כיכר השבת

אוחנה בפניה ישירה

השר לביטחון פנים: "דו"חות מסכה לחרדים - פחות מבכלל האוכלוסייה"

אמיר אוחנה, השר לביטחון פנים, בפניה ישירה ל"אחי ואחיותי החרדים", כותב כי הוא "ער לתחושה הקשה לפיה המשטרה מבצעת אכיפה בררנית כלפיכם", אך מציג תמונה הפוכה (חרדים)

72
כיכר השבת | י"ז בתמוז | 09.07.20
השר אוחנה
השר אוחנה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

"אחיי ואחיותיי החרדים, ובכלל" - כך פותח הערב (חמישי) השר לביטחון פנים אמיר אוחנה פוסט ארוך שפרסם, בו הוא הודף את הטענות של הציבור החרדי על מתן קנסות יתר בגין אי עטיית מסכת הגנה מקורונה, לעתים תוך הפעלת אלימות משטרתית, אך מביע אמפתיה לכאב ולתסיסה הקיימת.

השר כותב: "אני ער לתחושה הקשה לפיה המשטרה מבצעת אכיפה בררנית, או אכיפת יתר כלפיכם, בנוגע לאי חבישת מסיכה (לשם הקיצור נקרא לזה מעתה 'דו"חות מסיכה'), אני מקבל וקורא את ההודעות שלכם (לא יכול להשיב לכולם, אני מוצף בכמות אדירה) ואני רואה ושומע את הסרטונים, אבל כשאני פונה למפקדים, הנמצאים יחד עם השוטרים בשטח, אני שומע מהם את הדבר הבא: לא רק שלא נרשמים יותר דו"חות מסיכה לאוכלוסייה החרדית ביחס לשיעורם באוכלוסייה – נרשמים פחות דו"חות".

"מדוע? משום שהאוכלוסייה החרדית, לאור מוראות הגל הראשון של הקורונה, הפנימה מהר יותר וטוב יותר את חובת חבישת המסיכות, ביחס לאוכלוסייה הלא חרדית. 'ונשמרתם לנפשותיכם', אם תרצו".

ואיך זה מסביר את הסרטונים שיוצאים? אז זהו ההסבר של השר לביטחון פנים: "ראו. משטרת ישראל רשמה השבוע (1-8.7.20), בכל הערים והישובים במדינת ישראל 29,922 דו"חות מסיכה. לשם ההשוואה, בתקופה המקבילה בחודש יוני נרשמו 1,385 דו"חות, ואני בכלל לא מדבר על חודש מאי, שבו בכל המדינה שררה תחושת אופוריה כאילו הקורונה מאחורינו, והאכיפה הייתה בהתאם".

"אגב", ממשיך אוחנה, "בתמונות המפורסמות שלי מחודש מאי עם צמרת המשטרה בדרום ת"א בלי מסיכות, כלל לא הייתה חובת חבישת מסיכות על פי הוראת משרד הבריאות (החמסין, זוכרים?), אבל אם זה יגרום למישהו להרגשה טובה אני מוכן להורות למשטרה לתת לי דו"ח על כך, העיקר שתחבשו מסיכות".

אלימות משטרתית בפיזור הילולת ה'אור החיים' (ללא קרדיט)

לדבריו, "הגידול העצום במספר הדו"חות נובע מהגידול המבהיל בתחלואה. כפי שאתם רואים, מתבצעים מאמצים לאומיים לבלום את התפשטות הנגיף – והמשטרה לוקחת חלק מרכזי במאמץ הלאומי הזה".

"ליבי ליבי עם השוטרות והשוטרים", מדגיש השר לביטחון פנים, "שלמרות שרוב מוחלט של המפגשים בינם ובין האזרחים מסתיימים ללא תקלות וללא אירועים חריגים, אלה שכן – מכתימים אותם ו"מזכים" אותם בכינויים נוראיים שמוטב שלא הייתי רואה את חלקכם כותבים".

אוחנה מוסיף, כי "לא השוטרים, ולא משרד הבט"פ, קובעים את החוקים והכללים: קובעות אותם הכנסת והממשלה, על פי המלצות משרד הבריאות – האמון על מניעת הפצת המחלה. השוטרים הם אמנם אלה שבאים אתכם במגע, אבל אינם קובעים מהי עבירה ומה גובה הקנס עליה. חובתם לאכוף את החוק".

