כיכר השבת

30 שעות בלי חשמל

"סיוט": רק אחרי פינוי לבית החולים, הגיעו מחברת החשמל

מערב שבת ועד לצאתה, היו מאות תושבים בשכונה הירושלמית ללא חשמל: "סבלנו מהחום הכבד ונאלצנו לזרוק כמויות של אוכל. מדינת עולם שלישי" • החברה: "פועלים בכוחות מתוגברים" (בארץ)

130
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ט"ז באלול | 05.09.20
הפסקת חשמל בעיר חרדית
הפסקת חשמל בעיר חרדית (צילום: ארכיון 'כיכר')

סיוט ביום החם ביותר ב-70 השנים האחרונות: מספר רחובות בשכונות הר נוף, נמצאים ללא חשמל מערב שבת. לטענת התושבים, חברת החשמל הגיעה לתקן רק לאחר שאנשים נזקקו לכוחות ההצלה.

מספר תושבים מגוללים ל'כיכר השבת', את השתלשלות המקרה: "הכל התחיל ביום שישי, באזור השעה 16:30. כמו בהרבה אזורים ברחבי הארץ, גם בשכונת הר נוף החלה הפסקת חשמל במספר בניינים בחלק התחתון של השכונה הירושלמית - כנראה בשל העומס החריג והחום הקיצוני".

אם עד כאן הסיפור מובן, וכפי שאירע באזורים נוספים ברחבי הארץ, שנתקעו ללא חשמל בערב השבת, הרי שבשכונת הר נוף ממשיכים התושבים לתאר את מסכת הסבל שעברו: "ניסינו בכל דרך לנסות ולהשיג את חברת החשמל - ללא הצלחה, גם במענה הקולי של החברה, הזכירו תקלות במספר שכונות בירושלים - מלבד התקלה בהר נוף".

"אחד השכנים, החליט לקום ולעשות מעשה והלך למוקד הראשי של חברת החשמל בירושלים, כדי לדווח להם באופן פיזי על התקלה, כמובן שהוא נתקל בתגובה אטומה והבטיחו לו שיחזרו אליו - מה שכמובן לא קרה עד לרגעים אלו".

השכנים מתארים את הסבל האדיר שנאלצו לעבור בערב שבת חמה כל כך בלי חשמל ובלי אפשרות לדעת מה יהיה עם התקלה, אך לדבריהם: "זה בסדר, יש תקלות וזה יכול לקרות במיוחד בימים כאלו קיצוניים".

"הבעיה החלה בשעה 21:30 בליל שבת, כאשר ראינו שאין צפי לתקלה ואין פועלים שפועלים לתקן את התקלה. הפיליפינים של הזקנים בשכונה התקשרו למוקד ועדיין הר נוף לא הייתה מוזכרת כשכונה שיש בה תקלה - התחלנו להילחץ ולהבין שיש פה משהו מוזר, במיוחד כאשר ראינו אמבולנסים שמגיעים לפנות קשישים מהבתים".

"הגוי של שבת של השכונה, החליט ללכת בעצמו למוקד הראשי של חברת החשמל ולהתלונן על התקלה, כמובן שהוא גם נתקל באטימות מצד האבטחה, אך הוא החליט להתעקש ולא וויתר עד שיתנו לו לדבר עם הנציג".

השכנים מספרים, בהתבסס על דברי הגוי של שבת, כי "היה נראה שבאמת חברת החשמל לא מודעת לתקלה בשכונת הר נוף, יתרה מזו, הנציג של חברת החשמל הסביר לו כי הם גם לא מתכוונים לבוא ולתקן את התקלה - כי זו שכונה חרדית סגורה והם מפחדים. רק לאחר התערבות אנשים מהשכונה שהסבירו להם שמדובר בפיקוח נפש וחייבים לתקן - החברה הגיעה לתקן את התקלה - 6 שעות לאחר שהחלה".

"חשבתם שפה זה נגמר?", שואלים תושבי השכונה ומסבירים: "הסיוט רק החל, בשעה 01:30 נדלק החשמל לחצי שעה ומאז הוא נדלק ונכבה לסירוגין, כאשר היו אף דירות שלאחר שנדלק החשמל לחצי שעה הוא הפסיק לעבוד עד לשעה 11 בבוקר, אז הוא נדלק לחצי שעה ושוב הפסיק".

"בקיצור, במהלך ה-30 שעות האחרונות, רוב התושבים זכו לחשמל אולי שעתיים ביחד וגם כעת להרבה תושבים אין חשמל וחלק מהם נמצא בסכנת חיים".

"עברנו סבל בל יתואר, כאילו אנחנו חיים במדינת עולם שלישי, מדובר במחדל שאין כמותו, כל האוכל הלך לפח ואנשים סבלו מהתביישות. והכי כואב זה שחברת החשמל כלל לא חשבה לטפל בתקלה כי אנחנו שכונה דתית".

מטעם חברת החשמל נמסר בתגובה לפניית 'כיכר השבת', כי כעת הם עמלים לתקן את התקלה: "בטרם כניסת השבת, חברת החשמל טיפלה במאמץ מיוחד בכל התקלות ביישובים החרדים, על מנת להחזיר את אספקת החשמל לתושבים. הטמפרטורות הגבוהות בשיא של 140 שנה וצריכת החשמל ששברה אף היא שיא בכל הזמנים גרמו לשריפת ציוד, שנאים ומתח גבוה.

"משך הטיפול בשל אופי האירועים היה ארוך במיוחד. עובדי חברת החשמל עבדו מסביב לשעון כדי להחזיר את האספקה מהר ככל שניתן. ברב הישובים הוחזרה אספקה עד לכניסת השבת..

"יש מקומות, בהם צוותי החברה המשיכו את העבודה גם במהלך השבת באישור. היכן שלא איפשרו, המתינו הצוותים מחוץ לשער הישוב כך שעם יציאת השבת החלו לעבוד.

"עם זאת, ייתכן ובמהלך השבת התרחשו הפרעות נוספות עליהן החברה לא ידעה, שכן התושבים, בשל שמירת השבת, לא התקשרו ולא הודיעו. כל התלונות נבדקות .

"כעת, עם צאת השבת, נכנסה כמות גדולה מאוד של פניות, וחברת החשמל, שגייסה לצורך התיקונים עובדים גם מחטיבות אחרות, עוסקת כעת ללא לאות להחזיר את החשמל לתושבים. ככל שמזג האוויר החריג ימשך אנו צפויים לחוות עוד הפרעות ממושכות באספקה. חברת החשמל תפעל בכל האמצעים כדי להחזיר חשמל מהר ככל שניתן ללקוחות".

תוכן שאסור לפספס
130 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
84
לעשות אזרחות זרה ולברוח.
בקיצור המדינה הציונית מקום הכי סיוט לחיו06.09.20
אז למה אתה חי במדינה הציונית? כמה בטלן וחסר אונים אפשר להיות? לא טוב לך קום ולך! תנה ראש ושובה פולינה ואוקראינה, שם מתים על צבועים בטלנים ובכיינים מהסוג שלך, מחכים לך שם בזרועות פתוחות...
אה באמת?06.09.20
בניו יורק תהיה בלי חשמל גם שבוע ותוכל לדבר עם הלמפה.
ג'רמי06.09.20
83
גם בחלק משכונת רמת שלמה בירושלים היה חוסר פזה בשבת בלילה ולפחות עד לאחר צאת שבת
לח06.09.20
82
"עם זאת, ייתכן ובמהלך השבת התרחשו הפרעות נוספות עליהן החברה לא ידעה, שכן התושבים, בשל שמירת השבת, לא התקשרו ולא הודיעו" איזה שקר, ב-2020 אין מערכת בקרה ושליטה שיודעת איפה יש תקלה???? במילים אחרות ניסו לכתוב: בגלל שאתם דתיים ולא מתקשרים בשבת סבלתם, תקנו אותי אם אני טועה
יוסף06.09.20
מאה אחוז צודק. היום אין צורך להתקשר לחברת החשמל ולהודיע על תקלה. הם יודעים הרבה יותר מהר מכל משתמש. פעם הבאה כשתתקשרו תראו שהודעה אוטומאטית כבר מודיעה בתחילת השיחה על התקלה באיזורכם.
ראובן06.09.20

