כיכר השבת

מתח בין הגיסים

האדמו"ר מסאטמר: 'איך הוא לא פחד להידבק מנתניהו'; ויז'ניץ: 'הרבי שלנו לא זקוק לאישורים'

ביקורו של האדמו"ר מויזניץ' בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, זוכה למתקפה נוקבת מפיו של גיסו, האדמו"ר מסאטמר, אך בויז'ניץ לא נותרו חייבים, והגיבו בעוקצנות (חרדים)

108
שימי שפר | כיכר השבת | כ' באייר | 14.05.20
הפגישה המדוברת
הפגישה המדוברת (באדיבות 'קול ברמה')

האדמו"ר מסאטמר יוצא בחריפות נגד גיסו, האדמו"ר מויז'ניץ, זאת לאחר היוודע דבר ביקורו אצל ראש הממשלה נתניהו; בויז'ניץ הגיבו, בשיחה ל'כיכר השבת': האדמו"ר שלנו אינו זקוק לאישור מאף אדם.

הרבי מסאטמר, ששמע על הביקור, אמר במהלך 'לחיים טיש' לרגל הילולת הרה"ק מטשרנוביל זצ"ל, כי חודשיים של בידוד וריחוק מהחסידים, ללא עריכות טישים, תפילות ברבים, קבלת קהל וסנדקאות - בשל הפחד מפני הנגיף - הסתיימו באחת "בהליכה לביתו של 'ראש הכופרים' שמפיץ את ה'כוחי ועוצם ידי', ושאין לו שום דרך ארץ ויראת כבוד להקב"ה".

"איך הוא לא פחד לשהות בבית יחד עמו? הוא הרי עלול להידבק חס ושלום?", תמה האדמו"ר הקנאי, והמשיך לתקוף את גיסו: "אני לא מבין אותו, חייבים לדעת להפריד בין שחור ללבן, אסור לערבב את זה".

בן מהר"א מסאטמר נגד עמדת דודו מויז'ניץ, בנוכחותו (ארכיון. צילום: י.ק.)

יצוין, כי גורם בכיר בחסידות סאטמר הוסיף, בשיחה ל'כיכר השבת', כי מרגע שהאדמו"ר שמע על הביקור של האדמו"ר מויז'ניץ בלשכת נתניהו, "הוא אינו מוצא מנוחה לנפשו. העניין מטריד אותו מאוד", הוא אומר.

בתגובה לדברים, אומרים גורמים בויז'ניץ ל'כיכר השבת': "האדמו"ר אינו מעוניין להגיב, אך יש לדעת שהוא אינו זקוק לאישור מאיש למעשיו, וכי הוא ימשיך לפעול ככל יכולתו עבור עם ישראל".

האדמו"רים, יחדיו. ארכיון (צילום: כיכר השבת)
תוכן שאסור לפספס
108 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
62
הרבי מוויזניץ לא התערב כשסטמר בארה"ב לקחו כל מיני תקציבים שכדי לקבל אותם היו צריכים לחתום שהם לא מזכירים שם שמים במוסדות שלהם (כי בארה"ב יש הפרדת הדת מהמדינה), והם חטפו על זה מהקנאים בארה"ב, ואין לרבי מסטמר להתערב על דברים שהרבי מויזניץ עושה בארץ, היו לו אבות מספיק גדולים והוא הולך בדרכם, וספק גדול
חיים15.05.20
61
תשמע על הבעלזער כבר התייאשו בסאטמער (של הארונים), כשם שמצווה לומר דבר הנשמע כך מצווה לומר דבר שאינו נשמע, ובסאטמער (אהרונים) לא רצו למחות כשנתניהו הגיע לבעלזא בגלל שאז הבעלזער יחשוב שזה רק דעת סאטמער ויעשה דווקא הפוך, כל דבר וגדר וסייג יהודי או הלכה שסאטמער יטענו על בעלזא אז בעלזא יעשו דווקא ויחש
ד15.05.20
60
למגיבים ה"בלתי מתלהמים" 1. הרבי מויזניץ אסיר תודה לגיסו שמחה נגד פגישה עם ... 2. אם תשאלו אותו בשקט יגיד כמה חשוב למחות . שלא יחשבו שזה לכתחילה וכו וכו. אז הוא לא נעלב 3. אכן יהודי כזה רציני (ויש מי שיגדיר זאת תמים)בדק קודם התקדימים של החזו"א ואביו וסבו ומהר"י זצ"ל מסטמאר שנפגש לצורך (ללא
יש היגיון17.05.20

הצגת כל התגובות

59
הרבי מסאטמר יכול ללמוד הרבה מביבי על אהבת ישראל
דוד15.05.20
הכל כסף וכבוד....
ט.15.05.20
ילדונים ריקים כמוך שאוהבים ציונות לא יודעים בכלל מהי אהבת ישראל, נתניהו כלל לא אוהב סתם ככה יהודים בגלל שהם יהודים, כל מי שהוא ציוני אותו הוא אוהב, וגם זה רק מי שהוא ציוני ומתאים עם השיטה שלו, דהיינו לא אחד שרוצה ציונות ומדינת הלכה כמו סמוטריץ או כהנא, אותם הוא לא אוהב, ואפילו חילוני ציוני הוא יאהב
615.05.20
58
לכל אלו שלא מבינים למה סאטמער (אהרוני) לא דיבר כשנתניהו הגיע לבעלזא ובויזניץ כן, התשובה האמיתית היא בגלל שסאטמער אהרוני מפחדים מהבעלזער, הבטחון עצמי של הבעלזער ידוע בכל העולם, ואחרי שהוא עשה שלום אתו תשעב אז רבי אהרון נמצא בין הפטיש לסדן ומפחד לדבר נגד גיסו כי הרי עשה שלום, והסיבה האחרת שסאטמער טוע
הסטוריון15.05.20
57
איך הישועות משה לקח חתן את בנו של הברך משה מסאטמר איך זה נדבק ואיך סאטמר הסכימו להשתדך עם הישועות משה. וזה עוד היה בתקופת האמרי חיים שהיה ממש אבל ממש אנטי קנאים בדמו לא מובן
לא מבין14.05.20
זה היה בתקופה שעוד צבטו לו ברגליים. וצעקו לו ציוני בטיש של הדוד.
צביקה15.05.20
הישועות משה מצדו עשה עיסקה לא רעה לקח את אחד מגדולי האדמורי"ם העתידיים כחתן לבתו סאשה למה הסאטמרים השתדכו עם הישועות משה כי אף אחד לא היה מוכן להשתדך איתם.
תשובה לשאלותך15.05.20
56
שישו ושימחו, נתנו לכם "בשר".. עכשיו שכל אחד יקשקש... כמה גדולים חכמים שאמרו...
אבא 14.05.20
55
אם אתה לא שמח במדינת ישראל תעוף מיד לאמריקה.הבנת ביבי מדבר .תעוף מהר.
ביבי15.05.20
54
לכל מי שלא מבין את ההבדל בין גויים לציונים, לציוני מזרע יהודי יש את החיוב למחות נגד מעשיו על אף שלא ישמע לך, כי לא מדובר בציוני פרטי וחילוני פרטי, מדובר בראש הממשלה שמייצג את הארגון היהודי הכי גדול ששם פס על אלוקינו ותורתינו, חוקי המדינה ובג"ץ זה נגד אלוקינו, ולעומת זאת גוי לא חייב בתורה, ואפילו אם
חרדי מודרני15.05.20
החפץ חיים עזב את כנס אגודת ישראל וסירב אפילו לומר להם ''שלום עליכם''
המיואש15.05.20
שוטה שבעולם התורה מלא בציטוטים נגד הגוים כפול מאה. לא תחנם וחיתון זה רק בגויים! השו"ע מלא בעשרות סימנים איך להתרחק מגויים ולא מובא שם נושא החילונים רק בסעיף קטן אחד. ואני לא מדבר מספרי חסידות ויראה שמלאי מטומאת העמים וקדושת ישראל. הקנאים תמיד יביאו איזה רבינו יונה שמדבר על רשעים אבל הוא מדבר על הרשע
יצחק לוי15.05.20
בעלזער חולה נפש מה הקשר של לא תתחתן בם ולא תחנם וללכת למושל ולקיסר הגוי לטובת היהודים? רבי יוחנן בן זכאי נפגש עם קיסר רומי, וכל הצדיקים לדורותיהם בגלות נפגשו עם המלכים והשרים הגויים, הרמבם היה יועץ של מלך וגם הרופא שלו, תקרא קצת הסטוריה בור ועם הארץ כמוך, להתרחק מהגויים זה באכילה ושתייה ולא להתחתן
חרדי מודרני15.05.20
