלך קודם אם כבר
ללא שם21.04.20
20
ולעצורים האחרים הוא לא מסוכן? וגם לסוהרים. הסכנה, ככל שקיימת, גדולה יותר במעצר מאשר בבידוד ביתי. אין הגיון.
ר.22.04.20
19
ראיתי תסרטון ונפלט לי המילה נאצי. מענין למה? למה אתם מכניסים סרטים ישנים מהשואה?
יוני22.04.20
18
אמנם היא מתנהגת אולי יותר בהגינות מעמיתיה האחרים, אבל גם היא חלק מכנופיית שלטון ה(צ)חוק הארורה, היינו שופטוני מדינת ישראל מחלאות הבגץ ולמטה עבור לרועץ המשפטי לממשלה וכלה בזבלים של הפרקליטות שבתוך הפרקליטות.
אבי 22.04.20
17
סוף סוף שופטת ראויה ואיטלקטואלית. ולא שמאלנית עיוורת. מה כאן בדיוק מסוכנות? ניסתם פעם ליפול בידיים של שוטר. אפילו על עבירת תנועה- הוא מסוגל לעצור אותך על העלבת עובד ציבור. והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו!!! שוטרים הזויים.
שרי22.04.20
16
תשאלו את המשטרה, עויעלה קצין משטרה ויסביר שפחדו שיעשו בהם לינץ', בושה וחרפה שאלו הם קציני משטרה המגינים על פושעי המשטרה, איפה השר לבטחון פנים שמבטיח לטפל בהם, אבל עד שהוא מספיק לבדוק משהו, כבר יש עוד פשע של המשטרה נגד אזרחים.
יוסף21.04.20
15
מה יש? קשה לכם לבלוע שאישה ועוד חרדית עבדה קשה והתמנתה להיום שופטת?? אולי אם הייתם מאפשרים לאישה לשפוט בבית הדין לא היתה הולכת לבית משפט...
רחל21.04.20
נכון חבל שהשולחן ערוך חושן משפט פרק ז הלכה ה כתב אשה פסולה לדון למעשה חבל שאלוקים לא התיעץ איתך לפני שנתן את התורה אבל מאחר שההלכה אוסרת את זה ולהיות שופטת בערכאות זה לפחות 3 איסורים מהתורה לפני העובדה שהיא אשה קשה לי לקרוא לאחת שעוברת עבירות בפרהסיא חרדית
מ ב21.04.20
לדון שם אינו בכלל הנאמר בשו''ע
ערכאות22.04.20
החזון איש וההר צבי חולקים עליך וגם מסברא למה לא זה אמור להיות יותר גרוע ממישהו שרק הולך כדי שידונו אותו היא ממש פוסקת נגד התורה
בחור23.04.20
צודק 100 אחוז סוף סןף מישהו מדבר נורמלי
יהודי22.04.20
14
אישה אמיצה. איפו מרב מיכאלי שתצדיע לה.
יפה21.04.20
13
פוסקת כהלכה...
שופטת עאלק22.04.20
12
מי יודע אם לעת כזאת היגעת למלכות.
דוד22.04.20
11
כי ביד אישה חרדית נתן ה' את המשטרה. תבורך מנשים טוקר, מנשים באוהל תבורך.
רבינו21.04.20
10
מה עם העיתונאי שירק על החרדי?
אני21.04.20
9
התרשמתי מאד מדבריה
ט21.04.20
8
גועל נפש השוטר הזה
חי22.04.20
7
בושה
שופטת הזויה21.04.20
6
אם היא חרדית איך היא חרדיה הרי בזה ששופטת נגד חוקי התורה היא עוברת על איסור גזל ומרימה יד בתורת משה גם עוברת בלפני עור על כל מי שבא להשפט שהרי כתוב אלה המשפטים אשר תשים לפניהם לפניהם ולא לפני עכו''ם וזה גם בישראל שדן דיני עכו''ם וכתב החזון איש שזה אפילו גרוע יותר שעוזבים השופטים את דיני התורה ודנים
א ה21.04.20
.
..21.04.20
5
בגלל טיפוסים כמוך יש קורונה
אוי לעיניים שכך רואות21.04.20
4
סרטון מזעזע. אלימות ושנאה. לא פלא ששונאים את השוטרים. כל הכבוד לשופטת על היושרה.
בית שמשניק21.04.20
3
כל הכבוד לה לא פשוט להיות בעמדה בכירה וככה לצאת בגלוי
בק21.04.20
2
הסיבה שמשרד הבריאות הסכים להקלות בענייני דת היא בגלל ההתנהגות הקלוקלת והמכוערת של מפקדי משטרת ישראל ופקודיהם הזוטרים חסרי התבונה
איש מבפנים21.04.20
1
אני מציע שעכשיו אחרי שמינוי שופטים בידי הימין לקדם את חוי טוקר לעליון
דיסלדורף21.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 09:41

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

"קול דמי אחיך"

החייל הי"ד הספיק להציל חיי אשה ימים לפני שנפל

אסף מגידו | מקודם

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24
ש

תעשו לעצמכם טובה ותכנסו

יותר זול ממחיר למשתכן - הכירו את ההזדמנות הנדל"נית

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24

להדוף ביקורת מבית

לקראת הכרעה | ש"ס מקימה 'ועדת רבנים' לנושא חוק הגיוס

ישי כהן | 15.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם