כיכר השבת

דיווח, וידאו, גלריה

הפשרה המסתמנת: "בית יעקב" יחולק לשתי מגמות

בהוראת שופטי בית-המשפט העליון, התייצבו אתמול בבית-המשפט העליון הורי התלמידות האשכנזיות מעמנואל. מסתמן: מתגבש הסכם לפיו יברור בין הצדדים הרב יעקב יוסף, בנו של הגר"ע יוסף. וגם: הרב יואב ללום מגיב. צוות כתבי "כיכר השבת" בעדכונים שוטפים. בפנים: סיקור, וידאו וגלריה. מיוחד (חרדים)

65
אברהם הלוי ודוד כהן | כיכר השבת | ט"ו באייר | 29.04.10
בתום הדיון (צילום: פלאש 90)

דרמה בהיכל בית-המשפט העליון: אתמול נחתם הדיון בעניין בית-הספר "בית-יעקב" בעמנואל, בנוכחות עשרות הורים שהפרו את הוראת בג"ץ בעניין ההפרדה העדתית.

אחד הדוברים הבולטים היה איש החינוך, הרב שמואל ויינברג. "הרבי שלנו, האדמו"ר מסלונים, הוא איש חינוך", אמר ויינברג לשופטים. "טוענים שהוא קיצוני, אבל האמת היא שהוא אדם מתון. יש מקומות שבהם זה בבחינת ייהרג ואל יעבור, וכך גם במקרה הזה. איבדנו מספיק בנות מבחינה רוחנית. שופכים את דמנו בתקשורת".

הורה נוסף סיפר: "מאז עזבו את עמנואל לפני כמה שנים מאות משפחות, האוכלוסיה החדשה מקלקלת את העיר ואת האווירה. אני יכול לספר עשרות סיפורים מסמרי שיער, על מה שחוללו המשפחות החדשות בעמנואל. זו לא גזענות, זו שמירה על הערכים שלנו".

הדיון נחםת בהסכם שמתגבש, לפיו יברור בין הצדדים הרב יעקב יוסף, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א.

מנגד, משרד החינוך צפוי להתנגד למהלך משום שהוא יוציא מידיו את היכולת להכריע בפרשה.

לפי ההצעה שהעלה הרב שמואל ויינברג ושקיבלה את תמיכת השופטים, יוקמו שתי מגמות בבית-הספר.

אחת מהן תקבל גם את התלמידות שנדחו על הסף עד כה. שני הצדדים יחליטו יחדיו כיצד תתנהל המתכונת החדשה. במקרה הצורך, הרב יעקב יוסף יכריע ביניהם.

הבוקר: הרב יואב ללום שובר שתיקה

מי שמנהל את המאבק ב"אפליה העדתית" הוא הרב יואב ללום, שבתקופה האחרונה סופג התקפות אישיות נגדו גם בכלי תקשורת חרדיים.

אמש, בהתייחסות ראשונה לפרשה מזה כמה שבועות, אמר ללום ל"כיכר השבת": "לא ניתן לדמגוגיה להסית אותנו מדרך התורה שהתווה לנו מורינו ורבינו הרב יעקב יוסף, שלאורו נלך ורק לאורו נלך"

כזכור, לפני שבועות אחדים החריפו שופטי בג"ץ את התערבותם במתרחש בבית-הספר.

הם קבעו נחרצות כי מרכז החינוך העצמאי, האחראי על הפעלת בית-הספר "בית יעקב" ביזה את בית-המשפט בכך שלא הורה לתלמידות האשכנזיות להגיע ללימודים ובכך "נתן יד לסיכול בפועל של ההוראה שניתנה להסיר כל סממן של תופעת האפליה אשר רווחה בבית הספר".

השופטים הורו לראשי החינוך העצמאי לשלם 5,000 שקל בעבור כל יום שבו ימשיכו שלא לבצע את פסק הדין.

השופטים, אדמונד לוי, עדנה ארבל וחנן מלצר הורו לזמן לבית-המשפט כל הורה שסרב לבצע את פסק הדין שניתן לאחרונה. ההורים עלולים להאשם בביזיון בית-המשפט ולקבל קנס כספי או אפילו עונש מאסר.

לפני כחודש, לאחר שהובא לידיעת השופטים שההפרדה אומנם בוטלה אך הורי התלמידים האשכנזים סרבו לשלוח את ילדיהם לבית-הספר, השופט אדמונד לוי שישב ראש הרכב השופטים, התבטא בחומרה יתירה בנושא: "אי כיבוד פסק דין זה מדאיג אותי, ונלך עם זה עד הסוף. המסר הוא פשוט: נראה בכל מורה או הורה שלא יקים את פסק הדין או שינסה לשים מכשולים כמי שמבזה את פסק דינו של בית המשפט, דעתנו נחרצת, ננקוט בהליכים".

בעקבות פסיקת בית-המשפט, התבטא מרן הגרי"ש אלישיב בחריפות על ההחלטה. בפגישה עם סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש אמר: "זו גזירה נוראה וחורבן גדול מאוד. צריך לעשות על זה זעקה גדולה".

הבוקר, כאמור, עשו את דרכם אל היכל בית-המשפט העליון בירושלים עשרות הורים. הם נאלצו להשיב לשאלות נוקבות שיציגו בפניהם שופטי בג"ץ.

האם הפשרה תביא את השקט לעמנואל? כולנו מקווים.

"כיכר השבת" העביר את מאורעות הדיון בשידור ישיר, בשיתוף חברת "שרלייב".

תוכן שאסור לפספס
65 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
ה' שאין כדוגמתו.מי שלמד סי' שיט בשו"ע,מבין למה אני מתכוון. או שתפסיקו עם האפליה של ד"ר מנגלה,או שיתקיים בכם,"והוא ישופך ראש".ועל זה אמר יעקב לעשיו הרשע,"ילך אדוני לפני עבדו(בעוה"ז) ואני...וכו אבוא אל אדוני שעירה"לע"ל.לקיים מה שנאמר,"ועלו מושיעים לשפוט את הר עשיו". שבת שלום.שלום בלי מלחמות ואפ
shlomi05219.08.11
34
הספרדים מודים לך גם אם יאמרו הפוך פשוט כולם רועדים מפחד שהשליטו עליהם אבל אתה החלטת ללכת עד הסוף.כל הכבוד!נ.ב אני אשכנזי שמואס בהפליה שמפלים אתכם.
מנשה29.04.10
33
תכתבו שמות של האישים ע"מ שנדע מי זה
דני29.04.10

הצגת כל התגובות

32
אתר זה הוא ולא אחר מאלו שהמציאו את השד העדתי של קיים שז איך הרב ללאום שפועל נגד כל הרבנים הספרדים לא יקבל את התואר "הרב" אם לא הוא מי יביא חומר למדורה?
גולש טיפש29.04.10
31
השקץ הזה חוץ מלגרום נזקים לציבור הספרדי לא פעל כלום וכנראה גם לדפוק את האשכנזים שנואי נפשו (גזענות מתקנת...)הוא לא בדיוק מצליח, מה שכן זה כמובן סכומי העתק מהקרן החדשה...
גולש29.04.10
30
ב"ה כל הכבוד באמת (בלי ציניות) לליצמן שבא לגבות. אבל זה שכיכר השבת החביא את פורוש זה ממש מציק.... למה לא מגיע לנו אתר מאוזן שירכז את כל הקונצנזוס החרדי?
קבוע בכיכר השבת30.04.10
29
מה מצפים שנשנים עם מטפחות שרואים להם חצי מהשיער יתנו להם ללמוד ביחד עם חרדים ?? אתם רוצים תפתחו לכם בתי ספר משלכם, מספיק להתקרץץ!!
צחי29.04.10
28
יש עובדות , לצערנו יש אפליות בין אשכנזים לספרדים ויש להפסיק זאת מייד!!!!!!!!!!!!!
חרדי29.04.10
27
לאחינו האשכנזים השלום וברכה.לצערנו לא היינו צריכים להגיע למצב הזה .אבל הגיעו מים עד נפש.עמנואל זה דוגמא קטנה ממה שקורה בכל הארץ.אתם גרמתם למצב ואתם משלמים על זה.מי שראה בצער אחרים ושתק רואה בצער עצמו.הבנין יחולק ואתם לא חיים כאן לבד.תודה ובשורות טובות
שיקו29.04.10
26
בס"ד שלמה המלך כתב :{משלי} "חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה" צריך לבדוק את שורש הבעייה כדי לתת לה פתרון! אני ספרדי במקור מבית דתי חרדי, ועסקתי בהוראה בבית ספר תיכון דתי, וכן למדתי גם בתלמוד תורה. בילדותי גדלתי ולמדתי בתלמוד תורה ידוע בבני ברק בחינוך אשכנזי, ולאחר סיום תלמוד תורה
אמונה צדק ומשפט29.04.10
25
ולדרוש מהנהלת האתר להוריד את הכינוי" הרב" מהמסית והמדיח יואב ללום שר"י.
HARTK29.04.10
הרב ללום עוכר ישראל. מרחמת עליו כשיגיע לעולם הבא. ולכל אוהדיו הנכבדים, רק חישבו כיצד נהפכה הקערה על פיה ואתם, כחרדים, שתמיד פוערים פה נגד ההתנהלות האנטישמית במדינה הזאת, פתאום אוהדים את הבג"צ ואת פסיקותיו. הלא דבר הוא. מתפללת עליו שיזכה לשוב בתשובה שלמה
א. ב29.04.10
לא שמת לב עד כמה הם הצליחו להניס לעוקר ישראל זה את התואר הרב. ואפי' את השתמשת עם זה.
חרדי30.04.10
24
רק בהסוואה. מכירים
חיחיע29.04.10
23
ואני ספרדי גאה ולא אשלח את ילדי ללמוד אצל האשכנזים כדי שלא ילמדו שיש יהודים טובים ויש רעים שזה נגד התורה. החינוך שלכם הביא עליכם את השואה הנאצית אבל לא למדתם כלום נחיתים נשארים נחיתים לעד . גם באשכנז נהגתם להפלות ולרחק במקום לקרב. לריב ולחלוק במקום להתאחד. חצר נגד חצר, בתוך החסידויות ונגד המתנגדים
raz200029.04.10
כל הכבוד
יהודי29.04.10
22
עיר שלא קיבלה את בירכתו של הרב שך ולא הצליחה בשום דבר!!!!!!!!! כמה עוד בודדים שנישארו שם סובלים, לפנות אותה ומייד,
אשה29.04.10
21
הרב האחרון שמגן על הורים מסכנים שבנותיהן לעיתים בגיל 3 לא מתקבלות לבתי ספר בגללן מוצאן.
מלך!!29.04.10
20