בשני התגובות שלך ירדת לפסים הזויים , אז אני לא יירד לרמה שלך רק יכתוב דברים כהוויתם. 1-הרמב"ם פוסק שזה כן אחריותינו בארץ ישראל אם יש לנו שליטה שישמרו את שבעה מצוות בני נח, והסיבה שאין את הדין כיום זה מפני שאין יד ישראל תקיפה. 2- אף אחד לא מצדיק להתחנף לרשעים ולהתחבר איתם וזה כמובן אסור, רק אמרתי ש"מ
יצחק לוי15.05.20
53
זכותו של האדמו"ר מסאטמר לתקוף את מי שהוא רוצה כי יש לו יותר כסף מכולם.
זכותו לתקוף15.05.20
52
אני רק שאלה: מי זה הרבי מסאטמר?
יעקב15.05.20
זה החסידות הכי גדולה בעולם שמפוצלת לשני אדמורים ועוד קהילה בשם בני יואל שלא שייכים לשני האדמורים וגם להם יש הרבה אנשים
דוד15.05.20
קצת טעות לא חסידות רק קהילה רבי יואל אמר " בטלה תורת החסידות"
יצחק לוי15.05.20
51
מאז ומעולם, צדיקים היו מתבזים בשביל אידישקייט
רובי14.05.20
אידישקייט איזו אידישקייט יש בפגישה של מחלל שבת בבית מגוריו
אידישקייט קנאית14.05.20
50
איך אפשר לתקוף, הרי אף אחד לא יודע מה דיברו שם,
נפתלי14.05.20
תגובה לענין, הרי אין לאף אחד מושג על מה דיברו, וספק שידעו בכלל, אז מה השטיות של המפטפטים למיניהם.
איזיק14.05.20
יודעים ויודעים מ.ל.
יצחק לוי14.05.20
49
אנחנו לא סאטמער . זו לא דרכנו . אנחנו אוהבים יהודים גם שוגגין ואת כל מה שטוב במדינה אנחנו מחייבים ואת מה שרע שוללים . 72 שנות עצמאות אולי כדאי לחשוב שהקב"ה כנראה פחות נגד המדינה הציונית מאשר הרב יואל, הדוד של אבא של האדמו"ר, חשב וכתב. חוץ מזה התחתנת עם משפחה אגודאית ואגודה זה גרוע מציונים אז מה אתה
רומני הונגרי 14.05.20
48
גורם במשרד ראש הממשלה: ראש הממשלה נפגע מהעובדה שהרבי הגיע לפגישה בפיג'מה, ולא טרח להחליף בגדיו לפני הביקור.
בני ברקי15.05.20
47
מהר"א מסאטמאר הגיב על גיסו הצדיק מוויזניץ שליט"א. רק בגלל להציל אותו מדרשה של אחיו הרב זלמן לייב.. שהוא היה יוצא נגד הביקור בחרב וחנית וקולות וברקים... ומאהבת הגיס מוויזניץ הוא הקדים אותו אמר משהו בשקט ובהצנע... ועכשיו אחיו ר' זלמן לייב אין לו כבר אפשרות לדבר על זה... והמבין יבין.. חסידי וויזניץ תגי
נבון וחכם15.05.20
46
האדמור מביזניץ איש קדוש וצדיק שלא חושב מה יגידו עלו אלה עושה את רצון הקדוש ברוך הוא בלי אנטרסים וכבוד
לא ויזניצער15.05.20
45
מי הוא בכלל ליד דוד שלו והכוחי ועוצם ידי זה השיירה של שתי האדמורים שמבקשים מהמשטרה הציונית לסדר להם בהגיעם לארץ
מוטי ברקו15.05.20
44
לא שופט אני את הרבנים הצדיקים אבל נראה לי שללכת אל מעונו של ראש הממשלה זה לא בא מענווה גדולה או מחוסר השכלה זו פשוט השפלה וטיפשות שמי שמחשיב את עצמו לצדיק וקדוש שילך על בית ראש הממשלה שקדושה וטהרה בטח אין בבית הזה השכינה גם בטוח לא שורה שם אז מה יש כן לכנות או להרוויח מצעד כזה אם לא כסף או כבוד מדומ
בלי חכמה ודעת14.05.20
זכותו לחשוב מה שאתה רוצה, וזכותו של האדמו"ר מוויזשניץ ועוד אלפי אנשים שהולכים לאורו לחשוב אחרת
חיים15.05.20
לכתוב כזאת תגובה זו פשוט השפלה וטיפשות בלי טיפה חכמה ודעת
יהודי חרדי14.05.20
גם החזו"א לא מוצא חן בעיני כבודך, על שהסכים להיפגש עם רה"מ ב"ג שר"י, כנראה שזכית להחכים יותר מהחזו"א, מקנא בך ובשכמותך
כ14.05.20
