כיכר השבת

"לקראת אסון"

ב'בית מתתיהו' דוחים את הטענות - ומאשימים את המדינה

בעוד 140(!) מתלמידי ישיבת בית מתתיהו שנדבקו בקורונה טרם פונו למלוניות, ל'כיכר השבת' הגיעה עדותו של אחד מהבחורים, בה הוא מסביר מה הורה הגר"ב ויסבקר - ומדוע לא כולם צייתו לו (חרדים)

61
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ג בתמוז | 05.07.20
הגר"ב ויסבקר, נזהר בלימודו
הגר"ב ויסבקר, נזהר בלימודו (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מדגרת הקורונה ב'בית מתתיהו': הרוחות בישיבה סוערות לאור התרבות חולי הקורונה בין תלמידי הישיבה, אך לא פחות בשל האשמה שהופנתה כלפי המקום כי תלמידים לא נבדקו במזיד, בשל הוראה שכזו שניתנה על ידי רבנים מהישיבה.

אלא שכמו תמיד, גם במקרה זה האמת איפה שהוא באמצע. תחילה להקלטה המתפרסמת כאן, ממנה עולה כי תלמידים בישיבה סיפרו מיוזמתם על כך שישנה הוראה שקטה לא להיבדק, בעוד ראש הישיבה הגר"ב ויסבקר דווקא תמך בבדיקות.

ביום חמישי לפני כשבוע וחצי, עוד כאשר היו ארבעה חולים בלבד בישיבה, התקשר תלמיד (שמו שמור במערכת) לכותב השורות, וסיפר כי ישנה הוראה שקטה לא להיבדק.

"יש כאלה רבנים שאומרים כן להיבדק, ויש כאלה שאומרים לא להיבדק - יש הוראה שקטה שכזו", פירט הבחור. "הרב ויסבקר (ראש הישיבה. א.ר.) בקבוצת סיכון, המצב הרפואי שלו 'לא משהו' ולכן הוא - שכן בעד להיבדק - פחות מעורב".

כזכור, עד לרגע זה אובחנו בישיבה כ-210 נשאים של נגיף הקורונה, המספר הגדול ביותר עד כה במוסד חינוכי, מתוכם פונו למלונית 70 בלבד. חשוב לציין, כי המדינה מתנגדת לפינוי התלמידים לביתם, מחשש להדבקה המונית בקהילה ובמשפחות.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי התנהלות הרשויות היא שגרמה למספר הגדול כל כך של הדבקות. גורם בכיר בישיבה מתאר: "הודענו לרשויות כשהיה חולים בודדים, ובמקום לטפל בהם ולהעביר אותם למלוניות, החליטו משום מה להשאיר אותם בישיבה".

"המדינה מרצונה החופשי אפשרה מדגרה המונית של קורונה, והאחריות על ההתפרצות מוטלת לפתחה בכל העוצמה. אם יהיה אסון חלילה, האשמים יהיו רשויות המדינה השונות שהפקירו את הבחורים הצעירים לגורלם. נכון לעכשיו יש כ-140 חולים בישיבה שלא פונו, וממשיכים להדביק את חבריהם בשרשרת שאינה נגמרת".

תלמידי הישיבה שכן הצליחו להתפנות

הגורם הבכיר אף מתייחס בשיחה עם 'כיכר השבת' להקלטה של דברי הבחור על ההוראות בדבר הבדיקות, ואומר: "הכל מתנהל על פי ההוראות של משרד הבריאות. כל הפרסומים שהוצאו לגבי התנהלות הישיבה שקריים, והופצו באופן מוטעה: מעולם לא ניתנה הוראה על ידי מישהו מהנהלת הישיבה לא ללכת להיבדק. להיפך, הישיבה מחייבת את כל מי שבא במגע עם חולה מאומת ללכת להיבדק, וזו הסיבה שאכן גילו בישיבה מספר רב כל כך של נשאים. הבעיה היא כאמור שהרשויות לא מטפלות בנושא. פשוט אין עם מי לדבר, וכך הפכנו למדגרת קורונה ללא יכולת לעשות דבר".

