כיכר השבת

תחקיר 'כיכר השבת'

אימה בעיר החרדית: נהג האוטובוס הטריד שתי בנות סמינר

שתי בנות סמינר בנות 15 מעיר חרדית, הוטרדו לקשר פסול בידי נהג אוטובוס ערבי - העובד בחברת 'קווים' • החברה ניאותה לפטרו רק בהתערבות בית הדין • ואיפה המשטרה? • הסיפור המלא (בארץ)

146
אבי רבינא | כיכר השבת | ט"ז בסיון | 08.06.20
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שתי בנות סמינר קטינות מעיר חרדית, הוטרדו לכדי קשר פסול בידי נהג אוטובוס ערבי העובד בחברת 'קווים', כך עולה ממידע שהגיע ל'כיכר השבת' ומתפרסם בזאת לראשונה.

המקרה המחריד אירע לפני כארבעה חודשים. שתי בנות סמינר, קטינות כבנות 15, נהגו לנסוע בקביעות באחד מקווי האוטובוסים של חברת 'קווים' בדרכן לסמינר. במהלך הנסיעות, נהג האוטובוס, ערבי כבן 50, תושב מזרח ירושלים, יצר קשר עם הבנות והשיג את מספרי הטלפון שלהן.

הנהג, החל לשלוח לבנות הודעות מטרידות, וכך החל ליצור איתן קשר פסול ואסור. מדובר בהתכתבויות בוטות וקשות, שמטעמים ברורים לא נוכל לפרסמן.

ל'כיכר השבת' נודע כי המקרה התגלה לאחר כשלושה חודשים, במהלכן נמשכו ההודעות המטרידות והתקיים הקשר המסוכן. מספר אברכים תושבי העיר המוכרת הבחינו באוטובוס החונה בסמוך לכביש בצורה מחשידה, כאשר תריסיו מוגפים. כאשר התקרבו לאוטובוס, ראו כי בתוך האוטובוס נמצאות שתי בנות חרדיות צעירות. לאחר שנקשו על דלת האוטובוס, יצאו ממנו הבנות.

אחד האברכים הכיר את אחת הבנות שראה, ודיווח על כך לאביה. האב החרים לבתו את הטלפון, וניגש לתחנת המשטרה בעיר להגיש תלונה, כאשר הוא מצויד במכשיר הטלפון כראיה למקרה החמור. אולם כאשר סיפר לשוטרים על המקרה והציג את הטלפון, ובו ההודעות המטרידות והמפלילות שהתקבלו מהנהג, נענה כי הוא לא יכול להגיש תלונה על סמך המידע הזה בלבד, וכי עליו להציג בפני החוקרים "דברים קונקרטיים יותר". על אף זאת, התעקש האב להשאיר את מכשיר הטלפון בתחנת המשטרה והפציר בשוטרים לעיין בחומר הראייתי הקיים במכשיר.

פלסטיני פגע בילדה חרדית - שנמלטה, נתפס ונעצר (ארכיון, מצלמות אבטחה, באדיבות Jerusalem eye)

לאורך זמן זה, הפסיקו הבנות את הגעתן לסמינר, לאחר שחששו לפגוש את הנהג בדרכן אל הסמינר, וחוו אירוע טראומתי וקשה. ימים ספורים לאחר האירוע, פנתה משפחתה של אחת הנפגעות לעזרתו של ארגון להב"ה, העוסק במניעת התבוללות ובקשרים מעורבים בין יהודים ללא יהודים.

נציג ארגון להב"ה בעיר פנה אל המשטרה עם פרטי הסיפור, ושם נענה כי "לא נתקבלה תלונה רשמית במשטרה". לאחר מכן, פנה באמצעות עו"ד לחברת 'קווים' בדרישה לפטר את הנהג מתפקידו, תוך הצגת הראיות למעשיו החמורים, אולם בחברה סירבו לפטר את הנהג, באמתלה כי מדובר במקרה אשר לא נחקר במשטרה.

בשלב זה, פנה נציג להב"ה לבית הדין הרבני המקומי, והציג בפני הדיינים במקום את פרטי הסיפור. נציג להב"ה אף יצר קשר עם הנערות, שכזכור עזבו את הסמינר, ושכנע אחת מהן לאמת בעדות בפני בית הדין את פרטי המקרה.

בבית הדין פנו למשטרה, אולם זו ענתה שוב כי לא התקבלה תלונה רשמית בנושא, וקראה לאב הילדה להגיש תלונה; אך בשלב הזה סירב האב להגיע לתחנה, לאחר קבלת הפנים הקודרת לה זכה בביקורו הקודם בתחנת המשטרה, בה כאמור, לא אפשרו לאב להגיש את התלונה. במשטרה הודיעו לאב כי עליו להגיע לתחנה על מנת לאסוף את מכשיר הטלפון שהשאיר שם, ולא פתחו בחקירה.

בית הדין פנה אף הוא אל חברת 'קווים', וזו שוב ענתה כי כל עוד המקרה לא נחקר על ידי המשטרה, אין בכוונתה לפטר את הנהג. לאחר פנייה נוספת של בית הדין, ולאחר לחצים נוספים שהופעלו מצד להב"ה, זומן הנהג לשימוע בחברה, ופוטר מתפקידו. כאמור, עד כה הנהג לא נעצר ולא נחקר במשטרה אפילו פעם אחת.

