כיכר השבת

סערה ב'אגודה'

שלומי אמונים יצאו במתקפה חריפה כנגד השר יעקב ליצמן

ביטאון 'המבשר' של סגן השר מאיר פרוש במתקפה חריפה נגד שורת מהלכים שבוצעו לאחרונה בתוך 'אגודת ישראל'. עיקר המתקפה היא על יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן והסיעה המרכזית (חרדים)

18
אבי רבינא | כיכר השבת | כ' בסיון | 12.06.20
שלומי אמונים יצאו במתקפה חריפה כנגד השר יעקב ליצמן
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מה שלא נאמר בכינוסים פומביים נכתב בעיתון: ביטאון 'המבשר' של סגן השר פרוש יוצא הבוקר (שישי), במתקפה חריפה נגד שורת מהלכים שבוצעו לאחרונה בתוך 'אגודת ישראל'. עיקר המתקפה היא על יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן והסיעה המרכזית.

המאמר החריף מבקר את החברים בכמה מישורים, כאשר המרכזי שביניהם הוא סוגיית הגיוס לאחר שהחברים שלחו מכתב הקורא "להתעלם" מהערותיו של סגן השר פרוש בסוגיה המהותית. בנוסף נמתח ביקורת על יחסי הכוחות וקיפוח החסידויות הקטנות. כמו גם ביקורת על המריבה הפומבית סביב הוועדה לפניות הציבור, והמכתב של מזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט נגד ח"כ ישראל אייכלר.

המכתב נכתב כך: "בימים האחרונים יצא מכתב מטעם גורם רשמי ב'אגודת ישראל', שעסק בזהות יו"ר ועדת פניות הציבור של הכנסת. מבלי להביע דעה בויכוח כעת, אנו תוהים האם לא היה מקום לקיים דיון פנימי מסודר והוגן על דרכי המינויים. והאם אגודת ישראל מיצתה את הדיונים עם דגל התורה שמחויבת בהסכם עם אגו"י על חלוקה שיוויונית ואיזון מקיסמאלי בתפקידים של יהדות התורה".

ביקורת מרומזת ניתנה אף על כהונתו של ליצמן בתפקיד שר: "לאף קהילה אין מספיק קולות כדי לזכות במנדט שלם ותפקיד שר אינו ניתן עבור כך. את התפקיד אנו מקבלים מכח כלל הקהילות. נדרש מזה שעומד בראש להיות עירני בנושא החשוב ביותר, מעמד בני הישיבות. באותו הלהט הנדרש מנציג שכפוף למועצגה"ת".

"ההסדרים שנקבעו בתשל"ז בעקבות הבחירות באגו"י אינם מבטאים את תמונת המצב העכשווית. אין חסידות שיש לה מספיק קולות למנדט שלם, כוחה של כל סיעה נובע מתוך כוח הרבים. אגו"י אינה יכולה שלא להתחשב בעמדת יתר הקהילות".

"המכתבים הפומביים שיצאו לאחרונה הפוגעים בקהילות חשובות, הם ההיפך הגמור ממשנתה הסדורה של אגו"י שהיא לאחד את כלל ישראל תחת דגל אחד, מתוך אהבה ואחוה".

"לאחרונה יצא מכתב פומבי שאינו תורם לאחדות מטעם גורם רשמי באגו"י, שעסק בזהות יו"ר ועדת פניות הציבור ואנו תוהים האם לא היה מקום לקיים דיון פנימי מסודר והוגן על דרכי המינויים ולא בצורה מבזה"

המאמר תוקף הזנחת חסידויות גדולות שאינם מקבלות ייצוג בתוך המפלגה: "בעוד שנדרש באגו"י לחבר קהלים נעשה ההיפך מכך. אולי זו ההזדמנות כעת כשעובר החוק הנורווגי, לדאוג שקהילות שעדיין אין ח"כ משורותיהן ייכנסו לכנסת".

"הקמת מועצת הקהילות הייתה כדי שכולם ירגישו שהם שותפים, היו שקיוו "לגלות" את מיעוט המשתתפים מהקהילות המזוהות כקנאיות ולבוא איתם חשבון. התברר שיש אחוז גבוה שלהם שמצביעים בבחירות. אז מדוע לא לנסות להתחשב בדעתם".

תוכן שאסור לפספס
18 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
יכול להיות שפרוש צודק שהגיע הזמן לעשות פריימריז פנימי אבל למה הוא לא מתייעץ עם כל החסידויות שתומכים בו לפחות הגדולים יותר ,מדוע הוא רוקד רק לפי צלילי החליל של הקיצוני משה ברזובסקי, הרי חוץ מסלונים הקיצונית רוב החסידיות משלומי אמונים תומכים בדיאלוג מתון כמו שההנהגה הליטאית דורשת ואם פרוש לא רוצה למצו
חסיד ממולח 13.06.20
13
הגיע הזמן לפריימריז ביהדות התורה בכלל ובאגודת ישראל בפרט.
מאיר ויינגרטן12.06.20
12
זה לא אפשרי לעשות בחירות פנימיות כי כל מי ששונא את ליצמן או את מישהו אחר יבוא ויצביע נגד. לכן אפשר לעשות בחירות פנימיות רק כשיש פריימריז בכל המפלגות שאז כל אחד רוצה לנצח. וחוץ מזה אתם לא מבינים ליצמן נוקם עכשיו בבעלזא במסווה כאילו זה ויזניץ.
מוטי12.06.20

הצגת כל התגובות

11
פוליטקאים קטנים . נמאסתם . לא שלחנו אתכם לחלוקת ג'ובים בכנסת . אנא תייצג אותנו בכבוד .
משה 12.06.20
10
צודק בכל מילה בחירות פנימיות ועכשיו
ללא שם12.06.20
לא בחירות פנימיות... פעם אחת הציבור יצביע ברגליו ולא ילך לבחירות (או שיצביע לשס) ואתם תראו איך כל החכי"ם יהיו ילדים טובים.
ווינט13.06.20
9
מה קרה שפתאום מותר להיות שר? לפני שתדברו על פורוש מי שדואג לגובים זה גור
אהרון13.06.20
8
פרוש את מי אתה מייצג???? לאיזה חסידות אתה שייך בכלל???? תעוף מהמקום שלך ותביא אותו לחסידות צאנז,סלונים,ברסלב, מה אתה מחמם שם את הכסא 30 שנה, אתה לא שווה 20 קולות. מי אתה שתדבר על ליצמן שמביא יותר 250000 אלף קולות או וויזניף גם כמה עשרות אלפי קולות בטוחים.
מנחם12.06.20
7
אם יהיה בחירות הראשונים לעוף זה משפחת פרוש כל קול וכוח שיתנו לציבור יגלגל עליו את הסוף המר של השליטה והזהובים
שמעון12.06.20
6
אין גזירת גיוס אין בחור ישיבה אחד (לפי ידיעתי שרוצה ללמוד באמת וגייסו אותו הבחורים היחידים החרדים שבצבא הם כאלה שרוצים להיות שם מטעמים שלא צריך לפרט כעת
עעע12.06.20
הגעת מהמאדים? אתה כנראה חי בפלנטה אחרת? הגייסים והציידים עובדים קשה, על מי הם עובדים על החילונים?
מנחם שפירא13.06.20
5
תגיד מה שאתה רוצה המהלך היה מוצדק לעת הזו בית שמש סבלה מאבוטבול בתקופתו האחרונה יותר נכון בית התעייפה מאבוטבול ואבוטבול התעייף מבית שמש כך שלעת הזו זה היה מהלך נכון ומוצדק.
יואל12.06.20
לא אבוטבול התעייף מבית שמש ולא בית שמש מאבוטבול. העיר כיום תחת היחצני"ת לא התקדמה לשום מקום, למעט נושאים שאבוטבול קידם בסוף הקדנצייה שלו... מה שכן השתנה זה ריבוי השחיתות של מפלגת משפחת פרוש בעירייה. הם עוזריהם ומקורביהם. וזו הסיבה שתמך בעליזה, לא מעייפות אבוטבול אלא מחמדנות ג'ובים כספים ושלטון... נ
תושב בית שמש12.06.20
4
צודק בכל מילה. יש לערוך בחירות פנימיות כאן ועכשיו. ואז יידעו הבוחרים מי שם במקומו הטבעי ומי כבש את מקומו בכוח הזרוע.
שמעונוביץ12.06.20
3
איזו עזות פנים. משפחת פרוש שמייצגת כולה משפחה אחת, מעלה טענות מטופשות כי הוא רוצה עוד ג'ובים. עדיף שלאדון פרוש לא יהיו כל ג'ובים ויעוף מאגו"י. רק נזקים הוא גורם לציבור החרדי בכל מקום. רק נזכיר כי הוא מכר את בית שמש לחילונים תמורת ג'ובים למקורבים שלו, וזה תוך כדי רמאות והעמדת פנים. משפחת פרוש - צאו
תושב בית שמש12.06.20
סוף לשושלת פרוש. מאיר'קה, מי הנסיך הבא ברשימת פרוש, על כס הכנסת ? ישראליק? משה? נוחי? תחשוב אולי, הגיע הזמן למנות נציג של אחת החסידויות, שאתה כביכול מייצג, צאנז. נדבורנה, (איזה?) ערלוי, סרט ויז'ניץ, דאראג, סדיגורה, זוויהל, (איזה?) אוי, איך שכחתי את סלונים, לא,לא את סלאנים.הם היום נגד.. מזמן לא היית
בן מאיר14.06.20
2
מעניין אם משפחת פרוש יש לה כן מספיק קולות בשביל מנדט... הייתי מצפה ממי שיש לו חמאה על הראש שלא יצא לשמש
יוסי12.06.20
1
וכאשר שלומי אמונים בגדו בציבור החרדי בבית שמש, ומתחת לשולחן עבדו למען עליזה בלוך וגרמו נזק לאלפי משפחות חרדיות, הם גם שאלו את כל השותפים שלהם? ר' מאיר פרוש לפני שיוצאים להתקפה, קיים את מה שנאמר "טול קורה מבין עיניך"...
דוד12.06.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24