"אגב, בניגוד לשמועות שאני מצטער מאוד לשמוע – השוטרים אינם מקבלים שכר בהתאם למספר הדו"חות שהם רושמים, ואפילו לא מקבלים על כך בונוסים. הדו"חות האלה גם לא נכנסים לתקציב משטרת ישראל. אין, איפוא, מוטיבציית יתר הנובעת מציפיה לתגמול. המוטיבציה היחידה שיש היא לשטח את עקומת התחלואה ולהציל את חיי כולנו, אזרחי ישראל".

לדבריו, "המשמעות של הגידול העצום הזה במספר הדו"חות היא גידול עצום בחיכוך בין השוטרים לאזרחים. עשרות וכנראה מאות אלפי מפגשים בין שוטר לאזרח שלרוב מסתיימים ללא רישום דו"ח, מיעוטם מסתיים עם רישום דו"ח, ומיעוט שבמיעוט – הבטל בשישים כמעט – מסתיים באירועים חריגים דוגמת אלה שמציפים את הרשת (חלק מהסרטונים, אני חייב להעיר, הם בכלל משנים עברו ובינם ובין אכיפת קורונה אין כמובן כל קשר...)".

"כשאני רואה סרטון כזה (אני מעריך את מספר הסרטונים הקשים שיצאו בכ-10-20 סרטונים, כאמור מתוך 29,922 דו"חות מסיכה שנרשמו רק השבוע, ובהנחה שמכשירי טלפון נייד מצויים כמעט בידי כל אחד תסכימו שמדובר במיעוט שבשוליים), אני מבקש לקבל מהמשטרה את סרטון מצלמות הגוף, ככל שישנו".

שוטרים מול חרדים, השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ויש גם מסקנה מעשית: "בכוונתי לפעול שיהיו כמה שיותר מצלמות גוף אשר יתעדו כמעט כל מפגש בין שוטר לאזרח. כמעט בכל המקרים חוזרת על עצמה התופעה הבאה: האזרח מסרב להזדהות. על פי הנוהל המשטרתי, בראשית המגע בין השוטר לאזרח, לאחר שהשוטר מברך את האזרח לשלום הוא מבקש ממנו תעודה מזהה (חובה לשאת כזאת). ככל שהאזרח טוען שאין ברשותו כזאת, השוטר נדרש לזהות אותו בדרך אחרת (הדרך המקובלת – מסירת שם ומספר ת"ז בע"פ)".

"אם השוטר הגיע למסקנה שזהו אכן האדם שמולו", מסביר השר, "הוא ממשיך להתנהל בדרך של רישום דו"ח או שחרורו לדרכו. יש תכליות רבות שהנוהל הזה משרת מעבר לזיהוי הפשוט של האדם. מסוף המשטרתי מופיעות לעיתים הערות העשויות להיות רלוונטיות לאדם (למשל, אם הוא במעצר בית, דרוש לחקירה, עבריין נמלט וכיו"ב). וכמעט תמיד חוזרת התופעה של אזרח המסרב להזדהות, ייתכן מתוך מחשבה שבכך יינצל מהדו"ח".

אוחנה תוהה: "מה לדעתכם על השוטר לעשות במצב זה? לוותר לאזרח הסרבן, אך 'להעניש' את האזרח שומר החוק? לרשום דו"ח רק לאזרחים הפועלים בהתאם להנחיות ומזדהים כנדרש? 'צדיק ורע לו, רשע וטוב לו'? השוטר מנסה, במקרים אלה, להסביר לאזרח כי אם לא יזדהה הוא יעוכב לתחנת המשטרה לצורך זיהוי. בדרך כלל, זה מספיק כדי שהאזרח ייזכר היכן הניח את התעודה או מה שמו ומספר הת"ז שלו".

עיכוב הילדה; הסרטון שהסעיר (צילום: מוישי ליפשיץ)

"אך לעיתים, כשהאזרח לא לוקח את השוטר ברצינות, וממשיך לנסות להתחמק, הוא לא מותיר בידי השוטר ברירה אלא לאכוף את מרותו, כולל שימוש בכח. במקרים בהם נעשה שימוש בכח מופרז – מפקדי המשטרה מתחקרים, מפיקים לקחים – ואם צריך, פועלים משמעתית (או באמצעות מח"ש, כמו במקרה מחולון)".