גם אביו של אחד התלמידים, ירון קדושים מפתח תקווה, אומר ל'כיכר השבת': "אני מלווה את הבן שלי מההתחלה, ויכול לספר כי ניסינו וניסינו - אבל אין עם מי לדבר. המדינה הפקירה את בנינו לגורלם! שום גורם לא לקח אחריות על המקום, אף בכיר לא בא, פיקוד העורף לא נוכח. משרד הבריאות נעלם ורק הישיבה מתמודדת בכוחות עליונים עם המצב החמור".

"תוציאו את הילדים משם. תפנו אותם כולם למקום אחר שיהיה תחת פיקוח, לחולים ולאלו שנחשפו לחולים, כדי לעצור את השרשרת. אחרת נגיע חלילה למאות חולים, ואולי חס ושלום לאסון. תתעוררו עכשיו. תפסיקו להתעסק עם השקר של אם הייתה או לא הוראה בענין הבדיקות", הוא מזהיר.

ראש הישיבה במסירת שיעור

באשר למצבו הבריאותי של הגר"ב ויסבקר, מחשובי ראשי הישיבות בדורנו, שכזכור נדבק אף הוא בנגיף בעודו בסיכון בשל מחלתו, אומרים היום בישיבה: "בזכות תפילות עם ישראל בכלל, ובוגרי ותלמידי הישיבה בפרט, ובסייעתא דשמיא מרובה, התוצאות מהבדיקות שעבר מורנו השבוע הראו שהמחלה נמצאת בנסיגה גדולה מאוד. כמובן שהוא עדיין זקוק לרחמי שמים על מנת למגר את המחלה לחלוטין".

"למרות הטיפולים", מציינים מקורביו, "מוסר מורנו ראש הישיבה שיעורים וועדים כסדרן, וכן נמצא ומשגיח באופן אישי שלמרות הכללים וההגבלות, הישיבה תתפקד בצורה מושלמת, ואכן הסדרים והשיעורים בישיבה היו למופת, עד כדי כך שהבחורים מספרים שהרגישו 'זמן אלול' בחודש האחרון".

הם מוסיפים ומדגישים: "למותר לציון, כי רה"י נשמר מאוד שלא להידבק בנגיף הקורונה והקפיד מאוד על ההסדרים שנקבעו על ידי רופאו האישי, ובכלל זה עטיית מסכה ומגן שקוף, מחיצה שמבדילה בינו לבין הבחורים שבאו לשוחח איתו בחדרו ומעבר מבודד הרמטי מדירתו לגלריה שבה התפלל וממנה מסר שיעורים. גם על בחורי הישיבה הוא מקפיד מאוד, שישמרו על כל הכללים בשלמות, עד כדי שכשראה שני בחורים ברחוב סלנט ללא מסכה, שלח אותם הביתה לצמיתות, ולא עזרו כל בקשות ההורים להחזירם".

"לצערנו, למרות המאמצים, מורנו הגר"ב ויסבקר נדבק בנגיף הקורונה, ככל הנראה מבן משפחה הקרוב אליו מאוד", הם שבים ומזכירים לסיום. "כרגע הוא לא חש בשום סימפטומים שקשורים לנגיף, אך ברור שאנו נזקקים להרבות בתפילה גם על כך שנגיף זה לא יפגע בבריאותו כלל וכלל".

אחת האזהרות שנתלו בשטחי ישיבת בית מתתיהו
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)
תוכן שאסור לפספס
61 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
כולם אשמים חוץ מהישיבה בעצמה חרדיות במיטבה שום לקיחת אחריות
דוד זקס07.07.20
בואנה אתה מזה נחיתי מעצמך , חרדיות במיטבה עלק , יורקים עליך אתה אומר שזה גשם
לדוד היקר08.07.20
32
לכל האלו שמרגישים נחיתים בזה שהם חרדים ומחפשים להאשים את עצמם , איפה הייתם בהדבקה בגמנסיה , התנהלות הישיבה אף שלא היתה מושלמת לא קרובה אפילו לקצת מהאשמות שמאשימים אותה , אין מוסד שלא עשה טעות , צאו מהבועה .
תלמיד מהישיבה 05.07.20
31
פתחו את הכול טיפה לפני הזמן אין סבלנות היינו במצב מצין והיום בלגן
יוסי05.07.20

