כיכר השבת

מתעלמים מהמגזר

יו"ר סיעת ש"ס: החרדים מאבדים אמונם במשרד הבריאות

ח"כ מיכאל מלכיאלי, יו"ר סיעת ש"ס, מזהיר במכתב חריף למנכ"ל משרד הבריאות כי הציבור החרדי מאבד את האמון במשרד הבריאות בשל ההתנהלות מול המגזר בתלמודי התורה ובתי הכנסת (ארץ)

23
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ה באייר | 19.05.20
תמונת ארכין. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה
תמונת ארכין. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ח"כ מיכאל מלכיאלי, יו"ר סיעת ש"ס, מזהיר במכתב חריף ששלח למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי הציבור החרדי מאבד את האמון במשרד הבריאות בשל ההתנהלות מול המגזר בתלמודי התורה ובתי הכנסת.

במכתב ששיגר אמש (שני) לבר סימן טוב, כותב ח"כ מלכיאלי: "קיבלתי פניות רבות ממנהלי מוסדות חינוך במגזר החרדי בערים ירושלים, בני ברק, בית שמש, שקיבלו בהפתעה מכתב ממשרד הבריאות, המורה להם על חובתם לסגור את מוסדות הלימוד ברשויות אלו.

"למיטב ידיעתי על פי כל הנתונים ישנה ירידה דרמטית בתחלואה בכל הערים ברחבי הארץ בדגש על ערים אלו. החלטה זו אינה עולה בקנה אחד עם העובדה שכל מערכת החינוך בכל רחבי הארץ שבה לפעילות, חופי הים מלאים, הקניונים עמוסים ואלו ילדי החינוך החרדי נאלצים לשבת בבתיהם".

קראו עוד: החלטה שרירותית - הילדים החרדים נותרו בביתם

לדבריו: "החלטה זו משפיעה גם באופן דרמטי על תעסוקת נשים וגברים מהמגזר החרדי, שאינם יכולים לשוב לעבודתם לנוכח העובדה שילדיהם שוהים בביתם. ההחלטה עלולה להביא לגל של פיטורי עובדים במגזר החרדי ולהשפעות ארוכות טווח".

יו"ר סיעת ש"ס מוסיף כי: "ההחלטה הנוכחית מצטרפת לשורה של החלטות שיש ספק לגבי שיקול הדעת הבריאותי שבבסיסן, כמו העובדה שלמרות שיו"ר ש"ס הרב אריה דרעי הציג מתווה לפתיחת בתי הכנסת, משרד הבריאות נמנע מלקדם את אישורו".

"התחושה במגזר החרדי היא קשה", מדגיש ח"כ מלכיאלי: "הציבור מתקשה לראות את ההיגיון שבבסיס ההחלטות. אופן קבלת ההחלטות יוצר חוסר אמון בין המגזר למשרד הבריאות, חוסר אמון שעלול להשפיע על התנהגות הציבור במקרה של התפרצות מחודשת של המחלה.

"כמי שהוכיח עמידה איתנה ומקצועית לאורך המשבר, אני מצפה ממך לנצל את הימים האחרונים בתפקידך על מנת להביא לפתרון מידי של המשבר, שעלול כאמור לגרום לנזקים כלכליים ובריאותיים".

ראיון: האברך שבתוך 6 שנים הפך ליו"ר סיעת ש"ס

כפי שדווח אמש (שני) ב'כיכר השבת', בעקבות החלטות הממשלה האחרונות, שאפשרו את פתיחת הלימודים בשל הירידה הדרמטית בתחלואת הקורונה בישראל, קיבלו עשרות תלמודי התורה בירושלים, בני ברק ובית שמש, שפתחו את שעריהם, מכתב דרמטי בו הורה להם המשרד להיסגר.

במכתב שקיבלו מנהלי המוסדות נאמר, כי בשל העובדה שמשרד הבריאות החליט שאזורים שבעבר סומנו כ'אזורים אדומים' לא יחזרו לשגרה, הרי שהמוסדות חייבים להמשיך ולהיות סגורים.

כתוצאה מההחלטה, אלפי תלמידים בירושלים - למעלה מעשרת אלפים תלמידים - ייאלצו להישאר תקופה נוספת בבתיהם ללא מסגרת חינוך, כך גם רבבות תלמידים בבני ברק ובמספר שכונות בבית שמש.