בשלב זה מבטיח אוחנה: "במקרים בהם הפעלת הכח איננה טעות בשיקול הדעת אלא זדון – מתוך מניע אלים ממש – אנשים לא רק יענשו אלא גם יוצאו מהמשטרה! לעולם לא אצדיק הפעלת כח שלא כדין כלפי אזרח, כל אזרח, לא כל שכן הפעלת אלימות של ממש. אכן, אני מבקש להדגיש – אם בשלב כלשהו האזרח מבין את רצינות העניין ונמלך בו – מזדהה כנדרש בפני השוטר, הייתי מצפה מהשוטר להפעיל שיקול דעת ולשקול מתן דו"ח ושחרור האזרח (ולא להתעקש על עיכובו לתחנה, בטח שלא מעצרו – למעט בנסיבות חריגות בהן האזרח תקף את השוטר, גם מקרים כאלה היו)".

ומה המסר שלו לשוטרים? "ממש הבוקר קיימתי דיון (באמצעות ויעוד חזותי, אני עדיין בבידוד) עם צמרת המשטרה וחידדתי את ההנחיה לביצוע 'אכיפה חכמה': להעדיף אכיפה במקומות סגורים ולהימנע ככל האפשר ממצבים של מעצר, איזוק והפעלת כח, בשל העובדה כי מדובר ברוב רובם של המקרים בציבור הכללי, ולא בציבור העברייני שהמשטרה רגילה לפעול מולו. הסבירו לשוטרות ולשוטרים את חשיבות שיקול הדעת, ביקשתי. הוציאו לשטח את השוטרים הוותיקים והמבוגרים יותר. יש ערך רב לניסיון שצברו.

"רבותיי, גבירותיי", כותב השר לביטחון פנים לסיום: "השעה קשה. היא קשה לכולנו. היא קשה גם לשוטרות ולשוטרים הקורסים תחת הנטל. הפשיעה ה'רגילה' לא שוכחת, וזה בנוסף לאכיפת כל חוקי הקורונה – המסיכות, הבידוד, השבים מחו"ל. האזורים המוגבלים שהמשטרה נדרשת לסגור בהתאם להוראות הממשלה".

והמסקנה היא: "הקורונה לא עוזבת אותנו בקרוב. נצטרך ללמוד לנהל שגרת חיים לצידה. זה אומר גם, בין היתר, מסיכות. הסיכון פשוט גדול מדי, המדובר במחלה קשה – אל תטעו לחשוב שמדובר ב'שפעת'. עשו לעצמכם טובה. אם לא חבשתם מסיכה כנדרש, במפגש עם השוטר – הזדהו אם נתבקשתם. בזה זה יסתכם בחלק מהמקרים, ובחלקם – תקבלו דו"ח. גם במקרים האלה, קחו את הלקח שיסייע לכם ולציבור כולו להפנים את המטרה: לנצח את הקורונה ולשוב לשגרה. כי בידינו הדבר".

תוכן שאסור לפספס
72 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
60
איני מחסידיו של השר אוחנה או של ילוד אשה כלשהו. לטעמי השר כתב דברי טעם ורצוי שכולם יקראו ויפנימו.
יעקב11.07.20
59
הלו!!! ברור שיש פחות לחרדים! כי הם הרבה יותר מקפידים ולמרות שמנסים למצוא קשה כיון שכולם עם מסכות. אבל הטענה המרכזית ולא מספיק מחדדים את זה זה לא שיש נותנים דוחו"ת לחרדים. למי שמגיע מגיע, הטענה היא שמחפשים לתת ולא נותנים באמת. לדוגמא בן אדם שהוריד לשניה [לשתות ברד וכדו'] או שהאף לא מכוסה כדבעי, לא נו
אלי10.07.20
58
שוטרים פחדנים על חלשים
אליהו09.07.20

הצגת כל התגובות

57
כשר המשפטים קיבלת מכתבים שעושקים חרדית שומרת חוק שנטפלו עליה לחינם מס הכנסה וכ"א כשפטורה ממס ע"פי דוחות רו"ח ולא עשית כלום ולביבי תעזור, אבל מה עם המוחלשים?
חיים09.07.20
56
אוחנה, בדכ אני מעריך אותך. הפעם לא שכנעת אותי. תתייחס לסרטונים המזעזעים. מה תשובתך על איזוק אישה שאפה הציץ ממסיכה?
שי09.07.20
אף מציץ מהמסכה זה רצח נקודה
ג'פרי09.07.20
אף מחוץ למסיכה זה רצח??? לפי מה שאני יודעת, כיסוי הפה נועד להגן על הסובבים ממני, וכיסוי האף נועד להגן עליי מהסובבים...
שיראל09.07.20
55
אם היה מדובר בערבים המדינה הייתה מזדעזעת ,כל היפי נפש בתקשורת השמאלנית לא היו מפסיקים לספר את הסיפורים שוב ושוב אבל חרדים מצוין מגיע להם הם מפיצי מחלות וכ"ו,צביעות לשמה
חרדי10.07.20
54
המשטרה לוקחת חלק במאמץ הלאומי לעשוק אזרחים, הכל שטות כל העניין עם המסכות זה רק בשביל לעשוק אזרחים קורונה זה בלוף
אא09.07.20
53
שטויות אל תתנו לו להטעות אותנו. 1. יחס דוחות מול ההפרות אצל הציבור החרדי הוא בלי פורפורציה למול הציבור הכללי. אם שם מתוך 1000 איש שלא יעטו מסכה אחד יקבל דו"ח, אצל החרדים 950 יקבלו. 2. היחס...היחס... אצל החילוניים רואים חיוך, רואים נתינת מסכות ואצל החרדים רק קנסות ואזיקים. חשבתי שהבחור הזה (אוחנה) י
אוריאל09.07.20
52
אתה שקרן בקרוב תתגלגל לשפנים וארנבות יחד עם חבר מריעך ה׳ יבקש את הנרדף אוי מה מחכה לכם המן רצה לפגוע בעם ישראל ונפל אתה בדרך🗝🗝🗝🗝🗝🗝
לאה09.07.20
51
יש לי דוד שנסע השבוע באוטובוס בין עירוני והוא נרדם הוא מתעורר ורואה לידו שוטר שנתן לו דו"ח בגלל שהמסכה נפלה לו באמצע השינה
חרדי10.07.20
50
הבעיה היא המקרה המוסרט כמו שאזרח לא יכול לחמוק מדוח בטענה שזה רק שעה ביום שהוא בלי מסכה כך המשטרה על המקרה הבעייתי שאולי בטל בשישים לא יכולה לחמוק מביקורת ולכל הפחות שתתנצל על כך
פוץ09.07.20
49
ללא אח שלי (אתה פשוט מגעיל) טוב אז בסרטון עדיין לא היו חייבים מעניין שכל האזרחיים שם כבר לבשו. ב, וחיבוקים היה מותר? ולאכול יחד היה מותר חפש את האחים שלך במקום אחר
אהרן 09.07.20
48
אני עובד רוב היום בגאולה, ובשעות הערב ליד השוק, ובגאולה שרוב האנשים הולכים עם מסכות, השוטרים עומדים רוב היום ומחכים לטרף, ומי שרק מוריד את המסכה מיד נותנים לו דו"ח, ולעומת זאת בשוק רוב האנשים בלי מסכות ואין פוצה פה, תצאו לבדוק!
דודי09.07.20
47
כל חרדי יודע מה קרה לנו בגלל ברית האחים... הצליני נא מיד אחי וגו'. ד"א נראלי ואני מקווה שהאח חזר בתשובה.
משה09.07.20
46
כי בציבור החילוני לכל ילדה בת 13 יש סמרטפון עם מצלמה שמזה השוטרים הכי מפחדים.שהרי השוטר אמר מפורש תפסיק לצלם זו ראיה משפטית.
הרשל בועזגלו.10.07.20
45
דבריך עומדים בסתירה לדברי מפקד המשטרה ,שאמר היום בראיון בכיכר השבת ,שיש אכיפת יתר בקרב הציבור החרדי, לטענתו בגלל אחוזי ההדבקות הגבוהים, ואתה טוען שאין אכיפת יתר ????????
למר אוחנה !!!!09.07.20
44
מר אוחנה, אבקשך להפסיק לזלזל באינטלגנציה של הציבור. הפניה הזו שלך זורה מלח על הפצעים, ומוטב שתשתוק.
רואה חשבון09.07.20