הצגת כל התגובות

30
אשמתו של לוקח האחריות על פתיחת הישיבה שיא ע"פ ההוראות ואשמתם של נציגינו הנכבדים שלא קוראים להעמידו לדין ("רודף" מישהו אמר?). וכן חמד (ישיבת הבת...) עובדת באותה שיטת ה"יהיה בסדר" חכו...
אזרח05.07.20
מה אתה אומר על סורוצקין שעשו שם קפסולות ויש נדבקים ???? כל המתווים לא מתאימים לישיבות .
מישהו06.07.20
לא ראיה שחררו אותם הבייתה אחרי 50 יום(!) בישיבה ובצדק וחזרו נגועים בנגיף
לא נכון06.07.20
זה רק מוכיח לך שאין אפשרות כמעט לשרוד במתווה המוצע
מישהו06.07.20
29
''עד כדי שכשראה שני בחורים ברחוב סלנט ללא מסכה, שלח אותם הביתה לצמיתות, ולא עזרו כל בקשות ההורים להחזירם" הוא העיף אותם לגמרי מהישיבה?? או רק לתקופה הקרובה?
יאיר05.07.20
28
אני מבין שירון קדושים דובר עיריית פתח תקוה לשעבר, קיבל ג'וב חדש בבית מתתיהו. אין מצב ש"במקרה" הוא מדבר עם כל כלי תקשורת אפשרי על הישיבה.
עומר אצילי05.07.20
27
אני תלמיד הישיבה ולמרות שכתבה זאת באה להגן על הישיבה הכל שקר ואין מקום להגן על הישיבה מאחר והיא נפתחה בפשיעה גמורה וזה דבר שכל תלמידי הישבה מודים לה כל מה שכתוב כאן הוא שקר כי כל הבחורים מאמינים לכך שומרינו רה״י שליטא אמר לא להיבדק וכן כולם יודעים שראש הישיבה לא שמר על עצמו למרות מצבו הרפואי הקשוח
תלמיד הישיבה05.07.20
מה קרה העיפו אותך אז אתה ממורמר ?
תלמיד מהישיבה 07.07.20
לא ידעתי שיש מי שכל מה שהוא לומד בישיבה זה לשקר.
אחד ההורים06.07.20
26
יודע מבפנים! לא היה שום הוראה לא להיבדק. וחבל שאנשים חושבים כך.
יצחק05.07.20
25
חצופים. שיאשימו את עצמם.כולם יודעים שהם התנהלו רגיל כאילו אין קורונה ולא עבדו לפי שיטת הקפסולות. הכי קל להאשים את המדינה. על זה אומרים"על ראש הגנב בוער הכובע"
חני05.07.20
מיזה כולם יודעים , מאיפה ???????? מה אתה אוכל תראש
מישהו05.07.20
כולם פה מבית מתתיהו שורצת מכשירים
אישי06.07.20
לא צריך להיות מבית מתתיהו כדי לדעת שהתקשורת משקרת , ואתה כמו פתי קונה את כל הדברים שלה
דוד07.07.20
אף אחד לא התנהל כרגיל אתה שקרן , איך יש לך עזות מצח לכתוב דברים שאתה לא יודע ? ומה הקשר על ראש הגנב בוער הכובע אל תתקע דברים לא קשורים, מרגיש לי מייבין .
מישהו06.07.20
24
מבלבלים את המוח !! מה זה "לא פינו" אתה חולה קורונה!! אתה מחכה שיפנו אותך? טוס לבית!
משה05.07.20
יש כאלה שאין להם מקום בבית לעשות בידוד והם ידביקו את כל הבית ואח"כ את כל השכונה , פשוט לא?
מישהו06.07.20
מה ''טוס הביתה''? הוא ידביק את כל המשפחה..לכן הוא מחכה שיפנו אותו למלונית שם ישהה עם יתר חבריו שנדבקו ג'כ. הבנת עכשיו?
יאיר05.07.20
23
צריך להתארגן דחוף באופן עצמאי ולא לסמוך על אף אחד...וממש רואים בחוש "שאין על מי להשען אלא על אבינו שבשמיים", צריך להתארגן גם רוחנית וגם פיזית...
פלוני05.07.20
22
לכל הכועסים, שאלה אליכם- האם כך הגבתם שהיה את ההדבקה בביה"ס בגמנסיה?
ישראל05.07.20
21
מדהים איך תמיד כולם אשמים סבב א לא הסבירו לציבור סבב ב לא פינו ... והכל שטויות בקהילה אצלנו בשכונה היה חולה קורונה וחיכו להוראת הרב כאילו הוא משרד הבריאות ומה ניתה ההוראה .....הבנתם לבד אבל אל דאגה בסוף גרוטו אשם
ארי05.07.20
זה שהקהילה שלכם עברינית זה לא אומר כלום אל אף אחד אחר ,
אחד06.07.20
20
אמאלה
יעל05.07.20
19
היכן החכי״ם החרדים שתומכים כמו עיזים בביבי? היכן דרעי, גפני, ליצמן? מדוע הם מתחמקים מאחריות? כי הם יודעים שמה שהם לא יעשו אנחנו החרדים חבחר בהם שוב....
שלמה05.07.20
18
יש לי שם ילד שלומד הם לא שמרו גם שההורים יתלננו הם חשבו שמותר להם להתנהל כמו שהם מתנהלים אז בלי לבכות עכשיו הם צריך לתת תחשבון לכל מה שקרה
נחמי06.07.20
תעיין בתגובה 24
יוסי06.07.20
גם לי יש ילדים שם. אתנסח בזהירות: את והאמת נעים בשני קווים מקבילים שלא יפגשו לעולם........
יוסי06.07.20
את נטלת תשעה קבין של דמיונות , אח שלי שם , אל תבלפי ,הוא עצמו נבדק כבר אז.
יהושע07.07.20
17
אף פעם לא מפרסמים את התגובה שלי, גם שנרשמתי כדי שהתגובה שלי תעלה אוטומטית.הדבר מוכיח שכל התגובות מזויפות.
נפתלי05.07.20
אוי מסכן... בא לי לבכות... התגובות שלך לא עולות!!! ע-צ-ו-ב!
בני גנץ06.07.20
16
חחחחחחחחח
משה05.07.20
15
חוצפה!! לא נזהרים ולא כלום ועוד מאשימים אחרים בבעיות שגרמו לעצמם ולכולנו
צבי06.07.20
אל תבלבל את המוח נזהרו שם ולא חזרו לבתים במשך חודש וחצי , ולא גרמו בעיות לאף אחד אז אל תגיד לכולנו
חיים07.07.20
שנאת עמי ארצות...
זלמן07.07.20
14
מידיעה ברורה, לא היה הוראה שקטה לא להיבדק. מדובר בהמצאה של בחור אחד.
בנימין05.07.20
13
משום מה יש פה הרבה מבפנים... מתלמידי הישיבה... עכשיו נגלה כמה איפונים וכדומה יש בישיבה...
אישי06.07.20
על מחשבים בבית שמעת ???????
אחד06.07.20
12
אני מסרב להאמין להקלטה הזאת שאינה מזוייפת או שהבחור הזה היה באטמוספרה בחודשיים האחרונים אני הייתי שם והיה קפסולה לכל דבר חוץ מהמבוגרים שהיו במקום נפרד מאחר ויוצאים לפגישות חתונות וכו' ובענין מה שאומרים שהייתה הוראה לא להיבדק לא הייתה הוראה כזאת וכשהתחיל להתפרץ שוב הקורונה שלחו את כולם להיבדק המדובר
ישראל05.07.20
אתה מודה ששמרו על קפסולה ובכך יתכן וגרמו לכל הענין הגיע הזמן שראשי ישבה ילמדו את הסוגיא של ספק פיקוח נפש
צחי05.07.20
שני בחורים מהקפסולה שלך ועוד 2 מהקפסולות האחרות ואז פתחו קפסולות עקב הצלחת המהלך שאין חולים בין הקפסולות משם להדבקת 170 בחורים הדרך קצרה השאלה: אם נמצא מי אשם איך הוא ישלם על הביטול תורה והפסד ימי עבודה של הורי ילדים וכל ההפסד של חולי קורונה בכל פינה ע"י הדבקה שקטה שלא לדבר על נפגעים מבוגרים מעגל שנ
שמויגר05.07.20
11
לא הבנתי למה הישיבה עצמה לא יכולה להיות "המלונית" וכולם ישארו שם ולא יצאו לבתיהם ולא יצטרכו ללכת למקום רחוק הנקרא מלונית??
אליהו06.07.20
הישיבה מפוזרת על הרבה רחובות א"א לעשות שם מלונית סגורה
אהרון06.07.20
10
אפשר בטח שאפשר בישיבת גאון יעקב ב"ה אין שום בעיות שמרו ושמרו והכל בסדר
יצחק06.07.20
דבר ראשון חכה תראה עוד חזון למועד , דבר שני זה שיש חלק שהצליחו זה לא אומר שאצל כולם זה יכול להצליח , מבחינה טכנית זה לא אפשרי בהרבה ישיבות
אלי07.07.20
9
שיהפכו את הישיבה למלונית, במקום לשולחם למלונית.
מרב בן שמחון 06.07.20
8
בוז למדינה
חיים05.07.20
7
מי אשם בזה שהמנהיגים החרדים לא ראו את הנולד וקראו לצאן מרעיתם שלא לעזוב את אדמת הקודש באירופה? ברור, הציונים.... זה דרכם של החרדים כסל למו, לא עושים , מתבכיינים ומתעצבנים על אלו שכן עושים, אחר כך גם מאשימים אותם בכל הצרות שלהם. מנטליות ערבית להפליא, לא פלא שרמת ההתפתחות זהה.
גם בשואה06.07.20
נחיתי בכיין
יוסף חיים08.07.20
6
הם לא שמרו כמו שצריך הלך שם הפקרות שלא יבכו עכשיו בושה
שיתבישו06.07.20
לא עשו הפקרות ולא נעלים הבחורים לא יצאו מהישיבה מלפני חג שבועות עד ממש עכשיו מה אתה מקשקש
תתבייש 06.07.20
5
כאשר יש שמועות על "הוראה שקטה" שלא להבדק, אין פלא שהגענו לאן שהגענו. צריכים להתחיל לקחת אחריות. זה בנפשנו!
רפאל05.07.20
טוב שכתבת שמועות כי זה נשאר באמת בגדר שמועות , בלי שמץ של אמת .
מישהו05.07.20
4
קצת עובדות , התנהלות הישיבה בקורונה לא חרגה מהתנהלות רוב הישיבות , העיד על כך דני אבידן שללא ספק יודע בענין זה , כל השמועות על הוראה שלא להיבדק שקריות תעיד על כך העובדה שהנכד של הר"י נבדק באותו זמן בהם טענו השמועות שאסור היה להידבק , בנוסף הר"י לא היה קשור לכל ההתנהלות של הישיבה בקורונה עקב מצבו הבר
תלמיד מהישיבה 05.07.20
3
נכון, אנו החרדים צריכים לשנות את התפילות בימים נוראים--ל --״אשמתם, בגדתם, גזלתם, דברתם דופי״....
משה05.07.20
2
מסכנים
יעל05.07.20
1
לאן נעלמו הח"כים ששלחנו אותם ? לדפוק על השולחן לביבי - לפני שיהיה כאן אסון רפואי ורוחני שהוא כבר כאן - מה שלא הרס חוק הגיוס - ההשבתה של מסגרות החינוך תהרוס את בנינו
ישראל05.07.20
לדפוק על השולחנות חזזק מאאוד לחזור ללימודים מרחוק שלא יהיה בהם נגף לפני שיהיה כאן אסון רפואי ורחני ופירוק ממסד הישיבתי ע"י פושעים או/ו רשלניים על חשבון ילדינו וחשבון הבריאות של המבוגרים שבינינו
שמויגר05.07.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24