מדובר בהחלטה תמוהה, שכן מדובר בשכונות שרק בעבר סומנו כ'אזורים אדומים' אך כעת מספר החולים בהן דומה למספר החולים בשכונות החילוניות. למרות זאת, משרד הבריאות לא מעדכן את המפה לתמונת החולים הנוכחית, מה שהוביל לתוצאה של עשרות אלפי ילדים חרדים שנותרו ללא מוסד חינוכי, אחרי חודשיים שכבר שהו בבתיהם.

מתעלם מהחרדים. אייל בסון, דובר משרד הבריאות (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)

הפרסום ב'כיכר השבת' עורר סערה גדולה ובכלי התקשורת החרדים החלו לעסוק בנושא ולנסות להבין מדוע הוחלט במשרד הבריאות להשאיר את הילדים החרדים בבית. בדיווחים הודגש כי איש לא דורש לפתוח את מוסדות החינוך במידה והדבר יסכן את הילדים, אך עד כה איש לא טרח להסביר את סיבת הסגירה בשכונות ללא מספר חולים גבוהה.

אך בצעד תמוה וחסר היגיון, במשרד הבריאות מסרבים להסביר להורים החרידם מדוע ילדיהם נותרו בבית. 'כיכר השבת', רדיו 'קול חי' ורדיו 'קול ברמה' פנו לדובר משרד הבריאות, אייל בסון, בבקשה לקבל תשובות עבור אלפי ההורים, אך זה בחר שלא להגיב. גם פנייה למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לא נענתה.

מנהל תלמוד תורה בירושלים התבטא אמש בשיחה עם 'כיכר השבת' כי: "עשרות אלפי ילדים חרדים בבית, אבל איש לא מסביר לנו למה, את משרד הבריאות לא מעניינים הילדים החרדים, לאיש זה לא מפריע שאלפי הורים חייבים להישאר בבית ולשמור על הילדים, זו המציאות כשמדובר במשפחות חרדיות, אנחנו לא מעניינים אותם, זו האמת".

תוכן שאסור לפספס
23 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
וואו, אז אפשר תמיד לעשות ניתוח אצל רב, למה בכלל צריך רופא?
אמון ברופא?19.05.20
22
נקווה שזו לא נקמה של ברסי בליצמן...
אי19.05.20
21
נכון לחלוטין!!
יוסי19.05.20

הצגת כל התגובות

20
חכם המלכיאלי הזה!
מישהי19.05.20
19
למהההההה
אליהו19.05.20
18
צודק בכל מילה. נבחר ציבור כזה ראוי לייצג אותנו!!! זעקנו את זה כבר בזמן אמת שמדובר בממשלת זדון ורשע.
יוסי21.05.20
17
רק בשבוע שעבר בזמן שמשרד הבריאות אישר לפתוח את החינוך העצמאי הודיעו הרב גרשון והגר"ח כי בתי הספר החרדים ימתינו וזה הוצג על ידי הרב סורוצקין כנשמרתם לנפשותיכם . עכשיו בא משרד הבריאות עם אותו טיעון ועוד באזורים אדומים וזה מתואר כגזירה והתעמרות. מלכיאלי למד באוניברסיטה והוא גם לא תמים ויודע כי יש פה פ
אכזבה גדולה19.05.20
16
הציבור החרדי כבר איבד מזמן את אמונו במערכת הבריאות. כל ההתנהלות מולו במשבר הקורונה היתה כהתנהלות למול זבים ומצורעים ע"י כל הרשויות, כולל מרפאות ובתי חולים שונים ברחבי הארץ, בגיבוי הסתה שיטתי של נבחרי הציבור הכללי, ובלי שום מחאה אמיתית של נבחרי הציבור החרדי, שהשתפנו מול כל שטות והחלטה חסרת הגיון של ש
עמנואל19.05.20
15
אחד מאבני היסוד של החינוך החרדי זה להנחיל את האמונה שבכל מה שרשויות המדינה עושות יש מטרה גלויה או נסתרת של עקירת דת. לאור אמונה זו היו בציבור מי שחשדו שגם התראות הקורונה הן חלק מה"תוכנית הזדונית לעקירת הדת" ולכן זלזלו באותן התראות. הדבר גרם לאחוזי הדבקה גבוהים אשר חייבו מדיניות מחמירה כלפי כל המגזר.
רפאל19.05.20
14
צריך לארגן הפגנות.
שמעון קראון 19.05.20
13
טיפש מי שעדיין יש לו אימון במשרד הבריאות, זה שקוף וברור שהם עושים כל מה שהם רק יכולים נגד החרדים והיהדות. ברור שאם ח"ו יהיה גל שני יהיה בממסד 0 אימון, והם קנו את זה ביושר רב.
חוסר אימון19.05.20
12
כנראה שמתוך 3000 חולים פעילים 2900 באזורים האלו. ובכל זאת כל בתי הכנסת נפתחו ומתפללים בחוץ בעיקר המבוגרים
מנחם19.05.20
11
אף אחד לא איבד אימון. מעולם לא היה אמון ובני התורה האמיתיים מעולם גם לא הפסידו תפילה במנין, ולא לימוד תורה, תוך שמירת כללי הבריאות ולא כללי הפולטיקה. עכשיו אתם, חרדים חדשים, תוכלו את הכובע ואת הלב. תמשיכו להתקרב לפריץ, והוא ייתן לכם עוד מכות חזקות.
יוסי19.05.20
10
הטענה האוילית החוזרת ונשנית למה פותחים בתי קפה ים וכו' ולא בתי כנסיות מקורה נובע מבורות וחוסר מחשבה. יש לחלק בין אדם שיש לו יראת שמים ואמון על מצות השמר לך לבין אדם שלא אכפת לו מכך וכי אם נראה אדם שמסכן את עצמו ונהנה יהיה לנו קנאה ונשאל למה הוא ואנחנו לא??? המציאות היא שאף אחד לא נזהר בבתי הכנסיות ה
מצות ושמרתם19.05.20
9
ומה עם החינוך העצמאי? למה הבנות לא מתחילות ללמוד כמו בבתי ספר החילוניים? שמישהו יסביר לי
תמי19.05.20
8
אפשר לחשוב שכל בתי-הספר הת"ת הישיבות והסמינרים שכן פתוחים ונמצאים באזורים "נקיים" מלאים בילדים. רובם המכריע נמצאים בתפוסה של 30%. הנסיון אומר שעדיף ללמוד דרך הטלפון גם בקצב של התלמיד וגם באפשרות לחזור על דבר לא מובן מספר פעמים (לא כמו בכיתה) נתון נוסף אורך השיעורים הוא עד 25 דקות וזה רק מראה לנ
משה לוי19.05.20
7
נמאס כבר כולם חוזרים והתלמוד תורה לא למה????????????. גם באזורים לא נגועים ממש פשע. בחסות החברי כנסת שלנו שלא עושים כלום ! ושווים אפס
חחחחח19.05.20
6
כנראה שיש כאלה שמתגעגעים לקורונה.. אפשר לחשוב שמשה רבינו התפלל בבית כנסת..
ונשמרתם מאד ..19.05.20
5
כתבה תמוהה? כי יש הרבה ת"ת בי-ם בשכונות אדומות שפתוחות כבר מס' ימים עם כל מיני כללים אבל פתוחות.
יוסי19.05.20
4
צודק ב 1000% בגלל הזילזול של השבוע האחרון בחום 40 מעלות להפקיר את מיליון וחצי המתפללים לחום אבדתי את האמון במשרד הבריאות
זרח19.05.20
3
החטא הקדמון הוא הנחיתות וההתקרפנות של החכי"ם והשרים החרדיים, שהתייצבו דום מול כל הוראה אבסורדית של משרד הבריאות, כמו הכפייה רק נגד אזרחים חרדיים ללכת למלוניות, או הטיפשות של עיריית בניב רק לעשות שיימינג למי שלא התפנה מביתו, או שיתו"פ נלהב בעצם הטלת הסגרים, כאשר דווקא אנשים כמו משה לאון ניסו להביע הת
יוסי19.05.20
2
אני חושב שבעיקר איבד אמון בשלוחה דרבונון הנציגים החרדים !! שזנחו את הציבור לאורך כל התקופה הזו חוץ מכמה צעירים שבהם בעיקר משורות ש"ס כל היתר אינם כול כל מה שעברנו בבני ברק
פרי שי19.05.20
1
מה שהחילונים עשו בחופים החרדים צריכים לעשות בבתי כנסת ובתי ספר התנהלות בושה
חן19.05.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24