הצגת כל התגובות

81
אין לח. חשמל תחרות הם יכולים לעשות מה שהם רוצים
זוסיא05.09.20
80
נראה לי שבדיוק זמן כזה של עומס זהו המבחן של חברת החשמל זה המדד לראות אם החברה נותנת מענה! מה החכמה שחברת חשמל פועלת ללא דופי בזמנים רגילים? בואו נראה אתכם בזמנים כאלה! עכשיו כשחם כל כך שבנאדם יוכל להפעיל מזגן! וזה לא פעם ראשונה כל שנה אותו סרט! הגיע הזמן שתלמדו מהכשלים ושזה לא יישנה! הכי יפה שהם כב
שמעיה05.09.20
79
גם בביתר הפסקות חשמל כל כמה שעות.
ביתרי05.09.20
78
ממש לא יפה,שהקבה יביא את המשיח וניגאל מהצרות.
יהודי פשוט05.09.20
חחחח
אבי, רחובות06.09.20
77
זה לא מאות, זה אלפי תושבים, יש עוד הרבה ישובים ושכונות בארץ שהיו בלי חשמל כל השבת
אדיר06.09.20
76
לא הבנתי רציתם שיחללו שבת???? חרדים צבועים!!!!!
איציק06.09.20
לחברת החשמל יש צוות גדול מאד לא יהודי והם אלו שעבדו בשכונה
צבי06.09.20
איזו אמונה יש לך בחילונים, פשששש! אתה באמת סומך עליהם שהם ישלחו רק גויים הא? ככה זה כשיש אינטרסים, התורה הופכת לוחוכא ואיטלולא!
סומך עליהם הא?06.09.20
75
השאחה הראשונה איך קורה שבדיוק בשכונות החרדים. בעיקר ללא חשמל בשבת בבני ברק ובירושלים סיכמו עם חברת החשמל והשיטור העירוני שישמרו על עובדי החברה בהר נוף ובעוד שכונות שמה לא יצעקו על חברת החשמל כי שמה לא צועקים על חילול שבת
דוד06.09.20
74
עד שלא ידווחו על הגדלות בהיקף זה תמיד יקרה - מי שגונב סובל
מדווחים06.09.20
73
הר נופי ממש לא מפונק אחלה שכונה אחדות מדהימה עזרה הדדית שאין בשום מקום הינו ללא חשמל משעה 16:45 ביום שישי עד מוצאי שבת בשעה 02:00 בחום קיצוני לא היה מהיכן לקחת אויר חום של סאונה יש כאן מבוגרים, תינוקות אנשים חולים וכ'ו סבל מטורף לא ברור למה זה לקח ככ' הרבה זמן היו צותים של חברת החשמל בשכונה אבל 3
מאיר06.09.20
72
קצת כואב וזהו, אין תורה? שוכחים הכל? מה רציתם שיבואו לתקן את החשמל בשבת? להנות בשבת מחשמל שתיקן יהודי? איזה צבועים! אגב אבותינו חיו בלי חשמל והסתדרו יפה מאוד, מה אתם מתבכינים כמו ילדים מפונקים?! לאלו שמתבכיינים עלמדינת עולם שלישי, אם המדינה היתה מדינה חרדית עזה היתה נראית כמו שוויץ לידה. חרדים מס
חרדים ליצנים06.09.20
71
68....צודק החלט
אליהו06.09.20
70
לדעתי החרדים צריכים לחזור לפולין, שם הרבה יותר טוב, הפולנים לא "נאצים" והם לא יעשו הפסקות חשמל יזומות רק לחרדים כמו הציונים האנטישמים...
לחזור לפולין06.09.20
קיצוני ממא"ש, לידיעתך לשכנע לחזור לפולין לא כל כך מדויקת, כי הפולנים רחוקים מאוד מאוד לאשר הגירת יהודים בארצם, אלא תשכנע להגר לארץ אחיכם שלטון האייתולות האירני שמאוד מעונינת ביהודים כמוך וכמובן שתחיה שם בממלכת שיא הדמוקרטיה וליברלית בעושר וכבוד והטבות ותמלוגים, ולכן עליך וחבריך הקיצונים מוטלת חובה
ביי ביי06.09.20
לא פולין אבל יש מדינות אחרות שיש בהם חופש דת אמיתי ולא חיקוי שיש במדינת "ישראל"
אשדוד06.09.20
69
הפיתרון: להתחבר לגנרטור השכונתי
אפרים06.09.20
68
אם היתה תקלה בקו לעזה היו מטפלים מיד
אפרים שרגא06.09.20
67
בארה״ב הייתה סופה הוריקן לפני כמה ימים שהותירה מיליונים ללא חשמל למשך כמה ימים. ההבדל ששם לא צעקו גוועלד או לשון הרע על החברה כמו שיש פה בתגובות. החום הזה באמת היה קיצוני פעם ב100 שנה אנשי חברת חשמל יהודים ולא יהודים עבדו מסביב לשעון בחוץ ללא מזגן בשמש ובחום ובמקום להוקיר להם טובה אנשים רק ירדו עליה
יאיר06.09.20
66
לאחר יסורים ותלאות למכביר החשמל חודש לשכונות במוצאי שבת בשעה 01.30 לפנות בוקר !!!!!!!
תושב השכונה 06.09.20
65
הגיע הזמן להפריט את חברת החשמל. בפרט היום אפשר לחתוך את העלויות הגבוהות בצורה משמעותית, כי הגז שייך גם לאזרחי ישראל.
דודוי06.09.20
64
מעניין אם יש קשר אל הפילוג הנורא שהיה בבחירות לרשויות המקומיות, בין שס אגודה ודגל. ועכשיו כל הצרות באות עלינו. המדינה נטפלת, הקורונה וכו...
שנאת חינם05.09.20
63
גם בשכונת רמות לא היה חשמל וחברת חשמל כלל לא ידע מזה ורק לאחר התערבות המשטרה הם הואילו בטובם לבדוק את התקלה ורק בשבת בבוקר חזר החשמל יצוין שזה כבר שבוע שלישי ברציפות שאין חשמל ברמות בערב שבת ממש מדינת עולם שלישית
חחחחח05.09.20
62
חברת חשמל צריכה לפצות את התושבים. בחשמל חינם כמו עובדי חברת החשמל.
תמי05.09.20
61
אם החרדים היו מנהלים את המדינה ברור שמדינת ישראל היתה נחשבת לעולם ראשון, ברור...
עולם שלישי?06.09.20
60
כשהחרדים הפריירים יתחילו לתבוע על נזק ועל מנהלי מוסדות שעושקים עובדים-המצב ישתנה!
די לפריירים!06.09.20
59
חברת החשמל מפחדת שיכעסו עליה שחיללה שבת. זה כל הסיפור
פיקוח נפש05.09.20
58
גם בביתר עדיין אין חשמל מערב שבת
ללא שם05.09.20
57
חובה לתבוע את חברת החשמל על עוגמת הנפש ועל הנזקים בגוף ועוד... (מזון שהתקלקל, מכשירי חשמל שניזוקו...) בנוסף, הגיע הזמן שתפתח תחרות בנושא וייגמר מונופול השליטה של החברה הזו... שלא לדבר על עבודות שאינן נצרכות בשבת... אנחנו כח צריכה אדיר!!!!!!!!!!!! בואו נשתמש בו!
שלי05.09.20
56
צריך לעשות סןף לביזיון הזה... כ15-20 פעמים בשנה אנו נאלצים לסבול הן בימי הקיץ החמים והן בימי החורף..אם יש עומסים על המדינה לתגבר באופן שוטף ולהגביר את כמות יצור החשמל.. לא יתכן שבחברה ממשלתית כל שנה (בשנה שגרתית כן.. לא לדבר על ימים שלימים של חושך בחורף לפני כ4 שנים) יביאו את הציבור למצב של סבל..
לולה06.09.20
55
כמה שטויות מדברים כאן בקצב. מקסימום שטויות במינימום זמן. יש כזה דבר עומסססססס. אנשים הפעילו כמה מזגנים יחד חזה הרבה כוח סוס. לוקח הרבה חשמל . ולכן קורא כל התקלות הללו. נא להיות סבלניים ולקבל ולהבין שיש גם טעויות. לא לחשוב שרק רוצים את רעתנו. תתעוררו. חבל שאתם שוקעים בבוץ הזה.
1212507.09.20
54
פיקוח נפש, הקיגל יהיה קר!!!
דגכדג06.09.20
53
גם בביתר לא היה חשמל. ברור שזה היה מכוון ומתוזמן. חצי בניין כן וחצי בניין לא. כשאחר כך זה התחלף. לשרוד בחום של 40 מעלות בלי מזגן. שיתביישו להם.
תמר06.09.20
52
הדרת חרדים!!!
הר נופי06.09.20
51
כשיש מונופול- ואין תחרות זה המצב.. גם יוזיל מחירים!
להקים חברה מתחרה בדחיפות!06.09.20
50
גם בביתר עילית במזריטש היה הפסקת חשמל בלי הפסקה באמצע של חצי שעה.
יעל06.09.20
49
להפריט את חברת החשמל, שיהיה תחרות!!
רק זהות06.09.20
48
גם בביתר חיינו ביומיים האחרונים תחת סבל נוראי!!! כאשר ביום שישי החשמל נכבה, וכך בערב שבת נאלצנו להכין אוכל למחצה לשליש ולרביע. גם לאחר מכן, בשעה 5.30 - שעה וחצי לפני שבת - כבה החשמל למשך 5 שעות, וכתוצאה מכך נוצר בלבול בכל שעוני השבת, מזגנים תאורה מקרר וכו'. נאלצנו לבלות את השבת בחום נוראי, תינוק שהע
גם בביתר05.09.20
47
מוזמן לעבור לארץ אחרת. יעשה טוב גם לך וגם לנו
תגובה 2505.09.20