43
כל הדיבורים היפים תגיד לחילונים לשוטרים יש שנאה לחרדים אל תשלח אותם לערים שלנו אנחנו לא פושעים ורוצחים תשלח רק שוטרים חרדים
חרדי(לא שוטר)09.07.20
חרדי שמתגייס למשטרה הוא אדם עלוב ומוטב שתשלח אותם לציבור החילוני הם יטפלו בהם כפי המסורת החילונית האכזרית לפחות שירגישו קצת את אחיהם החילונים
מנחם 09.07.20
בשביל מה חרדים שיחליקו ולבסוף לא יאכפו אני מוותר עליהם ועדיף קשוח ושיעמדו בככלי השמירה אין שום היתר לפרוץ את כללי השמירה וכי אני או אתה שומרים רק מפחד השוטר, שוטר כן שוטר לא, אני צריך קיים ונשמרתם בהידור וחלילה לא לגרם נזק לרבים לא תעמוד על דם רעך
אפי10.07.20
אין שוטרים חרדים כי לחרדים אסור לעבוד.
לחרדי אסור לעבו09.07.20
42
ברור שכך. החרדים נזהרים ב'ונשמרתם' יותר מכל השאר. אז יש פחות דו"חות ולכן השוטרים מתוסכלים מכך שלא עשו קופה (למי שלא יודע - קנסות זה כסף טוב לשוטרים), אז כל אחד שתופסים היחס אליו הוא כעל טרף שסוף סוף מצאו. זה עדיין לא סותר את העובדות - היחס מחפיר.
אחת.09.07.20
41
אוחנה אחד מהאנשים הדוחים ביותר בכנסת
יום10.07.20
40
אם אתה רוצה תאמין אני לא. צריך להפסיק להיות פראירים ולצאת למלחמה המשטרה אמרה שמצער לשמוע שגפני אמר שהמשטרה אויב הציבור החרדי !
משה09.07.20
39
בכל הפוסט אין אפילו התייחסות אחת למקרה המזעזע עם הנערה!!!
יהודי.09.07.20
38
פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חרדי אמיתי09.07.20
37
ריבוי הדוחות מראה על דאגה יותר רבה לציבור ולא להיפך ח"ו
יעקב10.07.20
36
סתם לתשומת לבכם: כידוע שחרדים לאחרונה מקפידים יותר מחיולונים על עטיית מסכות, וא''כ, אז זה שיש פחות זה לא אומר כלום, יכול להיות שגם הפחות הזה זה היטפלות לזוטות ואכיפה לא נורמלית. ב: יש יותר חילונים מחרדים
יוסי09.07.20
35
אני רק רוצא להבהיר. דו''ח על אי חבישת מסכה אף אחד לא אומר לא לתת נקודה. אבל דו''ח כי המסכה נפלה מהעף כי דיברו ונמשך למטה על זה כל סירטון מדבר נכון זה לא כל השוטרים, אבל משטרת ישראל אפילו לא פעם אחת אמרה זה קומץ שוטרים או אנחנו מגנים את התנהגות השוטרים האלה וזה לא משקף את שאר הלובשי מדים....הם מצדיקי
דוד09.07.20
34
לא מאמין לו
haim09.07.20
33
סליחה מכבודך השר אוחנה אבל זה לא רק הענין של כמות הדוחו"ת אלא על ההתנהגות הבוטה של המשטרה כלפי החרדים ואני אומר די להיתמם עם הסרטות אף אחד לא יכול להתוכח אז במקום לשאול את השוטרים ולקבל שקרים כדאי שתתחיל ללמד אותם איך ראוי להתנהג
מוישי 10.07.20
32
רוח מפקד של עמיר אוחנה עומדת מאחורי העניין. עד מתי נשתוק לראש הממשלה ששם עלינו עמיר אוחנה, שנלחם ביהודים ויהדות??
מני09.07.20
31
לא הבנתי , או שהוא לא הבין ? או שהשוטרים לא הבינו . הם רק ניסו לעשות שכולם יהיו בריאים ... משוואה קשה מכות, אלימות , פגיעה בנפש , פגיעה בכיס . העיקר שלא נפגע מקורונה 🤔🤔
גם הוא חושב שאנחנו מטומטמים ???09.07.20
30
אני השתכנעתי ;)
joker09.07.20
29
אני מאמין שאם השר לבטחון פנים העה סטרייט . החרדים מאמינים שלא הייתה פורצת הקורונה.
אבי 710.07.20
28
אז לא הבנתי מותר לשתות ברחוב ??
צבי09.07.20
מותר אבל עולה 500 שח
א ייד10.07.20
27
שקרן! שקרן!שקרן!
בני ברקי09.07.20
26
אז מה אם זה רק 20 סרטונים..? זה אומר שאפשר לזלזל??? אגב לציבור החרדי אין כ"כ סמארטפונים כמו בציבור הכללי אז לא כל מקרה מתועד.. אני רוצה לראות את הנתונים הרשמיים של הדוחות!! בושה וחרפה! אוחנה אם אתה לא יודע לנהל את המשטרה כמו שצריך אז תתפטר!
האזרח הפשוט.09.07.20
25
מעולה! בפעם הבאה ששוטר ירשום לי דו"ח ועל הדרך יכניס איזה פליק, אתן לו חיבוק ונשיקה. במקרה הכי הגרוע הוא יחטוף איזה קורנה צעיר ויקבל חופשה.
השר והמשטרה - צמד חמד09.07.20
או שאתה תחטוף קורונה ממנו
חילוני גאה09.07.20
24
הבין שציבור חרדי תופס חוק אחרת וחבל כי אלמלא מוראה של מלכות איש אחיו בלעהו ובמדינה גויית לא היינו נוהגים כך
הבין יפה מאוד09.07.20
23
אני.איך יתכן שדרום תל אביב לא נאכפת ? התושבים שם מתחננים שיתנו דוחות לארתראים .ולעובדים זרים . איך יתכן שבראשלצ אנשים מסתובבים ללא מסיכה ואין אכיפה ? בטח שלא דוחות . איך יתכן ששוטר רואה שילדה עם 2 ילדים נוספים בצהרי יום קיצי גורם לילדה לבכות ולא מרחם ???? מעניין אותו רק הדוח ?? איך יתכן ששוטרת רואה
אכיפה בררנית כפשוטו ,לא כולם מקבלים דוחו09.07.20
צודדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד לי לראות אנשים ברחוב בלי מסכות בזמן שאני נחנקת עם מסכה ומסתכלת לכל הכיוונים לראות שאין משטרה... וכל שניה מסדרת את הסמכה שלא תגלוש מתחת לאף ותעמוד חזק חזק שלא תז
ללא שם09.07.20
לא היה לך את זה ביותר קצר??? חי חי חי
קוללל09.07.20
22
ראיתי הרבה שוטרים שגם מזלזלים במסכה,😷 פשוט צריך לצלם אותם ולפרסם באתרים ובעיתונים וללכלך על המשטרה שנוהגת בחוסר תום לב נגד חסרי ישע שנאנקים ונחנקים בחום הכבד הזה עם המסכות בלי אוויר לנשום................... 😷 עם ערבים ואתיופים המשטרה לא מתעסקת, למרות הזלזול בהנחיות, מפחדים מהם. אני מציע
שיימינג לשוטרים11.07.20
21
ראש העיר מאיר רובינשטיין חילק ערכות מזון לשבת לחולי הקורונה בעיר פשוט מדהים שירבו כמותו מעריכים חולי הקורונה בעיר ששומרים על ההנחיות בזכותו!!!
קורונה בביתר10.07.20
20
ראש עיר ביתר חילק ערכות מזון לשבת לחולי הקורונה בשובי מאות שקליים כל הכבוד זה נקרא אדם חכם !בערכה תושבי ביתר
חולה קורונה ביר10.07.20
19
ודאי שיש פחות דוחות, כי רובם הולכים עם מסכות וקשה מאד לחפש אותם אז מי שכן מוצאים פשוט קופצים עליו.....
חרדי עם מסכה10.07.20
18
למה לא רואים מעצרים בדרום ת א למה לא עצרו את רון חולדאי וחבורתו על הספינה
חנה10.07.20
17
אם צמאים מותר לשתות ברחוב?
מיכל 09.07.20
16
החרדים צבור אלים ופרוע, השוטרים מדברים איתם בשפה היחידה שהחרדים מבינים. לא פלא שהצבורים הפרימיטיבים זוכים לטעום מנחת ידה של המשטרה, כולם באותה רמת התפתחות - חרדים ערבים ואתיופים.
צבור אלים09.07.20
ילדה בת 13 היא 'צבור אלים ופרוע'???
ש10.07.20
15
לדרוש מהאום אוטונומיה לחרדים, צריךלהפרד מהרשעים, לא צריך את הטובות שלהם, נוכל להסתדר יותר טוב בלעדיהם.
לדרוש אוטונומיה09.07.20