1 .החזון איש לא נפגש בקלות עם בן גוריון 2 . בן גוריון השפיל את עצמו ובא לבית של החזון איש ולא להיפך 3. החזוןאיש לא הסתכל בפניו
עודד15.05.20
סימן היכר של תגובת עצניק מצוי. 1. פילפולי סרק והבל של מוח ליטאי עקום. שכל המקורות שלו זה סברות הבטן שלו. גם אם מביא מובאות מחז"ל זה בלי שום קשר. 2. כינויי גנאי כמו, טיפש, עם הארץ, חסר שכל, מושחת וכדומה. 3. מראש פוסל את דעתו של שכנגדו. כאילו כל החכמה והשכל התורה והיראה נמצאים רק אצלו.. דברי חכמים בנח
בני ברקי15.05.20
חבר אני ממש לא עצניק אני כלל לא ליטאי, וגם לא חסיד , אני כתבתי רק תעובדות לא שזה משנה לי!
עודד15.05.20
43
את הטירוף של הקנאות המדומה של שיטת סאטמר שהשרישו כאן לפני עשרות שנים ואת פרי הביאושים שלהם אנו רואים וסובלים היום מהתנהגותם הפראית והרשלנית והבלתי אחראית והמופקרת בנושא הנגיף גם כאשר כבר ברור היום שהנגיף הפיל חללים רבים ובעיקר בארה"ב וגם רבים מחסידי סאטמר והם עדיין מוצאים בזה מצוה להשתלח בציונים עד
מנחם 14.05.20
איזה ארוך ומרדים זה! כבר בשורה ה-342 נרדמי!
תולעת ספרים14.05.20
42
מאז ומעולם הלכו גדולי ישראל להשתדל אצל אנשי השלטון. ר' יוחנן בן זכאי למשל רבי אצל אנטונינוס ועוד
שירה14.05.20
טמבל כל אלו שציינת הם הלכו לגויים, ולא ליהודי שחייב בתריג מצוות ומייצג את כל היהודים שכופרים באלוקים ובתורה ודורכים על חוקי התורה, אתה לא מבין את ההבדל?
אא15.05.20
כשאין ברירה הלכו לא סתם הלכו. כאן זה היה סתם ליצמן היה עושה את אותו דבר בפגישה שתיים. מה הוא רץ אליו.
יעקב15.05.20
41
ויז'ניץ זה אולי 2 בניינים בחצר סאטמר חסידי ויז'ניץ שבו בשקט בצניעות ובכבוד מול ממלכת סאטמר החצר הגדולה בעולם
ישראל18.05.20
סאטמר זה חצי בניין ליד החילונים מה הקשר גודל תסתכל על איכות
יעקב19.05.20
40
אילו רק ידעתם את הסיבה האמיתית לביקור של האדמור מויזניץ אצל נתניהו, ומה שהם דברו שם, היו פה כל התגובות נגד וויזניץ, רמז מ.ל. אוסטרליה
ד15.05.20
39
עם כל הכבוד. שילמדו מהאדמו"ר מויזניץ מה זה שלום מה זה בן אדם לחברו מה זה להתייחס לכל אדם ברגישות הכי גדולה זה מה שהדור צריך, צעירי הצאן בדורינו יועיל להם בן אדם לחברו שאינה שנויה במחלוקת יותר מקנאות השנויה במחלוקת, מה עדיף בן אדם לחברו או קנאות? שהשלום שלו יעשה שלום עלינו. שים שלום טובה וברכה, השלום
תימני15.05.20
38
זה שסאטמר תוקפים חדשים לבקרים זה לא נדיר. ככה נהוג אצלם מדורי דורות. בזה הדרך הם קונים את המעמד שלהם אבל זה שאתם מביאים את זה אלינו על זה אני מתפלא. האם חסר לנו מחלוקת פה בארץ שאתם מביאים תוספת מחו"ל? בבקשה אנא הימנעו מכך!
מתפלא על האתר15.05.20
37
אני לא רואה שום חסרון להפגש עם ביבי אם אפשר להביא תועלת ליהדות החרדית, ביבי אף פעם לא דיבר נגד הדת או חרדים, אדרבא, תמיד הקיף עצמו עם דתיים, למרות שהם הסיבו לא סבל, כמו מנדלבליט ועוד
צבי15.05.20
בשביל מה יש נציגים, כדי שהאדמו"ר ילך? מה אתה חושב שלאדמורי"ם האחרים לא אכפת הם שולחים את נציגיהם ובסוף הכל מסתדר. זה שאדמו"ר מויזניץ הלך לא שינה כלום מזה שליצמן היה מקיים עוד פגישה שתיים.
יצחק15.05.20
אתה לא רואה חיסרון כי נשתכחה תורת היהודים! בתורה שלנו כתוב לסקול מחלל שבת בפרהסיה, וכיום לא סוקלים אבל כל ילד מבין שאם זה היחס של התורה למחללי שבת בפרהסיה אז אסור לך לשבח איש כזה או לכבד אותו, וכל שכן כשמדובר במדינה שהיא נגד כל התורה כולה, בהלכה שלנו לא כתוב שנתניהו פטור מהתורה, בהלכה שלנו לא כתוב
ע15.05.20
עיין באגרות חזון איש שמפרק את הקישקוש שלך בשורות בודדות.
יצחק לוי15.05.20
36
ימותו הקנאים.
שמעי14.05.20
35
הנה החדשות..משיח הגיע והוא סטמרי.הוא עכשיו בכנסת.גירש את כל החכים.כל הערבים ברחו מישראל.לא נשאר אף אחד.מחר מתחילים לבנות את הבית השלישי. הבעיה שיש 5 מיליון יהודים שיורדים לחול.
אבאתו24.05.20
34
נו באמת למי איכפת מה אומר הסטמארר,
ביי ביי15.05.20
33
עצניקים שימו לב. תלמדו מסטמר איך תוקפים. לא ברמז לא מתחבאים. רק עומדים בגאון מול הקהל ותוקפים בקול רם ובשפה בוטה אדמורי"ם וגדולי תורה אז תעשו כנס ותתקפו בגלוי את רבי חיים קנייבסקי בשם המפורש ותכנו אותו בכינויי גנאי ברבים ותכריזו קבל עם ועדה שרק אתם הנאמנים להשם ולתורתו רבי שמואל אמת ותורתו אמת. זה י
קנאות זה מקצוע15.05.20
32
אני לא מבין אותכם החסידות היחידה בעולם שלא נתנה לאח כלום זה בויזניץ והאדמור מסאטמאר צודק ותמיד הולך נורמלי תבדקו כל הזמן טוב טוב ורק תיסתכלו האדמור מבלז היחיד שהוא ניכנע אליו זה היה לאדמור מסאטמאר שאמר לו שאם רוצה להיפגש שילך לבקש סליחה מהאדמור מסאטמאר ר יואליש ונכנע והאדמור מבלז לא טיפש ואם ויזניץ
ללא שם17.05.20
31
מה...
אזור ירושלים וה15.05.20
30
ככה זה היה המציאות האדמור מסאטמאר דיבר נגד חותנו כשהראש הממשלה דאז ביקר בביתו וגם נגד הבעלזער האמת נר לרגלו ומקיים לא תגורו מפני איש! א
פנחס קנאי15.05.20
אתה בטוח שלא תגורו מפני איש הולך גם על חותנו שיש לו דין של אב? מה עם כבד את אביך ואת אמך? ועוד שאלה קטנה, אם צריך למחות אפשר בשקט בתוך החדר ולא בפני קהל ועדה שיש בזה עוד כמה בעיות.
אבי15.05.20
חחחחחה ..ממש לא תגורו מפני איש. מה לא תגורו מי לא תגורו ממי בדיוק יש לו מה לפחד מה יש לו להפסיד רוצה למצוא חן בעיני חסידיו אז הוא מתקיף. אם היית אומר את המילים האלה על רבי יואל טייטלבוים שהתקיף את רבי אהרן מבעלז, ניחא
איזה גיבור15.05.20
29
כסף כבוד ופרסום
דוד14.05.20
28
שיגמור לטפל בבעיות שלו עם אחיו וכו' וכו'. ואח"כ יבא להטיף מוסר.
יוסי14.05.20
27
איך בכינוס של סאטמאר אין בידוד הפרדה. ומסכות ? זה מותר
אמת19.05.20
26
הכל טוב ויפה אבל כשהאדמו"ר מסאטמער לא ידע מה לעשות בפרשיות סאטמער בבני ברק שלח את בנו ורח"צ לשבת סגור אצל אדמו"ר מוויזניץ כששה בלנדודנו
סאטמערער15.05.20
25
מי שמכיר את האדמו"ר רבי אהרון מסאטמר יודע שלא מחזיק את עצמו רק כאדמו"ר אלא כמנהיג עולמי שיש לו עיירה שלימה תחת נשיאותו, בגלל זה יש לו חולשה גדולה כשזה מגיע למנהיגי עולם, ועכשיו פשוט מתפוצץ!!! יש לו 'שגעון גדלות' והי' מת להפגש עם טראמפ ופוטין וגם לרבות עם הכופר ביבי (גם בלי כיפה)
יוסי15.05.20
24
פה בניו יארק אותו אדמור פוגש בפרהסיה עם יהודי (chuck schumer)מחלל שבת, כופר, אוכל נבילות, שונא ישראל, מושחת.... בלי שום בעיה
אלי כהן מנסי נ.י.14.05.20
23
טוב אז ככה לי אין שום דבר לא עם סאטמאר ולא עם ויזניץ אבל בתור אזרח ישראלי שמכיר קצת את האדמורים אני יכול להעיד שמי שמכיר את הצדיק מויזניץ יודע שהוא חושב יותר על הכבוד של השני ואפילו שיהיה הומלס מהרחוב מאשר על הכבוד שלו וכאן שמדובר בעניני דת לא נראה לי שהוא חשב על משהו אחר ויותר מזה יכול להיות שאפי'
דדדד14.05.20
22
חשבתי שבהזדמנות זו יגיד יש"כ לגיסו על כל התפילות שנערכו בכל בתי הכנסת של מרן האדמו"ר לרפואת הרבנית מסטמאר
חיים14.05.20
הויכוח הוא אידיאולוגי ולא אישי
שלומהלה14.05.20
21
אתם לא מכירים את האדמו"ר מויזניץ.... זה כ"כ לא מזיז לו תגובות האנשים. שהוא יהיה מוכן אפילו לשלם לאדמור מסטמאר כרטיס טיסה שיבוא אליו לביהמ"ד בר"ה לפני תקיעת שופר ושימחו בו וזה עדיין לא מזיז לו כשצריך לפעול למען יהודי אחד ואפי' שאינו מחסידיו וכ"כ כשזה מדובר בציבור שלם (ראה ערך כשנפגש עם ריבלין - נשיא
א ויזניצער חסיד18.05.20
20
הסימן מי הצדיק מי ששותק והסימן מי השוטה מי שתמיד צריך
גולדבערג 15.05.20
19
חבל מאוד שהם שכחו את הדרך האמיתית של הבעל שם טוב והקדושת לוי ,האדמור מברדישיוף, שצריך לאהוב ולכבד כל יהודי , ב כל יהודי הוא מצלם אלוקים,, ג, איך אפשר להרחיק את האחים שלנו , ד, ומה עם לעשות קידוש השם,, ולקרב כל יהודי באשר הוא למוטב ,ורק ככה נקבל את הגאולה,,אחרת האסונות יכולים לחלוף חלילה מחדש,בקיצור
י ד 15.05.20
בימי הבעש"ט לא היה כלל באזור שלו במזיבוז ציונים כופרים שמחללים שבת בפרהסיה, כל החיזוק והעידוד של גדולי החסידות היה לפשוטי העם, שלא ידעו ללמוד וקראו תהילים וחלקם היו חלשים באידישקייט מטורח העבודה והחיים, ומחוסר מלמד שילמד אותם בצעירותם, והליטאים עשו ליצנות מיהודים כאלה ולעגו עליהם וכינו אותם עמירצים
יטי15.05.20
זה הטעות הנאיבית של הקנאים של היום. זה בערך כמו שיוציאו פאשקווילים על הצדוקים ובייתוסים. הקנאים הטיפשים האלו ( זה נראה אותו אדם בתגובות פה פעם א פעם ד פעם ע פעם חרדי מודרני , אני מניח שקוראים לו אנשין/חשין/פראנק) לא קולטים איפה הבעיות של הדור. כל הזמן מקשקשים על משכילים וציונים , ולא קולטים שזה לא ר
יצחק לוי15.05.20
כתבת תגובה שלימה בלי יכולת להפריך מילה מדברי, אני לא קנאי ולא ברסלבער ולא ירושלמי, אני דווקא חסיד של האדמור שלך ומכיר טוב את הקהילה שלך... ואתה זה שמגיב ושורץ פה ברוב התגובות בשם יצחק לוי, זה שהבאתי דוגמה מרבי נתן מברסלב זה לא בגלל שאני ברסלב, הייתי יכול להביא דוגמה מקוצק או רימינוב אבל לא מצאתי ספ
יטי15.05.20
18
הרבי מויזניץ בעצמו סובר שחסיד סאטמאר לא ילך לבחירות.. כנראה שהוא מאוד שמח שגיסו עמד בשביל החסידות שלו... ובנוגע לתגובה 18, לאותו סיבה בדיוק, כמה סאטמארע'ס עשו קבוצה חדשה בשם 'בני יואל'
חסיד של כולם14.05.20
17
אוי סאטמר...
איינער14.05.20
16
כל עוד זה יגמר במילים ולא במריבות הכל בסדר כך הוא שיפוטה של תורה זה אומר כך וזה אומר כך
עעע14.05.20
15
אני לא מבין גם הישועות משה פגש את נתניהו וגם בכלל עוד הרבה מאוד חסידיות זה דבר חדש?
עעע14.05.20
ככה זה קיצוניים אין טיפת היגיון. כמובן שאני לא מזלזל באדמו"ר אבל כל אחד שיפקח את העיניים יראה שזה סתם שטויות.
שומר נפשו14.05.20
הרבי מסטמאר מדבר כך רק כיון שיודע שגיסו הוא עניו ושפל ברך ולא יגיב על הדבר, ולא תצא מכך מריבה. ועובדא שכשביקר ביבי בבית הרבי מבעלזא, לא פצה את פיו, ולא צייץ.
זו הסיבה למתקפה14.05.20
צודק לחלוטין, ומעניין האם הרבי מסאטמר היה תוקף גם את השווער שלו על אותו הדבר כמדומני שלא...
יהודי14.05.20
14
הקיצונים משני הצדדים אלו האשכנזים צריך פשוט להיפטר ממכם
אשכנזים בעייתים15.05.20
13
כשיש בעיה בודקים בשורש ,אתם תלמידי תורה אתם השורש של הקיום חבל שאתם לא מסתדרים בניכם ומתגמשים בניכם לשם שמים. אתם משמיצים ורבים בפומבי וזה נראה לא טוב ומרחיק את הרחוקים במקום לקרב. אישית אני אוהב אהבת אמת את כולכם ולא משנה מאיזה זרם או עדה או דעה ,מכבד את כולם כאחד ומוכיר תודה שאתם משמרים את תורת מ
‏ניטראלי15.05.20
12
האדמו"ר מסאטמאר דיבר דרשה גם נגד חותנו וגם נגד האדמור מבעלזא זה מציאות
פנחס קנאי15.05.20
11
בכיינים מלידה נתניהו יש לו כבוד לדת ולדתיים וסאטמר אין לו כבוד לאף אחד חוץ מזה שאוהבים רק את עצמם ומי ששייך לחצר שלהם כמו עוף חסידה שעושה חסד עם חברותיה ולכן נחשבת לעוף טמאה
RAFI14.05.20
10
נראה לי, שהרבי צריך ללמוד מנתניהו איך מתנהגים בתוך המשפחה, בין אחים וגיסים. וככה יהיה שלום גם בין האחים מסאטמר וגם עם הגיסים. תודה שפרסמתם.
חרדי14.05.20
9
בואו נכיר בדרכו של כל יהודי ובפרט מורה דרך, צריך לכבד כי הרי ברור שכל אחד מהם חושב כמה להרבות יותר כבוד שמיים זה בדרך של תפילה זה בדרך דורון וזה בדרך מלחמה. ואל נחשוב שמי מהם רוצה לכבד את עצמו. בואו נרגיל עצמנו להכיר בשני ולכבד את דעותיו בפרט אם זו דעת תלמיד חכמים. שנים עשר אלף זוגים תלמידים וכו' מפ
ליטאי אמיתי15.05.20
8
״הציוני ״הראשון זה אדמור הזקן שהביא כסף לארץ הקודש לרב מענדל מויטבסק וישב בכלא הרוסי לפני 260 שנה יום העצמאות של עם ישראל זה חג הפסח , יש לנו תורה אחת שקיבלנו ממשה רבינו , לא מהרצל ולא בן גוריון , אין תורה שנקראת ציונות , צריך להגיד את האמת לחילונים , אנחנו אוהבים את הארץ הקב״ה נתן את הארץ לאברהם א
ללא שם15.05.20
אמן
‏ניטראלי15.05.20
יש ארץ ישראל ויש את המדינה אי אפשר לומר שהם יחד
עעע15.05.20
7
ראו תגובה 2
214.05.20
6
חשבתי שמסאטמר נהיה שתי שיטות אחד קנאי ואחד חצי אכשיו אני מגלה שנהיה שלוש 1:זלמן לייב-קנאי 2: ר' אהרן- חצי קנאי 3: הבן של ר' אהרן- מאוד קנאי
יהודי חרדי14.05.20
5
הרבי מסטמאר מדבר כך רק כיון שיודע שגיסו הוא עניו ושפל ברך ולא יגיב על הדבר, ולא תצא מכך מריבה. ועובדא שכשביקר ביבי בבית הרבי מבעלזא, לא פצה את פיו, ולא צייץ.
אמת לאמיתה14.05.20
תשמע על הבעלזער כבר התייאשו בסאטמער (של הארונים), כשם שמצווה לומר דבר הנשמע כך מצווה לומר דבר שאינו נשמע, ובסאטמער (אהרונים) לא רצו למחות כשנתניהו הגיע לבעלזא בגלל שאז הבעלזער יחשוב שזה רק דעת סאטמער ויעשה דווקא הפוך, כל דבר וגדר וסייג יהודי או הלכה שסאטמער יטענו על בעלזא אז בעלזא יעשו דווקא ויח
ט15.05.20
אתה חולם שאם הוא היה מגיב לבעלזא, הבלזר היה מסתכל לכך... הבלזר לא היה אפילו ממצמץ לרדת לרמה שלו זה שהוא עכשיו דיבר נגד ויזניץ , זה בגלל שהוא הלך באמת לדבר שאינו קשור ליהדות (מ.ל.) וד"ל
יצחק לוי14.05.20
הוויזניצר רבה הוא ערלעכר אייד ויש למי לדבר כי הוא באמת מבקש אמת אצל האדמור מבעלז אתה צודק!!!
רמה של מי15.05.20
4
אולי הטייטלבומים לא שמעו מזה אז בבקשה להעביר להם בארץ ישראל ישנם רבבות בני תורה וחסידות שלומדים תורה במסירות נפש. ישיבות שמגדלים עדרים עדרים לתורה וליראה. מוציאים מתוכם ראשי ישיבות רבנים דיינים מנהיגים בין חסידים, וגם ויז'ניץ ובין מתנגדים ובין ספרדים. כולם הולכים בדרך תורת משה אמת ותורתו אמת היחידים
נא להעביר14.05.20
אתה כזה עם הארץ שאתה לא מבין בכלל על מה המחלוקת, הפעם זה לא קשור לבחירות דווקא, ואם לא הבנת על מה הרעש אז שתוק
א15.05.20
שמח שהצלחתי להכעיס אותך. אבל מתגובתך ניכר שאינך מבין את שפת האידיש ולכן לא שמעת את דרשתו של בן האדמו"ר אז תבקש ממישהו שיסביר לך מה הוא אמר ואז תבין את תגובתי. לא הגבתי ל"ככר השבת הגבתי לדרשתו של בן האדמו"ר. מי שלא הבין זה אתה
נא להעביר15.05.20
אם היית משקיע קצת מחשבה היית מבין שהתגובה שלו היא נגד הטייטלבומים הכוונה נגד דברי בנו של הסאטמערער רבי שאמר בדרשתו המובאת באתר "שנשארו בדורינו ברוך השם קומץ יראים ושלמים שהולכים בדרכי הויואל משה אמת ותורתו אמת עד כאן לשונו ודווקא אני מסכים לגמרי עם התגובה. לגבי עצם הפגישה לדעתי זה ממש טיפשי להגיב על
הסבר פשוט15.05.20
3
האדמור מויזניץ הוא אחד מצדיקי הדור אגב אני לא ויזנצער
יהודי חרדי 14.05.20
אגב האדמור ר' ישראל הוא ל''ו צדיק עושה מה שבא לו ולא שואל או מתייחס לעולם אפילו נגד אביו הוא יצא בקנאות
אני לא ויז'ניצר14.05.20
2
שאין שכל אז אין דאגות! כל הקנאים האלה שלא יהיו במדינה ונראה איך יסתדרו!! האדמור מויז'ניץ פעל בחכמה!
ינון14.05.20
1
שסאטמר יתמקדו ביתומי הקורונה שהם כתוצאה מהדרך שלהם לא לעלות לארץ הקודש ואלה התוצאות המחרידות
דוד14.05.20
בארץ הקודש יש 265 מתים מקורונה ובהונג קונג יש רק ארבעה. מסקנה: כתוצאה מהרעיון המחריד של היהודים לעלות לארץ ישראל כל כך הרבה מתו. אם היו מהגרים להונג קונג היה הרבה יותר טוב.
משה15.05.20
מה הקשר מה אתה עורך דין של הקב"ה שאתה יודע למה הם נפטרו תעשה חשבון נפש בעצמך.
עעע14.05.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

חופשת חורף באירופה

השיטה: הזמינו מוקדם וחסכו מאות שקלים במחירי הטיסות>>

כיכר בשיתוף אל על | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24