46
גם בפסגת זאב ובביתר היה אותו דבר,ממש סיוט,בושה!
איציק05.09.20
45
לאדון יענקלה מ 69. אין אפליה כשמישהו בעל מקצוע טוב ואדם מועיל. את האחרים לא רוצים ובצדק
שמוליק06.09.20
44
העיקר שאנחנו משלמים חשמל "בזמן" ללא תקלות.. חברת החשמל גנבים הם צריכים לפצות את האנשים
עזרא06.09.20
43
פתאום אתם רוצים שיהודים ייללו את השבת אה?
א06.09.20
42
לפחות הצונט לא התקלקל הוא המשיך לרתוח בלי חשמל
חח06.09.20
לא הוא החמיץֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱ
צבי06.09.20
41
בואו נהיה כנים, אם מחברת החשמל היו מגיעים בשבת לתקן הכותרת עכשיו הייתה " חברת החשמל ביצעה תיקונים בשכונה חרדית בעיצומה של שבת קודש". אם היו מכבדים אותם ולא מפעילים אלימות והכפשות כפי שהיה בעבר הם היו באים ללא חשש. עכשיו ילמדו לקח כל הקיצוניים.
חני05.09.20
אני גרה בנתיבות בשכונה מעורבת כבר חודשיים שכמעט כל שבת יש לנו כמה שעות הפסקת חשמל ולא רק לנו גם לשכונות הסמוכות רואים חושך גמור בכל האיזור. החילונים שמולינו היו עם פנסים והתקשרו לחברת החשמל וכל פעם נאמר להם שזה בטיפול. שעות היינו בחום הזוי ולחות גבוהה אני בהריון והברזל שלי עומד על 6 ואני מקבלת ברזל
הילה06.09.20
40
באיזורים מסוימים הייתה הפסקת חשמל החל מערב שבת סביבות 22:00 ועד 17:00 ביום השבת. הייתה שבת סיוטית. חוץ מהחום הכבד מלא אוכל נזרק
גם בשכונת רמות05.09.20
39
לא עובדת בשבת. ממתי החרדים רוצים תיקון בשבת?
ח. חשמל מחמירה05.09.20
38
יודעים רק להתלונן. לכו לעבוד בחברת החשמל. אתם מחכים למשרתים ?
ברגזון06.09.20
מוסר כפול החרדי המצוי שיגיש קורות חיים לחברת חשמל יתקבל ???? איפה אתה חי ? קראת פעם על אפלייה על רקע מגזרי ?
יענקלה06.09.20
כשאין לו מושג ממתמטיקה , אנגלית, הנדסה וכו' - בתור מה בדיוק אתה רוצה בדיוק שיעסיקו אותו?!
מה לעשות06.09.20
אם יש לו את הכישורים אז כן.
ע06.09.20
37
חברת החשמל פחדו ובצדק שאם יבואו יזרקו עליהם אבנים בקריאות שאבעס שאבעס
מוטי06.09.20
36
***הלכה למעשה***** להתקין בכל בית תאורת חרום!!!!!
שיר06.09.20
ומה עם האוכל שנזרק ולא היה מה לאכול בסעודה שנייה ושלישית???? מה עם החלב לתינוקת שאוכלת רק דייסה ולא אוכל רגיל והתקלקל???? מה עם אישה בהריון שהתייבשה וילדה עם קוצר נשימה שהייתה צריכה להתפנות לבית החולים????
אני06.09.20
תאורת חרום נותנת אויר ב-38 מעלות????? שמנו נרות פנסים אבל אא' היה בחום הזה של 38 מעלות ולחות נוראה
לאה06.09.20
35
תבדקו. אולי עבדו לכם שמה על התקנת g5
מוזר05.09.20
34
גם בבית וגן ברחובות בית וגן ועוזיאל היתה הפסקת חשמל ממושכת בשעות הכי קריטיות בערב שבת,ב"ה הודו לה' כי טוב חזר לנו החשמל כמה דקות לפני כניסת השבת והצלחנו לכבות מקרר,להפעיל פלטה,מיחם ולכוון מזגנים....
בית וגן 05.09.20
בנוסף לא היה לנו מים בזמן הפסקת החשמל.. שכן המים מקורם במשאבות חשמליות...סיוט!!
בית וגן 05.09.20
תבדקו מה עם המשאבות לגבי חילול שבת וחג
משה06.09.20
33
איך חרדים מתלוננים שנאלצו לזרוק אוכל בשבת? הרי לפי ההלכה מצילים מזון שלוש סעודות בלבד! לפי ההלכה לא מחללים שבת כדי להציל אוכל. רק פיקוח נפש דוחה שבת, לא אוכל !!! לאן הגענו?
יהודה ברונר05.09.20
קניות כבר לחג הבעל"ט וכן יש משפחות ברוכות ילדים שבשבילם זה פיקוח נפש כי חא יהיה מה לאכול כפשוטו בפרט עם המגיפה שרבים איבדו אצ מקור פרנסתם. מי יפצה אותם חברת החשמל,???? החברה העשירה שיושבת טוב ולא מעניין אותה מאף אחד????? לא כולם עובדי חברת חשמל אדוני אז אנא תחשוב לפני שאתה מגיב.......
אני06.09.20
כשתתחתן תראה שלזרוק אוכל זה פיקוח נפש ..תעבוד תביא כמה שקלים ונראה אותך זורק את זה לפח. אז תשמור את העקיצות הלא חכמות שלך .לעצמך.
מישהו חשוב05.09.20
אתה עובד בשבת בשביל פרנסה? זה נסיון בשבילך?
מבוגר06.09.20
משיהו חשוב, אני ממש מסכים איתך!!!!!!!!!!!!!!!!! יה ברונר אתה חסר מחשבה הגיונית.......... טמבל, בעברית!
מחנך06.09.20
אני לא בעד ציניות ועקיצות בכאלה מקרים אבל לגופו של עניין לא עניתם לו נכון זה קשה לזרוק אוכל שעולה הרבה כסף גם אני בעל משפחה ב"ה אבל באמת שלא על זה מותר לחלל שבת ואפילו לא שבות דרבנן עם כל הכאב והצער שבזה ואל תביאנו לידי ניסיון אלא אם היה פיקו"נ אמיתי. אינני בא לדון אף אחד ח"ו אבל לגופ
אפלטון06.09.20
32
באמת ראיתי אמבולנס בליל שבת וגם אופנוע של הצלה. ממש רצח!! יש באזור הרבה אנשים מבוגרים אחד שאני מכירה על מכונת הנשמה
תושבת הר נוף05.09.20
31
אני חושב הר נוף , ואכן עברנו שבת רותחת ומסייטת, מקווה שיתקנו כבר את התקלה
שלמה05.09.20
30
גם בכפר חב"ד לא היה חשמל והיו תושבים שלא היה להם מה לאכול בשבת!!!! ובכפר חב"ד זה לא חדש, זה קורה כלך שני וחמישי! כמעט כל יומיים בממוצע יש עשרות נפילות בכפר חב"ד וזה נמשך קרוב לחצי שנה! וחברת החשמל לא מטפלים בזה! אוכל מתקלקל, מכשירים נהרסים, נזק נפשי ופיזי בל יתואר.. הגיע הזמן לעשות מונפול בחברת החשמ
מנדל06.09.20
29
מגיע להם!! מי שמפגין על עבודות בשבת שלא יתלונן שלא עבדו בשבילו בשבת..
ללא שם05.09.20
מה הקשר? נניח שהוא מפגין (אין לאף אחד מושג על איזה הפגנות אתה מדבר, ממתי הפגינו נגד חברת חשמל) אבל הוא משלם בדיוק כמוך!!!
יוסף06.09.20
כמעט כל הפוסקים קבעו שתיקון אספקת חשמל היא מגדר פיקוח נפש שיש לעשותו בשבת. בניית מסילת רכבת זה לא ממש פיקוח נפש. אין דמיון.
אני06.09.20
28
מסכים, מדהים כמה צביעות קיימת פה ובתגובות
תגובה 2105.09.20
27
רק הפרטה של חברת החשמל!! מונופול ללא תחרות!
נתנאל05.09.20
26
אנשים סבלו מהתביישות???
מה קורה?05.09.20
אולי טעות וזה התייבשות?!
מישייייי06.09.20
25
גם ברמות היה הפסקת חשמל לחלק מהתושבים מערב שבת עד שבת אחר הצהריים. סיוט של ממש..!!!
רפאל05.09.20
24
בכל העולם יש מצבים של הפסקות חשמל ממושכות. ואף אחד לא מתלונן שזו מדינת עולם שלישי. ובטח לא בגלל שכונה חרדית. היו בימי שישי ושבת תקלות בכל הארץ והחזרת החשמל וההפסקות הרבות הם תוצאה של נסיונות להחזיר את החשמל. בכל אופן, אם כל המתלוננים היו מספיק חכמים להתגייס ולהיות חלק מטכנאי חברת החשמל אולי בחוכמתם
דב05.09.20
לא נוגעים לך ולחוות דיעה לכאורה אובייקטיבית, זה באמת מראה על I.Q נמוך. אני גרה בנתיבות בשכונה מעורבת וכבר חודשיים שיש לנו הפסקות חשמל כמעט בעל שבת להרבה שעות. נראה אותך בעוגמת נפש כזו מגיב כך בהתייפיפות נפש חכם.... זה לא רק חום לא נורמלי בשביל שני הילדים האסמטיים שלי זה פשוט חמצן בשביל התינוק שלי זה
חכם בלילה06.09.20
תחזור למלונה דב
תחזור05.09.20
כידוע לעבוד בחברת חשמל, עם כל ההטבות זאת קליקה סגורה!!!
ומה תגיד על זה?05.09.20
23
למה בקלקיליה אין נפילות חשמל? למה בכפר קאסם אין נפילות חשמל? למה באום אל פאחם אין נפילות חשמל? אתם יודעים למה? כי מדובר בנפילות יזומות או באי תיקון יזום. חברת החשמל מלאה בערבים שרוצים להרוס את המדינה ובשמאלנים עם אותה האג'נדה. הם קונים את התקשורת בחבילות פרסום של עשרות אלפי שקלים ומקבלים שקט תעשייתי
למה בעזה אין נפילות חשמל?06.09.20
אנטישמי.
ט06.09.20
22
לכל החמלוגים שיש להם מה לומר אני מאחל לכם מצב כזה בפעם הבאה אצלכם 33 שעות ללא חשמל במזג אויר כזה ואז נדבר
שמואל06.09.20
21
"בשכונות הר נוף, נמצאים ללא חשמל מערב שבת.!!!!!!!!!!!!!! אולי היגיע הזמן להתאחד????????? כמה פעמים היו תקלות כאלו??? למה לא לומדים מהשכנים??? יש מגזרים אחרים שידעו להתאחד ולמצוא פתרון הולם. במיוחד במצב של היום עם כל המרעין בישין והמצב האומה. אז יש להזכר במעשה האבות שבזכות האחדות והקרן העזרה הדתית יד
דובינסקי06.09.20
20
גם בטבריה בשיכון ד השיכון שיש בו הרבה חרדים. לא היה חשמל מכניסת שבת עד אמצע הלילה. החום ההזוי של טבריה גרם לאנשים להזדקק לסיוע רפואי. אמבולנס ונת"ן עברו בין כמה ביניים לפי קריאות התושבים. החום הכבד היה קשה עד מאוד לי לדבר על אוכל שהתקלקל. בושה של חברת חשמל. מה שמעניין שבכל כך הרבה מקומות נפל הח
יום טוב06.09.20
19
כעובדת חברת חשמל אני יכולה להעיד שבערב שבת תיקון תקלות בשכונות והערים החרדיות היו בעדיפות עליונה מתוך הבנה והתחשבות במגזר,מעבר לכך המזג אויר החריג גורם לתקלות בלתי פוסקות יש עומס מטורף על כל המחלקות ויש תקלות שאם אין דיווח מצד הותשבים באזור על קיום תקלה אין לחברה דרך לדעת על כך,מבינה מאד את התושבים
שולמית05.09.20
הגיע הזמן שחברת החשמל תכניס טכנולוגיה כדי לדעת על תקלות של אי אספקת חשמל במשוב חוזר לכל ומכל נקודות האספקה ומכל השנאים בכל מקום. וזה קשקוש שחברת החשמל צריכה את התושב כדי לספק מידע על אי קבלת חשמל . בשכונה.
חרדי ציוני05.09.20
יש כבר הרבה שנים מערכות איתור תקלות אוטומטי. אין צורך בצילצולים של התושבים.
ראובן06.09.20
18
גוואלד בפתח תקוה לא היה חשמל למעלה מ 12 שעות ואף אחד לא צעק גוואלד.
צילי05.09.20
אצלי בפ"ת לא היה 3 שעות
חיים06.09.20
17
מסכנים הם לא רגילים.בניברקי שמזדהה איתכם בכל רגע נתון גם לאחר השרב
רוב המתלוננים ירושלים 05.09.20
16
הי חברה, גם בבית שמש בחלק מהאיזרים לא היה חשמל או חשמל חלקי ויש כאלה שגם מים לא היה להם מכניסת שבת עד בערך שלוש בצהריים בשבת...
נאווה 05.09.20
15
של חילול שבת כו' שאין בחו"ל. וזה עוד לפני הכפירה והכיבוש
עוד סיבה למה לא לגור במדינה "יהודית". שא05.09.20
14
לא מבין איך אנשים מוכנים לחלל שבת כדי להנות ממזגן, אלפי שנים יהודים חיו בלי מזגנים ככה שאין כאן פיקוח נפש
הטכנאים יהודים ואם היו מגיעים היה נגרם ח05.09.20
קודם כל החום בימינו אפילו לא מתקרב לחום בעבר וזה ידוע. כן יש אנשים בלי מזגן בחום של ימינו שעבורם זה פיקוח נפש של ממש כמו נשים בהריון או מבוגרים וגם אנשים וילדים עם אסטמה שעבורם זה גם חמצן וכו..... שנית פה לא מדובר רק על אויר מדובר על אוכל שהתקלקל ולא הספיק אפילו לשלושת הסעודות,חלב שהתקלקל ומשמש לדיי
טיפש06.09.20
איזה שטויות.. כל העולם ואישתו הדליקו מזגן ובשל החום קרס איך אפשר בחום מעל 49 מעלות ללא מיזוג שלא לדבר על אנשים חולים, נשים בהיריוו ולחץ דם. אנו לא רגלים לטמפרטורה כזו
עדנה05.09.20
יא טמבל. 140 שנה לא היה כזה חום, בעצם אף פעם. עם החום בט המזגןןןן
אילה06.09.20
13
גם בכפר חב"ד לא היה חשמל !!! משישי עד מוצ"ש
ברכה05.09.20
12
מעניין, הרי יש בלי סוף גנרטורים פיראטיים בהר נוף כיוון ש-"לא משתמשים בחשמל בשבת" אפעס, כנראה שבחום גבוה ניתן להקל ולעבור לחשמל ציוני ואז להאשים את כל העולם ואישתו.
משה המתדלק05.09.20
11
חייבים גנרטורים בכל שכונה כמו אצל החזונישניקים
יוסי 05.09.20
10
העובדים הגיעו בסביבות האחד עשרה בלילה ולא הצליחו לתקן את התקלה אחרי שעה של נסיונות יום אחר כך בשבת בבוקר הם הגיעו ושעות ניסו לתקן.... אני ראיתי הכל מהבית שלי (לא היה לנו הפסק חשמל) אבל צריך להודות לעובדים שניסו כמה שעות לתקן... אי אפשר רק נגד צריך לראות את הטוב
סתם אחת...06.09.20
9
ממתי החרדים רוצים תיקון בשבת? אם יחזרו לפולין או אוקריינה אולי החשמל שמה יותר טוב... - אבי
בי, רחובות06.09.20
8
לא מאמין למשמע אזני. תושבים מתלוננים שלא תיקנו למענם את התקלה בעיצומה של שבת קודש??? שיתבשלו להם בחום הרותח, מגיע להם!!! העיקר שהמדקדקים שמקפידים על גנרטור ישבו כל השבת באור ובמיזוג הנעים ומאכלי השבת שלהם נשארו טריים, ואפילו היה גלידה. גם לעתיד לבוא יהיה ככה...
ברוס06.09.20
7
לא פיר להאשים רק את חברת חשמל. יש הרבה משפחות שהחליפו לתלת פזי בלי לידע את חברת החשמל כדי לא לשלם. חברת החשמל מספקת כח לפי מה שרשום אצלה. כשכל החכמולוגים מדליקים מזגנים, בלי שחברת חשמל תדע בכלל שהגדילו, יש נפילות חשמל.
אני06.09.20
6
וכן כן. מי שכבר לא מתרגש מהמוצר "החדש" שנקרא מזגן, שיתרגל לכוון אותו על 25 מעלות גם כשיש שרב בחוץ. תאמינו לי שאם כולם יכוונו על איזור 24-25 מעלות במזגנים יהיה נעים לכולם כל הזמן. אבל מה??? מזגן צריך "להקפיא". צריך להרגיש אותו בעצמות!!! ממש א-מחי'ה... הכי מצחיקים אלו שמכוונים על 16 מעלות ויש
איצי05.09.20
אתה דביל אם אתה התרגלת למזגן שעושה לך רוח כמו שאח שלך יעשה לך רוח מהפה זה לא אומר שכולם ככה צריכים להתנהל😛
נו נו....06.09.20
לא מצחיק, כשמכוונים לי את המזגן על 22 אני ישן על מגבת שתספוג את הזיעה, זה תלוי בסוג אנשים
יוני05.09.20
חחחחחח
אילה06.09.20
במזגן ובגודל הבית. נכון שטמפרטורת המזגן על 25 היא הכי זולה גם ומשתלמת אבל לא תמיד זה בר ביצוע.
חסוי06.09.20
5
באמת בושה, אבל אולי בזכות זה התחזקו בחשמל כשר...
אבא 05.09.20
אולי בזכות זה תפסיק לגלוש באינטרנט?
אילה06.09.20
4
הר נופים עם מפונק
דוב05.09.20
דובלה בעזרת ה' אצלך שבת הבאה 35 שעות ללא חשמל בחום אימים אני מאחל לך ולמשפחתך התמודדות כזאת
מיכאל06.09.20
דוב אתה גר ברמות נכון? למה מאד מתאים .....
מישהו05.09.20
דוב כנס למערה
לדוב05.09.20
דוגמא לשכונות אחרות- כמה אחדותתת יש לתושבים, כמה כולם אוהבים ועובדים ביחד...💕💕💕💕💕💕💕💕�
הרנופית בנשמה05.09.20
3
גם בנווה הפסגה (תושבים חרדים בשכונת פסגת זאב..) לא היה חשמל בערב שבת, וגם בחלק מיום שבת פשוט סיוט.. פקקטא מדינא
ללא שם05.09.20
2
הם כרגע מתקינים את ה G5 בשכונת הר-נוף זה כל הסיפור
בנימין05.09.20
1
מודיעין עילית שכונת חפציבה כמה בניינים גם כן מיום שישי חצי שעה לפני כניסת השבת ועד צאת השבת אין חשמל כל הבשר שנקנה לראש השנה הלך
אבי05.09.20
עונש של חרוצי יתר.
אילה06.09.20
במודיעין עילית בכל שכונות היו עשרות בנינים ללא חשמל מערב שבת עד מוצ"ש בעשר בלילה
דוד 06.09.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24