אם אתה רוצה לעזוב את הארץ אתה מוזמן ,אני ממש לא רוצה לעזוב מבחינתי שהחילונים יחפשו מדינה אחרת
חרדי10.07.20
14
אוחנה, או שאתה נוכל ושקרן או שאתה טיפש והדיוט עצם העובדה שאתה מזכיר שבציבור החרדי יותר הולכים עם מסכות זה אומר שכל חרדי ביער שהולך ללא מסכה מקבל דוח בניגוד לחילוני שהולך בדיזנגוף שרק אחד מ10 מקבל דוח בקיצור הציבור החרדי מונה 15% מהמדינה מתוך החרדים 15% לא מקפידים על ההוראות באם אין אפליה מס' הדוחות
רינה09.07.20
13
א. אתה שקרן! ב. איפה באמת נציגי הציבור שמקבלים את ההחלטות הנכונות הללו?! אמיר, אתה אחד מהם
איש יהודי09.07.20
12
בבקשה שיציג טבלה של מס' דוחות שניתנו בכל עיר. (אם אפשר גם גילאים....)
אוהב נתוני אמת09.07.20
11
הא הוא חושב שאנחנו מטומטמים
רחמים12.07.20
10
תושבי ביתר מודעים בזאת לרב מאיר רובינשטיין על סלי המזון שהוא שלח לחולי הקונה לכבוד שבת שירבו כמותו בישראל אמן!!!!! חולה קורונה בעיר
שיר10.07.20
9
ראש הממשלה יורד בסקרים אין מצב לבחירות אולי עכשיו הוא יתחיל לעשות מעשה להגיד למשטרה דיי יש גבול עזבו את החרדים
אריק10.07.20
8
אז הנה שקרן מתוחכם מעט יותר מהשאר. גם כן בהמה גסה.
מיכי10.07.20
7
לצערי הסרטונים לא ממש מראים את מה שאתה כותב. אי אפשר לעבוד על אזרחים.
אבנר10.07.20
6
מה עם זה שבמגזרים ומקומות מסויימים אין כלל אכיפה כמו בהפגנה מול בית רוה"מ ומוכיחים את הטענה על אכיפה בררנית? מה עם שוטרים סמויים שאורבים לאנשים? מה עם דוחות שניתנו רק על כך שאדם הוריד לרגע את המסכה כדי לשתות וכד' או דוח שניתם על כך שהמסיכה הייתה רק על הפה? אם הוא לא רואה צורך להתנצל על זה
נגעל10.07.20
5
מישהו שכח לציין שזו רק השערה שלו.. כן, קראתם נכון, תקראו מה שהוא כותב... יש "לשער" שכיון שהם הכי מקפידים הם קיבלו הכי פחות...
מנחם10.07.20
4
השר אוחנה מה לגבי קטינים ? גם להם להכניס מכות אזיקים... על מסכה???? לאן אתם מדרדרים זה ילדים ! רבאק
תמי 09.07.20
3
אמיר אוחנה בתקוה שתקרא גם את התגובות התנהגות הברוטלית של השוטרים כלפי החרדים שקופה וברורה יש להורות כללי התנהגות לאזרחים ולמנוע חיכוכים מיותרים מצער מאוד לראות את תיעוד התנהלות למול החרדים
תמר09.07.20
2
האמת שלא תמיד אוכפים מספיק! מכירים הבדיחה על חלם? יהודי חס על השלג הבוהק וביקש לחסוך את פסיעותיו בשלג, כשהזמין ארבע אנשים לשאתו על גבי שולחן... במקום שמשטרת ישראל תשלח ניידת אחת לאכוף במוסדות בעלז בירושלים - שבאופן מוצהר וגלוי לכל הם נגד מסכות, ורבים חלו - הולכת כעת לעשות סגר על כל הסביבה עם 4-5 ניי
חכמוב09.07.20
נכון מאוד שאכפו את המקוות הקהילתיים ואת האחראים עליהם פחות את הבודדים כי זה יותר נכון לעצור את הנגיף במקומות ציבור ויותר משמעותי זה נקרא משחק השוטר בבוץ ולא יותר
אפי10.07.20
1
השר אוחנה היקר! עד עכשיו חשבתי שאתה שונה מכל הפוליטיקאים. יותר ישר ויותר אמיתי... עכשיו אני רואה שאתה עשוי מאותו חומר פוליטיקאי שקרן עלוב ומנותק מהמציאות ומהשטח... הרי אתה לא מאמין למילה אחת ממה שכתבת!!!!
השר אוחנה09.07.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24