האם כולנו בניו של השם? זה מה שאתם מראים לגויים? איפה האחדות..לגאולה אתפ מחכים? תכף תפרוץ מלחמה והאויב יחבר בניכם! בושה! בורות!
גלית16.06.10
19
עכשיו חגגתם שנה "כיכר השבת"! לא יכלתם לכבד את עצמכם ולשלוח צלם נורמלי למקום?? תמונות דפוקות לגמרי!!!!!
אבי29.04.10
18
עדפים .היום באשדוד החרדים והחסידים קונים בשכונות של יהודים תמימים שהחרדים והחסידים קוראים להם חילונים .האם החילונים יכו לקנות דירה בשכונה חרדית או ספרדי.מכירה רק לאנשי אנש.דרך האגב מה שמקבלים החרדים והחסידים זה על גב ועל חשבונם של יהודים תמימים.ציונים חטאו חרדים וחסידים מה חטאו.שס ג גזענות במסווה של
פרנק גאה לא שג 29.04.10
מה יש לך ????????????????????????
raz200029.04.10
17
שלכם באינטלגנציה של הקוראים. "הרב יואב ללום שובר שתיקה". מישהו ראה כאן איזו אמירה ענינית שלו ? מישהו ראה כאן איזה בדל הסבר או תשובה למסע רדיפת הדת שהוא מנהל בשותפות עם שופטי הבג"ץ ? אצל מי נמצאת הדמגוגיה הזולה, שאפילו התואר זולה הוא מכובד מדי עבורה ?
דוד29.04.10
16
מאז ומתמיד הספרדים בארצותיהם היו הכי שמורים ואילו האשכנזים הלכו אחרי ההסכלה וכשהספרדים הגיעו לארץ האשכנזים ניסו כמה שיותר להשכיחם מיהדותם חלק הם הצליחו וחלק לא ומציאות שמכל הספרדים החילונים 99 אחוז הם מאמינים ומכבדים את שומרי התורה ואילו האשכנזים החילונים הם אנטי דתיים וגם יש הרבה בקרב האשכנזים הח
ספרדיה גאה04.05.10
15
בושה וחרפה ששופטי בג"ץ צריכים ללמד אותנו שכל אדם נברא בצלם.
אשכנזי מתבייש29.04.10
14
ללהום לא קוראים רב
אברהם29.04.10
13
לאן הגענו!לאאאאאאן? מה קורה ב3/4 שנים האחרונות במגזר החרדי?
בני ברקית29.04.10
12
שמו יזכר לדרעון עולם כשמם של שונאי ישראל
אפללו29.04.10
11
איך להיתנהג והכל במסווה של קדושה ושמירת החינוך "הטהור"
ממ04.05.10
10
המורשת של היטלר היא: שנאה. הגיע הזמן לדעת את ערכינו, כל אחד ואחד מאיתנו!.
מ03.05.10
9
זה בערך כמו הרב גולדסטון...
מתפעל01.05.10
8
למה תמיד נידחפים כול מיני ליזרזונים ומדברים שטויות ? איאפשר לישלוח איזה מישהו רהוט שידבר?
חיים30.04.10
7
הטילו עליהם קנסות, הכניסו אותם לכלא. מגיע לגזענים האלה!!!
נועל'ה29.04.10
כמאמר הכתוב "וישימו עליו שרי מיסים למען ענותו..."
גגדד30.04.10
6
יבואו וירצו לשלוח לביה"ס גם אז ללללום יגיד שההורים יחליטו? ועוד משהו, ההורים האשכנזים החליטו לא לשלוח לשם אך לללום והקרן החדשה לא מסכימים כלומר המזרחים ייחליטו לאיפה לשלוח אך האשכנזים לא יכולים להחליט, וזה שוויון בעיני ללללללללללללללללללום או הקרן המממנת מחבלים.
אשכנזי29.04.10
5
תגידו אתם שמעתם את המושג "בני איש אחד אנחנו"?למה לעזאזל יש פירוד בעם שלנו בגלל המוצא?הצבע? איפה למדתם ככה לעשות?הלוא בשואה הרגשתם את הבידוד בינכם לגויים.וכי למה זה עכשיו צריך להיות בו האשכנזים לספרדים?אני מתבייש בכם ובשכמותכם!בכול הרצאה יש את הגימיק "אנחנו צרכים להתאחד אנו עם אחד וצריך אחדות"וכל מינ
שי לוי29.04.10
ללום המציא את הגזענות שלא קיימת בשביל לקבל פירסום וכסף מהקרן החדשה, חוץ מזה הכל הבדלי עדות ומנטליות ובמקרה של עמנואל זה גם רמה רוחנית. וללום? גם הסברנו לעיל את כוונתיו...
גולש01.05.10
החסים ושל הספרדים דומה? אני לא ואני ליטאית שלבנות שלה יש חברות טובות ספרדיות!!!!
ירושלמית29.04.10
את ראשי ש"ס שהקימו מפלגה שחרטה על דיגלה פירוד בין אשכנזים לספרדים וגם נקראת "התאחדות ספרדים שומרי תורה? למה אתה לא שואל את ראשי אל המעין שהקימו רשת בתי ספר לספרדים בלבד והם לא מקבלים אשכנזים? למה אתה לא שואל את ראשי הכוללים הספרדיים שמפרסמים בעיתונות האשכנזית מודעות בסגנון - מתקבלים ספרדים בלבד?
שי לוי היקר29.04.10
התמונות חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
יהושע הפרוע29.04.10
ראית פעם ערבים שמסתובבים אצל היהודים? כן, יש המון - הם מרגישים בנוח. ראית פעם יהודים מסתובבים אצל הערבים? לא הרבה, הם מרגישים שם "לא במקום". אשכנזי אף פעם לא ירגיש בנוח בין ספרדים, נקודה. וחבל שאתם סתם מעוררים מלחמת אחים - זה לא חסר לאף אחד.
ערבי ישראלי30.04.10
מי במשך שנים חילקו את השלל (הקרקעות) לדורותיהם? גור, הליטאים וויזניץ. מה קבלו הפרענאקים? כלום. לא חשבו בכלל שצריך לספור את הספרדים היום אנו מקבלים את הפירורים. בוא תעשה סיור איתי ואראה לך איפה שוכנים הסמינרים הספרדיים ואיפה שוכנים וולף, מאיר וכהנא בבניינים שלא היו מביישים בתי מלון ברמה 5 כוכבים. בו
ספרדודי29.04.10
4
בתי לאחר נישואין אמורה היתה לגור בעמנואל בגלל מחירים בשכירת דירה ונעשו כל ההכנות ופתאום הצד השני הביע התנגדות נחרצת שמעתי את הסיבה והזדעזעתי ממנה-ממש כך- אי אפשר לפרט ולא סיפור אחד. אני עוסקת בקרוב רחוקים אבל יש גבול ידוע משפחות ארחו ונפגעווכי הפסקנו לקרב. אני ספרדיה
אלמונית 29.04.10
3
הרב יעקב יוסף הוא צד בדבר כיצד הוא יכול לשמש כבורר?
יעקב29.04.10
2
אני מבקש מהנהלת האתר להוריד לאלתר את הכינוי "הרב" למומר הזה
יענקל29.04.10
1
אם האשכנזים כ"כ גרועים - אז למה אתם כל כך רוצים ללמוד אתם ביחד??? יואב ללום יכול לחייב את בית המשפט להכריח אשכנזי להתחתן עם ספרדייה? הרי גם את זה לא רוצים
333329.04.10
מה שיואב ללום אומר זה דבר פשוט-- שום מוסד חינוך לא יוכל לקבוע אם לקבל ילד או ילדה בגלל מוצאו. ההכרעה היחידה צריכה להיות ביידי ההורים הם יחליטו לאן לשלוח את ילדם ללמוד. ילדיו של ללום לומדים במוסדות ספרדים וכך צריך להיות, אבל ההכרעה צריכה להיות בידיו של ההורה! הבנת?! מה הבנת? לא הבנת....
מאיר כהן29.04.10
ולא שעסקנים יקבעו לנו מהי דרכה של תורה
פ,פ29.04.10
במקום לריב ולהתווכח על מעשיו של הרב ללום, יש אוטובוסים מסובסדים ע''י ארגון יביע אומר בפתח תקווה הלוך ושוב עם חלוקת ספרי תהלים + כיבוד קל + דסקים לצפייה ושמיעה +ספרי מוסר וחיזוק וכל זה חינם!!! +נסיעה בכביש 6' הלוך וחזור = רק 35' ש''ח בלבד!!! פספוס לא??? להרשמה- 0548401787 או במס' 0548401785
אורי מ29.04.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם