כיכר השבת

דעה: המלכוד של בני עדות המזרח

"הניסיון להפוך את כל הספרדים לחברת לומדים כדרך הליטאית, לא צלח ולא יצלח. ואנחנו רואים כי הדורות בסכנה של פריקת עול". מיוחד (דעה)

546
הרב חיים אמסלם | כיכר השבת | כ"א באייר | 05.05.10
הרב אמסלם
הרב אמסלם (פלאש 90)

ושוב פעם, ופעם אחר פעם, אנחנו מוצאים את עצמנו במלכוד, לא פה ולא שם, ומכורח הנסיבות אנחנו מוצאים את עצמנו נקרעים בין הצדדים, כאותו הילד הנקרע בין הבחירה הקשה בין האבא לבין האימא, כולם רוצים לדאוג לנו, כולם מדברים לטובתנו, אך אותנו אף אחד לא שואל במה אנו חפצים ומה מתאים לנו.

מחד דרך החילון, אינה דרכינו, דרך הפשרה הדתית אינה צור מחצבתנו ומאידך, ההקצנה החרדית גם היא אינה דרכנו, דרך ההתבדלות וההסתגרות אינה מתאימה לנו.

מכורח האין ברירה, נכנסנו כאיש אחד בכנפיה של האשכנזיות החרדית, אך האם כך ראו רבותינו ואבותינו את בניהם ותלמידיהם אחריהם כדרך הנכונה?

בקום המדינה זה משך מכאן וזה מכאן. הקיבוצים, הממסד, וקבוצת האליטה השלטת, חפצה בציבור עדות המזרח, כדייג האוהב דגים על מנת לטגנם במחבת, וכך רצו לראות את כולם חילוניים, או כאלה שזיקתם למסורת, היא כאל סממן ארכאי היסטורי ותו לא.

לעומתם, אלה שחפצו להציל את הציבור הספרדי מ"שמד רוחני" ועסקו בקירוב, חפצו להטמיעם בתוכם בלבוש בסגנון וחשיבה, אך אלה כאלה לא פסחו אף פעם על מצוות הקיפוח ואפליית הספרדים, וראייתם כסוג ב' ונחות, ולכל היותר כמסכנים שיש לרחם עליהם ולחנכם, ואולי בחלוף הדורות יבואו על תיקונם.

מלאכתם לא לגמרי צלחה, אלה לא הצליחו "לחלן" את כולם, ואלה לא הצליחו לעקור מקרבם את גאוותם הספרדית, ואת הכמיהה למסורת ומנהגי אבות.

הניסיון להפוך את כל הספרדים החרדים לדבר ה', לחברת לומדים כדרך הליטאית האשכנזית, לא צלח ולא יצלח. ואנחנו רואים כי הדור השני והשלישי בסכנה של פריקת כל עול, באשר כבר אמרו קדמונינו הרבה עשו כר' שמעון ולא עלתה בידם (ברכות דף ל"ה ע"ב).

הספרדים, הם ורבותיהם וגדוליהם מאז ומעולם, ראו את העיסוק במלאכה כערך, ושילוב לימוד תורה בהיותם עוסקים במלאכה כאחד, כערך עליון.

המוני העם הוקירו והעריצו את הרבנים ותלמידי החכמים שעם היות תורתם אומנותם רוב שעות היום, לא בחלו בעסק הפרנסה ולא ראו בו פחיתות כבוד. המתכונת על פיה מי שעוסק רק בלימוד תורה, נתמך למחייתו ע"י הזולת, היתה אופציה מיוחדת ונדירה המיועדת רק למיוחדים שעתידם כגדולי האומה נראה באופק.

הפיכת חברת לומדים לנחלת הכלל, אינה מתאימה לאופי המיוחד של הספרדים, לעדינותם ולרגש הכבוד העצמי שלהם.

כל ארגוני ופעילי החזרה בתשובה, שהשיבו המונים למצוות ולתורה ולהם זכות לדורות, טעות גדולה טעו כשכרכו זאת בהדמות לחוג בני התורה ועזיבת המלאכה וחיי המעשה, דבר שע"פ רוב אינו מתאים ואינו מצליח.

אין הקב"ה בא בטרוניה עם בריותיו, ולא כולם צריכים להיות אברכי כוללים. אין הלימוד בכולל יעד ומטרה בחיים, זהו אמצעי חשוב להעמדת דור של תלמידי חכמים ורבנים. ולכן מי שאינו מהסוג הזה, חבל על זמנו, ופרנסתו ופרנסת בני ביתו חשובה יותר מכל דבר אחר. ועליו נאמר גדול הנהנה מיגיע כפיו יותר מירא שמים (ברכות דף ח' ע"א), וכי כולם מתאימים להיות בני תורה ואברכי כולל?

הכנסת הנוער לדרך ללא מוצא כזו שבסופו של דבר המקום היחיד שיגיע אליו הוא הכולל שבו יחיה בדוחק, כמוה כהכנסת הפר ל"קוראלס", ששום ברירה אחרת לא תוותר לו.

תמהני איך המנהיגים אינם רואים כל זאת? הטחו עיניהם מראות? ולמה לא ילמדו מדרך קדמונינו והנהגתם, היש מישהו בעולם שיחלוק על משנה מפורשת "כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון (אבות ב,ב).

ה"גבירה" שהיא התורה אינה צריכה לחשוש מה"שפחה" שהם לימודי החול ועסק הפרנסה. עלינו החוב מוטל להקים מוסדות מתאימים ברוחניותם שיקנו ערכי קודש יחד עם לימודי החול, המכשירים אדם לעתיד מתאים בחברה המודרנית.

עלינו להודות בפה מלא כי עד עתה שגינו ועלינו לתקן את אשר עוותנו. דברי אלה אינם מיועדים כי אם לצבור שלנו הספרדים ועדות המזרח. ירצו אחרים לעשות כמונו טוב, לא ירצו אולי עוד יותר טוב.

אבל יש לומר די מהפטרונות הזו עלינו, כאילו אנחנו סומים בארובה, ורק באנו לכאן לארץ ישראל כדי שילמדונו הם אורחות מוסר ודרך חיים.

יש לומר בפה מלא כי דרכינו אינה דרך התבדלות, ודרך הקצנה. דרכינו היא דרך המתינות והסבלנות, דרך הרואה בחיוב והערכה מי שמתפרנס למחייתו, ומוקירה ומעריכה לומדי תורה ובעלי מקצועות מתקדמים כשהם בעצמם תלמידי חכמים, המשלבים תורה ועבודה מקבלים מקום של כבוד בכותל המזרח.

נוכל לשנות, כי בידינו הדבר!

המנגנון הקיים כנראה פשט את הרגל, ההתבטלות וההכנעות לפני הרבנים שאינם בעלי ההשקפה הספרדית המסורה לנו, אשר עם כל הכבוד שאנו רוחשים לגדולתם, פשוט אינם מכירים אותנו ואת המורשת שלנו, דינה להסתיים. אנחנו איננו כופים דעתנו על זולתנו, ובאותה מידה לא ניתן עוד לזולתנו לכפות דעתם עלינו. לא בענייני הלכה, ולא בענייני השקפת עולם. איננו עד כדי כך טיפשים ואם היינו עד עתה, התפקחנו.

המהפכה הספרדית תצליח רק אם נשכיל למצוא את שביל הזהב, המשלב יחדיו השתתפותנו בחברה והתערותנו בה ככוח מועיל ומוביל, ותורם את חלקו לבנייתה וחוסנה בכל התחומים, יחד עם היותנו דגם ודוגמא ליהדות אותנטית, המדקדקת במצוות, ושומרת על מסורתה העתיקה ומנהגיה המיוחדים.

אל לנו לפחד שוב, איך תראה תדמיתנו בעיני הציבור הליטאי החרדי. אל לנו לחשוש אם יאמרו: אם כן, אין אתם חרדים כמונו! אכן, איננו חרדים כמותכם, איננו ליטאים-ספרדים, אף איננו דתיים לאומיים המקדשים את הלאומיות על פני הדת חלילה. הננו ספרדים, יראי ה'. בין כך ובין כך איננו חלק אינטגראלי מהם, ותמיד נהיה מקובלים עליהם בערבון מוגבל, וגם אם נשיל מעלינו את כל נוצותינו הספרדיות ונהפוך לבעלי חשיבה זהה וקוד התנהגות תואם לאורח מחשבתם-אולי נזכה להחשב האחים החורגים. היקרה הדבר? היה לא תהיה!

יחד עם זאת, אין כל ספק, כי השאיפה שלנו לבניית חברה יראת השם, ועוסקת בתורה, זהה בבסיסה לתפיסה האחרת והיא תפיסת כל החרדים לדבר ה' אשכנזים וספרדים כאחד. אכן יש לנו עם אחינו האשכנזים חילוקי דעות נוקבים, אך אל לנו לשכוח לעולם שעם כל עוצמת הויכוח, המאגד והמחבר בינינו, הוא העיקרון שטבע דוד מלך ישראל, "חבר אני לכל אשר יראוך" (תהילים קיט,סג).

תוכן שאסור לפספס
546 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
77
לכול המגיבים הצדיקים מספיק עם השנאת חינם ויזהרו בלשוכם ש"חיים ומוות ביד הלשון" והיזהרו מתלמידי חכמים שעקיצתם וכו' אז בבקשה לכבד מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
359816.05.10
76
אני רוצה לכתוב על הרגשתי האישית מבחינה כלכלית בלבד, ולא משום בחינה אחרת, ככל הנראה זה גם אחרים הרגישו ומרגישים כמותי, אני מבקש להבהיר שהנני מוקיר תודה לארגוני החזרה בתשובה ואין אני בא לזלזל בעבודת הקדושה שלהם, אצל רבני החזרה בתשובה, המגמה תמיד היתה להראות לכולם שלימוד תורה כל היום הוא הערך העליון,
ד-א12.05.10
שווה כל המאמר הזה.
יוסי14.05.10
שווה ללמוד ממנו
צרפתי14.05.10
אצלי היה קשה ביותר הפרנסה ממש מלחמה יום יומית, ולא יכולתי לפרנס את ילדי מהכסף של הכולל, בסוף הגעתי עד לכדי גירושין, אשתי צדקה כל הזמן אבל אני לא שמעתי ולא ראיתי, פשוט אבדתי את היכולת לעבוד, אוי כמה חבל, איך אמרת היום זה כבר מאוחר, צודק
רחמים12.05.10
והבעיה העיקרית היתה שבעלי דאז לא רצה ללכת לעבוד ורצה רק ללמוד בכולל והמצב הכלכלי היה קשה וגם הוא חוזר בתשובה.
נוני16.05.10
75
כל הכבוד לרב אמסלם על דברי האמת הכה פשוטים שלו. והלא חז"ל הדריכונו ללכת בדרך זו, המשלבת תורה עם דרך ארץ, וכל תורה שאין עימה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון. מעולם לא היה דבר כזה בחברה היהודית- חברה שלימה שרק לומדת. זו היתה נחלתם של יחידי סגולה מעטים. ברגע שהחברה החרדית שמה לה לאידיאל את חברת הלומדים היא
צביאל סולומון10.05.10

הצגת כל התגובות

74
די להיתמם הרבה מהצעירים סתם יושבים בישיבות ומתבטלים, הגיע הזמן שראשי ישיבות יסננו וימליצו להם לצאת ללמוד, הגמרא במסכת חגיגה (דף ה:) הקב"ה בוכה על 3 אנשים, ואחד מהם:על אדם שלא יכול לעסוק בתורה, ובכל זאת הוא עוסק. עורו ישנים,,,
מאיר08.05.10
73
תכנסי ותראי מה הרב אמסלם כתב, נכנסתי הצצתי, אני ממש מאושרת, תמיד כך הרגשתי, טוב לדעת שאני לא לבד, חזק וברוך
מירי07.05.10
72
הרב אמסלם, אני גאה בך. אשרינו ואשריך שסוף סוף קם בדור ת"ח וגם מנהיג "פוליטי" שאומר את האמת. לצערי, מכיון שכך אתה עושה מתעוררים כל בני החסות של היהדות האשכנזית לרדוף אותך. יישר כח!
סומך06.05.10
71
עם כל הכבוד שאני רוחש לעסקני ציבור כשהם עוסקים בה באמונה, האם לא טעית הפעם בכתובת? הכתובת היחידה לטענותיך אם וכאשר, הוא לפתחה של מועצת החכמים, גדולי התורה הספרדיים, שעדת הקודש בני עדות המזרח מצווים ועומדים מסיני להישמע להם. כל כתובת אחרת, הרי הוא בבחינת מעיז פניו שלא כהלכה. ובהעלותך על במתי
ישראל פ06.05.10
ולא פלא מדוע דברים אלו יוצאים ממך...
יעקב ישראל06.05.10
70
סוף סוף דברי אמת
צביקה06.05.10
69
הרב אמסלם התחיל מהפכה אדירה, הוא חולל מהפכה בחשיבה של רבים. משרד האוצר מעוניין להעניק פטור מגיל 22 משרות צבאי, לדעתי טוב היה אם מגיל 18 היה ניתן לבחור הצעיר ללמוד לימודי מקצוע ע"מ שיהיה מוכן לצאת לעבודה בגיל 22. הרי בחור שלא למד מקצוע לפני יציאתו לעולם העבודה יתקשה למצוא שם עבודה ראויה, לכן יש להא
יצחק, כ18.05.10
68
496
49613.05.10
יש כנראה גרעין צודק בדבריו של הרב אמסלם ולבור נמאס תמיד מהדעות וההשקפות הלעוסות, שמתם לב שהוא נשאר קרן האור היחידה בצבור החרדי, חרדיות שיש בה שפיות פעם אחר פעם?!!!!!
רוזנטל13.05.10
67
הם הפכו זאת לשיטה מקובלת בכל פינת רחוב ועל גבי כל רכב,
לוליקה09.05.10
66
כל מילה שווה זהב אשרייך מה טוב חלקך ומה טובו אהלייך יעקב משכנותייך ישראל קום ועשה הרב חיים אמסלם אחיך הספרדים עימך
שירה 06.05.10
65
אין מילים להוסיף!!! זה מה שאני חושבת כבר שנים וכל חבריי החרדים-הספרדים מבטלים אותי במחי יד. אני חושבת שעוד כמה שנים בחורים שעובדים ולומדים יהיו השידוך היותר מבוקש בעולם השידוכים, מאחר שהבנות של האברכים של היום שחיות בדוחק ובלחץ כלכלי וסופגות את זה בבית כבר לא תהיינה מעוניינות להנשא לבחור שלומד כל
נועל'ה06.05.10
עפ"י הנתונים הסטטיסטים במדינתנו יש 49% של בנות ו51% של גברים, אז תבדוק לפני שאתה מדבר.
נועל'ה09.05.10
4 אצל החרדים 8 אצל החילונים בדקתי זאת שוב
אני11.05.10
ויתירה מזאת, אני אמרתי שעל כל "בחור" ואני חוזר ומדגיש בחור (בטווח הגילאים 15-35) יש שלש בנות במגזר החרדי ו4 בנות במגזר החילוני. מה לא מובן בזה. (דרך אגב ברוסיה, יש 12 בנות! מתמודדות, על כל זכר) את מוזמנת לבדוק זאת, ולא להתכחש למציאות מתוך קנאה. לי אין בעיה להתמודד עם המציאות. וכמובן שלא כללתי בדבר
מנוע11.05.10
אל תרגישי כאילו הבנות הם ה"מעוניינות"... בנות יש ברוך ה' בשפע, על כל בחור חרדי יש בממוצע 4 בנות, בעוד שאצל החילונים המספרים כפולים. בכל מקרה, בלי קשר לדברים של נועלה, גברים צריכים לפרנס ולא להיפך. מ"מ האשה צריכה לפעול בהנהגת הבית "כפיה תמכו פלך" וכו'.
מנוע06.05.10
64
הלבוש, הכובע, צורת הדיבור, המנהגים, ההלכות, של אשכנזי מובהק, ורחוק מאוד מהרב עובדיה איש ירושלים. והוא מדבר על שיטה ספרדית... בדיחה.
תמיהה גדולה.06.05.10
בלבוש, בכובע, בצורת הדיבור, לעומת זאת, המנהגים- לא. ההלכות- לא. וכיוצא בזה לגבי ה' עובדיה.
הסכמיות06.05.10
מה השתגעתם הלבוש שלו הוא אירופאי כך לבשו במרוקו באגיר בתוניס ובכל ארצות אפריקה, אתם פשוט לא יודעים מה זה לבוש אשכנזי- השטרימממל והפראק המצחיק והגרביים על המכנסיים הם לבוש אשכנזי ולא חליפות אופנתיות וכובעים עדכניים ורבניים.
חיימזון06.05.10
הלבוש הזה הוא לבוש אירופי מובהק. זה שהלכו איתו במרוקו ובטוניס וכו' זה היה בשנים האחרונות כשהלבוש האירופי חדר לתוככי אותם מקומות, ולבשו אותו לרוב רק אותם שהתקלקלו מהציונות ושלוחות הכפירה שלה כגון האלינאס ודומיו. לא צריך להאריך בדברים פשוטים אלו. אני מציע לך שתלך לספריה כל שהיא ותקרא חומר על זה. יש הר
ד"ר א.06.05.10
כל אלה שרוצים להחזיר את הלבוש הרבני האוטנטי יבורכו על כך, אבל נראה יותר שכל מטרת הכותבים כאן להגחיך את הספרדים על ידי לבוש ערבי שגם הערבים כבר לא לובשים. תענו לרב אמסלם ענינית מה נתפסתם בקלונכם? הוא האידאולוג הספרדי האמיץ היחיד.
ד"ר ב06.05.10
להגחיך את האשכנזים ע"י לבוש אירופי אשכנזי גויי פריצי.
ג06.05.10
דוקא ההנהגה שלך משוכנזת ומפחדת מהרב אלישיב. עובדה, תסתכל איך הם שותקים בעניין העברת הקברות (של הגויים!) בשביל להרחיב את בית החולים באשקלון. עובדה שהם שותקים כשהם רואים הפליות ילדים ספרדים בעמנואל ובבית שמש ובכל רחבי הארץ. אבל הרב אמסאלם לא שותק! הוא לא מפחד! כי יש לו מודעות ספרדית גאה! וכך
בן תורה06.05.10
מלבד הלבוש שהוא רבני מובהק ומקובל בארץ, שום דבר ממה שכתבת לא נכון. הוא מדבר בהגייה ספרדית וכך גם מתפלל, הנהגותיו והלכותיו דרך לימודו ומקום חינוכו הם בשיטה ספרדית מובהקת. אין לך שמץ של מושג.
תמיהה עליך06.05.10
תפסיק לקשקש קשקושים... מדובר בלבוש אשכנזי מובהק. והגיע הזמן שתלמידי כסא רחמים יתעשתו ויבינו זאת.
בושה06.05.10
הספרדים לא קידשו את הלבוש, רק האשכנזים לקחו את הלבוש האירופי וקראו לזה "לא שינו לבושם". מה משנה מה לובשים.?
קשורי06.05.10
63
מודה לך על דבריך הנכונים רואים שזה בא מהלב, אתה דוברם הנאמן של רבים מהציבור
יעל05.05.10
62
חבל שאתה מסתובב עם הציונים- לא מתאים לך... בתור ספרדים צריכים אנו להפריד דת ממדינה, ולעזוב את הציונים שהם במקורם אשכנזים שדרדרו את כל עדות אשכנז ורוב עדות ספרד לעבר הציונות.
מסתייג05.05.10
הרבנים הספרדים אף פעם לא היו נגד הציונות. ההיפך הוא הנכון! תקרא את הספא "אתחלתא היא" של הרב דדון. אתה ניזון ממה שחינכו אותך החרדים הליטאים. החרדים האלה שיכנזו אותך בהשקפה. יותר נכון בהשקופה. אם אתה ספרדי גאה, אז אתה צריך להיות עם הציונים התורניים, כמו הרב מרדכי אליהו שליט"א והציבור התורני.
תורני05.05.10
הרבנים הספרדים תמיד היו נגד הציונות! תקרא את הספר "אתחלתא אני" של הרב גגון. אתה ניזון ממה שחינכו אותך מזרחיסטים חסרי ערך ומוכרי דת שגרועים יותר מהחרדים בדברים מסויימים (כמו החרדים עצמם שגרועים מהם בדברים מסויימים) בקיצור, המזרחיסטים האלו מיזרחסטו אותך בהשקפה, יותר נכון בציונות. אם אתה ספרדי גאה, א
שומתו"צ05.05.10
הוא תמך בציונות, יש לי את הקריאת קודש שלו יחד עם כל גאוני ספרד שקראו להצביע ב' ולא ג'!!!
תורני05.05.10
ובל מקרה גם היית מציג לי הוכחות, אני לא מתרגש מכל בובה. הבבא סאלי כתב מכתב מפורש שאסור להשתתף בכנסת המינים. ופעם אחת בזקנותו באו והוציאו ממנו מכתב בערמה, וכן העיד חתנו שהבבא סאלי הצטער על כך מאוד.
לא רגשן06.05.10
והמכתב שהאשכנזים הוציאו ממנו במרמה בזקנותו בטל ומבוטל כמו שהעידו כל משפחתו שכך אמר להם בפירוש!
בבא בובה06.05.10
בתמ"י ג' ואח"כ ש"ס. אז למה להמציא שטויות?
כאון06.05.10
יש לנו היום את כל מכתביהם וספריהם שבהם הם כותבים לעלות לארץ ולתמוך בציונים. הם ידעו היטב, שהגויים ימ"ש רוצים להשמיד את עם ישראל. אשריהם ואשרינו שזכינו ללכת בדרכיהם, כמו הבבא חאקי ממרוקו, רבי משה כלפון הכהן מג'רבה-תוניס, רבי יחיא יצחק הלוי מתימן ועוד. עיינו במכתבים הנ"ל בספר "אתחלתא היא" לרב יצחק
תורני05.05.10
כמאה עדים שמתנגדי הציונות צדקו אין זכות קיום למדינה לא דתית בארץ ישראל לכן המלחמות והבטחון הולך לקאסטרופה והעתיד כאן שחור
טרבו06.05.10
כשש מיליון עדים שהתומכים בהקמת המדינה צדקו וכל מתנגדי הקמת המדינה הושמדו חילוני חי אפשר להחזיר בתשובה חרדי מת כבר אי אפשר להחזיר
תורני06.05.10
מהטעם שאין דרכי ה' נהירות לנו. בדיוק כפי שנפלאות בעיננו דרכי ה' להוליד מלך לישראל מבנות לוט - משיא הטומאה!
שלמה בן לולו17.05.10
רוב יהודי הונגריה שהושמדו בסוף המלחמה היו נאולוגים למה הם הושמדו?? לאיזה רבנים הם שמעו?? אלו שתמכו בעליה לארצות הברית צדקו גם לא נהרג שם אף יהודי מאז לעומת עשרות אלפי חיילים ואזרחים שנטבחו כאן בעבור מדינה שאין לה זכות קיום ולאן הגענו? הגענו לאיום אטומי שהופך את כל המדינה הזאת למלכודת מוו
תורני עקום06.05.10
הנביא שלך הנוצרי הרצל ימ"ש וזכרו. הציונים לא רחוקים מהנצרות, והרבה מהם כבר שם, כולל "הדתיים" שבהם...
יהודי 06.05.10
לא מעניין אותי כרגע מהניאולוגים שלך. אותי מעניין מיהודים שאמורים להיות נאמנים לתורה! מדוע הם חיכו עד שהיטלר עלה לשילטון??? מדוע הם לא הזדרזו לעלות בהמוניהם לארץ ישראל??? הגאון הרב קוק שלח איגרות בשנת התרס"ח (1908למיניינם) לכל קהילות אירופה להזדרז ולעלות לארץ וליישב אותה על הצד התורני. הוא צפה את
תורני06.05.10
מה שלא נוח לך לא מעניין אותך בקשתי מקור על הרב קוטלר - ברחת - לא נוח בקשתי מקור על הרב וסרמן - ברחת לא נוח בקשתי הסבר על מליוני יהודים מהתנועה הציונית שהושמדו - אתה בורח לא נוח. אומרים לך שלעוברי עבירות אסור לגור בארץ ישראל וזה מגובה מגדולי הראשונים- אתה בורח לא נוח אני מוכן להביא ציטוטים מדו
תורני עקום06.05.10
"לעולם ידור אדם בארץ ישראל אפילו בעיר שרובה עכו"ם, ואל ידור בחוצה לארץ ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל היוצא לחוצה לארץ כאילו עובד עבודה זרה." רמב"ם הלכות מלכים פרק ה' הלכה י"ב. ההלכה הזו סותמת את כל טענותיך. כי היא אומרת שעדיף לחיות עובדי אלילים בארץ ישראל מאשר לחיות עם חרדים בגלות. תמשיך להת
תורני06.05.10
מה הקשר? מישהוא חולק על הרמב"ם?? אתם תמכרו עמי הארץ תמרו לחרדים רמב'ם??? אתם תמכרו לחרדים מה מעלתה של ארץ ישראל? הנידון הוא ישות יהודית המבוססת על כפירה בארץ ישראל מה הקשר לרמב"ם? והרמב'ן בדרשתו לראש השנה אוסר על מורדים בקב'ה לגור בארץ ישראל וכן בספר יראים מרבי אליעזר ממיץ מגדולי הראשונים
תורני עקום06.05.10
אסור להקים ישות יהודית בארץ ישראל !!! המושתת על כפירה!!
עגלון עם הארץ06.05.10
האם בגלל שהציונים נמצאים בארץ, אז לא תעלו??? זוהי חשיבה עקומה. ממש שכל אשכנזי מצוי! שהרי אם ההלכה מחייבת אותך לעלות לארץ ישראל ולגור עם עובדי אלילים, על אחת כמה וכמה שאתה חייב לעלות לארץ ולגור עם יהודים חילונים! בכל מקרה, מי שנשאר בגלות כמו אותם מיליוני חרדים, הרי הוא לפי ההלכה כעובד עבודה זר
תורני06.05.10
החשיבה היא שיש לעלות לא"י, ועם זאת לא להסכים למעשי הציונים הטמאים בארץ הקדושה והטהורה הזאת. והכל בדרך חוקית ולגיטימית כמובן.
ספרדי אורגינל06.05.10
מצד אחד אתה לא חרדי אשכנזי כי אתה בעד לעלות לארץ ישראל, מצד שני אתה מנבל את פיך כלפי היהודים החילונים. זוהי לא דרכם של רבני ספרד האצילים. כבר אמרו חכמים "קרבהו ואל תרחקהו".
תורני06.05.10
תשובות, לא. תראה כמה שאלות שאלו אותך כאן ולא ענית אף על אחת מהן.. קודם כל תענה ואח"כ תמרח.
מבקר המדינה06.05.10
אנחנו קוראים את תשובותיך הכתובות בצורה קצרה וקולעת, הן מנומקות היטב! החיכמת אותנו מאוד! ישר כחך! רואים שאתה בן תורה אמיתי! אל תיגרר להשמצות המגיבים הלא שפויים.
יעקב וייס06.05.10
אפילו שאני ציוני מלוכלך לשעבר, אני מודה היום בלית ברירה כי הצדק עם נטורי קרתא.
הרצי"ה11.05.10
לכן הרבנים אוהבי ארץ ישראל יותר מהדלי'ם וכואב להם כפירה בארץ ישראל והשקרן הקורא לעצמו תורני לא סיפק ציטוטים של רבנים שאסרו לעלות לארץ ישראל
תורני עקום06.05.10
גדולי ישראל פסקו שכל דבריו של הר' קוק הם מינות ואפיקורסות כמו למשל שו"ת שארית יוסף לרבי יוסף ידיד הלוי (רבו של רבי עזרא עטיה שהוא רבו של הגר"ע יוסף) אשר בחלק ד' כותב אודות הר' קוק תשובה ארוכה ומפורטת וחותם: "אוי ואבוי אהא עלינו שכך עלה בימינו איש שיקרא עליו בשם רב ראש ואלוף וגאון ומתארים אותו בת
תורני עקום06.05.10
כמעט אף אחד לא שמע עליו. היום שומעים על מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א. ומרן הרב עובדיה מצטט בספריו את מרן הגראי"ה קוק זצ"ל פעמים רבות ובתארי כבוד מופלגים! שים לב, את כל המשמיצים כבר אף אחד לא מכיר. ואילו שמעו של הגראי"ה קוק הולך מסוף העולם ועד סופו לשם לתפארת ולתהילה!
תורני06.05.10
אף אחד! ואת המן כולם מכירים, אלא מכאן שהמן גדול יותר מר' יוחנן בן זכאי! וכן את הרשעות של קוק כולם מכירים, אז קוק יותר גדול מר' יוחנן בן זכאי.
מוסיף והולך06.05.10
הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל הוא היה גדול הרבנים והראשון לציון. והדברים ידועים. הייתה קבוצת רבנים ספרדית שולית ומועטה בירושלים שהושפעה קשות מנטורי חארטה, ומיספרם לא עלה על 5. אבל שמנה וסלתה של יהדות המזרח בארץ וכל שכן בעולם תמך בגאון הרב קוק זצוק"ל. והדברים ידועים, אנחנו מעולם לא התנגדנו לרב קוק
תורני06.05.10
יותר מה' עוזיאל. והדברים ידועים. תלך לכל אחד ותציע לו הלכה שכתב ה' עוזיאל והלכה שכתב רבי יו"ט ידיד ותראה למי הוא ישמע. למה? כי עוזיאל יותר גדול, נכון?
מציאות06.05.10
רבי עזרא עטיה מקובל בפי כל כהגדול בדורו ידועים התבטאויות של גאוני דורו עליו ותלמידו הרב עובדיה וודאי. מי תלמידו של ר עוזיאל? מוטי אלון ומצגר ירום הודם ללא רבי יוסף ידיד אין ישיבת פורת יוסף.!! יש באמתחתי עוד ציטוטים רבים כאלו כמו הרב לופז ועוד כשנופל לי אחד כזה פנים מול פנים אין לו סיכוי כ
תורני עקום06.05.10
כי אתה לא בורא עולם! דבר אחד ברור אנחנו כן יודעים. הרב ידיד הלוי היה בקבוצת המיעוט השולי שהוטעתה ע"י נטורי חארטה.
תורני06.05.10
קוק היה אשכנזי ציוני דתי, תורני הוא תלמידו= ציוני דתי אשכנזי.
קוקניק06.05.10
וזוהי גדולתו! הוא יצא מהחשיבה האשכנזית האטומה והבין שצריך להפעיל שיקול דעת ולעלות לארץ ישראל כמו שכל ספרדי בעל סברה תורנית ישרה חשב. אגב, הגאון הרב קוק זצ"ל היה האשכנזי היחיד מבין הרבנים שכל כך אהב את הספרדים והתימנים. לא כמו החרדים המשיגינע שמזלזלים בספרדים עד היום. פשוט וקל!
תורני06.05.10
אם אתה רוצה להכיר הייטב מהיכן יונק המזרוחניק ומדוע הוא משתוקק ושותה בצמא כל הגיג חילוני כופר ומאידך מתעב תלמידי חכמים... מומלץ לעבור בחדר השרותים על אגרות הראי'ה אז בבקשה: אגרות הראי'ה חלק א , אגרת קצא האגרת מיועדת להוד כבוד קדושת האדמו'ר חיים נחמן ביאליק גאון ישראל.לרגל עלותו לארץ ה
תורני עקום06.05.10
הוא לא משתמש באף אחד מהתארים האלה והוא מבקש ממנו לשורר על הארץ ועל העם ועל העושר והכבוד של אלוקי ישראל. מסלף ומבזה תלמידי חכמים. עפר לפיך!
אברהם יצחק06.05.10
אגרת קצ'א וז'ל
תורני עקום06.05.10
מה הקשר בין מה שהרבנים הספרדים עודדו עלייה לא"י לבין כת הכופרים של הציונים- לא הבנתי. אינך צריך ללכת רחוק בגמרא ובמדרשים ישנם הרבה שבחים לדר בא"י, אך אין זה קשור כמלוא נימה לציונות ולקוק. אני למשל אוהב ומשבח את א"י יותר מאלף מזרחיסטים.
לא ציוני06.05.10
ליטאים= לטאות, ציונים= אומללים, מזרחיסטים- נרקיסטים. בעד ללמוד בעד לעבוד, נגד אשכנזים ומשוכנזים שהולכים בדרך ההשקפה הצרופה, וגם נגד ציונים בין דתיים ובין שאינם כאלו. זה נבילה וזה טריפה. בשם: חירות/ זכות חופש הדיבור.
ספרדי אמיתי05.05.10
מויכוח בנושא לימודים ותעסוקה, הם דחפו ציונים
ישראלי גאה06.05.10
מה הקשר? יש הרבה שמתנגדים לציונות והם לא נטורי קרתא. לא צריך להיות נטורי קרתא כדי להבין את המעללים של המדינה הציונית.
יהודי גאה06.05.10
אז מה עזרה ההשקופה השיכנזית?
תורני06.05.10
שאתה וחבריך הציונים באו הנה, אז למה שאני "יחזור" להיכן שלא הייתי?
ישראלי גאה06.05.10
איך כל חרדי אשכנזי ששואלים אותו למה הוא פה במדינה, הוא משקריץ לך שאבותיו היו פה "מדורי דורות" זה נראה כאילו היו פה מליון חרדים אשכנזים לפני קום המדינה. אז זהו שלא, תפסיקו לבלבל את המח המדינה קלטה פליטים מהשואה ובתוכם עשרות אלפי חרדים שהיו נגד עלייה לארץ לפני השואה ובתוכם הרב של הסאטמרים שמה שהציל א
כהנא חי 06.05.10
איך כל ציוני חושב שבזכותו עם ישראל נמצאים כאן, ובזכותו עם ישראל חיים ונושמים בכל מקום בעולם... וההיפך הוא הנכון...
כהנא מת06.05.10
נטורי קרתא, נכון? ח"ו הציונים לא עשו כלום ולא עושים כלום ליהודים הגרים כאן.
לא הציונים!06.05.10
נטורי חארטה והחמאס והפתח ומוישלה הירש ימ"ש
תורני06.05.10
הוא רוצה להרוס את ארץ ישראל! לא נטורי קרתא ולא בטיח. התורה אומרת (בפרשת השבוע) "אם בחוקתי תלכו ונתתי שלום בארץ" אם בחוקותי תלכו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! יעזור שום דבר, שום ערבי לא יצליח עלינו!!!! תתאר לך ציוני יקר, שלא יהיו כאן צרות ומלחמות עם הערבים אחוז התשובה לא רק שהיה הרבה יותר נמוך,
אם בחוקותי07.05.10
רוב יהודי העולם מתבוללים. 70% מיהודי צפון אפריקה הדתיים שהיגרו לצרפת מיתבוללים עם צרפתיות!!! נס גדול שיש לנו מדינה! רק במדינת ישראל יש התרבות יהודית!
תורני07.05.10
עדיף להיות גוי בישראל מאשר להיות גוי בסין או ביפן או בניגריה, ולכן הציונים הביאו לכאן יבוא של עמים מכל המינים והסוגים. עדיף שיהיו חילולי שבת בארץ ולא בחו"ל כי הארץ היא פחות קדושה מחו"ל- כמובן, הדרגה של חו"ל ח"ו לא משתווה לא"י הטמאה- כמובן, לכן עדיף שאם יהיו חילולי שבת שיהיו בארץ ישראל הזולה.
ציוני07.05.10
עצמו יהודי (הציונים) מאשר שלטון של גויים שהם מודים שהם גויים. עדיף.
ציוני07.05.10
עדיף להיות תחת ביבי נתניהו מאשר תחת אנשי החמאס והפאתח! כל כך ברור! כל כך פשוט! תודה לבורא עולם שנתן לנו את מדינת ישראל!!! נודה לו ונשבחו עד בלי די!!!!
תורני07.05.10
אין כמו הציונות!!!!!אין!!! הם יפנו אותכם מכל המקומות בקרוב.... מיהודה משומרון מחלב עזה כבר פינו.... אל דאגה... בקרוב... רוצים עזרה בריקוד הדגלים? לה לה לה לה לה לה אני ציוני נלהבבבב
ציוני נלהבב08.05.10
יש ציונים שרוצים לפנות ישובים אבל הם עדיין רוצים שתהיה לנו מדינה. אבל הנטורי חארטה לא רוצים כלל שתהיה מדינה ליהודים, הם רוצים שהמוסלמים ישלטו עלינו, ושחס ושלום חיי היהודים יהיו תלויים במוסלמים האכזרים! נטורי חארטה ימח שמם וזכרם אמן!
יעקב וייס09.05.10
זו דרכה של הציונות.
יעקב שוורץ09.05.10
עדיף חילוני בארץ ממתבולל בגולה או מנירצח בשואה. זה המצב היום, רוב יהודי העולם מתבוללים חוץ ממדינת ישראל שבה כמות המתבוללים הוא אפסי (באחוזים). בקיצור, החרדים טעו שוב, כמו שהם טעו שלא תהיה שואה. ככה זה שלנגד עיניהם עומד האגו המנופח שלהם ולא יראת ה'!
תורני12.05.10
וגם אתה. אז תגיד תודה לבורא עולם שלא בן לאדן שולט עליך!
תורני06.05.10
ומחילולי השבת, וממכירת החמץ בעיצומו של חג, מרמיסת הדת, ועוד הרבה הנאות, וגם אנו משלמים על הנאות אלו מס ומיסים ארנונה וארנוניות וכן הלאה.
"נהנה"06.05.10
כל כך אכפת לך מה החילונים עושים? מתי בפעם האחרונה התפללת עליהם? מתי הורדת דמעות עליהם?
מ,י07.05.10
רק נגד ציונים ותודה לארה'ב שממנה ומהשנור אצלה אנו נהנים
דל'י ריק06.05.10
למה עלית למדינה שאתה כל כך שונא??? לך לתאי הגזים! שם אתה חושב יותר טוב???
תורני06.05.10
61
אתה חייב לעבור גיור דחוף
יוסי 17.05.10
60
הרב אמסלם כולם מצפים לשמוע ממך עוד דעות בהנהגה, ישר כוח על הכל
מנשה10.05.10
59
הוא צודק הרי רוב האשכנזים עובדים או במסחר או רמי"ם וכ"ו אצל ספרדים וספרדי שרוצה להיות רם אין לו איפה
חבר07.05.10
58
מי יכול לתאר לעצמו כמה גדול וענק שבענקים היה מרן הרב קוק ואין סוף לשבחיו הוא היה הרב הראשי לישראל פוסק חיבר המון ספרים בכל מקצועות התורה היה גאון וחריף שגדולי הדור התיעצו עימו וכו' עעליו אפשר לשבח מרן גאון הדור הענק שבענקים מעוז ומגדול הגאון העצום החכם הקדוש המנורה הטהורה מרן רבן של ישראל
ספרדי 06.05.10
גדולי ישראל לא הסכימו עם השקפותיו
מישהו06.05.10
כל גאוני ישראל תמכו ברבנו הרב קוק חוץ מכמה אשכנזים קיצוניים שתומכים בערבים. הם עכשיו בגיהינם!
תורני06.05.10
57
כמוך אומר גם הרב בן ציון מוצפי שליט"א ועוד רבים ..
דוד בן יהודה05.05.10
56
מילים כדורבנות! חבל שגדולי ישראל , מנהיגי הציבור הזקנים, לא אומרים מילים כאלו, ולא שאינם חושבים כך ,אלא מתוך פחד העליהום.
אריה05.05.10
55
אני לא חושב שהיה איש ציבור חרדי שקיבל אי פעם תגובות בכמות ובאיכות כמו הרב אמסלם שליט"א אפילו לא הרב דרעי
אשר-ט11.05.10
54
בס"ד כל הכבוד ! הרב אמסלם ! אמנם אני מבין למה אתה כותב על עדות המזרח ,אבל זה נכון גם לאשכנזים כל הכבוד !!! אני אשכנזי בוגר ישיבת פוניבז'
צבי09.05.10
53
מאוד נהניתי לקרוא את דבריך הנכוחים, כמו דעותיך בשאר הנושאים, המחזירות את ההיגיון היהודי מסורתי. כאב לי לקרוא דווקא ממך את העקיצה כלפי הדתיים לאומיים שקידשו את הלאומיות על פני הדת. הרי דיברת כה יפה על המתינות והשלום שמאפיינים את דרכך, מדוע אתה צריך להטיל דופי במגזר שלם. גם אם אתה סובר שיש הבדלים
שמואל07.05.10
לדעתי הוא היה צריך לעקוץ את הציונות עוד יותר, ולא בכזו מתינות.
עוקץ07.05.10
52
שהוא לא מבין מה תפקידו. הוא ח"כ, לא גדול הדור. אדרבא אם זו דרכו, יחוקק חוקים יקים מוסדות יגייס תקציבים. אבל לא יתכן שרב קהילה או מושב ידבר במקום גדולים. הוא מנפיק מאמרים מבולבלים ומספר בערוצים החילוניים כמה תגובות וכניסות יש. זה לא רציני.
נורי06.05.10
תשב תלמד תורה. יותר עדיף. חוץ מזה הרב אמסלם גורס ופועל בשיטת אחוז בזה וגם מזה אל תנח ידך. ובכלל, במקום שאין אנשים השתדל להיות אי"ש - ר"ת: אמסלם, ישתבח שמו.
אל כניס13.05.10
בהחלט!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
לא משנה07.11.10
51
לא רק של הספרדים ! מאז ומעולם רוב הציבור עבד רק פה בארץ היה מצב של לימוד ע"י תמיכה, גם מכיון שלא היו פה אפשרויות רבות (או בכלל), וגם שעלו פה יהודים ת"ח בערוב ימיהם ונתמכו יהודי א"י ע"י יהודי חו"ל (דבר שהיוה את הבסיס לכוללים של היום ... ) כאשר אלו שהתגוררו פה עסקו בתורה ותפילה בקדושה וטהרה והיו מופ
שונא צבועים06.05.10
50
מה הוא עושה במפלגת הכלומניקים ש"ס??????????
אין עליו05.05.10
49
הרב אמסלם צודק: דרכינו שונה, אז למה אנחנו מרגישים נחותים, אני חושב שהכל התחיל בקום המדינה, הספרדים היו ענווים ולא היה להם מנגנון חזק כמו האשכנזים ולכן הם נגררו אחרי האשכנזים, כך היה בתלמודי תורה וישיבות שנפתחו ברובם בשנות השיבעים, וכך היה בהקמת ש"ס, אבל היום אנחנו יכולים לנהל בדרכנו את חיינו
ספרדי פשוט05.05.10
אם הכוונה שלך לצבור קולות לש"ס- אנא אל תעשה זאת בשם מלחמתנו האמיתית. אנחנו נגד ש"ס כמו שאר המפלגות החרדיות שאין מקומם בכנסת כלל! בית כופרים ומומרים שעושים צחוק מהתורה.
יהודי מספרד05.05.10
אני גם לא מצביע לשום מפלגה, אני גם לא חושב שהכנסת זה בית כופרים ומומרים, אני פשוט לא מאמין למפלגות יותר, אבל אני כן יודע להפריד ולסנן כאשר אני שומע דברי חכם,
ספרדי פשוט05.05.10
הוא אמר להצביע!
תורני06.05.10
עיין על כך בספר הזכרון להרב עטייה זצ"ל מורו ורבו המובהק של ה' עובדיה. וכן הורו הלכה למעשה הגר"י צדקה והגרב"צ אבא שאול ז"ל (חיפוש קצר בגוגל) שהיו תלמידיו של הרב עטייה וחבריו (לישיבה) של ה' עובדיה.
גם אני אומר06.05.10
היו את-הרב יעקב מאיר,הרב בן-ציון עוזיאל,הרב עובדיה הדאיה,הרב עמרם אבורביע,הרב יוסף משאש,הרב יצחק ניסים,הרב חיים דוד הלוי,רבי משה כלפון הכהן,רבי רחמים חי חוויתה הכהן,רבי משה מלכה,רבי מאיר ועקנין,הרב יחיא יצחק הלוי,הרב חיים כסאר,הרב עמרם קורח,הרב יוסף קאפח,הרב ישעיהו משורר,הרב מאיר יהודה גץ,הבבא חאקי,
כהנא חי 06.05.10
לא,הוא כמו הבד"ץ העדה החרדית הספרדית, שאסרו להצביע.
מישהו06.05.10
שתמכו במדינה (אפילו שהיא חילונית,כי זה עדיף מלהיות בגולה), ותמכו בדרך של תורה עם דרך ארץ (עבודה). ראו בגיוס לצבא מיצווה.האהיבו את התורה על החילונים. חזק וברוך! ירבו כמותך!אשרי יולדתך!
בן תורה06.05.10
בעבר כן הצבעתי לש"ס, אבל בשנים האחרונות פשוט אבדתי את אמוני בפוליטיקה, יש לי את סיבותי, בכל אופן אני ספרדי שפשוט התבגר ורואה דברים קצת אחרת, אפשר לומר שאבדתי את תמימותי ואני לא מאמין לפוליטיקים מכל הזרמים, אבל כן יש לי כבוד והערכה למרן הרב עובדיה,
חיים06.05.10
זו התשובה לכל שאלותיך מר תורני יקר.
מרחם עליך06.05.10
ולכן מיום ליום מיתרבה שנאת החילוניים, ועוד יהודים מורחקים מהתורה. וכך נהיית מפלגת שינוי ענקית בראשות יאיר לפיד ורון חולדאי. אם היה להם שיקול דעת ספרדי כמו שיש לרב אמסלם שליט"א, אז היה מתקדש שם שמים ברבים! צריך לחזור לדעת תורה ספרדית אמיתית שרואה בהקמת המדינה הצלה גדולה מהגלות הארורה, מרצח מילי
תורני06.05.10
באמת עושים חילול ה'!!!! אל להם לשבת בבית מלא כפירה ומינות עם הציונים.
צודק06.05.10
מאשר לחיות עם בן דודי עשיו הרשע. את אחי החילוני אני עוד יכול להחזיר בתשובה!
תורני06.05.10
כי
עדיף06.05.10
רוב יהודי העולם מתבוללים. 70% מיהודי צפון אפריקה הדתיים שהיגרו לצרפת מיתבוללים עם צרפתיות. נס גדול שיש לנו מדינה! רק במדינת ישראל יש התרבות יהודית!
תורני06.05.10
החילונים חוזרים בתשובה בהמוניהם... שמענו... עצם ההתנהגות שלכם מחזקת את החילוניות! הם אומרים בלבם כפי ששמעתי מפיהם, הלא אפילו הדתיים שואפים להיות כמותנו, אז מי ילך למי? אנחנו אליהם או הם אלינו? (רטורי).
שמענו06.05.10
עם ישראל מיתרבה. כי בכל מקום אחר בעולם אחוז ההתבוללות בקרב היהודים נע בין 50% ל 70%! מה רבו מעשיך ה' מאוד עמקו מחשבותיך!!!
תורני06.05.10
פששש..., כל כך הרבה תגובות "תורניות", סדורות יפה ודימיון מרוקאי פורח באוויר, הלכת לקהילות החסידים לראות כמ התבוללות יש שם?, שום דבר לא יבלבל את הפנטזיות הערביות שלכם, נכון?
תורני חסידי23.12.19
של רוסים, רומנים, ניגרים, סינים, יפנים, תאילנדים, ושאר מרעין בישין שאין המקום כאן לפורטם, וזאת בלא לדבר על חילולי שבת המתרבים מזמן לזמן, ועל אכילת חמץ הנעשית בפומבי, ועוד דברים. אכן, מה רבו מעשיך ה'....
תאילנדי06.05.10
כל הקהילות בעולם שלא עלו לארץ מיתבוללות. ארה"ב, צרפת, קנדה, בריטניה וכו' רק במדינת ישראל יש ריבוי יהודי. הגלות המיטה על עם ישראל את שואת יהודי אירופה (6,000,000 מיליון יהודים!!!) עדיף חילוני חי במדינת ישראל שאפשר להחזירו בתשובה מאשר חרדי מת בשואה שכבר אי אפשר להחזירו! קול דמי אחינו החרדי
תורני06.05.10
עם חוקי הדת, ולא עם חוקים חילונים מזרחיסטים. אבל אנחנו לא ציונים דתיים, אם יש לך בעיה עם ארץ ישראל והדת היהודית אז סע לאוגנדה אצל "הנביא והחוזה שלך" הנוצרי הרצל ימח שמו וזכרו אמן. וביערת הרע מקרבך.
ספרדי אמיתי06.05.10
אנחנו לא נטורי חארטה! אם יש לך בעיה עם המדינה , סע לאירן! אללה מעאכ!!!! וביערת הרע מקירבך!!!!!!
תורני05.05.10
בסוף "ברח" לתורני.... המרוקאי מן השק.....חחחח
תורני חסידי23.12.19
48
זצוק"ל חשב, וכך גם תלמידיו כמו הרב ליאור והרב מלמד מנהיגי הציבור התורני. אני תמיד אמרתי שהרבנים הספרדים והתימנים סבורים הלכה למעשה כמו הגאון הרב קוק זצ"ל. הגיע הזמן שתהיו אמיצים ותגידו לליטאים ששטפו לכם את המוח נגד הגאון הרב קוק וגם זלזלו ברבני ספרד ותימן, שהם יותר לא ישלטו עליכם ועל חייכם!
תורני05.05.10
הרב אמסלם כתב דברים נכונים מאוד, שפתים ישק, אך 'תורני' אבקשך דבר אחד אל תקלקל לו את הנאום. אני בטוח שהרב אמסלם היה מגיב על דבריך 'לא מדובשך וכו''.
סמייל07.05.10
דעת התורני היא דעת תורה של כל גדולי ישראל! דעת הנטורי חארטה היא דעתם של גדולי ישמעאל!
תורני07.05.10
כך דרך הציונות מאז ומעולם... יש לעיין בספר "מן המיצר" שם מוכח (במכתבים מגובים וחתומים ע"י הציונות- כך שמעתי) איך הציונים כתבו בפירוש שיש לשלוח את היהודים הדתיים לתוככי הכבשן.
ציונות07.05.10
יש מחלוקת פנימית בין הציונים האם לפנות יישובים או לא, האם לחזור לקווי 67 או לא. אבל המכנה המשותף לשתי הקבוצות האלה שהם רוצים שתהיה מדינה חזקה ליהודים. אבל הנטורי חארטה לא רוצים כלל שתהיה מדינה ליהודים, הם רוצים שהמוסלמים ישלטו עלינו, ושחס ושלום חיי היהודים יהיו תלויים במוסלמים האכזרים! נטורי ח
שמשון הגיבור07.05.10
ואני אוהב לעודד את עצמי, כי אין לי מי שיעודד אותי.
נכון08.05.10
הנטורי חארטה לא רוצים כלל שתהיה מדינה ליהודים, הם רוצים שהמוסלמים ישלטו עלינו, ושחס ושלום חיי היהודים יהיו תלויים במוסלמים האכזרים! נטורי חארטה ימח שמם וזכרם אמן!
יעקב09.05.10
כחלק מפרצופה של הציונות נוהג ג"כ מר תורני... לשקר ולזייף ולהחליף פנים. כל מילה מיותרת.
שקרן ציוני09.05.10
הוא ביטא השקפה של תורה . בניגוד גמור אליך
משה שטרנבוך10.05.10
47
ולרב אמסלם אכפת מעם ישראל!!!!!!!!!!!!! נתחבר אליו מעשית נכין עצומות נחתום ונשמע בקולו!!!! ולמשפחת אמסלם היקרה תכינו תוכנית עבודה מסודרת להתמודד עם גל הפניות לרישום מסודר לבתי ספר חרידיים!
לעשות מעשים!!!!07.06.10
46
מה דעת מרן עובדיה בקשר ליציאה לעבודה? האם הוא פרסם את דעתו בנושא, ומה דעת הרבה מרדכי אליהו בנושא? אשמח לתגובות
מאיר11.05.10
דעת הרמב"ם (בהלכות ת"ת) יותר מעניינת.... והיא שצריך לצאת ולעבוד, ועם זאת להזהר מהציונות.
הרמב"ם11.05.10
נכון שזה דעת הרמב"ם, והרב אמסלם אומר את מה שהוא למד, הבין והכיר במשך חייו כאן בארץ, הוא הקשיב לבעיות של ציבור רחב, לא כמו רבים אחרים שהולכים כמו עדר כבשים וממלאים את פיהם במים ממוחזרים, הרב אמסלם הוא הארי שבחבורה, רב פעלים, גיבור חיל,
בן,לולו11.05.10
אבל דעת החרדים הייתה תמיד לגנות את אלה שעובדים לפרנסתם. רק עכשיו מתחילים להבין הספרדים שהחרדים האשכנזים סתם מבלבלים להם ת'מוח במשך עשרות שנים. הציונים אף פעם לא היו טיפשים כמו החרדים. הם תמיד היו פילפלים ועובדים לפרנסתם. עכשיו הרב אמסלם מבין שבזה הציונים דוקא צודקים וזו הייתה דרך רבותינו הספרד
יעקב פולנסקי12.05.10
ולא נוטלים גרוש שחוק מהמדינה, ולא עוד אלא שנאנסים לשלם מיסים בלא רצונם- כדי לממון מצעדי תועבה ובג"ץ שפוסק שלחלל שבת זה מותר ומכירת ואכילת חמץ זה מותר וכן הלאה. *נטורי קרתא הספרדים כולםםם ללא יוצא מן הכלל (ואפילו נושאי משרות תורניות כמו רבנים וכדו'). וגם אצל האשכנזים רובם עבדו ועובדים, שהרי אינם נוט
י, בוזגלו13.05.10
45
רואים שהרב אמסלם כן מתחיל מהפיכה בציבור החרדי בזה שהוא שם דברים על השולחן, ולא מסתיר מתחת לשטיח כלום
ק,ה08.05.10
44
אבל שהוא דיבר על הדתיים הלאומים הוא אמר "אף איננו דתיים לאומיים המקדשים את הלאומיות על פני הדת חלילה" הדתיות והלאומיות הם דברים שהולכים יד ביד בכל הדורות שהיינו בארץ הקודש, ועכשיו שחזרנו אנחנו מחזירים עטרה ליושנה ואנחנו דתיים לאומיים שמקדשים את התורה בארץ הקודש.
ינון07.05.10
הוא התכוין ללאומיות הדוחקת את הדת ממקומה הבכיר אבל לאומיות או ציונות או הזדהות עם המדינה זה בסדר גמור גם אצלו.
חדו 07.05.10
43
זה לא הנושא, אז מה אתם נדחפים. בכל מקרה, ברור לכל שאם החרדים היו מההתחלה יוצאים ללמוד ולעבוד משתלבים בכל תחומי החיים בחברה, מדינת ישראל היתה נראית אחרת לגמרי היום. ובמקום לבכות על המצב, אנחנו היינו יוצרים ומובילים אותו.
ציון06.05.10
הכל תלוי בהליכה המסורה לנו מדור דור בלעדי הציונות והמשתכנזים.
תוכנית ליבה06.05.10
42
המאמר נכון בעיקרון, אלא שהבעיה של הליטאים היא לא ב"לצאת לעבוד", אלא ב"לתת הוראה גורפת" שכזו. האומץ שמבטא הר' אמסלם בדבריו (שלדעתי נכתבו ע"י מישהו אחר - קרוב אליו), הוא לתת הוראה לצאת לעבוד. הוראה שהליטאים חששו מאוד ממנה, בפרט כעת בתקופה שהרחוב קורץ והחילוניות מושכת ומפתה, וכעת - מה יעשה הבן ולא יחטא
מאירי06.05.10
היום מי שיעבוד לא ילמד, וזה הבעיה.
מימון06.05.10
קשה להורות כך לציבור.
דודי06.05.10
41
לווין של האשכנזים. שולחים את ילדיהם לאשכנזים. הם משרתים את האינטרסים של האשכנזיים והם אלה שמייצרים במו ידיהם, ציבור ספרדי סוג ב'. בעוד שהם כביכול סוג א'. השתיקה של בכירי ושרי ש"ס אומרת הכל.מסתבר שנוח להם במצב הקיים.
יפה05.05.10
40
שנים אני חי עם ההרגשה שהדרך בה בחרתי בשנים האחרונות אינה דרך אבותי הטהורים לא מתאימה לי ולא תתאים לי ומרגיש אני כי חי אני בשקר וכל חיי פחדתי לחיות בשקר איזה כח יש לרב אמסלם לומר דברי אמת כאלה הלואי וגדולי הדור יסכימו איתו ויפרסמו דעתם ברבים ואז אנחנו הקטנים נתישב בדעתינו
א05.05.10
פתאום החרדים מתגייסים! כל הכבוד לחרדים שקיבלו שכל!
תורני07.05.10
עדיף לך לעבוד בממרחיה ולמרוח סנדביצ'ים. אני דתי לאומי לשעבר ולא הבנתי למה לא ענית לאדון הנכבד ששאל אותך: מי פינה את גוש קטיף? מי פינה את עמונה? מי מפנה עדיין את המאחזים ביהודה ושומרון.
מוטי08.05.10
מי רוצה שהגויים המוסלמים האכזרים ישתלטו עלינו? נטורי חארטה! יש ציונים שרוצים לפנות ישובים, זה נכון, אבל לפחות הם לא רוצים שהחמאס והפתאח ישלטו עלינו. הבנת את ההבדל הפשוט???
חרדי שהתפכח09.05.10
מסגרת לימודים חצי יום עם למוד מקצועות. יש הרבה בחורים טובים שצריכים מסגרות כאלו.
סשה09.05.10
מסדרים את המדינה שתפנה אותם.... כמה מצחיקים הציונים האלו חחח
לאומי שהתפכח09.05.10
כל הכבוד להם, גם לומדים תורה וגם מבצעים אותה הלכה למעשה. אשריהם ואשרי חלקם.
חרדי שהתפכח10.05.10
לא אוכל מההכשר של הרבנות הראשית...
קוק08.05.10
נטורי קרתא, נכון? הציונים ח"ו לא עשו כלום.
ציוני תמים06.05.10
ולכן הם עוזרים לחמאס ולפתח. גם אם יחלילה ירצן לחזור לקווי 67 עדיין תהיה לנו מדינה יותר גדולה מיום הכרזתה. זה בטח עדיף מהגלות וההרס שרוצים לעשות לנו נטורי חארטה ימ"ש.
יהודי06.05.10
היחידים שפינו בתים בגוש קטיף, זה הציונים! היחידים שמפנים בתים בהווה ביהודה ושומרון אלו הציונים! הם בנו לכם והם יהרסו לכם! העיקר שתרקדו עם הדגלים שלהם.
נטורי קרתא07.05.10
הציונים הורסים את הבתים!
ציוני נלהב07.05.10
יש מחלוקת פנימית בין הציונים האם לפנות יישובים או לא, האם לחזור לקווי 67 או לא. אבל המכנה המשותף לשתי הקבוצות האלה שהם רוצים שתהיה מדינה חזקה ליהודים. אבל הנטורי חארטה לא רוצים כלל שתהיה מדינה ליהודים, הם רוצים שהמוסלמים ישלטו עלינו, ושחס ושלום חיי היהודים יהיו תלויים במוסלמים האכזרים! נטורי ח
תורני07.05.10
כך דרך הציונות, כשאין להם תשובות על הדת הם משמיצים את הדת וצוחקים עליה ומחללים שבת ואוכלים חמץ ועושים מצעדי תועבה כדרכם... כך גם נציגם כאן..
ציוני מסטול07.05.10
יש מחלוקת פנימית בין הציונים האם לפנות יישובים או לא, האם לחזור לקווי 67 או לא. אבל המכנה המשותף לשתי הקבוצות האלה שהם רוצים שתהיה מדינה חזקה ליהודים. אבל הנטורי חארטה לא רוצים כלל שתהיה מדינה ליהודים, הם רוצים שהמוסלמים ישלטו עלינו, ושחס ושלום חיי היהודים יהיו תלויים במוסלמים האכזרים! נטורי ח
תורני07.05.10
חסר לך כבוד?
ללא שם05.05.10
בן תורה אמיתי! שיקול דעת של תורה! לא כמו השיכנז שמבלבלים את השכל בהשקפות מעוותות שהביאו מאירופה.
תורני06.05.10
שלא הולכים בדרכי הציונות ומחזיקים את הדת ומוסרים את נפשם עליה. לא כמו האשכנזים שנמשכו לציונות בין הדתית ובין החילונית.
יהודי06.05.10
אלא ביקרו את מה שרע ושיבחו את מה שטוב. את זה אשכנזים לא מכירים, הכל אצלם או שחור או לבן.
שרול06.05.10
נכון, הם לא לחמו בהם, אלא לחמו בהם חזק מאוד!
ספרדי אמיתי06.05.10
כי הם אוהבי ציון מלידה. הם לא מאסו בארץ חמדה כמו המרגלים האשכנזים.
בן תורה06.05.10
רק את מה שאתם חושבים ולא את מה שאני חושב? (נגד הציונים) מדוע?
כיכר רבין06.05.10
בניגוד לאחיהם האשכנזים, הם עלו לארץ ישראל בשמחה כדי לעזור למדינה שבדרך. לא כמו האשכנזים שהתנגדו לציונות ונשארו בגלות ובסוף הושמדו בשואה.
בן תורה06.05.10
הספרדים, נכון?
ספרדי06.05.10
הספרדים היו ציוניים בטיבעם. כי הם הלכו ישר לפי ההלכה שאומרת שצריך ליישב את ארץ ישראל! הם לא היו כמו האשכנזים שסוטים מההלכה, ובגלל פוליטיקות קטנות מעוותים את ההלכה הפשוטה ופתאום אוסרים את העלייה לארץ.
תורני06.05.10
במערכה הזאת רק אם תפרד מהציונים בלבד, אחרת כל מלחמתך תהיה לשוא. זה ברור. האשכנזים תמיד היו בצד הכופרים שבעם ישראל, ולכן אם תאבה להפרד מהציונים הנה מה טוב, ואם לאו המחבור לטמא טמא.
ספרדי חזק06.05.10
המאמר נכון בעיקרון, אלא שהבעיה של הליטאים היא לא ב"לצאת לעבוד", אלא ב"לתת הוראה גורפת" שכזו. האומץ שמבטא הר' אמסלם בדבריו (שלדעתי נכתבו ע"י מישהו אחר - קרוב אליו), הוא לתת הוראה לצאת לעבוד. הוראה שהליטאים חששו מאוד ממנה, בפרט כעת בתקופה שהרחוב קורץ והחילוניות מושכת ומפתה, וכעת - מה יעשה הבן ולא יחטא
דודי06.05.10
39
תקשיבו אני אדם חילוני ספרדי והגיע הזמן שתתנתקו מהאשכנזים הקיצוניים שמימלא לא סופרים אותכם.לכם יש לפחות אהבת ישראל להם איני בטוח.מה שהם עשו זה חילול ה' לא קידוש ה'
נינו20.06.10
38
מה דעת מרן עובדיה בקשר ליציאה לעבודה? האם הוא פרסם את דעתו בנושא, ומה דעת הרבה מרדכי אליהו בנושא? אשמח לתגובות
מאיר11.05.10
רק כואב לו מאוד שמרחיקים את הרב אמסלם ממנו, סבא אוהב את תורתו מאוד בספר טהרת הבית ח"ג הוא צטט אותו שלוש פעמים, העסקנים פוחדים ממנו, כי יודע לדבר עם סבא בשפה שלו, מרן לא מפריע לו כי כך גם דעתו. ועכשיו עוד יעשו לי אמבוש שכתבתי כך באי נטרנט.
י.יוסף11.05.10
בחיים הרב עובדיה לא יסבור את מה שכתוב כאן
אברהם23.05.10
והיום הוא הרב הראשי לחולון, רואים שזה רק עזר לו בחיים
מכיר14.05.10
37
צל"ש על היושר והאומץ להניח את הדברים על השולחן. גאים בך הרב אמסלם.
סטלא דקדושא09.05.10
36
הרב אמסלם, אני גאה בך. אשרינו ואשריך שסוף סוף קם בדור ת"ח וגם מנהיג "פוליטי" שאומר את האמת. לצערי, מכיון שכך אתה עושה מתעוררים כל בני החסות של היהדות האשכנזית לרדוף אותך. יישר כח!
סומך06.05.10
35
ככל שאני קורא את התגובות אני רואה כמה מפליא ומרתק הנושא של יציאת לעבודה וללימודי מקצוע, זה ממש בוער לציבור החרדי, אני לא מבין הרבה בסטיסטיקה אבל על פניו נראה שרוב הציבור כן תומך ברב אמסלם ובדעתו לגבי יציאה לעבודה תוך שילוב לימוד תורה, ישנם כאלו שמתנגדים לעמדה זו, ככל הנראה הם שייכים לקיצונים והם ל
רציני ביותר06.05.10
ואני אומר את זה בתור ספרדי לאאאאאאאאאאאאא ציוני. ואני חוזר ומדגיש לא ציוני. וזה לא מתקשר לאמסלם בכלל, כי בעניינו יש ג"כ צירוף של פולטיקה.
ספרדי06.05.10
כך אמר וכתב באתר "מורשת" הרב אברהם יוסף על אביו גאון ישראל מרן שליט"א שאין יותר ציוני מאביו!
תורני06.05.10
וחוץ מזה מי שציטטת לא מעניין אותנו. ומה שאמרת שה' עובדיה אין יותר ציוני ממנו, הדברים ידועים ומפורסמים. וזה מה שאנו מתריעים כל הזמן.
חומשי06.05.10
הם אוכלים את הלב שהקב"ה לטובת הציונים. חחחחחחחחחחחח
שמשון07.05.10
כך מנהג הציונים... אנחנו לא ננהג כך. עם עובדות לא מתוכחים, חילולי שבת בכל מקום "בהסכמת" הציונות הדתית.
הציונות07.05.10
ישתבח שמו של הקב"ה שנתן לנו מדינה לאחר 2000 שנה של סבל הרג ושואה! המדינה שלחה מטוסים לארבע רוחות השמיים כדי לקבץ לארצנו הקדושה את כל יהודי העולם! אמנם היו כאלה שנהיו חילונים בארץ, אבל זה עוד טוב, כיוון שלפחות במדינת ישראל נישארים יהודים ולא מיתבוללים! לא זו בלבד אלא כמות הדתיים במדינת ישראל עולה
שמשון07.05.10
34
השקפת רבני הספרדים שבאו מן הגולה, זהה להשקפת הרב קוק. הם תמכו בציונות! עיין על כך בהרחבה בספר הנפלא "אתחלתא היא" של הרב דדון שליט"א, עם הוכחות ברורות. בקיצור, או שאתה משתכנז מצוי, או שאתה אשכנזי המתחזה לספרדי.
תורני05.05.10
33
זו גזענות אני כבת לעדה האתיופית מבינה יותר טוב מה מרגיש ילד שמסלקים אותו מבית ספר אנחנו בנו למדינה יהודית ועברנו הרבה בדרך גם כך האשכנזים זה פשוט דבילי מה שהולך אני חושבת שגם ילדה אשכנזיה וספרדית אמורים ללמוד על השואה כי שניהם יהודיות ילדה לא צריכה לעבור ביה'ס כי לתלמידה שמולה יש טלויזה בבית זה דבר
מלכה22.06.10
32
נכרים דברי אמת וצדק, חבל שלא נאמרו מזמן ברבים
מירה, ג12.05.10
31
עד עכשו לא הבנתי מה האפליה הזו. מה זה משנה ארץ מוצא? עכשו אני מבינה. פרענקים כמו אמסלם- החוצה, לא רוצה אתכם בחינוך העצמאי (הוא עצמאי! לא ממלכתי) החוצה... החוצה... איכס.
איה11.05.10
הרדודה שלך איה, הבנתי בדיוק מדוע אנו הספרדים צריכים להתנתק מכם, ומהר!!! כל כך הרבה נמיכות מצח רדידות וגועל נפש!!! לא יאומן?!
מומו11.05.10
אתה הוא דוגמא לגזענות מהלכת על שתיים, רק שזה היה כנראה מוסתר עמוק בפנם
מאיר11.05.10
איה מיה פפאיה מומיה דוביחיה. מסכנה ברמות בלתי נתפסות, רפואה שלמה, ותודיעי לנו מתי תצאי מהאשפוז...
איה פאפיה11.05.10
30
כל הכבוד על האומץ, על הבהירות והדעה הישרה. הלואי ובאמת בציבור הספרדי יאחז בשביל הזהב הנזכר.
איתן07.05.10
29
כל הכבוד לרב, רואים שהוא מנתח עמוק את המציאות עם שכל ישר, בע'ה כולנו ספרדים.
מספרדת06.05.10
או ספרדית מסתפרדת, יש הבדל :)
מתספרד06.05.10
28
לפי דעתי אתה טועה, א. הגלות הזאת(גלות הערב רב), היא לא כמו הגלויות הקודמות, אלא היא גרועה יותר, ולכן הרבנים ביקשו לשבת ללמוד תורה יותר-לפני שיוצאים לרחוב -וזאת גם תופעת הכוללים, כי יש אברכים שאינם ברי כוח להתמודד עם מה שיש היום הרחוב. ב. גם אבותינו למדו רק תורה בקטנותם, והתחתנו בגיל צעיר(מה שאין
מישהו06.05.10
27
הספרדים שרוצים לבלוע מכוח עודפם המספרי את הציבור הליטאי. הליטאים אכן הצילו אותם משמד של המדינה בזמנו, ובינתיים הם נהיו לגורם ענק מאיים ומנסה לבלוע הכל, הם עטים על המוסדות ומנדנדים ללא הרף להרוס כל מה שיש לנו. לכו לדרככם לשלום, אמסלם ינהיג אתכם, ותנו לנו מנוחה. ולא, אנו לא מצפים לתודה על שהיצלנו א
משה=ליטאי06.05.10
ביום שאנו נתנתק מכם ויום זה לא רחוק הוא כך אני מקווה בכל מאודי!!! לא יהיה לכם יותר על מי להתנשא ולהתייהר (שהיא הסיבה היחידה לשחצנותכם המגוחכת בבחינת דלפון גאה) ורמת התסכול שאתם מצויים בה בלאו הכי עקב שקריות חייכם ואטימות לבכם כפי שידוע כבר לכל ילד, תרקיע שחקים!!!! אין זה מענייני. אני רק מקווה שלא
מומו06.05.10
איך כל המקורבים לצלחת בחינוך העצמאי יו מפרנסים את משפחתם? איך היו אוספים כסף למען הספרדים בחו"ל ומהנדיבים הספרדים ומכניסים הכל לכיס? בלי הספרדים לא הייתם עוברים אחוז חסימה, אז תגידו תודה.
קרושי06.05.10
הלואי וכל חבריך יאמרו כך, מזמן היה לנו שקט ושלוה.
ספרדי אמיתי06.05.10
26
גם הדרך הליטאית היתה בדיוק כמו הספרדית! העובדה שלפני השואה הלומדים בליטא היו כ-3% בלבד. זה אחד הבלופים הגדולים שהתפתחו בארץ כאילו הדרך הליטאית היא לימוד בלבד בלי לפרנס!
ליטאי אשכנזי05.05.10
איך הגענו לכך, למה רק בישראל האחוזים גבוהים לעומת בכל מקומות ישובי החרדים בעולם?
מ,נ06.05.10
הכל כאן בארץ שונה מאחר ולא רצו שום חיבור לצבא וללאומיות, וככה זו היתה הדרך להתחמק ע"י תירוץ שאנו כביכול עסוקים בלימוד ולא יכולים להתגייס
שפוי06.05.10
25
אולי תן לנו שקט לפחות של שבוע אחד בלי כותרת מוזרה.
ששון05.05.10
צדק לפחות שנה שקט ולא לחפש צומי
אילן05.05.10
ישר כח גדול לרב אמסאלם שמייצג נכונה את השקפתם הטהורה של גאוני ספרד ותימן.
תורני05.05.10
24
הדת"ל לא מקדשים את הלאומיות על פני הדת. חלילה וחלילה מלומר כך. הם רק נותנים מקום גם להיותו של עם ישראל לאום, שהרי כך שמו עם-ישראל. וככזה הוא זקוק לארץ למדינה לכלי שלטון לצבא וכדו'. זה בדיוק גם מה שאתה אומר, לא?
דיז'ון05.05.10
הם כן מקדשים, בשבילהם ארץ ישראל דוחה נפשות-וזה נגד התורה ש רק שלשה עבירות זה ביהרג ובל יעבור. והם כן מקדשים, זאת מציאות בשטח(חוץ מכמה יחידי סגולה מהם)
אברהם הנכבד מאת ה'06.05.10
אתה מדבר כאילו שארץ ישראל לא שייכת לעם היהודי. כאילו שהיהודים לא ציפו לה 2000 שנה. נראה לי שאתה מהנטורי חארטה או שאתה הבן של מוישל'ה הירש צורר ישראל שעכשיו בגיהינם.
תורני06.05.10
אנחנו מצפים לארץ ישראל פי אלף יותר מכל דתי ציוני שמרגיש את "שיבתו לציון"... בכך שהוא בא לארץ, ולא איכפת לו מכל החילולי שבת שהוא בעצמו עושה- ועאכ"ו שחבריו החילונים עושים, הרי סוף סוף הוא דומה להם מאוד... הציונים מזמן לא משקפים את הכמיהה של עם ישראל לשוב לארצו ולקיים בו מצוות!!!!!!!!!!!111
ספרדי06.05.10
אם אתה בעל השקפה חרדית התואמת לחרדים מאירופה, אז אתה כלל לא מצפה לעלייה לארץ ישראל. עובדה שמיליונים כמוך העדיפו את הגלות. בודאי שאיכפת לי מאוד מחילולי השבת של החילוניים, אבל בשביל זה אני אקים ארגונים של חזרה בתשובה. השאלה הגדולה היא, מדוע אנשים כמוך סירבו לעלות לארץ ישראל???? בגלל השקפות מע
תורני06.05.10
מאשר להיות ישראלי- ניגרי/תאילנדי/יפני/סיני/ "גוי ישראלי" מתקיים רק במדינה הזאת של הציונים.
מציאות06.05.10
עדיף חילוני בארץ ממתבולל בתפוצות. רוב העם היהודי מתבולל בתפוצות. רק במדינת ישראל העם היהודי מתרבה! תודה להקב"ה ישתבח שמו על שנתן לנו מדינה!
תורני06.05.10
רוב העם מתבולל בארץ ישראל בחסות הציונים ובחסות הדתיים הציונים ובחסות דרוק הדרעק.
ישראל06.05.10
בכל העולם יש התמעטות היהודים! עם עובדות לא מיתווכחים!!! תודה רבה לבורא עולם על מדינת ישראל שצימצמה את ההתבוללות בצורה דרסטית! זכור! יהודי חילוני אפשר להציל, אבל מתבולל עם צרפתייה כבר אי אפשר! כי כל ילדיו גויים גמורים!!!
תורני06.05.10
גויים מחו"ל... כדי לבטל זאת... ולחלן את ארץ ישראל הקדושה והטהורה.
חומשי06.05.10
אתם עוד תבכו מהציונים יותר ממה שבכיתם בהתנתקות האחרונה, ה' רומז לכם ורומז לכם ואתם לא מבינים אל דאגה, בקרוב בעז"ה אחרי שהציונים ילמדו אותכם לקח אתם תראו עם מי הצדק. אתם תראו.
חבוב06.05.10
כי המדינה קמה ופורחת על אפם ועל חמתם! הקב"ה לטובת הציונים הצדיקים!
ציוני צדיק06.05.10
ביחד זה לא מסתדר... זה כמו גנב צדיק...
ציוני רשע07.05.10
נטורי קרתא הם אלו שבאו ופינו את היושבים בגוש קטיף ובעמונה ובחומש!!!! נטורי קרתא באו בעצמם! זה לא הציונים, הציונים ח"ו לא עשו כלום!!! מה פתאום!! לא פינו שום דבר ח"ו, זה רק נטורי קרתא!!!
ציוני תאב07.05.10
יש מחלוקת פנימית בין הציונים האם לפנות יישובים או לא, האם לחזור לקווי 67 או לא. אבל המכנה המשותף לשתי הקבוצות האלה שהם רוצים שתהיה מדינה חזקה ליהודים. אבל הנטורי חארטה לא רוצים כלל שתהיה מדינה ליהודים, הם רוצים שהמוסלמים ישלטו עלינו, ושחס ושלום חיי היהודים יהיו תלויים במוסלמים האכזרים! נטורי
תורני07.05.10
לא הציונים... נטורי קרתא מחללי שבת עושים מצעדי תועבה. רק הציונים צדיקים תמימים מקפידים על קלה כבחמורה, וח"ו לא פינו את גוש קטיף...
כמובן07.05.10
יש ציונים שמחזירים שטחים אבל עדיין רוצים שתהיה לנו מדינה. אבל הנטורי חארטה לא רוצים כלל שתהיה מדינה ליהודים, הם רוצים שהמוסלמים ישלטו עלינו, ושחס ושלום חיי היהודים יהיו תלויים במוסלמים האכזרים! נטורי חארטה ימח שמם וזכרם אמן!
יצחק יעקב וייס09.05.10
הציונים רוצים שתהיה מדינת ישראל ולא ארץ ישראל... מתירים חמץ בפסח, מצעדי תועבה, חילולי שבת, וזה עוד כלום... "רבניהם" מתירים ממזרים לפי "דעת תורה", ובקרית ארבע יש רב אשכנזי בלבד למרות שהרוב שם ספרדים, גם זה לפי דעת תורה!
יצחק יעקב וייס11.05.10
הנטורי חארטה לא רוצים כלל שתהיה מדינה ליהודים, הם רוצים שהמוסלמים ישלטו עלינו, ושחס ושלום חיי היהודים יהיו תלויים במוסלמים האכזרים! נטורי חארטה ימח שמם וזכרם אמן!
בני תורה11.05.10
כאילו שהציונים אינם אכזרים... הייתי מציע לך לראות איך הם מתנהגים ואיך הם מתייחסים לשומתו"צ. בנוסף לכך אין לך אכזריות גדולה יותר ממי שחוטא ומחטיא, הסברתי לך כבר שזה יותר גרוע מגוי ששולט עליך, אתה יודעי שהוא גוי והוא נגד הדת שלך, אבל כשקם עליך אחד מעמך (כביכול שהרי הם ערב רב) ומטעה את העם אחריו שלא
יצחק יענקל וייס13.05.10
אני מביא לך את דברי חז"ל ואתה משיב לי בדברים אינפנטילים של נטורי חארטה. חז"ל כבר פסקו לעולם ידור אדם בארץ ישראל ואפילו בעיר שרובה עובדי אלילים (כל שכן יהודים חילונים), ואל ידור בחוצה לארץ ואפילו בעיר שרובה ישראל (שומרי תורה)"
תורני16.05.10
מכאן שעובדי אלילים יכולים לשלוט ולגור בא"י... וחז"ל כבר ראו זאת ברוח קדשם, שלעתיד לבוא (בזמנינו) ישלטו כאן אומות העולם בגלל החטאים והחוטאים רח"ל. ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר!
אדרבה16.05.10
בודאי שכבר שלטו כאן אנשים יותר גרועים מהחילונים, הלא הם עובדי האלילים (כמו הרומאים) וזה היה בזמן חז"ל! אז על אחת כמה וכמה שעדיף לחיות עם יהודי חילוני מאשר עם עובד עבודה זרה.
תורני17.05.10
יש דברים שחילוני עדיף מעובד ע"ז ויש דברים שעובד ע"ז עדיף... אני מעתיק את לשון הרמב"ם בלבד: אין כורתין ברית לשבעה עממין כדי שנעשה עמהן שלום ונניח אותם לעבוד עכו"ם שנאמר לא תכרות להם ברית אלא יחזרו מעבודתם או יהרגו, ואסור לרחם עליהם שנאמר ולא תחנם, לפיכך אם ראה מהם אובד או טובע בנהר לא יעלנו, ראהו
המנצח18.05.10
ולסכן את הנפש? אז מה אתה מקשקש על 3 ביהרג ובל יעבור?
דיז'ון06.05.10
בבקשה הסבר
אברהם הנכבד מאת ה'23.05.10
הרב אמסלם, תודה על האמת. אתה מחזיק בשיטה הדתית לאומית התורנית רק בדרך ספרדית. וגם אם לא תודה (מפחד הליטאים) אשריך וירבו כמותך.
מחמיא לעצמו06.05.10
23
אני בטוחה שאם לא תשים את התגובה שלי אז אתה איתה אם תחסה אותה עכשיו אחרי הודעה זאת אז בכלל אתה איתה תן לכל אחד את הזכות שמגיעה לו כמו זכות הדעה כי הדעה שלי לא דברי הסתה או לשון הרבה לפי תקנון האתר
מלכה22.06.10
22
כולנו יהודים החיים בארץ הקודש ארץ אשר עניי השם בה. מספיק עם השנאת חינם זה הסמך מם הכי הכי גדול מה זה משנה מי הקים הרי כתוב "אנת הוא עילת העילות" וכל מי שיוצא נגד יוצא נגד הנהגת השם יתברך אז בואו נרבה באהבת ישראל,ונשאיר את המחלוקות המתופשות האלה בצד הרי זה מעשה השטן הכי גדול הוא רואה שמתחילה הגאולה ו
359816.05.10
אהבת ישראל וארץ ישראל ותורת ישראל תביא את הגואל וכמובן שדי לשנאת חינם מוזר וחילול השם גדול לראות את זה דווקא באת של אנשי שלומינו!!!! חישבו על זה לפני שאתם מגיבים!!! סוף מעשה במחשבה תחילה.
359816.05.10
21
מסכים עם התוכן שלא כולם מתאימים להיות אברכים. אבל בבקשה עד מתי ימשך הקיטוב הם(ספרדים) אנחנו (אשכנזים)(ולהפך). רבים וטובים וגם אשכנזים חושבים ששילוב חיי תורה ומעשה זה נכון. דבר נוסף כדאי אולי ללמוד קצת מהחברה הדתל"ית שם גם הרעיון של שילוב קיים וגם יש שילוב ספרדים אשכנזים כולם ביחד. כמובן שזה לא מוש
מישהו09.05.10
20
יש אימרה פסיכולוגית שאומרת: מי שמכיר בערך עצמו והוא משדר את זה החברה רואה בו פוטנציאל לעומת זאת מי מי שלא מכיר ומנסה להתחפש למשהו אחר למשהו שזה לא הוא (משתכנז בלע"ז) הוא משדר מסכנות ואז מבלי משים הוא נדחה מהחברה כי החברה לא אוהבת מססכנים כי אם מרחמת עליהם במקרה הטוב...
מאיר06.05.10
19
"כל האומר אין לי אלא תורה, אפילו תורה אין לו". ההלכה לא רק מתירה לימודי חול , היא מחייבת אותנו. כל מי שטוען אחרת, מסתמך על בורות של הציבור החילוני, שרואה בהם נציגים מוסמכים וישרים של ההלכה, רק בישראל יכולים החרדים להיות בטוחים שגם אם לא ילמדו מקצוע יהיה מי שיפרנס אותם: אותו ציבור חילוני שהם סו
התלמיד יוסף 06.05.10
קלעת לאמת
מצה שמורה06.05.10
הסבא מקֶלם, תלמידו של הרב ישראל מסלנט, מייסד תנועת המוסר, הוא היה הראשון שפעל על פי תוכנית לימודים מדוקדקת, שכללה לימודים רחבים מאוד, כלימוד תנ"ך, דקדוק, רוסית וגרמנית, ומקצועות חול, בלי שיהודים יעסקו בלימודי חול, לא נוכל להתקיים בעולם אלא ב נ י ס י ם,!!! הפרנסה כהום תלויה ברמת לימודי החול. והעמד
מהתלמיד06.05.10
בוש והכלם. האם היית ידידו של הסבא מקלם. מן הסתם אין אתה נכדו. וכיצד אתה מדבר על שילוב מקצועות חול. בור ורשע. וכי יעלה על דעתך כדבר הזה אשר מסרו עליו בני הישיבות את נפשם באירופה ועוד ישיבת וולוז'ן שהיתה הראשונה נסגרה בעטין של שתי שעות לימודי רוסית?
7729.10.12
תודה
אלי06.05.10
כנראה שזו הסיבה שלא מלמדים היסטוריה בישיבות
מירי07.05.10
18
ע"ע אלי פרידמן ................ישר כח (חזק וברוך)
יוסי06.05.10
17
אתה גדול, אבל מה זה גדול, ענק
ג'נגי06.05.10
16
ניתחת ניתוח מבריק אשריך, חבל שראשי הישיבות הספרדים לא קוראים את מאמר זה, לדעתי יש להרחיב ולהפיץ מאמר זה ברבים, למען יתחזקו ילדינו ולא יצאו לרעות בשדות זרים ששם הם נופלים, כל זה בגלל שלא כל אחד מתאים ללמוד כל היום, חזק וברוך
ביטון, י05.05.10
15
אהבתי-הרב אמסלם צודק-כל מילה תיחקק אצלי כבסלע.
מנחם27.09.10
14
תקנו לי דירה !!! תשלמו לי שכר דירה !!! אין לי כסף לקנות אוכל לילדים !!! מספיק!!!
נועל'ה09.05.10
13
הרב דוד מאיר דרוקמן על האלימות של משטרת ישראל בל"ג בעומר במירון מספרים על מאן-דהו שהיה כבד פה וכבד לשון. קורה. אלא שפלוני זה, ונקרא לו יענקל לצורך העניין, דווקא החליט לפתח קריירה של ..קריין ב'קול ישראל'. הוא הציג את מועמדותו, הוזמן לריאיון, ומיותר לנחש כי נפסל לתפקיד זה על הסף. חוזר אותו
הרב דרוקמן06.05.10
מתפרסם כאן. במחילה מכבוד הרב אבל זה למטה מכבודו לשרבב בטוקבק מה שכתב בפרט שזה לא קשור לנושא המאמר.
מנדרוק06.05.10
12
הלבוש של כבוד הרב, כפי שמופיע בתמונה דלעיל, נוגד וסותר את דבריו. לבוש זה הוא לבוש אשכנזי ליטאי, ולא ספרדי מסורתי ; זאת חדא ועוד, החינוך האשכנזי, שהודות לו נצלו ילדי עדות המזרח, לא שאף להופכם לאשכנזים, אלא לקרבם לדת ותו לא! מלבד כפיות טובות והתנכרות לטובה הגדולה שהיהדות האשכנזית עשתה עם זו הספרדית,
ציון06.05.10
אכן לבושו הוא לבוש גויי אשכנזי מובהק!!! אני משתדל שלא ללבוש אותו.
ספרדי מובהק06.05.10
גם הלבוש הספרדי האמיתי הוא דומה למה שהגויים בארצותיהם לבשו. לא ידוע אם למשה רבנו היה לבוש אותנטי יהודי. מה שבטוח הוא שבן תורה צריך ללכת בצורה מכובדת ורב צריך להראות לא פחות מכובד ממנהל, איש עסקים או איש ציבור שבד"כ לובשים חליפות. על הכובע הייתי מוותר, אבל מכיון שיש הסכמה שכך רבנים הולכים, אין סיבה ל
דחילק06.05.10
הלואי שאלך יום אחד עם הבגדים הספרדים האוטנתיים כמו הרבה ספרדים שכבר עושים ככה. הלואי.
חיים מבין06.05.10
הספרדים לבשו בכל ארץ מה שהיה מקובל ולא עשו מזה עניין.
שרוק06.05.10
לבוש אומר הכל, לבוש זה משפיע.
נקודה.06.05.10
אבל גם לא חזות הכל, הספרדים מעולם לא קידשו את הלבוש כערך עליון כאחינו האשכנזים שנטיותיהם להפוך טפל לעיקר ידועות מצחיקות ומגוחכות!!!! ואל יקפץ איזה תייש ליטאי בסיסמה "שלא שינו לבושם" כי הלבוש האשכנזי דהיום הינו לבוש מזרח אירופאי נכרי פרימיטיבי המותאם בכלל לארצות הכפור!!! ואין מדובר כלל בעניין הלכתי
מומו06.05.10
מן הראוי לחזור ללבוש היהודי המקורי! כן, עם שמלה! כמו שהייתה תבנית בגדי הכהנים שנזכרים בתורה! זה לא בושה! הבושה היא לחקות את הגויים במכנסיים וחליפות ועניבות וכובעים של צ'ארלי צ'אפלין!
תורני06.05.10
אין שום קדושה במודה שהייתה, חבל שאתה נכנס לקטנות
מירי07.05.10
לויכוח. בינתיים אני הייתי מעדיף להתווכח איתך על תבשילים וכדו'.
שוויוניסט11.05.10
אתה גם נגוע בגזענות כנגד נשים, לדעתך לאשה אין דעה וחכמה, תתבייש לך, כך כנראה נראה גם ביתך פרימיטיבי וחשוך,
לא גזען14.05.10
עליך- מיסטר תורני ציוני.
ספרדי06.05.10
11
שיפתח מפלגה למזרוחניקים.
אשכנזי גאה06.05.10
שמכתיב את דעתם של גדולי ישראל (גדוילים=איףףף) וקובע לפי רצונו מה גדולי ישראל (לשיטתו) חושבים. נלחמים באינטרנט- שהרי זה לוקח מהם את הפרסומות, וכן הלאה כיו"ב. והכל בשם ההשקפה הצרופה והחצופה.
אשכנזי מסטול06.05.10
10
של הרב אמסלם כפי המשתקף בכל פעם מחדש ובכל עניין המה המוכיחים כי גדל ולמד במקום המקדש את יושר הסברא ועומק העיון על פני למדנות פילפולית של הבל, כמו כן והוא החשוב, במקום המלמד לכבוד והערכה עצומה למורשת הספרדית המפוארת והאמיתית...! הבה נניח את אחינו לנפשם, ונתחיל לדאוג לכבודם ואיכותם של ילדינו בלא לפזול
מומו05.05.10
9
ספרדים באופיים ובמסורת אבותיהם יותר מתאימים לחסידות לבעל שם טוב הקדוש זיע''א לשירת קרליבך ולהרבה שמחות שזה טבוע במורשתם התחברותם לליטאים או לחילונים נידונה לכישלון ידוע מראש....
אור16.09.13
8
אני התגובה ה495
dovid13.05.10
7
כל הכבוד!!
מלכה11.05.10
6
אין עליך הרבה אמסלם, אל תרא ולא תחת, תמשיך בדרכך, תראה מה חוללת, הערתה רבים מישני עפר, הבט וראה כמה מהציבור מאחוריך, תמשיך להנהיג קדימה, אל תתחשב בדעות של פוליטיקים ועסקנים קטנים הם לא שווים לעצור על ידם, זה סתם בזבוז זמן,
עמי07.05.10
חזק וברוך ר' אמסלם
בחור07.05.10
5
אני קורא בעינין רב את הכתבות של הרב אמסלם מחזק את ידיו ומסכים עם כל מילה. הגיע הזמן שציבור היראים הספרדי יהיה מחובר בגאון לעצמו ולמורשת אבותינו.
ד"ר ציון טל06.05.10
4
אחד השירים של בני עקיבא:תורה ועבודה שאיפת בני עקיבא.והרב אמסלם לצערי לא מכיר את התנועה הזו אך דבריו ואמונתו מקבילים לתנועת הציונות הדתית ומה שהיא עשתה ופעלה לאורך שנים.מה שהספרדים מגלים היום(תורה עבודה אקדמיה צבא וכו')זה בדיוק מה שטובי בני עקיבא עושים כבר שנים שלא לדבר על הבחורים שהקריבו את נפשם ממש
רפול06.05.10
3
אין מילים בפי להביע את שמחתי בדבריך, אני אברך לומד בכולל מעל 25 שנה, ועדין לא שמעתי כדברים הללו מפי רבותינו דהיום, כולל ובפרט מפי מרן, אני מקווה מאד למען צאן מרעיתנו הצעירים, שבאמת תחול מהפכה בהשקפה של רבותינו הספרדים, ויפתחו שערי החכמה וילדינו לא יחששו ממה שיאמרו אחינו האשכנזים, ויצאו ללמוד ולהתפ
חיים,05.05.10
אתה לא אמור לגלוש באינטרנט בלילה. ובטח לא לצדד ביציאה לעבודה. עם כל הכבוד...
שטויות05.05.10
זה שלמדתי כ-25 בכולל, לא אומר שאין לי דעה ותובנות על החיים היום, ואני כן מצדד בשילוב של לימוד ועבודה,
חיים06.05.10
לתשומת ליבך ולידיעתך, החת"ם סופר סבר שאפשר ללמוד גם לימודים כלליים בתנאי שהם באים אחרי לימוד התורה. עיקר חששו היה שההשכלה תשמש כשער להתבוללות, כאשר איננה מלווה בתודעה יהודית ראויה ולכן הסתייג ממנה במקומות אחדים‏‏, לחת"ם סופר בעצמו היה ידע נרחב בפילוסופיה, אנטומיה ושפות כגרמנית וצרפתית. החת"ם סופר
חיים05.05.10
רבי נתן מברסלב גינה את לימודי לשונות החול, ואת לימודי מקצועות החול. ואם אדם רוצה להתפרנס, מותר לו ללמוד את החכמה שלה הוא זקוק בשביל הפרנסה. זהו זה הכל(ולא צריך למלא את המוח בשטויות, ובפרט, אני חוזר ואומר בפרט, בגיל הילדות והנעורים)
מישהו06.05.10
יש מספיק גדולים שאמרו שצריך ללמוד, הגר"א , החת"ס הרמב"ם, הבן איש חי ועוד.
מדליק06.05.10
הוא פוסק שאדם חייב לעסוק במקצוע וללמוד מדע. אם הוא לא כזה אז הוא מחלל שם ה'! ועם כל הכבוד לברסלב, אין אצלם אף אחד שמגיע לכפות רגליו של הרמב"ם הספרדי! אז אל תצטט את הברסלבים ושאר משיגינע
תורני06.05.10
שניהם לא קובעים כיצד היא הדרך האמיתית של היהדות! הדרך האמיתית היא לעבוד ומאידך גיסא לא ללכת בדרכי הציונים. כך היא מסורת אבותנו הספרדים מדורי דורות.
נקודה06.05.10
כי אף על פי שראשי הציונות היו חילוניים, הרי שהקמת המדינה היא אינטרס דתי מובהק! כי כדי לקיים את מיצוות ישוב הארץ צריכים להשתלט עליה! חוץ מזה, לפי המצב הקשה שבו חיו יהודים בגלות (שואה ופוגרומים), הרי שהקמת המדינה זה בגדר פיקוח נפש.
תורני06.05.10
כמו שאתה תומך בספרדים... בערך... אתה בכלל מתנהג כאשכנזי מובהק תלמידו של קוק, המשך כך.
גועל06.05.10
הוא הבין שהשקפתם השקולה של חכמי ספרד היא הנכונה, ודוקא בני עדתו מתנהגים בחוסר שיקול דעת ובקיצוניות. ידוע שההשקפה של חכמי ספרד זצוק"ל הייתה נטולת פוליטיקות קטנות. לכן הם עלו לארץ יראל בלי שופ פיקפוק.
תורני06.05.10
יש מכתבים של גדולי ישראל הספרדים והתימנים וחלק מהאשכנזים שתמכו בציונות ובציונים. אפילו הרב כהנמן ציווה לשים על בניין ישיבת פוניביז' בבני ברק את דגל ישראל בכל יום עצמאות.
תורני06.05.10
שנישק את ידי הציונים, אז מה? גם בזמנו של אחשורוש הרבה נהנו מסעודתו של אותו רשע. אז מה. אז זה אומר שהם צודקים?
מתפלא06.05.10
וכל נטורי חארטה אוכלים את הלב.
שמשון06.05.10
רק שהציונים גילינו את ארץ ישראל. שוטה.
שמש07.05.10
הרי זו הבעיה. איך יכול להיות שבן אדם יושב 25 שנה בכולל? בשביל מה הוא שם? לא בשביל להיות מורה הוראה בישראל? היי תגיד, הוא כמו גדולי עולם שבעצם לימודם הביאו ברכה, כגר"א מוילנא, ואז אני אשאל הגר"א היה גולש באינטרנט אחרי הכולל? מכאן שהבן אדם המציא קורות חיים ואני לא אתפלא אם אתה והוא זה אותו אחד.
תדליק את האור06.05.10
אני אברך שלומד בכולל ללא תארים, לא הייתי מגדיר את עצמי כמבריק בלימודים, לעומתו, לפני כחצי שנה זכיתי ועברתי קורס מזורז להכרת המחשב, ומידי פעם אני גולש, הגר"א לא גלש באינטרנט, בתקופתו כנראה לא היה קורס מזורז, אבל הוא כן למד הרבה מקצועות חול, מקווה שסיפקתי לך את סקרנותך, לא המצאתי קורות חיים, ולכן
חיים06.05.10
אם אתה מעיד על עצמך שאינך מבריק? לך תעבוד פרנס את עצמך ואת משפחתך, קבע עיתים לתורה. אגב, יש מחשב בכולל? או שמתחילים ב10 בבוקר ומסיימים ב12? אני לא חולק כלל על העניין של שילוב לימודים, רק על המופרכות שלך שאתה כל כך מאמין בה ומפזר אותה גם בתגובות בבחדרי חרדים, אבל אתה עצמך קבור בכולל 25 שנה, אפילו ש
האור...06.05.10
כך שיש לי זמן לקרוא לבקר ולהגיב, בקשר לכולל כרגע אני לא לומד, ידידי, פרנסה יש לי בשפע, חיתנתי ילדים ואני גם תומך בהם, אתה לעומתי עדיין לא ענית לי "מי אתה" גאון הדור שיש לך מהלכים ב"עולמות גבוהים"
חיים06.05.10
לא גאון הדור ולא מהלכים. אשריך שאתה יכול ללמוד ולהתפרנס ולתמוך. אני נאלץ לעבוד קשה מאוד, לספוג בזיונות ולהרגיש סוג ד' ומשתדל לקבוע עיתים.
אור וישועה06.05.10
אצל ליטאים יש והייתה תמיד הערכה מוגברת לתורה אהבת התורה אצלם חזקה מאד (גם לספרדים כמובן אך מדברים ב100 האחרונה) יחד עם זאת איש בציבור לא יאמר לאדם הרוצה לפרנס את משפחתו לא לעשות זאת מי שאומר כך מוציא לעז ושקר על חכמי התורה הליטאים.
דורון05.05.10
מלגלגות.... ולא יישדכו לו אף בחורה ולא ייקבלו את ילדיו לבתי ספר שלהם ולא יסכימו לידיהם להתחבר עם בניו. בקיצור- חרם דרבינו שיכנוז
נועל'ה06.05.10
2
איפה היית כל הזמן, למה רק באחרונה אנחנו שומעים ממך? אתה ממש מבוזבז, חבל שאין לך תוכנית ברדיו אני חושב שרבים חושבים כמוך, אבל לך יש אומץ שלרבים אין, תודה וישר כח
אמזלג05.05.10
רק בבחירות האחרונות,הוא נהיה ח"כ, ולכן שומעים עליו רק עכשיו
מישהו06.05.10
1
כמוך גם הרב מזוז שליט"א.
ספרדי05.05.10
אם לא, אז תהיה ותאמר לנו איך להתלבש...
נועל'ה06.05.10
אני ספרדי לא משוכנז. ונועה תנועי, תתנועעי ותתעוררי למצב שבו הספרדים המשוכנזים נמצאים.
אני06.05.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם