כיכר השבת

"לא לסגור ישיבות"

רבני 'העדה' כואבים: "גדרי הצניעות ירדו"

חברי בד"צ 'העדה החרדית' יוצאים במכתב מיוחד בו הם כואבים את ביטולה של תורה באין ישיבות ורומזים על קלקול בענייני צניעות וכואבים את מצבם של בעלי העסקים (חדשות)

24
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ב בתמוז | 14.07.20
רבני 'העדה'. ארכיון
רבני 'העדה'. ארכיון (צילום: חיים גולדברג)

חברי בד"צ 'העדה החרדית יצאו הערב (שלישי) במכתב חריף שלא לבטל את הלימודים בישיבות והזהירו מפני כך שדרי הצניעות ירדו פלאים. במכתבם יצאו חברי הבד"צ בהוראה לומר חמישה פרקי תהלים בכל יום, ו'אבינו מלכנו' בשני וחמישי.

רבני הבד"צ אף מורים במכתבם "להשגיח בעינא פקיחא על סדרי לימודם של תשב"ר שלא לבטל חלילה מלימודיהם" ובחתימת מכתבם רומזים הדיינים לשמור על כללי הבריאות.

במכתב מיוחד שמתפרסם תחת הכותרת "קול קורא לתשובה ותפילה", מעוררים הגאב"ד והראב"ד עם חברי בד"צ 'העדה', כי יש לשוב בתשובה ולא ללכת שולל אחרי משאות שווא ומדוחים האומרים מקרה הוא.

הרבנים כותבים כי "שוב זעקת בני ישראל החולים ודווים באה אלינו, מאימת וסכנת המכה המהלכת שהתגברה שוב לע"ע ה"י, וזקוקים לרחמי שמים המרובים לרפואת חולי ישראל ועל הבריאים שלא יחלו, ועל פרנסתם שיתברכו בעת אשר נשבר מטה לחמם של רבים בצוק העיתים הללו. ומן השמים מעוררים אותנו לתשובה ותיקון המעשים, ואינם אלא קול קורא לשוב אל השי"ת באמת ובלב תמים, ולא ללכת שולל אחרי משאות שוא ומדוחים האומרים מקרה הוא כי הוא דרך אכזרי כדברי הרמב"ם".

במרכז מכתבם קובעים הדיינים בראשות הראב"ד והגאב"ד, כי אין לבטל את הישיבות בתקופה זו: "אולם לעת כזאת חובה עלינו לחזור ולהתחזק בג' עמודי העולם, ובפרט בעמוד התורה המקיים את העולם, להשגיח בעינא פקיחא על סדרי לימודם של תשב"ר בחורי הישיבות ואברכי הכוללים הי"ו, ושלא לבטל חלילה מלימודיהם".

בנוסף מבקשים הרבנים שלא לבטל תורה בתקופת בין הזמנים הקרובה: "במיוחד בהתקרב המועד בו יוצאים רבים להפסקה הנקראת חופש או בין הזמנים אשר ע"ז כבר צווחו קמאי בקול גדול אולם בעוה"ר פשתה ברבים מבתי התתי"ם והיכלי הישיבות צריכים להזיהר במשנה זהירות שלא לבטל ח"ו תורה מישראל".

במכתבם אף מביעים חברי הבד"צ בראשות הראב"ד והגאב"ד את כאבם על הישיבות בהן התבטלו סדרי הלימוד כמה חודשים, "בפרט בשנה זו אשר כבר התבטלו רבות, ומה כואב הלב אשר בתקופה של כמה חודשים באין סדרי לימודים ורבים חללים נפלו ותשתפכנה אבני קודש בראש כל חוצות באין מסגרת וסדר היום".

לקראת סיום מכתבם יוצאים הבד"צ בהוראה מיוחדת הנוגעת לאלפי בני העדה החרדית, לפיה מהיום יאמרו בכל יום חמשה פרקי תהלים, וישתדלו לומר לכל הפחות בשני וחמישי תפילת אבינו מלכנו. "ולעורר רחמי שמים המרובים בתפלה ותחנונים בלב נשבר לשפוך שיח לפני בוכ"ע ישוב ירחמנו ויסיר מעלינו כל נגע ומחלה לרפואת חולי ישראל והתמדת בריאותם של אחב"י בכל מקומות מושבותם, יאמרו בכל יום חמשה קפיטלך תהילים אחרי התפלה התפלה י"ג, כ' קכ"א, ק"ל קמ"ב.

"ולהשתדל לומר תפלת אבינו מלכינו לכה"פ בימי שני וחמישי ובפרט בער"ח יום שלישי דברים כ"ט תמוז הבעל"ט, ולומר סדר הקטורת בכוונה, להקפיד על אמירת מאה ברכות בכל יום בכוונה הראויה. ותשובה ותפלה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה".

הרבנים אף מזהירים: "כמו כן חובה קדושה להתחזק בשמירת גדרי הצניעות והקדושה אשר ירדו פלאים רח"ל, לחזק את בדקי בתינו שלא יעלה עליהם פורץ בדמותם של הכלים הטעכנעלאגיים המכלים מנפש ועד בשר. ואף גם זאת להתחזק באמונה שלימה בבורא ומנהיג העושה ויעשה לכל המעשים ולא לשים מבטחינו בזרוע בשר אשר לא יועיל ולא יושיע".

בחתימת מכתבם רומזים הדיינים על חובת הזהירות ושמיעה להוראות הרופאים כדי שלא להיות גרמא בנזיקין, כאשר ההוראה נכתבת בסתמיות, עם כללים ללא פרטים, עם התוספת "ודי למבין": "וכמובן שיש להזהר שלא להיות גרמא בנזקין לעצמו או לאחרים חלילה, ודי למבין".

"ומשמי מעל יקבלו את סדר תפילתינו ואנקתינו להסיר הנגף, לשלוח רפו"ש לחולי ישראל והבריאים יתמידו בבריאותם ולא יחלו ח"ו".

תוכן שאסור לפספס
24 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
איזה מזל יש לנו שיש לנו בדץ כזה!!!!! שכל פעם שיש איזהו צרה ,או גזירה רעה?? מוציאים גורויסע צעטלאך!!!!! וצועקים גיאוולאד,אוי בחורים אין להם מסגרות??,הדיינים גונחים גניחות אוי אוי ,ובנתיים הנהג מונית בא לאסוף אותם מהעבודה הקשה , והם נוסעים הביתה,וחושבים מתי יזמינו אותם לעוד דיון וצעטאל גדול עם גרעכשיי
יוסי15.07.20
16
אולי תדאגו על האדמורים החסידיים בחלקם שאומרים לחסידים במפורש לא ללכת עם מסכות?
תמי15.07.20
מאיפה ההיתר לדבר כך נגד גדולי ישראל??????? מה שלא מוצא חן בעיניך תשמרי אצלך ותפנימי שבעולם שלנו אי אפשר להבין הכל....... יש להזהר בכבוד צדיקים שנשיכתם נשיכת נחש!!!
חרדית בנשמה!!!!15.07.20
גדולתו של אדם נמדדת במידה שהוא מקיים בעצמו ומזכה את הרבים לקיים את הציווים תורתנו הקדושה. המזלזל בעצמו ומעודד את הרבים לזלזל במצות "ונשמרתם", גם אם הוא נצר למשפחת אדמו"רים, גם אם הוא לבוש מעיל פרחוני ומוקף חסידים, אינו אלא מתחזה ומצווה לפרסמו מדין "מפרסמים את החנפים מפני חילול ה'".
רפאל15.07.20
15
בנוגע לסיפור הקורונה. יש? אין? להזהר? לא להזהר כי זה שטויות? מהם קיווינו ליותר בהירות.
חבל שהם לא מדברים בצורה ברורה בנוגע ל15.07.20

הצגת כל התגובות

14
לו היו שומעים להוראות, ומשתמשים בהשפעתם על עדתם כדי שישמרו על כל הכללים, הרבה ישיבות היו ממשיכות עדיין, והרבה ביטול תורה היה נחסך (ומי מדבר על חיים..)
דוס15.07.20
13
אל תלכו להיבדק..גם אם יש לכם תסמינים...כי גם ככה מה יעשו לכם??? כלום !!! אין לקורונה תרופה...אבל זה יגרום רק נזק של סגרים והגבלות בלי סוף...והיד שלהם קלה על ההדק אצל חרדים...
קובי15.07.20
יהיו הגבלות ויהיה אולי גם סגר כי רק כך אפשר לעצור את התפשטות הנגיף. כל מי שאינו הולך להבדק הרי הוא שופך דמים וכל המורה לא להבדק הרי הוא מסכן ומחטיא את הרבים.
רפאל15.07.20
12
בוקר טוב רבני העדה , התעוררתם , מה שזועקים גדולי האדמורי,ם וגדולי ראשי הישיבות כבר מס' חודשים נזכרתם עכשיו ואתם מעתיקים את דבריהם במודעות שלכם את מה שזועק הרב אשר ווייס שליט"א ומבקש לומר מאה ברכות כל יום ופיטום הקטורת ופרשת העקידה כסגולה כל גדולי התורה מכל החוגים מגנים את האלימות של החרדים בהפגנות ר
מנחם 15.07.20
11
אם אכן אסור לבטל הלימודים בישיבות צריך היזהר כפליים על גדרי ההפרדה ושמירה על כללי הבריאות ביתר דקדוק וביתר חומרה כפי הנאמר: והמחמיר תבוא עליו ברכה השאלה: איפה היו חברי הבד"ץ, לפני חודש שעדיין לא רמזו על סגירת היכלי הישיבות והלימוד??? איפה היה הקול קורא לשמירה על הקשישים בחתונות בהשגחת הבד"ץ??? הרי
שמויגר15.07.20
10
אם היה כואב לכם אפילו מילימטר על ממונם של ישראל לא הייתם שוחטים עסקים במחירים הזויים כאלה בעד מתן כשרות הרי לא סתם אתם כל כך עשירים אז בבקשה לא לבלבל ולא לחרטט הכי טוב בשבילכם שיטת הדג ומה זה נקרא שיטת הדג פשוט תהיו בשקט
השף העוקף14.07.20
9
מעניין רק האשכנים נלחמים השמאל זועם והורס והחרדים זועקים זה האופי של הפולנים
אסתר15.07.20
8
את ההוראות שלכם תשאירו לעצמכם שם בתוך הג׳יפה של גאולה.יש לנו רבנים משלנו בעל דעה והשכל
מנדי15.07.20
7
כמו שכתוב בזכות נשים צדקניות עתידים להיגאל .
בזכות הצניעות ניגאל15.07.20
6
לא האמנתי למראה עיני
מנשה15.07.20
5
אחר מחילה מישהו יכול להסביר איפה בדיוק יש ירידה בצניעות ?! זו הוצאת שם רע על עם ישראל!! ואסור לכתוב שקר ולשון הרע !! מי שראה בחורים במסירות נפש סוגרים את עצמם בישיבה ולומדים בהתמדה מבלי לטייל מבלי למאת מהבנין מבלי לראות את המשפחה הדבר היחיד שקרה שהציבור לא מאמין למסעי ההפחדה נגד ״הציוניים״ ונגד המכש
יהודי שומר תורה ומצוות15.07.20
חבל שאתה לא מעודכן רבים רבים מבני הישיבות מתדרדרים רוחנית רח"ל וזה אומרים כל ראשי הישיבות שכואבים את המצב פורסם גם את מה שאומר כבר הרבה זמן האדמו"ר מבעלזא שליט"א שהמצב הרוחני קשה מהגשמי ומי יקח אחריות על הנגיף הרוחני של בחורים שנופלים ברוחניות
מנחם 15.07.20
הכלי היחידי שבאמצעותו אפשר לקיים היום קשר עם התלמידים זה זום. הבורא יתברך הכין לראשי הישיבות ניסיון לראות על מה הם מוכנים לוותר: על הקשר עם התלמידים או על תקנה שמי שתיקן אותה ספק אם בכלל ידע על מה מתקן אותה ושרוב הציבור החרדי כבר מזמן אינו מקיים אותה. עצוב לראות כמה ראשי ישיבות היו מוכנים לוותר ע
רפאל15.07.20
4
לא האמנתי למראה עיני מרנן ורבנן זועקים על הרעה, ומטילים את יהבם על תפילה וחסד, ומזהירים על ביטול תורה ומבקשים לעורר רחמי שמיים. הנהיה כדבר הזה, שישועת ה' תבוא בדרך שנמסרה ליעקב ובניו, ולא ע"י הפגנות שיש עמהן ביטול תורה ופריצות דבר ערווה וחילול ה'? כיצד נישווע ללא מוסרי נפש הפושטים ידיהם להיעצר על המ
מנשה15.07.20
3
הייתכן שכל כך מהר זנחו את הדרך שחונכו לה? איה פך השמן הטהור? איה גאוותינו בחינוך? נחפשה דרכינו ונחקורה
מאיר קליין15.07.20
מה אתה אומר רבנו!!!!!!!!
כוכבת15.07.20
2
כואבים את מצבם של בעלי עסקים. מצבם של העסקים בשכונת גאולה יחזקאל כבר מזמן באדמה, מכיון שחברי העדה החרדדית לא יודע להתמודד ולהזהיר כמה רשעים מושחתים קיצונים שקבוע יום יום הורסים פרנסתם בחסימת הכבישים, והיכן הכואבים אשר הכת הנ"ל העמלקי הורס ומשחית פוגע יומיומי בילדים מדרדר אותם למעשה אלימות ונידליזום
גיוואלד15.07.20
1
בחסות המגפה המדומיינת, אלפי בחורים ירדו מהדרך, בחסות הונשמרתם החרדים מתפרקים לנצח מהדת כשתתעוררו תכירו דור חדש מקולקל
נדבקת = התחלנת15.07.20
כאשר החינוך נעשה מתוך כפיה, ברגע שמערך הכפיה נחלש מיד מתגלים הבקיעים.
רפאל15.07.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24