כיכר השבת

עולה להתקפה

אלי ביר: "ליצמן אינטרסנט, שכח מי שלח אותו"

נשיא 'איחוד הצלה', אלי ביר, יוצא בהתקפה נגד שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן, וטוען כי החל להתנכל לארגון מאז שהם בחרו לפרגן לבכיר חרדי אחר • מקורבי ליצמן: "השמצות שקריות" (חרדים)

19
ישי כהן | כיכר השבת | י"ג באלול | 02.09.20
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

נשיא 'איחוד הצלה', אלי ביר, יוצא בהתקפה נגד שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן, וטוען כי החל להתנכל לארגון מאז שהם בחרו לפרגן לבכיר חרדי אחר. הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

ביר תקף את ליצמן ואמר: "אני חושב שהוא לא הבין בבריאות, ואני חושב שהאינטרסים האישיים והפוליטיים והחברות שלו עם אנשים מסויימים, גרמו לו לשכוח מי שלח אותו.

"הוא שכח מהציבור שלו ואנשים באים אליי ברחוב ואומרים לי מה פתאום התעוררת עכשיו, אנחנו חושבים כך שנים, ואפילו חסידי גור שהם הציבור שלו, נמאס להם".

ביר הסביר מתי, לדבריו, ליצמן החל בעימות עם הארגון ואמר: "היה לנו אירוע גדול שעשינו וכיבדנו אדם מכובד מאד, חבר כנסת מהמפלגה שלו, והוא מאד לא אהב את זה, וזה היה תחילת הדרך".

מדובר בחבר כנסת חרדי מיהדות התורה?

"כן. אני לא רוצה להיכנס לזה, אבל אני רק אומר שזה התחיל משם, ולאחר מכן נהיו אינטרסים נוספים, ואני חושב שכשאני יוצא ב. 2 בלילה להציל אישה, אני לא מתעמק אם היא הצביעה ליאיר לפיד או למישהו אחר, ולכן אני חושב שאולי צריך לבדוק את החברות האישית שלו עם יו"ר מד"א שהוא אדם מכובד שעושה הרבה, שהוא ידידו האישי, ויש מצב שזה גם השפיע, וגרם לכך ש-6000 מתנדבים מרגישים פתאום ששר הבריאות מפריע להם".

מלשכת ליצמן לא נמסרה תגובה.

מקורביו של ליצמן דוחים את הדברים ואומרים לכיכר השבת כי: “עצוב מאד וגם תמוה ביותר שגוף שאמור לעסוק בהצלת חיים בלבד עסוק בהשמצות, הכפשות, שקרים ובדותות. את העשיה והרפורמות שהוביל וביצע השר ליצמן במערכת הבריאות אין צורך להציג ובטח שאין צורך לקבל על זה אישור או אסמכתא ממאן דהו.

בתקופת ליצמן סייע משרד הבריאות לכלל הארגונים כולל לאיחוד הצלה שזכה לתמיכות והכרה בכל הקשור למקצועיות ועשיה בשטח. לעומת זאת לא איפשרו השתלטות הפוליטיזציה בארגונים מסויימים וכך נעשה בפועל.

“עד כמה שידוע התקבלה החלטה עקרונית אצל ליצמן ולשכתו שלא להגיב כלל להשמצות השקריות, חלקן ילדותיות, של חלק מאנשי איחוד הצלה, וזאת מפאת כבודם ומפני הצורך להימנע מחילול השם והמבין יבין”.

תוכן שאסור לפספס
19 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
ברור שליצמן יגיד השמצות ילדותיות אבל בפועל כשמתנדבים של הצלה מדא נמצאים בלידה של אישה ומגיעות חובשות מאיחוד לעזור לה הם נועלים את הדלת ולא נותנים לחובשות להיכנס ולעזור לאשה לא נראה לי שזה נורמלי , שברגע שמגיעות חובשות גברים יטפלו
מתנדבת 02.09.20
11
הייתי מצפה מאדם שכמעט היה "שם", שידבר אחרת, אחרי הכל ליצמן לא שר בריאות כבר כמה חודשים טובים, ומשכך הרעיון של ביר לטפול עליו אשמות מראה שאין לו דברים אחרים למכור, וחבל. בכלל בשנים האחרונות איחוד הצלה הוא כבר לא ארגון חרדי, ארגון חשוב אבל יש בו יותר חילונים ודת"ל מאשר חרדים, ואת זה ניתן לראות בכל התמ
חנה03.09.20
10
אוקיי חוץ מביקור י''חצ באיחוד הצלה לא ראינו שאדלשטיין הזיז משהו איחוד הצלה ממשיכים להיות ממודרים מהטיפול בקורונה אז זה לא ליצמן שביר טען שהוא ממדר אותם מהמלחמה בקורונה בגלל אינטרס אישי נגדו קשקוש
מוטי02.09.20

הצגת כל התגובות

9
גם הרומאים עשו הרבה דברים טובים.....
לייבי 03.09.20
8
אלי. ביר. הואבים אותך. ליצמן. מנובל. ורשע. כל מי שמונע מתן. עזרה. לניזקק הוא. רשע ונאצי. וזה ליצמן. מעבר לכך. האיש. גרם נזק ישיר למאות אלפי משפחות שאיבדו. את. פרנסתם. אני. מקווה שהוא. לא. יגיע. לקבר. ישראל.
Dav02.09.20
תלמד קודם לכתוב בעברית בלי שגיאות, ילד.
.03.09.20
7
שקרן וכזבן ביר בירה
יהודי02.09.20
אלי ביר איש חסד ואמת שעוזר לכולם אבל הוא שגה במילותיו וטעה במעשיו
שימי וינברגר02.09.20
6
מי זה ביר בכלל? אדם כוחני שהקים ארגון והכריח את כולם להכיר ביכולותיו המופלאות, וכולם חייבים להשתחוות לו "ולהעריץ אותו"..... מאז שלמד"א יש כוננים על אופנועים כבר אין לו מה לחדש. שאפו על ההמצאה, אבל כיום הוא יכול ללכת הביתה. עושה כסף על הגב של כולנו ואנחנו מחויבים להעריץ אותו (והנה כבר יתקפו אותי)
יוסי02.09.20
זה בהתנדבות הוא לא מרוויח שקל
יוני02.09.20
מי אתה בכלל אפס זבל יום אחד תזדקק להם ונירא מי יבוא לעזור לך
נתי03.09.20
5
אלי ביר טועה בגדול מי דאג לטיפוליי שיניים חינם לסימון מוצרים להפחתת העישון להגדלת התקציב להגדלת סל התרופות וכו' וכו' א"א לומר שלא דאג לציבור תפסיקו עם מסע ההכפשות נגד ליצמן ליצמן עובד טוב ירא שמיים ודואג לכולם כולל כולם ושימי ויינבגר צודק בכל מה שאמר
חצוף!!!!!!!02.09.20
4
חבל שזה מה שמעסיק אדם שעוסק בהצלה ,בערב ראש השנה,לשון הרע לשמו,כשליצמן כבר לא משמש כשר בריאות ואינו יכול לעזור או לקלקל לארגון של ביר.
אלמוניתחבל 02.09.20
בושה וחרפה איך שביר מדבר. הכל זה מאבקי כח אגו ושליטה, ומזמן איחוד הצלה כבר לא ארגון שההנהלה שלו פועלת לשם שמים כמו בימים שהקימו את הארגון.
יענקי03.09.20
3
קשקשן אלי ביר הבלגאן החל מתי שזאב קשש הלך וההנהלה הפכה לדאוג לאינטרסים שלה עצמה עד שבחרו מי שיחליף את זאב וליצמן תמך במישהו שלא נבחר ולאט לאט איחוד הפסיקה להזמין אותו לאירועים וכו' כך התפתחה המריבה . אמנם אלי ביר הוא איש חסד גדול מאד שפועל רבות למען עם ישראל. אני מתנדב באיחוד הצלה לא סתם מתנדב אלא
שימי וינברגר02.09.20
מסכים איתך לחלוטין, וגם לי זכור איך שבזמן קשש היו יחסים טובים וש יתוף פעולה של ליצמן עם קשש וארגון איחוד הצלה.
חימקה03.09.20
צודק מאה אחוז
גרשון02.09.20
2
הבן שלי ניצל על ידי איחוד הצלה וכאב לי מאוד מה שעבר על האיש המדהים הזה אלי ביר ובמיוחד הכאב שהיה לו מההתנכלות של השר לשעבר. ברוך השם שיש שר חדש וכמובן שמותר לו להשמיע את דעתו על פוליטיקאי שחי על חשבון הציבור וחלק מהציבור מאס בו וחייבים להחליף שם נציגים כי אם הוא יהיה בבחירות הבאות, אני בעלי וכל ילדי
מירים02.09.20
1
בתור מתנדב וכונן מדא לשעבר שיודע איך היה מדא לפני שהתחיל לפחד שכוננים יברחו לאיחוד הצלה שכולם יכולים להודות על זה שעד שמדא לא התחיל להבין שיש בריחה המונית לאיחוד המתנדבים והכוננים לא קיבלו יחס ממדא חלקם היו ללא ציוד וכו כל מדינת ישראל צריכה להודות לאיחוד הצלה כי על ידי זה יש תחרות מי יותר טוב ואין ח
משה 06.09.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 11:33

"מעולם לא היינו במרוץ כזה"

מי יהיה המועמד לראשון לציון? בש"ס מתקשים להכריע בין הגר"ד יוסף לגר"י דרעי | סיקור

ישי כהן | 11:25

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 10:10

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 09:16

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

"לא נתן שישפיע עליו"

עדות מצמררת: החסיד שלא ראה מעולם את הבת שלו

ישכר זלמנוביץ | 06.05.24
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24