מחברת 'קווים' נמסר ל'כיכר השבת': "החברה מגנה בתוקף כל מקרה שיש בו משום הטרדה מכל סוג שהוא והיא פועלת במקרים אלו במלוא החומרה. לגופו של עניין: כשהתקבלה פניה בנושא ממשטרת ישראל, זומן הנהג לשימוע שבסיומו הוחלט על סיום העסקתו בחברה.

"יובהר כי לפניית בית דין רבני או כל ארגון אחר לחברה, ככל שנשלחה, לא היה כל קשר בהחלטת החברה על סיום העסקת הנהג".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "בניגוד לנטען מדובר באירוע בו לתחנת המשטרה הגיע אב אשר טען כי החברה של בתו (קטינה) הוטרדה על ידי נהג אוטובוס. החוקר בתחנת המשטרה הסביר לאב כי על מנת שניתן יהיה לפתוח בחקירה ולמצות אותה צריך שהמתלוננות על התקיפה תגענה על מנת למסור עדות מפורטת, ופרטים על הארוע, מה שלא נמסר על ידי האב".

עוד מסרו במשטרה כי "ברצוננו לציין כי עד היום הן לא הגיעו למסור את אותה עדות. משטרת ישראל מתייחסת ברצינות וברגישות לכל תלונה המוגשת על פי הנוהל לרבות תלונות הנוגעות להטרדות".

בארגון להב"ה, כאמור, ליוו את הטיפול במקרה. לצד המאמצים להביא לפיטוריו של הנהג ולהביא לפתיחה בחקירה נגדו, ליוו בארגון את הבנות בטיפול לו נזקקו לאחר המקרה.

ראש תחום הטיפול בבנות בארגון, ענת גופשטיין, מתייחסת למקרה ואומרת ל'כיכר השבת' כי "לצערנו זהו לא המקרה הראשון של נהג אוטובוס ערבי שמטריד נערות חרדיות תמימות, שלא יודעות לזהות כי מדובר בהטרדה לכל דבר ועניין. זו תופעה חמורה שהגיע הזמן שבמשטרת ישראל ובמשרד התחבורה יעשו לה סוף, אחת ולתמיד. האוטובוס צריך להיות כלי תחבורה שנעים לצרוך את שרותיו, ולא כזה שיעניק לנוסע כלשהו או נוסעת כלשהי תחושה של פחד לפני כל נסיעה. מדובר בסיפור אחד מיני רבים, המגיעים בכל יום למוקד הפניות של להב"ה".

גופשטיין מסבירה כי "השיח על מוגנות בחברה החרדית לוקה בחסר ולמעשה כמעט ואינו קיים. זה פיקוח נפש. מדובר בנערות מתבגרות עם הרבה סקרנות וחוסר מודעות בנושא. זהו גיל מורכב, והבנות חשות בו בלבול גדול ומתקשות להבחין בין אהבה להטרדה. כדי שמקרים מסוג זה לא יישנו, צריך לשנות את התפיסה מהשורש. הבנות זקוקות להדרכה והכוונה מתאימה, כדי שידעו לשמור על עצמן".

תוכן שאסור לפספס
146 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
81
אני לא יודע מה איתכם ויש כלכך הרבה מגיבים פה פתאום כתבה מעניינת. חחחחחח גם לי יש טענות על הבנות ואפשר להפריך הכל שהנהג בסדר וקרתה הפאדיחה וקשה לומר שזה מרצון בגלל שם רע לבנות אז אומרים אונס ועוד כהנה וכהנה רבות תירוצים ובלבולי שכל. אבל האמת היא שאנו יהודים ואנו מנוסים ויש לנו היסטוריה למקרה כזה אם א
רביינו18.06.20
80
בשכונת נווה שאנן בחיפה יש פעילות עבריינית כנגד תושבים חרדים.חייבת לקום משמר אזרחי בשכונה.
עופר08.06.20
מה הקשר כאן?
מיכל08.06.20
79
צריך לדעת על ידי מי להיות מוטרד.... אם זה היה ביבי כבר כל 433 היו על הרגליים....
א11.06.20

הצגת כל התגובות

78
כנראה שבמדינה שלנו רק אם אומרים למישהי תלבשי צנוע זה הטרדה
טל08.06.20
77
צודקת הגב גופשטיין חייבים הדרכה זה בנפשנו
דנה08.06.20
76
איזה מן בנות חרדיות בנות 15 זה?????????????????????? לתת המספר שלהם לערבי, ועוד להיות בקשר אתו כמה שבועות או חודשים?????????????????? לא נורמלי!!!!!!!!!!!!!!!!!! התמימות של גיל 15????? גיל 15 בין בנים ובין בנות אצלנו החרדים בורחים מערבים, איך יכול להיות כזה ד
לא מסוגל להבין08.06.20
נראלי שכתוב שהנהג איכשהוא השיג את המספרים... אני לא חושבת שהם הביאו... 15 זה גיל מאוד בוגר..!!!
רונוששש08.06.20
איך תבין צריך גרם שכל לפחות בשביל להבין
יאללה08.06.20
75
אין משטרה בישראל. סופי.
משה טרה08.06.20
מתי כן היה?
דוד09.06.20
אולי בזמן הבריטים????????? חחחחחחח
שלי09.06.20
74
איזה עיר?
קובי08.06.20
בני ברק נראלי...
רונוששש08.06.20
היה סיפור כזה שנה שעברה באלעד
ט08.06.20
73
לכל אלו שרשמו כאן. מה שאני רושמת מענין בבקשה תקראו עד הסוף "מה שרואים משם לא רואים מכאן" אני בעצמי הייתי קורבן להטרדה אבל אני יכולה לספר לכולם שהייתי מסונוורת במשך יותר מחצי שנה הייתי בטוחה שזו אהבה וכל כך רציתי ... כי התבגרתי... ואכן רציתי, אבל כשהייתי בפנים זה היה לי הכי כיף והיום מבחוץ אני מבי
בני ברקית08.06.20
מפחיד שיש כאלו חרדיות אצלנו, "היה לי כיף" "אהבה" מגעיל לקרוא כאלו שטויות "מחרדית" מה הקשר שהיית תמימה? גם החרדי או החרדית הכי תמימה בורחת מערבי בן 50, ברגע הראשון שמטרידים אותך, אם עוד לא טעמת טעם עבירה אז בורחים, רק למי שכבר נפל ומשהו כזה, אז אני מבין למה הוא לא כל כך תמים ולמה שהוא יפול, אב
חיפאית08.06.20
חיפאית יקרה, ומגיבים דומים .... איזה קל וכיף לשפוט אחרים מאחורי מקלדת... כי המוסכמות בהן את חיה זורמים ותואמים ב"ה למציאות.... אני מאחלת לך ולתמימים שכמותך: שלא תביני לעולם מניעים של טועים בכל מקרה שהוא!!! וחייך יוותרו על מי מנוחות!!! אמן!!!. אבל אני אזעק כאן זעקה מרה לכל השופטים למיניהם: אין לכם ז
שלי09.06.20
זה לא נכון.. לא כולם גדלים בחממה ויש כאלה שחסר להם אהבה. אם מישהו אומר לה מילים יפות שאף פעם לא אמרו לה, למה שלא תלך לשם??
אלחנן08.06.20
אלחנן כמה שאתה צודק ואני עם דמעות בעינים
בני ברקית09.06.20
אבל עדיין לא קולטים שמטרידים אותך!!
רונוששש08.06.20
לחיפאית : ההטרדה הגיעה מחרדי אוקי והוא היה די צעיר
אני08.06.20
כמה שאת תמימה!
רפאל08.06.20
חיפאית- זה יכול לקרות לכל אחד!! גם לחרדים!! אף אחד לא חסין מזה!!
שיראל08.06.20
תתבישי לך טפשה מטופשת. רואים שאת פשוט לא מבינה כלום וחיה בבועה. זה הדבר הכי איום שיכול לקרות ויעול לקרות לכל אחד הכי צדיק והכי טוב. טבע אנושי יש גם בתל אביב וגם במאה שערים. אז ילדה קטנה שלא יודעת כלום יולה להתפתות ולעבור את הדבר הכי נורא בחייה.. בני ברקית, אל תתיחסי למה שכותבת פה אחת שלא נגמלה מהחלב
אני08.06.20
למגזר מסויים??!
ירושלמית א'08.06.20
לאיזה מגזר את מתכוות אם רואים אותי ברחוב לא מסובבים אחרי את הראש אני רגילה כאן
בני ברקית09.06.20
72
בטלפון עם הודעות גם אני חושבת שלבנות סמינר לא צריך להיות אבל בעיקרון זה לא קשור ,מי שרוצה את ההתכתבויות האלה תעשה את זה בלי לחשוב ומי שחכמה היתה מראה להורים שלה כי חוץ מזה זה גם מפחיד עצם זה שהיא יודעת שהוא ערבי והכל היה בא על מקומו בשלום וזה בושה שמשטרת ישראל מתייחסת לזה כמקרה רגיל
אביגיל08.06.20
71
ערבייי מסריחחחחחחחח
שירה 08.06.20
70
ואף לא מילת אשמה אחת לבנות ולחברה מהן באו
אברהם ויצמן08.06.20
69
וגם איך היה להם טלפונים עם הודעות בסמינר....???
שירי08.06.20
68
תנו חום לילדים, לא יחפשו בחוץ...
יום ביומו08.06.20
67
מדובר על הטרדה או טרור ערבי !
דוד08.06.20
66
לאנשים יש יכולת להשיג את מספר הטלפון שלך בלי שתכירי מי מה כשבנו אצלנו בתמא ראיתי הודעות צביעה לבית בכתב ערבי שלמדתי פסיכותרפיה והטלפון היה כשר התקשרו אלי... וגם כשהיה טלפון על חוגה פשוט לא מראים שום עניין ואז הוא יורד ממך. חפשי אקשן וחיות בזמנים ומקורות אחרים בחיים תרגישי יותר גדולה וטוענת בט
ללא שם08.06.20
65
כשזה ערבי זה אימה. כשזה הרבי והאבא מטרידים אז משתיקים.
יוסי21.06.20
64
מה הערבי עשה שם?? לא הבנתי מכול הרמזים שכתובים
!!!!!!!!!!08.06.20
המבין יבין.........
מוריאל08.06.20
63
כי אתם לא רוצים לשמוע את מה שיש לו לומר.. ואני מסכים שהם קטינות והנהג לא נהג כשורה.. אבל בואו לא ניתמם.. שלושה חודשים?? הודעות בוטות?? היו איתו באוטובוס?, ורק אחרי שנתפסו אז זה התפרסם.. במשפט אמת.. צריך אמת.. ואפילו אם אלו אחיותינו.. עדיין צריך אמת.. והאמת שאתם לא מוכנים להאמין ולדעת איפה מונחות היו
ככה לא עושים משפט איפה הצד של הנהג? למה08.06.20
רובם לא יודעות מה הולך להיות להם... הם חושבות שזה כיף.. רואות סרטים.. הוא עינה אותם!
אלחנן08.06.20
זה בדיוק הכשל של החינוך שלנו. במקום שלא צריך גודרים מאה גדרים שרק מכבידים ובמקום שבאמת צריך שם לא יודעים איך לגדור.
רפאל08.06.20
רבונו של עולם איזה כיף בראש שלך???????????????? מאיפ יודע חרדית בת 15 על "כיף" וכו'??????????????? אני בטוח שכל מי שמגיב על "הכיף" המטופש, לא חרדי, אתה חילוני או מסורתי או דתי, חרדים לא חושבים בכלל בכיוון המזעזע שלך ולא יודעים על... והכי מזעזע שאתה חושב על "כיף" מערבי מגעיל? אם זה היה יהודי או גוי
מזעזע מזעזע מזע08.06.20
62
לא ברור למה לתלמידות סמינר יש פלאפון עם הודעות.
רבקי08.06.20
61
חברה תרגיעו כל האלה שדנים את הבנות האלה ואומרים שהם עלק בנות סמינר ומה פתאום יש להם פאלפון פרוץ וקשר עם ערבי.... אז תקשיבו חברים ילדה בת 15 היא עדין ילדה והיא מאוד מבולבלת ...אי אפשר לדון בן אדם בן 30 אז ילדה קטנטונת בת 15 ....וחוץ מזה בקשר ל"עלק בת סמינר" למה לחרדיות אין יצר הרע... תחשבו תפנימו וס
החכמה בנשים12.06.20
60
מה אם המצלמות שמותקנות באוטובוסים ..? ממש "לביטחוננו"...
בחור טוב09.06.20
59
צאו לנו מכדור הארץ
עם של בהמות08.06.20
58
שההורים לא יקנו לבנות טלפונים פסולים עם הודעות וכדומה. הרי בגלל דברים כאלו נאסרו הסמס ודומיו
בונים08.06.20
אולי תציע גם שנפסיק את השימוש בחשמל כדי למנוע התחשמלות? במקום לגדור עוד ועוד גדרים שאין הדעת סובלתם צריך להתחיל לחנך. כמו שמלמדים ילד שלא נוגעים בחוטי חשמל גלויים כך צריך ללמד שלא נותנים את מספר הטלפון לזרים.
רפאל 08.06.20
הנושא מדיי רציני מכדי לזרוק סיסמאות חייבים לבדוק לעומק אפשר למצוא דוגמאות למה לא לעשות אבל יש גם דוגמאות הפוכות לטענתך לא צריכים חז"ך לאסור יחוד תלמד אותם לא לחטוא לטענתך אין שום צורך באיסור מוקצה פשוט תלמד אותנו לא להשתמש בפטיש לקבוע מסמרים לטענתך לא צריך פקק בטחון פשוט להגיד לכולם להיזהר לשי
בני ברקי סקרן 09.06.20
אדון רפאל מה יעשה הבן ולא יחטא ? אתה יותר חכם מגדולי ישראל ?????
יוסי08.06.20
57
לצערי הרב יש הרבה יותר ממה שאנשים לא יודעים מאשר יודעים, וכמו מטומטמים ממשיכים להעסיק ישמעאלים, במקום שאנשים משלנו יעשו את העבודות רק בצורה יותר טובה ובלי כל זה, מכניסים את האנסים הביתה.
בוזי08.06.20
56
יחס קר "בשם ההשקופה" לנערות ונערים בגיל המבלבל מוביל לאותו מקום פעם אחר פעם האם לא שאלתם את עצמכם למה להימנע ממילות אהבה? חיבוק? תמיכה? פתיחות? שאלתם את עצמכם מה זה חינוך? חינוך זה לצעוק? חינוך זה להרביץ? חינוך זה לאהוב ילד ולא להפסיק להראות לו את זה כי אם להורים יש עיסוקים חשובים יותר הילדים ח
פסיכולוג 12.06.20
55
אתם נמנעים מסיבות מובנות לפרט אבל "אם לא תפרטו לא תזעזעו " אנשים צריכים לראות וחהבין מה זה "מקרה מזעזע" שעבר עליהן מילים בעלמא לא יספיקו.
למערכת11.06.20
54
אל תסנגרו על הבנות הן פרחות
דיסלדורף08.06.20
אז על מי?????!!!!! על הערבי??? יאללה, לך!!!
רונוששש09.06.20
53
לא נראה שהם תמימות אם נשארו איתו באוטובוס במכוון
הערבים הארורים האלה08.06.20
אז הם קצת התפתחו מה קרה
פירוק רכב08.06.20
52
באיזה סמינר מותר פלאפון עם הודעות??
טוביה08.06.20
יש בנות שמסננות... לא ידעתי שכל תלמידה בדיוק לפי התקנון...!!!
רונוששש08.06.20
מישהו חושב שהם שואלות חוץ ממך ? ימדומיין
גש גוש חלב08.06.20
51
ממש בנות חרדיות. ממתי בת חרדית מוסרת מספר פלאפון ממתי יש הודעות במכשיר כשר. בקיצור צדיקות
משה08.06.20
50
הסיפור ששמעת על הבחורה זאת קרובת משפחה שלי זה היה לפני 20 שנה באוטובוס פנימי בחזרה מהכותל הוא החליף צבעים וברח בתחנה הראשונה. ואכן היא אישה מאוד מאוד באלאבוסטע' וחזקה עם עזות וחכמה. ואני שמעתי את זה ממנה בעצמה ולא שמועה בעלמא. ואת צודקת אם כך בנות ינהגו הרבה עוגמת נפש תחסך.
למיארי מ 14 17.06.20
49
לא קורה? באמת.. שמה בחיים לא תשמעו כאלה סיפורים
שאלה: למה בקהילה היהודית באיראן זה12.06.20
48
לפי התגובות של חברת קווים/ המשטרה ותוכן הטקסט ניתן להבין שהנערות נענו לחיזוריו של הנהג והבעייתיות כאן היא יותר מבחינת היותן קטינות ברגע שהילדות לא מסרו עדות והמשטרה לא פתחה בחקירה יש לי חשד שלא נעשה כאן דבר שלא ברצונן ועידודן הכל מתחיל בחינוך
מאור12.06.20
47
מווווווותתתתת לערביייייי
אאא09.06.20
46
ריבונו של עולם.. לאיזה מצב הגענו, מדברים על התפל ולא העיקר. מה זה משנה הפלאפון שהיה להם???? מה שמשנה כאן זה שיש מצב שהוא שנים שנים שנים. ההתבוללות. תתפללו לאבא שבשמיים
!08.06.20
45
אותי לימדו לא להתקרב לזרים לא שיש לי טענה מספיק הם סבלו אבל נזק זה היה מיותר
ז מ.08.06.20
44
תגובה ל46 , לצערינו רב ( מחזקת את דברייך) חברו מזון גדולות וגל חנויות מעסיקים אותם , אוסם, תלמה, סנו עילית, שטראוס, תנובה ועוד . גם בבתי חולים הם מועסקים, חברות הסעות ועוד כאשג בני גופשטיין פנה לרמי לוי בבקשה לא להעסיק אותם רמי לוי התרעם ואמר אני מעסיק את כולם כולם שווים. אני עובדת בחנות שיש בה הר
יהודיה08.06.20
43
לכל המגיבים שהתיחסו לענין הטלפון: אננחנו סובלים מהיפוך ערכים. כאשר עושים עיקר מתקנת הטלפונים זה גורם לכך שדברים שהם עיקר הופכים לטפלים. יש קו חשיבה שגורס שככל שנרבה בגדירות כך נהיה יותר שמורים. זה נכון עד מקום מסויים, אבל את המקום הזה עברנו מזמן. היום אנחנו כל כך עסוקים בריבוי הגדרים עד שאנחנו כבר
רפאל08.06.20
טמטום רצוף!!! אם לא היה את הפלאפון לא היה צריך ראיות. מדהים כמה אנשים טיפשים ןעיוורים כשזה נוגע לתאווה שלהם שצריכה הצדקה.....
רות08.06.20
אח שלי, גם לפני שהיו טלפונים היו מעשים שכאלה. הלא כלל ידוע הוא שאין אפוטרופוס לעריות. הטענה שלי היא שבמקום להתמודד עם התופעה על ידי לימודי מוגנות נלחמים בטלפונים ומדמים בנפשם שבזה יצאו ידי חובתם.
רפאל08.06.20
צרוף לא רצוף.
שומר נפשו09.06.20
נכון ביותר 👍👍
ללא שם08.06.20
מוווווווזזזזררררררר?!
גש גוש חלב08.06.20
42
גועל נפש של משטרה...אם זה היה הבת של אחד השוטרים שמוטרדת כל העולם היה מעורב בזה אבל שזה אזרחים רגילים ובמיוחד חרדים פתאום הם מנערים מאחריות....משטרה מעפנה הייתה ונשארה!
שירה12.06.20
41
אין לי ספק שהבנות האלה הן ממשפחות מצוקה או בעלי תשובה. יש להן רקע למעשיהן. אלו אינן בנות חרדיות נורמטיביות. אני בעד לא להאשים את הקורבן במקרי הטרדה. אבל הבנות האלו אינן קורבנות תמימים.
לא קורבנות08.06.20
לא בהכרח , לפעמים זה מקרים שבאמת חס רלהם תשומת לב - לאו דווקא באשמת ההורים , ולאו דווקא משפחות מצוקה - זה יכול לקרות כמעט בכל משפחה !!!! ציטוט מהקטע :גופשטיין מסבירה כי "השיח על מוגנות בחברה החרדית לוקה בחסר ולמעשה כמעט ואינו קיים. זה פיקוח נפש. מדובר בנערות מתבגרות עם הרבה סקרנות וחוסר מודעות בנוש
65609.06.20
40
יש אהבלים שחושבים שהמחנה השני פרוץ ונכשל מהר. ואילו הוא המחנה שלו זה מלאכים אין להם תאוות לא מכשולים לא יצר הרע. הם בטעות בעולם הזה.
מכשולים יש בכל חוג חרדי. ואצל הבעלי כבוד09.06.20
טיפש יש לך טעות גדולה, אף אחד לא מתגאה על השני כלל שהוא יותר טוב או שאין לו יצר הרע, אם הבנות האלו היו יורדות מהדרך חלילה ואנו שומעים שהן .. אז היינו מקבלים זאת בהבנה שיש יצר הרע לכל אחד, אבל כל התגובות פה זה לא על היצר הרע, אלא הפליאה העצומה מה לבנות קטנות ולגבר בן 50 שבא באופן של להטריד? אם אתה
/09.06.20
39
ה' ישמור!!!!! מפחיד! פשוט מפחיד!!!
רונוששש08.06.20
38
ההתנכלויות החוזרות ונשנות של חרדים נגד נהגי אוטובוס יהודים במשך השנים האחרונות הביאה לכך שהם עזבו את הענף. והערבים השתלטו על ענף נהיגת האוטובוס. עכשיו שהחרדים יאכלו את הדייסה שהם בישלו.
יואל08.06.20
37
הסיפור הזה מוזר א' איך יש להם סמארטפון והם בחורות סמינר ב' איך הם קימו קשר מדעתם ועוד עם ערבי לכן לא כל כך נראה לי לקרוא להם בחורות סמינר ולכל הפחות זה לא חכם התערבות של הורים במקרה כזה
משה אייזן08.06.20
אמרו שיש להם סמארטפונים??
רונוששש08.06.20
36
צריך להסביר ליחדות מגיל קטן שאנו לא כמוהם ואסור לנו להיות בחברתם, ישנם הרבה נהגים וגם עובדים ערבים במקומות שונים שנטפלים לבנות ונשים יהודיות , נכנסתי לקנות בבית מאפה והמוכר שאל לשלומי והחליט שאני לא צריכה לשלם , ממש נגעלתי הוא גם כל הזמן קרץ , אני לא צעירה , ואני חושבת על אותן צעירות שנופלות בפח .
יהודיה08.06.20
35
לא הבנתי זה טלפון לא כשר שמקבל הודעות זה ממש מסוכן
צביה08.06.20
כן ועכשיו רואים עד כמה האדמור מגור צדק כשהוא התעקש שלא יהיה "אס עם אס" בפלאפונים הכשרים,
ק08.06.20
34
אימלההה כבר נהיה מפחיד להסתובב ברחובות כל הזמן יש את הסיפורים הזוועתיים האלה פשוט פחד😔😔
Noa11.06.20
33
"בחורות סמינר" אבל זה נשמע יותר כמו פרחיות עם סמארטפונים..
חח08.06.20
ואתם כולם בתגובות כבר קבעתם שיש להם טלפון לא כשר גם בטלפונים הכשירים יש וואצפ קולי ויש דבר כזה טלפון מסנון
לא מבינה 08.06.20
אוי איזו תמימות... ווצאפ קולי!!! אפילו את ה-פ' של הווצאפ הוא לא מצליח לומר... טלפון מסונן? הלוואי שזה באמת ככה...
שיראל08.06.20
עדיף שגם זה לא יהיה כי תיראה מה קורה
אזור-הצפון08.06.20
ב מה אכפת לך איך אני כותבת כיאלו לא הבנתי תמאיני לי שעדיף להיות עם טלפון לא כשר מאשר לפגוע בבאנדם וג למה יוכל להיות שזה טלפון מסנון נ.ב לא צריך לרדת על בנאדם על כול טעות שהוא עשה "ווצאפ קולי אפילו את הפ של הווצאפ הוא לא מצליח לומר " אז יופי לכול בנאדם יש דעה משלו אז מי שלא טוב לו בייי
י09.06.20
32
הגיע הזמן שילמדו את הבנות בסמינרים מה זה צניעות אמיתית הן בלבוש והן בהנהגה הכללית כמו לא לדבר עם גברים זרים, וכו" וכו", וכמובן גם בישיבות הקדושות ללמד את הבחורים מה זה קדושה וטהרה, שמירת העיניים, מה זה שירי עגבים שמטמא והורס את הנשמה ועד דברים חשובים ונשגבים שלצערנו הרב לא מלמדים היום לא בסמינרים ול
אבריימי08.06.20
מי אמר לך שלא מלמדים??? בסמינר 'מאיר' יש שיעורים שמדברים בדיוק על זה! אני מודה, זה לא הרבה אבל מסבירים, כמובן הכל ברמזים גסים כך שמי שמבינה מבינה ומי שלא שתקלוט את העיקר. אבל למה לאמר סתם דברים?
לא עניינכם09.06.20
31
לצערי הרב,ההורים אשמים.מפחדים להגיש תלונה במשטרה,מסרבים לגשת עם הנערה הפגעת לחוקרת נוער מפני שכל הקהילה תדע ואז יצא שם לא טוב לנערה.מטאטאים מתחת לשטיח ובכך גורמים ומסייעים לאותם עבריינים לפגוע שוב בנערות אחרות משום שהם יודעים שלא ילשינו עליהם זה גובל בטמטום וברשעות.
שלומית רוטנקרנשל08.06.20
כי נתנו פלפון לא כשר שמקבל הודעות...לבנות, לא מבינה באיזה סמינר בנות מחזיקות טלפון לא כשר?
ההורים אשמים08.06.20
ימפגר תקרא שוב רשום במפורש שהאב הגיעה לתחנה המשטרה מספר פעמים והם לא ביצעו חקירה והאב נענה כי הוא לא יכול להגיש תלונה על סמך המידע הזה בלבד, וכי עליו להציג בפני החוקרים "דברים קונקרטיים יותר"...
אריאל08.06.20
ההורים גם קרבנות של השיטה. חוששים שאם יתלוננו זה עעשה "שם לא טוב" למשפחה
רפאל08.06.20
30
ה' יירחם על עמו ישראל. אל תדון אדם עד שתגיע למקומו, ואף אחד לא רוצה להגיע למקום של הבנות ולמקום של האב. אני שגר במרכז הארץ בעיר חילונית מחנך את הבנים והבנות בחינוך חרדי, אחד התנאים לקבלת הילדים למסגרת שלא יהיה להם פלאפון וקל-וחומר בן בנו של קל-וחומר לא יהיה בטלפון אפשרות להודעות כתובות. אז יכול להיו
משה לוי08.06.20
29
נשמע חשוד עד מבהיל...
שירי08.06.20
28
יביאו ערבי אחר במקומו. רק ערבים מוכנים לנהוג בקווי מהדרין. לכן צריך להכשיר אברכים שחצי יום ינהגו, וחצי יום ילמדו, או נושרים שינהגו באוטובוסים לגברים, ונושרות שינהגו באוטובוסים לנשים.
רבינו08.06.20
27
הנה גרסה נוספת,הנערות רצו בכך אולי אפילו יזמו זאת ולכן לא רוצות להגיש תביעה,הן מסולקות מהסימנר עוברות שיימניג חברתי,האב שמחובתו לפעול פונה למשטרה ללא הועיל,ארגון להבה מנצל את המקרה לקידום ההשקפה שלו. נח יותר להאשים את הערבי אבל עם יד הלב מה הסיכוי שהגרסה הזו היא הנכונה
נמרוד08.06.20
מדויק להפליא
שרולי ברוכנר 08.06.20
26
מחריד אבל מצד שני היום כן יש מודעות לפחות כשזה ערבים לא יתכן שנתנו לו סתם כך לסגור את האוטובוס מוזר ביותר.
שלמה08.06.20
25
במקום לשאול שאלות מיותרות למה יש להם פלאפון ולמה הם היו באוטובוס וכו'...תתפללו על עם ישראל ותקוו שזה לא יפגוש גם אותכם...מהכרות מעמיקה עם שלל סיפורים זה יכול לקרות לכל אחד... בנות ישראל קדושות וטהורות לכל אחת יש יצר הרע במיוחד לילדה תמימה שלא מבינה כלום מהחיים שלה ופתאום מגלה עולם...
יהודי כאוב08.06.20
סוף סוף תשובה נורמאלית...
סוף סוף08.06.20
צודק לגמרי כל מילה
אייל 08.06.20
אווווווו חיכינו לזה יאפס
מאיר אליהו מצפת08.06.20
24
מזל שיש את להבה הצדיקים
אבא08.06.20
23
מזעזע!!!! לכלוא את הנהג בבית כלא בלי אוכל ומים עד שימות שם
!08.06.20
אמן!!!
רונוששש09.06.20
22
במקום אויבים
בני08.06.20
21
אם סמוטריץ היה שר התחבורה תוך שעה הנהג היה מפוטר עם שיימינג כמו שצריך
שלום08.06.20
20
כדאי לעסוק בהסברה בסמינרים!
יהודי08.06.20
19
אני ממש לא מבין את הבנות היהודיות ולא משנה לאיזה מגזר שייכות.. מה מצאתם במוסלמים הללו? הם יהפכו כל אחת מכם לשפחה להם ולכל המשפחה! הם עלולים לרצוח אתכם! תראו ותשמעו בנות שהצליחו לברוח משם מה מספרות! בקיצור אל תביאו את עצמכם לקשר כזה ואם יש סחיטה מצידם אז פשוט לכו להודיע להורים שסוחטים אתכם או למשטרה
אני08.06.20
אתה צודק, אבל הבנות לא חושבות על זה...
רונוששש08.06.20
הם צדיקים תחשוב שהיית במקומו
גש גוש חלב08.06.20
18
אשריכם ארגון להבה וכמובן בנצי גופשטיין שיזכה להצליח במשפט אמן
אלי08.06.20
17
מצטערת. הבנות גם אשמות. דיברו... הלהיבו.. . וכעת התוצאה.
מישו08.06.20
16
אני לא מבין כיצד הגיעו הבנות למצב שהן לבד בתוך האוטובוס עם המנוול הזקן ? אפשר לכאורה לומר שהוא ״שיכנע״ אותן,אבל תלמידות סמינר,אסור שתגענה למצב כזה,עם אדם זר,גם זקן וגם ערבי.מה שמלמד ש״פירצה קוראת לגנב״ והמבין יבין.
צביקה08.06.20
15
זאת הסיבא שאסור טלפון עם הודעות סליחה אחת הסיבות
יעקב08.06.20
14
אני לא מבין איך הוא שלח הודעות לבחורות הרי יש להן פלפון כשר ואם לא איך לא העיפו אותם מהסמינר וגם מה זאת אומרת שהם נמצאו איתו בתוך האוטובוס לבד מה הם לא מבינות?צריך לבדוק גם אותן
חושב08.06.20
13
ככה זה כשלא מלמדים את הבנות את עובדות החיים והתנהלות העולם.... נקודה למחשבה
ללא שם08.06.20
בורות לשמה, היהודיות ה"חילוניות" כמו שבורים כמוך קוראים ליהודים, הולכות הכי פחות עם ערבים, פשוט לא מסתכלות עליהם, זה אתם מטומטמים שמכניסים אותם לשפץ לכם את הבית.
בוזי08.06.20
12
ומתלוננים איזה יהדות זאת להחזיק ערבים לי זה לא ברור עיר התורה שמחזיקה בקוראן
מודיעין עלית מחזיקים ערבים08.06.20
11
אם בהטרדות באוטובוס עסקינן אני חייב לספר מה שראיתי במו עיני לפני כשבוע עמדתי בתחנה בתל אביב נעצר אוטובוס כשחלקו האחורי מולי ואני רואה שתי בנות סמינר יושבות ובספסל מאחוריהן יושב נער או גבר חילוני והנה מול עיני הנער שלח ידו בשיטה מתוחכמת בין המושב לחלון מוסתרת מאחורי תיק שהחזיק ונוגע בנערה התקרבתי ל
בני ברקי סקרן08.06.20
היא לא הרגישה שנגעו בה - ואתה צריך לשכנע אותה ????????
סקרן?מדמיין!08.06.20
כשהייתי ילדה ישבתי באוטובוס, מאחורי ישב אדם מבוגר ושלח את ידו אלי... לא היה לי הרבה מה לעשות חוץ מלקום וללכת. זה קרה לכמה חברות שלי, מקרים דומים, ואין לנו מה לעשות עם זה. יש הרבה פחד לבוא לספר להורים וגם בפועל המחשבה מה יעזור לי להתלונן... רק פרוצדורה לא נעימה ולשקוע בפגיעה כן שמעתי על משהי מתוח
מיארי08.06.20
חזק צריך ללמד את זה את כל עמ"י
שבי08.06.20
וואאו, זה טראומה לכל החיים!
רונוששש08.06.20
10
בנות חרידיות מעיר חרידית מחזיקות פלאפון לא כשר שמקבל הודעות . איפה בנות צדיקות בסיפור מדברות עם גבר מחליפות מספרי פלאפון ועושות עוד כל כמה וכמה עברות עם גבר ....זה בנות חרידיות ? לא ולא
טליה08.06.20
אם את לא יודעת בכול טלפון כשר אפשר לעשות קבוצה עם ווצאפ קולי (ויופי ועם למשהו יש בעיה עם איך שאני כותבת אז עכשיו זה בסדר בשביליך🤨🤫😡
י09.06.20
זה לא קשור אלף :יש כזה דבר בטלפון כשר וואצפ קולי אז זה לא מחייב שהיה להם טלפון לא כשר ב : כי אם זה היה מוואצפ אז זה יוכל להיות טלפון מוגן ובקיצור זה לא משנה הם היה להם טלפון כשר או לא כשר היום בימנו יש הרבה כאלה אם טלפוונים לא כשרים והם חרדים לכול דבר אז ....
ח08.06.20
נכון... אבל אין סיכוי שזה בוואצפ קולי... איך הוא יכנס לשם בדיוק??
רונוששש08.06.20
ח', את במקרה גם "לא מבינה"? או שהתגובות שונות?
שיראל08.06.20
9
וזה קרה בעיר מודיעין עילית. שהנהגים שם שומר נפשו ירחק מהם
חמי08.06.20
8
צריך לסיים אם הדבר הזה שניקרא נהגים ערבים באוטובוסים במיוחד פנימיים הם הורסים לנו את הילדים והורסים לנו תחיים נהג כזה בכל מדינה נורמאלית מקבל מאסר של מינימום שבע שנים רק אצלנו זה קורה שאפילו לחקירה לא מזמינים אותו בושה למשטרה ובושה לנו בתור הריבון
איציק08.06.20
7
לצערי כולם יודעים מהמצב , ראש העיר עסקנים ורבנים יודעים שהערבים מציקים לבנות ישראל בכל מקום אפשרי , באןטובוס .בסופרים . במבנים בבניה וכ'ו . אבל ! אם חלילה חלילההה חנות מזון תכניס כשרות למהדרין מפלגת אחר אזיי כל העיר תהפוך לתא ולמרות עשן ... צבועים חלאות אדם כבר אמרנו ..
פיני08.06.20
6
בנות סמינר? מתכתבות בטלפון? באיזה סמינר בדיוק הבנות מחזיקות טלפון עם אפשרויות התכתבות? יש כאן סימני שאלה רבים מידי!!!
יהודי08.06.20
נו אז יש לבנות סמינר הודעות מה הבעיה למה הם בחורי ישיבות
משהו 08.06.20
סליחה עם כל הכבוד אתה לא רואה את הבעיתיות הכתבה זו??!! לא רק בחורי ישיבות אסור להם להחזיק טלפון עם הודעות גם לבנות סמינר זה לא אמור ליהות מסובך כל כך!
ז מ.08.06.20
ראיתם מה הבעייה. ה' ירחם.
יוסי08.06.20
5
חובה לתת לילדים המון חום אהבה והקשבה אחרת הם ילכו לחפש אותה במקומות אחרים רח"ל
יענקלה08.06.20
4
אם הם היו חילוניות היו מטפלים בזהותר טוב. כל התקשורת היתה חוגגת
אבי08.06.20
3
לפי איך שאני מבין מהכתבה שיש פה התחמקות של המשטרה לעשות הכל כדי לא לפתוח תיק לערבי בושה וחרפה למשטרה
משה08.06.20
2
לא הבנתי איך הן חרדיות קלאסיות אם היה להן פלאפונים עם הודעות? ברגע שיש להן הודעות, משמע שאינן קלאסיות, משמע שאינן כ"כ תמימות...אני ממש לא מצדיקה את הנהג המנוול רק לא מבינה את התמימות...
אני08.06.20
1
לא הבנתי, אם זה היה הטרדה, והן לא רצו בקשר, איך זה שיצאו מאוטובוס עם תריסים מוגפים, ושהו לבד עם הנהג?
דוד08.06.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם